Slo-Tech - Z razmahom avtonomnih vozil se pojavlja potreba po označevanju vozil, kadar vozijo brez človeškega nadzora. Oblasti v Kaliforniji in Nevadi so Mercedes-Benzu odobrile uporabo nove barve zadnjih luči, s katerimi bodo vozila sporočala, da so v avtonomnem načinu delovanja. Zadnje luči bodo v teh primerih svetile turkizno, ko bo vključen avtopilot tretje stopnje.
Gre za sistem Drive Pilot v Mercedesovih vozilih, ki sodi v tretjo stopnjo avtonomne vožnje, kar je oznaka za pogojno avtomatizirano krmiljenje. Vozila te generacije dejansko vozijo sama, a še vedno potrebujejo človeka, ki v kritični situaciji lahko prevzame nadzor. Avtonomna vožnja je na voljo le v omejenih razmerah, pri Drive Pilotu le pri hitrostih do 65 kilometrov na uro. To je potrebno, ker le tako lahko človek dovolj hitro prevzame nadzor, kadar gre kaj narobe. Sistem sicer ni nov, saj ga v takšni ali drugačni obliki proizvajalci testirajo že šest let.
Tukrizna osvetlitev je zadnji v vrsti predlogov, kako jasno sporočiti, da vozilo vozi brez človeškega posrednika. Barva je izbrana tako, da se na cestah še ne uporablja, hkrati pa je ljudem zelo vidna. To še ni industrijski standard, je pa priporočena praksa.
Tesle imajo tudi druge posebnosti. Recimo priključek za polnjenje je drugačen v US in EU.
Da ne omenjamo odsotnosti kodiranih ključev v US (pri drugih znamkah) in vsak amaterski MacGyver ti odpelje avto s sponko za papir.
Sicer me pa zanima kaj ti te luči povedo? In kaj lahko kot udeleženec v prometu narediš s to informacijo, da je neko vozilo avtonomno?
Ista nebulozna kot znak za možnost padajočega kamenja ali pa divjadi. Neka nekoristna informacija, s katero nimaš kaj početi, če ti pade kamen ali prileti srna, nimaš nobenega vpliva. Edino proizvajalci znakov zaslužijo. Ter cestna služba, ki mora to vzdrževat.
L je tudi neumnost. Tisti, ki vozi v avtošoli se še najbolj drži predpisov. Vsi ostali, ki so tako ali drugače živčni zaradi vožnje po predpisih naj pa se zaletijo nekam.
Torej, kako točno naj bom pazljiv in naj reagiram preventivno, če mi skala pade na streho avta ali pa tik pred avto? Isto velja za divjad.
Podobno nesmiselno, kot se je doktor spomnil, da bi bilo fino imeti DR na tablici, če si doktor.
Ista nebulozna kot znak za možnost padajočega kamenja ali pa divjadi. Neka nekoristna informacija, s katero nimaš kaj početi, če ti pade kamen ali prileti srna, nimaš nobenega vpliva. Edino proizvajalci znakov zaslužijo. Ter cestna služba, ki mora to vzdrževat.
Je razlika med situacijo, ko priletiš v srno pa je znak za opozorilo in ko ga ni. Zvedel bi, če bi skušal dobiti odškodnino.
Na srečo zgleda še nisi imel take situacije, jaz tudi ne. Treba trkat na les...
Se je pa zgodilo, da je sorodnik, tukajšnji predsednik sekcije lovskega društva, konkretno naletel na srno kakih 500m za znakom, jurja škode na avtu...
L je tudi neumnost. Tisti, ki vozi v avtošoli se še najbolj drži predpisov. Vsi ostali, ki so tako ali drugače živčni zaradi vožnje po predpisih naj pa se zaletijo nekam.
Torej, kako točno naj bom pazljiv in naj reagiram preventivno, če mi skala pade na streho avta ali pa tik pred avto? Isto velja za divjad.
Podobno nesmiselno, kot se je doktor spomnil, da bi bilo fino imeti DR na tablici, če si doktor.
dokler ne bodo vsa vozila samostojna, je zelo priporočjivo za ostale udeležence v prometu, da vedo kje fura robot in kje ne, ker se vozilo različno obnaša
Ameri še oranžnega zmigavca niso sposobni naredit. Da ne omenjam odsotnosti tehničnih pregledov. Skratka joke od združenih držav in avtomobilizma.
ameri so čisti joke, zato pa pred nami sprejemajo te regulacije in tam že veselo vozijo samovozeča vozila, čisti joke so
Samo to drugace ni res. Najprej je bilo to sprejeto v clanicah UNECE in Nemcija je bila ena prvih drzav, kjer so to spravili v lokalno zakonodajo. Japonska tudi. Mercedes je torej uspel spraviti stvari skozi v ZDA po Nemciji
Ameri še oranžnega zmigavca niso sposobni naredit. Da ne omenjam odsotnosti tehničnih pregledov. Skratka joke od združenih držav in avtomobilizma.
ameri so čisti joke, zato pa pred nami sprejemajo te regulacije in tam že veselo vozijo samovozeča vozila, čisti joke so
Samo to drugace ni res. Najprej je bilo to sprejeto v clanicah UNECE in Nemcija je bila ena prvih drzav, kjer so to spravili v lokalno zakonodajo. Japonska tudi. Mercedes je torej uspel spraviti stvari skozi v ZDA po Nemciji
ne vem če kje v eu po cesti že vozijo samovozeča vozila, medtem ko v usa že nekaj časa
Ameri še oranžnega zmigavca niso sposobni naredit. Da ne omenjam odsotnosti tehničnih pregledov. Skratka joke od združenih držav in avtomobilizma.
ameri so čisti joke, zato pa pred nami sprejemajo te regulacije in tam že veselo vozijo samovozeča vozila, čisti joke so
Samo to drugace ni res. Najprej je bilo to sprejeto v clanicah UNECE in Nemcija je bila ena prvih drzav, kjer so to spravili v lokalno zakonodajo. Japonska tudi. Mercedes je torej uspel spraviti stvari skozi v ZDA po Nemciji
ne vem če kje v eu po cesti že vozijo samovozeča vozila, medtem ko v usa že nekaj časa
Napisano drzi za osebna vozila in level 3 sisteme. Za level 4 taxije se odvija nekoliko pocasneje, ampak vseeno se tudi ta vozijo v Nemciji. Vem vsaj za VW + Mobileye in Nio + Mobileye.
Ista nebulozna kot znak za možnost padajočega kamenja ali pa divjadi. Neka nekoristna informacija, s katero nimaš kaj početi, če ti pade kamen ali prileti srna, nimaš nobenega vpliva. Edino proizvajalci znakov zaslužijo. Ter cestna služba, ki mora to vzdrževat.
Za ene velja da bi bilo bolje da nič ne napišejo, kot pa da..., tko kot za javne uslužbence, da če nič ne dela, nič škode ne naredi...
Pri kamenju lahko bolj pozorno gledaš cesto, če je kakšen kamen gor, lahko tudi mal gas spustiš, da avto ni v nizkem letu. V tem primeru je znak uporaben. Pri srnah pa lahko namesto 120 pelješ 90. Zna ta razlika delat čudeže, sploh če si na motorju.
Npr, skadinavci dosledno upoštevajo znak za 60 na avtocestah, ker pri taki hitrosti los ne konča v potniškem prostoru (skozi vetrobransko steklo). Višino in tanke noge ima ravno taprave da se ti notri zarine.
dokler ne bodo vsa vozila samostojna, je zelo priporočjivo za ostale udeležence v prometu, da vedo kje fura robot in kje ne, ker se vozilo različno obnaša
Kako različno se obnaša? Se drži prometnih predpisov? Je to odklonsko vedenje? Tako kot je odklonsko vedenje avtošole v primerjavi z vsemi ostalimi udeleženci v prometu?
Jaz bi raje kak indikator o tem, da je živ človek pijan, zmatran, razdražen, živčen... In ta indikator bi rad videl samo na stoječem vozilu. Ne pa na vozečem.
dokler ne bodo vsa vozila samostojna, je zelo priporočjivo za ostale udeležence v prometu, da vedo kje fura robot in kje ne, ker se vozilo različno obnaša
Kako različno se obnaša? Se drži prometnih predpisov? Je to odklonsko vedenje? Tako kot je odklonsko vedenje avtošole v primerjavi z vsemi ostalimi udeleženci v prometu?
Jaz bi raje kak indikator o tem, da je živ človek pijan, zmatran, razdražen, živčen... In ta indikator bi rad videl samo na stoječem vozilu. Ne pa na vozečem.
To bi bil napredek. Ne pa lučka na samovozu.
seveda se drži, robot se vedno drži predpisov, jaz pogosto ne, sploh omejitev hitrosti
meni se zdi OK, da se oznaci posebaj samovozeca vozila...
mercedes zadnje case precej lobira in daje na marketing v USA, kjer je dolgo pesal
sicer pa tudi mene zanima, kdaj bodo avtomobili in tehnologija bolj main stream... tu v UK (sploh okoli Milton Keynes-a) je precej elektricnih vozil... sam ze leto pa pol vozim elektricno (razlicne, v zadnjem letu pa svojo teslo - niti na kraj pameti mi ne pride, da bi presaltal anzaj)... sem zelo presenecen, kako je tu se vedno ogromno nay-sayerjev ... ceprav je infrastruktura ze kar precej razvita... v Slo pa spoh... ne razumem, kako je lahko folk proti superiorni tehnologiji... sploh stara grada, kir ada poslusa prdenje svojih vozil, rada voha bencin in z veseljem se vozi na crpalke in zabusava cas tam... in drago placuje... in vecina zelo rada razlaga, kako elektricni avtomobili v resnici niso tolko zeleni... in bodo do onemoglosti bili proti...
meni se zdi OK, da se oznaci posebaj samovozeca vozila...
mercedes zadnje case precej lobira in daje na marketing v USA, kjer je dolgo pesal
sicer pa tudi mene zanima, kdaj bodo avtomobili in tehnologija bolj main stream... tu v UK (sploh okoli Milton Keynes-a) je precej elektricnih vozil... sam ze leto pa pol vozim elektricno (razlicne, v zadnjem letu pa svojo teslo - niti na kraj pameti mi ne pride, da bi presaltal anzaj)... sem zelo presenecen, kako je tu se vedno ogromno nay-sayerjev ... ceprav je infrastruktura ze kar precej razvita... v Slo pa spoh... ne razumem, kako je lahko folk proti superiorni tehnologiji... sploh stara grada, kir ada poslusa prdenje svojih vozil, rada voha bencin in z veseljem se vozi na crpalke in zabusava cas tam... in drago placuje... in vecina zelo rada razlaga, kako elektricni avtomobili v resnici niso tolko zeleni... in bodo do onemoglosti bili proti...
Kdaj lahko pričakujemo, da bodo tile avti postali mainstream?
dokler bodo haterji okoli, se dooolgo ne, sploh v slo
seveda el. avti niso toliko zaželeni če se z njimi niti normalno na dopust do kakšnega Splita ne moreš odpeljat ne da bi stal v vrsti na edini el. črpalki ene 5 ali več ur
poleg tega je malo hinavsko zagovarjati čistost el. energije, ko pa se ve, da smo onesnaževanje samo prestavili na drugo stran planeta, kjer cele doline uničujejo za namen izdelave baterij, da lahko mi v eu dihamo čisti zrak
drugače je pa notranjo tesl krš od avtomobila, mi je povedalo več voznikov tesl, nekateri od teh so tako loaded denarno, da so si jo kupli malo zahec kot igračko in lahko mirno rečejo, da se notranjost ne more kosat s kakšim nemcem...teslo na vrhu drži software in eksentričnost elona muska, če ga jutri povozi vlak, tesle čez en mesec ni več
na koncu pa je argument zakaj ni v slo vedno več el. avtomobilov dejstvo, da električno omrežje tega vsega ne more in ne bo možno nikoli napajat, že za sončne panele se vloge odbijajo zaradi ostarelega omrežja, tako da ta prehod iz fosilnih goriv na elektriko se ne more zgodit tudi če bi bili avti zastonj :)
seveda el. avti niso toliko zaželeni če se z njimi niti normalno na dopust do kakšnega Splita ne moreš odpeljat ne da bi stal v vrsti na edini el. črpalki ene 5 ali več ur
Hja, infrastruktura se more spremenit. Tukaj v UK je veliko napajalnikov, sicer vecina se bolj pocasnih (7kW), ampak bo, pocasi tudi 100kW in vec.. dela se na 400-800 kW. Kdaj bo to na Slo/Cro koncu, pa buhsigaznaj
poleg tega je malo hinavsko zagovarjati čistost el. energije, ko pa se ve, da smo onesnaževanje samo prestavili na drugo stran planeta, kjer cele doline uničujejo za namen izdelave baterij, da lahko mi v eu dihamo čisti zrak
Noben ne zagovarja cistost...na dolgi rok, je veliko bolj cisto..da ne omenjam, da se baterije razvijajo neprestano... izboljsuje kapaciteta, vzdrzljivost, salta v bolj poceni in obilne sestavne materiale, izboljsuje se reciklaza, etc. Ze zdaj je za okolje boljsa izbira (pa za nase zdravje) na dolgi rok pa sploh.... sicer pa vecina folka, ki kupi elektricno vozilo, da ne kupi zaradi impakta na okolja... je to le dodana vrednost...
drugače je pa notranjo tesl krš od avtomobila, mi je povedalo več voznikov tesl, nekateri od teh so tako loaded denarno, da so si jo kupli malo zahec kot igračko in lahko mirno rečejo, da se notranjost ne more kosat s kakšim nemcem...teslo na vrhu drži software in eksentričnost elona muska, če ga jutri povozi vlak, tesle čez en mesec ni več
Kakovost se je precej izboljsala..pac je to novo podjetje z novimi procesi... kar pa tudi mene moti je ta pretiravan minimalizem. brez knofov .. poraba, tehnologija same voznje, performace, sfotware so top notch... kar precej kul bombonckov, vkljucno z APPom! top ... handlanje na cesti ni neki vrhuyunec, sploh ne za ta dnar... je pa ziher boljsi od VW-a in Peugeotov (ki sem jih vozil) ... zdalec pa od IX ali EQS, etc... mogu bri psorbat Ioniq 5 pa Polestarja... sam se nisem. Kar se pa tice branda... Tesla ni vec tolko odvisna od Elona... Tudi ce bi stegnu papke, bi brand sel naprej.. je nareidl dosti... verjetno pa ne tolko uspesno... bomo vidli kako bo zdaj z vsemi kitaji, ki prihajo... BYD in Nio orjejo ledino na veliko... in bodo po mojem v roku par let v evropi super uspesni.
na koncu pa je argument zakaj ni v slo vedno več el. avtomobilov dejstvo, da električno omrežje tega vsega ne more in ne bo možno nikoli napajat, že za sončne panele se vloge odbijajo zaradi ostarelega omrežja, tako da ta prehod iz fosilnih goriv na elektriko se ne more zgodit tudi če bi bili avti zastonj :)
Hm... jaz mojo teslo 3x na teden cez noc polnim na navadnem 220V ... brez problemov.. ne vem, zakaj bi to bil problem v Slo...
Po mojem je tut fora, da recimo policija vidi da ne voziš ti ampak avto sam. Da ti ne težijo za bv če te vidijo da šariš po telefonu recimo ali pa gledaš youtube na zaslonu.
Po mojem je tut fora, da recimo policija vidi da ne voziš ti ampak avto sam. Da ti ne težijo za bv če te vidijo da šariš po telefonu recimo ali pa gledaš youtube na zaslonu.
Tale je zmagovalna! Musk bo zagnal nov model, ki bo imel "tokrat pa res ultimativno samodejni samovozeči(*)"... pob pa bo po nesreči rekel policajem: "Jebeš zvezdice, imam turkizne lučke!"
Po mojem je tut fora, da recimo policija vidi da ne voziš ti ampak avto sam. Da ti ne težijo za bv če te vidijo da šariš po telefonu recimo ali pa gledaš youtube na zaslonu.
Drzi! Velika razlika je, ce to delas pri level 2 sistemu, ali pa pri level 3 in naprej. Prvo ni legalno in je tudi nevarno. Policisti pa tudi ne morejo vedeti, ce si doplacal za naprednjesi nacin, in ce so pogoji za vklop pravi v tistem trenutku, ko te dobijo s casopisom ali telefonom v roki.
Ameri še oranžnega zmigavca niso sposobni naredit. Da ne omenjam odsotnosti tehničnih pregledov. Skratka joke od združenih držav in avtomobilizma.
Sistem je tam drugačen, ker je osnovna filozofija drugačna. Tam se odgovornost ne prenaša na inštitucije, ki izvajajo nadzor (kot smo navajeni pri nas). Tam je vsa odgovornost prenesena na uporabnika, sankcije (odškodnine) pa so lahko astronomske. Tam se pripelješ vulkanizerju menjat gume in če on opazi neko tehnično neizpravnost, ti vozila ne bo izročil do odprave pomanjkljivosti saj bi v tem primeru on bil odgovoren za morebitne posledice. Poenostavljeno, tam si z avtom lahko dovoliš skoraj vse vendar prevzameš vso tveganje medtem ko pri nas z avtom ne moreš skoraj nič razen če si mazohist in greš skozi zbirokratizirane postopke.
Ameri še oranžnega zmigavca niso sposobni naredit. Da ne omenjam odsotnosti tehničnih pregledov. Skratka joke od združenih držav in avtomobilizma.
Sistem je tam drugačen, ker je osnovna filozofija drugačna. Tam se odgovornost ne prenaša na inštitucije, ki izvajajo nadzor (kot smo navajeni pri nas). Tam je vsa odgovornost prenesena na uporabnika, sankcije (odškodnine) pa so lahko astronomske. Tam se pripelješ vulkanizerju menjat gume in če on opazi neko tehnično neizpravnost, ti vozila ne bo izročil do odprave pomanjkljivosti saj bi v tem primeru on bil odgovoren za morebitne posledice. Poenostavljeno, tam si z avtom lahko dovoliš skoraj vse vendar prevzameš vso tveganje medtem ko pri nas z avtom ne moreš skoraj nič razen če si mazohist in greš skozi zbirokratizirane postopke.
V bistvu imaš neskončno videov na yt o tem. Ključna beseda je customer states. In mnogokrat je tudi povedano, da zavračajo popravilo. Njihov sistem je slab, saj so po cestah žal vozijo vozila, ki so primerna samo še za v prešo.
Zdej...okol sistema(takega in drugačnega)bi lahko še govorili. Tud pr nas se vozijo po cestah avtomobili, ki so bolj za v prešo, kot kam drugam. Čez tehnični pa vsi vemo kako to gre. Dec z manjšo napakico ne bo NIKOLI SKOZ TEHNIČNI PRIŠEL. Lahko pa nežnejši spol pošlješ. Tehnični 97% zagarantiran. Tud pri nas si SAM ODGOVOREN da sistemi na avtomobilu delujejo. Če ne čez tehnični, pač, ne boš prišel. Glede oranžnega žmigavca pa.....lepo prosim no.