Forum » Na cesti » Problem z akumulatorjem
Problem z akumulatorjem
marjan_h ::
Kolega mi je razlagal, da mu avto ni vžgal ampak luči, avtoradio in ventilacija mu je normalno delovala. Mislil je, da ni problem v akumulatorju saj je vse delovalo. Ampak se je na koncu izkazalo, da mu je akumulator šel.
Zanima me zakaj so ostali porabniki delovali, medtem ko avto pa ni vžgal? Razmišljal sem, da so ti porabniki majhni, medtem ko pri vžigu mora akumulator dati od sebe velik električni tok?
Kakšna mora biti napetost na akumulatorju, da avto še vžge? Vem, da je 12 V, ampak lahko je tudi malo manj.
Zanima me zakaj so ostali porabniki delovali, medtem ko avto pa ni vžgal? Razmišljal sem, da so ti porabniki majhni, medtem ko pri vžigu mora akumulator dati od sebe velik električni tok?
Kakšna mora biti napetost na akumulatorju, da avto še vžge? Vem, da je 12 V, ampak lahko je tudi malo manj.
Fsegula62 ::
Kako se preveri napolnjenost akumulatorja?
Za meritev napetosti v mirovanju, s katero se preveri napolnjenost akumulatorja, akumulatorja ni treba odstraniti. Pomembneje je, da akumulator pred meritvijo ter po zadnji vožnji vsaj dve uri miruje, saj so le v tem primeru izmerjene vrednosti zanesljive. Če je akumulator poln, znaša njegova napetost najmanj 12,65 V, polovično napolnjen je pri 12,24 V, skoraj prazen pa je pri 11,89 V. Če merilna naprava kaže manj kot 11 V, je treba akumulator zamenjati.
Vir: https://avto-magazin.metropolitan.si/na...
Za meritev napetosti v mirovanju, s katero se preveri napolnjenost akumulatorja, akumulatorja ni treba odstraniti. Pomembneje je, da akumulator pred meritvijo ter po zadnji vožnji vsaj dve uri miruje, saj so le v tem primeru izmerjene vrednosti zanesljive. Če je akumulator poln, znaša njegova napetost najmanj 12,65 V, polovično napolnjen je pri 12,24 V, skoraj prazen pa je pri 11,89 V. Če merilna naprava kaže manj kot 11 V, je treba akumulator zamenjati.
Vir: https://avto-magazin.metropolitan.si/na...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Fsegula62 ()
IL_DIAVOLO ::
Mora bit kar med 13 in 14V, da alternator polni.
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!
Silici ::
10.5V pod obremenitvijo pomeni da je akumulator še dober. Ko napetost pade pod to vrednost bo avtomobil zavaroval akumulator. S časom pada kapaciteta akumulatorja s tem raste upornost, v neki točki potem ne bo več sposoben zagnat večjih porabnikov, kljub temu da akumulator ni še čist omagal.
nirm ::
ko je akumulator po loadom (začne oddajat večji tok), mu pade napetost zaradi notranjega upora (lahko poiščeš natančnejšo razlago na netu). padec (notranji upor) je odvisen od tega, koliko je akumulator napolnjen in od tega, v kakšnem stanju je (koliko je že načet).
pri vžigu je načeloma važna zagonska moč (napetost*tok), ker je treba motor obrniti.
če se predpostavlja, da imaš v avtu 12v, ventilacija, radio, luči porabijo cca do 10A toka vsak. Napolnjen dober akumulator od oka bi s tem utrpel padec napetosti za morda pol volta. Oddana moč bi tako bila tam do 300W.
Ko vžgeš motor, ponavadi steče 200-400A toka tistih par sekund. Akumulator "krcne" pod obremenitvijo in mu pade napetost, lahko tudi na 8-10V. Na hitro lahko vidiš, da je potrebno 10x več moči kot pri navadnih porabnikih.
Tako se zgodi, da izpraznjen akumulator ali pa slab akumulator nima več kapacitete pognati motor, manjši porabniki pa še vedno delajo. Vse skupaj je ujeto v zanko z notranjim uporom, akumulatorju mu začne z višanjem oddaje toka padati napetost in tako se manjša končni možni level obremenitve z močjo do točke, ko je ta nižje od potrebe za vžig motorja. je pa ponavadi tako, da če je aku prazen je že v štartu nižja napetost kar se opazi kot malo manj močne luči, ventilacija zadržano piha, elektronika se pa malo funky obnaša.
pri vžigu je načeloma važna zagonska moč (napetost*tok), ker je treba motor obrniti.
če se predpostavlja, da imaš v avtu 12v, ventilacija, radio, luči porabijo cca do 10A toka vsak. Napolnjen dober akumulator od oka bi s tem utrpel padec napetosti za morda pol volta. Oddana moč bi tako bila tam do 300W.
Ko vžgeš motor, ponavadi steče 200-400A toka tistih par sekund. Akumulator "krcne" pod obremenitvijo in mu pade napetost, lahko tudi na 8-10V. Na hitro lahko vidiš, da je potrebno 10x več moči kot pri navadnih porabnikih.
Tako se zgodi, da izpraznjen akumulator ali pa slab akumulator nima več kapacitete pognati motor, manjši porabniki pa še vedno delajo. Vse skupaj je ujeto v zanko z notranjim uporom, akumulatorju mu začne z višanjem oddaje toka padati napetost in tako se manjša končni možni level obremenitve z močjo do točke, ko je ta nižje od potrebe za vžig motorja. je pa ponavadi tako, da če je aku prazen je že v štartu nižja napetost kar se opazi kot malo manj močne luči, ventilacija zadržano piha, elektronika se pa malo funky obnaša.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: nirm ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Polnilec akumulatorjev (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 21058 (11405) | FireSnake |
» | Kako uveljaviti garancijo na baterijo?Oddelek: Na cesti | 3353 (2780) | Markus386 |
» | Alternator ali akumulator? (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 23034 (20362) | krneki0001 |
» | Avto mrzel ne vžge (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 19452 (12394) | jalovec09 |
» | VW GOLF IV 1.9 TDI PROBLEM Z VŽIGOMOddelek: Na cesti | 12193 (11592) | SkIDiver |