» »

Celoletne gume

Celoletne gume

««
11 / 14
»»

energetik ::

starfotr je izjavil:

Saj tudi pravijo, da so nekaj let stare gume v bistvu nove, če so bile skladiščene pravilno. Kar je neumnost in laž. Staranja materiala ne moreš preprečit z nobenim konzerviranjem. To je samo izgovor, da ti prodajo gume s starim DOT.
Guma se stara predvsem na svetlobi in vročini. Če so bile res pravilno skladiščene, bi morale biti tudi po par letih enake kot nove.

Sicer pa se tega ne ugiba, ampak izmeri na cesti. Jasno pa, da če imaš celoletne tudi za v sneg, jih boš šel menjat ne glede na leta, če profil pade tam pod 5-6mm. Vsaj jaz bi jih. Enako jih boš šel menjat, če začnejo drseti na mokrem. Ali bo to po 2 ali 5 letih, pa ne moreš na pamet pisat, kot to počneš ti.

Za tiste, ki delajo malo letnih km, so celoletne vsekakor bolj optimalne.
vires in numeris

fikus_ ::

Sam material se stara, lahko se nekatere vplive omili, ne da se jih pa popolnoma preprečiti.
Nekaj z neta:

Povišanje temperature vodi do razpokanja gumijastega materiala, kar povzroči kemično oksidacijsko reakcijo in pospeši hitrost reakcije oksidacije gume.

Čim krajši je svetlobni val, tem večja je energija. Poškodba gumijastega materiala so ultravijolični žarki z večjo energijo. Poleg neposrednega pretrganja in zamreženja gumijaste molekularne verige, ki ga povzročajo ultravijolični žarki, guma zaradi absorpcije svetlobne energije ustvarja proste radikale, ki sprožijo in pospešijo proces verižne reakcije oksidacije.

Kisik je podvržen verižni reakciji prostih radikalov z molekulami gume v gumi, molekularna veriga pa je prekinjena ali pretirano zamrežena, kar povzroči spremembo lastnosti gume. Oksidacija je eden pomembnih razlogov za staranje gume.

Kemično aktivni kisik ozona je veliko večji in bolj uničujoč, pretrga molekularno verigo.

Gumijasti material se lahko poškoduje, če je izpostavljen dežju ali potopljen v vodo. To je zato, ker vodotopne snovi v gumi in komponente, ekstrahirajo in raztopijo z vodo.

Pod ponavljajočim se delovanjem mehanskih obremenitev se bo molekularna veriga gume pretrgala, da bo nastala prosta radikala, ki bodo sprožili oksidacijsko verižno reakcijo, ki bo pod vplivom stresa zlahka povzročila razpoke ozona.


Je strojni prevod, zato nekaj čudnih besed.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

WizzardOfOZ ::

Če imaš suva s 4 kolesnim pogonom, ne vem zakaj bi letne ali zimske gume kupoval. Se ne splača. Celoletne in to je dovolj.

Imam na svojem celoletne gume. Sicer malo bolj ojačane in kot nove imajo 12mm profila, kar je lahko tudi za tretjino več od novih letnih, ki jim dajejo sedaj tudi že samo po 8mm profila, pa tretjino več od zimskih, ki so sedaj z 9mm profila.

V dveh letih jih bom zvozil. To je nekje 60k kilometrov. Garancije imajo sicer 60k milj (95k kilometrov), ampak tretjo zimo niso več dovolj dobre za v sneg, zato jih menjam. (ne pravim, da so po dveh letih zanič za po snegu, samo ne dovolj dobre, da bi se čisto varnega počutil pri norijah, ki jih na snegu rad počnem).
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

Zgodovina sprememb…

gruntfürmich ::

vse je odvisno od tega, kako te gume držijo na cesti in nič drugega.
jaz po 3 letih nimam več zaupanja v sprednje michelinke (zadaj sem že spomladi menjal za continental) tako da bom oktobra zamenjaš še prednji gumi, čeprav po profilu sodeč so še super...
in potem na vsake 3 leta menjava.
če imaš dober občutek za avto, lahko opaziš da je ponavadi po 1 sezoni drastični upad zmogljivosti gume, potem pa je na tebi kako se voziš in koliko ji zaupaš. če preveč, po navadi pomeni da nimaš pojma in to kar kliče po nesreči.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Zgodovina sprememb…

m0LN4r ::

Jaz sem pri Pirelli zimskih opazil ravno obratno, prvo leto so bile zelo cudne, kot ce bi bile z necim premazanane, tam 2. in 3. sezono pa sem bil pozitivno presenecen, tudi 4. upam rect, da so bile bolj predvidljive kot 1. sezono.

Pa sem letel z njimi vsak dan cez isti krozni s hladnimi, po dezju, snegu in ledu.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

vinkop ::

jaz sem nabavil continental allseasoncontact 2, pa da vidimo kako se bo obneslo. do sedaj sem vedno vozil z zimskimi ali letnimi, letos pa sem se odločil za vmesni model.

IL_DIAVOLO ::

Premium ali made in china?
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

WizzardOfOZ ::

m0LN4r je izjavil:

Jaz sem pri Pirelli zimskih opazil ravno obratno, prvo leto so bile zelo cudne, kot ce bi bile z necim premazanane, tam 2. in 3. sezono pa sem bil pozitivno presenecen, tudi 4. upam rect, da so bile bolj predvidljive kot 1. sezono.

Pa sem letel z njimi vsak dan cez isti krozni s hladnimi, po dezju, snegu in ledu.


Ali si jih vmes kaj pumpal? Mogoče so ti jih prvič preveč nafilali in so bile pretrde, kasneje pa ko malo pritisk pade, je avto postal bolj vodljiv, ker so bile gume manj trde?

Recimo, jaz sem vedno mislil, da širša off road guma, če jo spustiš, pokrije večjo površino na tleh in ima posledično večji oprijem na terenu. Pa ni res. Ožja guma z enakim obsegom kot širša guma, bo imela boljši oprijem:

Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

Zgodovina sprememb…

Comandante ::

Wizzard, ko je moja draga kupila novega T-Roca, smo dobili gume napumpane na 3,4 bara, kar je blizu maksimuma za gumo. Najprej sem se cudil, kako se neugodno vozi, potem pa sem jih doma preveril na kompresorju. Spustil na 2,6 bar, vse ok.

Baje, da novim avtom vcasih napumpajo gume na max, da se ne deformirajo, ce dlje casa kje stojijo. Vsekakor pa slamparija s strani prodajalca, da ti taksen avto da v roke.

Utk ::

Mato989 je izjavil:


Zakaj so gume po 3 letih za v smeti? Kolikor jaz vem bi morale gume držati nekje 5-6 let ali nekje 60k km... seveda je odvisno kako voziš.

Ne vem zakaj, vem pa da so. Ni problem v profila, profila je lahk kolk češ. Sem imel od zimskih že vse premium znamke kar obstajajo, pa tudi savo, in nobema 3. zimo ni bila uporabna v snegu, 4. zimo pa niti za po mokrem več ni bila.
Če se voziš tam po tistem vašem polju 70 na uro naravnost, tega ne boš opazil. Dokler nekaj ne skoči pred tebe.

Mato989 ::

Utk je izjavil:

Mato989 je izjavil:


Zakaj so gume po 3 letih za v smeti? Kolikor jaz vem bi morale gume držati nekje 5-6 let ali nekje 60k km... seveda je odvisno kako voziš.

Ne vem zakaj, vem pa da so. Ni problem v profila, profila je lahk kolk češ. Sem imel od zimskih že vse premium znamke kar obstajajo, pa tudi savo, in nobema 3. zimo ni bila uporabna v snegu, 4. zimo pa niti za po mokrem več ni bila.
Če se voziš tam po tistem vašem polju 70 na uro naravnost, tega ne boš opazil. Dokler nekaj ne skoči pred tebe.


Ti pa se vozis po divjinah aljaske in do jakutska v Sibiriji
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

Buggy ::

Utk je cisto prav povedal. Ce se z jajcki drajsate po ravninah ni neke panike, ker tega ne zaznate. Ko bos sel s staro plasticno gumo pa na kaksen ovinek na mastni ovinek v hrib ali se huje na dol, bos pa opazil razliko, ko guma izgubi elasticnost. Dober "lakmusov papir" je, da jo poslatas in potegnes s prstom po njej, vec upora cutis boljse je...ko naslonis prst nanjo in ne cutis vec nobenega upora, si nevaran za druge in sebi in je cas za menjavo neglede na profil.

Utk ::

Ti pa se vozis po divjinah aljaske in do jakutska v Sibiriji

Ne, se pa po normalni avtocesti kdaj tudi v dežu 140. Če tam ne čutiš razlike, če že ovinkov nimate, ti pa tudi ni pomoči.
Aja, pa sej ne greš nikamur...potem so tudi 5 let stare dobre.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Kebo ::

Lani sem za probo zmontiral continental all season contact in se zelo dobro odnesejo v snegu (sprobano ene 2krat), dežju in v suhem. Letos sem tako še na drugem avtu kupil iste in opazil, da so tastare po eni sezoni, precej bolj trde kot so nove tako, da bom poročal kako se odnesejo sedaj, ko gredo v svojo drugo zimo.

chucki ::

Dve sezoni bodo zdrzale pol pa konc :( Jaz imam na peđoju hankook kinergy 4s2h750. Bodo pa obute ze drugo sezono, kot pri tebi.
AMD Ryzen 5 5600/NZXT Kraken X62/Asus ROG Crosshair VI hero/DDR4 32gb/1TB SSD
Gigabyte RTX 3060 Ti /SB Z/NZXT H440 case/ Asus ROG PG248Q
Samsung Q7FN65 + ASUS TUF A17 with RTX 3070 Ti

vinkop ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

Premium ali made in china?

če je to letelo name, kupljene so bile pri bartogu, izdelane na Poljskem. Kitajskih continentalk nisem opazil pri odločanju za nakup.

gruntfürmich ::

Comandante je izjavil:

Wizzard, ko je moja draga kupila novega T-Roca, smo dobili gume napumpane na 3,4 bara, kar je blizu maksimuma za gumo. Najprej sem se cudil, kako se neugodno vozi, potem pa sem jih doma preveril na kompresorju. Spustil na 2,6 bar, vse ok.

Baje, da novim avtom vcasih napumpajo gume na max, da se ne deformirajo, ce dlje casa kje stojijo. Vsekakor pa slamparija s strani prodajalca, da ti taksen avto da v roke.

Meni je vulkanizer rekel, da na veliko opažajo sploh pri japonskih avtih, da so gume premalo napumpane in se obrabijo samo po robovih. Ker imajo japonci nižje tlake napisane. In takšna guma ni dobra za oprijem.

3,4bar pa se mi vseeno zdi da je hudo na max
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Zgodovina sprememb…

Gregor P ::

Zdaj, ko si to napisal, sem spomnim, da so mi pred leti dali testno Toyoto za vozit, kjer je na vratih pisalo, da bi moralo biti ene 2,4 tlaka (vrednosti so bile sicer različne glede na sprednje in zadnje gume ter hitrost), napumpane so bile pa na 2,9; kar niti ne bi vedel, če ne na eni gumi spustilo malo zraka in se mi je prižgal senzor in sem šel potem preveriti.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

matobeli ::

gruntfürmich je izjavil:


Meni je vulkanizer rekel, da na veliko opažajo sploh pri japonskih avtih, da so gume premalo napumpane in se obrabijo samo po robovih. Ker imajo japonci nižje tlake napisane.


A to bolj na starih ali tudi novih? Da ni slučajno fora da so stare japonske kripe še vedno na cesti in dajejo gor ljudje kitajske gume, na nove avte pa bolj premium :))

Comandante ::

matobeli je izjavil:

gruntfürmich je izjavil:


Meni je vulkanizer rekel, da na veliko opažajo sploh pri japonskih avtih, da so gume premalo napumpane in se obrabijo samo po robovih. Ker imajo japonci nižje tlake napisane.


A to bolj na starih ali tudi novih? Da ni slučajno fora da so stare japonske kripe še vedno na cesti in dajejo gor ljudje kitajske gume, na nove avte pa bolj premium :))

To je res tudi na novih. Meni je na obeh Mazdah (3 in CX-5) pisalo 2,5 bar. Vozi se jih dejansko dobro na 2,7-2,8 bar. Karkoli manj, imas v ovinku obcutek, da imas gumji defekt.

m0LN4r ::

Pozdravljeni, je kdo nasel kak test o degradaciji oprijema celoletnih napram zimski gumi?

Konkretneje, mogoce je kdo od vas ze naredil izkusnjo, kako se obnese celoletna vozena dve poletji, tretjo zimo napram tri leta stari zimski gumi naprimer?

Gledam teste celoletnih vse je super, ampak nikjer ni omenjeno kako se kej obnesejo celoletne tretjo zimo, ko so se ze dve poletji pekle na vrocini.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

D3m ::

Gledaš tisto, ki se manj obrabi.

Goodyear Vector Gen.3 bom imel še to 3 sezono in pol se konča, ker tudi profil bo manj, kot 4mm.
|HP EliteBook|R5 6650U|

Utk ::

Konkretneje, mogoce je kdo od vas ze naredil izkusnjo, kako se obnese celoletna vozena dve poletji, tretjo zimo napram tri leta stari zimski gumi naprimer?

Ti povem spomladi. Tako po občutku bi reku, da upam da ne bo preveč snega...ampak to sem upal 3. zimo tudi z zimsko.
Tudi če znjo prevoziš 2 zimi in 2 poletja, so to 4 sezone, kar ni slabo. Če zdrži še 3. zimo, bo tudi 3. poletje, kar je pa že 6 sezon.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

m0LN4r ::

Men se gre za degradacijo zimskih lastnosti napram zimski gumi, ker celoletni gumi unicujes mehko zmes poleti, zimski pa pac ne, ker jo vozis samo pozimi.

Da ne bo potem presenecenj pozimi, ce celoletno cvrem dve leti na 40 stopinjskem asfaltu vsak dan.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

WizzardOfOZ ::

Celoletna je po zmesi nekje vmes med letno in zimsko in je zato manj občutljiva na vročino kot zimska guma.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

Utk ::

m0LN4r je izjavil:

Men se gre za degradacijo zimskih lastnosti napram zimski gumi, ker celoletni gumi unicujes mehko zmes poleti, zimski pa pac ne, ker jo vozis samo pozimi.

Da ne bo potem presenecenj pozimi, ce celoletno cvrem dve leti na 40 stopinjskem asfaltu vsak dan.

Sej razumem. Po moje bo 3. zima zelo na meji. Nekdo sicer ne bi opazil, da je karkoli narobe, nekdo drug pa sigurno bi.

energetik ::

m0LN4r je izjavil:

Men se gre za degradacijo zimskih lastnosti napram zimski gumi, ker celoletni gumi unicujes mehko zmes poleti, zimski pa pac ne, ker jo vozis samo pozimi.

Da ne bo potem presenecenj pozimi, ce celoletno cvrem dve leti na 40 stopinjskem asfaltu vsak dan.
Zakaj misliš, da 40° (ali recimo tam do nekje 80° na vročem asflatu v vročinskem valu ob obremenitvi) škodi gumi, če je bila dobesedno narejena pri 150-180°C procesu vulkanizacije? Potem bi že iz peči prišla zanič guma. Vročina le pospeši obrabo, če imaš dosti gas/bremza vožnje in ovinkov. Če ti je to faktor, pač vozi ločen zimski/letni komplet še naprej.
Gumo (kot material) uničuje svetloba in UV, ne pa vročina - dokler ne greš v absurde, kot je dirkanje na Nordschleife.
vires in numeris

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

m0LN4r ::

Zato, ker voznja ni proizvodnja, pri voznji je se prisotno trenje, pritiski, sile raztezanja in krcenja.
In cisto zato, ker sem enkrat peljal poleti zimsko gumo 1000km in je bila po tej furi za moje pojme unicena, profil je izgledal razmazan kot stara radirka, kot podplat kitajskih crocsov s katerimi gres poleti po mestu parkrat.

WizzardOfOZ je izjavil:

Celoletna je po zmesi nekje vmes med letno in zimsko in je zato manj občutljiva na vročino kot zimska guma.

Ne v bistvu ni, celoletna je sestavljena iz obeh zmesi. Kraki profila so razdeljeni v dva predela, en je iz zimske zmesi, drugi iz letnega.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

Gregor P ::

Ne vem, pišem na pamet, ampak v resnici zimske gume voziš izmenično, torej npr. 5 let po 4 mesece (zimska oprema od 15. 11. do 15. 3.), torej skupaj 20 mesecev (1 leto in 8 mesecev) - letne pa potem okoli 3 leta in 4 mesece. In ko so gume (od nekje dneva proizvodnje/nakupa) stare cca. 5 let, jih običajno menjaš z novimi (letne in zimske) - ok morda gume zdržijo tudi dlje (odvisno do materialov in uporabe).

Tako da na podlagi tega bi (spet na pamet) rekel, da zimski del celoletne gume zdrži težko več kot 3 leta; torej 2. sezoni bi morala, 3. pa je že na meji. Zgolj teoretično seveda.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Utk ::

Več kot 3 sigurno ne, tudi 3. zima je pa najbrž problem. Bomo videli :)

Čeprav, s čim vse se folk vozi, bi jih sigurno nekdo vozil tudi 5 let.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

energetik ::

m0LN4r je izjavil:

Zato, ker voznja ni proizvodnja, pri voznji je se prisotno trenje, pritiski, sile raztezanja in krcenja.
In cisto zato, ker sem enkrat peljal poleti zimsko gumo 1000km in je bila po tej furi za moje pojme unicena, profil je izgledal razmazan kot stara radirka, kot podplat kitajskih crocsov s katerimi gres poleti po mestu parkrat.
Ampak to je profil, ne pa da bo postala trda. Poleg tega moraš voziti divje, če ti uspe uničit zimsko gumo po 1000km. Ali pa si imel vmes postanek na Nordschleife.
Sam sem pred leti vozil Eskimo S3 par poletij, prevoženih nekih 15 Mm, pa sem jo morda vse skupaj znucal za 1mm, pa še to ni bilo nič "razmazana" in stopljena kot pišeš ti. Enostavno ne vem, kako to nekateri vozite.
Zdaj vozim Eskimo HP2, samo pozimi (čez je dala 3 zime, skupno nekje 20 Mm), pa ni znucana niti za 0,5mm, merjeno s šublerjem od takrat ko je bila nova.
vires in numeris

D3m ::

Poročam, kako bo.

Imam še 5mm profila, če bo uspešno bom menjal šele naslednje leto jeseni, kar pomeni skupno 6 sezon (3 zimske + 3 poletne)
|HP EliteBook|R5 6650U|

Magic1 ::

Gumi ne škodje v večji meri visoka temperatura. Škoduje ji bolj svetloba, ki povzroča večjo degredacijo materiala. Visoke temperature zgolj povečajo obrabo.
Magic

Mato989 ::

Jaz sem izračunal da če ne delaš letno nekje enakomerno vsaj 25.000 km, se ti ne splačajo posamezne gume za posamezno sezono, ker bo prej hin kot obrabljena, razen če ne znaš vozit...

Guma načeloma mora zdržat 60k km neke normalne vožnje brez nenadnih zaviranj in pospeševanj... če delaš letno manj kot 25k (oz 30k) to pomeni da boš na 1 leto pnucal letni/zimski set gum za 12,5 do 15k km... kar ni smiselno ker jih boš moral v vsakem primeru menjat v 3-4 letih... dejansko pa gume držijo 5-6 let...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

m0LN4r ::

energetik je izjavil:

m0LN4r je izjavil:

Zato, ker voznja ni proizvodnja, pri voznji je se prisotno trenje, pritiski, sile raztezanja in krcenja.
In cisto zato, ker sem enkrat peljal poleti zimsko gumo 1000km in je bila po tej furi za moje pojme unicena, profil je izgledal razmazan kot stara radirka, kot podplat kitajskih crocsov s katerimi gres poleti po mestu parkrat.
Ampak to je profil, ne pa da bo postala trda. Poleg tega moraš voziti divje, če ti uspe uničit zimsko gumo po 1000km. Ali pa si imel vmes postanek na Nordschleife.
Sam sem pred leti vozil Eskimo S3 par poletij, prevoženih nekih 15 Mm, pa sem jo morda vse skupaj znucal za 1mm, pa še to ni bilo nič "razmazana" in stopljena kot pišeš ti. Enostavno ne vem, kako to nekateri vozite.
Zdaj vozim Eskimo HP2, samo pozimi (čez je dala 3 zime, skupno nekje 20 Mm), pa ni znucana niti za 0,5mm, merjeno s šublerjem od takrat ko je bila nova.

Ali pa je vprasanje kako ti vozis, ce se ti nic ne znucajo.

No saj odvisno je tudi koliko kilometrov in kaksen asfalt.

Pirelli Cinturato Winter, nove 9mm, sem sel merit ponekod 3, ponekod 4mm ostalo tak da 1mm na leto najmanj.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

m0LN4r ::

Mato989 je izjavil:

Jaz sem izračunal da če ne delaš letno nekje enakomerno vsaj 25.000 km, se ti ne splačajo posamezne gume za posamezno sezono, ker bo prej hin kot obrabljena, razen če ne znaš vozit...

Guma načeloma mora zdržat 60k km neke normalne vožnje brez nenadnih zaviranj in pospeševanj... če delaš letno manj kot 25k (oz 30k) to pomeni da boš na 1 leto pnucal letni/zimski set gum za 12,5 do 15k km... kar ni smiselno ker jih boš moral v vsakem primeru menjat v 3-4 letih... dejansko pa gume držijo 5-6 let...

Nebi pretiraval, lani sem sel z 5 let starimi cez led in sneg, po mokrem snegu 5-6cm pa sem brez tezav tudi prehiteval nad 80km/h

Je pa fora, da jaz zimske dam gor cim pozneje in vzamem dol cim prej, od novembra do marca maks
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

Mato989 ::

Pač dejstvo je da večina ljudi ima gume tako da so po 5-6 letih HIN, tudi če se jih vozi samo 1.000 km na leto... zato je pač nesmiselno imeti 2 seta gum (povprečen uporabnik) sploh če živiš na področju kjer ni veliko snega in če ne hodiš z avtom v alpe na smučanje redno XY dni v letu...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

Gregor P ::

Saj to smo se najbrž že pogovarjali, na Primorskem so verjetno celoletne res dobra izbira. Bolj ko greš proti Gorenjski, bolje je imeti dva seta. Razlika v ceni pa spet ni tako velika, kot pridobiš na varnosti na cesti. Pač glede na naše geografsko lego oz. razmere. Če bomo zaradi podnebnih sprememb imeli čez 50 let praktično samo še poletje, potem pa itak kupujemo samo še letne gume.8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Lonsarg ::

Drgac testi pravijo da so recimo na ledu celoletne prakticno enake zimskim, obcutno slabse (pa se to govorimo ranga 30% recimo) so zgolj na dejanski zasnezeni cesti. Tega pa vecina populacije dandanes nikoli ne vidi, ker se zadeve pluzijo, jaz se ko hodim smucat ne pomnim da bi kdaj v zadnjih 10 letih po nespluzeni cesti vozil.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

m0LN4r ::



Zgodi se samo za 14 dni na leto mogoce 3 tedne, torej po tvojem nima smisla potem imeti zimske, ce ni vsaj par mescev tako?

Lonsarg je izjavil:

Drgac testi pravijo da so recimo na ledu celoletne prakticno enake zimskim, obcutno slabse (pa se to govorimo ranga 30% recimo) so zgolj na dejanski zasnezeni cesti. Tega pa vecina populacije dandanes nikoli ne vidi, ker se zadeve pluzijo, jaz se ko hodim smucat ne pomnim da bi kdaj v zadnjih 10 letih po nespluzeni cesti vozil.

Ocitno imas sreco, meni se zgodi vsaj trikrat tri do stirikrat letno, da ponoci zapade sneg in zjutraj ob sedmih se ni povsod spluzeno,
pa se lani se mi je zgodilo, da ga je ob dvanajstih do stirih zapadlo toliko, da razen glavne ceste, mansje ulice se niso bile spluzene, celo pa parkplaci ne.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

Lonsarg ::

Recimo da kak dan/dva na leto prezivis z do 30% daljso zavornjo potjo ko moras na pot po nespluzeni cesti.

Ce bi to bilo celih 14 dni bi jaz vseeno zimske vzel, ampak tok zasnezenih dni v Sloveniji ni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

Utk ::

Tudi če je, velika večina ljudi ravno tist dan nima potrebe za vsako ceno nekam lezt. Tudi če ima zimske gume.
Tudi smučat ne greš v snežnem metežu, ponavadi je kar lepo napovedan par dni prej. Čez par ur bo pa že spucano.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Lonsarg ::

No sj pravim, v praksi vecina ljudi vozi po nespluzeni cesti komaj enkrat na 5 let. Tiatih par mm ko rata malo bel asfalt ne steje, tisto katerakoli guma odrine.

Utk ::

Problem je samo če te preseneti res kje. Ampak preseneti te lahko 20 centi snega, ne pa 10 urno sneženje (razen če si direktor DARS-a), tako da tudi v takem najslabšem primeru počakaš nekje eno uro ali 2, in se odpelješ normalno za plugom. Kar je končno tudi najbolj varno, če vas to že tolk skrbi, ne glede kakšne gume imaš.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Magic1 ::

Pa sej dobra celoletna ni slaba v snegu. Je slabša, se da normalno vozit razmerom primerno. Ni to tako, kot letna, ki je na snegu, kot da bi bil na ledu.
Magic

Utk ::

Problem je 3. zima ko je celoletna najbrž že tako-tako, zimska je pa še vredu (čeprav ne ravno super).

Magic1 ::

Sej to je pa tista neznanka, ki je ne vemo. Ene gume hitro degredirajo, druge počasneje. Testira pa nihče ne tega. Sej je pri zimskih podobno. Na koncu si na safe side, če menjaš po tretji sezoni. Je pa fajn, da tretjo sezono že mal "potipaš" gumo, kako se obnaša v slabih razmerah.
Magic

WizzardOfOZ ::

m0LN4r je izjavil:

Zato, ker voznja ni proizvodnja, pri voznji je se prisotno trenje, pritiski, sile raztezanja in krcenja.
In cisto zato, ker sem enkrat peljal poleti zimsko gumo 1000km in je bila po tej furi za moje pojme unicena, profil je izgledal razmazan kot stara radirka, kot podplat kitajskih crocsov s katerimi gres poleti po mestu parkrat.

WizzardOfOZ je izjavil:

Celoletna je po zmesi nekje vmes med letno in zimsko in je zato manj občutljiva na vročino kot zimska guma.

Ne v bistvu ni, celoletna je sestavljena iz obeh zmesi. Kraki profila so razdeljeni v dva predela, en je iz zimske zmesi, drugi iz letnega.


Govoriš na splošno ali za točno določeno gumo. Ker tiste "smrekce" niso nič deljene na več predelov in je tudi obraba enakomerna.
Ker če bi veljalo tvoje, bi se guma neenakomerno obrabljala poleti. Pa se ne.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

Lonsarg ::

Magic1 je izjavil:

Pa sej dobra celoletna ni slaba v snegu. Je slabša, se da normalno vozit razmerom primerno. Ni to tako, kot letna, ki je na snegu, kot da bi bil na ledu.
Ja se strinjam, ampak če živiš nekje na severu in vozis 14dni plus na leto po zasneženi cesti je pa vseeno fajn o zimski razmislit, tudi če razlika ni tako velika. Tudi v Sloveniji bi nekomu ki živi v hribih kjer je pogosto zasneženo načeloma raje priporočal da ne gre na celoletne, ampak to je zelo majhen del SLO populacije.

Magic1 ::

Absolutno je za vse nad 500m nadmorske, ali na gorenjskem zimska guma skoraj mus. Za večino slo. mest in okolice pa ne.
Magic
««
11 / 14
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Katere zimske gume? (strani: 1 2 3 463 64 65 66 )

Oddelek: Na cesti
3265544337 (3482) c0ck4m0u53
»

Zimske gume fuc po manj kot 30k (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
1677875 (3666) stara mama
»

S katerimi gumami se vozite z avtom pozimi (zimske, celoletne, letne)? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
645293 (3541) Zimonem
»

Katere gume priporočate celoletne ali zimske in letne posebej? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
538394 (6580) ZveeZ
»

Zimske vs. poletne gume (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
16836305 (31202) m0LN4r

Več podobnih tem