Forum » Na cesti » Kratek stik kabli avto
Kratek stik kabli avto
CleanPower ::
Vprašanje za električarje.
Danes ko smo vžigali en avto, sem po odklopu kablov na tistem avtu, po nesreči prijel oba kabla skupaj, preden sem jih odklopil iz svojega avta, in pri tem se je malo poiskrilo. Kable sem potem seveda takoj razklenil in odklopil. Med tem ko so se kabli staknili, je bil moj motor prižgan.
Kakšna je sedaj tu električna logika, in potencialna škoda, glede na to, da so bili kabli sklenjeni le nekaj trenutkov, do neke velike toplotne energije, ki bi lahko uničila baterijo ali alternator, predvidevam da ne more priti? Ali se lahko pri takem početju sploh uniči alternator, ali je toliko zavarovan da se ne more (še posebaj pri novejših avtomobilih)?
lp
Danes ko smo vžigali en avto, sem po odklopu kablov na tistem avtu, po nesreči prijel oba kabla skupaj, preden sem jih odklopil iz svojega avta, in pri tem se je malo poiskrilo. Kable sem potem seveda takoj razklenil in odklopil. Med tem ko so se kabli staknili, je bil moj motor prižgan.
Kakšna je sedaj tu električna logika, in potencialna škoda, glede na to, da so bili kabli sklenjeni le nekaj trenutkov, do neke velike toplotne energije, ki bi lahko uničila baterijo ali alternator, predvidevam da ne more priti? Ali se lahko pri takem početju sploh uniči alternator, ali je toliko zavarovan da se ne more (še posebaj pri novejših avtomobilih)?
lp
Celsius - če hodlaš $400 za 30dni, dobiš 50$ nagrade
https://celsiusnetwork.app.link/1453486815
https://celsiusnetwork.app.link/1453486815
tony1 ::
Ker očitno oba avta še vedno delata, verjetno ni bilo posledic.
Če bo res tako, je bila le dobra šola, da je treba biti pri tem previden. Včasih mora imeti človek tudi srečo...
Če bo res tako, je bila le dobra šola, da je treba biti pri tem previden. Včasih mora imeti človek tudi srečo...
CleanPower ::
Res da vse ok, ampak bi želel razumeti tudi kako deluje in kako velik je riziko..
Celsius - če hodlaš $400 za 30dni, dobiš 50$ nagrade
https://celsiusnetwork.app.link/1453486815
https://celsiusnetwork.app.link/1453486815
IL_DIAVOLO ::
Ti se najprej poduči kako se pravilno odklopi in priklopi kable. Ker se da tudi drugače povzrocit kratek stik.
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!
Zgodovina sprememb…
- predlagal izbris: connel ()
CleanPower ::
A si ti zabit al se sam delaš da si? @IL_DIAVOLO
Drži se vprašanja, sicer me komentiraj.
Drži se vprašanja, sicer me komentiraj.
Celsius - če hodlaš $400 za 30dni, dobiš 50$ nagrade
https://celsiusnetwork.app.link/1453486815
https://celsiusnetwork.app.link/1453486815
matobeli ::
A si premalo hodlal kabele? ;)
Elektronika ima vgrajene zaščite, sploh pa ni prišlo do večje škode ker se ti staknjeni kabli obnašjo kot porabnik in ni enako kot če bi narobe priklopil akumulator.
Največ kar bi lahko poškodoval bi bil lahko akumulator, ampak če je bilo to zgolj toliko časa da se je zaiskrilo, ne bo težav
Elektronika ima vgrajene zaščite, sploh pa ni prišlo do večje škode ker se ti staknjeni kabli obnašjo kot porabnik in ni enako kot če bi narobe priklopil akumulator.
Največ kar bi lahko poškodoval bi bil lahko akumulator, ampak če je bilo to zgolj toliko časa da se je zaiskrilo, ne bo težav
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: matobeli ()
CleanPower ::
Kable sem hodlal oz. holdal oz whatever, saj sem napisal, nevem pa kaj ima to veze z kriptom.
Celsius - če hodlaš $400 za 30dni, dobiš 50$ nagrade
https://celsiusnetwork.app.link/1453486815
https://celsiusnetwork.app.link/1453486815
matobeli ::
Nima nobene zveze, zgolj šala. Skratka, lahko napišeš točen model avta pa se najde nekdo ki pozna dotično elektroniko vozila in pove kaj več, načeloma pa se naj ne bi zgodilo čisto nič, razen minimalne možnosti okvare akumulatorja.
CleanPower ::
Glede elektronike vem da se lahko okvari le če zamenjaš plus minus, bolj pa sem tu ciljal na alternator(rated 170A), in mogoče malo na baterijo (rated 900A).
Prebral sem da če motor laufa, se lahko okvari alternator pri kratkem stiku..
Prebral sem da če motor laufa, se lahko okvari alternator pri kratkem stiku..
Celsius - če hodlaš $400 za 30dni, dobiš 50$ nagrade
https://celsiusnetwork.app.link/1453486815
https://celsiusnetwork.app.link/1453486815
Utk ::
Kabli so šli direkt iz akumulatorja, ne prek elektronike, tako da ne more bit neke škode. Lahko bi samo zmanjkalo toka za elektroniko in bi avto malo kihnu za tist čas, ni šel pa ta velik tok čez elektroniko. Isto kot če v hiši narediš stik. Sej lepo poči, ampak zato ti ne more crknit tv.
mirator ::
Naredil si kratek stik in ga na srečo še pravočasno razklenil. Kratek stik sta napajala akumulator in alternator. Pri tem bi se lahko uničil akumulator lahko pa tudi diode na alternatorju. Porabniki niso bili v nevarnosti. Vsekakor bi ti predlagal, da ti avtoelektričar pregleda alternator, sicer se ti lahko zgodi, da se ti akumulator nekje med vožnjo izprazni.
TheBlueOne ::
Vsekakor bi ti predlagal, da ti avtoelektričar pregleda alternator, sicer se ti lahko zgodi, da se ti akumulator nekje med vožnjo izprazni.
Ce se prav spomnem avto javi nedelujoc alternator. Imas lucko s slikico akumulatorja. Jaz sem naredil ca. 40km v trudu priti do mehanika.
@OP, ce vse dela, potem verjetno ni skode.
starfotr ::
Škoda bo najbrž v obliki predčasne odpovedi akumulatorja in/ali alternatorja.
Lahko so se pojavile male napake v materialu in bo ščasoma napredovalo v (predčasno) odpoved.
Lahko so se pojavile male napake v materialu in bo ščasoma napredovalo v (predčasno) odpoved.
fikus_ ::
Moja kristalna kugla pravi, da bo aku crknil čez 3 dni in 13 ur ter nekaj minut.
Če si imel kable na + in - akuja, ter staknil drugi konec, potem se je samo malce zaiskrilo, če aku dela, bo delal še nekaj časa. Ne zganjaj panike.
Nekaj si zapomni, ko priklapljaš kable na aku, najprej + in potem -, ko odklapljaš najprej -, potem +.
Če si imel kable na + in - akuja, ter staknil drugi konec, potem se je samo malce zaiskrilo, če aku dela, bo delal še nekaj časa. Ne zganjaj panike.
Nekaj si zapomni, ko priklapljaš kable na aku, najprej + in potem -, ko odklapljaš najprej -, potem +.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
CleanPower ::
Moja kristalna kugla pravi, da bo aku crknil čez 3 dni in 13 ur ter nekaj minut.
Če si imel kable na + in - akuja, ter staknil drugi konec, potem se je samo malce zaiskrilo, če aku dela, bo delal še nekaj časa. Ne zganjaj panike.
Nekaj si zapomni, ko priklapljaš kable na aku, najprej + in potem -, ko odklapljaš najprej -, potem +.
Evo še en, ki je ful ful smešen.
Kdo sploh zganja paniko? Rad bi samo razumel od kje se je črpal ta tok, ki se pri kratkem stiku manifestiral preko iskrenja. In po razmisleku, je verjetno iz alternatorja prišlo zelo malo tega toka, ker ga je večina prišla kar direktno iz baterije. Namreč, alternator baterijo začne polniti šele takrat, ko zazna, da je na bateriji manjša napetost - ok recimo, da ima alternator vedno večjo napetost cca 14V, baterija pa 12V. Ampak večja kot je ta razlika napetosti, z večjim tokom alternator polni baterijo. Ker je baterija rejtana na 900A, verjetno pri tem malem kratkem stiku, sploh ni prišlo do neke hude obremenitve baterije, zato verjetno tudi alternator tega sploh ni "čutil".
Celsius - če hodlaš $400 za 30dni, dobiš 50$ nagrade
https://celsiusnetwork.app.link/1453486815
https://celsiusnetwork.app.link/1453486815
Likalnik ::
Moja kristalna kugla pravi, da bo aku crknil čez 3 dni in 13 ur ter nekaj minut.
Če si imel kable na + in - akuja, ter staknil drugi konec, potem se je samo malce zaiskrilo, če aku dela, bo delal še nekaj časa. Ne zganjaj panike.
Nekaj si zapomni, ko priklapljaš kable na aku, najprej + in potem -, ko odklapljaš najprej -, potem +.
jaz to vedno pozabi...ne morem si zapomniti vrstnega red kaj najprej priklopiti + ali -...in kaj najprej odklopiti...na koncu priklopim kakor mi pade.
je enako ko menjaš stari aku za novi?...se pravi je važno tudi tam ali je najprej + pa potem -
Scorpy84 ::
Škoda bo najbrž v obliki predčasne odpovedi akumulatorja in/ali alternatorja.
Lahko so se pojavile male napake v materialu in bo ščasoma napredovalo v (predčasno) odpoved.
Seveda, je lepo en napisal, da se sklenjen kabel za trenutek obnasa kot mocen porabnik. Sicer se na mojem avtu isto zgodilo, ne po moji krivdi, ok ker nisem gledal kaj druga oseba pocne in to ni bilo malo casa, da bi ta oseba tudi opazila, kaj je naredila.
No od tega dogodka je ze 5 let avto in akumulator, ki je prisel z avtom in ima 7 leto, pa vse kresne iz prve, pa imam velike porabnike kot sta ojacevalca...
CleanPower ::
To sploh ni važno, ne poslušaj njega, ko nima pojma. Kar požene tok je razlika v potencialu, nima veze kje je višji, kje je nižji. To so stare modrosti "uličnih mojstrov".
Celsius - če hodlaš $400 za 30dni, dobiš 50$ nagrade
https://celsiusnetwork.app.link/1453486815
https://celsiusnetwork.app.link/1453486815
CleanPower ::
Škoda bo najbrž v obliki predčasne odpovedi akumulatorja in/ali alternatorja.
Lahko so se pojavile male napake v materialu in bo ščasoma napredovalo v (predčasno) odpoved.
Seveda, je lepo en napisal, da se sklenjen kabel za trenutek obnasa kot mocen porabnik. Sicer se na mojem avtu isto zgodilo, ne po moji krivdi, ok ker nisem gledal kaj druga oseba pocne in to ni bilo malo casa, da bi ta oseba tudi opazila, kaj je naredila.
No od tega dogodka je ze 5 let avto in akumulator, ki je prisel z avtom in ima 7 leto, pa vse kresne iz prve, pa imam velike porabnike kot sta ojacevalca...
ja itak, sej glej mojo razlago... baterija lahko shandla tak tok, alternator pa se sploh ni obremenil. Samo ko so na slo-tech sami pametnjakoviči in smeškoti, noben pa ne zna dejansko pojasnit stvari.
Celsius - če hodlaš $400 za 30dni, dobiš 50$ nagrade
https://celsiusnetwork.app.link/1453486815
https://celsiusnetwork.app.link/1453486815
MTB4life ::
Naredil si kratek stik in ga na srečo še pravočasno razklenil. Kratek stik sta napajala akumulator in alternator. Pri tem bi se lahko uničil akumulator lahko pa tudi diode na alternatorju. Porabniki niso bili v nevarnosti. Vsekakor bi ti predlagal, da ti avtoelektričar pregleda alternator, sicer se ti lahko zgodi, da se ti akumulator nekje med vožnjo izprazni.
Potem takem, bi moralo na alternatorju skurit diode vsakič ko malo bolj sprazniš akumulator, pa ga ne.
Če je bil kratek stik kratkotrajen ni nobene škode ne na alternatorju ne na akumulatorju.
Je verjetno vsak zagon avtomobila - sploh dizla bolj stresen za akumulator, kot kratek stik za manj kot sekundo, in tudi če je bil akumulator na drugem vozilu ''popolnoma'' spraznjen, je to večja obremenitev za alternator.
Akumulatorji imajo normirane ogromne kratkostične tokove, predenj začnejo propadati in jih s kabli težko dosežeš, sploh s kakšnimi poceni kabli.
Naj še omenim, alternator stalno deluje, razen če imaš kakšen novejši avto, kjer ga preko jermenice izklaplja.
P.S. če bi slučajno prišlo do 900A, pa jih ni, klem nebi mogel več odstraniti, ker bi jih zašvasalo. Za info vari se med 17 in 45V in med 20 do 500A (Verjetno kakšni večji industrijski aparati še več, jaz sem največ kar sem varil, je bilo 450A).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: MTB4life ()
starfotr ::
Nihče ne ve, zakaj je treba pravilno zaporedje priklopov...
Zato, da slučajno na šasijo ne pošvasaš po nesreči s kakim priključkom/ključem, če vijačiš klemo.
In negativni priključek se ne daje na pol akumulatorja pač pa na neko maso, ki je v bližini. Tako, da iz negativnega pola na negativni pol drugega akumulatorja, to ni prav.
Poleg tega morajo biti kabli kvalitetni. Kar pa tisti za 20 eur niso. So pa tisti za 5x te cene. Če nimate denarja za to, si kupite asistenco ali prodajte avto.
Zato, da slučajno na šasijo ne pošvasaš po nesreči s kakim priključkom/ključem, če vijačiš klemo.
In negativni priključek se ne daje na pol akumulatorja pač pa na neko maso, ki je v bližini. Tako, da iz negativnega pola na negativni pol drugega akumulatorja, to ni prav.
Poleg tega morajo biti kabli kvalitetni. Kar pa tisti za 20 eur niso. So pa tisti za 5x te cene. Če nimate denarja za to, si kupite asistenco ali prodajte avto.
"Zagon" akumulatorja z drugim akumulatorje
Najprej preberite navodila o varnosti in upoštevajte navodila o varnosti v priročniku proizvajalca vžigalnih kablov.
NAJPREJ PREBERITE NAVODILA O VARNOSTI IN UPOŠTEVAJTE NAVODILA O VARNOSTI V PRIROČNIKU PROIZVAJALCA VŽIGALNIH KABLOV.
Ta navodila so oblikovana tako, da zmanjšajo nevarnost eksplozije. Iskre, plamene in cigarete držite izven območja akumulatorja
Oba akumulatorja naj imata enako napetost (6V, 12V, itd.)
Kadar izvajate "zagon" z drugim akumulatorjem vedno ustrezno zaščitite oči in se nikoli ne sklanjajte nad akumulator.
Ne zaganjajte poškodovanega akumulatorja; preden akumulatorja povežete z vžigalnim kablom ju najprej preglejte.
Prepričajte se, da so kapice nameščene tesno in vodoravno.
Prepričajte se, da se vozili ne dotikata druga druge, in da sta obe ključavnici za vžig nastavljeni na pozicijo ,,OFF".
Izključite vso električno opremo (radio, ventilator, brisalce, luči, itd.)
Naslednje korake je potrebno natančno izvesti.
Povežite pozitivni (+) vžigalni kabel s pozitivnim (+) terminalom izpraznjenega akumulatorja.
Povežite drug konec pozitivnega (+) kabla na pozitivni (+) terminal polnega akumulatorja.
Povežite negativni (-) kabel na negativni (-) terminal polnega akumulatorja.
NAREDITE KONČNO POVEZAVO NEGATIVNEGA (-) KABLA DO BLOKA MOTORJA PARKIRANEGA VOZILA, STRAN OD AKUMULATORJA IN UPLINJAČA.
Prepričajte se, da na kabli ne segajo do ventilatorja, jermena in drugih premikajočih se delov obeh motorjev.
Zaženite vozilo in odstranite kable v OBRATNEM vrstnem redu, kot je bil pri povezavi.
matobeli ::
mirator ::
Naredil si kratek stik in ga na srečo še pravočasno razklenil. Kratek stik sta napajala akumulator in alternator. Pri tem bi se lahko uničil akumulator lahko pa tudi diode na alternatorju. Porabniki niso bili v nevarnosti. Vsekakor bi ti predlagal, da ti avtoelektričar pregleda alternator, sicer se ti lahko zgodi, da se ti akumulator nekje med vožnjo izprazni.
Potem takem, bi moralo na alternatorju skurit diode vsakič ko malo bolj sprazniš akumulator, pa ga ne.
Če je bil kratek stik kratkotrajen ni nobene škode ne na alternatorju ne na akumulatorju.
Je verjetno vsak zagon avtomobila - sploh dizla bolj stresen za akumulator, kot kratek stik za manj kot sekundo, in tudi če je bil akumulator na drugem vozilu ''popolnoma'' spraznjen, je to večja obremenitev za alternator.
Akumulatorji imajo normirane ogromne kratkostične tokove, predenj začnejo propadati in jih s kabli težko dosežeš, sploh s kakšnimi poceni kabli.
Naj še omenim, alternator stalno deluje, razen če imaš kakšen novejši avto, kjer ga preko jermenice izklaplja.
P.S. če bi slučajno prišlo do 900A, pa jih ni, klem nebi mogel več odstraniti, ker bi jih zašvasalo. Za info vari se med 17 in 45V in med 20 do 500A (Verjetno kakšni večji industrijski aparati še več, jaz sem največ kar sem varil, je bilo 450A).
Če izprazniš akumulator, še ni nič v kratkem stiku in ne vem zakaj bi takrat diode pregorele. Kratek stik na akumulatorju pri delujočem motorju pa obremeni tako akumulator kot alternator.
MTB4life ::
Samo alternator bo kljub kratkemu stiku na akumulatorju polnil oz. Proizvajal najvišji možni tok na trenutnih obratih, enako kot če bi bil akumulator prazen.
Vecja obremenitev za alternator oz. Regler je da polnis dodatni prazni akumulator z ogromno kapacitrto, ker bo alternator dlje časa obremenjen.
Se enkrat poudarim, če bi šlo za ogromne tokove bi kleme zasvasalo, tako se je pa malo poiskrilo in je ta manjko akumulator pokril.
Novejši dizli ob zagonu potrebujejo +500A in nobenih diod ne kuri, s tem da vžig traja dlje časa kot, če po nesreči kratek stik povzročiš.
Vecja obremenitev za alternator oz. Regler je da polnis dodatni prazni akumulator z ogromno kapacitrto, ker bo alternator dlje časa obremenjen.
Se enkrat poudarim, če bi šlo za ogromne tokove bi kleme zasvasalo, tako se je pa malo poiskrilo in je ta manjko akumulator pokril.
Novejši dizli ob zagonu potrebujejo +500A in nobenih diod ne kuri, s tem da vžig traja dlje časa kot, če po nesreči kratek stik povzročiš.
starfotr ::
Če nimate denarja za to, si kupite asistenco ali prodajte avto.
Moji 15l+let stari za 20€ delujejo popolnoma dobro.
Sicer pa guess what, enkrat sem z 2.5mm2 užigal avto ker ni blo kablov. Kresnil iz prve.
(jasno da na bencinarju)
Meni je pa vžgal na eno parico od UTP kabla. Dizel.
IL_DIAVOLO ::
CleanPower je izjavil:
A si ti zabit al se sam delaš da si? @IL_DIAVOLO
Drži se vprašanja, sicer me komentiraj.
Zabit si edino ti.
Vsak povprečno razgledan ve, da se plus in minus odklopi in priklopi ločeno.
Pri priključitvi se naprej priklopi +, pri odklopu pa minus.
Ampak ti pa se le naprej odklapljaj hkrati + in -, naslednjič kar z zobmi primi, vsaj ne bos po zs-ju lajal.
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!
Zgodovina sprememb…
- predlagal izbris: CleanPower ()
mirator ::
Samo alternator bo kljub kratkemu stiku na akumulatorju polnil oz. Proizvajal najvišji možni tok na trenutnih obratih, enako kot če bi bil akumulator prazen.
Vecja obremenitev za alternator oz. Regler je da polnis dodatni prazni akumulator z ogromno kapacitrto, ker bo alternator dlje časa obremenjen.
Se enkrat poudarim, če bi šlo za ogromne tokove bi kleme zasvasalo, tako se je pa malo poiskrilo in je ta manjko akumulator pokril.
Novejši dizli ob zagonu potrebujejo +500A in nobenih diod ne kuri, s tem da vžig traja dlje časa kot, če po nesreči kratek stik povzročiš.
Da mu ni skurilo klem, je imel izredno srečo, ker je klemi verjetno samo oplazil. Sicer pa gre tako, da alternator ne ve ali polni akumulator ali napaja porabnike. Imaš pač stanje dveg paralelnih generatorjev z njunima notranjima upornostima in porabnik v obliki sklenjene žice velikega preseka, relativno kratke dožine in z izredno majhno upornostjo.
Npr. upornost 6 m (3 m plus in 3 m minus) dolge bakrene žice preseka 16 mm2 je ca.0,007 ohma in bi torej stekel tok ca 1.828,00 A. Koliko toka bi odpadlo na akumulator in koliko na alternator pa težko rečem.
CleanPower ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
CleanPower je izjavil:
A si ti zabit al se sam delaš da si? @IL_DIAVOLO
Drži se vprašanja, sicer me komentiraj.
Zabit si edino ti.
Vsak povprečno razgledan ve, da se plus in minus odklopi in priklopi ločeno.
Pri priključitvi se naprej priklopi +, pri odklopu pa minus.
Ampak ti pa se le naprej odklapljaj hkrati + in -, naslednjič kar z zobmi primi, vsaj ne bos po zs-ju lajal.
eh ti si idiot... se ne gre za razgledanost, ampak za neke druge pomembne stvari, ki so se zgodile zraven in so zmotile mojo pozornost.. tko kot bi jo npr. ti, če bi mi upal tole v živo povedat... zdej pa pojdi spat in ne komentiraj več v tej temi, ker me tvoje mnenje itak ne zanima, maš preveč problemov sam s sabo in svoje frustracije potem preko svojega anonimnega računa stresaš na druge na tem forumu.
S svojo "teorijo" vrstnega reda priklopa, si pa itak tud povedal vse o svojem znanju.
PS: na ZS pa itak ne upaš odpisat, te bom malo spremljal v prihodnje, da vidim s čim se kaj ukvarjaš.
Celsius - če hodlaš $400 za 30dni, dobiš 50$ nagrade
https://celsiusnetwork.app.link/1453486815
https://celsiusnetwork.app.link/1453486815
Zgodovina sprememb…
- spremenil: CleanPower ()
Ahim ::
jaz to vedno pozabi...ne morem si zapomniti vrstnega red kaj najprej priklopiti + ali -...in kaj najprej odklopiti...na koncu priklopim kakor mi pade.
Saj ni komplicirano: ko saris s klemo naokoli, ko lahko nenamerno pritisnes na vse mogoce "izbokline" v avtu, ki so lahko kovinske (neizolirane) in praviloma na potencialu - pola akumulatorja, ki se nahaja v tem avtu.
Dokler ti mahas naokoli samo s prvo klemo, je cisto vseeno cesa se dotaknes, ker ne more steci tok iz tvojega (drugega) avta/akumulatorja.
Ko pa je prva klema povezana, in se z drugo dotaknes necesa, preko cesar se zakljuci tokokrog, bo pa stekel tok iz drugega avta/akumulatorja. Ce si najprej priklopil +, potem je spet cisto vseeno ce se z drugo klemo (-) ponesreci dotaknes recimo necesa kovinskega.
Ce bi pa priklopil v obratnem vrstnem redu (torej najprej -), potem bodo pa iskrice ce bos z drugo klemo (+ prisel prblizu vecini stvari v avtu, ki so pac na - potencialu ... kot pri junaku zgoraj
MadMax ::
Dokler s klemo samo malo pošlataš tam kjer ne bi smel, gre le za ščepec strahu.
Če pa narediš konkreten kurcšlus pa gre lahko preko meja domišljije...
Če pa narediš konkreten kurcšlus pa gre lahko preko meja domišljije...
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.
Ahim ::
Dokler s klemo samo malo pošlataš tam kjer ne bi smel, gre le za ščepec strahu.
Če pa narediš konkreten kurcšlus pa gre lahko preko meja domišljije...
Oni zgoraj ze nevem koliko postov sprasuje o morebitnih posledicah za akumulator in alternator Ni pa navedel upornosti kabolvja, s katerim je "poskusal variti" (kar je bil v njegovem primeru najbrz omejujoci dejavnik).
MadMax ::
Bo pač naslednjič bolj previden.
Ni ne prvi ne zadnji ki se je malo zaiskril, le da večina ne gre takoj vedeževalce spraševat za posledice
Ni ne prvi ne zadnji ki se je malo zaiskril, le da večina ne gre takoj vedeževalce spraševat za posledice
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.
DePalmo ::
Jaz si tudi nikoli ne zapomnim pravega vrstnega reda za priklapljanje kablov in niti ne iščem blok motorja oz. golo kovino, vedno priklopim + na + in - na - direkt na akumulatorju. Do sedaj so še vsi kresnili in še nikjer se ni iskrilo. Seveda pa ko to počnem sem z mislimi pri tem početju in aktivno spremljam kaj delam, ne pa da bi mislil še na druge stvari ker takrat se rade dogajajo nesreče.
fikus_ ::
Če pomagate komu, ki mi je izpraznilo aku oz. vam kdo pomaga, povežite kable in pustite nekaj časa (5-10 min), da se spraznjen aku malo napolni. Poleg tega je dobro, da imate ob štartanju drugega avta prižgane luči, ker napetost ob in po zagonu zelo niha.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
Utk ::
Jaz si tudi nikoli ne zapomnim pravega vrstnega reda za priklapljanje kablov
Logika je čisto enostavna. + ne sme bit priklopljen brez -. Pol pa delaj kar hočeš.
MTB4life ::
Samo alternator bo kljub kratkemu stiku na akumulatorju polnil oz. Proizvajal najvišji možni tok na trenutnih obratih, enako kot če bi bil akumulator prazen.
Vecja obremenitev za alternator oz. Regler je da polnis dodatni prazni akumulator z ogromno kapacitrto, ker bo alternator dlje časa obremenjen.
Se enkrat poudarim, če bi šlo za ogromne tokove bi kleme zasvasalo, tako se je pa malo poiskrilo in je ta manjko akumulator pokril.
Novejši dizli ob zagonu potrebujejo +500A in nobenih diod ne kuri, s tem da vžig traja dlje časa kot, če po nesreči kratek stik povzročiš.
Da mu ni skurilo klem, je imel izredno srečo, ker je klemi verjetno samo oplazil. Sicer pa gre tako, da alternator ne ve ali polni akumulator ali napaja porabnike. Imaš pač stanje dveg paralelnih generatorjev z njunima notranjima upornostima in porabnik v obliki sklenjene žice velikega preseka, relativno kratke dožine in z izredno majhno upornostjo.
Npr. upornost 6 m (3 m plus in 3 m minus) dolge bakrene žice preseka 16 mm2 je ca.0,007 ohma in bi torej stekel tok ca 1.828,00 A. Koliko toka bi odpadlo na akumulator in koliko na alternator pa težko rečem.
Po nesreči kleme samo oplaziš in jih ne stakneš skupaj, se ti ne zdi?
Pozabil si na presek in upornost klem. Sej ne motoviliš okoli z golimi kabli.
Ogromno cheap kablov ne prenese več kot 300A, tako da smo daleč od 1.828A, katere navajaš - imaš profi kable s +1.000A.
Brez potrebe se komplicira, če gre za dogodek manj kot sekunda, kar gre po vsej verjetnosti, ker drugače bi bila tema, kako razpreti kleme kablov =)
mirator ::
Ne vem, kaj mi hočeš s svojo repliko dokazati?
Jaz sem zapisal:
Ti si zapisal
Jaz tukaj pravzaprav ne vidim nobene razlike.
Če te pa je zmotila jakost toka, ki sem jo podal pa je ta pač po izračunu, če bi imel takšne priključne kable, kot sem jih navedel. Verjetno so kabli bili preseka 2,5 mm, kar pomeni da je bil ta tok "samo" dobrih 280 A. Tudi ta tok je lahko nevaren. Še bolj nevarna pa je verjetno napetostna konica, ki pri tem nastane. Vendar moj namen ni bil strogo natančno preračunavati tokovne razmere pri kratkem stiku (imaš prav da je treba upoštevati tudi prehodno kontaktno upornost na klemah, pa tudi notranjo upornost tako alternatorja kot akumulatorja), ampak odgovor OP-ju, kaj bi se pri tem iskrenju lahko zgodilo.
Tebi sem repliciral zgolj na tvojo tezo, da se kratek stik na alternatorju pozna, kot polnjenje povsem praznega akumulatorja, kar pa ne velja.
Jaz sem zapisal:
Da mu ni skurilo klem, je imel izredno srečo, ker je klemi verjetno samo oplazil.
Ti si zapisal
Po nesreči kleme samo oplaziš in jih ne stakneš skupaj, se ti ne zdi?
Jaz tukaj pravzaprav ne vidim nobene razlike.
Če te pa je zmotila jakost toka, ki sem jo podal pa je ta pač po izračunu, če bi imel takšne priključne kable, kot sem jih navedel. Verjetno so kabli bili preseka 2,5 mm, kar pomeni da je bil ta tok "samo" dobrih 280 A. Tudi ta tok je lahko nevaren. Še bolj nevarna pa je verjetno napetostna konica, ki pri tem nastane. Vendar moj namen ni bil strogo natančno preračunavati tokovne razmere pri kratkem stiku (imaš prav da je treba upoštevati tudi prehodno kontaktno upornost na klemah, pa tudi notranjo upornost tako alternatorja kot akumulatorja), ampak odgovor OP-ju, kaj bi se pri tem iskrenju lahko zgodilo.
Tebi sem repliciral zgolj na tvojo tezo, da se kratek stik na alternatorju pozna, kot polnjenje povsem praznega akumulatorja, kar pa ne velja.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Polnilec akumulatorjev (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 20996 (11343) | FireSnake |
» | Akumulator se prazni. Mehanik ne zna popravit? (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 12059 (9192) | suhi |
» | Fuč alternator, akumulator, oboje? (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 8503 (6918) | rivito |
» | Alternator ali akumulator? (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 23013 (20341) | krneki0001 |
» | akumulator dci1.5 (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 19848 (15106) | tireleap |