» »

Wanklov rotacijski motor in Mazda RX8

Wanklov rotacijski motor in Mazda RX8

«
1
2 3

Avenger ::

No, Mazda bo '04 poslala na trg športni RX8 opremljen z rotacijskim motorjem. Glavne prednosti tega motorja so nizko težišče, dokaj nizka poraba in visoka moč. Nimam pojma, zakaj tega tipa motorja ni uporabil/razvijal še nihče drug, ampak men se zdi krasno, da obstajajo alternative ottovemu motorju... A lahko kdo kej več pove o tem?
It is better to be hated for what you are than to be loved for something you are not.

IceIceBaby ::

Mazda wankla razvija že zelo dolgo. Pred desetletji je bil wankel precej popularen, NSUji so meli wankla, Citroen je experimentiral z njim in še kdo bi se najdu. Takrat je tudi mazda začela ampak ko so drugi propadli je mazdi uspelo razviti wankla do te mere kot bo zdej v RX8.

Problem wankla je predvsem vzdržljivost in posledično zelo drago vzdrževanje. Mazda RX7 recimo ki ima isto 2x600ccm rotorja in 2 turbini je avto za bogataše (al pa dobre mehanike) ker stalno kej spušča ali se kvari.

Zakaj wankla ne uporabljajo drugi nevem. Verjetno bi morali VELIK let razvoja vložit v ta motor da bi bil konkurenčen ototu. Mazda ma pa za sabo že 40 let razvoja.

Še nekaj linkov:

HowStuffWorks
www.monito.com
www.atkinsrotary.com

ali3n ::

En tipson z honda foruma ima RX7, in je ni problem vzdrževat! Mazdina tehnologija Wankla je dodelana do konca!

Poleg tega pa ima RX7 dva rotorja po 650 ccm in ne 600ccm!>:D
- "Rozi vidm." "S psom!"
- "A vidš, to je pa že delirij... preveč piješ! Dec nemarn..."

R0K ::

Wankl ni Mazdin in nikol ne bo mazdin.

Razviu ga je itak NSU. Pol je pa mazda odkupla patent od njih.

Sploh pa prostornina Wankla ni nič posebnega. Itak jo morte množit z 2.7 da dobite realno vrednost oz. vrednost, ki je pol primerljiva z Ottovimi motorji...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: R0K ()

||_^_|| ::

wankl je mazdin ker so ga kupl. Kako se obnese v praksi bomo pa vidli>:D (pomoje bo hud k svina)

Thomas ::

Desetletja se je vlekel razvoj tega motorja. Morda bo zdaj postal standard.

Samo .. samo - če bi imeli, ko bomo imeli pa dobro fizikalno računalniško simulacijo, bo takšen razvoj zelo hitro narejen.

:)
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

ali3n ::

Tole je Copy paste od prijateljevega mejla, ki spremlja tole temo, pa ni registriran... (da ne boste mislili, da sem jaz kak mechanic guru :-)
----

@ ROK:
Nisem napisal da je Wankel Mazdin! Je pa Mazda edina, ki je ta motor naredila uporaben! Tist kar imel NSU takrat, ni blo vredno počenega groša!

Prav NSU je naredil slab sloves Wanklovem motorju!

Ker je bila tehnologija v času ko se je Wankel prvič pojavil še relativno na nizkem nivoju, takrat wanklov motor res ni bil najbolj zanesljiv. In ker so
se potem ottovi motorji usidrali, nihče več ni experimentiral razen Mazde v njenem ekskluzivnem modelu RX7!

Drugače pa za primerjavo:
Moč ki jo razvije en rotor je enaka 3 cilindrom prostornine "Rotor * 2.7" Kar je posledica vziga vsakih 120° polozaja glavne gredi med tem kot je pri
ottu vsakih 720°. Na en ciklus (4 takte) rotorja se gred obrne tri krat.

Konec koncev pa je zaradi tega ker vžig v komorah spreminja energijo direktno v rotacijo tuning lažji. Brez predelav lahko dvignemo moč motorja
veliko višje kot pri navadnem motorju.

Pa kar brez skrbi, ne bo kar puščala olja! Če je le bla redno vzdrževana!>:D
- "Rozi vidm." "S psom!"
- "A vidš, to je pa že delirij... preveč piješ! Dec nemarn..."

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ali3n ()

MI_KO ::

Dajte mi prosim pojasnite prednost Wanklovega motorja?

Je to prednost, da enako moč doseže pri manjši prostornini? ZAKAJ?

Wanklov motor pri ca. 250km porabi prav tako kot normalni ottov motor okoli 12l goriva. (Gre za neuradne tovarniške podatke, dodajte še kakih 5l za bolj dinamično vožnjo) Prav tako je emisija strupenih plinov wankla bolj problematična. (za to nisem 100%)

Wanklov motor je težaven zaradi tesnenja. Redkokateri motor je vzdržal 100.000 brez generalke. Posebej novi motorji se bodo vrteli tudi 9000 obratov in več, kar je velika zahteva za material. To pomeni sprva večjo porabo olja, in posledično odpoved.

Trenutno ga ni kvalitetnega servisa za wanklov motor. Razumevanje, par tečajev in tehnično znanje ni dovolj. Potrebne so izkušnje, katerih pa ni.

Wanklov motor je super zadeva za kratkotrajne in lahke stroje, kot recimo kosilnice, motorne žage, škropilnice,...

Pa še nekaj:
Wanklov motor ni v lasti ene korporacije. (Nikoli ni bil!) Trenutno imajo pravice do wankla tudi MB, Bmw, Audi in še nekateri drugi. Zakaj ga ne uporabijo pa vedo le oni.

||_^_|| ::

Mislim da lansko leto al pa predlanskim je bil v ŽIT en dobr člank glede wanklovega motorja.
MI_KO: jst sm pa mislu da ma samo mazda pravico na wanklov motor. Če je to tko k ti praviš se nam pa mogoče obeta prava mala revolucija..mogoče:)

IceIceBaby ::

BMW, Audi in ostali raje razvijajo dizle naprej ker se trenutno prodajajo kot vroče žemlje.

ROK, Mazda ni izumila wankla (doh!) ga je pa nardila uporabnega za vsakdanjo rabo v avtomobilu.

ali3n nevem. Jaz tut enga tipa poznam (na enem angleškem forumu od nissanov sicer) ki ma RX7 pa pravi da je stvar precej zahtevna za met. Avto ima že nekaj let, in če ne poskrbiš redno za vsako malenkost se ti zna zelo grdo maščevati. Skrb za vsako malenkost pa tut ni poceni.

Mislim da je mazda šele z RX8 res dodelala tehnologijo. Renesis motor ma isto prostornino kot prejšnji in podobno moč, s tem da nima gor turbine. To je za mene ogromen napredek.

Se pa jaz spomim tistega članka v ŽIT. Not je pisal da razvijajo ene miniaturne wankle ki jih bojo uporabili namesto baterije v laptopu :) Tih verjetno nebi bil, bi pa blo kul če bi računalnik požru 0.3 na uro setija :)

R0K ::

Mah, men se pa zdi tale Wankel kr neki. Nism glih navdušen. Pomoje se niti ne bo tako prijel. Ker je predrag za kake nižje klase avtomobilov. Če bo, ampak ne bo, bo samo pri kakih superšportnikih. Drugače pa ne vidim neke prihodnosti v njem. Če že govorimo o nečem kar ima prihodnost, je to motor, ki ga bo imela Honda Dualnote. Polovično električni motor, ki se (kokr vem) polni z energijo, ki jo proizvedejo zavore ob zaviranju. Pač super so pogruntal, čeprav nism nikol maral jap. teh. oz avtomobilov. Poraba 5.5l (ok, tut če se na koncu poviša za 100% od napovedane, je to napredek) na 100km pri 400PS ni veliko.

ali3n ::

Glede trpežnosti materiala - očitno japončki obvladajo zadeve, saj se:
- vrti Honda S 2000 do 9k obratov, ima vgrajen ottov motor, ki
težje dosega takšne obrate kot wanklov? Pa motor nima nobenih problemov tudi po 300.000 km! (cifra je preverjena)
- Integra ima rdeče polje pri 8400 rpm
- VTI se vrti na 8000+

Vsi ti motorji delajo (če so redno vzdrževani) 200.000+ km....

Brez skrbi da je zudi Mazda naredila Topclass motor za RX7.

Kar se pa stroškov vzdrževanja tiče:
vzdrževanje je drago pri vsakem "strupenem" avtu. Govorim o avtih 200+ KM, turbine,....; to pač ni Clio....:D
- "Rozi vidm." "S psom!"
- "A vidš, to je pa že delirij... preveč piješ! Dec nemarn..."

R0K ::

Logično, ker imajo po 25-50% manj navora, kot evropski avtomobili.

Na AC ti v kak klanec (sam veš, da na AC ni nikjer prehudih klancev) nesemo z domačim Modeom 1.8 vsako VTI oz vse tja do klase skor 200ps. Vrjem. Honda, Toyote pa Mazde ne grejo v hrib nikamor. Dajo pa velik moči na ravninah, pospeških.

Zarad manjšega navora pa tut mašina ni tok obremenjena...zato pa si pol lohk tut prvoščjo furanje v tak visokih obratih, ki pa so bolj 'navidezni' kt kej druga. Pač si vsi vozniki japancev mislijo, da boga za jajca držijo (sploh kaki vozniki crxov, ipd) ko jih šponajo do 8k rpm 8 po števcu) pol jih pa mimo stegne astra gsi pr 5,5k rpm...

MI_KO ::

En popravek:

Tisto z navorom drži samo deloma. V breg gredo Honde, Alfe,... isto kot npr. Mercedes in podobni. V vsakem primeru pa lahko VTi prehiti mondea (Predpostavljam, da ima Vti več konjev).
Razlika je v tem, da boš z S2000 imel okol 200 Nm navora pri ca 6000 obratih, pri kakem mercedesu pa že pri 3000. Zato moraš vse športnike na "turah" vozit, drugač poklekne.

O vdržjivosti pa je res, da se je v zadnjih 10 letih blazno spremenila. Predvsem zaradi novih materialov, maziv in natančnosti izdelave.
Lahko imaš srečio in ti tale športnik vzdrži tudi miljon kilometrov. Toda če boš na koncu primerjal statistiko dirkačev in umirjenih športnikov koliko je bilo okvar motorjev, kdo bo spredaj?
Vem za en test motorjev ene fakultete v Nemčiji, ko so testirali 24 urno Max obremenitev. (Motor leti pri max. navoru in polno obremenjen) Lahko si luč vgasnil in ob motorju knjigo bral. Guess what: Mercedes je eden redkih, ki je test vzdržal. Večina jih je pregorela.

Tesnenje na Wanklu pa je zelo posebna zadeva, ki dela probleme že od njegovega začetka in neprimerljiva z ottom, tak da se raje nebi globje spuščal.

Avenger ::

Če bi v razvoj wanklovega motorja vložili toliko energije kot v razvoj ottovega (ki ga niso ravno revolucionarno spreminjali), bi bilo možno po mojem danes ottov motor videti le še v muzejih...

Razplet bo mogoče še zelo zanimiv... v primeru, da se bo motor v RX8 izkazal kot superioren v vseh pogledih, bodo ostali avtomobilski koncerni počasi začeli škiliti tja k Mazdi in se spraševati, če bi mogoče še oni poskusili... verjetno je tudi, da bodo šlii v drugo smer, kot je že en omenil, v hibride, elektrika + fosilno gorivo/gorivne celice/solarni pogon. V vsakem primeru pa želim Mazdi, da bi ji s tem motorjem uspelo preseči vsa pričakovanja, ker verjamem, da je konkurenca nekaj najboljšega za potrošnike. 8-)
It is better to be hated for what you are than to be loved for something you are not.

IceIceBaby ::

ROK, razčisti si osnovne pojme kaj je navor, kaj je moč, kolk navora se dejansko prenese na kolesa itd.

Mi znaš pojasnit zakaj bi težji avto z manjšo močjo bil hitrejši ?

Še en zlo poučen LINK.

R0K ::

kst tisti post blue gtija sem si prebral še isti dan ko je bil postan, pa vseeno hvala za link.

Spremljam mobisuxov forum že odkar je nastal. sploh avtomobilizem tam, je dost poučen, lahk veliko zveš, je pa tut veliko debilov in predvsem velik vojn eu:jao in enih par kurčevih tipov, k to nabijajo za svojo znamko avtomobila, da kr smrdi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: R0K ()

IceIceBaby ::

ja se strinjam. Čist brez veze so te vojne, itak da so japonci bolš od drugih :)

R0K ::

Sure :) sam da ne bom zele skup padu no ;)

Japonci delajo dobre športne avtomobile, osebnih pa še ne. mazda 6 pa avensis sta mogoče prvi val, kvalitetnih osebnih avtomobilov iz jap. poudarek je tut na prvi val LEPIH os. avtomobilov.

IceIceBaby ::

ma joke je bil no :) Čeprav sem pristaš japoncev (športnih predvsem, turbo pa zadi pogon) ne zaničujem drugih znamk. Še med nemci se najde kak avto ki mi je všeč. Redko sicer, ampak se najde :)

R0K ::

Jest sm bil pa še kako leto ful sam za nemce..mlad pa neum ane ;)..k moj fotr se samo z nemci bav (švercar :) pa sm mislu, da bolših avtomobilov ni..

nism pa pristaš zdej neke znamke..recimo moji najljubši avtomobili so evo7, impreza wrx, s4, ipd.

bomo vidli kolko bom na lotu zadel bol pa enega od teh uzel :P

ali3n ::

žal mi je, da sem sprožil debato "kdo je boljši"....:D
moj prejšnji post je bil namenjen le temu, da sem nakazal kam gre razvoj glede "vzdržljivosti matrialov" in ne temu, da "Honda pa seka"...

Glede navora: ni vse v cifrah, pomembna je tudi razporeditev (krivulja).
Glede Wankla: ja, ŽAL se zaenkrat samo Mazda bolj resno ukvarja z njim... ali bo wankl motor prihodnosti ali ne, bomo videli... zaenkrat dobro kaže TDIjem (neglede na tehniko vbrizga - common rail ali dűse-pumpe); mislim da Mazda wanklov motor že vrsto let vgrajuje v svoje pick-upe (v nekatere...); ne vem pa kako se tam obnesejo; pričakujem pa e-mail od lastnika RX7 (je iz Slovenj gradca), da pove iz prve roke, kako je z vzdrževanjem te zverine.... upam da dobim e-mail pred ponedeljkom....

Mazda RX7 in njena naslednica nikakor nista primerljivi z Golfom, Mondeom da ne omenjam Astre, ki jo je totalno povozil čas (edino kar je dobro pri Astri je podvozje); take primerjave so enostavno nesmiselne, pa naj rečte kar hočete...

za konec pa še odmevi in komentarji na post v Mobisux forumu:

Golf GTi - TDi ima 8.5s do sto. Ce Vti slabo starta je problem. CRX VTEC 150 KM 91letnik ga je nesel kot za salo (7.3s) Problem je da TDi150 ravno tak zere bencin. Ima pa drug problem da ima pretezek nos. V ovinkih si v prvem jarku. Poleg tega je kot parnik... smrad iz auspuha pri pospesevanju :)))))

--------
off topic:
Glede Mondea in VTI na klancu; ponujam izziv: Honda Accord 2.0, serijska, letnik 1994 vs. Mondeo 1.8; lokacija: AC, vrhniški klanec, kdaj ponoči, ko ni prometa; pa ne gre za bahanje, sam me res zanima! (ta honda je itak drvarnica prot novim VTi..., sam pomojem Mondeota kljub vsemu pusti za sabo); mejl je v profilu....
- "Rozi vidm." "S psom!"
- "A vidš, to je pa že delirij... preveč piješ! Dec nemarn..."

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ali3n ()

R0K ::

Golf GTi - TDi ima 8.5s do sto. Ce Vti slabo starta je problem. CRX VTEC 150 KM 91letnik ga je nesel kot za salo (7.3s) Problem je da TDi150 ravno tak zere bencin. Ima pa drug problem da ima pretezek nos. V ovinkih si v prvem jarku. Poleg tega je kot parnik... smrad iz auspuha pri pospesevanju :)))))

Huh. Kje pa je to fora, da primerjaš šport benz avto, z ljudskim (pa čeprav je gti) dizl golfom? zakaj ne bi potem raje naredl dirke na vršič s tema dvema..me zanima kdo bi se pol smejal :)..pa nevem od kdaj gti tdi žre benz ;)...drugače pa za ogretim dizlom niti ne smrdi več tolko fejst..to so pravljice bolj iz časov golfof 1&2. hondaši naj raje gledajo kak njim sklopka smrdi, k jih pol (kok sm na dragih vidu) ne zna šaltat svojih konjičkov.. :))

offtopic

Avto je žal od fotra..blo bi pa zanimivo..131 konjičev ima ta honda kok sm vidu na netu..proti 125..ja ja, bi blo napeto :)

Itak pa ne vem kdo bi vozu, jest ne. mene še lete tepejo ;( :O :| :((

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: R0K ()

|_CoBrA_| ::

ROK strinjam se s teboj glede dizelcev.

A nimajo tudi Mustangi vgrajen Wanklow motor??
AMD Athlon (BArton core) 2600+@11,5*185, Abit NF7-S, 2x 256MiB Samsung TCCC,
Gigabyte Maya Radeon 9000Pro 275/550@325/640, Maxtor 160GiB SATA,
Nec 3500, LiteOn DVD, Plextor 52/24/52A, all in Chieftec Midi Tower Black

ali3n ::

OK... potem se vrnemo nazaj k temi - wanklu™?
- "Rozi vidm." "S psom!"
- "A vidš, to je pa že delirij... preveč piješ! Dec nemarn..."

sebastjan v ::

ROK: A tile tvoji ljudski avti delajo tako dobr kot japaonski,pa ne mislim samo motorjev? Nemci ne znajo več delati dobrih in zanesljivih avtov(vse so samo ene beta verzije!)

R0K ::

Da jih ne znajo, je mal čudno. Mogoče so zadnjih 5let jeponci v neki prednosti.

Malo se ozri na prihodnost. Recimo kako je bilo pred 20leti...ko je pršu ven Audi S1, Lancia Delta, ipd.

takrat ni blo japonske tehnike nikjer.

Zdej so pa mogoče malo spredaj. Sam evropa pritiska ker vejo, da si ne smejo privoščit napak.

sebastjan v ::

ROK: Zadnjih pet let?!? Prej 10-13 ,vsaj od takrat, ko so se začeli pojavljati pri nas in v Evropi.Primer:golf2 in honda civic(do l.91)---tile hondi dons lohk rečes, da je še zmeraj avto, medtem, ko za golfa to ne moreš reči.Honda je že takrat imela 16V,dvojne disk zavore,vbrizg,relativno lepe in lepo osvetljene števce,relativno veliko litrsko moč-medtem,ko golfi,tudi trojke so takrat o tem lahko samo sanjali.
Pa tisto o "ozri se malo v prihodnost" si najbrž mislu v preteklost; tudi japonci so imeli že takrat dobre avte, samo v evropi jih še ni bilo! Japonci so imeli v začetku 90-ih večjo prednost kot jo imajo sedaj; pa še nekaj sem pozabil:tista elektronika z mašinami(takratnimi hondami-88-90 l.) se lahko še danes primerja z marsikaterim današnjim avtom:D

Zgodovina sprememb…

MI_KO ::

Če imaš Golfa (nasploh VW) za vrhunec nemške tehnologije potem se mi smiliš.

Japonci itak že desetletja ne delajo nič drugega kot kopirajo evropo, dodajo neko poceni elektroniko, malo natunajo mašin in trala.

||_^_|| ::

Nekdo gor je govoril o vzdržljivosti (japonskih) motorjev. Da delajo če so redno vzdrževani tut po 200000km+. A je to kakšna velika cifra al kaj?>:D

R0K ::

Hehe, sem vedu da boš za primer uzel Golfa. Golf je, odkar je pršu ven, statusn avtomobil. Tak kot tut hrošč. Folk ga je kupval, pa čeprav je ponujal mogoče manj od konkurence ampak so imeli golfa. Velik so pa valda pripomogl tut prvi dizli o katerih še lahko danes poševno oki sam sanjajo.

Raje poglej kaj je bilo še od drugih avtomobilov na sceni leta 90. BMW 3, Audi80/100, Alfe 155/164, passat/golf 3, citroen xm je leta 90 imal tolk opreme kot so jo mele 4 honde skupi, da ne naštevam drugih.

tko da ne moreš rečt, da evropa takrat ni mela nič pametnega..

IceIceBaby ::

ROK, jaz se nebom kregal o tem kdo boljše avtomobile dela. Nenazadnje je zanesljivost samo ena plat dobrega avtomobila. Veliko ljudi se za nakup odloča na podlagi izgleda, opreme, varnosti ...

Sam s tistim o Jap. tehniki pred 20 leti si ga pa pihnil.

280 Z

Silvia S12

Mazda Cosmo

Toyota 2000gt (James Bond car)

sebastjan v ::

ROK--- Golf je "statusn" avtomobil samo za balkan(takrat so bili na balkanu lade, zastave in golfi(tas)), saj je logično, da je bil od teh najboljši; ampak ,če bi malo bolje poznal avtomobile(npr.hondo in golfa) bi lahko vedel o čem sem govoru. Drugač, vsi tile avti golf/passat 2,3,audi,xm,alfe se kvarijo kot sam hudič-ko je takle avto star več,kot 5-6 let je sam za v jamo:crkne vse od skolopke,elektronike,elektrike,menjalnikov,zglobov,rok in vilic,armortizerjev...Pri japonskih avtih so vse te stvari dosti bolj kvalitetne kot pri evropskih.
Pa da o "poceni" elektroniki ne bomo govorili-tule se šele evropa skrije. Pa tisto o 200,000 km+ : mišljeno je bilo brezhibno delovanje celega avta in ne samo motorja. Kopiranje je bilo pri Japoncih navada v 50-60-70 letih:od koga je skopiran V-tec,GDI, DiTD inpd?? P.S-- Če Evropa vtakne v avto,kaj dobrega je to ponavadi samo v višjih modelih, pa še plačaš za njih toliko kokr bi bli zlati:D

Zgodovina sprememb…

MI_KO ::

Kaj bi kateri od teh avtov moral biti lep al dober al kaj? Daj prosim napiši, ker jaz nič takega ne vidim.:D

MI_KO ::

Vtec - spremenjlivo geometrijo odmične gredi uporablja ferrari že vrsto let!

Gdi - Testni (zdaleč ne 1.) narejen na Mb faxu kakih 10 let nazaj. Mislim, da je bil 1. fiat oz. alfa, pa so potem prenehali.

DiTd - pojma nimam kaj naj bi to blo.

sebastjan v ::

kst: rok nima pojma o avtomobilih:D :D

IceIceBaby ::

MI_KO, sej maš imena napisana zraven pa si poišči na googlu če te kaj več zanima. Gre zato da japonska avtomobilska industrija nima samo 20 let tradicije kot je napisal ROK. Že od začetkov avtomobilizma (ok, tam on 30h let naprej) japonci delajo avtomobile ki so vsaj konkurenčni evropskim in ameriškim.

Res pa je da so evropo začeli osvajati pred kratkim. Pred cca 20 let so japonce šele začeli uvažati sem, pa še to so bli večinoma manjši in cenejši modeli. To je še zdaj tako, pri nas te od toyote prodajajo 4 modeli na japonskem jih je pa 30, od mini mestnih avtomobilčkov do luxuznih limuzin ki so lahko konkurenca BMW7 in Mercedes S.

R0K ::

sebastjan v : golf je status za nas, pa še precej držav okoli. Oz VW je status. V franciji pa ta status drži PSA: Sej to je normalno. Tam je pa statusn avto P406 pa Laguna. To so čist normalne stvari, da folk pač najbolj kupuje domače stvari.

Pa neki mi povej. KJE ZA VRAGA VI JAP FANI POBIRATE ZGODBICE, da evropejce po 5-6 letih čist crkne, japonci pa bojo delal do 500k km brez generalne še 15let. Dej nehi no. K me srat tiši. Vedno več takih izjav slišim. TO je tak bedno zavajanje folka, da kr smrdi. Enkrat je blo na mobisuxu ena stran, kjer je točno pisalo koliko stare avomobile vozimo v evropi koliko pa na japonskem. In evropejci vozimo po 3 leta starejše avtomobile kot oni (povprečje). A to pomeni, da so japonci fuč?
In ja, avtomobili ne crkujejo po 5-6 letih. to ti povem iz prve roke, ker smo doma dali že ziher prek 70 avtomobilov skoz...samih evropejcev...

Btw če že govoriš o nekem kopiranju drug od drugih. Otto je bil nemec. torej cel svet kopira za nemčijo :)

kst na teh avtomobilih ni nič revolucionarnega. pa sploh sm do zdejle poznal samo dva od teh, pa mi avtomobilizem in tuj..tako da tudi znani niso...

btw. audijev 4x4 je star že več ko 15 let. poleg mitsubishija in subaruja ni japonske znamke ki bi naredila boljši 4x4 pogon. vsaj tako je videti po testih. toliko o teh.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: R0K ()

IceIceBaby ::

MI_KO, še nekaj o GDI. Micubiši ga res ni izumil, je pa prvi in do sedaj edini ki je naredil avto s takšnim motorjem ki dejansko dela.

Doma mamo C5 z HPI motorjem (isti princip kot GDI, direkt vbrizg goriva) ampak ima velik problemov. Nič kritičnega sicer, ampak ko je hladen včasih cuka, ko hladnega prižgeš se trese bol kot dizl in parkrat mi je že celo crknu. Zelo podobno je z FSI od VW in JTS od alfe.
Micubišijevi GDI pa že od 1997 delajo kot urce, celo na 95 oktanski bencin in zdej jih je že precej takšnih z 200k km.

IceIceBaby ::

ROK, glede crkovanja se čist strinjam s tabo. To so prenapihnjene zgodbice. Če pogledaš na avto.net najdeš velik avtomobilov (evropskih) ki imajo 150k km gor in še vedno vozijo brez problemov.
Na splošno gledano se japonci manj kvarijo (po raznih raziskavah in statistikah) ampak to ne pomeni da so evropejci za na odpad po 5 letih. Vozil sem že Alfo ki je imela 140kkm pa je lastnik delal samo redne servise in avto ni imel problemov.

Glede teh avtomobilov pa nevem kaj naj ti rečem. Nevem koliko so revolucionarni (hmm, kaj je pa na delti revolucionarnega ?) so pa vsekakor legende.

"btw. audijev 4x4 je star že več ko 15 let. poleg mitsubishija in subaruja ni japonske znamke ki bi naredila boljši 4x4 pogon. vsaj tako je videti po testih. toliko o teh."

Nissanov 4x4 v Skylinu za cestno uporabo je po moje celo boljši od tistega v EVO7. 4x4 v Patrolu za na teren. Toyotin 4x4 iz Landcruiserja (evo, še ena legenda, že več kot 50 let jih delajo in so najbolj prodajani terenci ever). Suzuki dela dobre 4x4 pogone, Daihatsu isto.
Od audija 4x4 je dober, ampak japonci nikakor ne zaostajajo.

Zgodovina sprememb…

bradek ::

Se strinjam da je R0Ka malce zaneslo :)
Drugače pa glavni problem Wanklovega motorja je tesnenje, tesnila med komorami so pod velikimi obremenitvami zaradi nacina delovanja motorja. To je glavni problem zakaj se wanklov motor ni tako hitro razsiril kljub svojim ogromnim prednostim pred ottovimi motorji. Drugi problem pa je po mojem osebnem mnenju forsiranje ottovih motorjev in uporaba le teh pri ostalih podjetjih ker so veliko vlozil v razvoj teh motorjev in logicno neradi vidijo da njihova prodaja/uporaba upade. Primer je isti kot forsiranje uporabe fosilnih goriv, ko bi pa lahko boljse in bolj okolju prijazna goriva ceneje uporabljali.
Ce vas zanima kako cela zadeva izgleda v praksi si lahko prerez wanklovega motorja ogledate v šolskem centru Ljubljana na srednji strojni šoli, aškerčeva, drugo nadstropje.

Ta motor po mojem mnenju izgublja bitko z ostalimi tipi motorjev predvsem zaradi svoje nerazsirjenosti - torej nepoznavanja, saj je princip delovanja motorja ze zelo dolgo casa znan, pa vendar je napredka bilo bore malo, in pa zaradi glavnega problema - tesnenja. Upam da bo Mazdi uspelo (poleg vsega kar ji je ze do sedaj uspelo - ogromno) pripeljati ta motor do koncnega porabnika in ga usposobiti za uporabo sirsih mnozic.

MI_KO ::

Od kod veš, da Gdi delajo kot urce, evropejci pa ne? A to sklepaš ker ima vaš C5 težave?

Kaj boš pa rekel na Mb 500se ( btw. ne navijam za njih, da nebo pomote), letnik 85 z 800.000 prevoženih in brez generalke motorja.
Pa avto ima naslednjo serijsko opremo:
- Servo volan, električno nastavljiv
- Abs
- 2× airbag
- popolnoma električne sedeže (višina spredaj, zadaj; dolžina; naklon, vzglavnik in bočna opora)
- Nastavljiva trdota sedežev (4 stopnje)
- Vsi 4 sedeži ogrevani
- Klima
- 4× električne šipe + el. šibedah
-,....

Res je, da je imel svojo ceno (dans je več nima). Kateri japonc je to takrat mel? Kateri ima to danes, ko praviš, da se lahko primerjajo?

sebastjan v ::

kst---Ali si prepričan glede GDI-a, da je Hpi podoben sistem? Kolikor vem je GDI prvi patentiran--na motorju naj bi bilo prek 250 na novo patentiranih novosti?
Pri GDI ne gre samo za direktni vbrizg!, dej malo razlož kaj ima še HPI?

sebastjan v ::

MI-ko : jaz sem dal isto razredno primerjavo,ti pa meni mb500?!? Dejstvo je,da so takrat Japonci imeli tudi take podobne mašine(mimogrede primerjava ni bila v udobju-el-sedeži, klima inpd. ampak v naprednosti motorne elektronike in ne pomika šip.... honda je že 88 imela 16v, vbrizg inpd. medtem ko so se še večina evro avtom s frgazarji okol vozil!(tisto o 88 l.-to je meni znano, ampak take stvari so imeli(najbrž) že prej!:D

IceIceBaby ::

GDI sem že vozil. Pred C5 smo imeli Carismo, ne GDI ampak ko je bla razbita sem kakšen teden vozil nadomestno Carismo GDI. Vozil sem tudi GDI od znanca in je isto delala brez težav.
Za C5 hpi vem da majo težave, in to vsi po vrsti. Drugače jih nebi umaknili iz prodaje. Za FSI velja isto, zaenkrat jih pri nas sploh ne prodajajo ker imam "preslab bencin" v nemčiji je pa obvezno da tankaš high octane bencin v FSIje. Alfe pa tut še nisem vozil ampak je zgodba podobna, visoko oktanski bencin ki ga pa pri nas ni (98 pri petrolu baje ni 98).
Če pri vsem tem upoštevamo da je GDI na trgu (dejansko za kupit) od konca 1997 naprej je tukaj prednost toliko bolj očitna.

Sebastjan, oba motorja imata direkten vbrizg goriva. Podrobnosti ne poznam, ampak osnovni princip je enak.

MI_KO, pri nas se takšni avtomobili res niso prodajali. Še sedaj je od luxuznih japoncev samo Lexus na slo. trgu prisoten pa še te so redki.
Na japonskem pa so se tudi 1985 prodajali luxuzni avtomobili primerljivi z MB (po opremi in tehnologiji ne po imidžu). Ti bom poiskal imena ker na pamet nevem.

MI_KO ::

Ja, saj nisem nikol imel namena Mb primerjat z civicom ali corrolo. To samo za to, ker je nekdo prej omenil, da luksuzni japonci konkurirajo S-u, A8 in Seriji 7.

Lexus pa je itak največja kopirnica kar jih poznam. (Čujejo za novega SL, vidijo slike, pola pa izdajo skoraj isti avto 1 mesec prej.) Da o kakem chairmanu 500s sploh ne govorimo. (motor je skoraj identična kopija 280e, podvozje je grajeno na MB E tip 124, grajen do leta ca. 95)

sebastjan v ::

kst. vem,da imata oba dirktni vbrizg,za gdi-a vem po kakšnem principu deluje(bistvena posledica tega he manjša poraba goriva v mestni vožnji), ampak za hpi-a ne vem-(ni vse samo v direkt vbrizgzu)
:D

DSmidgy ::

Kako ste eni sovražno nastrojeni na druge znamke avtomobilov. Največ poomje povejo testi. Enkrat sem na TV gledal test pokvarljivost automobilov - pomoje od nemške "amzs" - ene 2 do 3 leta nazaj. Če se prav spomnim je bilo nekako takole: 1. mesto Renault Clio + Megan = okoli 30 pokvarjenih na 1000 prodanih, nekje v zlati sredini so bili VW - za izjemo od polota, ki se je dobro odrezal, na zadnjem mestu 3je pokvarjeni na 1000 prodanih je bila pa Toyota. Japonski avtomobili so bili na dnu (najmanj pokvarjenih), druge znamke, Nemški, Korejski, ... so bili na stedi (od recimo 5 do 20 pokvarjenih na 1000 prodanih). Izstopala pa sta Clio in Megane (Laguna ni) z 30 pokvarjenimi (to so pomoje tisti, ki so obstali na cesti). Vsak avto ima svoje slabosti in prednosti. Lahko pa primerjaš kaj dobiš za določeno ceno pri vsaki znamki in se potem odločiš. Al pa rečeš - Cliota skos na reklamah vrtijo, verjetno je dober auto.

DSmidgy ::

In kaj je pomembno kdo je kopiral od koga. Če je nelegalno kopiral (to je kradel patente) potem bo že sankcioniran. Ponavadi kupiš tako, da največ dobiš za svoj denar - pa ni važno a gledaš na obliko, pokvarljivost, kako avto obdrži ceno, pa tudi na znamko. Eni se pač navežejo na znamko (kar pa konkurenca rešuje tako, da kopira obliko), eno so vedno na cesti in hočejo vzdržljiv avto in da malo pokuri, ... Neumno pa je govort da so drugi avtomobili zanič - ker niso. So drugačni (lahko boljši, slabši, enaki).

IceIceBaby ::

MI_KO, Lexus je ena od prestižnih znamk. Pomoje delajo kar uredu avtomobile. Čepras so oblike res mal podobne MB so meli že na začetku zračno vzmetenje itd.

Pol si poglej kaj Infinit dela. Luxuzna znamka od Nissana.

Pol mitsubishi Diamante in Proudia pa Nissan president, gloria pa Toyota crown, Chaser ...

Ne rečem da so ti avtomobili boljši kot nemška konkurenca. Predvsem jim manka imidža, ampak kar se tiše tehnologije so vsaj na ravni nemcev če ne boljši.
«
1
2 3


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Kultni avtomobili v prihodnosti? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
1179116 (6275) Raptor F16
»

naporno iskanje novega avta (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
12131381 (26017) Buggy
»

Najhitrejši cestni avto...

Oddelek: Loža
162409 (1989) IceIceBaby
»

el. generator na vroč zrak?

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
152044 (1844) rkb2
»

avtomobilizem

Oddelek: Na cesti
192237 (1918) CX20RE

Več podobnih tem