» »

Mercedes-Benz v Evropi prehitel Teslo

Mercedes-Benz v Evropi prehitel Teslo

Slo-Tech - Mercedes-Benz je postal prvi proizvajalec avtomobilov, ki je v Nemčiji uspel homologirati vozilo, ki ima sistem za avtonomno vožnjo tretje stopnje. Ni pa prvi na svetu, saj ga je letos prehitela Honda. Mercedesov model pa bo širše dostopen kot Hondin, ki je bil na voljo le v zbirateljski nakladi. Tesla in druga konkurenca ostaja pri drugi stopnji.

Pravzaprav bosta modela dva: razred S in EQS. Vgrajeni sistem se imenuje Drive Pilot in bo deloval do hitrosti 60 kilometrov na uro, v gostem prometu na posebej določenih avtocestah. Uporablja kombinacijo radarja, več kamer, lidarja, mikrofonov (za vozila na nujni vožnji), detektorja vlage in GNSS (satelitska navigacija). Ko je sistem vključen, je sposoben prepoznati in reagirati tudi na nepričakovane situacije, zato lahko vozniki res gledajo proč. To je bistvena razlika od sistemov druge stopnje, kjer je še vedno potrebna pozornost voznikov, da prevzamejo nadzor v kritičnih trenutkih, kar je še težje od stalne vožnje. Drive Pilot bo deloval le na cestah, ki bodo kot take označene v navigaciji (geofencing).

Z odobritvijo KBA (Kraftfahrtbundesamt) so se odprle možnosti, da Mercedesov sistem odobrijo tudi v ostalih državah EU, v ZDA in na Japonskem. S tem so prehitelo Teslo, ki ima še vedno zgolj asistenčne sisteme druge stopnje.

84 komentarjev

«
1
2

codeMonkey ::

Teslo je nekako se najmanj prehitel, ker pri Tesli niso nikoli delali na Level 3 sistemu. :) Predvsem so prehiteli npr. Audi, ki so l. 2018 precej podoben sistem zeleli prvi legalizirati v modelu A8. Zdaj je to nekoliko lazje, ko se je 64 drzav zavezalo ustrezno urediti zakonodajo po UNECE regulativi: https://undocs.org/ECE/TRANS/WP.29/2020...

Japonci so zakonodajo uredili hitreje od Nemcev, zato je tudi Hondino vozilo prvo.

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Ja, takega sistema, ki bi delal samo nekje do neke mizerne hitrosti, tesla res nikoli ni delala. Zakaj bi kdo to rabil, v takih pogojih že vsak normalen avto za 25 jurjev "sam" vozi...

codeMonkey ::

To se ti samo zdi, ker ne razumes kaj je level 3. Sicer pa, zakaj bi kdo delal sistem, ki ni legalen :) Tesla ima predvsem ZDA, pa se tam se odlocajo spremeniti stvari.

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Ja že razumem...in razumem tudi kaj je res pomembno, to kdo bo kriv za nesrečo niti ne, ne rabim prelaganje odgovornosti, rabim pa čim boljše asistence, ki delajo tudi v slabših pogojih, ne samo idealnih, na določeni avtocesti. Kdo bi kupil acc, ki dela samo med Ljubljano in Postojno?

codeMonkey ::

MB z level 3 sistemom ima se vedno level 2 sistem na voljo. To se ne izkljucuje. Sicer ni kot Teslin FSD, ampak se enkrat, Teslin FSD ni legalen v EU.

Utk ::

Seveda ima. Ampak lahko plačaš pa še L3, ki ga nimaš kje uporabljat.
Sicer sem ravno danes bral test mercedesa, ki pri ceni 60 jurjev nima niti navadnega radarskega tempomata, tako da ni bojazni, da bi kdo to doplačeval, če ne rabi. Je pa zanimivost.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

sleby ::

60 kmh na avtocestah?

codeMonkey ::

sleby je izjavil:

60 kmh na avtocestah?


Omejen je na gosti promet, in tudi ne nujno na AC.

ALKS can be activated under certain conditions on roads where pedestrians and
cyclists are prohibited and which, by design, are equipped with a physical separation that
divides the traffic moving in opposite directions and prevent traffic from cutting across the
path of the vehicle. In a first step, the original text of this Regulation limits the operational
speed to 60 km/h maximum and passenger cars


Po LJ obvoznici se bo dalo :)

Utk ::

Ne še:
Drive Pilot bo deloval le na cestah, ki bodo kot take označene v navigaciji (geofencing).

codeMonkey ::

Utk je izjavil:

Seveda ima. Ampak lahko plačaš pa še L3, ki ga nimaš kje uporabljat.
Sicer sem ravno danes bral test mercedesa, ki pri ceni 60 jurjev nima niti navadnega radarskega tempomata, tako da ni bojazni, da bi kdo to doplačeval, če ne rabi. Je pa zanimivost.


Razvoj proper sistema ni poceni. Poglej si kako so zastavili pri Hondi. Pac ni to funkcionalni prototip brez varnostnih sistemov ;)

Glugy ::

Korak naprej ampak je pa kr omejena uporaba če gre samo do 60 km/h. Lep dosežek vseeno. Super za takrat ko so zastoji da vmes knjigo bereš/film gledaš ko greš skozi in nisi živčen : ]

codeMonkey ::

Utk je izjavil:

Ne še:
Drive Pilot bo deloval le na cestah, ki bodo kot take označene v navigaciji (geofencing).


Se bo dalo, misljeno glede na "operational design domain" iz regulative.

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Bo bo, samo kdaj. Če se grejo geofencing, potem so najbrž še kaki drugi pogoji. Če ne drugo, morda zanesljivo sporočanje prometnih nesreč, zastojev, dinamičnih omejitev itd v centralo. Če bi bil edini pogoj ločeni pasovi, bi takoj vklopili po vseh avtocestah.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

codeMonkey ::

To drzi.

Zgodovina sprememb…

Prospekt ::

Lep dosežek, avtocesta, do 60 km/h.

Se pravi na poti v službo in iz nje bo folk sedaj lahko že delal na leptopu medtem, ko bo v gužvi na obvoznicah.

Podjetja bodo pograbila ta vozila za službene namene. :D

Karamelo ::

Malce zavajujoč članek, ker se Tesla sploh ne poteguje za homologacijo 3. stopnje, ker jih to ne zanima. Če je kdo videl videoposnetke zadnje beta verzije Teslinega avtopilota, ve, da je 3. stopnja končni doseg mercedesa vsaj za naslednjih 10 let, medtem ko Tesla dela intenzivno na 5. stopnji.

darkolord ::

Karamelo je izjavil:

Malce zavajujoč članek, ker se Tesla sploh ne poteguje za homologacijo 3. stopnje, ker jih to ne zanima. Če je kdo videl videoposnetke zadnje beta verzije Teslinega avtopilota, ve, da je 3. stopnja končni doseg mercedesa vsaj za naslednjih 10 let, medtem ko Tesla dela intenzivno na 5. stopnji.
Neumnost. 3. stopnja je na poti do 5. stopnje.

5. stopnja pomeni, da avto nima več volana. Tesla ni in še dolgo ne bo blizu temu.

korenje3 ::

Nemška avtomobilska industrija bo pohopsala Teslo. Pri tesli je večinoma šovbiznis. Samo ko bo prišlo da kakovosti se tam zgodba konča. Sploh zato, ker je Tesla še 100 let zadaj v razvoju. Kar se je dalo so prekopirali od porsche panamera in tam se tudi zgodba konča.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

Matevz96 ::

Najprej bravo Mercedes!

Kako je z odgovornostjo v primeru nesreče? Ali avto beleži kdaj je bil vključen Drive Pilot in potem takrat odgovornost prevzame Mercedes ali je še vedno na vozniku? Kot jaz razumem je to glavna razlika med level 2 in level 3.

Je pa prav zanimivo brat tesla fane kako opravičujejo Teslo.
#hooldthedoor

Spock83 ::

korenje3 je izjavil:

Nemška avtomobilska industrija bo pohopsala Teslo. Pri tesli je večinoma šovbiznis. Samo ko bo prišlo da kakovosti se tam zgodba konča. Sploh zato, ker je Tesla še 100 let zadaj v razvoju. Kar se je dalo so prekopirali od porsche panamera in tam se tudi zgodba konča.


Mogoče nekoč, da jih bodo pohopsali npr VW. To je sam Musk izjavil
Se pa ne strinjam glede razvoja. Drugi kopirajo Teslo in jim manjka še nekaj let, da jih ujamejo.

Glugy ::

Matevz96 je izjavil:

Najprej bravo Mercedes!

Kako je z odgovornostjo v primeru nesreče? Ali avto beleži kdaj je bil vključen Drive Pilot in potem takrat odgovornost prevzame Mercedes ali je še vedno na vozniku? Kot jaz razumem je to glavna razlika med level 2 in level 3.

Je pa prav zanimivo brat tesla fane kako opravičujejo Teslo.


V primeru nesreče ko je vklopljen pilot je kazensko odgovoren Mercedes.

DostMam ::

Glugy je izjavil:

...
V primeru nesreče ko je vklopljen pilot je kazensko odgovoren Mercedes.

O tem bi res rad več prebral. Imate kak link na izjavo Mercedesa.

poweroff ::

Zesla je v javnost spuščala bom ice, da bodo imeli v 10 letih level 4...

Za level 4, je treba imeti najprej level 3.
sudo poweroff

Utk ::

Ni nujno res. L3 je lahko tudi ovira do L4 ali L5.

poweroff ::

Ker...?
sudo poweroff

Utk ::

Ker lahko izbereš tako tehnologijo, s katero boš hitro prišel do L3, nikoli pa ne boš mogel z njo naredit L4. Lokalni maksimum. Tesla cilja direktno na L5. Morda bojo vmes homologirali L3 ali L4, morda ne. Mercedes, če je geofencing absoluten pogoj, ne more s tem prit do L5 niti teoretično. Tudi L4 najbrž ne.

codeMonkey ::

Zakaj niti teoreticno ni mogoce siriti ODD-ja postopoma, dokler ni ta ze tako sirok, da sistem postane level 5?

L4 brez geofencinga tudi ne bo, ker ima po definiciji L4 se vedno ODD.

Utk ::

Kako boš realno naredil taxi brez voznika v Ljubljani, če moraš imet ceste mapirane v nulo, ceste se pa spreminjajo dnevno?

codeMonkey ::

Mapiranje ne pomeni, da se sistem s tem izogne prilagajanju razmeram. Skerniranje omogoca:
* redundanco za pozicijski sistem,
* input za simulacije ter virtualne kilometre (torej testiranje in ucenje)
* za drzanje vozila znotraj ODD-ja (ce je taxi razvit le za center Ljubljane, preko map ve kje so meje, npr. obvoznica, kar se ne spreminja)
* itd.

Ce tega nimas, ne mores podati nikakrsne ocene kako varnen je tvoj sistem, nimas nobenega mehanizma, da bo uprabljen le znotraj Ljubljane, itd.
Pravo vprasanje je kako bos naredil tak taxi brez mapiranja :)

Zgodovina sprememb…

Karamelo ::

pa Tesla je svetlobna leta pred mercedesom in ostalimi.. pa ste vi modeli sploh vidli kak video zadnje bete Tesle, kako sama navigira po navadnih cestah? geofensing??? to ne more biti pogoj za karkoli pametnega.

Tesla navigira sama od točke A do B po navadnih cesta, AC in parkiriščih...pa mercedes bo rabui vsaj 10 let da zamenja miselnost, ker geofencing je ovira tu, pravtako lidar, ki je drag ko žafran

poglejte si mal videe..čak bom prilimal link, pa potem najdite prosim nekaj enakega pri mercedesu pa prilimajte...do takrat pa tiho prosim, ker je smešno primerjat oba sistema

aja pa ne rabiš bit nek fan Tesle, da vidiš, kaj je bolje, enostavno pa je nekomu rečt da je fen in potem je kao dovolj argumentov proti

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Karamelo ()

codeMonkey ::

Kaj bo bolje, ko bo na poti v sluzbo Hans, v svojem MB razreda S, legalno brskal po internetu (bral novice, poslal ze kaksen e-mail), medtem ko bo zraven njega Franz, v Model S, skrbel, da njegov superioren sistem ne naredi neumnosti?

Utk ::

Voznik tesle bo po celem dnevu vožnje spočit, voznik mercedesa pa ne. Kaj je legalno in kaj ne, je eno, kaj je realno mogoče in zares uporabno pa drugo. Če je legalno nekaj neuporabnega, to nikogar ne zanima, če je nekaj uporabno, uporabo pa raztegneš malo čez mejo legalno dovoljenega, bo pa to vsak hotel imet. Sej se niti vseh omejitev ne držimo vsi, zakaj bi tu bli svetniki.

codeMonkey ::

Zakaj pa bi bil bolj spocit? Tam kjer level 2 zares razbremeni voznika, ga bo lahko uporabljal tudi voznik MB.

In sistemov ne bos mogel uporabljati nelegalno, ker ti bo avto to preprecil. Tesla se ves cas bori proti temu, ampak je samo vprasanje casa kdaj se bo to koncalo. Ravno prihajajo precej zanimive stvari ven, ker pocasi tudi razvojniki ne morejo prebaviti Muskega miniranja vseh poskusov izboljsanja varnosti in zanesljivosti, ker to vidi kot oviro v razvoju: https://www.dailymail.co.uk/news/articl...

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Poglej si video kako vozi tesla po mestu. Taxi mode. Mercedes tega ne zmore, niti z L2 niti z L3. Niti blizu.

codeMonkey ::

Utk je izjavil:

Poglej si video kako vozi tesla po mestu. Taxi mode. Mercedes tega ne zmore, niti z L2 niti z L3. Niti blizu.


A to je posnetek, ki ga je posnel kaksen influencer, ki je podpisal NDA, v katerem pise da ni zazeleno kazati posnetkov failov? Ali uradni posnetek Tesle, ki je bil fake?

Utk je izjavil:

Mercedes tega ne zmore, niti z L2 niti z L3. Niti blizu.


Nihce tega niti ne zeli z L2 ali L3. Ker je neumno.

Zgodovina sprememb…

feryz ::

Lažje je ceste narediti level ..., kot avte. Pa še državni denar kuriš namesto privatnega. Torej bo šel "razvoj" v to smer.
Sicer pa, pošteno povedano, še vlak je level 1 (z res redkimi izjemami), ker očitno ne zmorejo bolje. Kje so še avti?

7982884e ::

sistema od MB in tesle nista primerljiva.
en je "ozek", torej 60km/h na dolocenih avtocestah (se zdalec ne vseh).
drug je drzen, in dela povsod, ampak ti noben ne garantira, da je tako zanesljiv, da lahko gledas stran.

iz teslinega vidika je smiselno delati na tem, kar delajo, ker imajo veliko floto avtov in ogromno, ogromno zbranih podatkov.

korenje3 je izjavil:

Nemška avtomobilska industrija bo pohopsala Teslo. Pri tesli je večinoma šovbiznis. Samo ko bo prišlo da kakovosti se tam zgodba konča. Sploh zato, ker je Tesla še 100 let zadaj v razvoju. Kar se je dalo so prekopirali od porsche panamera in tam se tudi zgodba konča.


Matevz96 je izjavil:

Najprej bravo Mercedes!

Kako je z odgovornostjo v primeru nesreče? Ali avto beleži kdaj je bil vključen Drive Pilot in potem takrat odgovornost prevzame Mercedes ali je še vedno na vozniku? Kot jaz razumem je to glavna razlika med level 2 in level 3.

Je pa prav zanimivo brat tesla fane kako opravičujejo Teslo.


"100 let zadaj v razvoju"
"kako opravicujejo teslo"

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: 7982884e ()

fikus_ ::

MB je homologiral L3, ker je zmozen zagotoviti varno vožnjo v določenih razmerah, Tesla gaga ni homologorala.
Tako da MB je dlje. Zakaj Tesla ni homologirala je pa njihova odločitev.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

tikitoki ::

Sedaj pa cakamo, da vidimo kako se bo obneslo v realnem zivljenju.

korenje3 ::

Spock83 je izjavil:

korenje3 je izjavil:

Nemška avtomobilska industrija bo pohopsala Teslo. Pri tesli je večinoma šovbiznis. Samo ko bo prišlo da kakovosti se tam zgodba konča. Sploh zato, ker je Tesla še 100 let zadaj v razvoju. Kar se je dalo so prekopirali od porsche panamera in tam se tudi zgodba konča.


Mogoče nekoč, da jih bodo pohopsali npr VW. To je sam Musk izjavil
Se pa ne strinjam glede razvoja. Drugi kopirajo Teslo in jim manjka še nekaj let, da jih ujamejo.


ne bluzi, ker nimaš blage veze kaj je razvoj.

Karamelo je izjavil:

pa Tesla je svetlobna leta pred mercedesom in ostalimi.. pa ste vi modeli sploh vidli kak video zadnje bete Tesle, kako sama navigira po navadnih cestah? geofensing??? to ne more biti pogoj za karkoli pametnega.

Tesla navigira sama od točke A do B po navadnih cesta, AC in parkiriščih...pa mercedes bo rabui vsaj 10 let da zamenja miselnost, ker geofencing je ovira tu, pravtako lidar, ki je drag ko žafran

poglejte si mal videe..čak bom prilimal link, pa potem najdite prosim nekaj enakega pri mercedesu pa prilimajte...do takrat pa tiho prosim, ker je smešno primerjat oba sistema

aja pa ne rabiš bit nek fan Tesle, da vidiš, kaj je bolje, enostavno pa je nekomu rečt da je fen in potem je kao dovolj argumentov proti


ko nekdo reče da je tesla 10 let spredaj gre oz tesla fana.
Tesla ni 10 let pred konukrenco, je 100 let za konkurenco.

Zato ker imajo nek software, ki dela ali pa ne dela zanesljivo, je vozilo nenadoma pred konkurenco?
Je teh po vaše 10 let spredaj to, da avto 80% zanesljivo zbije srno kljub temu da je človek nebi?
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: korenje3 ()

Utk ::

fikus_ je izjavil:

MB je homologiral L3, ker je zmozen zagotoviti varno vožnjo v določenih razmerah, Tesla gaga ni homologorala.
Tako da MB je dlje. Zakaj Tesla ni homologirala je pa njihova odločitev.

Če v tesli lahko prevoziš 95% km z L2, pri mercedesu pa 5% z L3, z L2 pa 70, potem to ni več tako enostavno rečt kdo je spredaj.

s1m0n ::

A ni pri Tesli še vedno to vse Beta ?
Saj sistem dela čist ok na AC pa v določenih primerih tudi drugje, a je še vedno kar veliko primerov kjer odreagira totalnoma nespremeljivo zato pa je na ravni L2.

Aggressor ::

7982884e je izjavil:



Meni je navajanje takšnih videov res smešno, ker o realnih zmogljivostih tehnologije povedo približno nič. Ja, luštno - v tem primeru je sistem deloval brezhibno. Kako je pa v miljavžent ostalih primerih?
en CRISPR na dan odžene zdravnika stran

Utk ::

Formalno dokazat pravilnost hello world programa je prekleto težko, pravilnost nekega blagajniškega programa pa že nemogoče. Če poskuša kdo dokazat pravilnost avtonomne vožnje, mu pač ne bo uspelo nikoli. Stvar je treba spustit v divjino, potem se pa opazuje in izboljšuje, kaj boš drugega.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

miha98 ::

eh ta sistem avtonomne vožnje je za en drek.... treba je it nazaj v stilu 90, 00 let.. in narediti po verziji gta ?

fikus_ ::

Utk je izjavil:

fikus_ je izjavil:

MB je homologiral L3, ker je zmozen zagotoviti varno vožnjo v določenih razmerah, Tesla gaga ni homologorala.
Tako da MB je dlje. Zakaj Tesla ni homologirala je pa njihova odločitev.

Če v tesli lahko prevoziš 95% km z L2, pri mercedesu pa 5% z L3, z L2 pa 70, potem to ni več tako enostavno rečt kdo je spredaj.


Iz tvojih postov se vidi, da si Tesla fan, tako da ne bom komentiral tvoje objave.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

win64 ::

Utk je izjavil:

Formalno dokazat pravilnost hello world programa je prekleto težko, pravilnost nekega blagajniškega programa pa že nemogoče. Če poskuša kdo dokazat pravilnost avtonomne vožnje, mu pač ne bo uspelo nikoli. Stvar je treba spustit v divjino, potem se pa opazuje in izboljšuje, kaj boš drugega.


Tako se danes to dela. Izdati izdelek poln hroščev in mu dati značko alfa ali beta. Težave se bodo že do polne izdaje izboljšale - pri nekaterih izdelek nikoli ne pride iz beta faze.

codeMonkey ::

Utk je izjavil:

Formalno dokazat pravilnost hello world programa je prekleto težko, pravilnost nekega blagajniškega programa pa že nemogoče. Če poskuša kdo dokazat pravilnost avtonomne vožnje, mu pač ne bo uspelo nikoli. Stvar je treba spustit v divjino, potem se pa opazuje in izboljšuje, kaj boš drugega.


Cista neumnost tole. Sel si iz formalne analize v divjino. Vse vmes, kar se pa dejansko pocne, pa zanemaril, kot to pocne Tesla. Pri Tesli se namrec obnasajo do varnosti nekako tako kot Facebook do zasebnosti in tudi ne zelijo nobenega vpletanja ter vplivanja na njihove nacrte. Ni pa njihov pristop niti priblizno prilagojen druzbi in uveljavljenim metodam na tem podrocju. Niti jim ni problem javno napadati organizacij, ki jih pri tem ovirajo

korenje3 ::

Avtonomna vožnja še desetletja ne bo "avtonomna". Vsaj dokler okolje ne bo ustrezno. Podobno kot pri vlakih, kjer je avtonomnost možno zagotoviti že brez inteligence je na odprtih cestah to nemogoče.
Sem videl že en kup posnetkov, ko je tesla povozila en kup šare na cestah, vključno z odpadlimi blatniki, omarami, fedri ipd.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Mercedes-Benz v Evropi prehitel Teslo (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
8415649 (10580) DamijanD
»

Za predlansko nesrečo tesle odgovorna Tesla in voznik (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
5213959 (8810) Meizu
»

Falcon Heavy uspešno poletel (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
8430228 (23867) energetik
»

Nvidia predstavila procesorje za avtonomna vozila pete stopnje

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
176942 (5125) SubjectX
»

Koga naj ubije samovozeč avtomobil? (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
22968718 (61332) Truga

Več podobnih tem