» »

Stratolaunch je poletel

Stratolaunch je poletel

vir: Space
Space - V soboto je z letališča v Kaliforniji prvič poletel Stratolaunch, zrakoplov z največjim razponom kril v zgodovini, ki bo v prihodnosti proti nebu nosil rakete.

SpaceX počne revolucijo v nižanju stroškov pošiljanja predmetov v orbito, toda vračanje pogonskih raket na Zemljo v enem kosu ni edini način za dosego teh ciljev. Soustanovitelj Microsofta Paul Allen je tako leta 2011 na noge postavil podjetje Stratolaunch Systems, da bi satelite v vesolje pošiljal s pomočjo letal, ki bi rakete dvignili do kraja izstrelitve visoko v atmosferi. Na ta način se izogne najgostejšemu delu Zemljinega ozračja in se obenem na tem delu poti drago raketno gorivo zamenja z letalskim. Avion Stratolaunch je za Allena napravila firma Scaled Composites - točno tista, ki snuje tudi plovila SpaceShip in White Knight. V soboto se je to impozantno letalo prvič dvignilo v zrak.

Stratolaunch je nenavaden in ogromen stroj: dvotrupnik, ki ga poganja šesterica motorjev Pratt & Whitney PW4056, kakršne ima Boeingov 747. Predvsem pa gre za rekorderja po razponu kril, saj je s premerom 117 metrov širši, kot je raketa Saturn V visoka! Prejšnji prvak, Hughesov H-4 Hercules, počez meri 97 metrov in pol. Zato se na večih koncih hvalijo, da gre za največje letalo na svetu, kar pa ni čisto res, saj v dolžino meri "zgolj" 73 metrov in je denimo Antonov An-225 daljši; da ne omenjamo prostornine. A naloga Stratolauncha bo vendarle nošenje raket in nosilnost 250 ton bo omogočala, da jih bo pod krilom tovoril tudi po več hkrati do "delovne" višine enajstih kilometrov.

Še lani so v podjetju načrtovali razvoj lastnih raketnih nosilcev, toda Allenova smrt oktobra je ambicije precej oklestila in odslej je letalo mišljeno za sprego z Northrop Grummanovimi preizkušenimi raketami Pegasus XL. Prvi polet, nad puščavo Mojave v Kaliforniji, je sicer trajal 149 minut in je potekal brezhibno, vključno s pristankom. Kdaj približno se lahko nadejamo izstreljevanja raket, v tem trenutku še ni znano.

5 komentarjev

dexterboy ::

250 ton nosilnosti? Bravo, to je pa lepa cifra. Ampak sedaj ne bo več tiste čarobne zagledanosti, ko se raketa odlepi od tal :)
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.

7982884e ::

zdi se mi, da je to ideja, ki jo je povozil cas. 20, 30 let nazaj, kul. danes pa boosterji pristajajo sami in dvomim da je tale avion bolj ekonomicna resitev oz. alternativa za reusable prvo stopnjo. sploh ker bood rakete, ki jih bo nosil, precej manjse od recimo F9.

7982884e ::

kolikor gledam, ti airlaunch pridobi nekje 5% na nosilnosti, v primerjavi da bi lansiral iz tal. point je bolj v tem, da lahko lansiras karadkoli, kjerkoli, v katerokoli orbito (ker na 10km visine pac ni vec neviht). ampak vseeno je tole zelo riskanten posel v smislu ekonomicnosti.

Matko ::

Pri dvotrupnih letalih mi je vedno asociacija na katamaran.

Sem šel iskat seznam in so precej redka prišla do prvega poleta.
Twin-fuselage aircraft @ Wikipedia

Kako je končal Pipistelov G4?

Pac-Man ::

Prišel, videl, zmagal.

Razvit je bil prav za tekmovanje, ker so rabili 4-sedežnika in je bila to najbolj ekonomična rešitev.
The ideal subject of totalitarian rule is not the convinced Nazi or
the convinced Communist, but people for whom the distinction between fact and
fiction and the distinction between true and false no longer exist.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo

Stratolaunch

Oddelek: Znanost in tehnologija
61321 (978) zee
»

Nadzvočno potniško letalo

Oddelek: Loža
183348 (2406) PandaFlow2
»

America from freedom to fascism (strani: 1 2 )

Oddelek: Problemi človeštva
857518 (5709) T0MA2
»

Tomcat gre v pokoj (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
8610260 (7550) cryptozaver
»

Balon v orbito in zakaj ne

Oddelek: Znanost in tehnologija
203859 (3343) Brane2

Več podobnih tem