Forum » Elektrotehnika in elektronika » Vezava avtoradia: vklop ob prižigu luči?
Vezava avtoradia: vklop ob prižigu luči?
bastadu ::
Pred kratkim sem si nabavu avtoradio, ampak iz ključavnice nimam ignition kabla, da bi se mi ob kontaktu samodejno prižgal avtoradio. Malo sem razmišljal, in sicer bi meni bolj ugajal vklop ob prižigu luči, ker če se radio prižge že ob kontaktu, mi ga ob štartu zaganjalnika (einlaserja:)) ugasne in nato spet prižge. Po moje ni to ravno zdravilno za radio...
Potem sem začel razmišljati, da bi se mi radio prižgal takoj ob vklopu luči (pozicijskih ali navadnih). To bi bilo verjetno najlažje izvesti tako, da bi si sposodil kontakte od lučke okrog vžigalnika za cigarete (ki je najbljiže radiu), ki se prižge samo takrat, ko je ključ obrnjen (kontakt) in ko so prižgane vsaj pozicijske luči. Zanima me, ali lahko prevežem ignition kabel direktno na ta kontakt, ali naredim vse skupaj preko releja? Hvala za nasvete!
Potem sem začel razmišljati, da bi se mi radio prižgal takoj ob vklopu luči (pozicijskih ali navadnih). To bi bilo verjetno najlažje izvesti tako, da bi si sposodil kontakte od lučke okrog vžigalnika za cigarete (ki je najbljiže radiu), ki se prižge samo takrat, ko je ključ obrnjen (kontakt) in ko so prižgane vsaj pozicijske luči. Zanima me, ali lahko prevežem ignition kabel direktno na ta kontakt, ali naredim vse skupaj preko releja? Hvala za nasvete!
Azrael ::
Vse je odvisno kakšni kabli so napeljani do tiste lučke. Če so zelo drobni (kar je velikokrat) bo napetost za radio zelo nihala in bo radio še precej na slabšem, kot čez ključavnico.
Rele pride v poštev v le primeru dveh ločenih tokokrogov, npr. da bi preko luči vklapljal radio, ki bi imel napajanje direktno iz akumulatorja (preko ustrezne varovalke). Da bi pa rele imel na istem tokokrogu, pa nima nobenega pomena, samo rele kuri dodaten tok.
BTW. Napajanje iz akumulatorja je drugače skoraj nujno če imaš kakšno audio zadevo, ki resnično zmore pokuriti veliko preveč Wattov...
Ja pa še to: ali tvoj avto nima konektorja za radio, tam imaš prisotne vse kable, ki jih potrebuješ (stalnih 12V, 12V čez ključavnico in kabli do zvočnikov) ?
LP, Azrael
Rele pride v poštev v le primeru dveh ločenih tokokrogov, npr. da bi preko luči vklapljal radio, ki bi imel napajanje direktno iz akumulatorja (preko ustrezne varovalke). Da bi pa rele imel na istem tokokrogu, pa nima nobenega pomena, samo rele kuri dodaten tok.
BTW. Napajanje iz akumulatorja je drugače skoraj nujno če imaš kakšno audio zadevo, ki resnično zmore pokuriti veliko preveč Wattov...
Ja pa še to: ali tvoj avto nima konektorja za radio, tam imaš prisotne vse kable, ki jih potrebuješ (stalnih 12V, 12V čez ključavnico in kabli do zvočnikov) ?
LP, Azrael
Nekoč je bil Slo-tech.
bastadu ::
Avto je Fiat Tempra l. 93, sem pregledal vse kable tam in nisem na nobenem kablu uspel zmeriti, da bi se tokokrog sklenil ob kontaktu... Sicer obstaja (poleg ISO konektorja, ki sem ga sam zmontiral) še nekakšen konektor (slika spodaj), vendar nisem znal ugotoviti njegove funkcije...
Sicer sem pa ravno zaradi te možnosti, da ona napetost do lučke lahko niha, podal možnost releja, ki bi držal vklopljeno napetost direktno iz akumolatorja v radio...
Sicer sem pa ravno zaradi te možnosti, da ona napetost do lučke lahko niha, podal možnost releja, ki bi držal vklopljeno napetost direktno iz akumolatorja v radio...
Azrael ::
Tisti konektor je verjetno za kakšno dodatno opremo, ki jo tvoj avto nima, ugibam npr. el. ogledala.
Ideja, da potegneš nov kabel direktno iz akumulatorja, ustreznega preseka 2.5 ali 4 mm2 je zelo v redu, samo je kar nekaj dela z napeljevanjem kabla skozi armaturo. Rele za avtoelektriko pa bo tudi zadostoval. Tu imam eno idejo , za katero ne vem ali ti je všeč ali izvedljiva. Če je v bližini akumulatorja kakšen prosto mesto za nosilec releja, bi jaz na tisto mesto dal nosilec za rele + rele z varovalko, skozenj napeljal kabel od akumulatorja do radia in potem naredil še vklop releja preko neke točke, kjer je napetost samo takrat, ko je "kontakt".
Mogoče preveč kompliciram, ali imaš knjigo od avta ? Poglej če je pri opisu varovalk kaj omenjeno katera je za radio, ker je lahko konektor za radio samo kakšen mojster porinil med druge šope kablov in ga ne vidiš. Fiat Auto je takrat imel Konektor z 8. priključki, razporejenimi v dveh vrstah, rjave barve, vsaj če sklepam po Alfi, ki je doma, isti letnik.
off topic
Si mogoče imel kakšne probleme s ključavnico za vžig in/ali štarterjem ?
Ideja, da potegneš nov kabel direktno iz akumulatorja, ustreznega preseka 2.5 ali 4 mm2 je zelo v redu, samo je kar nekaj dela z napeljevanjem kabla skozi armaturo. Rele za avtoelektriko pa bo tudi zadostoval. Tu imam eno idejo , za katero ne vem ali ti je všeč ali izvedljiva. Če je v bližini akumulatorja kakšen prosto mesto za nosilec releja, bi jaz na tisto mesto dal nosilec za rele + rele z varovalko, skozenj napeljal kabel od akumulatorja do radia in potem naredil še vklop releja preko neke točke, kjer je napetost samo takrat, ko je "kontakt".
Mogoče preveč kompliciram, ali imaš knjigo od avta ? Poglej če je pri opisu varovalk kaj omenjeno katera je za radio, ker je lahko konektor za radio samo kakšen mojster porinil med druge šope kablov in ga ne vidiš. Fiat Auto je takrat imel Konektor z 8. priključki, razporejenimi v dveh vrstah, rjave barve, vsaj če sklepam po Alfi, ki je doma, isti letnik.
off topic
Si mogoče imel kakšne probleme s ključavnico za vžig in/ali štarterjem ?
Nekoč je bil Slo-tech.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Azrael ()
milica ::
Napisal si: "ker če se radio prižge že ob kontaktu, mi ga ob štartu zaganjalnika (einlaserja:)) ugasne in nato spet prižge. Po moje ni to ravno zdravilno za radio..."
To da ni zdravilno za radio naj bi kar držalo, vendar radio lahko vpklopiš šele ko je avto zagnan, tako da ti to ne bo delalo problemov. Pa tudi najmanj dela boš imel s priklapljanjem radia.
LP!
To da ni zdravilno za radio naj bi kar držalo, vendar radio lahko vpklopiš šele ko je avto zagnan, tako da ti to ne bo delalo problemov. Pa tudi najmanj dela boš imel s priklapljanjem radia.
LP!
Pudding ::
ker če se radio prižge že ob kontaktu, mi ga ob štartu zaganjalnika (einlaserja:)) ugasne in nato spet prižge.
A se to ne da resit s kondenzatorjem?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Pudding ()
SSH ::
Če je dost močn einlaser bo še kondija sprazno
Najbolje je da sipri akuju montiraš rele kot sem že nekje prebral,potegneš linijo od luči, konektaš na rele, potem pa daš na rele tam kjer so kontakti za vklop + potem pa najdeš kabl ki gre od akuja do radja (najbolje je da poiščešbo varovalki} tam ko pridelinija za radio do varovalke, odstrani linijo pa prilotaj gor tvojo, novo linijo.
LP, FReAK.
Najbolje je da sipri akuju montiraš rele kot sem že nekje prebral,potegneš linijo od luči, konektaš na rele, potem pa daš na rele tam kjer so kontakti za vklop + potem pa najdeš kabl ki gre od akuja do radja (najbolje je da poiščešbo varovalki} tam ko pridelinija za radio do varovalke, odstrani linijo pa prilotaj gor tvojo, novo linijo.
LP, FReAK.
Spajky ::
Jest sem si štrom za radio (nič posebnega) potegnil kar z glavnega releja (kontaktna plata za varovalke in releje) za luči; čim je kontakt in pržgem npr.vsaj pozicijske ma avtoradio štrom; hkrati če ni kontakta ali luči radio ne dela (ga mam skoz On) in služi tudi muzika kot indikator prižganih luči, da ne pozabim slučajno jih izklopit ali pržgat!
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...
bastadu ::
Ideja, da potegneš nov kabel direktno iz akumulatorja, ustreznega preseka 2.5 ali 4 mm2 je zelo v redu, samo je kar nekaj dela z napeljevanjem kabla skozi armaturo.Kabel direktno iz akumolatorja (seveda preko varovalke) je že speljan do radia...
Če je v bližini akumulatorja kakšen prosto mesto za nosilec releja, bi jaz na tisto mesto dal nosilec za rele + rele z varovalko, skozenj napeljal kabel od akumulatorja do radia in potem naredil še vklop releja preko neke točke, kjer je napetost samo takrat, ko je "kontakt".Ne vem no, zakaj ne bi mogel porabiti kontak od lučke, ki je okoli vžigalnika za cigarete; ta kontakt že izpolnjuje moje pogoje, se pravi da je lučka prižgana samo takrat, kadar je kontakt in kadar je vsaj pozicijska luč prižgana. Jaz bi na te kontakte zvezal rele, ki bi vklapljal tok, ki pride direktno iz akumolatorja...
Mogoče preveč kompliciram, ali imaš knjigo od avta ? Poglej če je pri opisu varovalk kaj omenjeno katera je za radio, ker je lahko konektor za radio samo kakšen mojster porinil med druge šope kablov in ga ne vidiš.Ne, knjige žal nimam (če mogoče kdo ve, kje bi našel na netu angleško verzijo navodil za Fiat Tempro, se priporočam), ki bi mi bila verjetno še kako potrebna...
Si mogoče imel kakšne probleme s ključavnico za vžig in/ali štarterjem ?Ne da bi vedel, prejšnji lastnik mi pa tudi ni nič omenil tako da ne verjamem da bi bili kakšni problemi
To da ni zdravilno za radio naj bi kar držalo, vendar radio lahko vpklopiš šele ko je avto zagnan, tako da ti to ne bo delalo problemov. Pa tudi najmanj dela boš imel s priklapljanjem radia.Ne, radio se samodejno prižge ob kontaktu in samodejno ugasne ob izklopu kontakta... Če bi ga moral ročno prižigat in ugašat (kar trenutno moram), potem ignition kabel izgubi svoj pomen
A se to ne da resit s kondenzatorjem?Predlagajte, kako bi to lahko rešil; jaz nisem vešč tega, ob pomoči pa tudi marsikaj naredim sam
Najbolje je da sipri akuju montiraš rele kot sem že nekje prebral,potegneš linijo od luči, konektaš na rele, potem pa daš na rele tam kjer so kontakti za vklop + potem pa najdeš kabl ki gre od akuja do radja (najbolje je da poiščešbo varovalki} tam ko pridelinija za radio do varovalke, odstrani linijo pa prilotaj gor tvojo, novo linijo.Sem že prej nekje podal nova vprašanja glede tega
Jest sem si štrom za radio (nič posebnega) potegnil kar z glavnega releja (kontaktna plata za varovalke in releje) za luči; čim je kontakt in pržgem npr.vsaj pozicijske ma avtoradio štrom; hkrati če ni kontakta ali luči radio ne dela (ga mam skoz On) in služi tudi muzika kot indikator prižganih luči, da ne pozabim slučajno jih izklopit ali pržgat!No, točno to rabim jaz. Sem imel že preden sem spisal ta post idejo, kako bi to izvedel, ampak raje vprašam še vas (s tem mislim bol vešče elektrike kot mene), da ga ne bi kje ušpiču
Azrael ::
Sorry, sem spregledal, da je kabel že napeljan. Res kompliciram... Rele z lučke, brez nadaljnega, mora delati.
Za knjigo, si mogoče poskusil pisati na Fiat, če ti jo lahko pošljejo ? Za Alfo 75, so mi z Alfe, po dobrem mesecu, brezplačno poslali fotokopijo knjige. Če je s knjigami ista zgodba, kot pri Alfi, si takrat v naših krajih pri nakupu avtomobila, dobil zraven knjigo v španskem jeziku, kar zelo pomaga...
Štorija okoli ključavnice in štarterja. Govoril sem z več lastniki Alf letnikov 91 - 93 in vsi so imeli težave s ključavnico/štarterjem. Ko se je avto po daljši vožnji nekje parkiralo, se čez kakšnih 10min do 2h ali še več, ni bilo mogoče več štartati motorja, štarter enostavno ni reagiral.
Problem se skriva v slabi ključavnic, ki ima preveliko upornosti kontaktov in segretega el. magnetnega stikala štarterja ne more vklopiti. To težavo je najceneje možno rešiti z relejem, ki ga vklaplja ključavnica, rele pa potem vklaplja štarter. Od tod tista ideja o releju v motornem prostoru...
LP, Azrael
p.s. Tisto o izkopu radia, pri štartu motorja, problem je v tem, da pri zaganjanju motorja napetost v avtu pade in radio se enostavno resetira. Pri današnjih je itak več računalnika, kot pa klasičnega radijskega sprejemnika. Edino zdravilo, pa še to ni 100%, so dobri kabli direktno iz akumulatorja in zelo dober akumulator.
Za knjigo, si mogoče poskusil pisati na Fiat, če ti jo lahko pošljejo ? Za Alfo 75, so mi z Alfe, po dobrem mesecu, brezplačno poslali fotokopijo knjige. Če je s knjigami ista zgodba, kot pri Alfi, si takrat v naših krajih pri nakupu avtomobila, dobil zraven knjigo v španskem jeziku, kar zelo pomaga...
Štorija okoli ključavnice in štarterja. Govoril sem z več lastniki Alf letnikov 91 - 93 in vsi so imeli težave s ključavnico/štarterjem. Ko se je avto po daljši vožnji nekje parkiralo, se čez kakšnih 10min do 2h ali še več, ni bilo mogoče več štartati motorja, štarter enostavno ni reagiral.
Problem se skriva v slabi ključavnic, ki ima preveliko upornosti kontaktov in segretega el. magnetnega stikala štarterja ne more vklopiti. To težavo je najceneje možno rešiti z relejem, ki ga vklaplja ključavnica, rele pa potem vklaplja štarter. Od tod tista ideja o releju v motornem prostoru...
LP, Azrael
p.s. Tisto o izkopu radia, pri štartu motorja, problem je v tem, da pri zaganjanju motorja napetost v avtu pade in radio se enostavno resetira. Pri današnjih je itak več računalnika, kot pa klasičnega radijskega sprejemnika. Edino zdravilo, pa še to ni 100%, so dobri kabli direktno iz akumulatorja in zelo dober akumulator.
Nekoč je bil Slo-tech.
bastadu ::
Ok, sedaj ko sma razčistila s načinom vezave, me zanima kakšen rele moram nabaviti oz. kaj naj rečem v elektro-trgovini, da bodo vedl kaj hočem?
Azrael ::
Rele, ki ga rabiš, se imenuje tudi rele za meglenke, izgleda pa nekako tako.
Ta izvedba ima nosilec z luknjo, za pritditev z vijakom, je pa tudi izvedba brez tega nosilca, in je mišljena za montažo v podnožje ali pa da vse binglja na kablih, kot "mojstri" radi naredijo, ki pa ti verjetno ne odgovarja, izgleda pa tako.
Releje take sorte dobiš v trgovinah z avto deli, pa tudi HTE jih je imel, verjetno jih imajo še. Sicer so za različne tokove 15, 30, 40 A, za radio bo dober vsak, samo toliko pazi, da bo tuljavica za 12V, 24V izvedbe za tovornjake ne pridejo v poštev.
Za dobro izvedbo boš rabil še ženske faston priključke - to so tisti kabelski čeveljčki, ki jih natakneš na kontakte releja in ustrezne klešče zanje. Klik! (stran je v japonskem jeziku, vendar mislim, da so slike dovolj razumljive).
LP, Azrael
Ta izvedba ima nosilec z luknjo, za pritditev z vijakom, je pa tudi izvedba brez tega nosilca, in je mišljena za montažo v podnožje ali pa da vse binglja na kablih, kot "mojstri" radi naredijo, ki pa ti verjetno ne odgovarja, izgleda pa tako.
Releje take sorte dobiš v trgovinah z avto deli, pa tudi HTE jih je imel, verjetno jih imajo še. Sicer so za različne tokove 15, 30, 40 A, za radio bo dober vsak, samo toliko pazi, da bo tuljavica za 12V, 24V izvedbe za tovornjake ne pridejo v poštev.
Za dobro izvedbo boš rabil še ženske faston priključke - to so tisti kabelski čeveljčki, ki jih natakneš na kontakte releja in ustrezne klešče zanje. Klik! (stran je v japonskem jeziku, vendar mislim, da so slike dovolj razumljive).
LP, Azrael
Nekoč je bil Slo-tech.
Azrael ::
Poskusiš lahko, samo dioda naj bo primerno dimenzionirana, pač glej kakšno varovalko zahteva radio.
Nekoč je bil Slo-tech.
bastadu ::
Sem že rešil zadevo, in sicer sem tok zvezal preko releja (ki sem ga celo našel doma) in zadeva deluje! Hvala vsem za pomoč!
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Kako proklopim avtoradio, da ne izgubi spomina?Oddelek: Na cesti | 8663 (4966) | rini |
» | povezava avtoradia na ključOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 4060 (3662) | madviper |
» | Debelina kabla, je dober uni za hišno napeljavo?Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 3646 (3453) | Rocher |
» | Avtoakustika - pok ob vžiguOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 2852 (2482) | wompaone |
» | problem s pravilnim delovanjem avtoradiaOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 3516 (3323) | _Dejan_ |