Forum » Na cesti » Lita platišča - Da ali ne
Lita platišča - Da ali ne
Domobrancek ::
Lep pozdrav,
Torej situacija je takšna: Ob nakupu avta zraven nisem dobil litih platišč ampak jeklena. Zdajle pa sem malo v dilemi ali bi kupil lita platišča ali ne. Po eni strani bi jih imel, po drugi pa ne pridobim kaj dosti s tem. Kakor sem gledal po netu je prednost v izgledu in malo nižji teži. Bilo bi tudi malo bolj praktično, ker bi lahko doma menjal zimske gume z letnimi in obratno. Ampak za to bi lahko kupil še ena jeklena platišča
Kolega mi je svetoval naj raje kupim boljši radio. Pravi, da bom imel več od tega .
Mnenja za/proti?
Hvala.
Torej situacija je takšna: Ob nakupu avta zraven nisem dobil litih platišč ampak jeklena. Zdajle pa sem malo v dilemi ali bi kupil lita platišča ali ne. Po eni strani bi jih imel, po drugi pa ne pridobim kaj dosti s tem. Kakor sem gledal po netu je prednost v izgledu in malo nižji teži. Bilo bi tudi malo bolj praktično, ker bi lahko doma menjal zimske gume z letnimi in obratno. Ampak za to bi lahko kupil še ena jeklena platišča
Kolega mi je svetoval naj raje kupim boljši radio. Pravi, da bom imel več od tega .
Mnenja za/proti?
Hvala.
PunkDude ::
Jaz sem lita platišča dobil zraven avtomobila, gor so bile letne gume. Za pozimi imam pa jeklena platišča, sem jih sam kupil.
Če bi bilo obratno, da bi zraven dobil samo jeklena platišča ne bi šel kupovat litih platišč, ker so preprosto predraga pri nas. Pridobim pa tudi ne kaj veliko, razen z vidika estetike.
Razen, če greš kaj v Nemčijo, jih pa lahko dobiš ugodno.
Če bi bilo obratno, da bi zraven dobil samo jeklena platišča ne bi šel kupovat litih platišč, ker so preprosto predraga pri nas. Pridobim pa tudi ne kaj veliko, razen z vidika estetike.
Razen, če greš kaj v Nemčijo, jih pa lahko dobiš ugodno.
Tilen ::
Jaz imam pozimi in poleti original lita platišča. Najbolj komot, vendar ne najbolj ugodno. ;)
413120536c6f76656e696a612c20642e642e
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Tilen ()
IL_DIAVOLO ::
Kaj se na druge oziras. Ce zelis imeti lite felgne, jih pac kupis. Lite felgne sicer niso nic lazje od jeklenih(moje so celo tezje). So pa seveda lepse in tudi boljse se pelje z njimi.
Tomas 33 ::
Res je, v glavnem so lite precej težje.
Pa če boš že nabavljal, ne pozabi vijakov, ki so drugačni kot za jeklena platišča.
Pa če boš že nabavljal, ne pozabi vijakov, ki so drugačni kot za jeklena platišča.
OracleDev ::
Lita platišča so izključno zarad estetike. Če ti to pomeni kaj jih kupi če ne pač ne. Jaz jih imam, ker se mi zdi da naredijo največ na izgledu avta. Lep avto + grda platiča = grd avto. Imam pa ena lita platišča tako za letne kot za zimske gume. Gume pridejo malenkost dražje ampak zopet zakaj bi imel pozimi grd avto :) Nekateri jih menjajo tudi zaradi tega da jih pozimi ne uničijo, ampak to predvsem zato ker ne vidijo pločnikov in se sekirajo.
Sami ::
Pač ja...avto bo lepši, sam imam Lite za poleti in jeklena za zimo.
Vsako leto boš tudi malo prišparal pri premontaži gum (2X30eur letno).
Vsako leto boš tudi malo prišparal pri premontaži gum (2X30eur letno).
970A-UD3P,AMD FX 8350,16GB DDR3\1600,RX480 8GB,Tt 750W
fikus_ ::
Lita platišča so težja, razen če vzameš kakšna "športna" iz magnezijeve litine (zelo draga).
Če imaš nov avto oz. ga misliš imeti še kar nekaj let, potem se verjetno splača, ker ceno montaže/demontaže pnevmatik pokriješ s premontažo koles doma.
Če imaš nov avto oz. ga misliš imeti še kar nekaj let, potem se verjetno splača, ker ceno montaže/demontaže pnevmatik pokriješ s premontažo koles doma.
JocJOC ::
In ne pozabi, lita platišča so mehkejša. Za nabijati v robnike niso.
Se dobi kje črna železna platišča v kakšnem drugačnem vzorcu kot tem klasičnem s krogci?
Se dobi kje črna železna platišča v kakšnem drugačnem vzorcu kot tem klasičnem s krogci?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: JocJOC ()
St235 ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
Kaj se na druge oziras. Ce zelis imeti lite felgne, jih pac kupis. Lite felgne sicer niso nic lazje od jeklenih(moje so celo tezje). So pa seveda lepse in tudi boljse se pelje z njimi.
In kako točno se avto zaradi tega "lepše" pelje? jao...
Leaker49 ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
Kaj se na druge oziras. Ce zelis imeti lite felgne, jih pac kupis. Lite felgne sicer niso nic lazje od jeklenih(moje so celo tezje). So pa seveda lepse in tudi boljse se pelje z njimi.
In kako točno se avto zaradi tega "lepše" pelje? jao...
Lahko bi uporabil inteligenco in prišel do zaključka da majo lite feltne ponavadi večji fi, posledično gume z manjšo višino, kar pomeni precej lepšo vožnjo.
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: Truga ()
MadMax ::
Lita so lahko lažja, ampak je to že skoraj redkost. Sploh so v takem primeru še bolj občutljiva na poškodbe (zvitje, lom). 17" imaš npr od 7 do preko 12kg, na grobo... To se malce pozna tudi pri pospeških, če si vsekan na take sekunde.
So pa seveda lepša (odmislimo primer ko nekdo natakne nekaj samo zato da je aluminij...), ampak tudi dražja.
V odvisnosti od namena/relacij/letno prevoženih km se splača razmislit o tem, da jeklena obdržiš za zimo, za poleti pa alu.
Nekateri imamo alu večje/širše (vseeno ne pozabi na homologirane dimenzije).
Enoznačnega odgovora pa ni.
It's your money...
So pa seveda lepša (odmislimo primer ko nekdo natakne nekaj samo zato da je aluminij...), ampak tudi dražja.
V odvisnosti od namena/relacij/letno prevoženih km se splača razmislit o tem, da jeklena obdržiš za zimo, za poleti pa alu.
Nekateri imamo alu večje/širše (vseeno ne pozabi na homologirane dimenzije).
Enoznačnega odgovora pa ni.
It's your money...
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MadMax ()
kixs ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
Kaj se na druge oziras. Ce zelis imeti lite felgne, jih pac kupis. Lite felgne sicer niso nic lazje od jeklenih(moje so celo tezje). So pa seveda lepse in tudi boljse se pelje z njimi.
In kako točno se avto zaradi tega "lepše" pelje? jao...
Lahko bi uporabil inteligenco in prišel do zaključka da majo lite feltne ponavadi večji fi, posledično gume z manjšo višino, kar pomeni precej lepšo vožnjo.
Mislis trso in neudobno voznjo.
SambaShare ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
Kaj se na druge oziras. Ce zelis imeti lite felgne, jih pac kupis. Lite felgne sicer niso nic lazje od jeklenih(moje so celo tezje). So pa seveda lepse in tudi boljse se pelje z njimi.
In kako točno se avto zaradi tega "lepše" pelje? jao...
Lahko bi uporabil inteligenco in prišel do zaključka da majo lite feltne ponavadi večji fi, posledično gume z manjšo višino, kar pomeni precej lepšo vožnjo.
Bolj trdo in neudobno vožnjo. Če pretiravaš in so kolesa pretežka pa slabšo po vseh kriterijih.
Domobrancek ::
Hvala za odgovore . Drugače bi prešel iz 195/65R15 na 205/55/R16 (če bi kupil litke). Na večje dimenzije (R17) ne bi šel, ker so potem gume precej dražje (nekje 20EUR več na gumo) in se mi ne zdi smiselno.
Trenutno se mi avto pelje OK. Vožnja je dovolj udobna. Verjetno bi pridobil samo malo več oprijema, ker bi bila guma širša? (čeprav ravno ne dirkam in ga imam trenutno dovolj).
Včasih imam občutek, da se avto malo bolj nagne v ovinkih, kar pa verjetno nima kaj dosti povezave s feltnami...? To je bolj stvar vzmetenja, če prav vem?
Trenutno se mi avto pelje OK. Vožnja je dovolj udobna. Verjetno bi pridobil samo malo več oprijema, ker bi bila guma širša? (čeprav ravno ne dirkam in ga imam trenutno dovolj).
Včasih imam občutek, da se avto malo bolj nagne v ovinkih, kar pa verjetno nima kaj dosti povezave s feltnami...? To je bolj stvar vzmetenja, če prav vem?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Domobrancek ()
IL_DIAVOLO ::
Seveda ima veliko veze, kaksna je felgna. Glej taksne felgne, ki ima cim manjsi ET, da bo bolj strlela izven blatnika in poskrbela za boljso stabilnost. Pa se izgled je fenomenalen. Glej med 35 in 40.
To je ena izmed glavnih prednosti litih felgn.
To je ena izmed glavnih prednosti litih felgn.
Dimnik ::
Ne piši bedarij o ET. Vsak model avta ima določen ET za širino platišća. Kaj bo gledal med 35 in 40ET, če sploh neveš kaj ima za avta. Naprimer jaz na svojega ne morem dat širino felne 8 in ET35,ker že štri čez rob blatnika, gre pa od 40 do 51.
Zvezdica27 ::
glej homologacijo. Da ne bo pol kazen zaradi napačnih dimenzij (saj če ne izstopaš ti ne bodo težili, lahk s epa zapiči, če boš pretiraval). Lite feltne so samo estetika, je pa res, da so bolj uravnotežene iz tovarne (načeloma jih je treba manj centrirat). ALi je to tebi pomembno ali ne in kaj pravi denarnica, boš vedel sam.
Je pa tako, da na nek lep avto ... kaj jaz vem. Mene boli kita za to.
zz
Je pa tako, da na nek lep avto ... kaj jaz vem. Mene boli kita za to.
zz
Gr8t ::
Nekateri jih menjajo tudi zaradi tega da jih pozimi ne uničijo, ampak to predvsem zato ker ne vidijo pločnikov in se sekirajo.
Zadnje čase opazujem folk pred mano, in sem sedaj že drugi dan zapored videl kako peljejo direktno v (isto) luknjo ob cesti. Par jih je bilo tudi, ki so se med vožnjo že nevarno približali robniku (je cesta izven naselja, ampak ima po ovinkih robnike).
Prvič, povsem ob robu ceste se ne vozi, drugič, treba je opazovat kje voziš. Recimo danes sem bil skoraj pri koncu, ker sem včeraj spal nekaj malega več kot 2 uri, pa so bili še vedno ostali tisti, ki so peljali v luknje, sam pa sem vozil praktično tako dobro kot ko sem 100%. Pač če si nesposoben za vožnjo, kupiš železne feltne.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Gr8t ()
IL_DIAVOLO ::
Ne piši bedarij o ET. Vsak model avta ima določen ET za širino platišća. Kaj bo gledal med 35 in 40ET, če sploh neveš kaj ima za avta. Naprimer jaz na svojega ne morem dat širino felne 8 in ET35,ker že štri čez rob blatnika, gre pa od 40 do 51.
Ti pa se nauci brat oz. izlusciti bistvo. Govorim o tem, kako sirsa lega felgn izboljsa vozne lastnosti oz. daje vozilu stabilnost.
Samo pojasnjujem prejsnjo trditev o boljsi voznji z litimi felgnami.
fikus_ ::
Ne pišite bedarij! Vsak avto ima v homologaciji napisane dimenzije pnevmatik/platišč. Ostale dimenzije lahko dodatno homologiraš, če le ne preveč odstopa premer in širina. V tehničnih smernicah za avtomobile je točno določeno, kateri del in koliko pnevmatike lahko gleda čez rob blatnika! Zgoraj mora biti blatnik čez širino pnevmatike!
Valjarji ti v prvi vrsti povečajo kotalni upor in porabo goriva!
Valjarji ti v prvi vrsti povečajo kotalni upor in porabo goriva!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: fikus_ ()
N0t0ri0us ::
druge feltne zaslužiš kot keks, razen če živiš ob morju, kjer ti ni treba menjavat gum.
Če voziš menjavat gume k fušarju za 20€, v štirih sezonah zaslužiš za 15 ali 16" feltne samo na račun, ker ti ni treba 2x letno menjavat gum.
torej lahko kupiš in bolši radio in nove feltne :D
Če voziš menjavat gume k fušarju za 20€, v štirih sezonah zaslužiš za 15 ali 16" feltne samo na račun, ker ti ni treba 2x letno menjavat gum.
torej lahko kupiš in bolši radio in nove feltne :D
IL_DIAVOLO ::
Ne pišite bedarij! Vsak avto ima v homologaciji napisane dimenzije pnevmatik/platišč. Ostale dimenzije lahko dodatno homologiraš, če le ne preveč odstopa premer in širina. V tehničnih smernicah za avtomobile je točno določeno, kateri del in koliko pnevmatike lahko gleda čez rob blatnika! Zgoraj mora biti blatnik čez širino pnevmatike!
Valjarji ti v prvi vrsti povečajo kotalni upor in porabo goriva!
Ce kupujes prek spleta, ti konfigurator itak sam poisce felgne, ki so v skladu s standardi avta, ki ga isces. Se vedno pa drzi dejstvo, da se poisce felgno z ET-jem, ki je cim nizji, ce ti je pomemben izgled in stabilnost.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: IL_DIAVOLO ()
St235 ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
Ne piši bedarij o ET. Vsak model avta ima določen ET za širino platišća. Kaj bo gledal med 35 in 40ET, če sploh neveš kaj ima za avta. Naprimer jaz na svojega ne morem dat širino felne 8 in ET35,ker že štri čez rob blatnika, gre pa od 40 do 51.
Ti pa se nauci brat oz. izlusciti bistvo. Govorim o tem, kako sirsa lega felgn izboljsa vozne lastnosti oz. daje vozilu stabilnost.
Samo pojasnjujem prejsnjo trditev o boljsi voznji z litimi felgnami.
Zdaj pa še podpri s kakšnim realnim virom pa bo. Drugače smo spet pri teleportaciji s tretjo in plinu v gumah. Pa ne pozabi v svoji sveti preproščini, da govorimo o cestnem prometu in ne o formuli 1.
fikus_ ::
" Se vedno pa drzi dejstvo, da se poisce felgno z ET-jem, ki je cim nizji, ce ti je pomemben izgled in stabilnost."
Še vedno moraš izbrat platišča, ki ustrezajo vozilu. Ni to poljubno, kakor pač tisti dan piha veter. Sem že videl avto, ki je lahko vozil bolj kot ne samo naravnost, ker če si zavil, je pnevmatika drgnila po blatniku!
Še vedno moraš izbrat platišča, ki ustrezajo vozilu. Ni to poljubno, kakor pač tisti dan piha veter. Sem že videl avto, ki je lahko vozil bolj kot ne samo naravnost, ker če si zavil, je pnevmatika drgnila po blatniku!
Gr8t ::
Večina feltn v prodaji ima itak ET35-40, tudi če ima kak drug avto ET20, ne bi pasale na tvojega že zaradi različne sredinske luknje in razmaka vijakov. To je imel DIAVOLO prav.
Ni pa imel prav da s tem karkoli poširiš, saj tudi originalne feltne nimajo ET45-50, ampak povsem enakega. Tako da za širjenje rabiš 10-25mm distančnike. Za večino avtov je dovolj 10mm, če rabiš 25mm imaš itak nek bogi avto, ki si ne zasluži takih predelav, recimo kak Punto 2 je imel res grdo noter feltne.
Sicer pa če dobiš danes na novem avtu jeklena platišča, je itak krš avto in bolje da pustiš kot je. 15 let nazaj je bilo še v navadi, da si tudi pri drugi opremi po vrsti dobil železna platišča, že vsaj 10 let temu ni več tako.
Ni pa imel prav da s tem karkoli poširiš, saj tudi originalne feltne nimajo ET45-50, ampak povsem enakega. Tako da za širjenje rabiš 10-25mm distančnike. Za večino avtov je dovolj 10mm, če rabiš 25mm imaš itak nek bogi avto, ki si ne zasluži takih predelav, recimo kak Punto 2 je imel res grdo noter feltne.
Sicer pa če dobiš danes na novem avtu jeklena platišča, je itak krš avto in bolje da pustiš kot je. 15 let nazaj je bilo še v navadi, da si tudi pri drugi opremi po vrsti dobil železna platišča, že vsaj 10 let temu ni več tako.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Gr8t ()
Sheteentz ::
Zanimiva tema. Nekaj si želiš, ne veš pa, ali si dovolj želiš. Tukaj argumenti odpovejo na celi črti.
Tole nabijanje o povečanem oprijemu je pa tudi privlečeno za lase. A bo z avtom dirkal? Dvomim, če mu gre prvenstveno za estetiko. Glede varnosti v prometu, predvidevajoč, da vozi po predpisih, bo pa tudi preživel z železnimi platišči. Da bi bil pa avto tako nestabilen na cesti, da bi nujno rabil lita platišča (glej to foro, pomembna so platišča, jebeš gume), je pa tudi komedija, da ji ni para.
Torej, lita platišča se za vozila, ki so prvenstveno namenjena dnevni vožnji za osebna opravila, kupuje izključno zaradi izgleda in nič več. Ostalo je daljšanje k*rca, pa še to samo v glavi lastnika.
Tole nabijanje o povečanem oprijemu je pa tudi privlečeno za lase. A bo z avtom dirkal? Dvomim, če mu gre prvenstveno za estetiko. Glede varnosti v prometu, predvidevajoč, da vozi po predpisih, bo pa tudi preživel z železnimi platišči. Da bi bil pa avto tako nestabilen na cesti, da bi nujno rabil lita platišča (glej to foro, pomembna so platišča, jebeš gume), je pa tudi komedija, da ji ni para.
Torej, lita platišča se za vozila, ki so prvenstveno namenjena dnevni vožnji za osebna opravila, kupuje izključno zaradi izgleda in nič več. Ostalo je daljšanje k*rca, pa še to samo v glavi lastnika.
Dimnik ::
Večina feltn v prodaji ima itak ET35-40, tudi če ima kak drug avto ET20, ne bi pasale na tvojega že zaradi različne sredinske luknje in razmaka vijakov. To je imel DIAVOLO prav.
Ni pa imel prav da s tem karkoli poširiš, saj tudi originalne feltne nimajo ET45-50, ampak povsem enakega. Tako da za širjenje rabiš 10-25mm distančnike. Za večino avtov je dovolj 10mm, če rabiš 25mm imaš itak nek bogi avto, ki si ne zasluži takih predelav, recimo kak Punto 2 je imel res grdo noter feltne.
Sicer pa če dobiš danes na novem avtu jeklena platišča, je itak krš avto in bolje da pustiš kot je. 15 let nazaj je bilo še v navadi, da si tudi pri drugi opremi po vrsti dobil železna platišča, že vsaj 10 let temu ni več tako.
Hahaha, enako razmišljanje o platiščih oz nepoznavanje ET, J, itd.., kot v temi kjer opisuješ svoje vozne sposobnosti...trolanje
Prilagam ti link, kjer lahko primerjaš sedanje felne in gume z različnimi in potem spodaj vidiš odstopanja v hitrosti, obsegu, itd., na koncu pa še slika prej potem, toliko da ti bo malo bolj jasno do kakšne razlike prihaja....če ne boš razumel, vprašaj pa ti razložimo po domače
https://reifenrechner.at/
Gr8t ::
ET in J poznam zelo dobro, ne vem od kje ti to da ne.
V glavnem, danes sem šel iz 205/55/16 6,5J na 225/45/17 7,5J in je razlika po ovinkih ogromna. Popoldne probam še v edini ovinek kjer sem se z zimskimi počutil kot da sem v ladji in ne v avtu, ampak mislim da je bolj problem premehko vzmetenje.
Glede vozniških sposobnosti smo pa pomoje že ugotovili, da ga v SLO ni boljšega voznika, razen seveda poklicnih dirkačev. Kakorkoli, sam si to potrjujem vsak dan, ko gledam ostale, sami noobi vsi po vrsti.
V glavnem, danes sem šel iz 205/55/16 6,5J na 225/45/17 7,5J in je razlika po ovinkih ogromna. Popoldne probam še v edini ovinek kjer sem se z zimskimi počutil kot da sem v ladji in ne v avtu, ampak mislim da je bolj problem premehko vzmetenje.
Glede vozniških sposobnosti smo pa pomoje že ugotovili, da ga v SLO ni boljšega voznika, razen seveda poklicnih dirkačev. Kakorkoli, sam si to potrjujem vsak dan, ko gledam ostale, sami noobi vsi po vrsti.
m0LN4r ::
Meni je pri jeklenih ob zivce spravljala rja, ki se nabere z notranje strani, cez nekaj casa pa prikuka na zunanjo stran in tudi sol ipd, tezje leti dol/ven iz platisca, ko se zabase. Pa lazje je sol splahnit.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Gr8t ::
To je to ja, niti v tistem najbolj kritičnem ovinku se ne nagiba več, prej so se očitno gume tolk zvijale in ne avto.
Se pravi 18+17" je prava kombinacija, tudi če je podlaga pozimi slabša za hitrejšo vožnjo, je vsaj polovico dni popoldne cesta suha, tako da se da izkoristit 17".
Se pravi 18+17" je prava kombinacija, tudi če je podlaga pozimi slabša za hitrejšo vožnjo, je vsaj polovico dni popoldne cesta suha, tako da se da izkoristit 17".
St235 ::
Glede vozniških sposobnosti smo pa pomoje že ugotovili, da ga v SLO ni boljšega voznika, razen seveda poklicnih dirkačev. Kakorkoli, sam si to potrjujem vsak dan, ko gledam ostale, sami noobi vsi po vrsti.
Vsaka igrica omogoča shranjevanje rezultatov in lestvice. Pač linkaj kar igraš, da vidimo kako dober si.
m0LN4r ::
To je to ja, niti v tistem najbolj kritičnem ovinku se ne nagiba več, prej so se očitno gume tolk zvijale in ne avto.
Se pravi 18+17" je prava kombinacija, tudi če je podlaga pozimi slabša za hitrejšo vožnjo, je vsaj polovico dni popoldne cesta suha, tako da se da izkoristit 17".
Pa to menda locis al se avto nagiba al pa guma zvija... sram te bilo
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Gr8t ::
Ne samo zvijanje gum, tudi nižji kotalni upor je zelo opazen pri vožnji od 4. do 6. prestave. Tisti šparovni bi iz tega potegnili, da je tudi poraba manjša. Zimske gume, fuj.
Ma v tistem ovniku nisem vedel kaj točno se je dogajalo, ker je bilo vse skupaj zelo čudno, kot da bi se z ladjo popeljal v ovinek, saj načeloma so bile ok.
Ma v tistem ovniku nisem vedel kaj točno se je dogajalo, ker je bilo vse skupaj zelo čudno, kot da bi se z ladjo popeljal v ovinek, saj načeloma so bile ok.
kixs ::
Ti primerjas zimske VS letne gume?? In delas zakljucke glede velikosti in sirine gum?? Ne se hecat!!
matjaz000 ::
Vprašal bi glede kvalitete litih alu platišč.
En lokalni vulkanizer mi je priporočal naj nabavim izključno original alu platišča na uradnem servisu. Ker da je kvaliteta precej boljša kot pa platišča, ki jih dobiš v "prosti prodaji". Glede kvalitete je rekel da se precej pozna, ko udariš v kakšno jamo na cesti. Original naj bi se zelo redko poškodoval, medtem ko "prosta prodaja" jih je že veliko ravnal oz. jih pošlje na ravnanje k specializiranim firmam. Pa tudi obstojnost barve na poškodbe in sol naj bi bila precej boljša na originalnih.
Sedaj pa me zanima ali imate tudi drugi takšne izkušnje?
lp, Matjaž
En lokalni vulkanizer mi je priporočal naj nabavim izključno original alu platišča na uradnem servisu. Ker da je kvaliteta precej boljša kot pa platišča, ki jih dobiš v "prosti prodaji". Glede kvalitete je rekel da se precej pozna, ko udariš v kakšno jamo na cesti. Original naj bi se zelo redko poškodoval, medtem ko "prosta prodaja" jih je že veliko ravnal oz. jih pošlje na ravnanje k specializiranim firmam. Pa tudi obstojnost barve na poškodbe in sol naj bi bila precej boljša na originalnih.
Sedaj pa me zanima ali imate tudi drugi takšne izkušnje?
lp, Matjaž
Dimnik ::
Haha, jaz že več kot 10let vozim replike oz neoriginal, presek gum 35 in 40, pa še ni bilo potrebe po ravnanju, tako da...bodo pa najbolj glasni zagovorniki originalnih platišč
IL_DIAVOLO ::
Rabljene original ali nove felgne katerega izmed bolj znanih proizvajalcev. Replike so nekaj drugega in tega jaz osebno ne bi kupoval. Jaz imam felgne od proizvajalca borbet in moram rect, da so res trpezne.
Gr8t ::
Ti primerjas zimske VS letne gume?? In delas zakljucke glede velikosti in sirine gum?? Ne se hecat!!
Imam vso pravico primerjati kar hočem. Imam pa samo te dvoje, tako da nimam s čim drugim primerjat.
Še nekaj sem že včeraj opazil, letne so precej bolj občutljive na kolesnice, že samo da se zapeljem po ulici se opazi.
Pri Puntu iz 165/70/14 na 195/50/15 je jasno da sem takoj opazil razliko že pri motanju volana, ampak če je bilo razlike samo 10-20 v širini (vem da je drugače še več, ker so zimske bolj okrogle in imajo tako manj stične površine), se pa ne spomnim da sem prejšnja leta opazil, ali pa je bilo res neočitno.
V glavnem, razlik je toliko kot bi sedaj vozil drug avto. Imajo pa seveda tudi zimske svoje prednosti kot je večja udobnost.
Domobrancek ::
Hvala vsem. Pa bi js dejansko kaj pridobil, če bi šel iz 195/65R15 na 205/55/R16? Verjetno se pri vožnji ne bi kaj dosti poznali...?
kixs ::
Ti primerjas zimske VS letne gume?? In delas zakljucke glede velikosti in sirine gum?? Ne se hecat!!
Imam vso pravico primerjati kar hočem. Imam pa samo te dvoje, tako da nimam s čim drugim primerjat.
Še nekaj sem že včeraj opazil, letne so precej bolj občutljive na kolesnice, že samo da se zapeljem po ulici se opazi.
Pri Puntu iz 165/70/14 na 195/50/15 je jasno da sem takoj opazil razliko že pri motanju volana, ampak če je bilo razlike samo 10-20 v širini (vem da je drugače še več, ker so zimske bolj okrogle in imajo tako manj stične površine), se pa ne spomnim da sem prejšnja leta opazil, ali pa je bilo res neočitno.
V glavnem, razlik je toliko kot bi sedaj vozil drug avto. Imajo pa seveda tudi zimske svoje prednosti kot je večja udobnost.
Lepo, da okrivas toplo vodo...
Pa razlika med zimsko in letno ni samo velikost... se bos moral bolj v podrobnosti spustiti in zakaj dobis taksne vozne lastnosti... V glavnem ne testirat tega na "live" cesti.
St235 ::
Ne samo zvijanje gum, tudi nižji kotalni upor je zelo opazen pri vožnji od 4. do 6. prestave. Tisti šparovni bi iz tega potegnili, da je tudi poraba manjša. Zimske gume, fuj.
Ma v tistem ovniku nisem vedel kaj točno se je dogajalo, ker je bilo vse skupaj zelo čudno, kot da bi se z ladjo popeljal v ovinek, saj načeloma so bile ok.
V kateri igrici imaš zimske in letne gume?
zk_eu ::
Malo šale. Opla bi si moral kupiti in ne bi imel te dileme, ker imajo možnost jeklenih platišč z "alu look":
Ne vem zakaj tudi ostali ne delajo takšnih jeklenih platišč. So še vedno cenejše od aluminijastih, pa še izgledajo vsaj ok.
Ne vem zakaj tudi ostali ne delajo takšnih jeklenih platišč. So še vedno cenejše od aluminijastih, pa še izgledajo vsaj ok.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
fikus_ ::
Samo res, zakaj niso "Alu look" platišča bolj v uporabi. Nekako združujejo lastnosti litih (izgled) in jeklenih platišč(ponavadi lažja).
m0LN4r ::
Malo šale. Opla bi si moral kupiti in ne bi imel te dileme, ker imajo možnost jeklenih platišč z "alu look":
Ne vem zakaj tudi ostali ne delajo takšnih jeklenih platišč. So še vedno cenejše od aluminijastih, pa še izgledajo vsaj ok.
Majo tudi drugi, take petkrake zelezne. Samo se vedno imas problem rje cez dve zimi.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Gr8t ::
Lepo, da okrivas toplo vodo...
Še nekaj tople vode (to itak pišem zase, da si lahko bookmarkam, ker očitno iz leto v leto pozabljam, najbrž da pišem zate, ki te sploh ne poznam), v ponedeljek (oz. torek zjutraj) sem opazil pesek na voznikovih vratih skoraj do kljuke, tako da slabost letnih je tudi, da gledajo bolj ven.
Potem pa pred šihtom hitro po plastenke vode, da sem spral dol, če bi se slučajno kdo obregnil ob avto (itak parkiram na samem in ne tam kjer se guzijo, ampak previdnost ni odveč), ne bi bilo fino.
BTW, bližje firmi se tolk guzijo z avti, da sem sam prej peš.
Pa še nekaj sem se spomnil, zimske so bile hudičevo glasne po ovinkih.
Najbolje da torej strnem moje ugotovitve v en post.
Slabosti letnih 225/45/17:
-so manj udobne čez luknje
(Čeprav moram rečt da je Astra K udoben avto tudi s temi gumami, mislim da so zadeli pravo razmerje med športnostjo in udobnostjo, recimo čez tisti kritični ovinek ni nič bočnega nagibanja, se pa lepo poziba gor in dol, da ublaži jame in kuclje na cesti. Best car ever? Oplov sigurno.)
-gledajo bolj ven in ti meče pesek poleg blatnikov tudi po vratih
Slabosti zimskih 205/55/16:
-se zvijajo po ovinkih
-višji kotalni upor in višja poraba (sam sicer nisem opazil, saj poleti pa lahko malo bolj tiščim, tako da je vedno okol 10l)
-glasne po ovinkih
Če imaš tudi pozimi športno dimenzijo, kot sem imel na Cliu RS 205/45/17, ni edino prvega problema.
Letne pa od danes, se pravi po dveh dneh niso več občutljive na kolesnice oz. je bil občutek kot da jih nisem dovolj privil (moram konec tedna še z moment ključem). Kot da se morajo nekako uležati.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Gr8t ()
feryz ::
Jaz imam dve dimenzije stalno gor in vseeno nimam teh problemov.
Spredaj 245/40/20, zadaj pa 275/35/20.
Noter jih ne slišim, torej predvidevam da so tihe, za porabo se pa ne sekiram.
Da držijo, je pa najbrž odveč povedati.
Za sneg je pa itak 4X4, pa zlahka peljejo. Tudi če so malenkost širše.
Feltne imam pa dva kompleta litih. En je grd, pa rajši kar premontiram gume. Itak jih je treba scentrirati, ko jih daš gor.
Spredaj 245/40/20, zadaj pa 275/35/20.
Noter jih ne slišim, torej predvidevam da so tihe, za porabo se pa ne sekiram.
Da držijo, je pa najbrž odveč povedati.
Za sneg je pa itak 4X4, pa zlahka peljejo. Tudi če so malenkost širše.
Feltne imam pa dva kompleta litih. En je grd, pa rajši kar premontiram gume. Itak jih je treba scentrirati, ko jih daš gor.
Gr8t ::
Saj drugače obstajajo tudi 205/55/16 z ravno oz. trdo bočnico. Sem šel včeraj domov in opazoval gume na avtih, večina jih je imela okrogle bočnice, Conti je sploh izstopal.
Ampak eden je imel pa Sava Eskimo S3 s povem ravnimi bočnicami. Pa ne verjamem, da je imel prav nove, ker imam sam tudi Savske, ampak so morale biti stare vsaj 5+ let.
Jaz sem imel take samo letne Bridgestone ER300, še športne Sport Maxx RT so bile malenkost okrogle.
Ampak eden je imel pa Sava Eskimo S3 s povem ravnimi bočnicami. Pa ne verjamem, da je imel prav nove, ker imam sam tudi Savske, ampak so morale biti stare vsaj 5+ let.
Jaz sem imel take samo letne Bridgestone ER300, še športne Sport Maxx RT so bile malenkost okrogle.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Kupiti jeklena platisca za zimo?Oddelek: Na cesti | 4459 (3087) | tony1 |
» | alu platišča za avto (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 10629 (7096) | šernk |
» | Pnevmatike R17 vs R18 (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 29324 (24467) | njyngs |
» | Nakup jeklenih platišč za zimo, da ali ne? (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 15727 (13091) | nekoman |
» | Optimalne dimenzije zimskih pnevmatik (majhne-velike/tanke-debele) (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 21459 (17723) | GrimReaper |