» »

Nakup novega 125 motorja - kasko in zaščitna oprema

Nakup novega 125 motorja - kasko in zaščitna oprema

Matej85 ::

Zdravo. Odločil sem se, da v motoristični svet vstopim s kodo 125 (zdej ko so to poenostavili), pa potem naprej. Razmišljam o nakupu novega motorja - gledal sem yamaho XSR125. Zanima me (ravno tako okvirno, da si bom znal predstavljati, za neke podrobne številke bom kontaktiral zavarovalnice), koliko bi za tak motor (cena novega je 4600€, ima 11kw) prišlo kasko zavarovanje. Rad bi bil brez skrbi, da se ne sekiram, če mi, ko se še učim, kdaj pade na tla ali če mi ga slučajno ukradejo. Naj omenim, da bo to moje prvo vozilo, kar pomeni, da nimam nobenega zavarovalniškega bonusa. Očeta sem tudi vprašal kako je z njegovim bonusom in je rekel, da ga je že "pokuril".

Prav tako me zanima koliko stane neka kvalitetna (pa da vseeno ni preveč draga) zaščitna oprema (od čevljev do čelade). Malo sem gledal na internetu in je cenovni razpon tok velik, da se nič ne znajdem.

Bodite prijazni prosim. Kakor sem rekel, sem nov na tem področju in se še učim. Želim neke okvirne stroške, da bom vedel kok moram napraskat vse skupaj 😁

Hvala vsem za pomoč :)

Drmr ::

Pred dvemi leti sem dal za kasko zavarovanje 125 skuterja 280eur.
Kar se opreme tice lahko pogledas kaksne tuje spletne trgovine, npr. Xlmoto, Fc-moto, Motocard ipd.

Matej85 ::

Hvala za odgovor. Sem se pozanimal in bi pri triglavu prišel kasko (skupaj s tatvino) okoli 600€. Odbitna franšiza 200€. Zdej pa ne vem, če se mi to splača. Res, da bi bil nov voznik ampak vseeno 🤔
Kaj vi motoristi mislite?

mugen999 ::

Ne splača se kasko imho.

sbawe64 ::

OP
Po tleh ti bo prej ali slej padel, stranski crash bari in oni na balanci da ostanejo ročice cele ?

primer




2020 is new 1984
Corona World order

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sbawe64 ()

sbawe64 ::

btw, preden karkoli kupiš si poglej tole in se izobrazi sedaj, ko še ni sezona.
Ker sem prepričan, da si sedaj prepričan, kaj vse znaš, a je to v resnici zelo zelo malo.

MotoJitsu
https://www.youtube.com/@MotoJitsu/play...
New Riders
Street Survival
High Speed Cornering

DanDanTheFireman
https://www.youtube.com/@DanDanTheFirem...
How To Ride a Motorcycle for Beginners
Mastering Motorcycle Riding: The Ultimate Beginner's Guide
SMART Rider Games (Motorcycle Drills)
Basic SMART Rider Motorcycle Course


Sploh low speed drili so zlata vredni.

Ko boš imel "doktorat" iz
Vision , Throttle, Brakes, Counter Steering, Line Selection
potem boš imel zelo trdno osnovo, na kateri lahko zgradiš tudi nebotičnik.

// iz 1:28



Ter dva od ChampSchool:

100 Points of Grip with Nick Ienatsch


Radius = MPH



in če lahko, kupi tale online tečaj
https://ridelikeachampion.com/courses-p...
Core Curriculum in/ali New Rider
oba imajo za $129.93 ali posameznega za 75


tu imaš sample od 100-points-of-grip, 4* video + kvizi
https://ridelikeachampion.com/lessons/1...
2020 is new 1984
Corona World order

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sbawe64 ()

Mohimm ::

Oprema (za "resno" motoriranje) cca 1000€. Lahko pa tudi ceneje. 125 je dovolj da si že na AC s primerljivimi hitrostmi... Kupi jo preden kupiš motor.

Ne kupuj preko neta (sploh preko večjih posrednikov...*)
Oziroma vsaj pomembne zadev (čelada, rokavice) ti morajo ustrezati 100%. Čelada še posebaj, mora biti res tesna, ampak ne neudobna.
Nosiš 30min po trgovini na glavi, nosiš doma 1h in vidiš če postane neudobno, šele potem daš nalepke dol... Trgovci ti bodo predlagali isto..
Nisi povedal iz kje si, ampak obstaja kar nekaj trgovin (yogi, kmc, bscenter, as-domžale, tc motoshop, moto-oprema...), trgovci so 95% prijazni in sami motoristi.

Začetnikom nam največkrat pri kakšnem obračanju, semaforju, parkiranju zleti zadeva po tleh... Priporočam višje motoristične čevlje s konkretno zaščito gležnjev.
Isto rokavice, čez zapestje, z drsniki na izpostavljenih delih, isti razlog kot gor.
Jakna, hlače,... stvar izbire, cene, želje po zaščiti.

---
Zavarovanje:
Praktično nihče nima kaska na motorju, ker je predrago (no, morda se pri kakem 20k+€ motorju računica izide). Če misliš popravljati vsako prasko ko boš vrgel motor po tleh, pa sploh ne...
Kupi rabljen motor, ali nekaj cenejšega da imaš budget za popravila dokler nisi bolj prepričan vase.

Spet odvisno kje živiš, potencialno dodatno proti tatvini, parkingu ipd. poračunaj posebaj koliko pride...

--


* glej:

val46 ::

Za opremo predvsem glej, da ne kupiš iz kakih kitajskih trgovin. Še posebno da ti ne pade na pamet kupit kake čelade za 60€ iz Aliexpresa in podobnih strani. Najboljše da se zapelješ v eno od naših trgovin(ali čez mejo, če ti je slučajno Italija ali avstrija bližje od Ljubljane) in poveš tam trgovcu kar si povedal nam v prvem sporočilu. Ti bodo oni najbolj znali svetovati. Kar se pa kaska tiče...razen proti kraji je vse ostalo nepomembno oziroma se ne splača. Raje ta denar vloži v proper crash pade na bokih in krmilu, ti bo to dovolj zaščitilo motor ob morebitnem padcu na mestu. Če se pa skrešaš med vožnjo, bo pa kasko in sama škoda na motorju še najmanjši problem. Pa kar se tiče raznih youtube video in raznih online učenj vožnje...ja, sej je fajn da si kej pogledaš, ampak ne mislit da če boš 2h gledal neke influenserje tam, da zdej pa znaš vozit. Poskrbi za svoje znanje sam in predvsem na začetku po pameti...

starfotr ::

Moj predlog je, da pogledaš društvo MAkSi.

http://www.moto-aktivisti.si/
https://www.facebook.com/moto.aktivisti/

sbawe64 ::

val46
MJ ni noben influencer, tip ima za sabo več tečajev kot jih boš ti do konca življenja ne boš naredil.Znanja na tone.
In kaj se je tam naučil deli, nekaj v teoriji, večino s praktičnim prikazom.

Low speed drili so must, drugače se boš motorja vedno bal, drugače ne veš kaj zmore in kako reagira.
Dandan gasilec ima nekje na yt 20 takih drilov, ne samo osmica.


Yamaha champ šolo lahko samo vikas, notri so sami motoristi.


Poskrbi za svoje znanje sam in predvsem na začetku po pameti...

Kako motoristi vozijo po pameti in skrbijo za svoje znanje :
https://www.youtube.com/@moto-stars/vid...

Btw, Dandan gasilec tudi prikazuje take posnetke in komentira, kaj/kako/zakaj je prišlo do situacije.
Bodite pametni in se učite na tujih napakah.
Ko pogledaš par takih posnetkov vidiš, da se situacije ponavljajo, samo igralci so drugi.

Imam polni A in vem, kaj je bilo zahtevano, da si ga pridobil - zelo malo oz. čiste osnove.

Zaviranje v ovinku s prvo zavoro ? To že kaj učijo ?
Ali še vedno velja, 'bolj se nagni', če si v ovinek pripeljal s preveliko hitrostjo ali se ta začne zapirati ?



Drugače sem včeraj pozabil omeniti
Moto Control
https://www.youtube.com/@MotoControlEn

ter CanyonChasers
https://www.youtube.com/@CanyonChasers

Dandanes je na voljo ogromno kvalitetnih informacij, ki včasih preprosto niso bile na voljo vsakomur, razen zastarelih knjig, ki so jih pisali kavč motoristi.

Vožnja motorja je čisto nekaj drugega kot vožnja avtomobila (bolj zahtevna), je zelo priporočljivo poznati fiziko zadaj.
2020 is new 1984
Corona World order

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sbawe64 ()

sbawe64 ::

Knjiga od Gustinčiča, da ne bo samo yt
https://www.moto.si/izdelek/magisterij-...
2020 is new 1984
Corona World order

Matej85 ::

sbawe64 je izjavil:

OP
Po tleh ti bo prej ali slej padel, stranski crash bari in oni na balanci da ostanejo ročice cele ?

primer






Super ideja, hvala. Za ta motor, k si ga ogledujem, bi me prislo vse skupaj (stranski crash bar in na balanci) okoli 450€.

Kok je pa to ucinkovito, ce zdrsnes recimo pri kksnih vecjih hitrostih?

Matej85 ::

sbawe64 je izjavil:

btw, preden karkoli kupiš si poglej tole in se izobrazi sedaj, ko še ni sezona.
Ker sem prepričan, da si sedaj prepričan, kaj vse znaš, a je to v resnici zelo zelo malo.

MotoJitsu
https://www.youtube.com/@MotoJitsu/play...
New Riders
Street Survival
High Speed Cornering

DanDanTheFireman
https://www.youtube.com/@DanDanTheFirem...
How To Ride a Motorcycle for Beginners
Mastering Motorcycle Riding: The Ultimate Beginner's Guide
SMART Rider Games (Motorcycle Drills)
Basic SMART Rider Motorcycle Course


Sploh low speed drili so zlata vredni.

Ko boš imel "doktorat" iz
Vision , Throttle, Brakes, Counter Steering, Line Selection
potem boš imel zelo trdno osnovo, na kateri lahko zgradiš tudi nebotičnik.

// iz 1:28



Ter dva od ChampSchool:

100 Points of Grip with Nick Ienatsch


Radius = MPH



in če lahko, kupi tale online tečaj
https://ridelikeachampion.com/courses-p...
Core Curriculum in/ali New Rider
oba imajo za $129.93 ali posameznega za 75


tu imaš sample od 100-points-of-grip, 4* video + kvizi
https://ridelikeachampion.com/lessons/1...


Eh kje. Jst vem, da nc ne vem 😁 Dejansko se nikol nisem vozil motorja. Sem tudi sam gledal te analize nesrec od tega gasilca k si dal link in sem videl kok hitro se lahko zlozis.

A bi blo mogoce boljse, da bi namesto tistih 6 ur k je potrebnih za pridobitev kode 125, sel delat izpit za A neomejeno in bi se tam naucil vse tko kot je treba? Sem tudi to opcijo razmisljal, sam po drugi strani mi je pa vsec ideja, da bi lahko ze cez kksn mesec, dva vsak dan vozil (in treniral) na svojem motorju (pa tud, ce je "samo" 125ccm)

wcpapir ::

125ccm ni bav bav - malce bolj varna zadeva, kot so bili včasih Tomosi, ki so predelani leteli 90, ustavil pa se nisi do večera. 6 ur bo dovolj, če boš "pameten" in z glavo na cesti.

Kaska pri motorju ne potrebuješ, kraja se lahko zavaruje zraven osnove brez kaska (motor je izjema, pri avtu to ne gre). Namesto kasko za motor pa si skleneš dobro nezgodno zavarovanje. Redko kdo polomi motor brez poškodb samega sebe.

sbawe64 ::

Matej85
Si kdaj vozil skuter, moped, kolo ?
Tail braking in counter steering si verjetno delal tudi na kolesu.

Preden sem šel delati A sem vozil moped, kolo, tako je bil izpit zelo enostaven.
Če ti manjka prakse pri vožnji dvokolesnika, ne bo tako enostavno.

A že nekaj časa ne moreš narediti direkt, prvo dobiš A1 ali A2, nato delaš še 1* in šele nato pridobiš polni A.


Predlagam raje 6 ur in koda 125 ter nato poligon varne vožnje Vransko.
2020 is new 1984
Corona World order

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sbawe64 ()

link_up ::

motor ni za mlade glave...sploh, ce bo to prvo vozilo. Za motor moras dozoreti. Ok, to je zdaj jasno upam?

Kaksen kasko za motor? za 4k? kaj mislis, da bo popravilo 20k? :) Ves denar daj v opremo in celado. Pa srecno!
In and Out

Magic1 ::

Se strinjam, da motorji niso za mlade. Tudi el. skuteriji in el. kolesa ne brez nadzora dozorele osebe. Sej gre, dokler enkrat ne gre. 125 še vedno leti 100mk/h, je treba s glavo vozit, zaščitna oprema je vseeno relativno majhna zaščita. Četudi še kako potrebna!
Magic

Matej85 ::

Nism več tok mlad - sem kar 30 let že star. Zato bi lahko direkt šel kar za A kategorijo delat.

Ja na vransko sem tako ali tako namen imel iti po teh 6 urah. Mopeda tudi nikoli nisem vozil (ja sokantno sej vem), sem pa kolesa prevozil ogromno (sicer bolj v mladih letih kot zdej, ampak ja).

Sam sebe bi ocenil kot odgovornega. Sicer imam rad hitrost, ampak ne divjam pa brezglavo. Dvomim, da bi z motorjem bilo kaj drugace. Sploh po vse posnetkih nesrec k sm jih videl na internetu in glede na to, da vem da sem cisti zacetnik

Kayzon ::

Zakaj pa 125 cc motor,itak izpit delas z 600 kubicnim motorjem in to ponavad mt07 yamaha ki je vec kot primerna za novega voznika.

JanK ::

Ce ne mislis celo zivljenje ostati na 125ccm, je bolje sedaj investirati v resen izpit. Predvsem zato, ker se v 6 urah realisticno tezko naucis in potreniras dovolj spretnosti, da bi sel potem varno na cesto. Tecaj varne voznje itak (ali je pri 125 obvezen, tako, kot pri ostalih?)

@sbawe64: sedanji nasveti so, da pri pi**ariji v ovinku uporabljas zadnjo zavoro. Presentljivo dobro deluje.
"Think about how stupid the average person is,
then realize that 50% are stupider than that"
-George Carlin

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: JanK ()

tilen03 ::

Pa djeansko potrebuješ več kot 125ccm? Za vsakodnevno vožnjo brez potovanj.

Matej85 ::

Kayzon je izjavil:

Zakaj pa 125 cc motor,itak izpit delas z 600 kubicnim motorjem in to ponavad mt07 yamaha ki je vec kot primerna za novega voznika.


Ker je zdej ze 2 leti nov zakon, da lahko do 125ccm vozis samo z B kategorijo (https://www.amzs.si/koda125). Ne rabis cpp-ja delat, nobenih izpitov, nic. Samo 6 ur prakticne voznje in to je to.

JanK je izjavil:

Ce ne mislis celo zivljenje ostati na 125ccm, je bolje sedaj investirati v resen izpit. Predvsem zato, ker se v 6 urah realisticno tezko naucis in potreniras dovolj spretnosti, da bi sel potem varno na cesto. Tecaj varne voznje itak (ali je pri 125 obvezen, tako, kot pri ostalih?)

@sbawe64: sedanji nasveti so, da pri pi**ariji v ovinku uporabljas zadnjo zavoro. Presentljivo dobro deluje.


Ja to sem mislil. A po drugi strani bi si lahko ze to sezono (recimo ze drugi mesec) kupil 125ccm motor (ne skuter) in bi z njim lahko tudi vsak dan vadil, ce bi mi pasalo. Bi pomoje (ce bi se naslednje leto potem odlocil, da grem delat A neomejeno) lazje naredil izpit (ker bi ze znal prestavljat, manevrirat z motorjem pri nizkih hitrostih itd.) A mislis, da ne?

Tecaj varne voznje za 125 mislim, da ni obvezen, ampak bi ga tko al tko sel delat. Ziher bi se kej koristnega naucil.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matej85 ()

Matej85 ::

tilen03 je izjavil:

Pa djeansko potrebuješ več kot 125ccm? Za vsakodnevno vožnjo brez potovanj.


Glede na to, da zivim in delam v Ljubljani, bi bil 125 cisto dovolj. Je pa res, da ni lih za regionalke al pa za autobahn.

twom ::

sbawe64 je izjavil:

Ali še vedno velja, 'bolj se nagni', če si v ovinek pripeljal s preveliko hitrostjo ali se ta začne zapirati ?
Bolj se nagni je največja bedarija, ki jo motoristi (in inštruktorji) govorijo.

Nagnil se boš točno do tam kot ti dopušča podzavest, in tudi milimetrja ne več, pa je vseeno kako pokonci se pelješ. V paniki to velja še toliko bolj.

Zato počasi stopnuješ tempo in nabiraš izkušnje, tako da tudi "prehiter" ovinek ni prehiter ali se preveč zapira, temveč ti ostane dovolj maneverskega prostora da zvoziš in tako stopnjuješ koliko se boš lahko nagnil.

Drmr ::

Ti bom podal mojo izkusnjo, je bila zelo podobna situacija kot pri tebi.
Naredil sem kodo 125 s 6 urami, kar je bila v praksi ena ura poligona in to je to. Sem si nekaj let govoril, da ce bi bilo lazje narediti izpit bi ga sel delat (ali ce bi ga dobil djabe z B kategorijo kot je v Italiji)
Skuter se je izkazal za zeeeelo prakticno stvar, neizmerno uzivanje pri voznji v mesto in nazaj, neprimerljivo hitreje in manj zivcno kot z avtom.
S casom sem zacel razmisljati, da bi sel delat izpit za neomejeno in se ga po par mesecih res lotil. Izpitu je sledila menjava skuterja za malo bolj resen motor in uzitek je postal se vecji. Zdaj mi je zal samo da nisem naredil izpita ze X let prej. Kode 125 mi niti ni zal, bi pa mogoce vseeno raje sel direkt na neomejeno.
Tudi ce nimas izkusenj gres lahko brez problema delat izpit za neomejeno in ga naredis v 20 urah.

sbawe64 je izjavil:

Matej85
Tail braking in counter steering si verjetno delal tudi na kolesu.

Counter steeringa na kolesu se niti ne dela, ni primerljiv s tistim na motorju.

sbawe64 ::

Op
Lahko tudi rečeš f*ck A??? in takoj kupiš piaggio mp3 500 ccm, vozen z B kategorijo (pozor: bodi 100%, da gre za tako varianto, eni so vozni samo z A).
Sicer je videz diskutabilen in nekateri pravijo, da ne gre za motor, ampak f*uck 'em.
Za vožnjo z njim potrebuješ čelado in zelo priporočeno vso ostalo zaščitno opremo (hlače, jakno, rokavice, ščitnik za hrbet, škornje, integral ali flip integral čelado, da je tudi brada zaščitena).
Pravijo, da je asfalt najboljši odstranjevalec tatoojev, in glede na slike se strinjam.

To se pelje skozi ovinke kot po maslu, zelo težko ti zdrsne prvo kolo, je avtomatik, skoraj idealno za mesto, edino lane splitting je malo težje delati, ker je malo širši kot običajen 125 ccm klopotec.


Drmr
Counter steeringa na kolesu se niti ne dela, ni primerljiv s tistim na motorju.

Če je potrebno na hitro spremeniti smer, je zelo primerljiv.
S samim nagibom oz. telovadbo na kolesu (spremembo položaja tega ne moreš tako hitro narediti.
Večina ga uporablja, samo se tega sploh ne zaveda, niti ne ve,da sploh obstaja.
2020 is new 1984
Corona World order

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sbawe64 ()

sbawe64 ::

JanK je izjavil:

Ce ne mislis celo zivljenje ostati na 125ccm, je bolje sedaj investirati v resen izpit. Predvsem zato, ker se v 6 urah realisticno tezko naucis in potreniras dovolj spretnosti, da bi sel potem varno na cesto. Tecaj varne voznje itak (ali je pri 125 obvezen, tako, kot pri ostalih?)

@sbawe64: sedanji nasveti so, da pri pi**ariji v ovinku uporabljas zadnjo zavoro. Presentljivo dobro deluje.

Evo iz RL, kako deluje samo zadnja zavora in abs+tc off, hitrost je mph (1 mph = 1.6 kmh)

od 9:00 - 14:40



Zaradi same geometrije motorja gre pri zaviranju običajno 80-90% vsega zavornega učinka na prvo kolo, če spraviš zadnje kolo v zrak tudi 100% (in to gre tudi na "mopedih" tipa ktm duke 390, kjer se spredaj samo 1 disk).
Pri naglem in nujnem zaviranju se zanašati samo na zadnjo zavoro je norost in upanje na čudež - lahko se recimo voziš po omejitvi npr. 50 kmh, v enem nepreglednem ovinku je na sredi tvojega pasu obtičal traktor, podrto drevo, nekomu je padel hladilnik na cesto, bale sena ... again, samo zadnja zavora -> no go.


zaviranje v ovinku samo s prvo zavoro
#1

5:40 , 17:38

#2

0:10 začetek trail breaking (prva zavora), ker je bil prehiter, je moral dodatno pritisniti, vendar so bile takrat prve vilice že napete, guma je imela max oprijem, in je uspešno rešil.

#3

10:32

#4

14:20


#5
demonstracija na dirkališču
od 0:24 do 0:28
2020 is new 1984
Corona World order

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sbawe64 ()

val46 ::

Veš kaj sbawe64, vse lepo in prav. Nikoli ne škodi, če si človek pogleda kaj od takih zadev...sem jih tudi sam kar dosti pregledal, ko sem napravil izpit za A. No, tudi že pred tem, ker me pač motorizem in motorji zanimajo od malih nog. Sam, na koncu je še vedno vse v tvoji lastni glavi in ti lahko reši le tvoje lastno reagiranje in razmišljanje. Tavečji problem teh videjov je v tem, da folk si pogleda 2 10minutna videa na youtube kako je treba peljat skozi ovinek, kako se bremza in pol mislijo da znajo vse. Ne, ne znajo. Zato sm prej napisal, da pamet v glavo in po svojih zmožnostih, nič več.

Iz teh videju kar lahko potegneš, je samo neka tehnika pa fizika. Vse ostalo nima veze, ker vsak motor je različen, vsaka podlaga(vozišče) ima svoje specifike, pa gume tudi niso enake kot jih imaš ti na svojem motorju, pa ljudje smo si različni...V glavnem, sam z gledanjem videjov na youtubu ne boš znal vozit in pika. Pomaga že, sam ne moreš rečt, da zdej k si pogleal to pa to, obvladaš v nulo.

sbawe64 ::

sprememba smeri brez Countersteering (na motorju)
Countersteering made Simple - Twist of the Wrist II (ogled samo na yt)


Counter Steering - Keith Code - Twist of the Wrist II

v videu je "no BS bike" od CA superbike school https://superbikeschool.com/about-us/ma...


tu imate prezentacijo countersteering tehnike iz strani japonske moto policije

od 0:54, krmilo na prvem ovinku 0:57 obrne v levo, motor gre desno in naredi hiter 180° zavoj ??? To mora biti AI fake !!!

3:08 isto na ktm-u, kjer nalašč pretirava s kotom zasuka krmila
2020 is new 1984
Corona World order

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sbawe64 ()

Matej85 ::

Sem malo pogledal te videe k ste jih prilepili. Zdej se pa ne morem odločit al bi šel naslednji mesec delat kodo 125, si kupil 125 motor ali bi šel že takoj delat A neomejeno pa bi si šele naslednje leto lahko kupil (malo močnejši) motor ?

In pa še eno vprašanje (se že vnaprej opravičujem, če je butasto): kok od teh stvari k jih rabiš znat za varno vožnjo (te stvari k ste prilepili linke) te dejansko naučijo na tečaju A neomejeno? Al je to odvisno od šole vožnje (jst bi šel v Ljubljani delat na AMZS)? Al se te stvari lahko sam varno počasi naučim na 125 motorju (pa grem šele potem delat A neomejeno)?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matej85 ()

Kayzon ::

Odrasel moski si,kar pojdi za neomejeno delat pa ce res nisi zihr po opravljenem izpitu v svoje sposobnosti(izpit delas ponavad na 600cc motorju) kupi za eno sezono 125cc motor pa pol presalti na vecje.

Mohimm ::

Odvisno od inštruktorja.
Sam sem delal polno A (tudi pri 30h). Brez nekega predznanja. Tako da me je inštruktor prve ure itak dal na 125ccm nato A2 in šele potem na A motor. Da malo dobiš občutka za težo, in tudi obnašanje 150-220kg zadev.

Najprej se boš vozil po poligonu. IMHO so bolj relevantne vaje (spet odvisno od inštruktorja [ bil pri AMZS, ne v LJ] ) kot to kar gledaš na YT. Pa še real-time feedback imaš. Kjer te bo tudi naučil dobrih praks, pa potem postopoma zahtevnejše zadeve ko boš osnove imel pod kontrolo. Če nisi navajen bo itak prvih par ur na tapeti koordinacija in pozicioniranje vseh 4ih okončnin, pogledi, priprava na ustavljanje/speljevanje,...

Letos ko gre motor iz garaže se grem prve 3 vožnje na večje parkirišče ponovit, da se sploh ogrejem nazaj...

IMHO: 6 ur (če prej nisi redno vozil kroske, apn6,...) ni dovolj za samozavestno samostojno opravljanje motorja. Se res vidi pri pozicioniranju na cesti, načinu sedenja, prijemanja krmila, vhodu v ovinek,... da niso osvojili dobrih praks. Sploh pri hitrostih ki jih z 125 že lahko dosežeš. Se mi zdi pa super, da lahko kak maxi skuter kak pri-mestni človek uporablja za skoke do mesta ipd...


PS: lahko gledaš videe,... ampak ta motojitsu v vsakem videu prodaja isto stvar. Dokler ne dobiš občutka pa ti bo itak čudno. Countersteering delaš od svojega 3tega leta naprej na kolesu (ja ista stvar, samo faktorji med nevzmeteno, vzmeteno in tvojo maso so drugačni). Samo američani delajo tak yu-yu od tega ker nimajo strukturiranega opravljanja izpitov.

twom ::

Mohimm je izjavil:

Countersteering delaš od svojega 3tega leta naprej na kolesu (ja ista stvar, samo faktorji med nevzmeteno, vzmeteno in tvojo maso so drugačni).
Jaz pa mislim, da zelo zelo redko kdo vozi kolo s countersteeringom. Se kdaj pa kdaj poigram za kakšno zelo ostro zavijanje, pa takega občutka ne doživljam nikjer drugje ob običajni vožnji kolesa.

A ali 125? Odvisno kako voziš avto. Če voziš zelo pravilno (pa s tem še najmanj mislim na predpise), smiselno, potem boš rabil ure za motoriko na motorju in gre tudi z 20 urami, če nimaš dveh levih rok.

Gledanje video posnetkov ti ne da znanja, še manj izkušenj, ki jih rabiš. Pri motorju šteje samo praktično znanje, ni to učenje za šolo...

Mohimm ::

Na kolesu zagotovo uporabljaš countersteering. Zaradi geometrije(odvisno od kolesa), predvsem pa teže in širine gum je ta očinek manj očiten. Plus, nihče ti ni povedal ko si bil otrok kaj počneš in kako se temu reče :)
Sem prevozil od gorcev do specialk, in v dolgih, hitrih ovinkih, vedno potiskaš z notranjo roko naprej, ko se želiš postaviti pokonci pa "cukneš" v ovinek in te postavi pokonci. Na motorju dodaš še pogon/zaviranje zadnjega kolesa preko agregata, 10cm+ široke gume, 200kg, in so učinki bolj izraziti... Skratka to ni vredno debata. Tako kot na kolesu/skuterju/avtu to postane rutina...

Na katero stran seliš težo med počasnimi manevri, zakaj bi se sploh nagibal v ovinek, zakaj niti ni slabo če si ves čas "raven" z motorjem, zakaj je povsem OK imeti rob na gumi če nisi na dirkališču... pa ugotoviš v avtošoli, tečaju varne vožnje, z izkušnjami... In delanjem osmic v AŠ ter potem...



20 ur je že nekaj (brez konkretnih izkušenj sem A naredil z 22 urami). Po 6ih urah sem imel občutek da sicer znam speljat, se vozit, ustavljat, stopicat pred križiščem... vsekakor pa ni še pridobljenega avtomatizma za tekoče upravljanje v prometu. Ne glede na kubituro. Iskreno, tudi z 20h nisem bil 100%, ampak koordinacija, obvladovanje motorja, izbira linij, speljevanje v klanec, predvidevanje... je bilo VELIKO boljše kot po 6ih urah.

Bi dobil samozavest tudi brez teh 14h vožnje z inštruktorjem? Verjetno. Ampak sem prepričan da bi bil moj način vožnje precej bolj nepredvidljiv in nevaren, poln slabih navad.

twom ::

Mohimm je izjavil:

Na kolesu zagotovo uporabljaš countersteering.
Countersteeering ni naraven manever, temveč je priučen. Tako da ga otrok na kolesu, sploh pa pri hitrosti, kjer je pešec hitrejši, definitivno ne more izvajat. Za countersteering rabiš v ovinku hitrost. Pustimo "metanje po tleh" v osmicah japonskih nadrkanih policistov. Tega jaz pri nenadrkanem motoristu še nisem videl, tudi pri motorističnih kaskaderjih ne.

Enako velja tudi za zadnji pogon pri avtomobilu, kjer refleksno pohodiš gas ob težavah, pri zadnjem pogonu ga moraš pa spustiti. Pri sprednjem pa se lahko izzide. Pri zadnjem pogonu definitvno ne. In tega, spustit gas, ne pohodit, se je treba natrenirat, dobit občutek.

Ko boš s kolesom priletel v ovinek, dvomim da ga boš zvrnil s countersteering gibom, in potem odrolal skozi ovinek, ne pri 40, ne pri 60 kmh. Pri kolesu je dovolj da rahlo obrneš balanco v smer ovinka. Ravno zaradi, kar omenjaš, širine gum. Pri kolesu ne rabiš countersteeringa. Malo se nagneš v ovinek, malo zasukaš balanco, in to je to.

Malo dvomim, da veš kaj countersteering pomeni...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: twom ()

sbawe64 ::


Od 3:32 kaj narediti, če zagledamo šele sredi ovinka nekaj, kar pomeni očitno nevarnost (aka psihični pritisk na motorista, da ukrepa takoj) ?

A)
3:40 v ovinku zravnati motor in nato začeti zavirati je dokaj težka veščina (counter steering v nasprotno stran ovinka), sploh nad ~50 km/h, plus lahko hitro zmanjka prostora na naši strani vozišča, če tega nisi prej vadil na stezi, je 99% verjetnost da manever pod pritiskom na cesti ne bo uspel.

B) 3:53 -4:09 plin počasi na off, nato počasi začeti zavirati -> časovno zelo potratno, zmanjka prostora in časa ??

5:00 Recimo da uspemo v zgornji tranziji vse korake opraviti brezhibno, pri 60 km/h in času 5-7s, da prepoznaš oviro, kar pomeni pot 80m v 5s



C)
trail braking 5:28, v primeru zaznane ovire lahko takoj začnemo zavirati s prvo zavoro (počasi sprva in nato hitreje)), od 6:06-6:14 je lep posnetek, ista hitrost 60 kmh, se ustavimo v 30-40m.


7:16 če je zmanjkalo metrov kljub C), potem je low side crash (zdrsne prvo kolo) še vedno boljša opcija kot high side crash (zdrsne zadnje kolo, ki mu sledi katapult voznika preko motorja, potem ko zadnja pnevmatika pred dobi oprijem 6:56)


7:58 tu ima MJ & CanyonChasers s svojo "filozofijo" prav, ko pravi da nagib pomeni nevarnost, manj časovno nagib traja, manjša je nevarnost, zato ni pametno v (nepregledni) ovinek peljati z visoko hitrostjo, se cel ovinek "reševati" in potem z manjšo hitrostjo kot smo jo imeli pred vstopon v ovinek spet pospešiti.
Pri 600 supersport (in več) motorjih je tako veliko bolj pametno (če že moramo) divjati, zapeljati v ovinek počasi, malo nagiba, po idealni liniji skozi ~1/2 ovinka do mesta, kjer vidimo izhod, nagib minimalen IN je motor usmerjen proti izhodu, tista točka, kjer izkoristimo moč motorja za pospeševanje.


Big, powerful bikes do two things well, accelerate and stop. The slowest point of the corner is also where the direction change needs to happen and it’s also the point where you’ll have max lean angle needed for that corner. I was going faster on some turns over @codywyman34 but he was at least 30 seconds (if not more) faster than me a lap. What does this mean? I needed to prioritize getting to the slowest point quicker, let the bike actually slow down and turn in order to get the bike pointed so I can go full throttle sooner on exit. Highly recommend taking


idealna linija CanyonChasers

7:34 vs 7:45

Velja tudi, da veliko lastnikov 600 in več ss ne zna peljati skozi ovinke tako, kot bi motor lahko
od 6:01


Za cestno legalni 1000 ss vs motogp varianta na stezi, pravi dirkač da je razlike nekje 10-15s, tako hitri so lahko motorji
2020 is new 1984
Corona World order

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sbawe64 ()

val46 ::

A ti dejansko kaj voziš, al sam filmčke gledaš?

Mohimm ::

twom je izjavil:

Mohimm je izjavil:

Na kolesu zagotovo uporabljaš countersteering.

Malo dvomim, da veš kaj countersteering pomeni...


Vsako dvoosno enosledno vozilo deluje na istem principu. Fizika ne ve ali ti piše na geštelu Trek ali Ducati...
Countersteering @ Wikipedia 10+ let nazaj sem spisal tudi kontroler za balansiranje kolesa... ampak OK.

Če že sbawe samo linka YT...










Debata je pa itak offtopic.

Za OP: Ne glej preveč YT, v prvih urah boš videl če je to zate res užitek! Če se počutiš dovolj odgovornega, morda res ne misliš delati daljših tur, iti čez mejo,.. Glede na leta in napisano deluješ relativno previden; je verjetno 6ur dovolj. Če se kasneje odločiš delati poln A, pa boš ob ~300€, ampak boš pa prišel na tiste vožnje z nekaj več izkušnjami.
2 AMZS inštruktorja za A ki ju poznam sta oba OK, motorista, in se potrudita da te naučita praktično vožnjo za preživetje. Predvidevam da je večina A inštruktorjev takih...

Sidenote: sicer odvisno od AŠ, inštruktorja, ampak časovno, traja kar nekaj časa da opraviš vseh 20ur vožnje(vreme, dosegljivost inštruktorja, cpp testi za A) , čakaš na izpitno,... Če želiš že poleti voziti motor, je verjetno bolj učinkovita možnost koda125....

Caracas ::

predvsem čakanje na izpitno je noro. Sedaj se čaka 2 meseca in več ponekod. Natreniraš ure in poligon (na katerega sam ne moreš, tudi če imaš motor) recimo v treh mesecih ali še prej (odvisno od inštruktorja in časa) , potem pa čakaš 2 meseca brez voženj... Sedaj je verjetno tale A1 koda kar v redu opcija, tudi če misliš delati A, lepo voziš in treniraš, zraven pa delaš A.

Drmr ::

Malo prevec ste se zapicili v 6 ur za kodo 125. Pri meni je v praksi to bila (zal) 1h. Z instruktorjem sva sla na poligonu cez vaje, ki se jih dela za A kategorijo. Dobil sem nekaj obcutka, je pa dalec od tega kar se naucis ko delas A.
Je pa res, da voziti 125 skuter ni nek bav bav, bi skoraj rekel da blizje kolesu kot 1000ccm motorju.

Bi se strinjal s predhodnikoma. Mogoce se res najprej lotis kode 125, predvsem zato, ker ce bos sel delat A bos imel izpit proti koncu poletja, ker zal kar traja. Dobil bos tudi obcutek kako je, in ce je to to, ce te bo potegnilo gres lahko se vedno delat A.
Edino ce se lotis takoj, ne vem iz kje si, ce lahko gres takoj na cpp tecaj in odpises teste in zacnes voziti takoj spomladi, lahko mogoce naredis v doglednem casu. Zimski cas je kr kul za te teoreticne zadeve.

Glede counter steeringa na kolesu se se vedno ne strinjam, samo se ne mislim spuscat v to. Definitivno je na motorju povsem drug obcutek, moras zavestno, namenoma couter steerat.

twom ::

Mohimm je izjavil:

Vsako dvoosno enosledno vozilo deluje na istem principu. Fizika ne ve ali ti piše na geštelu Trek ali Ducati...
Countersteering @ Wikipedia
Fizika je že za vse enaka, tako zame kot za Sonce in galaksije, na drugi strani pa atome.

Sedaj, če ti s kolesom v 100 metrski rahel ovinek pri 30 kmh vstopiš enako kot z 200 kilskim motorjem pri 140 kmh, tudi prav. Jaz z biciklom niti ne čutim da je ovink. Naj bo po tvoje.

Sicer ti pa sredi prvega stavka prvega odstavka tvojega linka lepo pove kaj countersteering je, to initiate a turn...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: twom ()

sbawe64 ::

val46 je izjavil:

A ti dejansko kaj voziš, al sam filmčke gledaš?

Pozimi vozim občasno samo kolo.
2020 is new 1984
Corona World order

JanK ::

Okoli countersteeringa in krmiljenja enoslednega vozila.

Najprej se je treba zavedati, da je balansiranje enoslednega vozila priblizno enako balansiranju obrnjenega nihala. Ce si predstavljas, da na dlan postavis naokoli obrnjeno metlo, je jasno, da moras dlan premikati levo in desno ter naprej in nazaj, ce hoces, da metla ostane v ravnotezju. Podobno je pri enoslednem vozilu, le da tukaj ni uravnotezenja naprej/nazaj, ker sta dve kolesi (razen pri monociklu). Ko tezisce "pade" v desno, geometrija bicikla ali motorja poskrbi za to, da se prednje kolo obrne v desno in se premakne pod tezisce. No, v resnici je zadeva *mnogo* bolj komplicirana - poskusi in simulacije so pokazali, da ne obstaja en potreben in zadosten pogoj, zaradi katerega je enosledno vozilo stabilno ter da razlicni parametri (zaostajanje, tezisce prednjega konca,...) prispevajo k stabilnosti s kompleksnimi interakcijami.

Edini nacin, na katerega lahko enosledno vozilo zavija je ta, da se kombinirano tezisce vozila in voznika premakne proti notranjosti zavoja glede na navpicnico od dotikalisca pnevmatik s tlemi. Tedaj nastane centripetalna sila, ki povzroci krozno gibanje. Nekaj malega prispeva t.i. "camber thrust", ki pa ni potreben za zavijanje. Glej tale video, pri katerem je "camber thrust" enak 0.

Pri countersteeringu relativni premik tezisca dosezes tako, da obrnes krmilo proti zunanjosti zavoja. Tezisce zaradi vztrajnosti nadaljuje svojo pot naravnost, dotikalisce pa se "spodmakne" proti zunanjosti zavoja. S tem je pogoj za generiranje centripetalne sile dosezen in vozilo zacne zavijati. Kako to izgleda v praksi, se da videti na temle videu. Navpicna crta povezuje pozicijo kamere (priblizno v visini tezisca) s pozicijo dotikalisca prednjega kolesa s tlemi. Pri okoli 0:15 se zacne potisk leve rocke krmila. Prednje kolo se "spodmakne" v desno, tezisce pa nadaljuje premocrtno (v resnici se malenkost spusti, kar se vidi okoli 0:18...0:19). Motor se zacne nagibati v levo in v primernem trenutku popustis silo na levi rocki, da se prednje kolo obrne v levo in motor se stabilizira v lev ovinek.

Isti efekt, samo v precej manjsi meri, lahko tudi na motorju dosezes brez rok, samo z delom nog. Ce hoces zaviti levo, moras obremeniti desno stopalko in z levim kolenom potisniti tank vodoravno v desno. S tem se motor za kratek cas nagne v desno, kolesa spet peljejo v desno, tezisce potuje naravnost, in vozilo zacne zavijati v levo. Ni sicer najbolj ucinkovito, ampak da se s 30km/h zvoziti hitri slalom na poligonu, ce gres okoli vsakega drugega stozca, pa tudi normalen ovinek se da brez tezav speljati.

Pri biciklu je zadeva *identicna*, fizika je popolnoma enaka, kot pri motorju. Se pravi, med voznjo kolo "niha" pod teziscem sem in tja in na ta nacin ohranja ravnotezje. Ko hoces zaviti, lahko preprosto pustis, da bicikel skupaj s teboj "pade" v desno in s tem zacnes desni ovinek - protikrmiljenje je "skrito" v drugih dinamicnih procesih. Ampak, ce zelis hitro obrniti, uporabis protikrmiljenje in bicikel se obrne "on a dime" - probajte! V vsakem primeru pa je nujno, da tezisce "pade" proti notranjosti zavoja, ce hoces zaviti.

To vse tudi razlozi zakaj je poganjalcek *bistveno* bolj uporaben za ucenje voznje bicikla kot tricikel (ali kolo s pomoznimi kolesi). Pri triciklu je tako, kot pri avtu - ce zelis desno, obrnes krmilo v desno. Ko se hoces nauciti voznje bicikla, se moras "oduciti" voznje tricikla in nauciti protikrmiljenja.
"Think about how stupid the average person is,
then realize that 50% are stupider than that"
-George Carlin

twom ::

JanK je izjavil:

Okoli countersteeringa in krmiljenja enoslednega vozila.
Nekateri to že vemo, nekateri (ki bicikel vozijo s countersteringom) pa ne...

Jaz sem samo rekel, da pri vožnji bicikla ne uporabljaš countersteeringa. Če smo bolj natačni, so sile, hitrosti ter premiki masnega središča in točka vpetja dovolj majhni, da tega na biciklu nikoli ne občutiš. Ja, da se pa to (countersteering) narediti tudi pri biciklu. Natančneje, da se to naredit tako da se bo to (countersteering) tudi čutil. Pri biciklu je dovolj, da se nagneš v ovinek. Ne rabiš balanco najprej v kontra smer obrnit.

Sicer pa za zavijat na motorju je dovolj že da sopotnica mal premakne rit (aktivno sodeluje pri vožnji) ali pa pogleda čez ramo, pa ti kot šofer sploh ne rabiš več nič delat z balanco (ajd, minimalno korigiraš v ovinku da gre po idealni liniji). Zelo zanimiv in prijeten občutek, ko se motor "sam" pelje čez ovinke, se "sam" nagne v ovinek.

Med vožnjo točno vem, ali mi partnerka med vožnjo okol gleda, al je z očmi na cesti. Motor se pelje drugače.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: twom ()


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Kateri skuter 125 za B vozniško? (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Kaj kupiti
15240828 (15173) demogill
»

Izpit Za Motor (A) (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
6019424 (10983) Twixz
»

4-kolesnik (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
7029357 (15415) msjr
»

Napredni simulator vožnje za izboljšanje varnosti v cestnem prometu (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
6915146 (13559) solatko

Več podobnih tem