Slo-Tech - Žetoni NFT niso hit zgolj med mešetarji z digitalno umetnostjo - za svoje so jih sedaj vzeli tudi nekateri največji igričarski založniki in razvijalci, ki očitno želijo izkoristiti norijo. Toda uspeh je zaradi nedorečenega namena in odpora skupnosti daleč od zajamčenega.
Kakor nakazuje ime, je specifika nezamenljivih kriptožetonov v njihovi unikatnosti. Tako je mogoče v verigo podatkovnih blokov (blockchain) zapisati edinstvene podatke, na primer lastništvo določenega digitalnega objekta, na katerega je žeton lahko vezan, ali pa tudi zgolj certifikat o lastništvu nečesa fizičnega. Gre torej za malo naprednejše digitalno dokazilo, ki nosi specifične koristi rabe blockchaina, denimo zgodovino dejavnosti. Tehnologija se je najprej uveljavila pri trgovanju z digitalno imovino, kot je digitalna umetnost, a ker so tudi navidezni svetovi iger polni virtualnih predmetov, je bilo le še vprašanje časa, kdaj se bo z noviteto okužila tudi digitalna zabava. Prvi so se že pred več leti v te vode podali neodvisni studiji z zaledjem razvijalcev tehnologij za kriptovalute, in sicer predvsem na mobilniškem področju, kjer so mikrotransakcije prevladujoč vir zaslužka. Za prvo generacijo takšnih iger veljajo naslovi, kot je CryptoKitties, kjer zbiramo unikatne risane mucke, ki jih je mogoče tudi pariti in dobivati nove ter jih preprodajati naprej. Gre torej za zelo elementarne mehanizme, ki bi jim komajda lahko rekli "igra".
Letos pa je prišlo do prodora naslovov, ki tehnologijo že spojijo z bolj klasičnimi mehanikami, kot sta boj in gradnja objektov. Čez poletje se je na vrh novičarskih strani prebila igra Axie Infinity, vietnamskega studia Sky Mavis. Gre za križanca zbiranja kriptoživalic in bojev v stilu Pokemona. Z ekipo treh NFT-zverinic se pretepamo z drugimi igralci in glede na izkupiček prejmemo sredstva, ki jih nato vložimo v nakup novih ali razplod obstoječih. Da se k igri pristopi, je potreben denarni vložek, zato vse skupaj malo smrdi po piramidni shemi. Toda ne glede na to je Axie v nekaterih azijskih državah, kot so Filipini, postala ogromen hit. V njeno smer so začeli pogledovati tamkajšnji davčni uradi, okoli pa se je razvila čisto samosvoja industrija podjetij, ki začetnikom ponujajo kripto-kredit - v zameno za delež kasnejšega izplena v igri. Drugod do področja veljajo precejšnji zadržki. Valve je oktobra na svoji tržnici Steam igre z NFTji celo prepovedal, sklicujoč se na podivjano špekulativnost; zavračajo jih tudi mnogi strokovni komentatorji.
Jeseni so na to pot naposled stopila tudi bolj uveljavljena imena. Pri Electronic Arts so na novembrskem sestanku z investitorji poudarili, da želijo na temelju obstoječega zbirateljskega sistema za Fifo, Ultimate Team, zgraditi NFT-verzijo; ker da menda "ljubitelji Fife to zahtevajo". Pri Take-Two so malo bolj previdni in bodo tehnologijo razvijali postopno, ker se morajo koristi še natančno izkristalizirati. V Zyngi skušajo na pomislek o okoljskem bremenu blockchaina odgovoriti tako, da bodo tržili ekološko izvedbo NFTjev, karkoli naj bi to že pomenilo. Najhitrejši od velikih pa je Ubisoft, ki je - prav tako na sestanku z investitorji na štartu novembra - napovedal NFT platformo Quartz. Podjetje, ki je sicer tudi ustanovni član združenja Blockchain Game Alliance, je prve NFT-predmete testno lansiralo decembra, z ... ne preveč uspešnim izkupičkom.
Ubisoft Quartz je postavljen na platformi Tezos, ki je vrste proof of stake, se pravi, za delovanje ne zahteva tako drastičnih strojnih virov kot na primer bitcoin ali (še vedno) Ethereum. Prvi skupek predmetov, imenovanih Digits in lansiranih v prvi polovici decembra, je vezan na igro Ghost Recon Breakpoint in vsebuje unikatne kožice za eno puško, čelado in hlače. Natančneje povedano: po videzu in funkciji so si enake, le da nosijo (komaj vidno) zaporedno številko, vezano na NFT. Serijo je podjetje na linijo poslalo zastonj, cilj pa je po njihovem ta, da naj bi igralci s takšnimi rečmi podjetno trgovali, saj naj bi si menda slehernik želel imeti v lasti vojaške hlače, ki jih je nekoč pred tem imel kakšen znan Twitch streamer. Predvsem trenutno ni nikomur jasno - niti Ubisoftovim lastnim razvijalcem ne - kaj naj bi Quartz prinesel takšnega, česar se ne bi dalo napraviti brez blockchaina. V Ubisoftu pravijo, da je sistem "decentraliziran", kar pa ni čisto res, saj NFTji brez Breakpointa nimajo vrednosti, obenem pa je njihovo lastništvo vezano na kup določil v pogodbi ter jih je mogoče preprodajati zgolj na dveh tržnicah z licenco, Rarible in Objkt. Da bi NFT-objekti zares lahko zaživeli, kot napovedujejo vizionarji, bi morali biti prenosljivi med različnimi igrami, kar pa je še daleč od resničnosti.
Zato ni presenetljivo, da je bil odziv skupnosti in strokovne javnosti na Quartz enoznačno negativen. Priloženi promocijski video so morali skriti, predvsem pa je prodaja Digitov naravnost porazna, saj naj bi jih po analizi trga prodali le nekaj deset. Podjetje je v odzivu povedalo, da "razume pomisleke", a ne misli odnehati in bo Quartz razvijalo dalje. Drugače pa se je razpletlo pri drugem razvpitem NFT-poizkusu, pri igri S.T.A.L.K.E.R. 2. Sredi decembra so v studiu GSC Game World naznanili, da bodo v okviru igre lansirali NFT-storitve, med drugim možnost, da si na ta način kupimo vdelavo lika po lastni podobi v igrin svet. Ker je šlo za očiten poskus izrabe norije, v katerega so Ukrajinci spakirali še vrsto drugih krilatic, od metaversa naprej, je bil odziv tako sovražen, da je studio že nekaj dni pozneje načrte spremenil in se pokesal.
Toda ni še konec. Približno ob istem času je udarila še najava NFT igričarske firme Gala Games, da je za razvoj svojih naslovov pridobila dva legendarna človeka, Willa Wrighta (SimCity, The Sims) in Petra Molyneuxa (Populous, Black & White). Medtem ko o Wrightovem projektu ni znanega še nič, pa je Molyneux predstavil igro Legacy, s katero ima zelo konkretne načrte. Legacy je spoj NFTjev in gospodarskih simulacijskih iger. Smisel leži v tem, da naj bi igralci oblikovali samosvoje digitalne predmete in jih prodajali v zameno za valuto LegacyCoin, ki je postavljena na Ethereumu. Toda proizvodnja teh predmetov bo tekla v virtualnih tovarnah, ki jih bodo igralci postavljali na ozemljih, pridobljenih z nakupom žetonov NFT. To pomeni, da bo za pristop potreben vložek, podobno kot pri Axie Infinity, le da se tu ne bomo tepli z zverinami, ampak pregledovali razpredelnice v spoju Spora, SimCityja in Capitalisma. S tem ima Legacy precej več smisla od Quartza, saj gradi na obljubi NFT-iger, da lahko s sodelovanjem služimo. Koliko pa se takšen koncept dejansko lahko razširi, je še vprašanje. Za Legacy zna biti obenem težava tudi njen šef, saj je Molyneux zadnja desetletja bolj kot po oblikovalskih veščinah razvpit po zamudah in snedenih obljubah.
Novice » Igre » Opotekavi prodor NFTjev v igre
Tatankas ::
Gejmeri se bunijo kako so nftji okolju škodljivi obenem pa jim njihove grafe požerejo štroma za celo premoženje. NFTs are here to stay, preveč denarja se lahko tukaj obrne.
Avtor pa zgleda tudi kopira odstavke iz tujih strani, kjer malo sekajo mimo s pravimi informacijami. Boljši research nebi bil odveč.
Avtor pa zgleda tudi kopira odstavke iz tujih strani, kjer malo sekajo mimo s pravimi informacijami. Boljši research nebi bil odveč.
oopticom ::
Gejmeri se bunijo kako so nftji okolju škodljivi obenem pa jim njihove grafe požerejo štroma za celo premoženje.
Iger ne igraš 24/7, minerji pa jih kurijo non-stop.
To je seveda, če bi sploh lahko kupil grafično za gaming za normalno ceno oz. jo sploh dobil, ker so jih minerji vse pokupli.
Tatankas ::
Tako na brzino.
POS protokoli ne potrebujejo grafičnih kartic. Ubisoftovi NFTji so mintani na Tezos platformi, katerega ogljični odtis je primerljiv z odtisom 17 ljudi. Ubisoft ni prodal nobenega NFTja, kot navaja avtor, vsi so bili dropani igralcem, ki so dosegli določen achievment. NFTji se lahko pošiljajo P2P in na drugih decentraliziranih platformah, ki jih listajo. Rarible in objkt sta bila pač prva. Trditev, da ubisoftu trenutno še ni jasno kaj bi počela glede NFTjev je tudi bullshit, glede na to da sodelujejo pri razvoju nove NFT igre Dogami in razvijo še en samostojen NFT špil.
Fun fact: En twit potroši več energije, kot en mint na Tezos chainu.
https://cleannft.org/
POS protokoli ne potrebujejo grafičnih kartic. Ubisoftovi NFTji so mintani na Tezos platformi, katerega ogljični odtis je primerljiv z odtisom 17 ljudi. Ubisoft ni prodal nobenega NFTja, kot navaja avtor, vsi so bili dropani igralcem, ki so dosegli določen achievment. NFTji se lahko pošiljajo P2P in na drugih decentraliziranih platformah, ki jih listajo. Rarible in objkt sta bila pač prva. Trditev, da ubisoftu trenutno še ni jasno kaj bi počela glede NFTjev je tudi bullshit, glede na to da sodelujejo pri razvoju nove NFT igre Dogami in razvijo še en samostojen NFT špil.
Fun fact: En twit potroši več energije, kot en mint na Tezos chainu.
https://cleannft.org/
Aggressor ::
Tako na brzino.
POS protokoli ne potrebujejo grafičnih kartic. Ubisoftovi NFTji so mintani na Tezos platformi, katerega ogljični odtis je primerljiv z odtisom 17 ljudi. Ubisoft ni prodal nobenega NFTja, kot navaja avtor, vsi so bili dropani igralcem, ki so dosegli določen achievment. NFTji se lahko pošiljajo P2P in na drugih decentraliziranih platformah, ki jih listajo. Rarible in objkt sta bila pač prva. Trditev, da ubisoftu trenutno še ni jasno kaj bi počela glede NFTjev je tudi bullshit, glede na to da sodelujejo pri razvoju nove NFT igre Dogami in razvijo še en samostojen NFT špil.
Fun fact: En twit potroši več energije, kot en mint na Tezos chainu.
https://cleannft.org/
Slabo bereš.
-POS narava Tezosa je omenjena.
-Navedeno je, da je Ubi Digite dropal zastonj, preprodanih jih je bilo pa zelo malo.
-Ne, Digitov ne moreš preprodajat nikjer drugje kot na Rariblu in Objktu, ker drugače kršiš pravila pogodbe. Ubijeva pravila so nasploh v direktnem nasprotju z deklarirano decentralizacijo, ker te lahko s platforme Quartz tudi benajo. Dokler Quartzov ne posvoji še katera druga firma, je o decentalizaciji nesmiselno govorit.
-Trditev, da Ubi nima pojma, kaj hoče z NFTji počet, delijo ama čisto vsi analitiki področja. Nekaj je tisto, kar Ubi hoče napravit - strinjam se, da gotovo imajo določen cilj - povsem druga štorija je pa, ali so ti cilji smiselni. Trenutno niso, lahko pa seveda potegnejo glavo iz riti in zadevo precej izboljšajo.
-Pa mimogrede, ko tako hvališ Tezos, ne bi bilo poleg napačno omenit še, da so POS platforme še vedno bolj ranljive na napade kot POW. Ni vse suho zlato, v kriptu pa sploh ne.
en CRISPR na dan odžene zdravnika stran
hamez66 ::
-Pa mimogrede, ko tako hvališ Tezos, ne bi bilo poleg napačno omenit še, da so POS platforme še vedno bolj ranljive na napade kot POW. Ni vse suho zlato, v kriptu pa sploh ne.
Zakaj? POW platforme so zelo ranjljive, razen največjih (BTC, LTC, ..). Manjše blockchaine so sesuvali z najemanjem rudarjenja, najmanjše se je pa dalo premagati celo z nekaj grafičnimi karticami.
Aggressor ::
-Pa mimogrede, ko tako hvališ Tezos, ne bi bilo poleg napačno omenit še, da so POS platforme še vedno bolj ranljive na napade kot POW. Ni vse suho zlato, v kriptu pa sploh ne.
Zakaj? POW platforme so zelo ranjljive, razen največjih (BTC, LTC, ..). Manjše blockchaine so sesuvali z najemanjem rudarjenja, najmanjše se je pa dalo premagati celo z nekaj grafičnimi karticami.
https://etherplan.com/2019/10/07/why-pr...
en CRISPR na dan odžene zdravnika stran
strawman ::
-Pa mimogrede, ko tako hvališ Tezos, ne bi bilo poleg napačno omenit še, da so POS platforme še vedno bolj ranljive na napade kot POW. Ni vse suho zlato, v kriptu pa sploh ne.
Zakaj? POW platforme so zelo ranjljive, razen največjih (BTC, LTC, ..). Manjše blockchaine so sesuvali z najemanjem rudarjenja, najmanjše se je pa dalo premagati celo z nekaj grafičnimi karticami.
Mogoče včasih, v zadnjih časih pa takih primerov nisem zasledil, link?
Pa tudi double spending napadi niso vse. O dovzetnosti DoS napadov na npr. dPoS chaine se premalo govori.
hamez66 ::
ETC in BTG, pa verjetno še kakšen. Večina novih coinov pač ni na pow, ravno zato, ker je prelahko narediti ta napad (in kar sem tudi sam v praksi že probal še v času cryptsyja).
Kateri so pa POS coini, ki so bili uspešno napadeni v zadnjem času? Na dos napade so ranljivi tudi razni mining pooli...
Kateri so pa POS coini, ki so bili uspešno napadeni v zadnjem času? Na dos napade so ranljivi tudi razni mining pooli...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: hamez66 ()
strawman ::
Pa res, na ETC sem čisto pozabil. Od PoS mi na pamet pade Solana. Zdaj a je bila res napaka ali namenski napad ne vem, je pa počepnila zaradi loada.
Cryptsyju pa še vedno zamerim, da sem zaradi njih ostal brez Doge.
Malo offtopic sicer že.
Bo zanimivo spremljati, kako se bodo AAA studios lotili implementacije NFTjev v svoje produkte ravno zaradi možnosti downtima chainov.
Cryptsyju pa še vedno zamerim, da sem zaradi njih ostal brez Doge.
Malo offtopic sicer že.
Bo zanimivo spremljati, kako se bodo AAA studios lotili implementacije NFTjev v svoje produkte ravno zaradi možnosti downtima chainov.
ahac ::
A Tezos porabi energije manj kot SQL baza? Ker to je stara, delujoča in uveljavljena rešitev za te stvari.
Em, čakaj malo...
A Ubisoft sploh vsakič, ko igra naloada novo mapo za vse igralce na blockchainu preveri katere iteme imajo?
Zakaj ne bi enostavno naredil query lokalne baze? To je hitreje in ceneje. Plus, itak mora naredit ta query, da dobi podatke o vseh ostalih podatkih o igralcu, vključno s klasičnimi (non-NFT) skini. To je pač nekaj, kar že imajo in deluje. Potem je edino smiselno, da bi tudi podatke o NFT skinih imeli shranjeno tam in jih samo občasno syncali s podatki na blockchainu.
To pa pomeni, da je NFT samo dodatek na obstoječ sistem. Kakršnakoli poraba energije je torej extra poraba.
Lahko bi odstranil cel blockchain pa bi igra še vedno delovala... ker vse skupaj ni nič drugega kot nek dodaten fancy backup in auction house. Vse to se da narediti brez NFTjev.
Steam ima Marketplace, auction house je imel že Diablo 3 (pa so ga odstranil, ker je negativno vplival na igro). Tukaj niso izumil čisto nič novega...
K igri itak to ne prinese nič dobrega, samo negativne stvari. Zato je bilo pa tolk slabo sprejeto med dejanskimi igralci iger.
Edini, ki hypajo to, so ljudje, ki v NFTjih vidijo hiter profit.
Zato pa ni zanimanja za to Ubisoftovo sranje: kdor bi kupoval bi samo zaradi potencialnega profita, ampak igre pa ne bi igral. Ubisoft je pa vse skupaj omejil na hardcore igralce (in bote, ki bodo "igrali" namesto ljudi)...
Prodaja se pa tisto od Molyneuxa, ker tam ni treba igrat igre! Vsi, ki tja mečejo denar to delajo, da bi kasneje te NFTje drago prodali igralcem. Upam, da teh igralcev nikoli ne bo...
Em, čakaj malo...
A Ubisoft sploh vsakič, ko igra naloada novo mapo za vse igralce na blockchainu preveri katere iteme imajo?
Zakaj ne bi enostavno naredil query lokalne baze? To je hitreje in ceneje. Plus, itak mora naredit ta query, da dobi podatke o vseh ostalih podatkih o igralcu, vključno s klasičnimi (non-NFT) skini. To je pač nekaj, kar že imajo in deluje. Potem je edino smiselno, da bi tudi podatke o NFT skinih imeli shranjeno tam in jih samo občasno syncali s podatki na blockchainu.
To pa pomeni, da je NFT samo dodatek na obstoječ sistem. Kakršnakoli poraba energije je torej extra poraba.
Lahko bi odstranil cel blockchain pa bi igra še vedno delovala... ker vse skupaj ni nič drugega kot nek dodaten fancy backup in auction house. Vse to se da narediti brez NFTjev.
Steam ima Marketplace, auction house je imel že Diablo 3 (pa so ga odstranil, ker je negativno vplival na igro). Tukaj niso izumil čisto nič novega...
K igri itak to ne prinese nič dobrega, samo negativne stvari. Zato je bilo pa tolk slabo sprejeto med dejanskimi igralci iger.
Edini, ki hypajo to, so ljudje, ki v NFTjih vidijo hiter profit.
Zato pa ni zanimanja za to Ubisoftovo sranje: kdor bi kupoval bi samo zaradi potencialnega profita, ampak igre pa ne bi igral. Ubisoft je pa vse skupaj omejil na hardcore igralce (in bote, ki bodo "igrali" namesto ljudi)...
Prodaja se pa tisto od Molyneuxa, ker tam ni treba igrat igre! Vsi, ki tja mečejo denar to delajo, da bi kasneje te NFTje drago prodali igralcem. Upam, da teh igralcev nikoli ne bo...
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW
Zgodovina sprememb…
- spremenil: ahac ()
strawman ::
Ahac, si precej zadel ja.
Gaming NFTji se pod mantro Web 3.0 prodajajo ljudem kot nekaj, kar pomaga gamerjem decentralizirano prevzeti nadzor nad in-game asseti. V praksi pa so še vedno pod centraliziranim upravljanjem.
Gaming NFTji se pod mantro Web 3.0 prodajajo ljudem kot nekaj, kar pomaga gamerjem decentralizirano prevzeti nadzor nad in-game asseti. V praksi pa so še vedno pod centraliziranim upravljanjem.
oopticom ::
Pač silicijeva dolina si želi več denarja, in so zato izumili nov problem ter zanj ponudili rešitev, ki jim bo prinesla prav to.
That's all there is to it.
That's all there is to it.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: oopticom ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Opotekavi prodor NFTjev v igreOddelek: Novice / Igre | 4916 (3488) | oopticom |
» | Adidas in Nike se lotevata NFTjev ... in metaversaOddelek: Novice / Kriptovalute | 7111 (4543) | KakoLepo |
» | Steam prepovedal blockchain igre, Epic jih sprejemaOddelek: Novice / Igre | 6375 (4845) | Aggressor |
» | Prvi tvit Jacka Dorseya v obliki NFT prodan za skoraj tri milijone USD (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Ostale najave | 16992 (14960) | Gagatronix |