» »

Bicikel & zavorna pot

Bicikel & zavorna pot

Temo vidijo: vsi

Cange ::

Pri 20kmh je pokazalo 4.1m zavorne poti (razporeditev teže: 25% spredaj 75% zadaj). ~10% tolerance na vse podatke.
Okvirno me zanima koliko je še ostalo preden me prekucne čez balanco.

jype ::

Cange je izjavil:

Okvirno me zanima koliko je še ostalo preden me prekucne čez balanco.
Odvisno od geometrije.

Cange ::

Mestno kolo. Eni imajo 2.5m, 3m.. 1 meter več se ne sliši veliko, 25% slabše zaviranje je katastrofa.
Kolk imaš ti na specialki zavorne poti pri 20 kmh brez reakciskega časa?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Cange ()

Blinder ::

Cange je izjavil:

Pri 20kmh je pokazalo 4.1m zavorne poti (razporeditev teže: 25% spredaj 75% zadaj). ~10% tolerance na vse podatke.
Okvirno me zanima koliko je še ostalo preden me prekucne čez balanco.


Cakam da poda izracun kak programer brez narejenega faksa 🍿🍿🍿
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

jype ::

Cange je izjavil:

Kolk imaš ti na specialki zavorne poti pri 20 kmh brez reakciskega časa?
Nimam pojma, ne veliko.

Tole je 38km/h:



Razdalja je kakih 8 metrov od trenutka, ko stisnem zavoro, je pa vmes tudi premik težišča precej nazaj, ki se ga na kameri slabo vidi, ter mini klančina pri uvozu na kolesarsko, ki pobere kak meter.

Da se seveda zavirati tudi precej bolj učinkovito.

Raptor F16 ::

Vse kar rabim za izračun meje ravnivesja momentov je.

0.Skupna masa (kolesar + kolo)
1.Višina težišča.
2.Vodoravna radalja med težiščem in osjo (ki je nad stičiščem s cesto) prednjega kolesa.

Na koncu lahko iz tega določim:

Podatek o pojemku (pospešeku)
Leva ... Leva ... leva desna ena dva

Zgodovina sprememb…

jype ::

Raptor F16 je izjavil:

Vse kar rabim za izračun meje ravnivesja momentov je.
Koeficient lepenja ti še manjka.

Raptor F16 ::

jype je izjavil:

Raptor F16 je izjavil:

Vse kar rabim za izračun meje ravnivesja momentov je.
Koeficient lepenja ti še manjka.


Zakaj kompliciraš?

SUM M = 0 (izhodišče)

Računamo teoretični pojemek, pri katarem ga bo prevrnilo. Potem lahko ugotavljamo ali podlaga sploh zagotavlja dovolj trenja, da ga rukne okoli.
Leva ... Leva ... leva desna ena dva

Zgodovina sprememb…

jype ::

Raptor F16 je izjavil:

Računamo teoretični pojemek, pri katarem ga bo prevrnilo.
Vedno, ko sem pri visoki hitrosti temeljito užgal po tleh, sem padel zaradi zablokiranega prednjega kolesa, ki je drselo po površini.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

Raptor F16 ::

jype je izjavil:

Raptor F16 je izjavil:

Računamo teoretični pojemek, pri katarem ga bo prevrnilo.
Vedno, ko sem pri visoki hitrosti temeljito užgal po tleh, sem padel zaradi zablokiranega prednjega kolesa.


Jasno ampak zakaj bi kompliciral na začetku.

Na ledu se ti to verjetno ne bi zgodilo. Najprej izračunaš meje. Potem pa preveriš, če padejo not.
Leva ... Leva ... leva desna ena dva

jype ::

Imaš prav, torej, na približno: Težišče je 1m visoko in 1m za stikom prednjega kolesa s cesto, skupna masa je 100 kil.

Raptor F16 ::

jype je izjavil:

Imaš prav, torej, na približno: Težišče je 1m visoko in 1m za stikom prednjega kolesa s cesto, skupna masa je 100 kil.


Torej...

Sum M = 0

M1 + M2 = 0

M1 = M2

M1 = M2 = 9.81 m/s^2 * 100kg * 1m [Nm]

F(trenja max) = M2/1m

a (max) = F/m = F(tr. max)/m


Well fuck, očitno niti mase ne potrebujemo.
Leva ... Leva ... leva desna ena dva

Cange ::

jype je izjavil:

Cange je izjavil:

Kolk imaš ti na specialki zavorne poti pri 20 kmh brez reakciskega časa?
Nimam pojma, ne veliko.

Tole je 38km/h:



Razdalja je kakih 8 metrov od trenutka, ko stisnem zavoro, je pa vmes tudi premik težišča precej nazaj, ki se ga na kameri slabo vidi, ter mini klančina pri uvozu na kolesarsko, ki pobere kak meter.

Da se seveda zavirati tudi precej bolj učinkovito.


Sodeč po temle je še fore na zaviranju pri moji kripi, ampak mi občutek preprečuje bolj zavirat, sprašujem se ali bi se očutek kaj spremenil če bi dal bolj kvalitetne zavore?

Raptor F16 ::

Cange je izjavil:

jype je izjavil:

Cange je izjavil:

Kolk imaš ti na specialki zavorne poti pri 20 kmh brez reakciskega časa?
Nimam pojma, ne veliko.

Tole je 38km/h:



Razdalja je kakih 8 metrov od trenutka, ko stisnem zavoro, je pa vmes tudi premik težišča precej nazaj, ki se ga na kameri slabo vidi, ter mini klančina pri uvozu na kolesarsko, ki pobere kak meter.

Da se seveda zavirati tudi precej bolj učinkovito.


Sodeč po temle je še fore na zaviranju pri moji kripi, ampak mi občutek preprečuje bolj zavirat, sprašujem se ali bi se očutek kaj spremenil če bi dal bolj kvalitetne zavore?


Z zadnjim kolesom bolj zaviraj, pa bo.

Prednjega ne smeš zablokirat.
Leva ... Leva ... leva desna ena dva

Cange ::

Zadnje zavora je bolj za okras pri max zaviranju.

EnStot ::

Cange je izjavil:

Pri 20kmh je pokazalo 4.1m zavorne poti (razporeditev teže: 25% spredaj 75% zadaj). ~10% tolerance na vse podatke.
Okvirno me zanima koliko je še ostalo preden me prekucne čez balanco.

Ob predpostavki, da si zaviral maksimalno in je bilo kolo tik pred blokado, je izračunani koeficient trenja 0,4. To je katastrofalno slabo v primerjavi z avtomobilom, ki ima povprečni koeficient trenja na suhi cesti okoli 0,8.
Ni čudno, da se pičiklisti v križiščih redno zaletavate avtomobilom v rit, oziroma da se ne uspete ustaviti pred oviro.

s1m0n ::

Tole ne bo držalo!
Omejitev 25km/h ne obstaja, a nismo o tem že večkrat razpravljali?

GupeM ::

s1m0n je izjavil:

Tole ne bo držalo!
Omejitev 25km/h ne obstaja, a nismo o tem že večkrat razpravljali?

Uff... nisem povsem prepričan.

ZPrCP v 3. členu namreč namreč pravi takole:
13. »kolo« je enosledno ali dvosledno vozilo, ki ga poganja voznik z lastno močjo ali kolo s pomožnim motorjem, ki je enosledno ali dvosledno vozilo s pedali, opremljeno s pomožnim električnim motorjem z največjo trajno nazivno močjo 0,25 kW, katerega moč se progresivno zmanjšuje in končno prekine, ko vozilo doseže hitrost 25 km/h ali prej, če kolesar preneha poganjati pedala;


Ali teh 25 km/h velja samo za tiste s pomožnim motorjem ali za vse, pa mi ni jasno. Če velja za vse, potem navadnih koles po zgornji definiciji sploh ni. Nisem še videl navadnega kolesa, ki ga ne bi mogel nagoniti več kot 25 km/h.

Če velja samo za kolesa s pomožnim motorjem, potem pa te omejitve 25 km/h res ni. Sem bil tudi sam prepričan, da res obstaja ta omejitev. Verjetno sem tudi jaz bral zgoraj linkan članek. Sedaj, ko sem pogledal v zakon, pa tega ni nikjer.

Sedaj se bom lahko mirno pizdil na pešce, ko bom s 35 km/h šel mimo njih, ko bodo skakali po (ali celo stali na) kolesarski stezi :)

Bellzmet ::

Jao Jype šele sedaj vidim kako neodgovorno in agresivno voziš. Nevaren si zase in za druge. Povrhu tega pa še pametuješ po celem forumu o nevarnosti na cesti in da se noben ne drži pravil. Jao jao.

martincek1 ::

Tudi jaz. Klasičen neodgovoren kolesar, ki jih dnevno srečujem na turah.

Sicer pa vsi vemo, kako se bo zagovarjal, zeh.

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: Goegoff ()

JanK ::

Da se malo vrnemo na originalno temo: Tukajle https://www.researchgate.net/profile/Ro... se da dobiti clanek "On the Braking Behavior of Motorcycles" Vittore-ja Cossalter-ja, enega bolj citiranih avtorjev na podrocju dinamike motornih koles.

Ce se komu da, so not formule za izracun optimalnega zaviranja in lahko vtakne vrednosti za kolo, ampak v grobem velja: Ce lahko s prednjo zavoro naredis "stoppie" (ti dvigne zadnje kolo), je zaviranje optimalno in zadnje zavore ne rabis. Ce pred stoppie-jam pride do zdrsa prednjega kolesa (zaradi nizkega koeficienta trenja, npr., pri gladkem asfaltu ali pri dovolj nizkem ali nazaj pomaknjenem teziscu), se za bolj ucinkovito zaviranje dodaja se zadnjo zavoro.
"Think about how stupid the average person is,
then realize that 50% are stupider than that"
-George Carlin

AndrejO ::

Avtorji rdeče obarvanih objav, prosim nazaj na temo.

Cange ::

EnStot je izjavil:

Cange je izjavil:

Pri 20kmh je pokazalo 4.1m zavorne poti (razporeditev teže: 25% spredaj 75% zadaj). ~10% tolerance na vse podatke.
Okvirno me zanima koliko je še ostalo preden me prekucne čez balanco.

Ob predpostavki, da si zaviral maksimalno in je bilo kolo tik pred blokado, je izračunani koeficient trenja 0,4. To je katastrofalno slabo v primerjavi z avtomobilom, ki ima povprečni koeficient trenja na suhi cesti okoli 0,8.
Ni čudno, da se pičiklisti v križiščih redno zaletavate avtomobilom v rit, oziroma da se ne uspete ustaviti pred oviro.


Neznak je več: bicikel ni tog ker je unisex model, za zavore nisem prepričan če so sploh dovolj dobre za max zaviranje, mogoče gumice niso dobre.. Oprijem je sigurno dovolj dober.
Svoje čase sem mel razvit občutek za zaviranje samo na prednjo zavoro do max. Sedaj moram ugotovit če se je občutek ohranil, in če je bicikel sploh v stanju max zaviranja.

blay44 ::

Blinder je izjavil:


Cakam da poda izracun kak programer brez narejenega faksa 🍿🍿🍿


Če rabiš faks za izračin vsote vektorskih sil kolesarja in vektorskih sil pojemka, je bolj da greš pobirat krompir.:D

Cange ::

Po servisu zavor se je zavorna pot zmanjšala na 3.3m. Postalo mi je jasno, da je moj občutek zgrajen na sili pritiska na zavorno ročico. Za več bo potrebno menjat zavorne gumice. Če to ne bo delovalo je še dražja alternativa zamenja sprednje vilice s takimi ki imajo "nastavek" za vbrake.

Zgodovina sprememb…

  • odbrisal: AndrejO ()

Ghenghiz ::

Cange je izjavil:

Po servisu zavor se je zavorna pot zmanjšala na 3.3m. Postalo mi je jasno, da je moj občutek zgrajen na sili pritiska na zavorno ročico. Za več bo potrebno menjat zavorne gumice. Če to ne bo delovalo je še dražja alternativa zamenja sprednje vilice s takimi ki imajo "nastavek" za vbrake.


Tudi obroci znajo pomagat. Nekateri imajo vgraviran profil na zavorni povrsini, da gumice bolje primejo. Pa seveda morajo biti cisti. Jaz sem opazil konkretno razliko, ko sem na mestnem kolesu enkrat po vec letih ocistil gumice in zavorno povrsino obroca.

Zgodovina sprememb…

  • odbrisal: AndrejO ()

Cange ::

Po zamenjav retro zavornih gumic z vbrake gumicami se je zavorna pot skrajšala na ~2.8m. Še vedno ni mogoče max zaviranje. Menim, da je pri zavornem mehanizmu premajhna ročica na "čeljustih" in posledično prožnost bovdna ne dovoljuje večje sile.
Še to, z vbrake gumicami je normalno zaviranje dosti bolj nobl.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Lučka za ABS se občasno prižge (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
9125826 (4140) PrimozR
»

Slabe zavore? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
8515644 (11592) TheBlueOne
»

Fizikalno ozadje zaviranja z in brez zavornega sistema ABS

Oddelek: Na cesti
365194 (3988) K0l1br1
»

Nižje kazni za manjše prometne prekrške

Oddelek: Loža
479261 (8511) zuz3k
»

O pnevmatikah, zavorni razdalji in oprijemu (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
17632008 (30114) energetik

Več podobnih tem