Forum » Na cesti » Cena menjave zavornega diska
Cena menjave zavornega diska
robertml ::
Pri hyundai i30 bo potrebno zamenjati zadnji zavorni disk.
Na servisu so mi menjavo ocenili na 270 Eur-ov (material in delo).
Zanima me vaše mnenje o tej ceni, ker se meni zdi previsoka.
Ali se vedno menjata oba diska hkrati?
Na servisu so mi menjavo ocenili na 270 Eur-ov (material in delo).
Zanima me vaše mnenje o tej ceni, ker se meni zdi previsoka.
Ali se vedno menjata oba diska hkrati?
Utk ::
Zakaj bi delal to na uradnem servisu?
Menjata se oba, in ploščice, ampak to stane skoraj pol manj.
Menjata se oba, in ploščice, ampak to stane skoraj pol manj.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
fikus_ ::
Za ceno delov lahko pogledaš tukaj:
https://www.autodoc.si/?_ga=2.199943462...
Preveri pogoje garancije. Če ne piše kaj o zamenjavi potrošnih delov na pooblaščenem servisu, potem te stvari lahko menjaš na vsakem servisu z neorginalnimi deli in ne izgubiš garancije.
https://www.autodoc.si/?_ga=2.199943462...
Preveri pogoje garancije. Če ne piše kaj o zamenjavi potrošnih delov na pooblaščenem servisu, potem te stvari lahko menjaš na vsakem servisu z neorginalnimi deli in ne izgubiš garancije.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: fikus_ ()
WhiteAngel ::
Za pooblaščen servis bo cena kar ok. Verjetno ena ura dela (50eur z ddv?) in dvojne ploščice in diska. Ponaredki so pol cenejši, cena dela pa malenkost manj, če ni na fuš. Sam se boš moral odločit.
tony1 ::
Pri hyundai i30 bo potrebno zamenjati zadnji zavorni disk.
Na servisu so mi menjavo ocenili na 270 Eur-ov (material in delo).
Zanima me vaše mnenje o tej ceni, ker se meni zdi previsoka.
Ali se vedno menjata oba diska hkrati?
Da, vedno se menjata oba diska hkrati. Drago pa je verjetno zato, ker so vsaj včasih imeli na Hyundaiju tradicijo (dediščina Mitsubishija), da so v zadnje diske zaprešani ležaji. Zadnji diski naj bi teoretično preživeli avto, včasih pa ni tako in je pač več dela, da se jih zamenja (podreti je treba zadnje pesto, zamenjati disk in semeringe ležaja, včasih pa tudi ležaje).
Aja, vsekakor naj ti dobro pojasnijo, zakaj bi bilo treba sploh menjati diske, če nimaš ravno milijon kilometrov... So skrivljeni, ropotajo, tresejo? So samo izrabljeni in že pretanki?
robertml ::
Diski nekoliko tresejo ob zaviranju in oddajajo zamolkel periodični zvok,
skladno s frekvenco vrtenja kolesa. Zvok je brez zaviranja podoben a bolj šibak (ca 20 % jakosti ob zaviranju).
Zadnji desni disk zgleda ves ''zapečen'', pregret in je skrivljen. Barva diska je čisto drugačna od sprednjih (nekako čudno rjavo modra). Kriva naj bi bila zavora, ki stalno malo zavira.
Servis pa sploh ni uraden (oziroma pooblaščen).
skladno s frekvenco vrtenja kolesa. Zvok je brez zaviranja podoben a bolj šibak (ca 20 % jakosti ob zaviranju).
Zadnji desni disk zgleda ves ''zapečen'', pregret in je skrivljen. Barva diska je čisto drugačna od sprednjih (nekako čudno rjavo modra). Kriva naj bi bila zavora, ki stalno malo zavira.
Servis pa sploh ni uraden (oziroma pooblaščen).
starfotr ::
Če malo bremzaš, so najverjetneje tudi zavorne klešče fuč.
Tako, da najbolje bo, da ti eden to pregleda in če so fuč, da naročiš nove oziroma obnovljene (stare vrneš) in nato menjaš vse skupaj.
Ne pozabi, da je takrat dobro tudi zamenjat (ne samo dolit) zavorno tekočino in ustrezno odzračit sistem.
Cena je seveda pretirana. Predlagam obisk nepooblaščenega servisa. Seveda takega, ki izda račun in naredi dobro. Uradnega servisa ae pa izogibaj, če se da.
Tako, da najbolje bo, da ti eden to pregleda in če so fuč, da naročiš nove oziroma obnovljene (stare vrneš) in nato menjaš vse skupaj.
Ne pozabi, da je takrat dobro tudi zamenjat (ne samo dolit) zavorno tekočino in ustrezno odzračit sistem.
Cena je seveda pretirana. Predlagam obisk nepooblaščenega servisa. Seveda takega, ki izda račun in naredi dobro. Uradnega servisa ae pa izogibaj, če se da.
Raptor F16 ::
Za menjavo zavornih diskov in ploščic pri drugem mehaniku ti ne bo šla garancija. To je potrošni material.
Leva ... Leva ... leva desna ena dva
#000000 ::
PAZI na to da ti menjajo (ne samo računajo) kvalitetne diske in ploščice, meni je nek šalabajzer menjal res je bilo dokaj poceni, ampak recimo pol leta kasneje ko je bila zima, in dež, sem priletel po obvoznici na izhod ene 220kmh in zahodil bremzo kot po navadi, je začel spet tresti prednje diske, kot le 7 mesecev nazaj, Garantiral mi je da je v A del, kupil skor original diske za mercedesa, a jajca so začela trest prej kot v leti dni, prej od novega do 6 let ni niti trznil, čeprav sem vozil isto prej in kasneje, So mi kao razlagal, ja vroć disk in mrzla voda pa se zgodi kao ?
stara mama ::
PAZI na to da ti menjajo (ne samo računajo) kvalitetne diske in ploščice, meni je nek šalabajzer menjal res je bilo dokaj poceni, ampak recimo pol leta kasneje ko je bila zima, in dež, sem priletel po obvoznici na izhod ene 220kmh in zahodil bremzo kot po navadi, je začel spet tresti prednje diske, kot le 7 mesecev nazaj, Garantiral mi je da je v A del, kupil skor original diske za mercedesa, a jajca so začela trest prej kot v leti dni, prej od novega do 6 let ni niti trznil, čeprav sem vozil isto prej in kasneje, So mi kao razlagal, ja vroć disk in mrzla voda pa se zgodi kao ?
Očitno niso bili original diski, ker večji (večinoma nemški) avtomobili so na te zadeve zelo občutljivi. Vrjetno res nobena firma ne dela diskov iz enakih materialov kot so OE. Medtem ko pri zadnjih ni problem tudi z drugimi firmami.
Diski nekoliko tresejo ob zaviranju in oddajajo zamolkel periodični zvok,
skladno s frekvenco vrtenja kolesa. Zvok je brez zaviranja podoben a bolj šibak (ca 20 % jakosti ob zaviranju).
Zadnji desni disk zgleda ves ''zapečen'', pregret in je skrivljen. Barva diska je čisto drugačna od sprednjih (nekako čudno rjavo modra). Kriva naj bi bila zavora, ki stalno malo zavira.
Servis pa sploh ni uraden (oziroma pooblaščen).
Dosti preveč!
Ravno teden dni nazaj sem si menjal komplet zadnje zavore. Se pravi zavorne obloge (za ročno), zaščitni pleh diska (za to sem moral odstranit še os, pač zadnji pogon), ploščice, disk je bil še ok (nov 3 leta nazaj) ter novi batek in vsa tesnila v čeljusti + kolesni ležaj. Vse skup cena materiala 150EUR + 25EUR neplaniran ležaj.
Jap, zelo dragi so pri tebi!
Disk je pa moder, ker ti zadnja čeljust oz batek v njej blokira. Zato se je tudi zvil. Kupi set tesnil z novim batom ter menjaj vse komplet! Na OBEH straneh seveda!
Ekologija™ in Trajnost™
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: stara mama ()
stjan ::
Jeseni sem na KII Soul menjal zadnja diska, cena je ca 120 eur za komplet z zavornimi kleščami, ni original, ni pa slabše od sranja, ki ga vgrajujejo v tovarni.
Cena dela je bila par pirov, ker sem sam menjal, malo je pa oče gledal zraven :)
Če je podoben sistem, moraš odviti samo par vijakov in prihraniš 100 eur ali več.
8 let je avto star, da ne menjaš česa po nepotrebnem preveri če so zavorne klešče ok, in bata malo očisti, mogoče so pa še ok.
Cena dela je bila par pirov, ker sem sam menjal, malo je pa oče gledal zraven :)
Če je podoben sistem, moraš odviti samo par vijakov in prihraniš 100 eur ali več.
8 let je avto star, da ne menjaš česa po nepotrebnem preveri če so zavorne klešče ok, in bata malo očisti, mogoče so pa še ok.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: stjan ()
fikus_ ::
Robert, kaj če bi malo več napisal, točno kater avto imaš? Lahko pa sam iščeš (tudi po VIN številki) na linku, ki sem ga dal. In ne kupuj najcenejših, ampak kakšen TRW ali kaj podobnega.
Kot si pisal, da ti skoz malo zavira, so verjetno "klešče" zarjavele in niso pustile ploščicam, da se sprostijo po zaviranju, zato so skoz malo drgnile ob disk, ki se je pregreval, rezultat je pa takšen, kot je.
Tako da te čaka najmanj menjava ploščic in obeh diskov! Za zavorne cilindre bi pa bilo dobro pogledati, ali so še ok, ali je potrebno menjat samo batke in tesnila.
Kot si pisal, da ti skoz malo zavira, so verjetno "klešče" zarjavele in niso pustile ploščicam, da se sprostijo po zaviranju, zato so skoz malo drgnile ob disk, ki se je pregreval, rezultat je pa takšen, kot je.
Tako da te čaka najmanj menjava ploščic in obeh diskov! Za zavorne cilindre bi pa bilo dobro pogledati, ali so še ok, ali je potrebno menjat samo batke in tesnila.
feryz ::
Jaz sem bil 14 dni nazaj. Menjava diskov in ploščic je bila 1450 evrov. Drobiž.
Na vsakih 30 000 km moram menjati. Ploščice še pogosteje.
Avto ima 85 000 km v dobrem letu, za bremze sem dal že preko 5 jurjev. Grrrr.
Na vsakih 30 000 km moram menjati. Ploščice še pogosteje.
Avto ima 85 000 km v dobrem letu, za bremze sem dal že preko 5 jurjev. Grrrr.
fikus_ ::
Feryz, ali "stojiš" na bremzi namesto na gasu?!!!!! Ali na obojem!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: fikus_ ()
PunkDude ::
Jaz sem bil 14 dni nazaj. Menjava diskov in ploščic je bila 1450 evrov. Drobiž.
Na vsakih 30 000 km moram menjati. Ploščice še pogosteje.
Avto ima 85 000 km v dobrem letu, za bremze sem dal že preko 5 jurjev. Grrrr.
Takih tepcev so res veseli Prvič menjal pri 155k.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PunkDude ()
IL_DIAVOLO ::
stara mama ::
Jaz sem bil 14 dni nazaj. Menjava diskov in ploščic je bila 1450 evrov. Drobiž.
Na vsakih 30 000 km moram menjati. Ploščice še pogosteje.
Avto ima 85 000 km v dobrem letu, za bremze sem dal že preko 5 jurjev. Grrrr.
No, da čujemo kak avto imaš? Ker material težko, da doseže tud polovico te cene.
Al pa hodiš na pooblaščene servise za nekaj, kar lahk narediš sam.
Ekologija™ in Trajnost™
hojnikb ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
Jaz sem bil 14 dni nazaj. Menjava diskov in ploščic je bila 1450 evrov. Drobiž.
Na vsakih 30 000 km moram menjati. Ploščice še pogosteje.
Avto ima 85 000 km v dobrem letu, za bremze sem dal že preko 5 jurjev. Grrrr.
Ti pa res dobesedno hodis na siht, da avto sraufas haha
nekdo, ki ma 1500e za bremze, verjetno ne opravlja tipicnega 9-5 joba.
in ja, na kaksnih prestiznih ali eksoticnih avtih je to norma. pri kaksnem starejsem ferrariju je pri takih kilometrih ze drug engine out servis.
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
zk_eu ::
Naroči na Autodocu in daj enemu popoldancu zamenjati, pa mir. Jaz sem za svojo ATE diske + keramične ATE zavorne ploščice dal na Autodocu 180 EUR, v Eurotonu bi pa samo 260 EUR za iste diske dal. Na uradnem servisu pa raje niti ne preverjam, ker je verjetno cena še 3-kratnik Eurotona.
Lahko pa seveda prideš še bistveno ceneje čez, če daš še kakšno cenejšo znamko gor (Stark naj ne bi bila tako slaba - hišna znamka Autodoc).
Lahko pa seveda prideš še bistveno ceneje čez, če daš še kakšno cenejšo znamko gor (Stark naj ne bi bila tako slaba - hišna znamka Autodoc).
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
Pika na i ::
Jaz sem bil 14 dni nazaj. Menjava diskov in ploščic je bila 1450 evrov. Drobiž.
Na vsakih 30 000 km moram menjati. Ploščice še pogosteje.
Avto ima 85 000 km v dobrem letu, za bremze sem dal že preko 5 jurjev. Grrrr.
In potem, ko bi bilo treba tankat 1000litski kestl, si se pa na srečo zbudil. Vesel, da ne voziš aviona.
Kje pobirate tako drage mehanike, mi res ni jasno. A je še to zdaj postalo prestiž - več plačaš eno navadno menjavo diska, večji car si?
hojnikb ::
pebi, obstajajo se kej druga kot razni renault in vag shitboxi, kjer so servisi po 100€...
verjamem, pa da na kaksni 7ki, ki jo ima freyz, stvar pac ni poceni, ce peljes na uradni servis (kar verjetno bos, ce razpolagas s takim avtom od novega).
verjamem, pa da na kaksni 7ki, ki jo ima freyz, stvar pac ni poceni, ce peljes na uradni servis (kar verjetno bos, ce razpolagas s takim avtom od novega).
#brezpodpisa
Dag ::
Na uradnem servisu pa raje niti ne preverjam, ker je verjetno cena še 3-kratnik Eurotona.
Zadnjič sem nujno rabil prednje ploščice za kombi. Ni bilo časa čakat 1 teden na autodoc. In sem šel vprašat v Euroton in na pooblaščenca. Na pooblaščencu so bile samo 4€ dražje kot v Eurotonu, tako da se mi ni dalo vozit nazaj v Euroton.
Euroton in podobni imajo za navadne kupce navite marže v božjumater, da lahko potem mehanikom dajejo 30% popusta.
stjan ::
Kakšna lokalna trgovina lahko mogoče dobavi rezervne dele po podobni ceni kot v tujini, ali pa malenkost dražje.
Problem je če naročiš napačen del, ker ima pač avtomobil za isti letnik 2 podobna dela, ali več...
Direktno pri KII Soul so imeli za obloge dve vrsti oblog, ki sta ustrezali avtomobilu, razlika je v delu za kontrolo obrabe.
Meni je trgovec dal na poskus oba modela oblog in sem potem napačne vrnil.
Problem je če naročiš napačen del, ker ima pač avtomobil za isti letnik 2 podobna dela, ali več...
Direktno pri KII Soul so imeli za obloge dve vrsti oblog, ki sta ustrezali avtomobilu, razlika je v delu za kontrolo obrabe.
Meni je trgovec dal na poskus oba modela oblog in sem potem napačne vrnil.
fikus_ ::
Ne splača se delov kupovati v SLO in jih nositi k mehaniku! Kupiš npr. v DE in neseš k mehaniku, ali pa on zrihta vse skupaj.
stara mama ::
Kolikor sem primerjal, imajo mehaniki s svojimi rabati približno podobne cene kot so na Autodocu. Če si pa kaj sam premontiraš, si pa itak zmagal.
Ekologija™ in Trajnost™
fikus_ ::
" . . . imajo mehaniki s svojimi rabati približno podobne cene kot so na Autodocu."
Ja, s tem da potrošniku zaračunajo ceno kot v SLO trgovini in tako dobijo noter za malo nižjo urno postavko.
Ja, s tem da potrošniku zaračunajo ceno kot v SLO trgovini in tako dobijo noter za malo nižjo urno postavko.
feryz ::
Kaj mora biti bedno, da si kupiš avto, potem pa po forumih sprašuješ, kje kupiti najcenejše ploščice, najcenejše diske, kje najti najcenejšega šušmarja? Fak, kakšno življenje!?
BTW, bremze niso igračkanje, to je zadeva, ki v avtu ločuje življenje in smrt. Tako voznika, kot tudi ostale uporabnike cest in okolice.
Kakršnikoli kompromisi niti pod razno ne pridejo v poštev.
Ja, jaz sem čudak, priznam. Tudi na pooblaščenem servisu pravijo, da so že marsikaj doživeli, ampak take obrambe zavor pa še niso videli. Izven dirkališča, seveda.
BTW, bremze niso igračkanje, to je zadeva, ki v avtu ločuje življenje in smrt. Tako voznika, kot tudi ostale uporabnike cest in okolice.
Kakršnikoli kompromisi niti pod razno ne pridejo v poštev.
Ja, jaz sem čudak, priznam. Tudi na pooblaščenem servisu pravijo, da so že marsikaj doživeli, ampak take obrambe zavor pa še niso videli. Izven dirkališča, seveda.
FTad ::
Kaj mora biti bedno, da si kupiš avto, potem pa po forumih sprašuješ, kje kupiti najcenejše ploščice, najcenejše diske, kje najti najcenejšega šušmarja? Fak, kakšno življenje!?
BTW, bremze niso igračkanje, to je zadeva, ki v avtu ločuje življenje in smrt. Tako voznika, kot tudi ostale uporabnike cest in okolice.
Kakršnikoli kompromisi niti pod razno ne pridejo v poštev.
Ja, jaz sem čudak, priznam. Tudi na pooblaščenem servisu pravijo, da so že marsikaj doživeli, ampak take obrambe zavor pa še niso videli. Izven dirkališča, seveda.
ja potem imas problem z zavorno celjustjo, ki ne popusti do konca, da imas tako pogosto takoj obrabljene ploscice, diske itd
§|\| /\ |<E ::
Pri hyundai i30 bo potrebno zamenjati zadnji zavorni disk.
Na servisu so mi menjavo ocenili na 270 Eur-ov (material in delo).
Zanima me vaše mnenje o tej ceni, ker se meni zdi previsoka.
Ali se vedno menjata oba diska hkrati?
najbolje je zamenjati oba hkrati ter tudi ploščice na obeh, drugače pride do prevelike razlike pri zaviranju in je to potem težko nastaviti (tehnični pregled).
jaz sem zamenjal zadnje diske, vse skupaj je prišlo 110€. seveda sem delo opravil sam. material pa sem nabavil na autodoc.
v fizičnih trgovinah je cca 80% dražje, torej je cena pri pooblaščenem servisu pravilna, saj si zaračunajo delo pa še malo marže na rez. dele.
če se da, nabavi na autodoc dele ter delo opravi sam. ni težko, odmontiraš dol zavore, nato še diske. lahko prišparaš 150€+.
c3p0 ::
stara mama ::
" . . . imajo mehaniki s svojimi rabati približno podobne cene kot so na Autodocu."
Ja, s tem da potrošniku zaračunajo ceno kot v SLO trgovini in tako dobijo noter za malo nižjo urno postavko.
In takšna praksa te moti zakaj točno?
Kako bi pa ti drugače spravil skupaj za mesečno plačo + prispevke državi (ki so še ena mesečna plača) + orodje? Zakaj sam ne odpreš mehanične delavnice?
Ekologija™ in Trajnost™
feryz ::
Moj avto nima problemov z zavornimi čeljustmi, ne skrbi.
Zadaj bi, teoretično, lahko našel cenejši material, ker so zavore serijske za to serijo.
Spredaj pa so športna verzija, najdeš jih zgolj v dveh različicah avtov, ki se za povrh, najbrž tudi zaradi cene, ne prodajata množično. Zato jih kitajček niti skopiral ne bo nikoli. Premalo povpraševanja. Rabiš kar originalne.
Zadaj bi, teoretično, lahko našel cenejši material, ker so zavore serijske za to serijo.
Spredaj pa so športna verzija, najdeš jih zgolj v dveh različicah avtov, ki se za povrh, najbrž tudi zaradi cene, ne prodajata množično. Zato jih kitajček niti skopiral ne bo nikoli. Premalo povpraševanja. Rabiš kar originalne.
fikus_ ::
Stara mama; Ko avto peljem k mehaniku me zanima samo končna cena. Za kakšno ceno dobi mehanik dele, ni moja stvar. Tako da ne razburjaj se. Sem samo pojasnil, kako se računa pri večini mehanikov.
Blinder ::
Sem ravno pred nakupom tega: https://www.autodoc.si/febi-bilstein/18...
Me pa zanima, koliksno kolicino moram izbrat. En komad ali dva? Rad bi seveda dobil en par diskov, torej za prednjo os. Zgodilo se mi je, da sem narocil duplo zavornih ploscic kot bi jih potreboval, pa nebi rad se se enkrat zmotil.
26 € bi lahko bila pocasi ze cena za en par diskov.
Me pa zanima, koliksno kolicino moram izbrat. En komad ali dva? Rad bi seveda dobil en par diskov, torej za prednjo os. Zgodilo se mi je, da sem narocil duplo zavornih ploscic kot bi jih potreboval, pa nebi rad se se enkrat zmotil.
26 € bi lahko bila pocasi ze cena za en par diskov.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
darkolord ::
Glede na to, da ti avtomatsko ponudi količino "2", moraš vzeti dva in dobiš en par diskov. 26 € je seveda cena za en disk.
Blinder ::
Aha, to bi se postruzilo rob da pac lahko ploscice primejo dalje normalno?
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
-valvoline- ::
Ni potrebe po struganju. Zunajni rob diska malo potolces z kladivom pac kolk bo slo dol bo slo, das gor ploscice, dokler se vlezejo disku se lahko zgodi da se bo pedal za bremze malo cudno obnasal, poj se bo vse usedlo in ne bo nobenih problemov. Lahko pa cist malo poberes zunajni ter notrajni rob ploscic preden jih namontiras, ampak bolje da ne saj se bodo same strugnile.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
hojnikb ::
Aha, to bi se postruzilo rob da pac lahko ploscice primejo dalje normalno?
tocno tak. seveda ce je dovolj mesa.
#brezpodpisa
fikus_ ::
Glede struženja diskov, načeloma je ok, samo je potrebno vedet, koliko je najmanjša dovoljena/predpisana debelina.
-valvoline- ::
Fajn orodje.
Drgac pa kot sem povedal, tist rob fajn stolces z kladivom pa skor vedno gre vse dol.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Slaba kvaliteta zavornih ploščic (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 10659 (8354) | easyrider3 |
» | Pomoč glede reklamacije zavorOddelek: Na cesti | 4492 (3343) | profii |
» | Slabe zavore? (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 15443 (11391) | TheBlueOne |
» | Sprednji zavorni diski mazda 3 (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 20079 (18451) | theBill |
» | Pomoč pri izbiri zavornih diskov (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 31203 (28937) | b3D_950 |