» »

Po treh letih Mazda začne zaračunavati za nekatere funkcionalnosti avtomobila

Po treh letih Mazda začne zaračunavati za nekatere funkcionalnosti avtomobila

Slo-Tech - Proizvajalci avtomobilov želijo kupce prepričati v sklenitev naročnin, ki bi prvim prinesla stalen denarni tok v zameno za odklep nekaterih funkcij, ki so bile v preteklosti samoumevne. Zadnja v vrsti je Mazda, ki je pred dvema mesecema napovedala zaračunavanje naročnine za Mazda Connected Services v višini 10 dolarjev mesečno. Prva tri leta je bila storitev brezplačna, nato pa so prešli na dvomesečno preizkusno obdobje. Lastniki avtomobilov niso bili navdušeni.

Da bodo storitve nekoč postale plačljive, je bilo znano že od začetka. Ena izmed funkcionalnosti, ki je bila na voljo le z naročnino, je oddaljeni zagon motorja. Šlo je za zagon prek pametnega telefona ali druge pametne naprave, kjer smo fizično oddaljeni od avtomobila. Že leta 2023, ko je bila storitev še brezplačna, je Brandon Rorthweiler razvil odprtokodno rešitev, ki je zmogla isto, a jo je Mazda uspela utišati. A oddaljeni zagon ni edina funkcija, ki jo ponuja Mazda Connected Services, temveč so tu še vsaj redna poročila o stanju vozila (vehicle health reports), vstop v vozilo brez ključa itd.

Lastniki vozil so besni in poudarjajo, da gre za storitev, ki jo avtomobili omogočajo in je bila doslej zastonj. Mazda poudarja, da je bilo ob nakupu znano, da gre za triletni dodatni paket, ki bo kasneje plačljiv. Dodali so, da so po tem času lastnike opozorile na spremembe, a so jim dva meseca še nudili brezplačno uporabo. Novejša vozila imajo le leto dni brezplačne naročnine.

24 komentarjev

Mikrohard ::

Meni se ne zdi nič sporno, da se plačuje storitve, ki potrebujejo infrastrukturo in aktivno SIM kartico v avtu... drugo bi bilo, da bi začeli pobirat naročnino za funkcionalnosti, ki so že v avtu in proizvajalcu ne povzročajo rednih stroškov (carplay, android auto, navigacija, dvopodročna klima, gretje sedežev, itd).

Zgodovina sprememb…

paradajzos ::

Zadnji žebelj v Mazdini krsti.
Levakarski forum. Moderiranje prolevakarsko.
Prikrito so proruski, tako kot naša oblast.

OutOfTheBox ::

drugo bi bilo, da bi začeli pobirat naročnino za funkcionalnosti, ki so že v avtu in proizvajalcu ne povzročajo rednih stroškov (carplay, android auto, navigacija, dvopodročna klima, gretje sedežev, itd).


Sej to se že dela. Videvam BMW-jeve reklame, naročnina praktično na vse kar je možno ;((.

Andre ::

Mazda ni edina. Enako je pri Volkswagnu, Škodi, Fordu...

gokky ::

Naročnino na "connected service" po tretjem letu zaračunava tudi Renault, pri čemer pa v slovenskem zastopstvu Renault (GA Adriatic d.o.o.) niso znali pojasniti, kakšni so pogoji storitve (SLA), niti razlogov za štiridnevni izpad storitve v avgustu letos.

Mr.G. ::

Hmmmm, zdej sm pa prav malčk važn. Men ni treba nič plačvat. Imam dva vozila. Za enga imam dva ključa. Daljinsko je že crklno. Šla elektronika. Se ne sekiram. Olje se ve na kolk časa se menja.
Ta drug ima pa sam en ključ. Brez daljinca. Tud zaklepam ga ne. Tam pa tud vem kdaj se olje menja.
Edn ima 143000 km. Ta drug 77000.

M@73Y ::

Neumnost nasploh. Če že, naj uvedejo:
Polna cena vozila z lifetime funkcijami = 50k€
Cena z naročnino, kjer si po preteku brezplačne dobe uporabnik sam določi funkcionalnosti = 30k€
Zastopim recimo youtube naročnina, kjer imaš benefit - nimaš reklam.
Ampak, da ti pa recimo premijski avto oklestiho na enrty level, je pa bolano. In to leta 2024, ko sanjajo o samovozečih avtomobilih. Aja, nisi podsljšal naročnine, ta funkcija ni na voljo. Hočeš speljat z avtomatskim menjalnikom - uf žal nimate naročnine za tak menjalnik. Pojdite peš ali z avtobusom do pooblaščenega servisa podaljšat uporabo vozila ?
..jump into psytrance tunnel..

darkolord ::

astopim recimo youtube naročnina, kjer imaš benefit - nimaš reklam.
Saj v avtu imaš tudi benefit - nimaš mrzle riti. V čem je razlika?

marez ::

Imam avto ki nima nobenega takega sranja. Pa tudi nič ga ne pogrešam. Kolega je kupil novega pasata , pa je moral gretje sedežev dokupiti online - bolano

smrko ::

Edino prav da to počnejo... treba vas je jebat dokler se vam ne odpelje in vam pobrat ves denar da pristanete na ulici.

rokobert ::

Oddaljen zagon pri nas ne deluje. Imam CX-5 2022 lahko potrdim,da je ostalo v aplikaciji "brez veze"-stanje vozila-zaprtost vrat oz.zaklepanje vozila (odklepanje itak ne gre),stanje kilometrov,nivo goriva v % (ker bukselj se je spomnil procente),rok do naslednjega servisa,prikaz lokacije vozila na zemljevidu-to je vse.
Čez slabo leto bom videl...
Za mape navigacije ne rečem,za kaj drugega pa "lahko pozabijo".

flark ::

In spet imate enake možnosti, kot ste jih imeli pri Youtube Premium. Ali zadeve ne plačujete, v najhujšem primeru za kakšno leto ali dve bojkotirate avtomobilsko industrijo, ali pa opravičite dejanja avtomobilske industrije in se pustite odreti do gat. Ker cena je tokrat začetna, nihče ni rekel, da ne bo z leti naraščala.

Edina možnost, ki obstaja je, da odjebete takšne prakse zaračunavanja najemnin, tudi za ceno, da določen čas nimate avtomobila. Če se boste tega držali, bo avtomobilska industrija prisiljena prenehati z "naročninami". Če ne, ne jokajte, ker ste sami nastavili anus. Pa bo potreben zelo konkreten NE, široke javnosti (seveda bodo vse avtorevije in karkoli se da plačati poudarjale neskončne prednosti), ne samo posameznikov, skratka za svoje pravice se boste morali boriti tudi sami.

Mimogrede, še zanimiv detajl, BMW nima naročniškega sistema vklopljenega povsod, samo v določenih državah, očitno so ocenili, da v Sloveniji živi dovolj neumnih, "wanna be", sužnjev.

In jim ne morem zameriti, je zelo dobro opažanje tega, kar vidim tudi sam.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: flark ()

Seljak ::

Tako je prav. Naj plačajo tisti, ki želijo iz spalnice zagnati motor v avtomobilu in odpirati vrata še preden pridejo do njega. Bonbončki niso zastonj.

a_borlak ::

Mazda, cela VAG skupina, Renault, Hyundai, BMW ... celo Tesla, čeprav ta zaenkrat daje zastonj, ker jim je dobra reklama.

bm1973 ::

Saj so vsi probali, pa so se opekli.

Problem teh storitev je, da infrastruktura zanje stane, naročnine so pa nizke. Kao...

Ampak, ko sešteješ vse skupaj, se pa hitro nabere par 10 EUR. Sam mislim, da je meja za te dodatne storitve pri 10 EUR. Oz. 9,99 EUR. Več folk ne bo plačal...

Sam to pomeni, da imaš na voljo vse storitve, ne da ti vklapljajo vsako posebej.

DamijanD ::

Taka stvar je vredna mogoče 10€ na leto, ne pa 10 na mesec.

Boobiz ::

kaj točno jih stane pri tej njihovi 2G sim kartici? razen če mislite, da jih stanejo podatkovni centri oz. serverji za zbiranje vseh teh podatkov, ki jih moderni avtomobili zbirajo. sej ne da vse to dobijo nazaj 100x, ko vse te podatke prodajajo zavarovalnicam.

amerikance že jebejo na tak način, ko vsi tile veleumi avtomakerji te podatke prodajajo data brokerjem kot so Lexis Nexis, folk pa potem šokiran ko hočejo zavarovat avto, ker imajo o njih 25kg podatkov na A4 listu za vsak meter ceste, kjer je avto pingal da je šel preko omejitve, premočno pospešil, ovinkaril ali bremzal.

"infrastruktura stane" je load of bull.

besides, kot je omenil nekdo drug, tako zadeve bi bile morda vredne 10e letno ne pa mesečno.
I'm drunk, what's your excuse?

Elysium ::

rokobert je izjavil:

Oddaljen zagon pri nas ne deluje. Imam CX-5 2022 lahko potrdim,da je ostalo v aplikaciji "brez veze"-stanje vozila-zaprtost vrat oz.zaklepanje vozila (odklepanje itak ne gre),stanje kilometrov,nivo goriva v % (ker bukselj se je spomnil procente),rok do naslednjega servisa,prikaz lokacije vozila na zemljevidu-to je vse.
Čez slabo leto bom videl...
Za mape navigacije ne rečem,za kaj drugega pa "lahko pozabijo".

Pa ostale zadeve niso tolk brez veze. Jaz npr. uporabljam Honk. Kadar sosedov pes laja kot zmešan, potem jaz parkrat pritisnem Honk in potem sosed točno ve, da mora pomiriti psa, sicer se bo trobljenje nadaljevalo.
Censorship equals Fascism.
The trouble with Socialism is that eventually
you run out of other people's money.

Seljak ::

Jaz za to uporabim puško...

paradajzos ::

flark je izjavil:

In spet imate enake možnosti, kot ste jih imeli pri Youtube Premium. Ali zadeve ne plačujete, v najhujšem primeru za kakšno leto ali dve bojkotirate avtomobilsko industrijo, ali pa opravičite dejanja avtomobilske industrije in se pustite odreti do gat. Ker cena je tokrat začetna, nihče ni rekel, da ne bo z leti naraščala.

Edina možnost, ki obstaja je, da odjebete takšne prakse zaračunavanja najemnin, tudi za ceno, da določen čas nimate avtomobila. Če se boste tega držali, bo avtomobilska industrija prisiljena prenehati z "naročninami". Če ne, ne jokajte, ker ste sami nastavili anus. Pa bo potreben zelo konkreten NE, široke javnosti (seveda bodo vse avtorevije in karkoli se da plačati poudarjale neskončne prednosti), ne samo posameznikov, skratka za svoje pravice se boste morali boriti tudi sami.

Mimogrede, še zanimiv detajl, BMW nima naročniškega sistema vklopljenega povsod, samo v določenih državah, očitno so ocenili, da v Sloveniji živi dovolj neumnih, "wanna be", sužnjev.

In jim ne morem zameriti, je zelo dobro opažanje tega, kar vidim tudi sam.

Zakaj bi bil brez avtomobila, dovolj je dobrih avtov brez tega sranja. Pač bomo furali dizle brez tega dreka še naprej.
Levakarski forum. Moderiranje prolevakarsko.
Prikrito so proruski, tako kot naša oblast.

Zgodovina sprememb…

stara mama ::

smrko je izjavil:

Edino prav da to počnejo... treba vas je jebat dokler se vam ne odpelje in vam pobrat ves denar da pristanete na ulici.

Kdo pa je tebi kaj hudega naredil?
Ekologija™ in Trajnost™

bm1973 ::

Vse firme delajo neke svoje cloude za nepotrebne storitve, zato pa so avti dražji.

Če bi delali samo avte, bi bilo marsikaj ceneje...

paradajzos ::

Boobiz je izjavil:

kaj točno jih stane pri tej njihovi 2G sim kartici? razen če mislite, da jih stanejo podatkovni centri oz. serverji za zbiranje vseh teh podatkov, ki jih moderni avtomobili zbirajo. sej ne da vse to dobijo nazaj 100x, ko vse te podatke prodajajo zavarovalnicam.

amerikance že jebejo na tak način, ko vsi tile veleumi avtomakerji te podatke prodajajo data brokerjem kot so Lexis Nexis, folk pa potem šokiran ko hočejo zavarovat avto, ker imajo o njih 25kg podatkov na A4 listu za vsak meter ceste, kjer je avto pingal da je šel preko omejitve, premočno pospešil, ovinkaril ali bremzal.

"infrastruktura stane" je load of bull.

besides, kot je omenil nekdo drug, tako zadeve bi bile morda vredne 10e letno ne pa mesečno.

Samo ena misel pri tem: a ni za takšno zbiranje podatkov potrebno soglasje uporabnika avtomobila? Recimo, da ti to skrijejo v papirje, ko kupiš nov avto, kaj pa ko kupiš rabljenega? Zagotovo ti prejšnji lastnik ne bo dal za podpisat EULA od BMWja ali VWja.
Levakarski forum. Moderiranje prolevakarsko.
Prikrito so proruski, tako kot naša oblast.

feryz ::

Nič ne rabiš podpisovati, avto ti ponudi da potrdiš na ekranu. Če hočeš da je pameten.
Spodobi se, da ob prodaji avta izbrišeš userje ven. In ko bo naslednji lastnik hotel katerokoli "pametno" storitev uporabljati, bo dobil pred ksiht na ekran tvojo EULO.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Po treh letih Mazda začne zaračunavati za nekatere funkcionalnosti avtomobila

Oddelek: Novice / Ostale najave
241841 (33) feryz
»

Nenormalno visoka poraba (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
797808 (4605) hojnikb
»

Družinski karavan srednji višji razred (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Na cesti
20725364 (15544) TheBlueOne
»

Poplava rabljenih dizlov (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
13624679 (18581) krneki0001
»

Wanklov rotacijski motor in Mazda RX8 (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
12320135 (7425) Hayabusa

Več podobnih tem