Forum » Na cesti » Rondo in kolesarska steza
Rondo in kolesarska steza
twom ::
Ali je v kakšnem predpisu, zakonu, uredbi, čemurkoli, določeno kdaj je kolesarska steza še del rondoja, kdaj pa kolesarska steza okoli rondoja že prečka glavno cesto?
Sem se ravno vozil po Letališki (BTC) v Ljubljani, in so kolesarske steze skoraj 10 metrov stran od voznih pasov krožišča. Ali so še del krožišča in ima kolesar prednost, ali kolesarske steze že niso več del rondoja, ali je to sivo področje?
Če se ne motim, pešeč meter stran od prehoda za pešče ni več na prehodu za pešče. Pustimo ob strani dokazovanje tega.
Sprašujem zgolj zaradi firbca. Pa da ne bo pomote, ko sem na kolesu ali peš si ne jemljem prednosti niti takrat ko mi po zakonu očitno pripada, na primer če je na semaforju zelena luč za pešče/kolesarje. Se imam vseeno preveč rad. Pa tudi počakam, da avto odpelje mimo, preden grem čez cesto.
Sem se ravno vozil po Letališki (BTC) v Ljubljani, in so kolesarske steze skoraj 10 metrov stran od voznih pasov krožišča. Ali so še del krožišča in ima kolesar prednost, ali kolesarske steze že niso več del rondoja, ali je to sivo področje?
Če se ne motim, pešeč meter stran od prehoda za pešče ni več na prehodu za pešče. Pustimo ob strani dokazovanje tega.
Sprašujem zgolj zaradi firbca. Pa da ne bo pomote, ko sem na kolesu ali peš si ne jemljem prednosti niti takrat ko mi po zakonu očitno pripada, na primer če je na semaforju zelena luč za pešče/kolesarje. Se imam vseeno preveč rad. Pa tudi počakam, da avto odpelje mimo, preden grem čez cesto.
mirator ::
Prehodi za pešce in kolesarje so izven rondoja, zato velja pravilo, kot v vsakem nesemaforiziranem križiču. Prednost imajo pešci in kolesarji.
mirator ::
Hm.
Tole mi je odgovoril ChatGPT:
Jaz mu kar verjamem.
Tole mi je odgovoril ChatGPT:
V skladu z zakonodajo o cestnem prometu v Sloveniji, kadar voznik zavija iz rondoja, mora dajati prednost vsem udeležencem v prometu, ki se že nahajajo na krožišču (v tem primeru kolesarjem in pešcem, ki se nahajajo na prehodu).
Torej, kolesar, ki se z desne strani približuje prehodu, nima obveznosti ustaviti, voznik, ki zavija iz rondoja, pa mora omogočiti prednost kolesarju in pešcem na prehodu.
Za varnost je pomembno, da se vedno upošteva previdnost pri teh manevrih, saj lahko kolesarji in pešci prečkajo cesto z različnimi hitrostmi in lahko prihaja do različnih situacij.
Jaz mu kar verjamem.
Utk ::
Po katerem zakonu ima kolesarska steza izven rondoja prednost ko prečka glavno cesto. Člen prosim.
Utk ::
Izven križišča ne more prečkat, ker če prečka je to po definiciji križišče. Kdo ima tam prednost se pa približno ve.
GupeM ::
mirator ::
Še tole si poglejte.
https://siol.net/avtomoto/nasveti/kdo-i...
Iz rondoja vedno zavijaš desno in tam so vse ceste enakovredne, zato moraš paziti na kolesarje, ki se bližajo s tvoje desne. Enako kot v križišču enakovrednih cest, ali pa če desno zavijaš iz glavne na stransko cesto, ali iz stranske na glavno cesto.
Drugače pa je v linkani situaciji, kjer bi kolesar dejansko moral imeti stop znak.
https://siol.net/avtomoto/nasveti/kdo-i...
Iz rondoja vedno zavijaš desno in tam so vse ceste enakovredne, zato moraš paziti na kolesarje, ki se bližajo s tvoje desne. Enako kot v križišču enakovrednih cest, ali pa če desno zavijaš iz glavne na stransko cesto, ali iz stranske na glavno cesto.
Drugače pa je v linkani situaciji, kjer bi kolesar dejansko moral imeti stop znak.
delavec44 ::
Smotana situacija, če ni stop znaka. Kolesar navadno ne gleda poteka prednostnih cest, ker je ta znak namenjen vozilom na glavni cesti.
Sem našel še en primer:
primer
Tukaj je talna označba, da kolesar nima prednosti.
Sem našel še en primer:
primer
Tukaj je talna označba, da kolesar nima prednosti.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: delavec44 ()
Utk ::
Ti mater. Voziš se po neki stezici, še kolovozu ne, prideš do ceste po kateri v obe smeri vozijo šleparji...res rabiš talno oznako in semafor, da ugotoviš da morda pa le nimaš prednosti?
Ok. Pešči imajo prednost, ampak kolesar ni pešec, in tudi pešec ne sme kar zakorakat na cesto.
Ok. Pešči imajo prednost, ampak kolesar ni pešec, in tudi pešec ne sme kar zakorakat na cesto.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
toro69 ::
kloko ::
Ja, samo te "kolesarske" črte, narisane na prehodu za pešce, ne pomenijo, da imajo tam kolesarji kakšno prednost pred prometom po cesti...
GupeM ::
Če se ne motim, so kolesarske v krožiščih del krožišča in zato imajo prednost pred avtomobili. No, jaz jim vsekakor dam prednost. Pa tudi velika večina ostalih voznikov (seveda se najdejo izjeme).
Če niso del krožišča, potem pa kolesarji ne bi smeli imeti prednosti, razen če je z znakom drugače določeno. Ampak teh znakov pa nikjer ni oz vsaj jaz ne vem, da bi kje bili.
Če niso del krožišča, potem pa kolesarji ne bi smeli imeti prednosti, razen če je z znakom drugače določeno. Ampak teh znakov pa nikjer ni oz vsaj jaz ne vem, da bi kje bili.
jan_g ::
Pri nas se tudi jaz iz glave ne spomnim primera, ko bi imeli kolesarji prednost pri prečkanju vozišča (izven križišč). V tujini, predvsem severno od nas, pa sem opazil že večkrat in sicer zgleda tako, da je pred črtami, ki označujejo kolesarsko stezo, postavljen znak za odvzem prednosti (obrnjen trikotnik).
GupeM ::
Kje pa sploh izven križišča ali semaforja kolesarska prečka glavno cesto?
Včasih je na Večni poti v Ljubljani, v bližini ZOO. Zdaj pa, kakor gledam, ne več. So pa imeli dejansko STOP znak kolesarji.
Popravek. To prečkanje kolesarske steze preko glavne ceste še vedno obstaja. No, vsaj maja 2024 je obstajalo. Ni pa na Večni poti, ampak na Poti Roberta Blinca, ki se nekaj metrov za tem priključi Večni poti.
https://maps.app.goo.gl/in6hvwmEeP9pSHz...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: GupeM ()
raufnk ::
Specifično na Letališki kolesarji v krožiščih nimajo stop znakov (ali znakov za odvzem prednosti).
lp
raufnk
Zgodovina sprememb…
- spremenil: raufnk ()
bm1973 ::
No ja, pa šoferji res mislite, da če povozite kolesarja, da niste krivi?
Kljub ne vem kakšnih oznakam...
In kolesarji so zgleda dovolj neumni, da zaupajo znakom...
Kljub ne vem kakšnih oznakam...
In kolesarji so zgleda dovolj neumni, da zaupajo znakom...
predi ::
Ali je v kakšnem predpisu, zakonu, uredbi, čemurkoli, določeno kdaj je kolesarska steza še del rondoja, kdaj pa kolesarska steza okoli rondoja že prečka glavno cesto?Da. V Pravilniku o kolesarskih površinah, sklop VI., "Križanje kolesarskih površin z drugimi prometnimi površinami."
Moraš pa upoštevati, da pravila ne zajamejo vseh možnih situacij v realnem svetu. Najbolje si je vse prehode predstavljati kot tistega, pri katerem gre za križanje železnice in ceste. Nanj nikoli ne zapelješ z nameščenimi plašnicami, tudi če so zapornice dvignjene, semafor pa ne utripa. Analogno velja za vsak drug tip prehoda, ne glede na to kdo se približuje čemu.
predi ::
V glavnem, bistven je verjetno izraz "območje križišča", katerega definicijo najdeš v ZCes-2:
47. območje križišča oziroma cestnega priključka je površina, določena z mejami, znotraj katerih se spremenijo elementi in dimenzije prečnega profila krakov ceste, ali znotraj katerih se spremenijo označbe na vozišču posameznih krakov ceste. Če se elementi ceste in označbe na vozišču ne spreminjajo, območje cestnega priključka sega do meje polja preglednosti;Če pogledaš satelitske posnetke Letališke ceste, postane očitno, da se območje krožnih križišč začne že daleč pred prehodi na krakih.
mirator ::
Ja, samo te "kolesarske" črte, narisane na prehodu za pešce, ne pomenijo, da imajo tam kolesarji kakšno prednost pred prometom po cesti...
Če so poleg zebre za pešce tudi črte za kolesarje, potem to pomeni, da lahko križiče prečkaš na kolesu, sicer moraš s kolesa sestopiti in prečkati cesto peš. Sam prehod ne pomeni nobene prednosti, temveč samo dovoljenje, da tam lahko cesto prečkaš.
Seveda pa se morajo tako kolesarji, kot pešci pred prečkanjem ceste, ne glede ali imajo nakazano prednost ali ne, pred prečkanjem prepričati, da je varno.
toro69 ::
Izven križišč seveda veljajo pravila, ki so postavljena na dotičnem prečkanju (označbe ali unaki) ali veljajo pravila prednostne ceste. Seveda to ne ppmeni, da lahko kolesarja povoziš.
Zakon o pravilih cestnega prometa (ZPrCP)
45. člen (hitrost vožnje)
(2) Voznik, ki se približuje križišču, prehodu ceste čez železniško progo, prehodu za pešce, kolesarski stezi, prehodu za kolesarje ali drugi prometni površini, mora voziti posebno previdno. Voziti sme s takšno hitrostjo, da lahko varno ustavi in pusti mimo vozila in druge udeležence cestnega prometa, ki imajo na križišču prednost, da lahko varno ustavi pred prehodom za pešce, pred prehodom ceste čez železniško progo oziroma, da lahko vozilo ustavi, če bi z vožnjo preko prehoda ogrožal pešce in kolesarje.
al_z ::
Tu imate dva primera, kjer kolesarska gre čez cesto izven križišča, in imajo kolesarji prednost.
Zgornja Hajdina
Gabrnik
Zgornja Hajdina
Gabrnik
Utk ::
Pravi kdo?
Na prvem imaš dobesedno znak, da nimajo prednosti.
Na prvem imaš dobesedno znak, da nimajo prednosti.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Utk ::
Čist lahko da je kje, samo da bi kar po defaultu imeli kolesarji prednost, pa zaenkrat še ni. Očitno tudi na Nizozemskem ne, ker če bi imeli avtomatsko prednost, ta znak ne bi bil potreben.
GupeM ::
Tu imate dva primera, kjer kolesarska gre čez cesto izven križišča, in imajo kolesarji prednost.
Zgornja Hajdina
Gabrnik
Kaj je s tabo? Na nobenem od teh dveh primerov, kolesarji nimajo prednosti. Na prvem je to celo zelo očitno narisano.
fikus_ ::
Tukaj je nakaj o talnih označbah na cesti, tudi za kolesarje
https://arhiv2023.skupnostobcin.si/wp-c...
https://arhiv2023.skupnostobcin.si/wp-c...
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
predi ::
https://maps.app.goo.gl/MnAAU23xL8LwSMb...
https://maps.app.goo.gl/RpdbZVCgGGdpfPZ...
Smo že dali to čez nekoč. Če na katerem koli prehodu zbiješ kolesarja, lahko končaš v zaporu, tudi, če je kolesar storil prekršek in ti odvzel prednost. Oboji morajo paziti eden na drugega. Pa nič ni narobe s tem, da spustiš kolesarja preko, tudi če nima prednosti. In tudi ne s tem, da kolesar počaka na neprilagojenca, ki očitno ne namerava ustaviti.
https://maps.app.goo.gl/RpdbZVCgGGdpfPZ...
Smo že dali to čez nekoč. Če na katerem koli prehodu zbiješ kolesarja, lahko končaš v zaporu, tudi, če je kolesar storil prekršek in ti odvzel prednost. Oboji morajo paziti eden na drugega. Pa nič ni narobe s tem, da spustiš kolesarja preko, tudi če nima prednosti. In tudi ne s tem, da kolesar počaka na neprilagojenca, ki očitno ne namerava ustaviti.
MadMicka ::
Seveda ne smeš nobenega zbiti, ampak tu je vprašanje, kdo ima prednost. In če kolesar vozi po rondoju, se pravi, ni kolesarske, ravna kot drugo vozilo. Če je na izvozu iz rondoja samo prehod za pesce, mora tisti, ki prihaja iz rondoja, pešcu ustaviti, kolesar pa na takem prehodu za pesce nima prednosti, ammpak jasno, če ga povoziš, je prekršek (ali kaznivo dejanje, odvisno od poškodb), kar pa se odškodnine tiče, gre za lahko za soprispevek kolesarja...pri tisti sliki zgoraj je jasno, da kolesar nima prednosti, ampak velja, kar je tu povedano...
p.s.: glej 5. odstavek 60. člena in 25. in 13. točko 3. člena ZPrCP.
p.s.: glej 5. odstavek 60. člena in 25. in 13. točko 3. člena ZPrCP.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MadMicka ()
GupeM ::
https://maps.app.goo.gl/MnAAU23xL8LwSMb...
https://maps.app.goo.gl/RpdbZVCgGGdpfPZ...
Smo že dali to čez nekoč. Če na katerem koli prehodu zbiješ kolesarja, lahko končaš v zaporu, tudi, če je kolesar storil prekršek in ti odvzel prednost. Oboji morajo paziti eden na drugega. Pa nič ni narobe s tem, da spustiš kolesarja preko, tudi če nima prednosti. In tudi ne s tem, da kolesar počaka na neprilagojenca, ki očitno ne namerava ustaviti.
Ne gre samo za to, da kolesarja povoziš. Lahko se ga izogibaš, in zato zapelješ v jarek ob cesti. Kriv je kolesar in je tudi odškodninsko odgovoren v takšnem primeru. Enako, kot če te izsili avto in zapelješ v jarek.
Tudi sicer, če pogledaš zgornjo sliko iz Gabrnika, je tam omejitev 90 km/h. Če boš spuščal kolesarja čez, boš hitro koga v rit fasal. Zato tam nimaš kaj ustavljat, če ni nujno. Oziroma odvisno od situacije.
mancini ::
Tu imate dva primera, kjer kolesarska gre čez cesto izven križišča, in imajo kolesarji prednost.
Zgornja Hajdina
Gabrnik
A ti to resno ali nas samo malo ...
Za tisto stransko cesto na Hajdini (Kozja vas) bi še ti lahko verjel na besedo, ampak na cesti proti Juršincam, da bi se avtomobili ustavljali kolesarjem. Tisti odseki so precej prometni in predvsem hitri
twom ::
*************************************************************
Izgleda kot edini funkcinalno pismen na tem forumu.
Vprašanje je bilo ali je kolesarka steza 10 metrov stran od krožišča še del krožišča ali ne. Iz napisanega lahko sklepam da ja. Hvala za odgovor.
Se pravi bom peljal pred avti (ampak samo v primeru da avto ustavlja - ker parkrat (pa se tam ne vozim prav velikokrat) sem že bremzal na polno (na kolesu) - pač eni šoferji sanjajo, drugi nič ne vidijo, tretji so z mislimi v sosednjem vesolju, itd... Moja hitrost na kolesu je vedno taka, da se lahko ustavim, tudi če malo pošrek in z blokirano zadnjo gumo...
Drugače pa, veliko jih zmoto misli, da imajo kolesarji prednost tako kot pešči. V bistvu imajo enako "prednost" kot če bi bili avto. Pa tega ne vejo ne kolesarji, ne avtomobilisti.
V glavnem, bistven je verjetno izraz "območje križišča", katerega definicijo najdeš v ZCes-2:*************************************************************
47. območje križišča oziroma cestnega priključka je površina, določena z mejami, znotraj katerih se spremenijo elementi in dimenzije prečnega profila krakov ceste, ali znotraj katerih se spremenijo označbe na vozišču posameznih krakov ceste. Če se elementi ceste in označbe na vozišču ne spreminjajo, območje cestnega priključka sega do meje polja preglednosti;Če pogledaš satelitske posnetke Letališke ceste, postane očitno, da se območje krožnih križišč začne že daleč pred prehodi na krakih.
Izgleda kot edini funkcinalno pismen na tem forumu.
Vprašanje je bilo ali je kolesarka steza 10 metrov stran od krožišča še del krožišča ali ne. Iz napisanega lahko sklepam da ja. Hvala za odgovor.
Se pravi bom peljal pred avti (ampak samo v primeru da avto ustavlja - ker parkrat (pa se tam ne vozim prav velikokrat) sem že bremzal na polno (na kolesu) - pač eni šoferji sanjajo, drugi nič ne vidijo, tretji so z mislimi v sosednjem vesolju, itd... Moja hitrost na kolesu je vedno taka, da se lahko ustavim, tudi če malo pošrek in z blokirano zadnjo gumo...
Drugače pa, veliko jih zmoto misli, da imajo kolesarji prednost tako kot pešči. V bistvu imajo enako "prednost" kot če bi bili avto. Pa tega ne vejo ne kolesarji, ne avtomobilisti.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: twom ()
twom ::
Drugače pa, veliko jih zmoto misli, da imajo kolesarji prednost tako kot pešči. V bistvu imajo enako "prednost" kot če bi bili avto. Pa tega ne vejo ne kolesarji, ne avtomobilisti.In tudi velika večine uporabnikov na tem forumu tega ne ve. Vsa čast izjemam.
Pa da ne bo pomote, kolesarja kljub temu ne smeš kar povozit, se zna zakomplicirat...
p.s. tisti ki dvomite v (ne)prednost kolesarjev... kdo ima potem prednost, če namesto avta pripelje kolesar?... Se pravi, če pelje avtobus, šlepar, kesonar, avto, motor, bo imel prenost kolesar!?!?!?, če bo pa po cesti pripeljal kolesar pa...???
Zgodovina sprememb…
- spremenil: twom ()
nejc_nejc ::
jaz predlagam vsem, da upoštevate, kot da ima kolesar prednost.
nikoli ne veš kakšen kret... je na kolesu.
nikoli ne veš kakšen kret... je na kolesu.
twom ::
Še en primer križišča, kjer tudi večina udeležencev ne ve kako gre prednost kolesarjev...
križišče kjer poteka prednostna cesta desno (ne naravnost)
V tem primeru ima prednost avto, ki zavija desno, ker vozi po prednostni cesti, in ne kolesar, ki pelje naravnost, ker seka prednostno cesto avtomobilistu.
Pred leti je bil primer v Jaršah pri Radomljah (glavna cesta med Domžalami in Kamnikom), kjer je tovornjak kesonar do smrti povozil enga direktorja kolesarja.
V tem križišču je bil desni pas (v smeri Kamnika) namenjen zavijanju desno, levi pas pa za naravnost. (kar pomeni da je kolesar ob robu ceste sekal pot tovornjaku ki je zavijal desno). Teden ali dva po tej nesreči, je postal desni pas naravnot, levi pa za zavijanje čez progo na polje...
križišče kjer poteka prednostna cesta desno (ne naravnost)
V tem primeru ima prednost avto, ki zavija desno, ker vozi po prednostni cesti, in ne kolesar, ki pelje naravnost, ker seka prednostno cesto avtomobilistu.
Pred leti je bil primer v Jaršah pri Radomljah (glavna cesta med Domžalami in Kamnikom), kjer je tovornjak kesonar do smrti povozil enga direktorja kolesarja.
V tem križišču je bil desni pas (v smeri Kamnika) namenjen zavijanju desno, levi pas pa za naravnost. (kar pomeni da je kolesar ob robu ceste sekal pot tovornjaku ki je zavijal desno). Teden ali dva po tej nesreči, je postal desni pas naravnot, levi pa za zavijanje čez progo na polje...
twom ::
Seveda pa lahko kolesarja tudi povoziš, pa nisi popolnoma nič kriv kot šofer.
Od rondoja Tomačevo proti Trzinu zavijaš levo na Brnčičevo.
Po levi strani ceste v napačno smer vozita kolesarja v smeri od Tomačevega proti Trzinu.
Ti v avtu zapelješ levo na Brnčičeva, seveda si pozoren na promet nasproti, (ne pa tudi iza svojega hrbta), nasproti ti tiščijo hitri avti (od Trzina proti Tomačevem). Ko si že speljal in zavil zagledaš dva kolesaraj in pelješ naprej v njiju in ju povoziš. Kot šofer nimaš kaj ustavljat na trzniski obvoznici, kjer je omejitev 90 in avti tiščijo dol po klancu.
Kriva sta bila kolesarja. Sicer na njuno srečo samo poškodovana. Sta seveda rabila tudi pokriti škodo na avtu. Pa znanca, tko da gre za zanesljivo resnično zgodbo...
Od rondoja Tomačevo proti Trzinu zavijaš levo na Brnčičevo.
Po levi strani ceste v napačno smer vozita kolesarja v smeri od Tomačevega proti Trzinu.
Ti v avtu zapelješ levo na Brnčičeva, seveda si pozoren na promet nasproti, (ne pa tudi iza svojega hrbta), nasproti ti tiščijo hitri avti (od Trzina proti Tomačevem). Ko si že speljal in zavil zagledaš dva kolesaraj in pelješ naprej v njiju in ju povoziš. Kot šofer nimaš kaj ustavljat na trzniski obvoznici, kjer je omejitev 90 in avti tiščijo dol po klancu.
Kriva sta bila kolesarja. Sicer na njuno srečo samo poškodovana. Sta seveda rabila tudi pokriti škodo na avtu. Pa znanca, tko da gre za zanesljivo resnično zgodbo...
twom ::
Pa verjetno tudi večina ne ve, da se kolesar v rondoju ne sme voziti v napačno smer. V tem primeru je kolesar v prekršku in nima prednosti. In ga kot šofer nisi dolžan videti (ker gledaš desno čez ramo, da ne boš odvzel prednosti kakšnemu kolesarju)...
Pustimo ob strani da večina šoferjev vozi skozi krožišča kot da so na dirki formule ena, in da je treba prehitet vsaj en avto pred seboj...
p.s. dejasnko bi se z nižjimi hitrostmi skozi krožišča dejansko povečala pretočnost križišč...
Pustimo ob strani da večina šoferjev vozi skozi krožišča kot da so na dirki formule ena, in da je treba prehitet vsaj en avto pred seboj...
p.s. dejasnko bi se z nižjimi hitrostmi skozi krožišča dejansko povečala pretočnost križišč...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: twom ()
shadow7 ::
Torej, kolesar se pelje po kolesarski okoli (N metrov od ceste za motorna vozila) krožišča. Jasno je, da ima prednost pred tistim, ki mu zavija iz krožišča. Ampak na uvozu v krožišče je prometni znak običajno postavljen med (za) kolesarko stezo ter (pred) cesto.
/─────\
│ .. .. .. │►|─── uvozna cesta
│ .. .. .. │ . |
\─────/ . ^ kolesarska
Torej, ali velja:
1. Prometni znak velja za celotno krožišče. Kolesarska steza je del krožišča. Vozilo, ki pripelje v krožišče, je na stranski cesti in nima prednosti pred kolesarjem.
2. Prometni znak velja od postavitve dalje. Ker stoji za kolesarsko stezo, zanjo ne velja. Vozilo, ki pripelje v krožišče, je na enakovredni cesti kot kolesarska steza ter velja desno pravilo.
/─────\
│ .. .. .. │►|─── uvozna cesta
│ .. .. .. │ . |
\─────/ . ^ kolesarska
Torej, ali velja:
1. Prometni znak velja za celotno krožišče. Kolesarska steza je del krožišča. Vozilo, ki pripelje v krožišče, je na stranski cesti in nima prednosti pred kolesarjem.
2. Prometni znak velja od postavitve dalje. Ker stoji za kolesarsko stezo, zanjo ne velja. Vozilo, ki pripelje v krožišče, je na enakovredni cesti kot kolesarska steza ter velja desno pravilo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: shadow7 ()
predi ::
Če je voznik motornega vozila pri približevanju prehodu zapeljal iz cestišča, ker se je umikal nekomu na prehodu, je za nesrečo večji del odgovoren sam, saj ni spoštoval predpisov. Iz istega naslova ti najvišja dovoljena hitrost na cesti ne podeljuje nikakršnega mandata za vožnjo s takšno hitrostjo. To smo že ničkolikokrat razčistili. Na tej cesti, ki jo omenjaš, je vožnja z 90 km/h v bližini prehoda, v kolikor so v bližini kolesarji oz. v kolikor ne vidiš, da ti prisotni niso, popolnoma nesprejemljiva. Dodatno pa zaradi dejstva, da je par metrov naprej tabla za naselje. Na mestu, kjer je prehod, bi že moral biti v fazi zmanjševanja hitrosti, tudi če slednjega sploh ne bi bilo. In da, kolesarje tukaj spustiš čez, kot normalen voznik, ki se drži vseh pravil, vključno s tistimi, za katere globa ni predpisana. Govorim seveda o načelih cestnega prometa, ena prvih stvari, zapisanih v ZPrCP-ju.https://maps.app.goo.gl/MnAAU23xL8LwSMb...
https://maps.app.goo.gl/RpdbZVCgGGdpfPZ...
Smo že dali to čez nekoč. Če na katerem koli prehodu zbiješ kolesarja, lahko končaš v zaporu, tudi, če je kolesar storil prekršek in ti odvzel prednost. Oboji morajo paziti eden na drugega. Pa nič ni narobe s tem, da spustiš kolesarja preko, tudi če nima prednosti. In tudi ne s tem, da kolesar počaka na neprilagojenca, ki očitno ne namerava ustaviti.
Ne gre samo za to, da kolesarja povoziš. Lahko se ga izogibaš, in zato zapelješ v jarek ob cesti. Kriv je kolesar in je tudi odškodninsko odgovoren v takšnem primeru. Enako, kot če te izsili avto in zapelješ v jarek.
Tudi sicer, če pogledaš zgornjo sliko iz Gabrnika, je tam omejitev 90 km/h. Če boš spuščal kolesarja čez, boš hitro koga v rit fasal. Zato tam nimaš kaj ustavljat, če ni nujno. Oziroma odvisno od situacije.
predi ::
Poglejte, kaj na temo krakov krožnega križišča pravijo v brošuri, ki sem jo že večkrat omenjal drugod (spodnja slika):
In to kljub temu, da je na čisto vsakem prikazu krožnega križišča v tej brošuri na kolesarskem pasu pred prehodom talna označba za priključek s prednostno cesto.
In to kljub temu, da je na čisto vsakem prikazu krožnega križišča v tej brošuri na kolesarskem pasu pred prehodom talna označba za priključek s prednostno cesto.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: predi ()
delavec44 ::
Poglejte, kaj na temo krakov krožnega križišča pravijo v brošuri, ki sem jo že večkrat omenjal drugod (spodnja slika):
In to kljub temu, da je na čisto vsakem prikazu krožnega križišča v tej brošuri na kolesarskem pasu pred prehodom talna označba za priključek s prednostno cesto.
Čudne slike. V praksi imajo trikotnik avti. Pred znakom za krožno.
Primer.
predi ::
V praksi je to povsem odvisno od krožnega križišča. Recimo: https://maps.app.goo.gl/hgA7Nfr2veVf8vR...
bm1973 ::
Krožišča so večinoma zelo butasto narejena za kolesarje in pešče.
Vse prečkanje in poti se narejene izven krožišča samega... Dostikrat tudi precej stran...
Vse prečkanje in poti se narejene izven krožišča samega... Dostikrat tudi precej stran...
fikus_ ::
Poglejte, kaj na temo krakov krožnega križišča pravijo v brošuri, ki sem jo že večkrat omenjal drugod (spodnja slika):
In to kljub temu, da je na čisto vsakem prikazu krožnega križišča v tej brošuri na kolesarskem pasu pred prehodom talna označba za priključek s prednostno cesto.
Prav zato mi ni jasno, zakaj talna označba za kolesarje (na glavo obrnjen narisan trikotnik), če pa pravijo/pišejo, da imajo prednost?!
V glavnem jaz "dam prednost" kolesarju, da ne pride do neljube situacije.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
al_z ::
V rondojih velikokrat kolesarji imajo prednost, v tistih dveh primerih na googlovi mapi pa verjetno nimajo. So pa v Gabrniku postavili table za omejitev hitrosti na 70 km/h, česar še ni na mapah.
GupeM ::
Če je voznik motornega vozila pri približevanju prehodu zapeljal iz cestišča, ker se je umikal nekomu na prehodu, je za nesrečo večji del odgovoren sam, saj ni spoštoval predpisov.
Seveda jih je upošteval. Naj te pa vprašam še tako: Kaj pa, če bi tam bilo križišče s stransko cesto, pa bi po njej pripeljal avtomobil in te izsilil, ti pa bi zaradi tega zapeljal v jarek. Bi bil tudi v tem primeru za nesrečo večji del odgovoren sam? Kaj pa, če bi s stranske ceste pripeljal kolesar in te izsilil? Bi bil spet večji del ogovoren sam? Kaj pa, če bi na cesto stopil pešec?
Pravila so za vse. Če zaradi neupoštevanja pravil kolesar ali pešec povzročita nesrečo, sta za to odškodninsko odgovorna. Tukaj sploh ni debate. Lahko si pa seveda ti, kot oseba ki upravlja nevaren, da ne rečemo smrtonosen stroj, odgovoren za povzročitev težjih poškodb ali celo smrti. Nikakor pa ne moreš biti odgovoren za povzročitev nesreče.
Iz istega naslova ti najvišja dovoljena hitrost na cesti ne podeljuje nikakršnega mandata za vožnjo s takšno hitrostjo. To smo že ničkolikokrat razčistili. Na tej cesti, ki jo omenjaš, je vožnja z 90 km/h v bližini prehoda, v kolikor so v bližini kolesarji oz. v kolikor ne vidiš, da ti prisotni niso, popolnoma nesprejemljiva. Dodatno pa zaradi dejstva, da je par metrov naprej tabla za naselje. Na mestu, kjer je prehod, bi že moral biti v fazi zmanjševanja hitrosti, tudi če slednjega sploh ne bi bilo. In da, kolesarje tukaj spustiš čez, kot normalen voznik, ki se drži vseh pravil, vključno s tistimi, za katere globa ni predpisana. Govorim seveda o načelih cestnega prometa, ena prvih stvari, zapisanih v ZPrCP-ju.
O kakšnem mandatu ti sanjaš? Če si mislil dovoljenje, pa seveda mi daje dovoljenje, da tam vozim z najvišjo dovoljeno hitrostjo, če seveda razmere to dopuščajo.
En kup nabijanja si v glavnem spesnil zgoraj. Ne, tukaj ni treba nobenemu kolesarju dati prednosti. Daš kolesarju prednost tudi, če pride s stranske ceste in hoče samo prečkati glavno cesto? In zakaj ne, če pa v zgornjem primeru ja? Primera sta identična, saj kolesar v nobenem od teh dveh primerov nima prednosti.
Pa ker si že omenil načela cestnega prometa, naj ti predlagam, da še enkrat prebereš 4. člen. Osredotoči se predvsem na 3. odstavek.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: GupeM ()