» »

Kako računamo?

Kako računamo?

@ljash ::

Upam, da ne bo preveč bedna tema ampak vseen:

jst še zdej seštevam in odšteam s prsti (oz. nejprej desetice, potem pa enice s prsti..) - delim in množim pa normalno (brez prstov:D )
No, dj grem pa tist test za zoisa še enkrat pisat pa bi rad mau na času prdubu in se želim v 2-h dneh naučit računat brez prstov. Upam, da mi lohk pomagate...:))

no, sj prou bi pršlo že če poveste, kako seštevate in odštevate - kaj najprej seštejete/odštejete (desetice, enice..), ter če obstaja kakšn program (:D ) za naučit se računat brez prstov...

Lp

moj_nick ::

Jst grem od večjih števil k manjšim, pri čemer manjša števila (če je seštevek več kot 10) prištevam k večjim. Isto delam tut pri odštevanju, če gre pa v negativno pa niti sam ne vem, kak računam - rezultat kr pade :)

8 let si meu časa, da si se nauču računat >:D


P.S. Jst bi dobil Zoisa, četudi ne bi imel nič priznanj:D

P.P.S. Good luck

Yohan del Sud ::

Heh. Zabavno vprašanje. V dobi kalkulatorjev.

Sam lahko seštevam in množim še kar (ali pač ne) visoke številke (več težav imam pri odštevanju in deljenju) na pamet. Tam ene tri, štiri tudi pet mest (npr 21x231 ali 22145+70906) gre iz glave po sistemu, da grem od enic dalje, si zapomnim rezultat in spotoma prištejem (kot so učili v OŠ). Ampak lahko traja kar nekaj (deset) minut... :\ Pa še pomote niso izključene (lahko merimo v 10%).

Drugače smrdim v matematiki.

@ljash ::

sam kako si zapomneš rezultat? npr:

225867
+2856684

kako?

a greš 7+4=11 pa si zapomneš enko pa daš eno naprej.... a ne gre to prepočas? (sploh če maš tok mau Rama kt jest :D )

LapD ::

naprimer za 21x231 jst nardim tko.
dam 2x231 in pol se x10. Pol sam se das +231 in rezultat je tu:) Ma to je lahk primer. men zlo pomaga ce mnozim po delih in pol sestejem:)

@ljash ::

jst množit znam (še kr:D ), problemi mi delajo seštevanje in odštevanje.


Vseeno hvala za nasvet pri množenju..

frudi ::

zanimivo, jaz pa seštevam od spredaj nazaj :). tako si lažje sproti zapomnim končno cifro, ker pač številke beremo od spredaj nazaj.
naprimer, 5734 + 7628:
5+7 - dvanajst tisoč
7+6 - tisoč tristo, skupaj trinajst tisoč tristo
3+2 - petdeset, skupaj trinajst tisoč tristo petdeset
4+8 - dvanajst, skupaj trinajst tisoč tristo dvainšestdeset

pri množenju se splača včasih uporabit nekatere finte. naprimer 98 x 82 = 90^2 - 8^2 = 8100 - 64 = 8036. to se splača uporabit, če je kvadrat povprečne vrednosti množenih cifer zlahka izračunljiv. in to dostikrat je (razen če povprečna vrednost ni celo število), če ne druga se spomniš na kvadriranje dvočlenika: 74^2 = 70^2 + 2x4x70 + 4^2 = 4900 + 560 + 16 = 5476. če pa množiš dve različnomestni števili pa se skoraj vedno splača množit ta daljšega s krajšim, kot je na primeru pokazal lapajne.

upam, da ti kaj od tega pomaga :)
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

Thrivial ::

Pojdi v casino in opazuj krupjeja... :)

lp
:: Member of Eror Team ::

... and Eror Team is gone...

msmiha ::

Seštevanje velikih števil (nad 1000) po peš poti je po mojem mnenju izguba časa. Kot boš kasneje videl v srednji šoli nikoli skoraj ne operiraš z tako velikimi številkami če pa že maš pa pri roki kalkulator. Pri meni je pa recimo zanimivo da soda števila med seboj znam seštevat in odšteva dokaj hitro na pamet, med tem ko če morem sešteti sodo in liho število, ali pa liho in liho to traja dalj časa. Delam pa tako da najprej seštejem tisočice, stotice, desetice in potem na koncu enice.
Edini način, da odkrijemo meje mogočega je, da jih prestopimo in se znajdemo v nemogočem.

MadMicka ::

po moje ni nobeno računanje na pamet izguba časa: namreč, v današnjih časih poanta sploh ni v tem, da se v resnici naučimo računati z večjimi števili, saj tako ali tako v praksi vedno uporabimo kalkulator, temveč je poanta v tem, da treniramo možgane, to pa je še kako pomembno

glede računanja na pamet, pa se mi zdi zlo važn, da zna človek tako okvirno, zelo okvirno v parih sekundah določiti rezultat, se pravi, da ima neko predstavo o možnem rezultatu, to pride zlo prav, pa čeprav imamo pri sebi kalkulator :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MadMicka ()

frenk ::

če že računam na pamet, poj vsaj na papir pišem:D

@ljash ::

jst tud ne maram računanja na pamet, sam pravm - sam zarad teh testov intelektualnosti (bednih). Oni misljo, da je intelektualc sam tisti, ki 8654+56867874864084 sešteje v tisočinki sekunde...:D

frudi ::

malo napačno predstavo imaš, kako zgledajo ti testi za zoisovo...
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

Yohan del Sud ::

Se opravičujem. Sem napisal neumnost v prejšjem postu. Enice so nazadnje in ne ta prve.

Primer na knaf:

45190+
37801


Gremo (pišem iz glave kakor razmišljam):

štiri in tri je sedem pet in sedem je dvanajst ena dalje je osem dve ostane ena in osem je devet devet in nič je devet ena in nič je ena se pravi skupaj smo rekli osem dve devet devet devet ena

82991

grem pogledat kalkulator:

OK



:) :O :O

TribesMan ::

JEst seštevam takole:

Primer:

224988
+
376879

Eno številko si izberem za osnovo, ponavadi večjo, pol pa postopoma prištevam enice.. desetice...stotice...itd.

like 376879+8=376887+80=376967+900=377867+4000=381867+20000=401867+200000=601867

Ponavadi mi gre to zelo dobro od rok oziroma od glave...

LP

TribesMan
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

@ljash ::

hvala..:)) (jst računam podobno - od leve proti desni s tem, da si npr. ena dva ne zapomnim ampak rečm sedem TISOČ + pet TISOČ je 8 TISOČ... (beda ta moj CPU...:D )

fredi: kako pa zgledajo? Ne vem, sm že pozabu...

McHusch ::

Maš tko neke geometrijske like oz. zaporedja, pa moraš obkrožit kateri nadaljuje dano zaporedje. Potem maš take besedne: ____ je proti kolenu kot dlan proti ________, pa je treba vstavit stopalo in komolec. Tko nekako.

@ljash ::

a stopalo pa komolec si meu med možnimi rešitvami? Ker drugače lohk daš npr.Stegnenica proti kolenu je kot dlan proti atomu..,,

a to pol obkrožuješ? Lohk še kšn primer naloge?

@ljash ::

aja, ups, sorry - spet sm prehitr prebrau....:))

mare_ ::

Jah, maš še proti- in sopomenke, če se prav spomnim, pa maš narisano neko telo pa moraš obkrožit pravilni plašč, pa na konc moraš znak za pi risat...

Aja, jst sem dubu Zoisovo:))

@ljash ::

klori: plašč? mislš npr. maš kocko pa morš taprav "ogrodje" obkrožt?

Kva pa glede sopomenk - jih morš sam pisat a samo obkrožit pravilne odgovore?

LP

mare_ ::

ma plašč, mrežo sem mislil:))
ja, to samo obkrožuješ
zdi se mi, da maš potem še narisano telo z ene strani, pa moraš potem obkrožit isto telo z druge strani...

npr tako (za mrežo):

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: mare_ ()

@ljash ::

klori: a lohk poveš še kšna vprašanja? me zlo zanima - edin kr me mot je, da slabo vidm pa tistih geo likov ne znam povezvt tok dobr. (pa prostorste predstave tud nimam glih nejbl ok - s telim tvojim primerom sm se "ukvarjou" 20 sekund! upam, da je A..:))

Thomas ::

Sem včasih znal tele finte. Za vsak tip računa je druga finta. Bom povedal samo eno zelo simpl. 21x25 se zračuna kot 22x22-4. Kvadrat aritmetične sredine minus kvadrat polovice razlike. Tko ... ene 100 fint po tamalem.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Matek ::

bmw-f1 tisto s kvadrom ni cisto tako na testu, ker je malo bolj vidno kaj je vecje in kaj manjse, predvsem pa se ne gre za velikost, ampak si moras predstavlat, ce se to mrezo sploh da zlozit, torej, ce je sploh veljavna mreza in ce pride iz nje tako telo.

Ko sem jaz pisal, so ble:

1. Ze omenjene naloge "Streha je proti hisi kot je klobuk proti glavi", kjer dve od stirih manjkajo in moras od navedenih vstavit.

2. Tudi ze omenjene mreze.

3. Nadaljevanje zaporedij (v stilu o oO oOo oOoO pol mas pa izbire o O OO oo pa mors zbrat kaj pase al pa kaj podobnega).
Bolje ispasti glup nego iz aviona.

@ljash ::

kašno je pa tole zaporedje? :D

Business ::

Jaz pa se sploh ne trudim več peš računat. Vedno imam mobilca s sabo, pa ga kar hitro uporabim. Seveda se najprej na mobilca spomnim in ne na peš računanje. Ziher je ziher pravim! :D

Thomas ::

Ene 25 let nazaj je bila haupt moda na pamet vleči velike korene iz velikih števil. Enkrat se spomnim, je nek tak svetovni rekorder na pamet izračunal 19. koren iz 133 mestnega števila. Žirija si je morala pomagati z elektronskim računalnikom! >:D

Na videz to zelo hudo izgleda, ampak rezultat je sedemmestno število, kateremu recimo ni tako težko pogruntati enic. Te so odvisne samo od enic, zato moraš vedeti, kakšne enice ima v devetnajsti potenci število ki se konča z 0 (0), 1 (1), 2(4) ... z deseticami je podobno, za logaritmiranjem čez palec se pa tudi kar presenetljivo daleč pride, da se število določi 90 ali 99 ali celo več procentno.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Double_J ::

"Normal people" can not give answers to the question if a big number (ex. 6536542534521) is prime without computer power in resonable time. But there are "abnormal" people who can do this easily and quickly. Idiot savants are a group of human beings who are incapable of reading and writing, yet they have unlimited access to specific, accurate knowledge in the fields of mathematics, music, and other areas. Now the irony of an idiot savant is that this group of individuals do not acquire knowledge by learning as the average human being does. They mysteriously 'know' explicit and correct information. One may ask: "How do idiot savants know certain information or possess certain skills?" By whatever means they obtain this information, they undermine current definitions about intelligence. Do their knowledge show that a source of intelligence exist? Is it possible to tap into this source and not know of its existence?

Dustin Hoffman made idiot savants famous in the Hollywood movie "Rain Man." He played the role of a mathematical genius, able to keep track of cards at casinoes, yet unable to go to the bathroom alone or to make simple decisions about what clothes to wear or what food to eat. Modern science cannot explain this phenomena.

The physician, Oliver Sacks describes in his book "The Man Who Mistook His Wife For A Hat " a story about the twins John and Michael, who were able to define prime numbers up to 20 digits!!! very quickly. They had the biggest difficulties with the simplest additions and substractions. Divisions and multiplications were impossible. They said,"we can see these prime numbers!!" Ian Stewart has a theory about modular arithmetics, but it doesn't work as a satisfying explanation of this phenomena.


Hehe:D Hudo ane!:\

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Double_J ()

Thomas ::

Jest bi reku, da sta pač imela "vezje za računat praštevila" v glavi. To dobesedno. Nevroni so bili sklenjeni tako, da so izvajali to operacijo. Namesto bolj običajnih, oziroma bolj pomembnih za preživetje. Očitno take zadeve pobereje veliko virov in si jih "lahko privoščijo" samo sicer mentalno nerazviti.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Thomas ::

Pri tistih tavelkih korenjenjih ... ko ugotoviš, da je število deljivo z 11, veš da mora biti tak tudi koren. Ko ugotoviš, da je ostanek po sedem 3, imaš pa tudi samo "look up tabelo", ki jo znaš na pamet in veš, kakšen ostanek mora pri deljenju s sedem imeti devetnajsti koren. Cel kup toolpv je! ;)
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Mercier ::

Nekje v nižjih razredih OS sem si moral izborit pravico do svojega načina odštevanja. Ko številski sistem postane zoprn in ne moreš več razložit vsega na prste, so si omislili bebavo vprašanje: x in koliko je y? (za y - x račun) Dolgo so me gnjavili s tem, ampak pametnejši popusti in na koncu sem smel računati po svoje.

@ljash ::

sj gre res hitrejš - od manjšega pogledaš kok manjka do večjega pa je hitrejš (ker odštevam počasnej kot seštevam) - žal gre še vedno na prste :( , ampak upam, da mi bo šlo jutr...

Hvala lepa za vse odgovore in LP

Mercier ::

sj gre res hitrejš - od manjšega pogledaš kok manjka do večjega pa je hitrejš
Kje pa! Recimo, 15 - 7 se najhitreje zračuna takole:

15 - 7 = 2 ; 10 - 2 = 8 => 15 - 7 = 8 (na glas, pred tablo)

Tisto, kar so vas učili v šoli je krneki.


Tomorrow...give 'em hell!

@ljash ::

tisto, kar so nas učili v šoli, nism poslušou...:D

sicer pa 15-7 lohk zračunaš 2*7=14+1 je 15 - torej 8

btw: v teste sm se tok zagnou, da sm se tok zmatru, da sm pol zaj**ou par ostalih.

npr. sopomenke: trava-travnik-pašnik-zemlja ->> ta je čist dvoumna pa ni edina - ene 15 je blo res dvoumnih. ker lej - pašnik ni nujno travnik - tko da sm dau TRAVA-TRAVNIK (ne vem kok je prou)

pol si meu pa une k nadaljuješ zaporedje (grafično) - to sm ful slabo - je biu en pajac pa je meu nejprej levo pol pa še desno roko
pol je blo pa nadaljevanje - je čist dvoumno ->> lohk gre v smeri urinega kazalca, torej leva roka, desna roka, desna noga, leva noga ali LEVA -> Desna, LEVA->>Desna. mislm - BEDA!


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

en mali sloncek... (strani: 1 2 3 4261 262 263 264 )

Oddelek: Loža
13166299534 (4254) janez_valva
»

Računanje na pamet

Oddelek: Loža
113211 (2690) frudi
»

Množenje ter odštevanje binarnih št.

Oddelek: Šola
101071 (848) Janac
»

Številski sestavi

Oddelek: Šola
73688 (3534) Gr0unD Zer0
»

Rusko množenje (strani: 1 2 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
8910574 (7698) fireice

Več podobnih tem