» »

dolivanje hladilne tekočine motorja

dolivanje hladilne tekočine motorja

mmmrrr ::

Mogoče je sledeče vprašanje butasto, pa vseeno.
Ali se lahko pri hyundai i30 (bencin) hladilna tekočina dolije kar v rezervoar hladilne tekočine (kjer je oznaka nivoja min-max)? V navodilih je navedeno dolivanje direktno v hladilnik. Pokrovček hladilnika je na nekem plastičnem nosilcu, za odvijanje pa bi moral uporabiti večjo silo, kar si pa ne upam, da ne bi odtrgal vsega skupaj (plastika).
Lp

Machete ::

itak
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

šernk ::

samo dolij pravo, ker napačna zna pojesti tesnila.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

hojnikb ::

če morš redno dolivat, imaš lahko potencialno hude težave. Hladilne tekočine praktično nesme pit.
#brezpodpisa

Machete ::

Praktično pomeni nekaj kak dcl do 2 med servisnimi intervali. Meni je rekel na uradnem bmw, da je normalno, da jo malo požre vsakih 20-30k (nov avto).
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

hojnikb ::

pravijo tudi da je zretja olja 1l/1000km ok, ceprav po takem rezimu niti predpisan interval nebi zdrzal. Meni na n47 ne pije nic hladilne (od kar ga mam samo checknem nivo vsake tolk). Se stari 214i mi ni pil tolk hladilne, da bi jo mogu redno dolivat (do defekta dihtunge na glavi seveda)...
#brezpodpisa

Miha 333 ::

Dajte no, meni 20 let star avto s 300k prevoženimi ne "pije" ne olja, ne hladilne. Če česarkoli od tega zmanjkuje, je nekaj narobe.

Machete ::

Saj tudi meni ne pije nič, po menjavi egr tovarniškega fuckupa. Ampak vseeno je rekel, da če jo nekaj zgine na par 10k km ni nujno nekaj narobe. Čeprav so senzorji za minimum, vseeno pogledam nivo vsake nekaj mesecev.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

misek ::

hojnikb je izjavil:

pravijo tudi da je zretja olja 1l/1000km ok
1dcl/1000km je prava vrednost.

šernk ::

hladilna tekočina več kot kak dcl na 100.000 km ne sme zmanjkat. Takrat jo je treba pa itak v vseh primerih zamenjat, če ne že prej.

olje pijejo vsi motorji do 1l/1000km. Če ne verjamete pojdite na nemške avtoceste in gonite avto 1000km konstantno čez 200km/h. Ga ni motorja, ki po 500km ne bo spil vsaj 1-2dcl olja pri tej hitrosti in obratih. Pri vožnji večinoma do 100km/h pa ne pije praktično noben motor olja, če je z njim vse vredu.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

IL_DIAVOLO ::

Miha 333 je izjavil:

Dajte no, meni 20 let star avto s 300k prevoženimi ne "pije" ne olja, ne hladilne. Če česarkoli od tega zmanjkuje, je nekaj narobe.


Seveda, če delas redne servise.

Vsak motor pije olje, to je menda ja logicno.

Ganon ::

šernk je izjavil:

olje pijejo vsi motorji do 1l/1000km


Ahahahaha, kaj? :))

šernk ::

Ganon je izjavil:

šernk je izjavil:

olje pijejo vsi motorji do 1l/1000km


Ahahahaha, kaj? :))


zakaj ne citiraš komplet zadeve in spustiš bistveni podatek ven?
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

tony1 ::

mmmrrr je izjavil:

Mogoče je sledeče vprašanje butasto, pa vseeno.
Ali se lahko pri hyundai i30 (bencin) hladilna tekočina dolije kar v rezervoar hladilne tekočine (kjer je oznaka nivoja min-max)? V navodilih je navedeno dolivanje direktno v hladilnik. Pokrovček hladilnika je na nekem plastičnem nosilcu, za odvijanje pa bi moral uporabiti večjo silo, kar si pa ne upam, da ne bi odtrgal vsega skupaj (plastika).
Lp


Važno je dvoje:
-nalivati je treba hl. tekočino pravilnega tipa. Najbolj enostavno je, da kar na uradnem servisu kupiš flašo *že razredčene* hl. tekočine (kar je bolj enostavo kot vzeti koncentrat, ki ga moraš nato še redčiti z destilirano vodo), ker gre za Hyundaija cena zagotovo ne bo astronomsko draga
-hl. tekočino se naliva le pri popolnoma hladnem motorju (naliješ zjutraj, tako da je avto stal čez noč). Pri vročem motorju se lahko opečeš (hl. tekočina je v sodobnih motorjih pod tlakom, ker tako kasneje zavre) ali pa zviješ glavo motorja.

WizzardOfOZ ::

misek je izjavil:

hojnikb je izjavil:

pravijo tudi da je zretja olja 1l/1000km ok
1dcl/1000km je prava vrednost.


Nekateri avtomobili imajo med 9dcl in liter na 1000km predpisano. Pač so večje tolerance.

Meni po menjavi olja, popije liter na prvih 3000, potem dolijem 1 liter in mi do 12.000 spije mogoče deci, od 12.000 do 15.000 pa pol litra. In to dela že od novega (zdaj ima 240.000). Zato menjam večinoma olje na 12.000.

Da bi pa hladilno tekočino avto pil, pa pomeni definitivno da je nekaj narobe. Avto ne sme piti hladilne tekočine.

starfotr ::

Kaj imate to zaene avte, da vam poleg goriva žre tudi ostale tekočine? Wtf, no.

Ganon ::

šernk je izjavil:

Ganon je izjavil:

šernk je izjavil:

olje pijejo vsi motorji do 1l/1000km


Ahahahaha, kaj? :))


zakaj ne citiraš komplet zadeve in spustiš bistveni podatek ven?


Nihče ne vozi s konstantno hitrostjo nad 200km/h. Sicer pa postrezi z dokazom, da avtomobili, ki vozijo hitreje, porabijo liter olja na 1000 kilometrov.

hojnikb ::

vprasaj vsakega, ki gre kdaj na trackday.
#brezpodpisa

Ganon ::

Pustimo zdaj dirkaška udejstvovanja. Da v običajnem avtomobilu vsakih tisoč kilometrov zmanjka liter olja, je zagotovo daleč od normalnega. Nisem še imel avtomobila, pri katerem bi primanjkovalo olja. Ko sem ga enkrat letno zamenjal, je šla v motor vedno enaka količina.

zk_eu ::

Meni tudi pri 210.000 km ne spije več kot en dcl do dva na 15.000 km. Enako je s hladilno tekočino. Mogoče jo zmanjka slab dcl na 15.000 km. Pa ga vsak dan večkrat na dan gonim nekaj kilometrov v fajn hrib :).

Po drugi strani si pa poglejte te manjše TSI motorje. Skoraj vsi imajo tam pri okoli 150.000 km strašne težave s porabo olja in ga pije liter na 4.000 km. Ko je zadeva res kritična, je lahko že liter na 400 km. Seveda je težava v batnih obročkih, vendar te nobeno redno servisiranje ne reši.

Avtorju teme. Dolih v ekspanzijsko posodo. Dolij enako kot jo imaš. Če menjaš celotno, pa lahko naliješ katero koli, ker ni več razlik. Le mešati ne smeš vseh (ene lahko, nekatere ne).
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: zk_eu ()

hojnikb ::

poraba olje je itk standard pr vw, sploh ea888 motorji
#brezpodpisa

šernk ::

Ganon je izjavil:

Sicer pa postrezi z dokazom, da avtomobili, ki vozijo hitreje, porabijo liter olja na 1000 kilometrov.


bodo izkušnje uporabnikov dovolj? al rabiš laboratorijski test?

https://www.oilspecifications.org/artic...
https://www.bobistheoilguy.com/forums/u...
https://community.cartalk.com/t/why-oil...
https://arstechnica.com/civis/viewtopic...

glavne stvari zakaj se to dogaja:
- večje zahteve po moči
- večji vrtljaji motorja/več vžigov na minuto
- iz zgornjih dveh stvari posledično pride do višjih temperatur motorja in olja.
- pri višjih temperaturah gredo tolerance v motorju na slabše
- olje rata redkejše
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

brbr21 ::

Kar se hladilne tekočine tiče, avto ne sme spiti popolnoma nič hladilne tekočine. Mogoče par kapljic na 10kkm. Moderni motorji imajo zaprt sistem vodnega hlajenja, ki kot je že nekdo omenil pod pritiskom in če zmanjkuje tekočine je nekaj narobe, ker očitno nekam odteka oz. pod pritiskom izpareva v predele kamor ne bi smela. Manjko hladilne tekočine je vedno rumen alarm!

Glede olja pa je normalno, da vsak motor nekaj spije. Že po zasnovi je namenjeno, da se na steni cilindra naredi oljni film, kar pomeni da na vsak način nekaj olja zgori. Oljni obroček pač ni brez tolerance (by design). Drugo pa so oljne pare, ki se morajo odzračevati. Dejstvo je, da če je motor veliko obremenjen porabi več olja. Pritiski in temperature so takrat višje in zato gre več oljnih par v zrak in več ga zgori v zgorevalnem prostoru. Dirkalni motorji so svoja zgodba, so pa tudi nekateri serijski kar precej žejni. Starejši TDI motorji so bili precej olja žejni že od novega. Meni je npr 115KM TDI v golfu od novega pil cca 1-2lit na 10.000km. OK, tudi poraba je bila redko pod 8-9. 8-) 1 liter na 1000km pa je za serijski avto preveč!

Gr8t ::

Nisem še imel avta kjer ne bi zmanjkalo 0,3-0,4 dcl na 6k km kolikor naredim v enem letu, to je pri novih avtih, pri rabljenih še kak dcl več. Ne vem kje je problem, to je glih ene 3€.
Mogoče ne terate avta dovolj.
zmaugy 23.8.2019:
Ne verjamem, da je razlog za vožnjo nad omejitvami iskanje prihrankov na času.
Glavni razlog je dolgčas in nesvoboda vožnje za počasnelami.

-valvoline- ::

Dizli praviloma ne bi smel pit olje oz max liter na 10kkm, nizji so vrtljaji, nizje tenperature, msnjse trenje ter precej vecja kompresija. Bencinarji ga vedno papcajo vec in je za bencinarja povsem normalna poraba tudi do pol litra na 1000km. Hladilne tek ps ne sme zret, pol je nekaj narobe.

Daliborg ::

Če ne bi tudi hladilne tekočine zmanjkovalo zakaj jo potem prodajajo tudi samo po 1l ?
Mogoče zato ker je loop sestavljen iz plastike, gume in aluminija? Voda gre po najmanjšem odporu, se pravi gre voda tudi skozi mikro luknje. Tako da razen če ne zamenjaš vsake nekaj let cel loop(ekspanzijsko posodo, radiator in cevi) in ponovno namastiš sklope ti bo puščal, je pa od avta do avta različno kako je bil sestavljen in vožen. Moj 14 let staremu BWMju jo tudi dotankam na cca 10k km oz. vsako leto ene 0,3-0,8l, pa nimam nobenih flek pod avtam, cevi so suhe ravnotako ekspanzijska posoda in pokrovček od olja nima znakov vode (bela sluz), izpuh ima normalno barvo... Kaj je potem z mojim narobe?
Format life:
Warning all life will be erased!
Do you want to continue?(y/n) Y_

matobeli ::

Hladilna izhlapeva (za razliko od olja), ko je meni mal počil ohišje termostata sem dotankal pol litra na 1000km, pod avtom pa ni nič kapljalo.

Če hladilna ne "teče" iz avta in če ne konča v motorju (ali prezračevalnem sistemu) pač mal pušča, bu-hu, pri vsej plastiki in gumi ni to nič čudnega za starejši avto, menjaš dotrajani del in je spet OK.

-valvoline- ::

Ce papca hladilne se lahko v motorju oz hladilnem sistemu ustvarjajo zracni cepi ki pa lahko povzrocijo nepravilno krozenje tekocine tudi zastoj, in zarad tega lahko motor zakuha.

dxx ::

-valvoline- je izjavil:

Ce papca hladilne se lahko v motorju oz hladilnem sistemu ustvarjajo zracni cepi ki pa lahko povzrocijo nepravilno krozenje tekocine tudi zastoj, in zarad tega lahko motor zakuha.

To so pa že bučke. Na žaru.

Daliborg ::

-valvoline- je izjavil:

Ce papca hladilne se lahko v motorju oz hladilnem sistemu ustvarjajo zracni cepi ki pa lahko povzrocijo nepravilno krozenje tekocine tudi zastoj, in zarad tega lahko motor zakuha.

Ne.
Zračni čepki se ti naredijo samo v primeru da imaš pumpo v k***u in nima dovolj moči da potegne tekočino, to nima veze z zmanjkovanjem tekočine oz. lahko če spušča iz pumpe.
lp.
Format life:
Warning all life will be erased!
Do you want to continue?(y/n) Y_

hojnikb ::

ce imas premalo tekocine (torej nobene povezave z vodno pumpo) bos tut zracne cepe fasal, ce bo kriticno mal.
#brezpodpisa

dxx ::

hojnikb je izjavil:

ce imas premalo tekocine (torej nobene povezave z vodno pumpo) bos tut zracne cepe fasal, ce bo kriticno mal.

Res je. In ponavadi pri tem pride do posledice - skrivljena glava

Ko pride do skrivljene glave, potem počasi najde kompresija batov pot proti hladilnemu sistemu, motor ti zmeče vodo ven, če pelješ še naprej pa prime-zariba.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dxx ()

hojnikb ::

ce ti skrivi glavo, bos hitro fasal tudi defekt tesnila in s tem cel kup drugim problemov (mesanje olja z vodo, uhajanje kompresije in kuhanje).
Uglavnem adijo, ce ne zrihtas takoj. Velik problem E46 serije (verjetno to tut heca daliborga).
#brezpodpisa

dxx ::

hojnikb je izjavil:

ce ti skrivi glavo, bos hitro fasal tudi defekt tesnila in s tem cel kup drugim problemov (mesanje olja z vodo, uhajanje kompresije in kuhanje).
Uglavnem adijo, ce ne zrihtas takoj. Velik problem E46 serije (verjetno to tut heca daliborga).

Se strinjava, vendar tesnilo ne postane defekt, ampak zaradi skrivljene glave ne more opravljati svojega dela. Tesnilo tesni, če gre glava pa gre tudi tesnilo, redkeje se dogaja , da gre tesnilo kar tako samo od sebe, brez da je z glavo nekaj narobe.

hojnikb ::

no, na k series bencinarjih je to prakticno given, kjub temu da je glava cist ok.
#brezpodpisa

Daliborg ::

@hojnikb ,
nope, jaz pri meni(e60) sumim samo cevi ali pa ekspanzijsko posodo, ker kot sem rekel voda se mi ne meša z oljam, kompresija na nivoju tudi vodna črpalka je začuda še vedno ok. Ni mi nek bavbav doliti, plovec mi še ni padel tolk da bi moral vlivati 1l+ še vedno ponavadi binglja. Je pa mašina tudi suha, niti kapljice olja nikjer, razen ko jaz dotankam tisti 1l/5k km :P
Je pa stara krava (14 let) in vse te dele ima še original in verjamem da so dotrajani, začuda pa tudi vodna črpalka ne kaže znakov umiranja. Pa tekočine redno pregledujem.
lp.
Format life:
Warning all life will be erased!
Do you want to continue?(y/n) Y_


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Motorna olja (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
7818944 (10200) hojnikb
»

Poraba antifriza

Oddelek: Na cesti
425356 (4649) Bye
»

Hladilna tekočina izginja a ne vemo kam... (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
10141546 (37730) Telbanc
»

Skoraj nov avto pije olje (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
6222275 (20540) bosmla
»

Kam izginja motorno olje? (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
5234038 (32277) jalovec09

Več podobnih tem