» »

Na Norveškem električni avtomobili že zmagali

««
6 / 10
»»

Utk ::

Če se redno voziš v Beograd, in to službeno, da je pomembnih tistih 30 min polnjenja, potem delaš nekaj zelo narobe, če ti ne znese za neko pošteno teslo. Sej se menda ne bi vozil v Beograd niti s polotom dizlom, a ne bi?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Kalibri ::

Z Donfengom grem raje z avtobusom tistih 1x.

Utk je izjavil:

Sej se menda ne bi vozil v Beograd niti s polotom dizlom, a ne bi?
Kaj pa vem. Rabljen Polo proti absuredno dragim novim EV ali ICE vozilom zamenjaš eno žalost za drugo žalost.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Kalibri ()

endelin ::

Dizel je daleč najbolj komot za relacije. Natankaš in voziš 1000km s 130kmh in ne rabiš 100 km prej skrbet če bo na avtocesti delala električna polnilnica

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: endelin ()

Kalibri ::

BNencinar na dolgih relacijah niti ne odstopa od dizla.
Mi pa ni jasno, zakaj je 150 KM 2.0 TDI od VW-ja 6 jurjev dražji od 150KM 1,5 eTSI-ja.

MikeRotch ::

endelin je izjavil:

Dizel je daleč najbolj komot za relacije. Natankaš in voziš 1000km s 130kmh in ne rabiš 100 km prej skrbet če bo na avtocesti delala električna polnilnica


Ja, ustaviš se parkrat, da kaj poješ, greš na WC, malo se pretegneš. Drugače pa pičiš 1000km v enem kosu :)

kopriwa ::

BigWhale je izjavil:


In tudi ce ti bi moral vsak dan ... 10s na dan in tako prihranis vec kot 3000 EUR na leto, to ti je odvec? Zgleda da smo tisti z EVji revezi in ne obratno. :D

A lahko prosim predstaviš izračun kje ti prišparaš 3000€ na leto, EV vs. ICE? Poraba obeh na 100km in cena 1kWh bo dovolj, no, lahko pa še poveš kak klump od ICE-ja si vzel za primerjavo. Sem opazil tvoje številke v prejšnjih odgovorih in bi rad videl osnovo za njih. Tnx

MikeRotch ::

Kalibri je izjavil:

Rabljeni so jajca. Samo čakaš, da izven garancije kaj crkne. Osnoven EV je tam, 30k po subvenciji.
Z Donfengom boš šel v Beograd? Še s Teslo rabiš domišljijo.


Ne vem več kaj napisati, da bo prav :) Meizu primerja novo Teslo s starim golfom. Sem domneval, da tudi v EV kampu gleda rabljenim.

Z Dongfengom greš pa seveda lahko v Beograd, ne vem zakaj ne. Udobno je približno toliko kot s kakšnim ICE avtom za 17k.

Kalibri ::

Seveda lahko greš. Včasih so zapregli vola v voz in so šli v Beograd. Danes vzamemo kolo.
Jaz bi še vedno rad enega EV-ja, ne zahtevam preveč, tistih 300 km dosega... izpod 30k. VW ima neko siromašijo za 27k oziroma je imel. ID3 oz. ID4 s 50kWh baterijo.
Sicer ostanem na starem golfu. Z njim se trenutno vozim najceneje, tudi če porabi kot ICE bencinar.

še za Teslo pravi kolega, da je super drugi avto.

MikeRotch ::

kopriwa je izjavil:

BigWhale je izjavil:


In tudi ce ti bi moral vsak dan ... 10s na dan in tako prihranis vec kot 3000 EUR na leto, to ti je odvec? Zgleda da smo tisti z EVji revezi in ne obratno. :D

A lahko prosim predstaviš izračun kje ti prišparaš 3000€ na leto, EV vs. ICE? Poraba obeh na 100km in cena 1kWh bo dovolj, no, lahko pa še poveš kak klump od ICE-ja si vzel za primerjavo. Sem opazil tvoje številke v prejšnjih odgovorih in bi rad videl osnovo za njih. Tnx


Če ostanemo pri Tiguanu. Tiguan dizel avtomatik ima na spritmonitor povprečno porabo 7,5 litrov na 100km. Strošek dobrih 11€.

Pri cca. 40000km si ravno na cca. 3 jurjih prihranka. Če avto polniš na sonce pri 30.000.

Jaz bi še vedno rad enega EV-ja, ne zahtevam preveč, tistih 300 km dosega... izpod 30k. VW ima neko siromašijo za 27k oziroma je imel. ID3 oz. ID4 s 50kWh baterijo.


https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...

https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...

https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...

https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...

...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: MikeRotch ()

kopriwa ::

MikeRotch je izjavil:


Če ostanemo pri Tiguanu. Tiguan dizel avtomatik ima na spritmonitor povprečno porabo 7,5 litrov na 100km. Strošek dobrih 11EUR.

Pri cca. 40000km si ravno na cca. 3 jurjih prihranka. Če avto polniš na sonce pri 30.000.

Taka primerjava je popolnoma brez vrednosti. Zakaj? Ker si moral investirati v SE v preteklosti zato, da sedaj operiraš s številkami, ki jih med seboj preprosto ne gre primerjati. Analogni primer, kot da bi jaz črpal bencin iz mojega namišljenega 5-kubikov velikega tanka, ki sem ga nafilal 5 let nazaj in je sedaj moj strošek vožnje 0.

Drugače me še vedno me zanima od kje ta strošek 550EUR vožnje za njegov primer EVja v primerjavi s 4000EUR za ICE.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: kopriwa ()

nejc_nejc ::

@Kooriva tle pa buče govoriš.
SE se drugje upošteva veš, zato k pol pa zastojn pralni stroj laufa.

MikeRotch ::

Taka primerjava je popolnoma brez vrednosti. Zakaj? Ker si moral investirati v SE v preteklosti zato, da sedaj operiraš s številkami, ki jih med seboj preprosto ne gre primerjati. Analogni primer, kot da bi jaz črpal bencin iz mojega namišljenega 5-kubikov velikega tanka, ki sem ga nafilal 5 let nazaj in je sedaj moj strošek vožnje 0.


Sončna elektrarna ni tank. Če že primerjaš lahko primerjaš z naftno vrtino, ki jo postaviš na vrtu. Lahko sicer rečeš, da nima smisla upoštevati SE dokler se investicija ne pokrije, zato sem pa dal zraven primer, ko polniš normalno, iz omrežja.

Drugače me še vedno me zanima od kje ta strošek 550EUR vožnje za njegov primer EVja v primerjavi s 4000EUR za ICE.


Model Y povprečno porabi malo manj kot 20kWh / 100km. Kilovatna ura iz domače vtičnice (z omrežnino vred, seveda) stane cca. 18c. Skupaj prideš na okoli 3,5€ na 100km.

7,5€ razlike, ravno 3000€ v 40.000km.

Karamelo ::

BigWhale je izjavil:

Karamelo je izjavil:

in točno o tem sem govoril, ko sem rekel, da je nepriročno po vsaki vožnji dodatnih 10 sekund obešati kabl na avto in vsako jutro nazaj na steno.


A si resen? Prvo je to, da ne polnis po vsaki voznji. Jaz polnim vcasih 3x na teden, vcasih pa niti enkrat na teden ne. In tudi ce ti bi moral vsak dan ... 10s na dan in tako prihranis vec kot 3000 EUR na leto, to ti je odvec? Zgleda da smo tisti z EVji revezi in ne obratno. :D

Karamelo je izjavil:

Enako se je treba na poti v beograd ustaviti, in ob vsaki dolgi vožnji planirati.


Vecina ljudi se na pet urni voznji ustavi vsaj enkrat. Tle ni nobene razlike.

Karamelo je izjavil:

Ljudem se to ne da in so za to pripravljeni plačati tudi več, kar pomeni v tem primeru ostati na ICE prav zaradi neskrbnosti.


Ja, saj pravim, revezi smo tisti z EVji in ne obratno. :D


v bistvu imaš prav, tisti ki je res bogat, si ne bo šel EV-ja kupovat, samo delo z njim in presenečenja na cesti

tisti ki ima manj pod palcem, ga tudi ne bo šel kupovat, je enostavno predrag, tako kot so predraga ICE vozila..

ostali si kupimo neka par let stara ice vozila, ker so edina voljo poceni oz. za denar vemo, kaj dobimo, starih EV-jev poceni še ni oz. je nakup vprašljiv oz. nakup presenečenja

Meizu ::

MikeRotch je izjavil:

Dongfeng box box imaš za 17 jurjev, npr., če hočeš novega.

Rabljenih je pa kolikor hočeš. Tesla 3, id3, id4, BMW i3, Mini, Hyundai Ioniq, Kona, Kia Soul, Citroen C4...


Pa dale dongfeng ima samo 42kwh baterijo - to je kvečjemu mestni avtek.

endelin ::

Odštej še 30% ker se polni do 80% in ni fino da pade na nulo;(( uporaben interval 10-80

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: endelin ()

MikeRotch ::

Pa dale dongfeng ima samo 42kwh baterijo - to je kvečjemu mestni avtek.


Za 17 jurjev težko pričakuješ novo avtocestno križarko. Konkurenca so Clioti, Dacie Sandero, kakšen tamal Hyundai...

Ni pa nujno ravno mestni avto. Z lahkoto se s tem voziš vsak dan v službo iz Celja ali Postojne v Ljubljano, naprimer.

kopriwa ::

MikeRotch je izjavil:

Taka primerjava je popolnoma brez vrednosti. Zakaj? Ker si moral investirati v SE v preteklosti zato, da sedaj operiraš s številkami, ki jih med seboj preprosto ne gre primerjati. Analogni primer, kot da bi jaz črpal bencin iz mojega namišljenega 5-kubikov velikega tanka, ki sem ga nafilal 5 let nazaj in je sedaj moj strošek vožnje 0.


Sončna elektrarna ni tank. Če že primerjaš lahko primerjaš z naftno vrtino, ki jo postaviš na vrtu. Lahko sicer rečeš, da nima smisla upoštevati SE dokler se investicija ne pokrije, zato sem pa dal zraven primer, ko polniš normalno, iz omrežja.

Drugače me še vedno me zanima od kje ta strošek 550EUR vožnje za njegov primer EVja v primerjavi s 4000EUR za ICE.


Model Y povprečno porabi malo manj kot 20kWh / 100km. Kilovatna ura iz domače vtičnice (z omrežnino vred, seveda) stane cca. 18c. Skupaj prideš na okoli 3,5€ na 100km.

7,5€ razlike, ravno 3000€ v 40.000km.

Ne razumeš njegove primerjave (morda tudi jaz ne, želim samo razlago). Dal je konkretno primerjavo strošek 550€ za EV in 4000€ za ICE, za enako razdaljo. Pri porabi 20kWh/100km in ceni 0.18€ na kWh, EV za 550€ naredi cca. 15300 km. Za enako razdaljo in strošek 4000€ bi moral ICE imeti porabo več kot 26€/100km, torej na "oko" 17L izbranega goriva na 100km.
Kakorkoli, če v podobnih primerjavah vključuješ zastonj enegijo ker imaš SE je pač to zelo zavajajoče. Navsezadnje se govori o EVjih na splošno, ne pa o situaciji SE+EV.

Meizu ::

Ne vem več kaj napisati, da bo prav :) Meizu primerja novo Teslo s starim golfom. Sem domneval, da tudi v EV kampu gleda rabljenim.


Ne jaz gledam samo na konkurenčen performance po svojih merilih in kateri avto mi to nudi.

Torej Tesla ima recimo dolg domet ampak stane 50 jurjev po tamalem, zdaj če ima zraven še 400konjev v motorju mi recimo ni pomembno, ker moram prioriteto postavit dometu.

Tile EVji iz budgeta nekega ICE vozila za prevoz iz točke A v B nimajo tako velikih baterij - vse se vrti okrog 40kwh - kar je super, ampak za mestno vožnjo. Torej sem prisiljen gledat EVje ki so neprimerno dražji od konkurenčnih ICE vozil po parametru dometa.

Iz tu izhajam. Verjamem pa, da tisti, ki se vozi 20km dnevno mu te številke nič ne pomenijo. Ampak takšnih vozačev kot sem jaz ni spet tako malo, ja, nismo večina, ampak v to kategorijo ne spadajo samo delavci, pač pa tudi vse dostavne službe, tovorni promet, itd.

Takim firmam ni problem kupit EV kombija za 100 jurjev - ampak ne si mislit, da se ta dvig v investiciji v vozni park ne bo poznal v ceni prevoznih storitev za končnega uporabnika - t.j. spet inflacija. Jaz sem takorekoč predvsem na strani zdravega razuma; torej, z veseljem vozim EV, ampak mora ta prehod predstavljat vsaj dostojno konkurenco obstoječim opcijam, sicer gremo res korak nazaj, proizvajalci pa navijajo, da bomo takšne izdelke pograbili kot suhe žemljice - žal ne. Edina rešitev bo ta, da bo morala država poseči vmes z znatnim dvigom davkov na ICE vozila, ali pa vpeljati neke blazne tarife za cestno takso v primeru ICE registracij, ampak to na kratki rok ne bo šlo, ker imamo vsaj še 20 let pred sabo, preden bi se znatno znižala uporaba ICE vozil v odnosu na njihovo življenjsko dobo, tudi če njih prodajo prepovemo takoj jutri.

nejc_nejc ::

V 20 letih bo pa že druga, "prijaznejša" oblika "goriva".

Meizu ::

Saj to je problem - smo v obdobju, kjer vemo da moramo nehati s kurjenjem fosilnih goriv, nimamo pa točno jasne poti naprej - veliko "if" stavkov je trenutno še odprtih, ki jih bo treba razrešiti preden lahko računamo na splošno integracijo.

Utk ::

Ma lej, nikogar ne brigajo tvoje prioritete. Nikogar ne briga kje boš ti polnil. Imel boš na izbiro za kupit to kar bo za kupit, elektrika bo koštala kolk bo koštala, nafta bo šla pa proti 20 evrov in gor za 100 km. Da ne govorimo da v centre mest na nafto itak ne boš smel. Tudi te dni ko je umazan zrak že itak, boš kmalu lahko samo ostal doma.

Živimo v demokraciji, nihče te ne niti nikoli ne bo na kolenih prosil niti silil da kupiš EV.

Who gives a fuck.

Nekateri mislite da vam je nekdo dolžen dostavit tak pa tak avto in to za neko ceno. Ali pa celo postavit polnilnico pred blok. Ni. Proizvajalci ne bojo več delali ice avtov, vsaj ne dobrih in poceni, ker se jim to ne bo splačalo. Že zdaj se jim ne. Kupiš si pa lahko kar češ, od tega kar je in bo na voljo. Naslednji golf se bo delal v Mehiki. Srečno z njim...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Meizu ::

Who gives a fuck.


Kapitalisti bodo givali fuck ker ne bodo prodali dovolj EVjev za 50 jurjev. Pa saj ne rabim niti jaz tega razlagat, maš miljon Youtube posnetkov. Ti lahko siliš folk da kupuje stvari ampak če si človek nečesa enostavno ne more privoščit, si pač ne bo - ker ne more. Pa tudi če spišejo miljon zakonov za to. Na koncu bodo propadle avtomobilske firme, eventualno pa najebalo gospodarstvo - tako neumna pa ni nobena demokracija. :)

MikeRotch ::

Pri porabi 20kWh/100km in ceni 0.18€ na kWh, EV za 550€ naredi cca. 15300 km.


Jaz sem ti dal eno primerjavo na podlagi povprečnih številk. Njegovega primera ne poznam, bo že sam napisal, če se mu bo zdelo. Vsak ima svojo računico in svoj način uporabe. Če ima sončno že 5-6 let, se mu je ta verjetno že amortizirala in se vozi praktično zastonj.

Moja računica je npr. tudi precej drugačna od povprečja. Naredim cca. 25kkm letno, veliko imam mestne in primestne vožnje, kjer ICE porabi še precej več od zgoraj omenjenih 7,5, povprečje na Model Y imam pa dobrih 17kWh/100km. Prihranek pri gorivu je sicer čisti bonus, nisem kupil novega avtomobila zaradi parih jurjev prihranka na leto, ampak škodi pa ne.

Torej Tesla ima recimo dolg domet ampak stane 50 jurjev po tamalem, zdaj če ima zraven še 400konjev v motorju mi recimo ni pomembno, ker moram prioriteto postavit dometu.


Če se ne motim Model 3 dobiš za cca. 34 jurjev, long range RWD verzijo pa za dobrih 39.

Nihče pa ni trdil, da obstajajo idealni EVji za čisto vse ljudi na svetu. Idealnega avtomobila ni, ne glede na pogon.

Meizu ::

Edit: Sicer pa sem itak pristaš tega - cene avtov nabit na 200 jurjev, pa posledično decentralizirat države in nudit delovna mesta v domačih okoljih. Podpišem.

MikeRotch ::

Kapitalisti bodo givali fuck ker ne bodo prodali dovolj EVjev za 50 jurjev.


Tesla Model Y je bil 2023 najbolj prodajan model avtomobila na svetu. Nasploh, ne samo med električnimi ampak med vsemi.

Vse kaže, da je bil najbolj prodajan model tudi v letu 2024.

Meizu ::

Če se ne motim Model 3 dobiš za cca. 34 jurjev, long range RWD verzijo pa za dobrih 39.


Torej 40 jurjev proti 17 jurjem za isti domet. To je moj point. Če ima pospešek macana ali 911 turbo mi je v tem primeru vseeno. Primer postavljam v imenu povprečnega uporabnika vozila, ki mu 400 konjev ne pomeni nič.

Nihče pa ni trdil, da obstajajo idealni EVji za čisto vse ljudi na svetu. Idealnega avtomobila ni, ne glede na pogon.


Po vsej logiki je trenutno daleč najbolj idealen ICE avto (izključno glede na cene), razen če arbitrarno zmutimo zakonodajo tako, da temu več ni tako. Ampak to potem ni več prehod iz smiselnosti ampak prehod na silo. Lahko, upravičen pa ni.

Utk ::

Na kitajskem je dobrih 50% novih avtov električnih. Kitajska je najpomembnejši trg za praktično vse proizvajalce. Ergo, če nisi konkurenčen v EV, boš imel problem.
A res mislite, da se Evropa lahko upira celemu svetu in fura naprej dizel? Mislim, lahko, ampak potem to pomeni da evropska avto industrija pade nekje na 25% zdajšnega obsega. Kaj vse to potegne za sabo pa niti ne vem.

Meizu ::

Tesla Model Y je bil 2023 najbolj prodajan model avtomobila na svetu.


Čisto možno. Ker v revnih državah niti za Twinga nimajo, v bogatih državah pa jih itak silijo da kupujejo EV, hkrati se pa umetno manjša izbor med ICE vozili.

Hkrati je Teslin poslovni model podoben Applu. Imaš en model in to je to (v nekem cenovnem rangu) in to je to. Če kupiš Teslo za ta denar kupiš točno ta avto. Ostali proizvajalci imajo večji nabor, kar logično zmanjša prodajne številke posameznega modela.

nejc_nejc ::

MikeRotch je izjavil:

Kapitalisti bodo givali fuck ker ne bodo prodali dovolj EVjev za 50 jurjev.


Tesla Model Y je bil 2023 najbolj prodajan model avtomobila na svetu. Nasploh, ne samo med električnimi ampak med vsemi.

Vse kaže, da je bil najbolj prodajan model tudi v letu 2024.


Daj še podatek, koliko ljudi ni menjalo vozila.....

Meizu ::

Utk je izjavil:

Na kitajskem je dobrih 50% novih avtov električnih. Kitajska je najpomembnejši trg za praktično vse proizvajalce. Ergo, če nisi konkurenčen v EV, boš imel problem.
A res mislite, da se Evropa lahko upira celemu svetu in fura naprej dizel? Mislim, lahko, ampak potem to pomeni da evropska avto industrija pade nekje na 25% zdajšnega obsega. Kaj vse to potegne za sabo pa niti ne vem.


Kitajska ima veliko EVjev iz čiste logike - ker lastne konkurenčne proizvodnje ICE enot nimajo, država vzpodbuja lastno proizvodnjo, konkurenčni so pa predvsem v EV segmentu. Ker je njihova proizvodnja lastna so tudi nabavne cene teh vozil manjše - v USA imaš pa primere, ko na import EVjev nabijajo 100% tarife da umetno znižajo njihovo privlačnost in prav neumno bi bilo domnevati, da pri nas ne bo tako, vsaj dokler se lastna avtomobilska industrija in konkurenčnost v EV segmentu ne dvigne.

MikeRotch ::

Primer postavljam v imenu povprečnega uporabnika vozila, ki mu 400 konjev ne pomeni nič.


V resnici jim tudi 700km dosega ne pomeni nič, ker povprečen Slovenec dela 40km na dan.

Meizu ::

V resnici jim tudi 700km dosega ne pomeni nič, ker povprečen Slovenec dela 40km na dan.


To ni res, ker če bi študija nakazala na kaj takega bi proizvajalci z veseljem vgrajevali 15 litrske rezervoarje, ker bi na račun manjšega rezervoarja prišparali miljarde. Če v industriji danes fantazirajo s pol milimetra tanjšimi kabli zaradi centa razlike v stroških proizvodnje, zakaj to ne bi počeli tudi z rezervoarjem. Makes no sense.

Edit: Hkrati pa prosim vas, ne bit tako selektivni v izbiri argumentov za svoj prid - najprej govorite o tem da je Teslin Y najbolj prodajan model v svetu (pri nas ziher ne), potem pa v isti sapi lokalizirate argumente na potrebe slovenske populacije.

Kaj zdaj, gledamo svetovno povprečje al slovensko povprečje? Težko je debatirat na dveh frontah hkrati.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Meizu ()

Utk ::

Meizu je izjavil:

Utk je izjavil:

Na kitajskem je dobrih 50% novih avtov električnih. Kitajska je najpomembnejši trg za praktično vse proizvajalce. Ergo, če nisi konkurenčen v EV, boš imel problem.
A res mislite, da se Evropa lahko upira celemu svetu in fura naprej dizel? Mislim, lahko, ampak potem to pomeni da evropska avto industrija pade nekje na 25% zdajšnega obsega. Kaj vse to potegne za sabo pa niti ne vem.


Kitajska ima veliko EVjev iz čiste logike - ker lastne konkurenčne proizvodnje ICE enot nimajo, država vzpodbuja lastno proizvodnjo, konkurenčni so pa predvsem v EV segmentu. Ker je njihova proizvodnja lastna so tudi nabavne cene teh vozil manjše - v USA imaš pa primere, ko na import EVjev nabijajo 100% tarife da umetno znižajo njihovo privlačnost in prav neumno bi bilo domnevati, da pri nas ne bo tako, vsaj dokler se lastna avtomobilska industrija in konkurenčnost v EV segmentu ne dvigne.

Bojo pa pri nas postavili tovarne. Kar bo za naše proizvajalce še slabše.

MikeRotch ::

To ni res, ker če bi študija nakazala na kaj takega bi proizvajalci z veseljem vgrajevali 15 litrske rezervoarje, ker bi na račun manjšega rezervoarja prišparali miljarde.


Ne bi, ker ljudje niso pripravljeni ure in ure na teden zabiti na črpalki. Če bi imel vsak doma pipico za bencin/nafto, bi bil pa 15l tank čisto OK, ja.

Edit: Hkrati pa prosim vas, ne bit tako selektivni v izbiri argumentov za svoj prid - najprej govorite o tem da je Teslin Y najbolj prodajan model v svetu (pri nas ziher ne), potem pa v isti sapi lokalizirate argumente na potrebe slovenske populacije.


V EU in ZDA ni dosti drugače. V ZDA je povprečna dnevna kilometrina 37 milj (60km). Malo več kot pri nas, ampak še vedno daleč pod zmogljivostvjo tudi teh poceni EVjev.

feryz ::

MikeRotch je izjavil:

Primer postavljam v imenu povprečnega uporabnika vozila, ki mu 400 konjev ne pomeni nič.


V resnici jim tudi 700km dosega ne pomeni nič, ker povprečen Slovenec dela 40km na dan.
Res jim to nič ne pomeni. Zato pa popolnoma vsak človek reče, da je pri EV problem doseg.
Očitno jim to resnično nič ne pomeni.

Meizu ::

Bojo pa pri nas postavili tovarne. Kar bo za naše proizvajalce še slabše.


Vse dokler ne bo iz USA trump pogruntal, da xyz EV maker iz kitajske v avtomobile vgrajuje špijunska čipovja in pere možgane s 5g tehnologijo in se bo na njihove izdelke postavil embargo ali drugačne limitacije - Huawei scenarij.

Embargo nad izdelki iz razloga konkurenčnosti je pa itak znak propada establiranega gospodarstva ter zaprtje vase. Zgodovinsko to še nikoli ni bilo ok. Glih kitajska je en zak zelo lep zgodovinski primer tega.

Ne bi, ker ljudje niso pripravljeni ure in ure na teden zabiti na črpalki. Če bi imel vsak doma pipico za bencin/nafto, bi bil pa 15l tank čisto OK, ja.


Torej šel bi na pumpo s še dvemi kantami za 30 litrov, natočil noter, plačal in potem doma natočil po potrebi. Sej prilagajanje je podobno kot trenutno z EVjem ko moraš iskat proste polnilnice; ali pa čez noč ev napolnit za le 150km. Zakaj po tvoje tak scenarij ne bi bil mogoč že desetletja prej, če bi proizvajalci prišli do teh ugotovitev?

V EU in ZDA ni dosti drugače. V ZDA je povprečna dnevna kilometrina 37 milj (60km). Malo več kot pri nas, ampak še vedno daleč pod zmogljivostvjo tudi teh poceni EVjev.


S to razliko, da s 60km vožnje v ICE vozilu pokuriš manj kot sedmino tanka, torej tankaš enkrat tedensko, budget EV pa polniš vsak dan in manično iščeš polnilnico. To je velika razlika v QoL.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Meizu ()

MikeRotch ::

Res jim to nič ne pomeni. Zato pa popolnoma vsak človek reče, da je pri EV problem doseg.


Ne, to govorijo 99% tisti, ki z EVji nimajo praktičnih izkušenj. 1% je raznih trgovskih potnikov in drugih ljudi, ki se res veliko vozijo na dolge razdalje.

Torej šel bi na pumpo s še dvemi kantami za 30 litrov, natočil noter, plačal in potem doma natočil po potrebi. Sej prilagajanje je podobno kot trenutno z EVjem ko moraš iskat proste polnilnice; ali pa čez noč ev napolnit za le 150km. Zakaj po tvoje tak scenarij ne bi bil mogoč že desetletja prej, če bi proizvajalci prišli do teh ugotovitev?


Mogoče bi bilo super, če probraš najprej prevoziti par 1000km s kakšnim EVjem in potem komentiraš. Ker res pišeš nesmisle.

S to razliko, da s 60km vožnje v ICE vozilu pokuriš manj kot sedmino tanka, torej tankaš enkrat tedensko, budget EV pa polniš vsak dan in manično iščeš polnilnico. To je velika razlika v QoL.


Ne, budget EV ne polniš nikoli, ker se ti napolni doma čez noč, ko ti spiš.

Torej.

ICE - 1x tedensko 10 minut na pumpi
EV - Vsako jutro polna baterija in 0 minut na pumpi

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: MikeRotch ()

Utk ::

Embargo nad izdelki iz razloga konkurenčnosti je pa itak znak propada establiranega gospodarstva ter zaprtje vase. Zgodovinsko to še nikoli ni bilo ok. Glih kitajska je en zak zelo lep zgodovinski primer tega.

Zakaj potem misliš da je to prava pot? Da se omejuje kitajske EV?

Mislim da je imela octavia, pa tudi nek bmw, za doplačilo 15 litrov večji tank. Doplačilo je bilo ranga, ne vem, 100-150 evrov. Šlo se je bolj za težo pri testu, da je prišel pod neko mejo co2. Tako da ja, brez skrbi da tudi tu šparajo, včasih so imeli avti 60, 80 litrske tanke, zdaj je pa to že bolj redkost. Če bi zmanjšali še bolj, na 20, kje bi bila potem prednost pred EV...

Meizu ::

Mogoče bi bilo super, če probraš najprej prevoziti par 1000km s kakšnim EVjem in potem komentiraš. Ker res pišeš nesmisle.


Moj "nesmisel" je zgolj obrnjen primer tvojega primera. Ne razumem kako je to nesmisel, če ti je to, kar ti pišeš, smiselno.

Ne, budget EV ne polniš nikoli, ker se ti napolni doma čez noč, ko ti spiš.


To sem ti menda že demantiral, ko sem ti poslal citat študije, ki ugotavlja, da večina ljudi v blokih ne polni EVjev doma.

Zakaj potem misliš da je to prava pot? Da se omejuje kitajske EV?


Saj nisem tega rekel! Rekel sem, da se to pač dogaja že v USA in ni hudič, da se ne bo zgodilo tudi pri nas, če se nemški koncerni ne poberejo na noge. Pač, kot si ti sam rekel - demokracija ane.

Doplačilo je bilo ranga, ne vem, 100-150 evrov.

Dosti manj finančno intruzivno kot ektra 6 jurjev za 200 ekstra kilometrov dosega.

Mislim da je imela octavia, pa tudi nek bmw, za doplačilo 15 litrov večji tank.


Torej je ljudem očitno bilo do tega, da imajo avto z dolgim dometom, sicer ne bi šel proizvajalec adaptirat celotne proizvodnje linije v potencialno vgradnjo večjega rezervoarja, ker je ljudem, kot pravi Mike, vseeno za domet.

Tako da ja, brez skrbi da tudi tu šparajo, včasih so imeli avti 60, 80 litrske tanke,


Tudi večji so bili. So pa motorje tudi imeli porabo trikrat večjo. Kak star karburator je pil bencin hitreje kot ti spiješ limonado po telovadbi. Obstaja neka meja razuma ane - 700-1000km zanesljivega dometa je vrh glave dovolj za res veliko večino ljudi, logično seveda z manjšanjem porabe pade tudi potreba po 80 litrskih rezervoarjih. Hkrati pa zmanjšaš tudi potencialno katastrofo, če slučajno raznese tako velik rezervoar, izboljšaš ravnotežje avta, samo težo avta, ter navsezadnje sprostiš razpoložljiv volumen v avtu za vgradnjo nečesa drugega. Win win.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Meizu ()

feryz ::

MikeRotch je izjavil:

Res jim to nič ne pomeni. Zato pa popolnoma vsak človek reče, da je pri EV problem doseg.


Ne, to govorijo 99% tisti, ki z EVji nimajo praktičnih izkušenj. 1% je raznih trgovskih potnikov in drugih ljudi, ki se res veliko vozijo na dolge razdalje.
Ne, to govori okrog 45 tisoč navadnih Slovencev, ki letno kupijo nov ICE avto in nočejo skočiti na norveški vlak.
Enih par jih pa res to ne briga.

MikeRotch ::

To sem ti menda že demantiral, ko sem ti poslal citat študije, ki ugotavlja, da večina ljudi v blokih ne polni EVjev doma.


Ja, "demantiral". S tem, ko si potrdil, da cca. 15% ljudi dejansko nima kje polniti avtomobila, med tem ko za 85% ljudi to ni problem.

nejc_nejc ::

MikeRotch
Koliko kablovja si ti v svojem življenju uradno potegnil po tujem zemljišču?
Zakaj sprašujem;
zato, ker mehemntno trdiš, da 85% ljudi z lahkoto polni Ev avte.

MikeRotch ::

Ne ja, Meizu je citiral nek članek, ki pravi nekaj podobnega.

Jaz pravim, da 2/3 ljudi v Sloveniji živi v hišah (podatek iz stat.si), kjer polnjenje ni problem. Od tiste 1/3 ljudi, ki živijo v blokih jih pa kakšna polovica lahko polni ali pa ima vsaj možnost postaviti polnilnico.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: MikeRotch ()

mailer ::

MikeRotch je izjavil:

ki živijo v blokih jih pa kakšna polovica lahko polni ali pa ima vsaj možnost postaviti polnilnico.

Tole niti slučajno ne drži.
Asus B560-I, Intel 11500, Corsair 16GB 3200MHz

Grimnir3 ::

Malo nazaj sem šel v Budimpešto.
Z teslo Y sem naredil en postanek za pol ure.
Z dizlom prej sem naredil isto en postanek, samo da je bil malo krajši, recimo 15 minut.

Me bo zaradi teh 15 minut konec?
Jaz mislim da ne.

Torej 15 minut na 500 kilometerski poti ki traja skoraj 5 ur.
In to je kao deal-breaker?

Seveda ste tu sami heroji ki teh 500km naredite v 4ih urah brez postanka.

feryz ::

V bistvu jih naredimo tisoč skupaj, z enim šestminutnim postankom.
Razen če ga preveč tiščim. Potem rabim 2 postanka.

Grimnir3 ::

feryz je izjavil:

V bistvu jih naredimo tisoč skupaj, z enim šestminutnim postankom.
Razen če ga preveč tiščim. Potem rabim 2 postanka.


Znani forumski nakladač.

1000 kilometrov je v praksi vsaj 8 ur, raje še kako več.

Samo bedaki želijo vozit 8+ ur brez postanka.

No seveda bo sedaj znani forumski nakladač trdil da on teh 1000km prevozi v 5ih urah s povprečno 200km/h.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Grimnir3 ()

socialec ::

Grimnir3 je izjavil:

Me bo zaradi teh 15 minut konec?

Nikakor ne, če ne bo gneče na e-napajališču.

feryz ::

Tale je frišna. Ampak sem bolj počasi vozil.


Tukaj sem pa malenkost hitreje. Čeprav še vedno počasi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: feryz ()

MikeRotch ::

mailer je izjavil:

MikeRotch je izjavil:

ki živijo v blokih jih pa kakšna polovica lahko polni ali pa ima vsaj možnost postaviti polnilnico.

Tole niti slučajno ne drži.


Imaš kak konkreten podatek okoli tega? Jaz priznam, da sem tisto polovico ljudi v blokih (torej cca. 15% populacije) ocenil čez palec. Ampak sem napisal kako sem prišel do tega.

Procent ljudi v blokih ima svoje garaže z elektriko. Določen procent jih živi v manjših blokih, 4-8 stanovanj, s privat parkingi. En procent jih živi v novejših blokih, kjer so po podzemnih garažah že postavljene polnilnice ali vsaj vtičnice.
««
6 / 10
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Na Norveškem električnih avtomobilov že več kot bencinarjev (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
1818716 (4392) bluefish
»

Lani že desetina prodanih avtomobilov električnih (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
12921334 (17553) trancer01
»

Na Norveškem lani 80 odstotkov prodanih avtomobilov že električnih (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
12522852 (17051) Utk
»

Tesla lani dobavila pol milijona električnih vozil (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Novice / Rezultati
20837322 (32544) kow
»

Nizozemska se spogleduje s prepovedjo prodaje bencinskih in dizelskih avtomobilov (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
25581320 (70015) PredatorX

Več podobnih tem