Novice » Znanost in tehnologija » Volkswagen bo zgradil manj tovarn za baterije
dexterboy ::
Kako naj Ukrajina premaga Rusijo, če fauve nau gradil baterijskih oklepnikov?
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.
starfotr ::
Kako lepo se kažejo učinki nemških zablod. Poceni plin, ki ga več ni, zanesljive in poceni nuklearke, ki jih ni več, nezanesljivi viri, ki jih imajo po državi in nestabilna proizvodnja. Ter proizvodnja na napačnih krajih (na severu piha, na jugu rabijo, prenosnih kapacitet pa ni.) Da ne omenjam še vsega ostalega.
Normalno, da ne bodo gradili. Če so gumpci potopili celo Evropo.
Normalno, da ne bodo gradili. Če so gumpci potopili celo Evropo.
haas ::
Jaz bi bolj rekel, da avtomobilska industrija ne vidi EV kot rešitev ampak bolj modno muha (kar verjetno tudi je), zato proba investirati v baterije čim manj.
Vmes se pa dogajajo takšne reči, ki se jih ob vsem rompompomu, ki ga delajo EV fani, v splošni javnosti hitro spregleda:
Vmes se pa dogajajo takšne reči, ki se jih ob vsem rompompomu, ki ga delajo EV fani, v splošni javnosti hitro spregleda:
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: haas ()
fikus_ ::
Elektromotorji so razviti, kaj več se ne da narediti na izkoristku, mogoče še optimizacija proizvodnje in še kakšne malenkosti. Kar tepe EV, so težke in drage baterije, ki pa nikoli ne bodo bistveno lažje in manjše pri neki kapaciteti, to preprečuje fizika, ki je znana.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
J.McLane ::
Razvoj baterij ni v domeni avtomobilskih proizvajalcev, to jih močno žuli, zato je edino kar jim preostane, da vlečejo razvoj ICE dalje, ker imajo tu največ dodane vrednosti. Lahko investirjo v kapacitete baterijske proizvodnje, ampak IP ima cel kup drugih firm katerim je treba plačevati.
Z baterijami je pa podobno kot s LCD paneli in čipi, imamo nekaj velikih proizvajalcev, eden zaradi tehnološke prednosti kuje dobičke, drugi se preživlajjo, čez en cikel se karte premešajo in je na vrhu spet nekdo drug. Zelo težko vstopi v to igro iz nule, se zgodi, ampak je redkost.
Elektromotor ima še vedno kar nekaj omejitev, ki jih proizvajalci pilijo dalje, neumno je reči, da je el. motor razvit in nič več prostora.
- omejeno območje vrtljajev - veliko EV-jev predvsem nižjih moči ima zaradi tega omejitev maximalne hitrosti, ker pač nimajo prestav.
- učinkovitost ni kar pri vseh pogojih delovanja 95%, hitro se lahko znajdeš na 85%. Predvsem počasna vožnja v kakšen strm klanec ali visoka hitrost
- veliko se dela na pocenitvi, z uporabo manj bakra in brez magnetov.
Z baterijami je pa podobno kot s LCD paneli in čipi, imamo nekaj velikih proizvajalcev, eden zaradi tehnološke prednosti kuje dobičke, drugi se preživlajjo, čez en cikel se karte premešajo in je na vrhu spet nekdo drug. Zelo težko vstopi v to igro iz nule, se zgodi, ampak je redkost.
Elektromotor ima še vedno kar nekaj omejitev, ki jih proizvajalci pilijo dalje, neumno je reči, da je el. motor razvit in nič več prostora.
- omejeno območje vrtljajev - veliko EV-jev predvsem nižjih moči ima zaradi tega omejitev maximalne hitrosti, ker pač nimajo prestav.
- učinkovitost ni kar pri vseh pogojih delovanja 95%, hitro se lahko znajdeš na 85%. Predvsem počasna vožnja v kakšen strm klanec ali visoka hitrost
- veliko se dela na pocenitvi, z uporabo manj bakra in brez magnetov.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
Magic1 ::
Na kontrolerjih se verjetno da še kaj narest, samo to spet ne veliko. Baterije so kakršne so, mogoče bodo uspeli narest s solid elektrolitom brez da izgubijo na kapaciteti. Da bodo manj gorljive. Pri baterijah se lahko pridobi večinoma le na ceni. Tako je dokler ne pogruntajo kakšen nov tip baterij. Kar probavajo na veliko že 3 desetletja pa jim kar ne gre.
Je prav povedal McLane. Problem motorjev je, da niso enako efektivni pri vseh obratih. Pri zelo nizkih in visokih zelo občutno pade. Pri predelavah dostikrat kar menjalnik pustijo not.
Je prav povedal McLane. Problem motorjev je, da niso enako efektivni pri vseh obratih. Pri zelo nizkih in visokih zelo občutno pade. Pri predelavah dostikrat kar menjalnik pustijo not.
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
Lonsarg ::
Kar jaz pricakujem da se bo zgodilo je da bomo poleg pure EV dobili se EV hibride ne gorivne celice, ker te direkt proizvajajo elektriko in so mnogo boljsa izbira za hibride kot EV/ICE.
Definitivno pa gre ICE stran, smo samo se par let oddaljeni od tega da bo EV enako drag kot ICE brez subvencije.
Sploh ne gre za to kdaj bomo v EU povecali delez EV, s stalisca avtomobilske industrije gre za to da zaradi izvoza ki je nujen za dobicek mora EU proizvajalec pushat EV al pa bo izvoz trpel, ker gredo tut ostali na EV.
Zato je dejansko push v to da je interni trg EV mocan edina resitev EU avtomobilske industrije.
Definitivno pa gre ICE stran, smo samo se par let oddaljeni od tega da bo EV enako drag kot ICE brez subvencije.
Sploh ne gre za to kdaj bomo v EU povecali delez EV, s stalisca avtomobilske industrije gre za to da zaradi izvoza ki je nujen za dobicek mora EU proizvajalec pushat EV al pa bo izvoz trpel, ker gredo tut ostali na EV.
Zato je dejansko push v to da je interni trg EV mocan edina resitev EU avtomobilske industrije.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()
Barbarpapa2 ::
Pozdrav.
Lahko malo bolj utemlejiš to izjavo?
Jože
- omejeno območje vrtljajev - veliko EV-jev predvsem nižjih moči ima zaradi tega omejitev maximalne hitrosti, ker pač nimajo prestav...
Lahko malo bolj utemlejiš to izjavo?
Jože
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Barbarpapa2 ()
starfotr ::
Kar jaz pricakujem da se bo zgodilo je da bomo poleg pure EV dobili se EV hibride ne gorivne celice, ker te direkt proizvajajo elektriko in so mnogo boljsa izbira za hibride kot EV/ICE.
Definitivno pa gre ICE stran, smo samo se par let oddaljeni od tega da bo EV enako drag kot ICE brez subvencije.
Sploh ne gre za to kdaj bomo v EU povecali delez EV, s stalisca avtomobilske industrije gre za to da zaradi izvoza ki je nujen za dobicek mora EU proizvajalec pushat EV al pa bo izvoz trpel, ker gredo tut ostali na EV.
Zato je dejansko push v to da je interni trg EV mocan edina resitev EU avtomobilske industrije.
Vodik je slepo črevo. To nikoli ne bo zaživelo.
Magic1 ::
Barbarpapa2 je izjavil:
Pozdrav.
- omejeno območje vrtljajev - veliko EV-jev predvsem nižjih moči ima zaradi tega omejitev maximalne hitrosti, ker pač nimajo prestav...
Lahko malo bolj utemlejiš to izjavo?
Jože
Tukaj imaš simulator emotorjev za kolesa:
https://ebikes.ca/tools/simulator.html
Zato je sredinski motor postal tolk dominanten pri kolesih, ker gre čez menjalnik in ga lahko furaš konstantno v idealnih obratih.
Magic
grimmir3 ::
Elektromotorji so razviti, kaj več se ne da narediti na izkoristku, mogoče še optimizacija proizvodnje in še kakšne malenkosti. Kar tepe EV, so težke in drage baterije, ki pa nikoli ne bodo bistveno lažje in manjše pri neki kapaciteti, to preprečuje fizika, ki je znana.
To so pavšalne neumnosti.
Baterije napredujejo po par % na leto. Na prvo žogo se zdi to malo, na 10 let se že konkretno nabere.
Magic1 ::
Elektromotorji so razviti, kaj več se ne da narediti na izkoristku, mogoče še optimizacija proizvodnje in še kakšne malenkosti. Kar tepe EV, so težke in drage baterije, ki pa nikoli ne bodo bistveno lažje in manjše pri neki kapaciteti, to preprečuje fizika, ki je znana.
To so pavšalne neumnosti.
Baterije napredujejo po par % na leto. Na prvo žogo se zdi to malo, na 10 let se že konkretno nabere.
Tesla S uporablja še vedno 18650 celice. Leta 2012 so imele 3000mAh, današnji model ima 3500mAh. Torej 17% povišanje v 12 letih. Še par desetletij in bo očitno izboljšanje.
Magic
haas ::
Kar jaz pricakujem da se bo zgodilo je da bomo poleg pure EV dobili se EV hibride ne gorivne celice, ker te direkt proizvajajo elektriko in so mnogo boljsa izbira za hibride kot EV/ICE.
Definitivno pa gre ICE stran, smo samo se par let oddaljeni od tega da bo EV enako drag kot ICE brez subvencije.
Sploh ne gre za to kdaj bomo v EU povecali delez EV, s stalisca avtomobilske industrije gre za to da zaradi izvoza ki je nujen za dobicek mora EU proizvajalec pushat EV al pa bo izvoz trpel, ker gredo tut ostali na EV.
Zato je dejansko push v to da je interni trg EV mocan edina resitev EU avtomobilske industrije.
Vodik je slepo črevo. To nikoli ne bo zaživelo.
Ker? Zgoraj imaš omega-1 motor, ki je bolj preprost od klasičnega, batnega, pod njim imaš "hranjenje" (v bistvu ga pol dobiš iz vode, ki je del reakcije, brez vode negorljiv) vodika pri atmosferskem pritisku (evropski patent). Ti dam še link na še bolj učinkovit način za elektrolizo?
Ne bo zaživelo tako, kot si ga ljudje, ki so o vodiku slišali enkrat pred 20 leti in vse kar vedo o njem izvira od takrat, predstavljajo, dejansko pa obstaja zelo konkretna možnost, da nadomesti baterije ali pa celo elektromotor.
omega-1 motor, powerpaste za hranjenje vodika, učinkovita elektroliza vodika iz odvečne energije sončnih panelov, pa lahko elektromotor ponudi samo še odsotnost menjalnika. Vse ostalo udobje ICE ostane.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: haas ()
Magic1 ::
The Tesla Model 3's 2170 battery cells have also seen improvements over the years. When the Model 3 was first introduced in 2017, the 2170 cells had a capacity of around 4800 mAh1. By 2024, advancements have increased this capacity to approximately 5000 mAh2. This represents a capacity increase of about 4.2%.
Magic
fikus_ ::
Elektromotor ima še vedno kar nekaj omejitev, ki jih proizvajalci pilijo dalje, neumno je reči, da je el. motor razvit in nič več prostora.
- omejeno območje vrtljajev - veliko EV-jev predvsem nižjih moči ima zaradi tega omejitev maximalne hitrosti, ker pač nimajo prestav.
- učinkovitost ni kar pri vseh pogojih delovanja 95%, hitro se lahko znajdeš na 85%. Predvsem počasna vožnja v kakšen strm klanec ali visoka hitrost
- veliko se dela na pocenitvi, z uporabo manj bakra in brez magnetov.
EM dela optimalno pri nekih vrtljajih oz. je delan za neko območje. od 0 do nekaj 100 (1000) je že zelo široko območje in temu primerni izkoristki, tudi krepko pod 50% na skrajnih vrtljajih. Zato nekateri proizvajalci vgrajujejo menjalnika z dvema prestavama ali več.
Glede pocenitve, magnete se uporablja ravno za zmanjšanje porabe bakra (tukaj si popolnoma mimo pihnil) in povečanja učinkovitosti EM. Magneti so ponavadi na rotorju, kar tudi poenostavi konstrukcijo EM.
Princip EM je, da ustvariš dve nasprotujoči si magnetni polji, zato se potem motor zavrti.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
haas ::
Heh, nekaj časa že nisem gledal, izgleda da je Astron še dodatno poenostavil omega-1 in zadevo preimenoval:
https://www.youtube.com/shorts/8LJa8IM2...
https://astronaerospace.com/
Izgleda, da tudi vodnega hlajenja ne bo rabil in bo dovolj zračno.
https://www.youtube.com/shorts/8LJa8IM2...
https://astronaerospace.com/
Izgleda, da tudi vodnega hlajenja ne bo rabil in bo dovolj zračno.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: haas ()
bciciban_ ::
Heh, nekaj časa že nisem gledal, izgleda da je Astron še dodatno poenostavil omega-1 in zadevo preimenoval:
https://www.youtube.com/shorts/8LJa8IM2...
https://astronaerospace.com/
Izgleda, da tudi vodnega hlajenja ne bo rabil in bo dovolj zračno.
Je kaka komercialna aplikacija tega motorja?
haas ::
Heh, nekaj časa že nisem gledal, izgleda da je Astron še dodatno poenostavil omega-1 in zadevo preimenoval:
https://www.youtube.com/shorts/8LJa8IM2...
https://astronaerospace.com/
Izgleda, da tudi vodnega hlajenja ne bo rabil in bo dovolj zračno.
Je kaka komercialna aplikacija tega motorja?
Nemogoče zvedeti, samo licencirajo tehnologijo, niso proizvajalec. Bi si pa mislil, da ne, vsaj zasledil nisem (me pa samo tehnologija zanima, ne avtomobili, tako, da nisem merilo :D)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: haas ()
J.McLane ::
Elektromotor ima še vedno kar nekaj omejitev, ki jih proizvajalci pilijo dalje, neumno je reči, da je el. motor razvit in nič več prostora.
- omejeno območje vrtljajev - veliko EV-jev predvsem nižjih moči ima zaradi tega omejitev maximalne hitrosti, ker pač nimajo prestav.
- učinkovitost ni kar pri vseh pogojih delovanja 95%, hitro se lahko znajdeš na 85%. Predvsem počasna vožnja v kakšen strm klanec ali visoka hitrost
- veliko se dela na pocenitvi, z uporabo manj bakra in brez magnetov.
... Zato nekateri proizvajalci vgrajujejo menjalnika z dvema prestavama ali več.
Pod nekateri poznam samo enega, Porsche Taycan. Sem pa prepričan da jih boš ti še nekaj iz rokava stresel.
Menjalnik pri EV pač ni standard, zato se motorje razvija naprej za čim bolj široko delovanje, tako iz vidika uporabnosti kot učinkovitosti. Še zdaleč se razvoj ni zaključil, kot si ti trdil.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
mikhaair ::
Kaj pa kakšna opcija menjalnika kot pri Toyotinem hibridu, ki motor drži na stalnih obratih?
J.McLane ::
Pri Toyoti ICE drži na pravih obratih MG1 (elektromotor/generator), ki daje elktriko MG2, ki pa je preko reduktorja direktno vezan na kolesa. Ravno zato imajo Toyotini hibridi omejitev hitrosti (ponavadi 180 kmh) tako kot BEV.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
mikhaair ::
Pri Toyoti ICE drži na pravih obratih MG1 (elektromotor/generator), ki daje elktriko MG2, ki pa je preko reduktorja direktno vezan na kolesa. Ravno zato imajo Toyotini hibridi omejitev hitrosti (ponavadi 180 kmh) tako kot BEV.
Ampak bi bilo izvedljivo tudi pri EV tako a ne, vprašanje smiselnosti verjetno?
grimmir3 ::
Vprašanje ali teža in dodaten strošek menjalnika odtehta izgube elektromotorja ko ta ni v optimalnih obratih.
Mogoče je prihranek na ceni in masi manjši kot bi bil prihranek zaradi potencialno manjše baterije.
Mogoče je prihranek na ceni in masi manjši kot bi bil prihranek zaradi potencialno manjše baterije.
Utk ::
Učinkovitost, tisto čim boljšo, pri EV v resnici rabiš v zelo ozkem območju. Tam nekje od 110-140 je dobro, da je čim boljša.
Če se voziš 50, bo itak porabil malo, tudi če ni več 95% učinkovit. Če se voziš 160, ti je pa tudi očitno vseeno.
Seveda je pa odvisno tudi od modela. Če se gre za nek mestni avto, je najbrž bolje od 80 do 120.
Če se voziš 50, bo itak porabil malo, tudi če ni več 95% učinkovit. Če se voziš 160, ti je pa tudi očitno vseeno.
Seveda je pa odvisno tudi od modela. Če se gre za nek mestni avto, je najbrž bolje od 80 do 120.
grimmir3 ::
Pa seveda da niso izgube menjalnika v povprečju večje kot izgube elektromotorja ko ne dela v optimalnih obratih.
fikus_ ::
McLane, nisem trdil, da ne bo več razvoja na EM, ampak kaj dosti več ne bodo iztisnili iz njega.
In še to, lahko narediš EM za 0 do 10.000 vrtljajev, ampak samo v nekem območju bo imek 95+% izkoristek. Če bo to npr. na 9.000, potem bo pri 10 vrtljajih praktično precej pod 50% .
Zato se prigrajujejo menjalniki z npr. dvema prestavama. Pred 10-imi leti je bilo kar nekaj takšnih pogonov, sedaj pa ne spremljam več tega.
In še to, lahko narediš EM za 0 do 10.000 vrtljajev, ampak samo v nekem območju bo imek 95+% izkoristek. Če bo to npr. na 9.000, potem bo pri 10 vrtljajih praktično precej pod 50% .
Zato se prigrajujejo menjalniki z npr. dvema prestavama. Pred 10-imi leti je bilo kar nekaj takšnih pogonov, sedaj pa ne spremljam več tega.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
starfotr ::
https://www.fortunebusinessinsights.com...
Vodik pride pa iz nafte/premoga.
Isto, kot elektrika za zelene EV prihaja iz premoga.
Pač nehajte si zatiskat oči, ker vse temelji na konvencionalnih virih. Če NEK2 ne bo realiziran, bo še slabše.
Vodik pride pa iz nafte/premoga.
Isto, kot elektrika za zelene EV prihaja iz premoga.
Pač nehajte si zatiskat oči, ker vse temelji na konvencionalnih virih. Če NEK2 ne bo realiziran, bo še slabše.
haas ::
https://www.fortunebusinessinsights.com...
Vodik pride pa iz nafte/premoga.
Isto, kot elektrika za zelene EV prihaja iz premoga.
Pač nehajte si zatiskat oči, ker vse temelji na konvencionalnih virih. Če NEK2 ne bo realiziran, bo še slabše.
Ne. Vodik pride iz vode in ker jo je poln planet je najboljši možen pogon. Za elektrolizo imaš pa fuckup od solarnih panelov, ki proizvaja preveč energije samo del dneva.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: haas ()
starfotr ::
Kje v Evropi lahko kupim vodik narejen samo z elektrolizo vode iz presežkov PV elektrarn?
fikus_ ::
haas, ali te moram imenovati inženir?!
Glede zelenega vodika, na prvi pogled se sliši odlično...
https://damijan.org/2024/08/23/zakaj-ze...
Glede zelenega vodika, na prvi pogled se sliši odlično...
https://damijan.org/2024/08/23/zakaj-ze...
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
haas ::
Kje v Evropi lahko kupim vodik narejen samo z elektrolizo vode iz presežkov PV elektrarn?
Pri meni. Čez pol ure, pa karojole ne pozabil, da ga boš lahko odpeljal.
haas, ali te moram imenovati inženir?!
Lahko ampak se boš zmotil. Tisti kreten je bolj iz fotovoltaičnih vod, kjer so tudi sicer sami kreteni, ki se šlepajo na subvencije.
Glede zelenega vodika, na prvi pogled se sliši odlično...
https://damijan.org/2024/08/23/zakaj-ze...
Žal tudi tale damjan.org ne ve, da Fraunhofer Gesellschaft gradi prvo raziskovalno tovarno za proizvodnjo vodika vezanega na magnezij (katerega lepota je, da rabiš samo polovico vodika, drugo polovico dobiš iz vode, ki jo dodaš, da vodik sprostiš magnezija) iz presežkov el. energije.
Bi morala biti že zgrajena, pa jih je korona zjebala.
Začetna proizvodnja naj bi bila sicer 2t na leto, ker gre za raziskovalni obrat z namenom najti najboljše prakse za masovno proizvodnjo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: haas ()
fikus_ ::
Kalkulacija proizvodnje vodika ti manjka. V Damijanovem pisanju je nekaj stevilk, jim oporekaš?
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
Invictus ::
Meni je kolega rekle, da se na veliko investira vodik, on sodeluje pri pri tovorni ladji na vodik. Sicer na IT delu...
Nisva šla pa v detaile.
Kolikor ima on informacije, DACH regija na veliko investira v vodik... Pa da vidimo...
Nisva šla pa v detaile.
Kolikor ima on informacije, DACH regija na veliko investira v vodik... Pa da vidimo...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Utk ::
Veliko se bo investiralo v vodik ko bomo videli konkretne komercialne uporabe teh stvari na vodik. Dokler so vse to neki raziskovalni projekti na državni ali evropski denar, je vse super, bli bi neumni, če ne bi vlekli...ko bo pa treba stvar prodat privat firmi, ki ima delujoč kalkulator, bo pa druga pesem.
J.McLane ::
V vodik se bo investiralo, ko (če) bomo imeli konkretne presežke elektrike, prej se ti jasno tega ne splača iti.
Torej danes se razvija neko tehnologijo, ki bo prav prišla (ali pa tudi ne) enkrat v prihodnje. Sicer pa tiste cifre iz Damjan bloga so iz 2019, me zanima kako te cifre zgledajo danes, so se kaj popravile, je tehnologija šla kaj naprej, a smo na istem?
Torej danes se razvija neko tehnologijo, ki bo prav prišla (ali pa tudi ne) enkrat v prihodnje. Sicer pa tiste cifre iz Damjan bloga so iz 2019, me zanima kako te cifre zgledajo danes, so se kaj popravile, je tehnologija šla kaj naprej, a smo na istem?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
fikus_ ::
Kaj se je bistveno spremenilo od 2019, da bi se danes izplačala proizvodnja vodika z viški elektrike (elektroliza, ki je v osnovi dražja od vodika iz ogljikovodokov)?!
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
J.McLane ::
Ne pravim da se danes kar splača, zanima me samo če so se krivulje na tistih grafih kaj spremenile, saj veš malo, po malo... pa se morda nekam pride.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Poldi112 ::
Evropa mora delati na zmanjsanju energetske odvisnosti od ZDA in predvsem Rusije - ki nam je izrazito sovrazna.
Rusi so naš naravni partner, in sožitje z njimi je za nas vitalnega pomena, če želimo biti konkurenčni.
Da so nam izrazito sovražni je pa tudi neumnost - mi smo izrazito sovražni do njih in jih želimo uničiti/razbiti na majhne kose, ker si drznejo skrbeti za lastne interese, namesto za ameriške, tako kot mi.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.
starfotr ::
Pozabljate zgodovino.
Vsi so nam sovražni. US, USSR Nemčija, Turčija, Italija... In še notranjega sovražnika imamo.
Zaneseš se lahko edino le nase in na nikogar drugega.
Vsi so nam sovražni. US, USSR Nemčija, Turčija, Italija... In še notranjega sovražnika imamo.
Zaneseš se lahko edino le nase in na nikogar drugega.
Mr.B ::
Pa sej ni problema fantje, 5% delež ki še vedno raste tudi kaže na to.
Vozite se 40km daleč na dan. 2 tedna se lahk voziš brez polnjenja. 1x na morje, 1x na smučarijo. In zarad tega kr bote mogli se 2x ustavit delate paniko. Da ne govorim o tem da je severna dalmacija in italija dosegljiva brez se ustavljat.
100 let stara tehnologija pa je zamenjala elektromotor na AC, prinesla li-ion tehnologijo z 2k cikli itd.
Kot lastnika el vozila me še najmanj skrbi baterija. 6 let bo dopolnil letos, lepo se drži ;)
Večino skrbi predvsem cena, no si ne morejo privoščit. So pa seveda v vsakem primeru proti da bi Kitajci prišli na trg. Potem potem lahko kar nekaj slovenskih podjetnikov zapre štacuno. Pri 60k€ avto in naročninskem razmerju za ogrevane sedeže je zagotovo bistveno višja marža, kot pa poceni EV z nekim normalnim dosegom, razen tistih nekaj izjem, ki rabijo vsakodnevno doseg do splita.
V nasprotnem primeru rasti ne bo.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
Mr.B ::
250 ali pa 500 avtov je pljunek v morje.
V Ljubljano se vsak dan pripelje 100 000 vozil.
https://www.dars.si/Prometne_obremenitv...
In polnjenje vozil se bi izvajalo zjutraj, ko je obremenitev omrežja zelo visoka. Vsi EV navdušenci govorijo o tem, kako se bodo avti polnili takrat, ko bo omrežje manj obremenjeno.
Večina od teh 100k, resnično nebi hodila v Ljubljano polniti EV, se sploh če imajo avto pred hišo, kjer so polnili Avto čez noč. Še huje, če uporabiš model pametnih polnilnic, boš ko boš prišel z čez 90% polno baterijo v LJ in avto priključil na polnilca, polnil (ok praznil do 90%) druge avte.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
Mr.B ::
Ne, da ne potrebuje, sploh ne moreš imeti. Pač pameten telefon ob redni uporabi pač zahteva svoje in smo ga prisiljeni polniti vsak dan - če ga rabiš pa službeno zares, potem pa pol dneva oz. ti večkratno polnjenje ali power bank ne uide (torej še dodatna naprava poleg, ki jo moraš spet polniti). Ne bom pa seveda za enormne denarje kupoval "vesoljske" telefone, ki zmorejo več.
Skratka za mene je to dnevno polnjenje nazadovanje.
Mene niti ne moti "dnevno polnenje". Me moti bolj cena. Jaz rabim avto za v službo in skakanje naokoli, max 50km dnevno. Ali za daljše poti 20x na leto. Ne bom jajčka za 30k€ kupil za se fjakat 20km, še manj pa nekaj večjega za 50k€, da bo zmogel daljše fure.
Sej je problem v tem, da večina nima denarja za Avto z dosegom 600km, zato pa se tako pritožujejo da je EV šrot. Kupiti nekaj malega za dnevno vožnjo oziroma relacije, ki bi ga tak poceni EV pokril do verjetno 90%, brez da bi se morali ustaviti, na polnilnici, ne ustreza statusu. Kitajcev, ki bi znukali apetite avto industrije pa nočemo. Pustimo da če rabiš 2x na leto relacijo, da se ti splača zagotovo vzeti rent a car, kot pa zaradi 2x na leto kupiti avto ki bo imel doseg 600km.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
Step2en Wolf ::
gruntfürmich je izjavil:
Ne bo za v smeti, samo rentabilna ne bo glede na vložek. Pa ne se kregat.. prezgodaj je za ping pong.
kako so pa potem kitajci rentabilni? zakaj so oni šli postavljat fabrike če pa je vsako leto nova tehnologija?
Kitajsi NISO rentabilni.
So subvencionirani s strani države Ljudske Republike Kitajske. Ponavljajo playbook iz 90h na temo redkih kovin (so jih prodajali po dumpinških cenah, nato pa pokupili rudnike v tujini, ki so začeli propadati) ter sončnih celic ter proizvodnjo baterij, kjer imajo praktično 80% monopol.
Invictus ::
Step2en Wolf je izjavil:
So subvencionirani s strani države Ljudske Republike Kitajske. Ponavljajo playbook iz 90h na temo redkih kovin (so jih prodajali po dumpinških cenah, nato pa pokupili rudnike v tujini, ki so začeli propadati) ter sončnih celic ter proizvodnjo baterij, kjer imajo praktično 80% monopol.
Saj, zdaj bodo pa pobrali dobičke...
Tako se investira na dolgi rok...
Ne na zahodni način MBA 3 mesečnih delniških poročil...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
J.McLane ::
Glede na tale podcast so deleži proizvodnje baterij taki:
38% - CATL
16% - BYD
13% - LG Chem
SK
CALB
Samsung SDI
Panasonic
EVE
Guoxuan
Prva dva imata več kot 50% delež, vseh 9 predstavlja 90% trga. Med njimi niti enega evropskega proizvajlca, kje je ves tisti entuziazem izpred 2-3 let?
Northwolt (VW) je trenutno največji proizvajalec baterij v Evropi, zaposluje 6.000 ljudi.
CATL ima samo v R&D oddelku zaposlenih 18.000 ljudi.
38% - CATL
16% - BYD
13% - LG Chem
SK
CALB
Samsung SDI
Panasonic
EVE
Guoxuan
Prva dva imata več kot 50% delež, vseh 9 predstavlja 90% trga. Med njimi niti enega evropskega proizvajlca, kje je ves tisti entuziazem izpred 2-3 let?
Northwolt (VW) je trenutno največji proizvajalec baterij v Evropi, zaposluje 6.000 ljudi.
CATL ima samo v R&D oddelku zaposlenih 18.000 ljudi.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Magic1 ::
EU že sprejema ukrepe za pojačanje nabave EVjev. Spet bodo malo pojačali subvencije. Show must go on.
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
mikhaair ::
Glede na tale podcast so deleži proizvodnje baterij taki:
38% - CATL
16% - BYD
13% - LG Chem
SK
CALB
Samsung SDI
Panasonic
EVE
Guoxuan
Prva dva imata več kot 50% delež, vseh 9 predstavlja 90% trga. Med njimi niti enega evropskega proizvajlca, kje je ves tisti entuziazem izpred 2-3 let?
Northwolt (VW) je trenutno največji proizvajalec baterij v Evropi, zaposluje 6.000 ljudi.
CATL ima samo v R&D oddelku zaposlenih 18.000 ljudi.
In kje je Tesla? A ni hec Gigafactory ravno v tem, da proizvaja tudi baterije?
J.McLane ::
Panasonic je na planirani letni proizvodnji 88 Gwh, pa vidiš kje je na seznamu, Tesla imam občutek da čak,a da izpilijo proizvodnji proces 4680 celice do konca, potem bodo pa širili. Giga Texas nisem našel kje trenutno so, ampak od oka tam ranga 40 GWh/leto.
CATL za drugo leto napoveduje 600 GWh.
CATL za drugo leto napoveduje 600 GWh.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Volkswagen bo zgradil manj tovarn za baterije (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 11796 (2357) | J.McLane |
» | Tesla dobila uporabno dovoljenje za tovarno v NemčijiOddelek: Novice / Ostale najave | 8906 (6978) | Gregor P |
» | Tesla lani dobavila pol milijona električnih vozil (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Novice / Rezultati | 35539 (30761) | kow |
» | Tesla predstavila baterije za napajanje hiše (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 45301 (31367) | Spajky |