Forum » Loža » 2 taktni motor ne vžge navodila
2 taktni motor ne vžge navodila
yyyeb ::
Živjo, kot laik bi se rad malo izobrazil glede popravila 2 taktnih motorjev npr. žaga, kosilnica...za domačo uporabo. Predvsem me zanima kaj narediti, ko motor ne vžge. Kak je pravilen vrstni red kaj gledati? Vem, da za delovanje motor potrebuje iskro, gorivo in kompresijo. Jaz bi najprej preveril iskro in če imam v tanku gorivo, naprej pa več ne vem. Kdaj pridete do točke razstavljanja uplinjača? Prosim za navodila, ko motor ne vžge od začetka do konca, torej odgovor v stilu vžgal mi je ker sem menjal filter goriva ni dovolj. hvala
Najmanj si želimo zvedeti resnico, ki bi nam najbolj koristile.
hojnikb ::
precekiras iskro in stanje svecke
ce iskro mas, gledas dovod goriva. tukaj je ponavadi dober spucat uplinjac, dizo, filter goriva. pa seveda filter zraka.
ko si pri uplinjacu preveris tudi delovanje choke-a. brez tega je hladn zagon tudi tezak pri nekaterih motorjih.
preveris tudi tesnenje uplinjaca na cilinder. z slabi tesnjenjem ali stvar sploh nebo delala ali pa nebos mel prostega teka.
ko imas mesanico goriva in iskro, checknes kompresijo. tukaj se dobi tool, ki ga zasraufas namest svecke in dobis ven vrednost v barih.
ce iskro mas, gledas dovod goriva. tukaj je ponavadi dober spucat uplinjac, dizo, filter goriva. pa seveda filter zraka.
ko si pri uplinjacu preveris tudi delovanje choke-a. brez tega je hladn zagon tudi tezak pri nekaterih motorjih.
preveris tudi tesnenje uplinjaca na cilinder. z slabi tesnjenjem ali stvar sploh nebo delala ali pa nebos mel prostega teka.
ko imas mesanico goriva in iskro, checknes kompresijo. tukaj se dobi tool, ki ga zasraufas namest svecke in dobis ven vrednost v barih.
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
Raptor F16 ::
Preberi si, kako deluje dvotaktni motor in kako je sestavljen. Ko ti bo to jasno, boš lahko sam ugotovil kaj je narobe.
Za začetek pa moraš imet zaug.
Imaš tem eno gumijasto bunkico ki jo malo ene parkrat stisneš, da potegne bencin iz rezervoarja.
Za začetek pa moraš imet zaug.
Imaš tem eno gumijasto bunkico ki jo malo ene parkrat stisneš, da potegne bencin iz rezervoarja.
Stari maček ::
Čez zimo ponavadi usedline v vplinjaču zamašijo glavno dizo. Vzami jo ven in spihaj ali očisti s tanko žičko. Na vstop vplinjača daj roko in poskusi vžgat. Če bo roka vlažna od bencina, je diza čista. Potem mora vžgat, če je z nastavitvijo predvžiga in kompresijo vse v redu.
yyyeb ::
če pa iskre ni in ne vžge. to mene zanima. kaki je vrstni red od zacetka do konca.
Najmanj si želimo zvedeti resnico, ki bi nam najbolj koristile.
hojnikb ::
svečka, kablovje za začetek. Najprej pa odvisno od vžiga. Lahko gre vžigalna tuljava, notranjo navitje, platine (če je kaka bol stara zadeva)....
#brezpodpisa
BladE_ ::
Da ti nekdo razloži "od začetka do konca" je malo prehuda, sploh pa taka razlaga ne obstaja in gre bolj za poznavanje oziroma razumevanje kako zadeve sploh delujejo. Neke osnove sicer so ampak ne velja, kar za vse enako in je popravilo odvisno od same napake.
Na YT spremljam precej na to temo in bi ti za začetek priporočil Mustie1. Tip popravlja vse možno, poleg njegovih VWjev se največkrat loti mopedov, kosilnic, vrtnih traktorjev ipd. Najboljše pri vsem tem mi je, da dejansko ljudje mečejo popolnoma izpravne "stroje" stran, popravi pa se jih z nekim minimalnim vložkom(npr. čiščenje uplinjača).
Ker gre za vprašanje o 2 taktnih zadeva bi omenil tudi tega, ki sem ga odkril pred kratkim in z največjim zanimanjem spremljam njegov "The Most Powerful Two Stroke Ever", 2STROKE STUFFING
Na YT spremljam precej na to temo in bi ti za začetek priporočil Mustie1. Tip popravlja vse možno, poleg njegovih VWjev se največkrat loti mopedov, kosilnic, vrtnih traktorjev ipd. Najboljše pri vsem tem mi je, da dejansko ljudje mečejo popolnoma izpravne "stroje" stran, popravi pa se jih z nekim minimalnim vložkom(npr. čiščenje uplinjača).
Ker gre za vprašanje o 2 taktnih zadeva bi omenil tudi tega, ki sem ga odkril pred kratkim in z največjim zanimanjem spremljam njegov "The Most Powerful Two Stroke Ever", 2STROKE STUFFING
Akcija - Reakcija
Machete ::
Če ni iskre, najprej menjaj svečko. Če ni spremembe stisni kapico na vpetju svečke lahko je slab kontakt s svečko. Potem pa kaj več težko brez razdiranja. Naslednja zadeva je CDI in magnet, ki iskro generira. Lahko je kajla na kurblshaftu zlomljena in ne zavrti magneta, lahko je preprosto crknjena napeljava in to rešis z menjavo. Če imaš manual zadeve, se dokaj preprosto premeri upornost vseh žil in potem vidiš kje je napaka. *Veliko primerov je bilo, da je prebijal off gumb, to je še mogoče za pomeriti ali odklopiti pred razdiranjem.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Machete ()
mancini ::
Problem je ker tukaj ni 3 moznih problemov in par resitev.
Moznosti zakaj ne vzge je malo morje. Nekaj je taksnih na katere se takoj pomisli, nekaj na katere se pomisli ko te prve niso pravilne, vcasih pa je kaj eksoticnega, kar mehanik vidi enkrat na 5 let
In ti bi zdaj prirocnik za telebane, ki bi ga prebal v 3-5 min
Moznosti zakaj ne vzge je malo morje. Nekaj je taksnih na katere se takoj pomisli, nekaj na katere se pomisli ko te prve niso pravilne, vcasih pa je kaj eksoticnega, kar mehanik vidi enkrat na 5 let
In ti bi zdaj prirocnik za telebane, ki bi ga prebal v 3-5 min
Machete ::
In taki odgovori so čisto brezveze in bi jih lahko zadržali. Kot da bi rekel: ni možno ugotoviti. Če ve da ni iskre, je pol že narejenega. Veselica je, ko je iskra, pa ne užge.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
Stari maček ::
Sploh pa bi bil pravi štart tak, da bi napisal, kaj sploh popravljaš (hočeš popravit).
blay44 ::
Tko k je Hojnik reku. Pregledaš iskro, če je ni greš po tem vrstnem redu:
svečka, kabel, priklopna kapa, stikalo za izklop, cdi in magnet. Zdej razni "stari mački" ti bodo cel dan iskali platine, zraven jamrali kako je bilo včasih življenje enostavno in ti popili prira najmanj v vrednosti rezervnih delov. Vžig si boš pa potem moral sam naštelalt, pa menjat cdi k bodo študiral kaj je to za ena reč.
Če iskra je, daš prst na odprtino za svečko in čutiš pritisk ter nato vakum. To pomeni, da je tesnenje ok. Po barvi, vonju in viskoznosti, ki ti ostane na prstu vidiš kako je z mešanco. Tudi če ga parkrat zaženeš to vidi po meglici, ki iszaja.
Zdej, če prst ostane suh, pogledaš dovod goriva, filtre...
Če motor nima moči naštelaš vžig. Iskra, oziroma cdi se mora sprožiti ene 2-6mm pred ZMT. Večji predvžig, več obratov, več moči, prej bo kej odletel.
Če ti klenka zmanjšaj predvžig na ene 2mm pred ZMT. Uradno je nekje med 2-6°, če nihaš kake izven standardne motorje.Če moraš menjati obroček, bat na stari kosilnici, mopedu obvezno zamenjaj komplet + cilider. Kitajci imajo drugačne zlitine. Po moje slabše. Vsaj za moj avtomatik to velja.
Najbolj pa je, da ti to v vaši skupini uštimata strojnik in električar. Ti pa pol organiziraš eno žurko, pa je. Naslednič pa ti prevzameš delo tvojga foha, pa še ostale kej naučiš.
svečka, kabel, priklopna kapa, stikalo za izklop, cdi in magnet. Zdej razni "stari mački" ti bodo cel dan iskali platine, zraven jamrali kako je bilo včasih življenje enostavno in ti popili prira najmanj v vrednosti rezervnih delov. Vžig si boš pa potem moral sam naštelalt, pa menjat cdi k bodo študiral kaj je to za ena reč.
Če iskra je, daš prst na odprtino za svečko in čutiš pritisk ter nato vakum. To pomeni, da je tesnenje ok. Po barvi, vonju in viskoznosti, ki ti ostane na prstu vidiš kako je z mešanco. Tudi če ga parkrat zaženeš to vidi po meglici, ki iszaja.
Zdej, če prst ostane suh, pogledaš dovod goriva, filtre...
Če motor nima moči naštelaš vžig. Iskra, oziroma cdi se mora sprožiti ene 2-6mm pred ZMT. Večji predvžig, več obratov, več moči, prej bo kej odletel.
Če ti klenka zmanjšaj predvžig na ene 2mm pred ZMT. Uradno je nekje med 2-6°, če nihaš kake izven standardne motorje.Če moraš menjati obroček, bat na stari kosilnici, mopedu obvezno zamenjaj komplet + cilider. Kitajci imajo drugačne zlitine. Po moje slabše. Vsaj za moj avtomatik to velja.
Najbolj pa je, da ti to v vaši skupini uštimata strojnik in električar. Ti pa pol organiziraš eno žurko, pa je. Naslednič pa ti prevzameš delo tvojga foha, pa še ostale kej naučiš.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: blay44 ()
marjan_h ::
Tole zanima tudi mene, hojnikb je omenil da pregledaš dizo kar je injektor goriva in uplinjač. Zakaj potrebujemo potem injektor goriva če imamo uplinjač? Ciljam na to, da v avtomobilu se ne uporablja več uplinjača od konca 80' in se uporablja sedaj samo injektorje.
hojnikb ::
Večji predvžig, več obratov, več moči, prej bo kej odletel.
tole ni striktno res oz. velja samo za 4 taktne motorje (do detonacje, potem izgubljas moc).
pri 2 taktnih motorjih za low in midrange velja manjsi in vecji predvzig, za wide open bos pa za maks moc hotu met manjsi predvzig, da bo v momentu vziga primern pressure.
#brezpodpisa
Stari maček ::
Tko k je Hojnik reku. Pregledaš iskro, če je ni greš po tem vrstnem redu:
svečka, kabel, priklopna kapa, stikalo za izklop, cdi in magnet. Zdej razni "stari mački" ti bodo cel dan iskali platine, zraven jamrali kako je bilo včasih življenje enostavno in ti popili prira najmanj v vrednosti rezervnih delov. Vžig si boš pa potem moral sam naštelalt, pa menjat cdi k bodo študiral kaj je to za ena reč.
Če iskra je, daš prst na odprtino za svečko in čutiš pritisk ter nato vakum. To pomeni, da je tesnenje ok. Po barvi, vonju in viskoznosti, ki ti ostane na prstu vidiš kako je z mešanco. Tudi če ga parkrat zaženeš to vidi po meglici, ki iszaja.
Zdej, če prst ostane suh, pogledaš dovod goriva, filtre...
Če motor nima moči naštelaš vžig. Iskra, oziroma cdi se mora sprožiti ene 2-6mm pred ZMT. Večji predvžig, več obratov, več moči, prej bo kej odletel.
Če ti klenka zmanjšaj predvžig na ene 2mm pred ZMT. Uradno je nekje med 2-6°, če nihaš kake izven standardne motorje.Če moraš menjati obroček, bat na stari kosilnici, mopedu obvezno zamenjaj komplet + cilider. Kitajci imajo drugačne zlitine. Po moje slabše. Vsaj za moj avtomatik to velja.
Najbolj pa je, da ti to v vaši skupini uštimata strojnik in električar. Ti pa pol organiziraš eno žurko, pa je. Naslednič pa ti prevzameš delo tvojga foha, pa še ostale kej naučiš.
Ko smo mi menjali elektonske vžige in jih prilagajali, si ti še fotru po jajcih skakal. Mladiči tvoje sorte ste brez interneta in OBD-ja danes mrzli.
hojnikb ::
Tole zanima tudi mene, hojnikb je omenil da pregledaš dizo kar je injektor goriva in uplinjač. Zakaj potrebujemo potem injektor goriva če imamo uplinjač? Ciljam na to, da v avtomobilu se ne uporablja več uplinjača od konca 80' in se uporablja sedaj samo injektorje.
zato, ker potrebujes nekaj, da ti dozira primerno kolicino goriva. vecja diza, vecji pretok goriva-gostejsa mesanica.
poleg dize se sicer mesanica dozira z iglo oz. ce je enostavnejsi uplinjac z kotom kladivca.
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
Stari maček ::
Večji predvžig, več obratov, več moči, prej bo kej odletel.
tole ni striktno res oz. velja samo za 4 taktne motorje (do detonacje, potem izgubljas moc).
pri 2 taktnih motorjih za low in midrange velja manjsi in vecji predvzig, za wide open bos pa za maks moc hotu met manjsi predvzig, da bo v momentu vziga primern pressure.
Točno tako. Mladič itak ne ve, kaj je cvajtaktar.
hojnikb ::
res je, da stari motorji ala tomos/puch nimajo programilnega vziga, ampak imajo fiksen po celem rev rangu. elektronic je afaik imel dve nastavitvi, to je pa to.
#brezpodpisa
yyyeb ::
kaj je to CDI in ZMT? A to imajo tudi kosilnice in motorne žage ali pa samo scooterji?
Najmanj si želimo zvedeti resnico, ki bi nam najbolj koristile.
hojnikb ::
cdi je tip vžiga (capacitor discharge ignition), ZMT je pa samo okrajšava za "zgornja mrtva točka"....
#brezpodpisa
blay44 ::
Stari maček je izjavil:
Večji predvžig, več obratov, več moči, prej bo kej odletel.
tole ni striktno res oz. velja samo za 4 taktne motorje (do detonacje, potem izgubljas moc).
pri 2 taktnih motorjih za low in midrange velja manjsi in vecji predvzig, za wide open bos pa za maks moc hotu met manjsi predvzig, da bo v momentu vziga primern pressure.
Točno tako. Mladič itak ne ve, kaj je cvajtaktar.
Dej še en še enkrat preberta, kaj sta napisala.
Marjan_h injektorji bi bili najbrž predragi. Zraven bi moral imeti še sistem mazanja. Verjetno se jim glede na veliko porabo(zaradi konstrukcije) in nepopolnega izgorevanja ne splača razvijati v to smer. Za male motorčke, mislim.
hojnikb ::
mali motorcki so ze imeli vbrizg, tudi 2 taktni 50cc. Ditech je recimo en tak sistem (aprillia sr50 ditech).
pa tudi sicer si lahko obstojec prdec predelas na elektronski vbrizg in vzig, ce imas dovolj dobro elektriko. kit stane okol 200e z aliexpress.
slej ko prej bojo tudi ti prdeci dobil to serijsko.
pa tudi sicer si lahko obstojec prdec predelas na elektronski vbrizg in vzig, ce imas dovolj dobro elektriko. kit stane okol 200e z aliexpress.
slej ko prej bojo tudi ti prdeci dobil to serijsko.
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
hojnikb ::
Kitajci imajo drugačne zlitine. Po moje slabše. Vsaj za moj avtomatik to velja.
novodobne tomose delajo v indiji, nekateri motorni deli so pa tajvanski (blajarca recimo).
#brezpodpisa
blay44 ::
Zanimivo tole s sr50.
Elektronski vžig s programsko nastavljivim kotom in linearno avto korekcijo sem si naredil kar sam.
Hojnik pod kaj naj iščem kit?0
Elektronski vžig s programsko nastavljivim kotom in linearno avto korekcijo sem si naredil kar sam.
Hojnik pod kaj naj iščem kit?0
hojnikb ::
blay44 ::
Kolikor sem uspel pregledat. Ko spustiš gas zapre injektor do konca, dokler ne doseže nastavljenih vrtljajev v idle mode. In ta čas nimaš mazanja blajerce in cilindra. Če pa povečaš idle vrtlaje, pa nisi nič na boljšem kot pri uplinjaču.
Idle injektor skos šprica notr, dokler ne doseže max nastavljene idle obrate.
Zdej, če bi napisal svoj program, bi moral imeti protokol sporazumevanja z ECU.
Lahko pa stvar napačno razumem.
Idle injektor skos šprica notr, dokler ne doseže max nastavljene idle obrate.
Zdej, če bi napisal svoj program, bi moral imeti protokol sporazumevanja z ECU.
Lahko pa stvar napačno razumem.
hojnikb ::
Kolikor sem uspel pregledat. Ko spustiš gas zapre injektor do konca, dokler ne doseže nastavljenih vrtljajev v idle mode. In ta čas nimaš mazanja blajerce in cilindra. Če pa povečaš idle vrtlaje, pa nisi nič na boljšem kot pri uplinjaču.
Idle injektor skos šprica notr, dokler ne doseže max nastavljene idle obrate.
Zdej, če bi napisal svoj program, bi moral imeti protokol sporazumevanja z ECU.
Lahko pa stvar napačno razumem.
to je stvar tuninga in nastavitev tabel. sj tudi pri carbu mas problem mazanja, ce mas minimaln gas in gres recimo po hribu dol.
#brezpodpisa
blay44 ::
Ne bo držalo. Z loputo omejiš samo zrak na ene 80%. Nekaj mešance še vedno potegne in lepo namaže
hojnikb ::
Ne bo držalo. Z loputo omejiš samo zrak na ene 80%. Nekaj mešance še vedno potegne in lepo namaže
bo kr vec kot 80%, vsaj pri tipicnih mopedih. In ce drvis po hribu navzdol z zaprtim gasom pr 8000rpm, ni glih zdravo za celo zadevo.
also, doloceni menjalniki so mel z razlogom freewheeling.
Aja, torej injektorji niso dize? Kakšen je slovenski izraz za dize?
injektor
diza
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Tomos ne vžge (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 23422 (3965) | hojnikb |
» | APN 6 noče vžgati (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 17727 (8135) | koyotee |
» | APN 6 ne vžge (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 9125 (8405) | tim13 |
» | Kosilnica na nitko ne vžgeOddelek: Loža | 21462 (20639) | Fifty6 |
» | Tomos m14 ne dela... prosim za pomočOddelek: Na cesti | 4030 (3754) | Hayabusa |