Forum » Na cesti » Celoletne gume
Celoletne gume

Zulf ::
Celoletne gume so eno sranje, slabe pozimi in poleti.
Pomoje so edino za folk ki se vozi zelo pazljivo, počasi, še posebej skozi ovinke.
Pomoje so edino za folk ki se vozi zelo pazljivo, počasi, še posebej skozi ovinke.

Gregor P ::
Pa za kakšen drugi, tretji avto ipd.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Grimnir3 ::
Celoletne gume so eno sranje, slabe pozimi in poleti.
Pomoje so edino za folk ki se vozi zelo pazljivo, počasi, še posebej skozi ovinke.
Pa so res?
Lani ali predlani sem zasledil prvi test takih gum, ki so bile ocenjene kot dobre. Kot največja slabost je bila navedena hitra obraba.
Torej točno nekaj takega kar bi šlo na drugi avto za mestno vožnjo.
https://www.amzs.si/motorevija/test/pne...
Vse manj kompromisov: prvič doslej ena od preskušenih celoletnih pnevmatik dosegla skupno oceno dobro oziroma zelo priporočljivo
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Grimnir3 ()

Ales ::
Bolje kot govoriti na pamet bi bilo pogledati kak test, ja. Celoletne gume niso več tisto, kar so bile pred leti, vsaj tistih nekaj boljših modelov ne - Michelin, Goodyear, Hankook. V suhem in mokrem so primerljive z letnimi, v snegu nič dosti slabše od zimskih.

Grimnir3 ::
Pohvale si zasluži tudi Pirellijeva celoletna pnevmatika cinturato all season SF2, ki je kot edina med 16 preskušenimi celoletnimi pnevmatikami dobila oceno dobro za varnostne lastnosti. Najbolje od vseh se je namreč obnesla v poletnih, zimskih in mokrih voznih razmerah, boljšo skupno oceno pa ji je preprečilo razmeroma majhno predvideno število prevoženih kilometrov. Za tiste voznike, ki ne prevozijo veliko kilometrov, je Pirellijeva pnevmatika zagotovo odlična izbira.
Točno te gume sem jaz dal na drugi avto ki na leto naredi kakih 6k kilometrov.

gruntfürmich ::
WizzardOfOZ je izjavil:
Na 4x4 avtu se vsake gume rotirajo med 7 in ....
Kaj pa AWD?
Celoletne gume so eno sranje, slabe pozimi in poleti.
Pomoje so edino za folk ki se vozi zelo pazljivo, počasi, še posebej skozi ovinke.
...govorijo ljudje ki so zabiti, živijo 20 let zadaj, niso pogledali nobenega testa in niso še vozili z celoletnimi gumami
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: gruntfürmich ()

gruntfürmich ::
Zarad tistih 10-20% (ce se prav spomnim nekih testov) daljse zavorne poti na celoletni vs zimski pa res me rabis ostati doma.
Tole je precej napacno razmisljanje. Hitrost pri zaviranju ne pada linearno, temvec s korenom razdalje. Z drugimi besedami, relativno najvecji del hitrosti se izgubi pri zadnjem delu ustavljanja. Tukaj sta grafa ustavljanja pri dobrem pojemku 1g in pri slabsih pojemkih, ki podaljsajo zavorno pot za 10% in 20%, pri 50 in 130 km/h
20km/h je kriticna hitrost za resne poskodbe pescev https://road-safety.transport.ec.europa..., pri 50km/h pa se izvajajo testi EuroNCAP. Kaj ostane od avtomobila pri tej hitrosti verjetno ni treba razlagati.
Mnogo raje dam v povprecju par 100 EUR na leto za najboljse letne in zimske pnevmatike iz testov, kot da riskiram nekaj 1000 EUR popravilo (recimo luci, radar in UZ senzorji).
Blodnje nevednežev.
Razlike med celoletnimi in namenskimi gumami so v povprečju 5%.
Ampak tu so primerjave med najboljšimi.
Kam bi šele prišli, da bi gledali 4 leta stare letne/zimske gume neke srednje znamke napram najboljšim celoletnim?
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

D3m ::
Nov test.
Nokian Seasonproof 2 izgleda odlično za svoj denar.
Nokian Seasonproof 2 izgleda odlično za svoj denar.
|HP EliteBook|R7 8840U|
Zgodovina sprememb…
- spremenil: D3m ()

Ales ::
Tukaj so podatki iz tega testa zgoraj: Best SUV All Season Tyres for 2025.
Vidim, da je Hankook Kinergy 4S2 še vedno med najboljšimi izbirami, kar je kul, ker sem jih pred kratkim nabavil. Izkušnje so zaenkrat OK, le glasne se mi zdijo.
Vidim, da je Hankook Kinergy 4S2 še vedno med najboljšimi izbirami, kar je kul, ker sem jih pred kratkim nabavil. Izkušnje so zaenkrat OK, le glasne se mi zdijo.

buttcrack ::
tudi mene "navdaja z optimizmom", kupil sem jih pa zato, ker drugih CL ni bilo v tej dimenziji :D

Zulf ::
gruntfürmich je izjavil:
WizzardOfOZ je izjavil:
Na 4x4 avtu se vsake gume rotirajo med 7 in ....
...govorijo ljudje ki so zabiti, živijo 20 let zadaj, niso pogledali nobenega testa in niso še vozili z celoletnimi gumami
Prej bi reku 50%!
Zgleda da spadaš v folk, ki se vozi po jajcah.
Razlika med letno-zimsko gumo in letno je kot noč in dan, takoj ko zaviješ v ovinek. Letna zagrabi, dočim letno-zimska zdrsne, se spodvije po podlagi, ko da so iz dreka.
Tko kot sem reku, te gune so sam za zelo počasne, preveč previdne voznike, al pa recimo za zimski čas, ko ni snega pa poledic.

Magic1 ::
Ti si itak car, vožnja na max non stop. Zjutraj namontiraš zimske gume, da greš pri nuli v službo. Po službi pa hitro menjat na letne gume, da lahko pri 20°C divjaš domov. Vsak ima svoje sanje, ti pač sanjaš da si Šumaher. Samo glej, da ne ogrožaš drugih...
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()

WizzardOfOZ ::
gruntfürmich je izjavil:
WizzardOfOZ je izjavil:
Na 4x4 avtu se vsake gume rotirajo med 7 in ....
Kaj pa AWD?
Bom popravil. Na štirikolesnih pogonih se vsake gume rotirajo med 7 in .....
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

gruntfürmich ::
Prej bi reku 50%!
Zgleda da spadaš v folk, ki se vozi po jajcah.
Razlika med letno-zimsko gumo in letno je kot noč in dan, takoj ko zaviješ v ovinek. Letna zagrabi, dočim letno-zimska zdrsne, se spodvije po podlagi, ko da so iz dreka.
Tko kot sem reku, te gune so sam za zelo počasne, preveč previdne voznike, al pa recimo za zimski čas, ko ni snega pa poledic.
razlika med letno/zimsko in celoletno je 5%, bebo.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: gruntfürmich ()

gruntfürmich ::
WizzardOfOZ je izjavil:
gruntfürmich je izjavil:
WizzardOfOZ je izjavil:
Na 4x4 avtu se vsake gume rotirajo med 7 in ....
Kaj pa AWD?
Bom popravil. Na štirikolesnih pogonih se vsake gume rotirajo med 7 in .....
v mojih navodili piše da na 5000km.
pa misliš da ima to smisel?
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

D3m ::
Tukaj so podatki iz tega testa zgoraj: Best SUV All Season Tyres for 2025.
Vidim, da je Hankook Kinergy 4S2 še vedno med najboljšimi izbirami, kar je kul, ker sem jih pred kratkim nabavil. Izkušnje so zaenkrat OK, le glasne se mi zdijo.
Mene je pa Nokian presenetil.
Pa za isto ceno, kot Hankook.
|HP EliteBook|R7 8840U|

Zulf ::
Ti si itak car, vožnja na max non stop. Zjutraj namontiraš zimske gume, da greš pri nuli v službo. Po službi pa hitro menjat na letne gume, da lahko pri 20°C divjaš domov. Vsak ima svoje sanje, ti pač sanjaš da si Šumaher. Samo glej, da ne ogrožaš drugih...
Ne, mam 2 avta. en je za na šiht in ja, ma pozim letno-zimske gor, drug je pa za gušt , pa ma skoz letne.
pa šumaher ne bi bil, ker je bil debil. Hodim pa na piste tiščat, ja.

Zulf ::
gruntfürmich je izjavil:
Prej bi reku 50%!
Zgleda da spadaš v folk, ki se vozi po jajcah.
Razlika med letno-zimsko gumo in letno je kot noč in dan, takoj ko zaviješ v ovinek. Letna zagrabi, dočim letno-zimska zdrsne, se spodvije po podlagi, ko da so iz dreka.
Tko kot sem reku, te gune so sam za zelo počasne, preveč previdne voznike, al pa recimo za zimski čas, ko ni snega pa poledic.
razlika med letno/zimsko in celoletno je 5%, bebo.
Daj ne palamudi, več kot 5% je razlika že med boljšo in cenejšo LETNO gumo!
Pa ne bi ti zdej še rad razlagu kaj narediš z zimsko gumo ko ga žgeš po AC polet na morje, pa ne mislim sam na obrabo. pol se pa čudi folk ko po dežju drsi ko po ledu...

energetik ::
Daj ne palamudi, več kot 5% je razlika že med boljšo in cenejšo LETNO gumo!
Pa ne bi ti zdej še rad razlagu kaj narediš z zimsko gumo ko ga žgeš po AC polet na morje, pa ne mislim sam na obrabo. pol se pa čudi folk ko po dežju drsi ko po ledu...
Ja, ful ga žgeš med DE/AT/NL turisti v avtodomih in prikolicah. Ne ga srat, kaj pa se guma nuca, če voziš naravnost po AC? Kvečjemu se nuca v mestu in regionalni ovinkasti vožnji.
In ravno to je smisel, da gumo zamenjam po 3 letih zaradi profila, ne pa da jo imam staro 6 let še vedno z 6mm profila in jo mečem stran zaradi starosti. In to 2 para (letni/zimski), ker sta oba stara z ogromno profila.
vires in numeris
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()

WizzardOfOZ ::
gruntfürmich je izjavil:
WizzardOfOZ je izjavil:
gruntfürmich je izjavil:
WizzardOfOZ je izjavil:
Na 4x4 avtu se vsake gume rotirajo med 7 in ....
Kaj pa AWD?
Bom popravil. Na štirikolesnih pogonih se vsake gume rotirajo med 7 in .....
v mojih navodili piše da na 5000km.
pa misliš da ima to smisel?
5k km je mogoče malo pretirano, ima pa nek smisel. Obseg gum naj bi bil čim bolj enak, da komponente delajo brez napetosti.
En tak primer: Če je obseg enega para koles manjši, bo razlika udarila na sredinski diferencial, ker bo manjši par koles za isto razdaljo naredil več obratov, to pomeni, da se bo izhod iz diferenciala na tisti par koles vrtel hitreje. (to je seveda delo diferenciala). Tukaj problem nastane na starejših terencih, ki nimajo sredinskega diferenciala, ampak togo sklenjeno povezavo s T-členom.
Bo pa v tvojem primeru to zaznal tudi računalnik. Na vsaki polosovini so ponavadi magnetki, ki ABS senzorju javljajo število obratov polosovine. Sedaj pa vprašanje, kako so rešili pri ABS-u v tvojem modelu. Sam računalnik (njegov protizdrsni sistem), če zazna, da se eno kolo vrti hitreje (zavrti v prazno), ABS blokira tisto kolo, da se moč prenese na kolo, ki se ne vrti v prazno. Kar pomeni, da bi v končni fazi ABS lahko tudi kako kolo blokiral zaradi tega.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

Zulf ::
Daj ne palamudi, več kot 5% je razlika že med boljšo in cenejšo LETNO gumo!
Pa ne bi ti zdej še rad razlagu kaj narediš z zimsko gumo ko ga žgeš po AC polet na morje, pa ne mislim sam na obrabo. pol se pa čudi folk ko po dežju drsi ko po ledu...
Ja, ful ga žgeš med DE/AT/NL turisti v avtodomih in prikolicah. Ne ga srat, kaj pa se guma nuca, če voziš naravnost po AC? Kvečjemu se nuca v mestu in regionalni ovinkasti vožnji.
In ravno to je smisel, da gumo zamenjam po 3 letih zaradi profila, ne pa da jo imam staro 6 let še vedno z 6mm profila in jo mečem stran zaradi starosti. In to 2 para (letni/zimski), ker sta oba stara z ogromno profila.
Car, kok tisoč/leto pa delaš da maš letno-zimske za 3 leta? Kak pa držijo po snegu pa dežju 3.je leto?
Mel sm neke savine LZ, pa so ble čez 2 leti drsalnica po dežju, so otrdile ko plastika, pol pa Hankook Kinergy 4S2 in nove so ble po suhem mehke ko drek, v letu jih je tok požrlo da se v snegu ne bi upu tut v najmanjši klanec.
Ajd, ne rečem da niso dobre za enega penzjonista na primorskem, ki letno naredi manj kot 5jurjev...
Ni mi jasno kak nekdo ne dojame da ne more bit ena zmes in en profil super sa vse temperature, sneg, suho cesto...

Zulf ::
Mislim da po cca 8k so mele po stedini samo še 5mm, po robovih pa še manj.
Za poleti jih ne bi priporočal, ne rečem pa za čez jesen, zimo, pomlad, tam kjer skoraj ni snega. To je za blage zime in ne vroča poletja...
Za poleti jih ne bi priporočal, ne rečem pa za čez jesen, zimo, pomlad, tam kjer skoraj ni snega. To je za blage zime in ne vroča poletja...

Alfa Dog ::
Ja ker pri nas so zime take, da imas vsak dan vsaj 10 cm snega na cesti.... NOT
Zadnji dve leti so bile ZL gume na 2. avtu: vse ok, vozila zena in vozil jaz, sli na smucanje in na morje. Oktobra dobi ZL gume tudi 1. avto.
Tehnologija in kemija sta napredovali, zime so vse bolj mile. Ocitno se da narediti gume za cel spekter temperatur. Saj verjetno se kdo spomni da se je vcasih pred zimo zamenjalo motorno olje s tistim zimskim, ki ni postalo gosto kot marmelada pri 0 stopinj. No, baje ze par let tega ni potrebno vec delat, ker ...
Zadnji dve leti so bile ZL gume na 2. avtu: vse ok, vozila zena in vozil jaz, sli na smucanje in na morje. Oktobra dobi ZL gume tudi 1. avto.
Tehnologija in kemija sta napredovali, zime so vse bolj mile. Ocitno se da narediti gume za cel spekter temperatur. Saj verjetno se kdo spomni da se je vcasih pred zimo zamenjalo motorno olje s tistim zimskim, ki ni postalo gosto kot marmelada pri 0 stopinj. No, baje ze par let tega ni potrebno vec delat, ker ...

lemur233 ::
Moja mama me je vedno oblekla v zimsko gumo, ko je bila zima. Poleti, pa mi je nataknila letno gumo.

boro10 ::
Za naše vremenske razmere so celoletne povsem ok, če ne živiš v hribih z več snega. Glede na pogoje na cesti in vreme / temperature skozi leto bi lahko celo trdil, da voziš več časa s primernejšimi gumami če imaš celoletne.
https://postimg.cc/gallery/hJLyScD
https://postimg.cc/gallery/hJLyScD
Pozdrav
Zgodovina sprememb…
- spremenil: boro10 ()

starfotr ::
Dobrih gum, zavor, podvozja za veliko večino situacij na cesti ne rabiš. Razen, ko jih.
Zakonodaja je precej popustljiva in dopušča tudi XY let stare letne gume z verigami. Kar pa ne pomeni, da je to ustrezno za na cesto.
Dopuščajo tudi celoletne gume. Vendar vemo, da po 2 letih niso več primerne za na cesto.
Zakonodaja je precej popustljiva in dopušča tudi XY let stare letne gume z verigami. Kar pa ne pomeni, da je to ustrezno za na cesto.
Dopuščajo tudi celoletne gume. Vendar vemo, da po 2 letih niso več primerne za na cesto.

Gregor P ::
2 leti se sliši dokaj malo za posameznika in najbrž čisto ok za neko podjetje, kjer se stalno vozi po več km, ker bi hitro porabili tudi dva seta gum.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

WizzardOfOZ ::
2 leti se sliši dokaj malo za posameznika in najbrž čisto ok za neko podjetje, kjer se stalno vozi po več km, ker bi hitro porabili tudi dva seta gum.
2 leti pomeni 4 sezone. Na 4 sezone pa večina ljudi menja letne in zimske gume. Torej je tudi za posameznika čisto normalno.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

starfotr ::
Problem nastane, ker večina ne menja letnih/zimskih na ~4 leta. In prav tako ne celoletnih na ~2 leti.
In še ne menjajo vse 4 gum naenkrat. Mnogi samo 2 in 2 ali podobno.
In še ne menjajo vse 4 gum naenkrat. Mnogi samo 2 in 2 ali podobno.

dripac ::
Problem nastane, ker večina ne menja letnih/zimskih na ~4 leta. In prav tako ne celoletnih na ~2 leti.
In še ne menjajo vse 4 gum naenkrat. Mnogi samo 2 in 2 ali podobno.
Zapisat v zakon, da policist ob kontroli ali da se na tehničnem pregledu gleda še starost gum in to je to.
Celoletne gume na mojem avtu menjam na tri leta oz. približno 30-35kkm, potem pa na deponijo.
5+ let stare gume nimajo kaj iskat na cesti, pa me vedno znova preseneti kaj vse se najde.

CopiumRovte ::
starost gum, se ne sme gledati. Jaz sem imel 15 let stare zimske gume na drugem avtu pa so bile še dobre.

Katsuo ::
Sami šank strokovnjaki in mojstri vulkanizerji v tej temi :)). Bi na 2,3 leti menjali gume. Medtem pa kapitalistični proizvajalci, katerim je interes da gume čimprej menjamo pravijo, da so gume glede starosti dobre do 8 let. Recimo Michelin. Ampak ja, šank mojstri vedo.

blackbfm ::
2 leti pomeni 4 sezone. Na 4 sezone pa večina ljudi menja letne in zimske gume. Torej je tudi za posameznika čisto normalno.
vsekanci menjajo gume na 2 leti in nam zastrupljajo planet brezveze ..... proizvajalci so jasni, 10 let
5+ let stare gume nimajo kaj iskat na cesti, pa me vedno znova preseneti kaj vse se najde.
dobre gume samo idioti stran mečete

bm1973 ::
Pa ja znate malo oceniti kdaj vam gume ne primejo več na cesti... Sploh na mokrem. Snega tako ali tako ni več...
Ali kdaj NI več dosti profila. Tiste merilce dobiš za 1 EUR...
Ali kdaj je guma res prestara (starejša od 5, 6 let...)
Takrat pač menjaš.
Ali rabite AI?!?!?
Ali kdaj NI več dosti profila. Tiste merilce dobiš za 1 EUR...
Ali kdaj je guma res prestara (starejša od 5, 6 let...)
Takrat pač menjaš.
Ali rabite AI?!?!?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bm1973 ()

blackbfm ::
kakšen merilec profila rabiš ffs
5 let stara guma nikakor ni prestara, po nobenih kriterijih, razen slotekarskih
5 let stara guma nikakor ni prestara, po nobenih kriterijih, razen slotekarskih

WizzardOfOZ ::
2 leti pomeni 4 sezone. Na 4 sezone pa večina ljudi menja letne in zimske gume. Torej je tudi za posameznika čisto normalno.
vsekanci menjajo gume na 2 leti in nam zastrupljajo planet brezveze ..... proizvajalci so jasni, 10 let
5+ let stare gume nimajo kaj iskat na cesti, pa me vedno znova preseneti kaj vse se najde.
dobre gume samo idioti stran mečete
Ko gume po mokrem ne držijo več, so za zamenjat. To je pri nas nekje na 50k kilometrov v dveh letih. Zakaj bi se izpostavljal in reskiral nesrečo, če pa ni treba. je teh 700€ za nove gume veliko cenejših od problemo z nesrečo.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

gruntfürmich ::
WizzardOfOZ je izjavil:
Ko gume po mokrem ne držijo več, so za zamenjat. To je pri nas nekje na 50k kilometrov v dveh letih. Zakaj bi se izpostavljal in reskiral nesrečo, če pa ni treba. je teh 700€ za nove gume veliko cenejših od problemo z nesrečo.
jst bi rekel da je drastičen upad zmogljivosti gume že po prvi sezoni.
kakšen merilec profila rabiš ffs
5 let stara guma nikakor ni prestara, po nobenih kriterijih, razen slotekarskih
mislim da se za obrabo gume šteje šele ko jo daš na avto, ne ko leži v skladišču.
in če drži lastnosti v skladišču, potem je tudi DOT napačno gledati za 'starost' gume.
Ni mi jasno kak nekdo ne dojame da ne more bit ena zmes in en profil super sa vse temperature, sneg, suho cesto...ti živiš 20 let zadaj. takrat so potekale točno take šank debate.
sneg? 2× na leto za 99,99% ljudi, ostalo pa mokra cesta.
eni res nimate stika z realnostjo.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: gruntfürmich ()

blackbfm ::
Ko gume po mokrem ne držijo več, so za zamenjat. To je pri nas nekje na 50k kilometrov v dveh letih. Zakaj bi se izpostavljal in reskiral nesrečo, če pa ni treba.
za nesrečo bo kriva kar neprilagojena vožnja, manj kot 10 let stara guma s skladnim profilom je po vseh proizajalčevih, pravnih, zavarovalniških, tehničnih kriterjih 100% izpravna. razen po slotekarskih je guma fuč že za prvim ovinkom

CopiumRovte ::
slotekovci itak ne vedo kaj je to guma, saj so skoz za računalnikom...še manj pa kaj je to olaguma

fikus_ ::
Pred okrog 20-imi leti sem imel na avtu neke Michelinke, po 3-4-ih letih na suhi cesti "top šit", na mokri zanič.
To da ugotavljaš v realnosti na cesti, kako se obnašajo pnevmatike, je malo pozno , če ne že prepozno.
To da ugotavljaš v realnosti na cesti, kako se obnašajo pnevmatike, je malo pozno , če ne že prepozno.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

energetik ::
Tega ne moreš glede na DOT preverjat. Imaš lahko x10 razlike med enako starimi, odvisno od firme in modela in uporabe. Lahko bi morda le predpisali predpisan koeficient in ga preverjali na tehničnih, recimo na nekih gladkih, standardnih valjih. Kar bi bilo po mojem povsem izvedljivo, glede na to, da se podobni valji za test zavor že ves čas uporabljajo. Tu pač ne bi bili hrapavi, ampak recimo mokri in gladki.Problem nastane, ker večina ne menja letnih/zimskih na ~4 leta. In prav tako ne celoletnih na ~2 leti.
In še ne menjajo vse 4 gum naenkrat. Mnogi samo 2 in 2 ali podobno.
Zapisat v zakon, da policist ob kontroli ali da se na tehničnem pregledu gleda še starost gum in to je to.
Celoletne gume na mojem avtu menjam na tri leta oz. približno 30-35kkm, potem pa na deponijo.
5+ let stare gume nimajo kaj iskat na cesti, pa me vedno znova preseneti kaj vse se najde.
vires in numeris
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()

Magic1 ::
Jao, so razlike v okoliščinah. DOT ti ne pove veliko, če je guma stala par let primerno skladiščena. Ko je guma na avtu in v uporabi, izgublja na kvaliteti čez čas. Seveda je spet razlika, ali je avto 99% časa v garaži v idealnih okoliščinah, ali je 24/7 na spremenljivem vremenu. Seveda je tudi vprašanje kilometrine. Nekdo ki dela 30kkm+ letno, bo gumo menjal zaradi profila. Jaz sem v preteklosti na gumah opazil bistveno slabše lasnosti po 4 letih (zaznano pozimi v mokrem, ali na snegu). Imam celoletne in jih menjam pred 4 ali 5 zimo. Pač odvisno od gume, kako se obnaša. Profila mi vedno dovolj ostane.
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()

dripac ::
Tega ne moreš glede na DOT preverjat. Imaš lahko x10 razlike med enako starimi, odvisno od firme in modela in uporabe. Lahko bi morda le predpisali predpisan koeficient in ga preverjali na tehničnih, recimo na nekih gladkih, standardnih valjih. Kar bi bilo po mojem povsem izvedljivo, glede na to, da se podobni valji za test zavor že ves čas uporabljajo. Tu pač ne bi bili hrapavi, ampak recimo mokri in gladki.Problem nastane, ker večina ne menja letnih/zimskih na ~4 leta. In prav tako ne celoletnih na ~2 leti.
In še ne menjajo vse 4 gum naenkrat. Mnogi samo 2 in 2 ali podobno.
Zapisat v zakon, da policist ob kontroli ali da se na tehničnem pregledu gleda še starost gum in to je to.
Celoletne gume na mojem avtu menjam na tri leta oz. približno 30-35kkm, potem pa na deponijo.
5+ let stare gume nimajo kaj iskat na cesti, pa me vedno znova preseneti kaj vse se najde.
Napisal debilno, moja napaka. Mislil sem na to koliko časa jih uporabljam. Še vsake gume katere sem kupil niso imele aktualnega DOT-a, so bile stare vsaj leto, pogosteje dve leti. Menjal sem jih torej po treh letih uporabe, ne ko so stare tri leta gledano po DOT-u.
Zakaj na tri leta? Moja odločitev glede na občutek vožnje, nisem strokovnjak, daleč od tega. Živim na območju kjer je precej vijugavih gor/dol cest ki po vsakih padavinah rabijo precej časa da se posušijo. Oprijem gum pa po treh sezonah uporabe (spet, moj občutek) ni enak, je precej slabši. Zato tak režim menjave.
Tega ne moreš glede na DOT preverjat. Imaš lahko x10 razlike med enako starimi, odvisno od firme in modela in uporabe. Lahko bi morda le predpisali predpisan koeficient in ga preverjali na tehničnih, recimo na nekih gladkih, standardnih valjih. Kar bi bilo po mojem povsem izvedljivo, glede na to, da se podobni valji za test zavor že ves čas uporabljajo. Tu pač ne bi bili hrapavi, ampak recimo mokri in gladki.Problem nastane, ker večina ne menja letnih/zimskih na ~4 leta. In prav tako ne celoletnih na ~2 leti.
In še ne menjajo vse 4 gum naenkrat. Mnogi samo 2 in 2 ali podobno.
Zapisat v zakon, da policist ob kontroli ali da se na tehničnem pregledu gleda še starost gum in to je to.
Celoletne gume na mojem avtu menjam na tri leta oz. približno 30-35kkm, potem pa na deponijo.
5+ let stare gume nimajo kaj iskat na cesti, pa me vedno znova preseneti kaj vse se najde.
Napisal debilno, moja napaka. Mislil sem na to koliko časa jih uporabljam. Še vsake gume katere sem kupil niso imele aktualnega DOT-a, so bile stare vsaj leto, pogosteje dve leti. Menjal sem jih torej po treh letih uporabe, ne ko so stare tri leta gledano po DOT-u.
Zakaj na tri leta? Moja odločitev glede na občutek vožnje, nisem strokovnjak, daleč od tega. Živim na območju kjer je precej vijugavih gor/dol cest ki po vsakih padavinah rabijo precej časa da se posušijo. Oprijem gum pa po treh sezonah uporabe (spet, moj občutek) na mokri vijugavi cesti ni enak, je precej slabši. Zato tak režim menjave.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: dripac ()

WizzardOfOZ ::
Ko gume po mokrem ne držijo več, so za zamenjat. To je pri nas nekje na 50k kilometrov v dveh letih. Zakaj bi se izpostavljal in reskiral nesrečo, če pa ni treba.
za nesrečo bo kriva kar neprilagojena vožnja, manj kot 10 let stara guma s skladnim profilom je po vseh proizajalčevih, pravnih, zavarovalniških, tehničnih kriterjih 100% izpravna. razen po slotekarskih je guma fuč že za prvim ovinkom
Guma s 50k kilometrov prevoženih, ki drsi na mokri cesti, zame ni več izpravna, pa če se ti in ostali poznavalci na glavo postavite.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WizzardOfOZ ()

Magic1 ::
Cerjetno je staranje dosti pogojeno s cikli segrevaneje/ohlajanje +UV svetloba. Več kot je guma prevozila, več ciklov je šla čez in posledično je bolj degredirana neglede na količino profila. Seveda se gume od firme do firme hitreje spreminjajo, ene hitreje, druge počasneje degredirajo. Kar ti pa nič ne pomaga, saj se kemija konstantno spreminja. Kakšna bo guma na dolgi rok, je pač loterija. Voziš in sproti obpačno preverjaš lasnosti. Sploh po 3 letih, ali 30kkm.
Magic
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Katere zimske gume? (strani: 1 2 3 4 … 63 64 65 66 )Oddelek: Na cesti | 602131 (57186) | Ghost7 |
» | Zimske gume fuc po manj kot 30k (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Loža | 11800 (7591) | stara mama |
» | S katerimi gumami se vozite z avtom pozimi (zimske, celoletne, letne)? (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 7302 (5550) | Zimonem |
» | Katere gume priporočate celoletne ali zimske in letne posebej? (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 11181 (9367) | ZveeZ |
» | Kombinacija celoletnih in zimskih gumOddelek: Na cesti | 5533 (3712) | LeQuack |