Forum » Na cesti » Ponovni zagon avtoradia ob vžigu avta
Ponovni zagon avtoradia ob vžigu avta
Ulixes ::
Pozdravljeni,
ko dam kontakt pri avtu, se mi avtoradio prižge, ko pa zaženem motor, pa se avtoradio ponovno zažene. Vezano imam vse pravilno (rumena je stalna 12V, rdeča je ACC, piše tudi na kablih tako). Ugotovil sem, da imam prevelik padec napetosti do avtoradia pri zagonu motorja in da bi moral, če bi želel zadevo popraviti, dodati kondenzatorje (2200uF 16V) na ACC žico. To sem naredil, vendar še vedno ne deluje. Sklepam, da bi moral postaviti kondenzatorje tudi na rumeno (stalnih 12V) žico, vendar bi tukaj potreboval malo večje (zaporedno vezanih 6x 5F 2,7V). Po formuli za zaporedno vezavo kondenzatorjev
1/Ct=1/C1+1/C2+ ...+1/Cn
to znese 5/6F (16,2V).
Napetost v avtu je nekje 12,2V, vžig motorja traja največ 3s, avtoradio mi normalno rabi nekje 0,5A, pri najvišji glasnosti pa največ 1,2A. In to vnesem v spodnjo formulo
TimeYouWantItToStayOn ÷ (Voltage ÷ Current) = Capacitance in Farads
in dobim 0,3F. Torej je prej preračunanih 5/6F več kot dovolj.
Potreboval bi samo potrditev, če prav delam, ker nisem izobražen v tej smeri, se sam počasi učim preko spleta.
Hvala
Lep pozdrav, Uroš
ko dam kontakt pri avtu, se mi avtoradio prižge, ko pa zaženem motor, pa se avtoradio ponovno zažene. Vezano imam vse pravilno (rumena je stalna 12V, rdeča je ACC, piše tudi na kablih tako). Ugotovil sem, da imam prevelik padec napetosti do avtoradia pri zagonu motorja in da bi moral, če bi želel zadevo popraviti, dodati kondenzatorje (2200uF 16V) na ACC žico. To sem naredil, vendar še vedno ne deluje. Sklepam, da bi moral postaviti kondenzatorje tudi na rumeno (stalnih 12V) žico, vendar bi tukaj potreboval malo večje (zaporedno vezanih 6x 5F 2,7V). Po formuli za zaporedno vezavo kondenzatorjev
1/Ct=1/C1+1/C2+ ...+1/Cn
to znese 5/6F (16,2V).
Napetost v avtu je nekje 12,2V, vžig motorja traja največ 3s, avtoradio mi normalno rabi nekje 0,5A, pri najvišji glasnosti pa največ 1,2A. In to vnesem v spodnjo formulo
TimeYouWantItToStayOn ÷ (Voltage ÷ Current) = Capacitance in Farads
in dobim 0,3F. Torej je prej preračunanih 5/6F več kot dovolj.
Potreboval bi samo potrditev, če prav delam, ker nisem izobražen v tej smeri, se sam počasi učim preko spleta.
Hvala
Lep pozdrav, Uroš
A. Smith ::
Tlačenje kondenzatorjev v prostor za avtoradijem, kjer je že teko malo prostora in je za nameček še zadnji del avtoradia segret, je po mojem mnenju bolj recept za kaj stopljenega in kakšen požar ampak kakorkoli že.
Spomnim se, da se je dolgo nazaj kolega spravil delati isto stvar. Dal sem mu celo kondenzator in sicer 16000uF, ki ga je vezal med ACC in GND. Na stalen plus ni vezal nič, ker je poraba tam tako majhna, da padec napetosti pri zagonu motorja ni imel efekta. Njemu je delalo.
Še ena stvar. Če te izklop radia pri zagonu prej ni nerviral, zdaj je pa bolj moteč, imaš morda slab akumulator. Preveri še padec napetosti akumulatorja pri zagonu. Beri tole.
Spomnim se, da se je dolgo nazaj kolega spravil delati isto stvar. Dal sem mu celo kondenzator in sicer 16000uF, ki ga je vezal med ACC in GND. Na stalen plus ni vezal nič, ker je poraba tam tako majhna, da padec napetosti pri zagonu motorja ni imel efekta. Njemu je delalo.
Še ena stvar. Če te izklop radia pri zagonu prej ni nerviral, zdaj je pa bolj moteč, imaš morda slab akumulator. Preveri še padec napetosti akumulatorja pri zagonu. Beri tole.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
Ulixes ::
Jaz pa mislim, da je prav na stalnem plusu problem padca, ker tisto poganja radio enoto, ACC pošlje samo signal za vklop in to ne porabi veliko. Se motim? Je pa pomoje odvisno tudi od avta oz. akumulatorja, enim se radio ne izklaplja, verjetno imajo močnejši akumulator? Oz. imajo drugače vezavo na radio (ne velja za nepomembno enoto in ostane pod tokom med vžiganjem motorja)?
Izklop radia je bil vedno enak, mislim, da ni akumulator slab, bom pa vseeno preveril padec na akumulatorju.
Izklop radia je bil vedno enak, mislim, da ni akumulator slab, bom pa vseeno preveril padec na akumulatorju.
A. Smith ::
Seveda se motiš.
Avtoradio se za dejansko delovanje napaja preko ključavnice. To je glavno napajanje in ta žila ima tipično tudi večjo varovalko.
Stalno napajanje je mišljeno samo za spomin, da radio ne pozabi vnešenih postaj.
Avtoradio se za dejansko delovanje napaja preko ključavnice. To je glavno napajanje in ta žila ima tipično tudi večjo varovalko.
Stalno napajanje je mišljeno samo za spomin, da radio ne pozabi vnešenih postaj.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
Ulixes ::
Seveda se motiš.
Avtoradio se za dejansko delovanje napaja preko ključavnice. To je glavno napajanje in ta žila ima tipično tudi večjo varovalko.
Stalno napajanje je mišljeno samo za spomin, da radio ne pozabi vnešenih postaj.
E, to! Hvala za razsvetljenje! In hvala za celotno razlago in ne samo prvega stavka!
Lahko bi pred radio dal časovni rele, ki počaka kakih 10s, toliko da zaženem motor, da ne prižiga radia 2x ob vsakem zagonu motorja. To prižiganje in ugašanje gotovo ne deluje pozitivno na enoto. Že stikala za luč imajo omejeno število klikov ...
Bom zaenkrat potrpel brez kondenzatorjev. Mogoče dobim kje še kakšno rešitev.
Lahko zmontiraš kaj takega https://vi.raptor.ebaydesc.com/ws/eBayI...
to, ja.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Ulixes ()
shmandi ::
Po moje ti ob "verglanju" izklopi ostale porabnike, zato se radio resetira. Je pa odvisno od avta.
cvalsr ::
1) Še 1x preberi, kar je napisal shmandi.
2) Zakaj te to sploh moti? Meni so to počeli vsi dosedanji avtomobili, pa prišgane luči so ugasnili itd, pa??
2) Zakaj te to sploh moti? Meni so to počeli vsi dosedanji avtomobili, pa prišgane luči so ugasnili itd, pa??
Ulixes ::
Sem preveril padec napetosti na obeh žicah:
rdeča žica = signal
poraba 0,000A (to mi je malo čudno)
padec napetosti je zanemarljiv, ostane nad 11V
rumena žica = stalnih 12V
poraba med 0,5A in 1,2A
padec napetosti z 12,7V na 8,5V ... mislim, da je tukaj problem.
A je radio odvisen od teh drugih porabnikov? Ne razumem, zakaj bi druge preverjal, ker s tem ne bi mogel ugotoviti, ali je tudi radio med njimi ... Luči se malo zatemnijo pri vžigu, drugo pa niti ne vem, kam bi kable priklapljal, da preverim ... mogoče v navodilih kaj piše
Saj pravim, da me ne moti pretirano, zato bom verjetno pustil, kot je.
rdeča žica = signal
poraba 0,000A (to mi je malo čudno)
padec napetosti je zanemarljiv, ostane nad 11V
rumena žica = stalnih 12V
poraba med 0,5A in 1,2A
padec napetosti z 12,7V na 8,5V ... mislim, da je tukaj problem.
Po moje ti ob "verglanju" izklopi ostale porabnike, zato se radio resetira. Je pa odvisno od avta.
A je radio odvisen od teh drugih porabnikov? Ne razumem, zakaj bi druge preverjal, ker s tem ne bi mogel ugotoviti, ali je tudi radio med njimi ... Luči se malo zatemnijo pri vžigu, drugo pa niti ne vem, kam bi kable priklapljal, da preverim ... mogoče v navodilih kaj piše
2) Zakaj te to sploh moti? Meni so to počeli vsi dosedanji avtomobili, pa prišgane luči so ugasnili itd, pa??
Saj pravim, da me ne moti pretirano, zato bom verjetno pustil, kot je.
ramon ::
Po moje ti ob "verglanju" izklopi ostale porabnike, zato se radio resetira. Je pa odvisno od avta.
Bo znalo bit. Jaz sem enkrat vezal avtoradio kar direkt na baterijo, oz. na varovalko, ki je bila pod stalno napetostjo. Potem sem pa moral en žur podaljšati, ker sem pozabil avtoradio vklopljen...
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Akumulator se prazni. Mehanik ne zna popravit? (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 12126 (9259) | suhi |
» | Problem z akumulatorjemOddelek: Na cesti | 891 (739) | nirm |
» | Alternator ali akumulator? (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 23034 (20362) | krneki0001 |
» | VW GOLF IV 1.9 TDI PROBLEM Z VŽIGOMOddelek: Na cesti | 12193 (11592) | SkIDiver |
» | Vezava avtoradia: vklop ob prižigu luči?Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 4496 (4235) | bastadu |