Slo-Tech - PayPal je uvedel spremembe politike zasebnosti, ki bodo začele veljati 27. novembra. Po novem bodo osebne podatke uporabnikov, denimo njihovo zgodovino nakupov, delili z oglaševalci, ki bodo lahko stregli personalizirane ciljane oglase. Od tega se je sicer možno odjaviti, a je treba to aktivno izbrati (opt out).
Personalizirano oglaševanje ni nič posebej novega, so pa podjetja čedalje bolj domiselna pri iskanju načinov za pridobivanje potrebnih podatkov. Najenostavnejši način je seveda njihov nakup, kar jim bo sedaj nudil PayPal. Ponudniki finančnih storitev imajo namreč precej edinstven vpogled v navade posameznikov. V ZDA že četrtina bank vsaj nekaj osebnih podatkov deli s tretjimi podjetji, po navadi oglaševalci. Še posebej radi to počnejo fintechi.
PayPal ima okrog 390 milijonov aktivnih uporabnikov. Pošteno je treba priznati, da je bil PayPal pri razkritju nove politike gostobesednejši, kot bi moral biti strogo po črki zakona. Zakon v ZDA dovoljuje deljenje skoraj vseh osebnih podatkov, dokler podjetja to strankam razkrijejo in jim ponudijo odklonitev. Ta možnost pa je pogosto zakopana globoko v nastavitvah, zato jo po nekaterih raziskavah izbere manj kot desetina strank. PayPal trdi, da bodo uporabniki v zameno za deljenje podatkov dobili številne prednosti, kot so možnosti za povračila (cashback), akcije in relevantejše reklame, vse seveda personalizirano.
upam, da ste tole novico preverili za EU uporabnike. kot mi je znano, bo zaradi GDPR pri nas ta opcija privzeto onemogočena, medtem, ko bo v US privzeto omogočena. sem pa preveril paypal račun in zaenkrat nastavitve iz slike v članku ne najdem.
@saul Domnevam, da bodo uporabniki Paypala glede spremembe obveščeni po e-pošti. Torej verjetno bodo tudi EU uporabniki dobili mail, glede spremembe, če bo do nje prišlo.
Mirno gledamo, kako naš svet propada,
saj za časa našega življenja ne bo popolnoma propadel.
Za to sem jaz že 8.10.2024 dobil email, opt-out je:
Our updated Privacy Statement outlines how we'll use info collected about you after November 27, 2024 to inform participating stores about what products, offers, and rewards you might like.
You can opt out of this at any time in your profile settings under "Data and Privacy."
.
Še isti dan sem opt-outal. Mi je pa zelo sporno, da je bilo privzeto vključeno.
Sem uporabnik PayPala pa me tole kaj prida ne moti. Fajn, če dobim kakšno akcijo ali ugodnejši nakup.
Hehehe, sveta preproščina. Toše, pa to na tem svetu na sploh kaj gledaš z malo kritike? Tebi je vse fino pa, če bi te s palico po hrbtu žgali. Neverjetno!
upam, da ste tole novico preverili za EU uporabnike. kot mi je znano, bo zaradi GDPR pri nas ta opcija privzeto onemogočena, medtem, ko bo v US privzeto omogočena. sem pa preveril paypal račun in zaenkrat nastavitve iz slike v članku ne najdem.
Drži. Tale nov nateg po GDPR ne bi smel piti vode. Ampak: preden se bodo eu birokrati zganili bo že prepozno.
upam, da ste tole novico preverili za EU uporabnike. kot mi je znano, bo zaradi GDPR pri nas ta opcija privzeto onemogočena, medtem, ko bo v US privzeto omogočena. sem pa preveril paypal račun in zaenkrat nastavitve iz slike v članku ne najdem.
Da, točno tako bi moralo biti v EU.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Me ne moti targeted marketing. Želim le opt-in, vedno opcijo opt-out, popoln pregled nad tem kar sledijo glede mene, katere podatke imajo in začetno plačilo 100€/mo + provizije od vsakega nakupa. NE? Potem pa pozabi.
EU bo pa verjetno mlela par let glede tega in potem simbolična kazen par mio?
...Ampak realno, zakaj bi povprečen potrošnik gledal na to s kritičnega vidika? Kje točno je na slabšem?
Zato, ker bodo podatki o vsakom in o vsem na voljo komurkoli. Prišel boš v apoteko po aspirin, na glas ti bodo ponudili še lubrikant za ančko, ki si jo prejšnji mesec kupil v sex shopu. Ah ja, rekel boš: "Najlepša hvala, da ste me spomnili!"
Klovn svet je, da se simpltoni norčujejo iz "dinozavrov", ki se ne znajo iti nove "ekonomije", ko pa spoznajo kako plačujejo tem novim "inovativnim" fintechom, pa vijejo roke v nebo in kličejo EU.
...Ampak realno, zakaj bi povprečen potrošnik gledal na to s kritičnega vidika? Kje točno je na slabšem?
Zato, ker bodo podatki o vsakom in o vsem na voljo komurkoli. Prišel boš v apoteko po aspirin, na glas ti bodo ponudili še lubrikant za ančko, ki si jo prejšnji mesec kupil v sex shopu. Ah ja, rekel boš: "Najlepša hvala, da ste me spomnili!"
Povsem možno, ampak v realnosti skorajda ne.
Do danes je bila prodaja podatkov vedno v segmentirani obliki, nikoli v individualno personalizirani (da bi lahko nekdo ki kupuje osebne podatke, targetiral Janeza Novaka, starega 40 let iz Ljubljanske ceste 25).
Podjetja ki prodajajo podatke pač naredijo profil kupca. Iz 1000 ljudi se pač naredi en profil najboljše stranke in tem se potem v masovni obliki prodaja. Oglaševalec ve sam to kaj te zanima, ne pa kdo si. Pod črto, na internetu je tvoj primer možen (nekdo naredi profil 1000 ljudi ki so kupili ančko in potem prodaja tem ljudem lubrikant), da bi pa ti kot individualec prišel v lekarno in bi teta za šalterjem vedela da si ti kupil ančko, to se pač ne bo zgodilo.
Ma ne bo mu jasno, dokler od Triglava ne bo dobil dopisa, da mu zvišujejo premijo za dodatno zavarovanje, ker preveč aspirinov kupuje.
Spet primer strašenja ljudi na podlagi fikcijskih primerov.
Kaj zavarovalnice že danes ustavlja da bi delale točno to, saj če ima kdo podatke o tem kdo kakšna zdravila jemlje so to zavarovalnice (ker ti one plačujejo zdravila na recept).
Za to sem jaz že 8.10.2024 dobil email, opt-out je:
Our updated Privacy Statement outlines how we'll use info collected about you after November 27, 2024 to inform participating stores about what products, offers, and rewards you might like.
You can opt out of this at any time in your profile settings under "Data and Privacy."
.
Še isti dan sem opt-outal. Mi je pa zelo sporno, da je bilo privzeto vključeno.
Kako pa si to naredil? Po korakih, bitte...
Nikoli se ne prepiraj z idiotom, ker te bo potegnil
dol na svoj nivo in te premagal s svojimi izkušnjami.
Za to sem jaz že 8.10.2024 dobil email, opt-out je:
Our updated Privacy Statement outlines how we'll use info collected about you after November 27, 2024 to inform participating stores about what products, offers, and rewards you might like.
You can opt out of this at any time in your profile settings under "Data and Privacy."
.
Še isti dan sem opt-outal. Mi je pa zelo sporno, da je bilo privzeto vključeno.
Kako pa si to naredil? Po korakih, bitte...
Saj je citiral, kako. Pod "Data and privacy" oz. "Podatki in zasebnost". Tam imaš nastavitve oglaševanja.
Ma ne bo mu jasno, dokler od Triglava ne bo dobil dopisa, da mu zvišujejo premijo za dodatno zavarovanje, ker preveč aspirinov kupuje.
Spet primer strašenja ljudi na podlagi fikcijskih primerov.
Kaj zavarovalnice že danes ustavlja da bi delale točno to, saj če ima kdo podatke o tem kdo kakšna zdravila jemlje so to zavarovalnice (ker ti one plačujejo zdravila na recept).
Pri nas ne več.
Tam, kjer to počno in kjer je zaščita potrošnikov še dosti nižja, kot pri nas, se pa točno to tudi dogaja. To niso fiktivni primeri.
Osebni podatki se združujejo iz različnih virov, od množičnega cuzanja skozi aplikacije (tudi skozi mikrofone in kamere, ne le z direktno uporabo) na pametnih telefonih in televizorjih, preko DNS ponudnikov (tukaj je lep primer trojanskega MITM napada Clouflare), do podatkov iz prodajnih mest, javnih kamer in vsega drugega.
To niso fiktivni scenariji, ti podatki se že nekaj časa združujejo pri tistih, ki to enostavno preprodajajo in potem pri tistih, ki jih kupujejo.
Kar se splošnega marketinga tiče - personalizirani marketing se je začel tako, da je šlo za segmentacijo in ciljne skupine in podobno uvrščanje, a le zato, ker kaj drugega tehnično ni bilo smiselno ali izvedljivo. Zdaj pa je, že kar nekaj časa.
Edino, kar lahko podjetja do določene mere ustavi, je zakonodaja. Pri multinacionalkah pa še protomonopolni ukrepi, ki bi jih razbili na kose.
Pri tem imamo že nekaj časa čisto enako situacijo, kot npr. pri spammerjih (pa ne le pri e-pošti, pri vseh oblikah kontaktov) - stalno borbo mačke in miši, kjer ena stran blokira en način, druga pa poišče nov, s tehnološkega in zakonskega vidika.
Tisti, ki pri tem ne vidijo nič slabega, so po mojem skromnem mnenju precej nespametni. Ti podatki niso namenjeni vaši dobrobiti, pač pa njihovi.
Dokler podjetja to strankam razkrijejo in jim ponudijo odklonitev.
Najprej bi se morali spotakniti ob tole. Nihče ne bi smel ponujati odklonitve, temveč PRIVOLITEV.
Točn tko. Na njih je da nas prepričajo v privolitev. Ne more bit to avtomatsko. Še posebej ne ker bodo s temi podatki služil k pr norcih. Podatki so zlato informacijske dobe.
Ma ne bo mu jasno, dokler od Triglava ne bo dobil dopisa, da mu zvišujejo premijo za dodatno zavarovanje, ker preveč aspirinov kupuje.
Spet primer strašenja ljudi na podlagi fikcijskih primerov.
Kaj zavarovalnice že danes ustavlja da bi delale točno to, saj če ima kdo podatke o tem kdo kakšna zdravila jemlje so to zavarovalnice (ker ti one plačujejo zdravila na recept).
Hja, dobrodošel pri slotek intelligenzzi.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Ma ne bo mu jasno, dokler od Triglava ne bo dobil dopisa, da mu zvišujejo premijo za dodatno zavarovanje, ker preveč aspirinov kupuje.
Spet primer strašenja ljudi na podlagi fikcijskih primerov.
Trenutno je to res fikcijski primer, ampak verjemi da bos v ne tako daljni prihodnosti dobil zavarovanje "po meri" kjer bodo ti (in se morje drugih) podatki dolocali visino tvojih premij ali ceno storitev. Sistem za to je na voljo ze sedaj (konec koncev kaj mislis da so vse "kartice zvestobe" itd.), trenutno zgolj ni volje/znanja/moci/zavedanja tistih, ki bi to lahko izkoriscali.
Zadeva ni čist nič fikcijska, samo je v EU mehurčku in določbah GDPR večina še ni občutila in potem to prodaja kot sveto resnico. Na drugi strani luže pa so taki primeri nekaj vsakodnevnega. Dobiš kazen za DUI in se premija za zavarovanja čudežno poviša za 50% naslednje leto.
Ja, ko ljudje na "tehničnem" forumu tiščijo glavo v pesek in se delajo neumne, kakšne so poseldice zlorabe osebnih podatkov imaš res občutek, da si v gostilni.
Ma ne bo mu jasno, dokler od Triglava ne bo dobil dopisa, da mu zvišujejo premijo za dodatno zavarovanje, ker preveč aspirinov kupuje.
Spet primer strašenja ljudi na podlagi fikcijskih primerov.
Trenutno je to res fikcijski primer, ampak verjemi da bos v ne tako daljni prihodnosti dobil zavarovanje "po meri" kjer bodo ti (in se morje drugih) podatki dolocali visino tvojih premij ali ceno storitev. Sistem za to je na voljo ze sedaj (konec koncev kaj mislis da so vse "kartice zvestobe" itd.), trenutno zgolj ni volje/znanja/moci/zavedanja tistih, ki bi to lahko izkoriscali.
Ti očitno ne veš kaj je zavarovanje.
Ko so enkrat v “zavarovanju” upoštevani vsi riziki, je cena zavarovanja identična ceni storitve, ki jo krije zavarovanje. Zavarovalnice v takih primerih postanejo ne samo redundantne, ampak celo odvečen strošek za vse “zavarovance”.
a niso tudi pri nas že aktualne aplikacije zavarovalnic, kjer s telefonom beležiš svoje poti v zameno za nižje zavarovanje, or something? mislim, da je triglav drajv app. že leta nazaj sem to prvič videl pri kolegu, ki je na tak način redno beležil svoje poti in način vožnje. kaj drugega so te aplikacije, kot predpriprava na to, da bodo te podatke v prihodnje koristili za prilagajanje premij, tudi navzgor?
zaenkrat so pač v loncu le žabe, ki so skočile same not, v prihodnje pa bomo v istem loncu vsi.
vprašanje je samo koliko časa se bomo kuhali, da bomo postali užitni. :)
Bistvena razlika med Triglavovim Drive In Paypalovim Drive Out je v In in Out. V Triglav se zavstno vpišeš in tako sam prodaš informacije o sebi. Paypal pač po novem prodaja, moraš se izpisati in verjeti, da ne prodajajo več.
Bistvena razlika med Triglavovim Drive In Paypalovim Drive Out je v In in Out. V Triglav se zavstno vpišeš in tako sam prodaš informacije o sebi. Paypal pač po novem prodaja, moraš se izpisati in verjeti, da ne prodajajo več.
Ti očitno ne veš kaj je zavarovanje. Ko so enkrat v “zavarovanju” upoštevani vsi riziki, je cena zavarovanja identična ceni storitve, ki jo krije zavarovanje. Zavarovalnice v takih primerih postanejo ne samo redundantne, ampak celo odvečen strošek za vse “zavarovance”.
Vec kot ocitno ti nimas pojma kako stvari gredo. In ne gredo tako kot si predstavljas. Tudi ko so upostevani vsi riziki, je cena zavarovanja se vedno nizja kot cena storitve. Poskusi pomisliti zakaj. Aja sorry na "tehnicnem" forumu se ne razmislja, zgolj blebeta.
Očitno eni ne vedo, da zavarovalnice že od nekdaj sledijo tvojemu "profilu" in prilagajajo premijo. Verjetno,ker še niso dovolj stari, sicer bi vedeli, da se že pred podpisom pogodbe zavarovalnica pozanima o tvojem "profilu". Že tam 100 let. No, za njih je vse to novo.
Ja in zato je cena zavarovanja za isti avto zate in zame drugacna. Aja ne ni. Zaenkrat tega niti pod razno se ni. Se najblizje temu so bila pred leti pri Ergo, ko so imeli razlicne cene zavarovanj na podlagi razlicnih modelov avtomobilo (in s tem povezane statistike nesrec).
Na drugi strani luže pa so taki primeri nekaj vsakodnevnega. Dobiš kazen za DUI in se premija za zavarovanja čudežno poviša za 50% naslednje leto.
Torej nobena "opt-out" kljukica ali skrivanje tvoje identitete na internetu te ne bo rešilo teh in podobnih problemov, če se "fizične" institucije začnejo povezovati med sabo in kaznovat tvoja "real life" dejanja. Čeprav to mogoče niti ne bi bilo tako slabo.
Mehanizem za večje premije je na voljo odkar obstajajo zavarovalnice in zdravniške kartoteke ali policijski zapisniki.
In pod črto. Smešno in obenem žalostno je če mislite da bo PayPalu na dolgi rok kaj preprečilo (kot razen EU zakonov - eni pravijo da se to lahko spremeni)*, da ne bi prodajali vaših osebnih podatkov brez vaše vednosti. Tista kljukica lahko hitro izgine iz nastavitev in samo daje občutek lažne lažne kontrole. Isto velja za Google in druge.
Najbolj se rešite prodaje osebnih podatkov da teh storitev ne uporabljate več.
Ja. Vsi imamo enak bonus /Malus. Seveda. Tehnični forum pa to...
S tako inteligenco je tezko debatirat... Bonus/malus ima precej malo veze z nekim strasnim zbiranjem podatkov in profiliranjem zavarovancev. Stevilo nezgodnih primerov ni ravno nek presezek profiliranja in to je vse od cesar je bonus/malus odvisen. Pravo profiliranje je precej drugacno in imas lahko precej vec od njega. In tega pac ni. No ja bodi dovolj... ti ze ves kako gre.