Forum » Na cesti » Evropa popustila nemčiji, ICE 2035 Ban, bodo izjema E Goriva
Evropa popustila nemčiji, ICE 2035 Ban, bodo izjema E Goriva
polozweii ::
Ali ni bila ravno nemčija vlečni konj za prehod na obnovljive vire?
Zdaj pa gremo korak nazaj in bomo po končani vojni še naprej kupovali rusko nafto.
Zdaj pa gremo korak nazaj in bomo po končani vojni še naprej kupovali rusko nafto.
rolevito ::
Ali ni bila ravno nemčija vlečni konj za prehod na obnovljive vire?
Je bila in še vedno je. Od kje sklepaš da gredo korak nazaj? Premog po vseh povečanjih še vedno predstavlja samo 30 % miksa elektrike v Nemčiji, prej ga je 25 %. Ja za 5 odstotnih točk gor, pa kaj pol? Ekstremne razmere pač zahtevajo ekstremene rešitve. Vendar to je le začasno. Nemci bodo premog slej ko prej nadomestili z vodikom (ampak ne pri avtih).
Germany invests EUR9 billion in hydrogen
https://www.dw.com/en/germany-and-hydro...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: rolevito ()
kriptobog ::
rolevito ::
Germany to invest around $10 bln in hydrogen projects
https://www.reuters.com/world/europe/ge...
Vodik ima svoj smisel, seveda, ampak nikakor ne za avte. Na nedavni strokovni konfereni smo razpravljali tudi o vodiku. Glej list spodaj:
Uvozu ruske nafte so šteti dnevi (oziroma bolje rečeno leta), vsaj kar se Evrope tiče.
https://www.reuters.com/world/europe/ge...
Vodik ima svoj smisel, seveda, ampak nikakor ne za avte. Na nedavni strokovni konfereni smo razpravljali tudi o vodiku. Glej list spodaj:
Zdaj pa gremo korak nazaj in bomo po končani vojni še naprej kupovali rusko nafto
Uvozu ruske nafte so šteti dnevi (oziroma bolje rečeno leta), vsaj kar se Evrope tiče.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: rolevito ()
rolevito ::
Lonsarg ::
Vodik je kljub slabši učinkovistosti dober za sezonsko hranjenje (proizvajaš poleti, porabiš pozimi), ali pa shraniš za par tednov za šušo itd. Ker pač sezonske razlike so problematične in tudi slabša učinkovitost se splača če imaš različno proizvodnjio med daljšimi intervali, da ne rabiš izklapljat elektraren.
Kar se tiče sprotne proizvodnje in nato takoj porabe vodika v avtomobilih pa tudi jaz mislim da ni neke računice. Morda za kake edge case scenarije kjer rabiš res dolg range, da prihraniš na velikosti baterij. Rrecimo da kombiniraš baterije in vodikove celice, s tem da vodik porabljaš zgolj za daljše vožnje, vse krajše pa ne elektriko ker je ceneje. Lepota gorivnih celic je v tem da se obnašajo kot baterije in torej gorivne celice komot vgradiš v EV avto brez redizajna avtomobila.
Kar se tiče sprotne proizvodnje in nato takoj porabe vodika v avtomobilih pa tudi jaz mislim da ni neke računice. Morda za kake edge case scenarije kjer rabiš res dolg range, da prihraniš na velikosti baterij. Rrecimo da kombiniraš baterije in vodikove celice, s tem da vodik porabljaš zgolj za daljše vožnje, vse krajše pa ne elektriko ker je ceneje. Lepota gorivnih celic je v tem da se obnašajo kot baterije in torej gorivne celice komot vgradiš v EV avto brez redizajna avtomobila.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()
rolevito ::
Vodik je kljub slabši učinkovistosti dober za sezonsko hranjenje (proizvajaš poleti, porabiš pozimi), ali pa shraniš za par tednov za šušo itd.
Res je in to sem tudi že takoj od začetka povedal. Dober je za sezonsko hranjenje, del ladij, del letal, del gradbenh strojev in traktorjev. Za avte pa sigurno ne! Skratka vodik je samo za tista področja ki jih "ne moreš" naredit na baterije, kar lahko narediš na baterije, tam so dosti bolje baterije. Jasno sem povedal da "vodik ima svoj smisel, seveda, ampak nikakor ne za avte."
Kar se tiče sprotne proizvodnje in nato takoj porabe vodika v avtomobilih pa tudi jaz mislim da ni neke računice. Morda za kake edge case scenarije kjer rabiš res dolg range, da prihraniš na velikosti baterij. Rrecimo da kombiniraš baterije in vodikove celice, s tem da vodik porabljaš zgolj za daljše vožnje, vse krajše pa ne elektriko ker je ceneje. Lepota gorivnih celic je v tem da se obnašajo kot baterije in torej gorivne celice komot vgradiš v EV avto brez redizajna avtomobila.
Te dolge razdalje po 1000 kilometrov vsak dan dela koliko procentov ljudi? 0,01 %, še manj? Ni računice da bo država delala celo izjemno drago infrastrukturo za teh 0,01 % ljudi. NIo Et7 ima 1000 km dosega z baterijo, nafila pa se v cca 20 minutah. Mercedes EQXX ravno tako. Pa sej ne da rabiš toliko dosega,ker NIHČE ne vozi 9 ur skupaj brez enega samega postanka za malico in WC, ampak ima ga pa. Danes je čas polnjenja nekaterih električnih avtombilov samo 18 minut, kar ni noben problem na vsake 3 do 4 ure vožnje, ker ta postanek za toliko časa naredijo tudi vsi vozniki dizla ali bencinarja. Pa to je danes v letu 2023. Kaj bo čez par let? 5 minutno filanje je manj kot 10 let stran. ;) 5 minutno filanje je polnjenje samo z 12C, že danes nekatere modelarske lipo baterije dosegajo take ali še večje zmogljivosti polnjenja.
Tudi kar se moči tiče je 5 minutno polnjenje dosegljiv cilj. Elon Musk je na battery dayu povedal da se bo Cybertrck lahko filal tudi na 1 MW polnilnicah za tovornjake. 1 MW je enako 1000 kW. Torej 50 kWh baterijo nafilaš v eni dvajsetini ure, kar je 3 minute. 75 kWh baterijo tako kot ima recimo Tesla model 3 in moderni long range Evji pa v 4,5 minute. In 4,5 minute je obviously manj kot 5 minut (pišem za une ki bodo samo preleteli tekst in namesto 4,5 minute prebrali 45 minut ali kaj takega).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: rolevito ()
rolevito ::
Standard za megachargerje za tovornjake pa gre celo do 3,75 MW, pa že 1 MW omogoča 5 minutno polnjenje. Poglejte nedavno sprejet standard.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: rolevito ()
fikus_ ::
Ali ti veš, kakšni kabli so potrebni za 3 MW???
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
rolevito ::
Da. Megawatt Charging System @ Wikipedia
Z ustrezno napetostjo lahko tokove ustrezno zmanjšaš. ;)
ELektrične lokomotive kurijo še veliko več kot 3,75 MW in tokovi niso noben problem, ker je pač napetost zadosti visoka. Ne pozabi Moč=Napetost * Tok.
Penosmerni= U * I.
Z ustrezno napetostjo lahko tokove ustrezno zmanjšaš. ;)
ELektrične lokomotive kurijo še veliko več kot 3,75 MW in tokovi niso noben problem, ker je pač napetost zadosti visoka. Ne pozabi Moč=Napetost * Tok.
Penosmerni= U * I.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: rolevito ()
rolevito ::
Ena taka lokomotivica ima 4500 kW, kar je 63 MW. Pa obstajao še nekajkrat močnejše lokomotive od tega. Pa niso tokovi noben problem. Vse dela. Ta standard za megapolnilnice za tovornjake (in potencialno lahko tudi avte) pa so itak zasnovali strokovnjaki in seveda da so zadevo dimenzionirali tako da prenese te tokove za katero je standard zastnovan.
Megawatt Charging System @ Wikipedia
ELektrična lokomotiva z 6,3 MW moči.
Union Pacific GTELs @ Wikipedia
Megawatt Charging System @ Wikipedia
ELektrična lokomotiva z 6,3 MW moči.
Union Pacific GTELs @ Wikipedia
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: rolevito ()
fikus_ ::
In to je za polnjenje samo enega tovornjaka, v vrsti jih pa čaka precej več.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
rolevito ::
ELektrična lokomotiva z 6,3 MW moči. Union Pacific GTELs @ Wikipedia
Da. Vse to je mogoče, vse to je bilo razpravljano na spodnji strokovni konferenci. Udeleži se jo kdaj. Zadeva ni trivialna, ampak je več kot dosegljiva.
In to je za polnjenje samo enega tovornjaka, v vrsti jih pa čaka precej več.
Da. Vse to je mogoče, vse to je bilo razpravljano na spodnji strokovni konferenci. Udeleži se jo kdaj. Zadeva ni trivialna, ampak je več kot dosegljiva.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: rolevito ()
fikus_ ::
Spet si pihnil mimo!
Tvoj link: "The Union Pacific GTELs were a series of gas turbine-electric locomotives built by Alco-GE and General Electric between 1952-1961 and operated by Union Pacific from 1952 to 1970. "
Tvoj link: "The Union Pacific GTELs were a series of gas turbine-electric locomotives built by Alco-GE and General Electric between 1952-1961 and operated by Union Pacific from 1952 to 1970. "
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
rolevito ::
Za 10 minutno polnjenje pa potrebuješ samo 400 kW moči. Že danes imaš take polnilnice.
Pardon, napačen link. Tole lokomotivo sem mislil:
China Railways HXD1D @ Wikipedia
9,6 MW moči.
ALi pa tale v Romuniji ima 5,1 MW moči:
Electroputere LE5100 @ Wikipedia
Tvoj link: "The Union Pacific GTELs were a series of gas turbine-electric locomotives built by Alco-GE and General Electric between 1952-1961 and operated by Union Pacific from 1952 to 1970. "
Pardon, napačen link. Tole lokomotivo sem mislil:
China Railways HXD1D @ Wikipedia
9,6 MW moči.
ALi pa tale v Romuniji ima 5,1 MW moči:
Electroputere LE5100 @ Wikipedia
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: rolevito ()
rolevito ::
Tale ima pa 28,8 MW moči. Električna lokomotiva:
Shenhua Group @ Wikipedia
No kar sami si poglejte, tle je seznam, ni treba da vam ven jst kopiram:
List of most powerful locomotives @ Wikipedia
Skratka 0,4 MW polnjneje ni popolnoma noben problem.
Že danes imajo Ionitijeve polnilnice po vsem svetu 0,35 MW moči. Tudi na taki rabiš nekih 10 minut za avto nafilat, če bi sprejel toliko toka. Zaenkrat ga še ne, ampak čez par let ga bo. 5 minutno filanje je polnjenje samo z 12C, že danes nekatere modelarske lipo baterije dosegajo take ali še večje zmogljivosti polnjenja.
Shenhua Group @ Wikipedia
No kar sami si poglejte, tle je seznam, ni treba da vam ven jst kopiram:
List of most powerful locomotives @ Wikipedia
Skratka 0,4 MW polnjneje ni popolnoma noben problem.
Že danes imajo Ionitijeve polnilnice po vsem svetu 0,35 MW moči. Tudi na taki rabiš nekih 10 minut za avto nafilat, če bi sprejel toliko toka. Zaenkrat ga še ne, ampak čez par let ga bo. 5 minutno filanje je polnjenje samo z 12C, že danes nekatere modelarske lipo baterije dosegajo take ali še večje zmogljivosti polnjenja.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: rolevito ()
133127 ::
Tale ima pa 28,8 MW moči. Električna lokomotiva:
Shenhua Group @ Wikipedia
No kar sami si poglejte, tle je seznam, ni treba da vam ven jst kopiram:
List of most powerful locomotives @ Wikipedia
Skratka 0,4 MW polnjneje ni popolnoma noben problem.
Seveda ni. Problem je elektriko pripeljati do polnilne postaje in tam cakati ure v vrsti.
Na pumpo se pa lepo zapeljes, tankas in odpeljes. In MgH2 to izpolnjuje, elektrika pa ne, pa se znatno vecje vlozke v infrastrukturo prinasa.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: 133127 ()
rolevito ::
Še enkrat, že danes se nekateri elekrični avtomobili na normalnih Ionitijevih polnilnicah nafilajo v vsega skupaj 18 minutah. Čez par let bo 10 minut. Še par let za tem 5 minut, manj se pa že ne splača delat.
https://www.youtube.com/shorts/3pr1Yxy9...
https://www.youtube.com/shorts/3pr1Yxy9...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: rolevito ()
133127 ::
Še enkrat, že danes se nekateri elekrični avtomobili na normalnih Ionitijevih polnilnicah nafilajo v vsega skupaj 18 minutah. Čez par let bo 10 minut. Še par let za tem 5 minut, manj se pa že ne splača delat.
5 minut * stevilo avtomobilov v koloni. Ze vidim spet sistem par-nepar.
Napacne videe kazes, tile so realni:
https://www.youtube.com/shorts/UqEwLle8...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: 133127 ()
133127 ::
rolevito ::
Napacne videe kazes, tile so realni:
https://www.youtube.com/shorts/UqEwLle8...
To je bilo srečanje Tesel, zmenili so se da se gredo družbno vozit. V praksi pa ti bo vsak voznik EVja povedal da je v 2 letih čakala na polnilnico samo 2 krat, pa še to samo za 10 minut. Kar vprašaj folk.
Enako kot vedno, ne upostevas vseh faktorjev. Recimo 30 avtomobilov pred tabo.
30*18 = 9 ur
Polnilnih mest ni 1, ampak jih je lahko tudi 100. Si kdaj videl Tesla polnilne postaje. ;)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: rolevito ()
133127 ::
Napacne videe kazes, tile so realni:
https://www.youtube.com/shorts/UqEwLle8...
To je bilo srečanje Tesel, zmenili so se da se gredo družbno vozit. V praksi pa ti bo vsak voznik EVja povedal da je v 2 letih čakala na polnilnico samo 2 krat, pa še to samo za 10 minut. Kar vprašaj folk.
Seveda, dokler imajo el. vozila samo "posebnezi". Ko pa bojo dejansko presli na njih vsi, bos ti sicer bogat preprodajalec in bos imel polnilnico doma, oni bojo pa cakali v vrstah.
rolevito ::
Sicer pa 95 % časa filaš doma čez noč, hitre polnilnice uporabiš samo če je nujno potrebno. Zato ker večino folka veliko večino časa fila doma, tudi ni nobenih čakalnih vrst na polnilnicah 99 % časa.
Ne. V praksi eletrični avto kupit tist ki ga lahko fila doma. Ker edino tako se finančno splača. Kdor ga ne more filat doma ga pać ne kupi. Statistično pa v Sloveniji kar 80 % lahko fila doma.
Seveda, dokler imajo el. vozila samo "posebnezi". Ko pa bojo dejansko presli na njih vsi, bos ti sicer bogat preprodajalec in bos imel polnilnico doma, oni bojo pa cakali v vrstah.
Ne. V praksi eletrični avto kupit tist ki ga lahko fila doma. Ker edino tako se finančno splača. Kdor ga ne more filat doma ga pać ne kupi. Statistično pa v Sloveniji kar 80 % lahko fila doma.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: rolevito ()
133127 ::
Sicer pa 95 % časa filaš doma čez noč, hitre polnilnice uporabiš samo če je nujno potrebno. Zato ker večino folka veliko večino časa fila doma, tudi ni nobenih čakalnih vrst na polnilnicah 99 % časa.
Se pravi, moras imeti dovolj debel kabel do doma (ki ga vecina nima, da blokov sploh ne omenjam) ali zmetati nekaj tisocakov poleg avta se za fotopanele.
MgH2. Ni teh tezav, gres na pumpo, placas in se odpeljes. Precej dlje.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: 133127 ()
rolevito ::
Se pravi, moras imeti dovolj debel kabel do doma (ki ga vecina nima, da blokov sploh ne omenjam) ali zmetati nekaj tisocakov poleg avta se za fotopanele.
1. Fotopaneli niso zahtevani. Filaš iz štekarja, kar je še vedno 9 do 10x ceneje kot vožnja na bencina ali dizel.
2. Vsak ima doma dovolj debel kabel za 2 kW polnjenje čez noč. 2 kW porablja en navaden likalnik.
133127 ::
Se pravi, moras imeti dovolj debel kabel do doma (ki ga vecina nima, da blokov sploh ne omenjam) ali zmetati nekaj tisocakov poleg avta se za fotopanele.
1. Fotopaneli niso zahtevani. Filaš iz štekarja, kar je še vedno 9 do 10x ceneje kot vožnja na bencina ali dizel.
2. Vsak ima doma dovolj debel kabel za 2 kW polnjenje čez noč. 2 kW porablja en navaden likalnik.
Tule ti bo stric vse razlozil:
rolevito ::
MgH2. Ni teh tezav, gres na pumpo, placas in se odpeljes. Precej dlje.
Ja. Po 17 kratni ceni. Pri električnih avtih pa polnilnic sploh ne obiskuješ, razen nekajrat na leto, pa še takrat za manj kot pol urce, pri nekaterih modelih celo samo 18 minut.
133127 ::
133127 ::
rolevito ::
5 minut * stevilo avtomobilov v koloni. Ze vidim spet sistem par-nepar.
5 minutx stevilo avtomobilov v koloni. / število polnilnih mest na polnilnici, recimo 100. Torej 5 minut krat 100 avtov /100 polninih mest na polnilnic = 5 minut.
Se nic nisi debunkal, samo postavil si slamnatega moza in ga zacel pretepati.
Ni res, debunkal se vse tvoje bedaste mite.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: rolevito ()
133127 ::
5 minut * stevilo avtomobilov v koloni. Ze vidim spet sistem par-nepar.
5 minutx stevilo avtomobilov v koloni. / število polnilnih mest na polnilnici, recimo 100. Torej 5 minut krat 100 avtov /100 polninih mest na polnilnic = 5 minut.
Kaj zdaj, 18 minut ali 5? Meni se razlika ne zdi zanemarljiva.
rolevito ::
Tesla to Build a 164-Stall Supercharger in California, the Largest Ever Known
https://www.tesmanian.com/blogs/tesmani...
18 minut danes v 2023. 5 minut okrog leta 2030.
https://www.tesmanian.com/blogs/tesmani...
5 minut * stevilo avtomobilov v koloni. Ze vidim spet sistem par-nepar.
5 minutx stevilo avtomobilov v koloni. / število polnilnih mest na polnilnici, recimo 100. Torej 5 minut krat 100 avtov /100 polninih mest na polnilnic = 5 minut.
Kaj zdaj, 18 minut ali 5? Meni se razlika ne zdi zanemarljiva.
18 minut danes v 2023. 5 minut okrog leta 2030.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: rolevito ()
133127 ::
https://www.tesmanian.com/blogs/tesmani...
Koliko imamo pump, koliko imamo polnilnic.
Avtomobilov je v tvojih mokrih sanjah enako, polnijo se dlje. Recimo po tvojih prognozah 18 minut.
Moras biti nor, da mislis, da ne bo kolon.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: 133127 ()
rolevito ::
https://www.tesmanian.com/blogs/tesmani...
Koliko imamo pump, koliko imamo polnilnic.
Avtomobilov je v tvojih mokrih sanjah enako, polnijo se dlje. Recimo po tvojih prognozah 18 minut.
Moras biti nor, da mislis, da ne bo kolon.
Ne, ne bo kolon, kot jih tudi danes v Evropi ni, ker se bodo polnilnice zadosti hiro širile kot bo adopcija električnih avtov. Ne pozabi 95 % vsega polnjenja je v praksi DOMA! ;)
Drugače pa hitrih polnilnic 1,777,000. Torej 1,7 milijona. IN 95 % vsega filanja je DOMA, hitra polnilnica se uporabi samo nekaj dni NA LETO.
https://www.google.com/search?client=fi...
Pač moraš se zavedat da se električni avto ne filajo skos na polnilnicah, tako kot recimo bencinarji na bencinskih črpalkah. To kar ti delaš je "bencinski mindset", pač ti misliš da je treba nekam it, na neko polnilnico da boš nafilal. V praksi pa je to samo nekajkrat na leto, drugače se fila doma preko noči. Čas za priklop kabla je dosti manjši kot pa da bencinarja nafilaš na črpalki. Da kabel vštekaš v avto traja 5 SEKUND, da pa bencinarja na črpalki pa 5 MINUT.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: rolevito ()
rolevito ::
MgH2. Ni teh tezav, gres na pumpo, placas in se odpeljes. Precej dlje.
Ja. Po 17 kratni ceni. Pri električnih avtih pa polnilnic sploh ne obiskuješ, razen nekajrat na leto, pa še takrat za manj kot pol urce, pri nekaterih modelih celo samo 18 minut.
Po enaki ceni kot danes.
Enaka cena kot danes za bencin je 9 do 10x VEČJA cena kot električni avto filan doma preko noči. Da bo cena vodika HIPOTETIČNO v prihodnosti enako draga kot bencin je SLABO, ker bencin je drag. ELektrični avto omogoča 10x cenejšo vožnjo od bencina.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: rolevito ()
energetik ::
Ti mi samo povej, kdo bo plačal nove 110/20kV traflce, pa kable 20kV do teh polnilnic. Te traflci so nekje 20-35 MVA, cca. 2 komada na vsako postajo, npr. Vrhnika, LJ-Vič... V SLO jih je nekje 250 komadov.MgH2. Ni teh tezav, gres na pumpo, placas in se odpeljes. Precej dlje.
Ja. Po 17 kratni ceni. Pri električnih avtih pa polnilnic sploh ne obiskuješ, razen nekajrat na leto, pa še takrat za manj kot pol urce, pri nekaterih modelih celo samo 18 minut.
Ti pa sanjaš o 10+ par MW-ih polnilnih mestih - takih polnilnic po 10 polnilnih mest boš rabil samo na Viču kakih 10...
In pa sanjaš o domačem filanju, kjer 50+ bajt visi na par 100kW traflcu 20/0,4kV. Že če bo večina vklopila svojega EV v 10A enofazno vtičnico, bo vse skupaj počepnilo.
vires in numeris
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
rolevito ::
Električni avtomobili so superiorni v primerjavi z naftnimi ali vodikovimi. Tehnologija električnega pogona avtomobilov je SUPERIORNA naftni tehnologiji pogona ker:
1. Ima 10x nižjo ceno vožnje na kilometer
2. 4 do 5x nižja poraba energije na kilometer
3. Manjši stroški lastništva avtomobila na dolgi rok
4. Manj servisov, cenejši servisi in vzdrževanje
5. Boljši pospeški
6. Mnogo boljša krivulja navora
7. NIžje težišče
8. ENERGETSKA NEODVISNOST od držav proizvajalk nafte na državnem makro nivoju (this one is HUGE)
9. ENERGETSKA NEODVISNOST posameznika na mikro nivoju: postaviš sončno elektrarno in si neodvisen od cen goriva ali elektrike
10. Lažja, bolj enostavna vožnja z manj vibracij in hrupa (nobenega prestavljanja ni potrebnega)
11. Možnost polnjenja doma preko noči (aka nikamor ni treba hodit da bi napolnil električni avto, ampak se to stori avtomatsko preko noči, pri nafti pa moraš hodit na črpalke)
12. Večja zanesljivost =manjša pokvarljivost (mnogo bolj enostavna konstrukcija, 100x manj gibajočih se delov)
13. Etični vidik: ne financiramo vojne z kupovanjem naftnih derivatov od Rusov
14. Ničelne lokalne emisije škodljivih plinov (v mestih kjer je zrak zaradi naftnih avtomobilov najbolj problematičen, meritve kažejo da je v mestih koncentracija strupenega dušikovega oksida zaradi naftnih avtomobilov tudi po 500 krat večja kot na podeželju, kar ima izjemno slabe učinke na zdravje in počutje).
15. Manjše emisije toplogrednih plinov v življenjski dobi
Vsako leto v TUJINO FUKNEMO 2 MILIJARDI keša od bencina in dizla. ZDej pa računaj kaj vse lahko naredimo s tem kešem v samo enem letu. Kaj šele 10 let.
In pa sanjaš o domačem filanju, kjer 50+ bajt visi na par 100kW traflcu 20/0,4kV. Že če bo večina vklopila svojega EV v 10A enofazno vtičnico, bo vse skupaj počepnilo.
To je pretiravanje, ker če bi bilo to res, potem bi vsak prižgal bojler za vodo za tuširat se ki kuri 3 do 4 KW in bi vse počepnilo. Pa ne. In za filanje doma preko noči za narest 100 km na dan zadostuje že 1,5 kW. Torej 2x nižja moč kot majhen boljer za vodo.
Tudi o tem smo razpravljali na strokovni konferenci in predstavnik elesa je jasno povedal da to ne bo noben problem.Jaz in vsi ostali strokovnjaki smo IZRAČUNALI da tako proizvodnja, kot tudi distribucija elektrike ne bo noben problem.
Lepo te prosim, klikni na spodnji članek in si ga preberi prosim:
"Električna Slovenija?" Strokovnjak odgovoril na težka vprašanja.
https://siol.net/avtomoto/zgodbe/bo-omr...
Če pa raje gledaš video kot bereš, potem pa to:
1. Ima 10x nižjo ceno vožnje na kilometer
2. 4 do 5x nižja poraba energije na kilometer
3. Manjši stroški lastništva avtomobila na dolgi rok
4. Manj servisov, cenejši servisi in vzdrževanje
5. Boljši pospeški
6. Mnogo boljša krivulja navora
7. NIžje težišče
8. ENERGETSKA NEODVISNOST od držav proizvajalk nafte na državnem makro nivoju (this one is HUGE)
9. ENERGETSKA NEODVISNOST posameznika na mikro nivoju: postaviš sončno elektrarno in si neodvisen od cen goriva ali elektrike
10. Lažja, bolj enostavna vožnja z manj vibracij in hrupa (nobenega prestavljanja ni potrebnega)
11. Možnost polnjenja doma preko noči (aka nikamor ni treba hodit da bi napolnil električni avto, ampak se to stori avtomatsko preko noči, pri nafti pa moraš hodit na črpalke)
12. Večja zanesljivost =manjša pokvarljivost (mnogo bolj enostavna konstrukcija, 100x manj gibajočih se delov)
13. Etični vidik: ne financiramo vojne z kupovanjem naftnih derivatov od Rusov
14. Ničelne lokalne emisije škodljivih plinov (v mestih kjer je zrak zaradi naftnih avtomobilov najbolj problematičen, meritve kažejo da je v mestih koncentracija strupenega dušikovega oksida zaradi naftnih avtomobilov tudi po 500 krat večja kot na podeželju, kar ima izjemno slabe učinke na zdravje in počutje).
15. Manjše emisije toplogrednih plinov v življenjski dobi
Ti mi samo povej, kdo bo plačal nove 110/20kV traflce, pa kable 20kV do teh polnilnic. Te traflci so nekje 20-35 MVA, cca. 2 komada na vsako postajo, npr. Vrhnika, LJ-Vič...
Ti pa sanjaš o 10+ par MW-ih polnilnih mestih...
Vsako leto v TUJINO FUKNEMO 2 MILIJARDI keša od bencina in dizla. ZDej pa računaj kaj vse lahko naredimo s tem kešem v samo enem letu. Kaj šele 10 let.
In pa sanjaš o domačem filanju, kjer 50+ bajt visi na par 100kW traflcu 20/0,4kV. Že če bo večina vklopila svojega EV v 10A enofazno vtičnico, bo vse skupaj počepnilo.
To je pretiravanje, ker če bi bilo to res, potem bi vsak prižgal bojler za vodo za tuširat se ki kuri 3 do 4 KW in bi vse počepnilo. Pa ne. In za filanje doma preko noči za narest 100 km na dan zadostuje že 1,5 kW. Torej 2x nižja moč kot majhen boljer za vodo.
Tudi o tem smo razpravljali na strokovni konferenci in predstavnik elesa je jasno povedal da to ne bo noben problem.Jaz in vsi ostali strokovnjaki smo IZRAČUNALI da tako proizvodnja, kot tudi distribucija elektrike ne bo noben problem.
Lepo te prosim, klikni na spodnji članek in si ga preberi prosim:
"Električna Slovenija?" Strokovnjak odgovoril na težka vprašanja.
https://siol.net/avtomoto/zgodbe/bo-omr...
Če pa raje gledaš video kot bereš, potem pa to:
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: rolevito ()
133127 ::
bla bla bla
Ja, nastel si vse, kar ti pase, izpustil si pa nekaj miljard stroskov (javnih in zasebnih), da jih lahko polnis. In kar si nastel velja za naftna vozila.
Mimogrede, zaradi korupcije vrzemo vsako leto v smeti 3.5 miljarde evrov, tako, da je tisti tvoj podatek zgoraj drobiz.
In nihce se ne bo drenjal okrog polnilnic v kolonah zato, da bos ti lahko avte prodajal.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: 133127 ()
energetik ::
To je pretiravanje, ker če bi bilo to res, potem bi vsak prižgal bojler za vodo za tuširat se ki kuri 3 do 4 KW in bi vse počepnilo. Pa ne. In za filanje doma preko noči za narest 100 km na dan zadostuje že 1,5 kW. Torej 2x nižja moč kot majhen boljer za vodo.Bojler za vodo nima 3-4kW, ampak velika večina 2kW. Ignoriraš, da bo poraba EV prišla _zraven_ vsega, kar je že vklopljeno. In to ob zelo podobnem cajtu, 16-18h, ko folk pride domov. Misliš da bo kdo čakal zaradi omrežja? Omejeval filanje na 1,5kW? Hahaha.
Tudi o tem smo razpravljali na strokovni konferenci in predstavnik elesa je jasno povedal da to ne bo noben problem.Jaz in vsi ostali strokovnjaki smo IZRAČUNALI da tako proizvodnja, kot tudi distribucija elektrike ne bo noben problem.Precej dobro poznam tega strokovnjaka. Ima precej visokoleteče ideje. Seveda, vse se da, vprašanje je samo v kolikšen času, za kakšno ceno in kdo bo to plačal.
Lepo te prosim, klikni na spodnji članek in si ga preberi prosim:
"Električna Slovenija?" Strokovnjak odgovoril na težka vprašanja.
https://siol.net/avtomoto/zgodbe/bo-omr...
vires in numeris
133127 ::
Salobir napoveduje: "Slabši scenarij je, da bomo imeli grozne gneče na različnih lokacijah polnjenja, kjer bo nastal kaos zaradi nerazumevanja celotne dinamike in ustroja energenta, kot je elektrika,
po drugi strani pa je povsem mogoč tudi veliko bolj pozitiven scenarij, da bomo elektromobilnost ne le vpeljali z nekim relativno majhnim vložkom, ampak bo ta lahko pomagala tudi drugim panogam znotraj elektroenergetike za učinkovito električno preobrazbo."
Kdorkoli, ki zivi v Sloveniji dlje kot 16 let, kateri scenarij se bo zgodil?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: 133127 ()
rolevito ::
Sistem bomo zastavili tako da bo vse špilalo, zato pa so tu strokovne konference da se doreče vse podrobnosti. Tudi če si laik si vabljen da se udeležiš kakšne.
Poglej še ta posnetek, tu je lepše in bolj podrobno razloženo.
Recimo Norveška ane. Več kot 90 % prodaje predstavlajo električni avtomobili. In guess what? Nobenih problemov ne z generacijo kot tudi ne z distribucijo elektrike.
https://cleantechnica.com/2022/04/02/no...
Poglej še ta posnetek, tu je lepše in bolj podrobno razloženo.
Recimo Norveška ane. Več kot 90 % prodaje predstavlajo električni avtomobili. In guess what? Nobenih problemov ne z generacijo kot tudi ne z distribucijo elektrike.
https://cleantechnica.com/2022/04/02/no...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: rolevito ()
tiborrr ::
Rolevito, pa kje si se ti našel s temi teorijami o brejih golobih?
Človek ne more postaviti 10kWp EV postrojenja doma, ker ena razbremenilna postaja pač ne dohaja in to približno 10km zračne linije od Tromostovja, ti pa sanjaš o par deset kW polnilnicah na vsakem drugem vogalu. Da ne omenjamo težnje in subvencioniranja toplotnih črpalk, za priklop katerih v omrežje nihče posebej ne izdaja dovoljenj in jih lahko zmontira posameznik sam. Če hočeš leta 2035 realno uresničiti vsaj polovico obljubljenega, bi gradbena dela morala zalaufati že pred davnimi leti.
Vsak, ki je kadarkoli bil soudeležen pri postavljanju novega energetskega voda (ali samo obnovi), mu bo kristalno jasno, o kakšnih stroških je govora.
Nisem prepričan, da si kdaj v živo videl kabel, debelejši od 0.75mm2, kaj šele kakšno zbiralko velike moči.
Človek ne more postaviti 10kWp EV postrojenja doma, ker ena razbremenilna postaja pač ne dohaja in to približno 10km zračne linije od Tromostovja, ti pa sanjaš o par deset kW polnilnicah na vsakem drugem vogalu. Da ne omenjamo težnje in subvencioniranja toplotnih črpalk, za priklop katerih v omrežje nihče posebej ne izdaja dovoljenj in jih lahko zmontira posameznik sam. Če hočeš leta 2035 realno uresničiti vsaj polovico obljubljenega, bi gradbena dela morala zalaufati že pred davnimi leti.
Vsak, ki je kadarkoli bil soudeležen pri postavljanju novega energetskega voda (ali samo obnovi), mu bo kristalno jasno, o kakšnih stroških je govora.
Nisem prepričan, da si kdaj v živo videl kabel, debelejši od 0.75mm2, kaj šele kakšno zbiralko velike moči.
Don't test the captain's validity or his vulnerability!
energetik ::
Sistem bomo zastavili tako da bo vse špilalo, zato pa so tu strokovne konference da se doreče vse podrobnosti. Tudi če si laik si vabljen da se udeležiš kakšne.Boste tudi plačali vse to?
Recimo Norveška ane. Več kot 90 % prodaje predstavlajo električni avtomobili. In guess what? Nobenih problemov ne z generacijo kot tudi ne z distribucijo elektrike.To so nove registracije. Vseh EV je 20%. Imajo hidroelektrike ko dreka. Poleg svojega zemeljskega plina.
https://cleantechnica.com/2022/04/02/no...
vires in numeris
Utk ::
Boste tudi plačali vse to?
Ne. Najboljše pri tem je, da bojo vse to plačali buttheadi, ki bojo vozili na nafto še 20 let. Če so ljudje pripravljeni to financirat, čeprav nimajo nič od tega, zakaj bi jih kdo oviral?
Veliko večji problem bi bil, če bi šli vsi v resnici hitro na elektriko, potem bi pa res morali "mi" to financirat. Tako pa...kar lepo počasi, naj naftaši to plačujejo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
fikus_ ::
Ma kaj je s temi Norvežani?!
https://tradingeconomics.com/norway/car...
Kaže da manjko subvencij za EV deluje.
https://tradingeconomics.com/norway/car...
Kaže da manjko subvencij za EV deluje.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
rolevito ::
Rolevito, pa kje si se ti našel s temi teorijami o brejih golobih?
Ne delaj se še bolj neumnega kot že si. Sheral sem ti dejstva o električnih avtomobilih, ta bodo tako kot so, pa če se na glavo postaviš. Stvar moraš gledat z razumom, ne pa s čustvi. Razume da bi rad da se avto dere, prdi in rohni, ampak dejstvo pa je da je električni pogon avtomobila superiorna tehnologija.
Zgodovina sprememb…
- predlagal izbris: tiborrr ()
tiborrr ::
Boste tudi plačali vse to?
Ne. Najboljše pri tem je, da bojo vse to plačali buttheadi, ki bojo vozili na nafto še 20 let. Če so ljudje pripravljeni to financirat, čeprav nimajo nič od tega, zakaj bi jih kdo oviral?
Čakaj - ker nekdo ne more postaviti polninice doma, ker je omrežje preslabo, pa čeprav plačuje identične davke kot ostali državljani, ki imajo to možnost, bomo taprvega kaznovali, ker ne bo vozil električnega avtomobila, saj ga nima kje polniti, ker njegova vukojebina pač ne bo imela polnilnice, doma pa tudi ne more polnit?
P.S.: Voznik električnega avta tukaj, preden se kdo usaja.
Don't test the captain's validity or his vulnerability!
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Cene Avtomobilov (strani: 1 2 3 4 … 20 21 22 23 )Oddelek: Na cesti | 109060 (42353) | Boštjan_Q |
» | Lani že desetina prodanih avtomobilov električnih (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 20505 (16724) | trancer01 |
» | Resnica o škodljivosti dizla (strani: 1 2 3 4 … 19 20 21 22 )Oddelek: Loža | 128626 (88691) | D3m |
» | Norvežani bodo že prihodnje leto kupovali le še električne avtomobile (strani: 1 2 3 4 … 11 12 13 14 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 65218 (45058) | gruntfürmich |
⊘ | Zakaj vodikovi avtomobili in tovornjaki NISO prava stvar (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 24398 (22435) | bluefish |