Forum » Na cesti » Avtohiša, ki vrti kilometre rabljenim vozilom
Avtohiša, ki vrti kilometre rabljenim vozilom
Utk ::
Čist neumesna, delam na uradnem servisu (nima veze katermu). Sodelovec je imel avto star štiri leta in 19.000km. Avtomobili z malo prevožinimi in realnimi kilometri obstajajo.
Ce ni to kak cist neumen avto, ga proda za prvim sankom, in ta avto ne bo nikoli pri nekem svercarju gnil na parkingu.
A4 notranji in zunanji Sline, 2.0TDI automatik. Avto se je prodal za šalo.
Sej, zato ne bi smeli rect, da takih avtov ni, ampak da takih avtov ni pri svercarjih niti na avto.netu. Se ze prej prodajo.
Da naletis na tak avto prek oglasa je prakticno nemogoce. Tudi ce bi slucajno prisel gor, ga bi nekdo kupil v dveh minutah.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
shotalick ::
krneki0001 je izjavil:
...Veron, ni A4, je A6. Ni nujno, zaradi teme, ki je odprta, nadaljujem debato in me zanima vaše mnenje. Ne potrebujeva AUDI-ja, ogledane imava tudi Subaruje, KIA Sorento. Razmišljava med SUV-jem in karavanom. Sedaj voziva KIA Sportage, vendar je premajhen (dvojčke imava in je začelo primanjkovati prostora).
subaru outback ima ogromno prostora, ampak subaru pa dizel ne gresta skupaj. Subaru mora biti bencinar. To je pa potem že 2500ccm motor.
Jih gledam, vendar v Slo. izbira ni velika. Se zavedam, da Subaru mora biti bencinar. Ni mi problem, v kolikor je 2.5 motor, sedaj imam 2.0 16v bencinar (ni šparoven :)), vendar dela kot urca. Gledam tudi opcije uvoza avtomobila, vendar, ker trenutno vozim Slo. poreklo od 1. lastnika in je vse BP, mi to vse manj diši :).
krneki0001 ::
Midva imava 2 komada 2006 letnik. Žena ročnega, jaz avtomatika. Povprečna poraba je med 8 in 9 litri, relacije pod 8, mesto 11. Avtomobila delata brez problemov, s tem da ženin se bliža 400k, moj pa 300k kilometrom. Izredno malo izrednih popravil, večinoma kak ležaj, ki pri teh kilometrih zariba, pa jaz sem na svojem menjal lambdo, ostalo pa samo redni servisi.
Je pa vse odvisno od prejšnjih lastnikov, ker če je bil avto redno servisiran, potem je z njim zelo malo problemov, če pa ni bil (ker pregovorno so subaruji res trpežni in jih ljudje potem slabo servisirajo, ker itak zdrži vse), pa imaš kar nekaj za poštimat, preden bo spet delal kot mora.
Je pa vse odvisno od prejšnjih lastnikov, ker če je bil avto redno servisiran, potem je z njim zelo malo problemov, če pa ni bil (ker pregovorno so subaruji res trpežni in jih ljudje potem slabo servisirajo, ker itak zdrži vse), pa imaš kar nekaj za poštimat, preden bo spet delal kot mora.
zk_eu ::
Oooo kristus... Saj se vsakemu lahko zgodi, ampak kakšni ljudje kupujejo avte... Pa to je pa noro. Pri takšni malomarnosti pa res ni čudno, da te tako grdo nahecajo.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
zk_eu ::
Ko sem sam kupoval rabljen avto, sem ga preveril na Carfaxu, E-upravi, šel na testno vožnjo, se plazil pod njim, pa še očeta sem vzel zraven, ki se je s tem ukvarjal prej in se zagotovo bolje spozna kot jaz. Po nakupu pa še prvo do mehanika, da ga dodatno pregleda, če bi bilo treba še kaj grajati.
Pa še to ni ziher, da te ne nahecajo. Ampak ljudje v teh prispevkih so pa neverjetni...
Pa še to ni ziher, da te ne nahecajo. Ampak ljudje v teh prispevkih so pa neverjetni...
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
imagodei ::
Oooo kristus... Saj se vsakemu lahko zgodi, ampak kakšni ljudje kupujejo avte... Pa to je pa noro. Pri takšni malomarnosti pa res ni čudno, da te tako grdo nahecajo.
Popolnoma ti je uspelo falit poanto, kar sicer ni redko ne v tej temi, niti na splošno. Očitno se med nami sprehaja precej ljudi, ki se jim dozdeva, da se dovolj spoznajo (ali pa "spoznajo") na avte, da se to njim ne more zgoditi ter hkrati da je nadvse zabavno, ko prevaranti uspejo nategnit nekoga drugega.
Ni to poanta. Poanta je, da gre pri prevrtavanju kilometrov za poslovno goljufijo, s katero se prodajalec okoristi, kupcu pa lahko povzroči veliko stroškov, v nekaterih primerih pa lahko celo ogrozi življenja. Ne, nismo vsi strokovnjaki za nakup avtomobila in ne, ni rešitev v tem, da bi morali v tem primeru za nakup rabljenega avta s seboj pripeljati prijatelja, ki se spozna (ali pa "spozna"). Kot prvo, nakup avta (rabljenega ali novega) ni stvar 1 urice na četrtkovo popoldne, ampak običajno zahteva malce več. Prijatelji nimajo vedno časa, strokovnjaku/"strokovnjaku" je treba plačat vsaj kak pir, dvigovat avto pri neodvisnem avtomehaniku košta...
Nakup rabljenega avta ni primerljiv z nakupom rabljene televizije, smartphona ali hladilnika. Avto je delovni stroj, s katerim lahko koga celo (nehote) ubijemo, vsekakor pa je nevarna stvar. Tudi zato smo zakonsko zavezani opravljat tehnične preglede in zagotavljat tehnično ustreznost avta. Ampak, ko pa se nekdo loti prodaje, pa ni nobenega nadzora. Še celo več: ljudje pričakujejo ter dopuščajo manj nategov v komisijski trgovini, kjer kupiš rabljeno televizijo, smartphone ali pa hladilnik, kot pa pri preprodaji rabljenih avtov. Če bi te nekdo nategnil v komisijski trgovini in ti prodal kitajska jajca namesto rabljenega Samsung Galaxy S6, bi trgovino prijavil na vse možne inštitucije. Če ti pa nekdo proda avto s prevrtenimi kilometri, se pa osramočeni potuhnemo. Al pa mogoče mal pizdkamo po forumih.
IMO je rešitev v tem, da bi se začelo zamolčanje prevrtenih kilometrov (ter druga prikrivanja pomembnih pomanjkljivosti vozil) obravnavat kot prevaro oz goljufijo po KZ. Oziroma še bolje, preprodajo vozil se uredi s posebnim zakonikom ali dopolnitvijo katerega od obstoječih (podobno kot stanovanjski zakonik ureja tudi prodajo stanovanj, predpisuje obliko pogodbe ipd), kjer se nujno zapove, da je za točnost podatkov o stanju vozila odgovoren lastnik in v primeru zamolčanja ali poneverbe odgovarja finančno ter kazensko. Edina izjema od tega je lahko, če pokaže, da z običajnimi (smrtniku dostopnimi) metodami oziroma servisnimi pregledi sam ni mogel odkriti okvare/modifikacije.
Sigurno bi ljudje šli v luft, bilo bi cel kup zgražanja, češ da morajo sedaj pred prodajo vozila, ki ima tržno ceno 1000€, opravit temeljit pregled pri pooblaščenem serviserju in da je to odvečen strošek... Ampak, stvar bi se v roku nekaj let uredila. Vsak rabljen avto bi bil pregledan, lastniki bi pa hitro začeli v posebnem fasciklu spravljat vse račune za vse posege. Če si ziher, da prodajaš tehnično izpraven avto, nekaramboliran, ki ni ves kriv in zamaknjen, če nimaš prevrtenih kilometrov itd., potem ti avta pred prodajo seveda ni treba peljat na detajlni pregled.
Če prodajaš slabo vzdrževan avto z neznanimi prevoženimi kilometri in se ti ne da (nimaš denarja za) urediti detajlni pregled, se pač to zabeleži v kupoprodajno pogodbo, avto izgubi 20, 30, 50% (...) od tržne vrednosti in basta.
- Hoc est qui sumus -
Utk ::
Nakup rabljenega avta ni primerljiv z nakupom rabljene televizije, smartphona ali hladilnika.
Za nekatere očitno je. Sej ni edini problem pri avtu koliko kilometrov ima, še marsikaj drugega je lahko narobe. In ljudje so si velikokrat res sami krivi. Enkrat sem šel z nekom gledat nek avto iz oglasa, ki je imel potem že v avtu na števcu več km kot v oglasu, pa je trgovec rekel, da smo prvi od petih, ki so to opazli. In potem bi ti imel neke detaljne preglede, račune, certifikate in ne vem kaj, to vse ti nič ne pomaga, če ljudje ne pogledajo niti osnovnih stvari. Že danes lahko preveriš marsikaj, na servisu, na eupravi, carfax in ne vem kje, pa tega nihče (od teh ki jih nategnejo) ne dela, kaj bi blo potem drugač? Vsakega lahko nategnejo, tudi avtomehanika s 30 let izkušnjami, glih zato se tega ne loti kot da kupuješ telefon za 100 evrov.
Če je avto vozen ali ne se preverja na tehničnih pregledih, nobenih računov iz servisov ni treba za to.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
zk_eu ::
@imagodei, s tvojo objavo se strinjam, vendar pa nikjer nisem rekel, da se spoznam na vozila in da se to meni ne more zgoditi. Če bi pogledal naslednji post, sem navedel kaj vse sem sam preveril ob nakupu vozila, pri čemer sem napisal, da tudi to ni garant, da nisem bil nahecan, saj mogoče to še ne vem. Vsakemu se lahko to zgodi, le da z določeno mero previdnosti lahko to vsaj delno preprečiš (jaz pred tem nisem kupil 6 vozil, ker mi niso delovali realni kilometri, se pravi šele sedmič se mi je izšlo z nakupom).
Moje objava je bila usmerjana predvsem v to, da se pa tudi od kupca pričakuje določena skrbnost. Kakor je napisal @Utk, nekateri vozilo res kupujejo kot da gre za telefon in jih zanimajo samo kilometri. Jasno pa je seveda to kaznivo dejanje goljufije oziroma kaznivo dejanje poslovne goljufije (odvisno pač ali je bilo k. d. povzročeno pri opravljanju gospodarske dejavnosti) in je glavni krivec prodajalec, ki je kupca ogoljufal.
Tvoj predlog (@imagodei) glede regulacije tega področja je delno na mestu (mogoče še najbolj v delu, kjer bi morali prodajalci, ki se s tem ukvarjajo poklicno, tudi sami preveriti vozilo), saj je po drugi strani že danes dosti vzvodov, da bi se to dalo zajeziti. Teh dejanj bi bilo dosti manj, če bi se prevarani kupci dejansko obrnili na organe pregona, ne pa da se potem skrijejo. Tako pa se prodajalcem dejansko splača to delati, ker mislijo, da se jim ne bo dogodilo nič.
Moje objava je bila usmerjana predvsem v to, da se pa tudi od kupca pričakuje določena skrbnost. Kakor je napisal @Utk, nekateri vozilo res kupujejo kot da gre za telefon in jih zanimajo samo kilometri. Jasno pa je seveda to kaznivo dejanje goljufije oziroma kaznivo dejanje poslovne goljufije (odvisno pač ali je bilo k. d. povzročeno pri opravljanju gospodarske dejavnosti) in je glavni krivec prodajalec, ki je kupca ogoljufal.
Tvoj predlog (@imagodei) glede regulacije tega področja je delno na mestu (mogoče še najbolj v delu, kjer bi morali prodajalci, ki se s tem ukvarjajo poklicno, tudi sami preveriti vozilo), saj je po drugi strani že danes dosti vzvodov, da bi se to dalo zajeziti. Teh dejanj bi bilo dosti manj, če bi se prevarani kupci dejansko obrnili na organe pregona, ne pa da se potem skrijejo. Tako pa se prodajalcem dejansko splača to delati, ker mislijo, da se jim ne bo dogodilo nič.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: zk_eu ()
imagodei ::
Nakup rabljenega avta ni primerljiv z nakupom rabljene televizije, smartphona ali hladilnika.
Za nekatere očitno je. Sej ni edini problem pri avtu koliko kilometrov ima, še marsikaj drugega je lahko narobe. In ljudje so si velikokrat res sami krivi.
Dokler vztrajaš, da odgovornost za to, kaj kupi, leži na kupcu, se ne boš premaknil iz mentalne kloake, kjer si pristal. Krivda ni tvoja, pač smo ljudje narejeni tako, da nekritično sprejemamo stanje, v katerega smo vzgojeni. Tudi ZDA je rabila dolgo časa, preden so črnci postali vsaj približno enakopravni.
In potem bi ti imel neke detaljne preglede, račune, certifikate in ne vem kaj, to vse ti nič ne pomaga, če ljudje ne pogledajo niti osnovnih stvari. Že danes lahko preveriš marsikaj, na servisu, na eupravi, carfax in ne vem kje, pa tega nihče (od teh ki jih nategnejo) ne dela, kaj bi blo potem drugač?
Ne gre se za to, da bi morali kupci preverjat. Gre se za to, da mora prodajalec prodajat tisto, kar oglašuje. Če pravi, da avto ni bil karamboliran, če pravi, da kilometri niso prevrteni - potem mora za temi besedami stati. Ja, že danes kupca ščiti obstoječa zakonodaja, če avto ni kot oglaševan, se lahko kupec sklicuje na stvarno napako. Ampak v praksi se v kupoprodajni pogodbi ne beleži stanja avta, tako da je na koncu beseda kupca proti besedi prodajalca. Prodajalec lahko reče, da je povedal za vse ključne informacije, ali pa enostavno pove, da sam ni vedel za prevrtene kilometre, češ da je očitno že prejšnji lastnik prevtel, kupec pa izpade kot idiot.
Če je avto vozen ali ne se preverja na tehničnih pregledih, nobenih računov iz servisov ni treba za to.
Narobe. Od prodajalca je treba zahtevat točnost podatkov. Če je prodajalec mnenja, da so podatki, zabeleženi na tehničnem pregledu točni, mu ni treba opravit nobenega servisa in detajlnega pregleda. Tega bo v resnici moral opravit samo en: trenutni lastnik rabljenega avta takoj po uvedbi zakona. Vsi ostali tega detajlnega pregleda ne bodo opravili, če bodo prepričani, da so kupili avto s točnimi podatki in da sami ravno tako niso goljufali. Ane.
- Hoc est qui sumus -
shintaro ::
Čist neumesna, delam na uradnem servisu (nima veze katermu). Sodelovec je imel avto star štiri leta in 19.000km. Avtomobili z malo prevožinimi in realnimi kilometri obstajajo.
Ce ni to kak cist neumen avto, ga proda za prvim sankom, in ta avto ne bo nikoli pri nekem svercarju gnil na parkingu.
A4 notranji in zunanji Sline, 2.0TDI automatik. Avto se je prodal za šalo.
Sej, zato ne bi smeli rect, da takih avtov ni, ampak da takih avtov ni pri svercarjih niti na avto.netu. Se ze prej prodajo.
Da naletis na tak avto prek oglasa je prakticno nemogoce. Tudi ce bi slucajno prisel gor, ga bi nekdo kupil v dveh minutah.
se popolnoma strinjam.. Zato bom lepo šparal za nov avto.
LeQuack ::
Saj prevrteni avti bi se še vedno prodajali, samo pisati bi moral zraven prevrten + skrite poškodbe in cena recimo 1/3 dol.
Quack !
Zgodovina sprememb…
- spremenil: LeQuack ()
imagodei ::
Saj prevrteni avti bi se še vedno prodajali, samo pisati bi moral zraven prevrten + skrite poškodbe in cena recimo 1/3 dol.
Točno tako.
- Hoc est qui sumus -
solatko ::
Vedno, ko kupim rabljeno vozilo, se s prodajalcem zmenim, da ga zapeljeva na tehnični pregled, zadnji, ki sem ga kupil lani, mi je po plačilu, zamenjal obe roki in izpušni lonec, sam pa sem jeseni zamenjal samo akumulator, ki je bil na leta avtomobila, normalno za zamenjat. Prodajalec je imel podatke obeh lastnikov, servisiram ga na servisu, ki je ta avto servisiral ves čas, tako, da v enem letu in prevoženih 20kkm, nisem imel niti najmanjšega dodatnega stroška.
Delo krepa človeka
Utk ::
Dokler vztrajaš, da odgovornost za to, kaj kupi, leži na kupcu, se ne boš premaknil iz mentalne kloake, kjer si pristal. Krivda ni tvoja, pač smo ljudje narejeni tako, da nekritično sprejemamo stanje, v katerega smo vzgojeni. Tudi ZDA je rabila dolgo časa, preden so črnci postali vsaj približno enakopravni.
Stanje je tako, da veliko ljudi kupi avto, ki se najbolj blešči. Takim lahko v pogodbo napišeš _karkoli_ pa ga bojo vseeno kupili. Kdo pa to bere (od teh, ki jih nategnejo). Bojo pač napisali da je število km neznano, kupcu pa razložili, da je to zaradi davčne in bla bla, kupec bo pa spet kupil.
Zakon je že zdaj dober, samo držat se ga bi še morali. Če kupiš avto od avtohiše, je ona odgovorna, da je vse tako kot zgleda da je, ne glede na to, če je ona vrtela števec ali kdo drug.
Ampak v praksi se v kupoprodajni pogodbi ne beleži stanja avta, tako da je na koncu beseda kupca proti besedi prodajalc
Ne beleži se zato, ker kupec ne zahteva, da se zabeleži. Spet je na žalost kupec kriv.
Tega bo v resnici moral opravit samo en: trenutni lastnik rabljenega avta takoj po uvedbi zakona.
Zakaj bi to moral ali hotel?
Če bi kupci preverjali samo osnovne stvari, bi blo z goljufijami hitro konec, tisto kar bi ostalo, bi pa popucalo sodišče. Danes je pa tega tolk, da ne more nihče na kraj prit.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
imagodei ::
@solatko, ti govoriš o tem, kako gasiti požar, jaz govorim o tem, kako ga preprečiti. Jaz se sicer ne strinjam s tem, da čisto vsako področje človeškega življenja obdamo z zakoni, ampak dokler bo zaslužkarstvo s karamboliranimi avti ter prevrtavanje kilometrov internacionalni šport, je to očitno potrebno zakonsko urediti. Ne more biti to divji zahod in ne morejo prodajalci (zasebniki ali podjetja) imet naivnih kupcev za talce. Za takšen podvig ne potrebujemo države, ne potrebujemo zakonov. Potem lahko po isti logiki trdimo tudi, da je žrtev fizičnega napada sama kriva, ker bi se morala izogibat znanih zbirališč pouličnih band, itd.
Utk> "Stanje je tako, da veliko ljudi kupi avto, ki se najbolj blešči. Takim lahko v pogodbo napišeš _karkoli_ pa ga bojo vseeno kupili. Kdo pa to bere (od teh, ki jih nategnejo). Bojo pač napisali da je število km neznano, kupcu pa razložili, da je to zaradi davčne in bla bla, kupec bo pa spet kupil. "
Ni težava v tem, da ljudje kupujejo avto, ki se najbolj blešči. Težava je v tem, da kupijo avto s 300.000km, ki pa sta ga že dva prejšnja lastnika prevrtela nazaj in na števcu kaže samo 160.000 km. Zato se ta avto prodaja po višji ceni. Problem je, da se karamboliran avto prodaja kot nekaramboliran in 100% izpraven, čeprav avto nima več učinkovitega "programiranega lomljenja" in absorbcije energije med trkom. Zato ima avto višjo tržno ceno. Nadalje pa ima s takim vozilom lahko kasnejši lastnik še cel kup dodatnih stroškov.
Ni težava, če kupec kljub jasno navedenim pomanjkljivostim želi plačat 30% višjo ceno, kot bi jo lahko dosegel; problem je, če prodajalec želi doseči 10% višjo ceno zato, ker zamolči ključne podatke! To si poskusite zapomnit.
Utk> "Zakon je že zdaj dober, samo držat se ga bi še morali. Če kupiš avto od avtohiše, je ona odgovorna, da je vse tako kot zgleda da je, ne glede na to, če je ona vrtela števec ali kdo drug. "
Hjah, če se vsi držijo nekih osnovnih moralnih zapovedi, potem sploh ne rabimo zakonov. Jasno, imaš lahko še tako dober zakon, pa če ga ne izvajaš, bodo ljudje še vedno počeli isto. Kazni za prometne prekrške smo ničkolikokrat dvignili, pa še vedno ljudje vozijo pijani, divjajo 90km/h skozi naselja, ipd. Ker ni zadosti policajev na tistih odsekih, kjer bi lahko zaznali najbolj problematične kršitve.
Ampak v tem primeru je pa le ena velika razlika: če nisi ravno prvi lastnik, lahko pri prodaji avta vse sporne zadeve prevališ na prejšnjega lastnika. Aja, avto je bil karamboliran in potem ravnan? Nisem vedel, nisem strokovnjak, meni so takega prodali v avtohiši, jaz se zaletel nisem. Pa kilometri so prevrteni? Ajajaj! Ti ti, avtohiša, ki mi je prodala avto!
V tem primeru oškodovancu preostane samo še sklicevanje na stvarno napako, kar je pa spet veliko vprašanje. Tako zasebni prodajalec kot avtohiša lahko veselo trdi, da so ti v pogovoru razkrili vse informacije. Dejansko stanje ni zabeleženo nikjer, potem pa se pravdaj na sodišču.
Takoj ko standardna oblika kupoprodajne pogodbe zahteva jasno naštete napake na avtu in jasno izpostavlja kazensko in denarno odgovornost prodajalca, se bi marsikateremu lažljivemu prodajalcu naredil cmok v grlu.
Utk> "Stanje je tako, da veliko ljudi kupi avto, ki se najbolj blešči. Takim lahko v pogodbo napišeš _karkoli_ pa ga bojo vseeno kupili. Kdo pa to bere (od teh, ki jih nategnejo). Bojo pač napisali da je število km neznano, kupcu pa razložili, da je to zaradi davčne in bla bla, kupec bo pa spet kupil. "
Ni težava v tem, da ljudje kupujejo avto, ki se najbolj blešči. Težava je v tem, da kupijo avto s 300.000km, ki pa sta ga že dva prejšnja lastnika prevrtela nazaj in na števcu kaže samo 160.000 km. Zato se ta avto prodaja po višji ceni. Problem je, da se karamboliran avto prodaja kot nekaramboliran in 100% izpraven, čeprav avto nima več učinkovitega "programiranega lomljenja" in absorbcije energije med trkom. Zato ima avto višjo tržno ceno. Nadalje pa ima s takim vozilom lahko kasnejši lastnik še cel kup dodatnih stroškov.
Ni težava, če kupec kljub jasno navedenim pomanjkljivostim želi plačat 30% višjo ceno, kot bi jo lahko dosegel; problem je, če prodajalec želi doseči 10% višjo ceno zato, ker zamolči ključne podatke! To si poskusite zapomnit.
Utk> "Zakon je že zdaj dober, samo držat se ga bi še morali. Če kupiš avto od avtohiše, je ona odgovorna, da je vse tako kot zgleda da je, ne glede na to, če je ona vrtela števec ali kdo drug. "
Hjah, če se vsi držijo nekih osnovnih moralnih zapovedi, potem sploh ne rabimo zakonov. Jasno, imaš lahko še tako dober zakon, pa če ga ne izvajaš, bodo ljudje še vedno počeli isto. Kazni za prometne prekrške smo ničkolikokrat dvignili, pa še vedno ljudje vozijo pijani, divjajo 90km/h skozi naselja, ipd. Ker ni zadosti policajev na tistih odsekih, kjer bi lahko zaznali najbolj problematične kršitve.
Ampak v tem primeru je pa le ena velika razlika: če nisi ravno prvi lastnik, lahko pri prodaji avta vse sporne zadeve prevališ na prejšnjega lastnika. Aja, avto je bil karamboliran in potem ravnan? Nisem vedel, nisem strokovnjak, meni so takega prodali v avtohiši, jaz se zaletel nisem. Pa kilometri so prevrteni? Ajajaj! Ti ti, avtohiša, ki mi je prodala avto!
V tem primeru oškodovancu preostane samo še sklicevanje na stvarno napako, kar je pa spet veliko vprašanje. Tako zasebni prodajalec kot avtohiša lahko veselo trdi, da so ti v pogovoru razkrili vse informacije. Dejansko stanje ni zabeleženo nikjer, potem pa se pravdaj na sodišču.
Takoj ko standardna oblika kupoprodajne pogodbe zahteva jasno naštete napake na avtu in jasno izpostavlja kazensko in denarno odgovornost prodajalca, se bi marsikateremu lažljivemu prodajalcu naredil cmok v grlu.
- Hoc est qui sumus -
imagodei ::
Ampak v praksi se v kupoprodajni pogodbi ne beleži stanja avta, tako da je na koncu beseda kupca proti besedi prodajalc
Ne beleži se zato, ker kupec ne zahteva, da se zabeleži. Spet je na žalost kupec kriv.
Saj pravim - ti trdiš, da je žrtev kriva, da so jo posilili. Sori, mal parafraziram, ampak ja - točno tak mindset je problematičen, in velik del populacije je očitno brainwashan v tako razmišljanje. V resnici to pomeni, da opravičujete nategovanje kupcev, če so le kupci dovolj naivni. Oziroma, da je prodajalcu dovoljeno (tudi preko trupel) maksimirat svoj dobiček, če le dobi dovolj bebavega kupca. Dvomim, da neoliberalistična ideologija, kateri smo izpostavljeni zadnjih nekaj desetletij, to razmišljanje odpravlja.
Tega bo v resnici moral opravit samo en: trenutni lastnik rabljenega avta takoj po uvedbi zakona.
Zakaj bi to moral ali hotel?
Kaj zakaj? Najmanj zato, ker prodaja nevarno stvar, ki lahko ob napačnem vzdrževanju na cesti povzroči hudo prometno nesrečo. Če že ne samo zato, ker pri 5.000€, 10.000€ ali višjih zneskih pač ne govorimo več o bagateli.
Nadalje - govoriva sicer zgolj hipotetično, ampak... Jaz se strinjam, da zakon ne bi smel nujno zapovedovat trenutnemu lastniku, da pred prodajo opravi detajlen pregled. Zapovedovat bi moral samo, da kazensko in denarno stoji za svojimi izjavami. Če pri prodaji 15 let stare kripe ne želi opravljat pregleda za 150€, naj ga ne - ampak naj stoji za svojimi besedami, da je na števcu res samo 230.000 km, da ni bil nikoli karamboliran ipd. Če tega (zaradi strahu pred visoko kaznijo) ne upa storiti, cena avtu avtomatično pade (zaradi zakonitosti trga), to pa se tudi ustrezno zapiše v kupoprodajno pogodbo.
Ni potrebe po nujnih dragih pregledih, se strinjam.
Če bi kupci preverjali samo osnovne stvari, bi blo z goljufijami hitro konec, tisto kar bi ostalo, bi pa popucalo sodišče. Danes je pa tega tolk, da ne more nihče na kraj prit.
To ni nobeno opravičilo, da prodajalci goljufajo kupce in vozila prodajajo dražje kot si zaslužijo biti prodana.
- Hoc est qui sumus -
zk_eu ::
@imagodei, kar ti govoriš, že sedaj obstaja (že sedaj denarno in kazensko odgovarjajo za svoje izjave, samo prijavlja se jih ne). Kar želi pa @utk povedati je, da bi bilo zlorab bistveno manj, če bi kupci bili vsaj malo skrbni (po domače, goljufom ne bi se mi sploh splačalo vrteti). Nihče ne opravičuje goljufov.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
Utk ::
To ni nobeno opravičilo, da prodajalci goljufajo kupce in vozila prodajajo dražje kot si zaslužijo biti prodana.
Kdo pravi da se? Morda je pa rabljen bmw x5, če smo pošteni z neznanimi kilometri, pač vreden 20 jurjev. Ja, trgovec bi moral na pogodbo to napisat, ker ni, naj zdaj plača. Sem prvi za to. Samo če bi stal 15 jurjev, zato goljufija ne bi bla dost drugačna. Če bi bil tist x5 res tak kot bi moral bit, bi bil morda vreden 35.
Če pri prodaji 15 let stare kripe ne želi opravljat pregleda za 150€, naj ga ne - ampak naj stoji za svojimi besedami, da je na števcu res samo 230.000 km, da ni bil nikoli karamboliran ipd.
To lahko garantira samo prvi lastnik. Tretji pa s prvim nima nič.
imagodei ::
Jaz pa trdim, da ne obstaja, ker na koncu prideš do tega, da prodajalec reče: "Jaz sem bil 3. lastnik tega avta, pojma nimam, kaj so prejšnji lastniki delali - meni ne morete očitat nič!". Ali pa reče: "Kupec laže, jaz sem mu točno razložil, da je prejšnji lastnik prevrtel kilometre. Zato on to sploh ve. In zdaj me nekaj buzerira, ker me hoče oškodovat!"
Kot sem zapisal pred kratkim: nisem za to, da imamo za vsako malenkost zakone, ampak tu par zakonskih členov zagotovo manjka. Tistih, ki bi odgovornost za podatke jasno prelagali na zadnjega lastnika pred prodajo. Pa morda takega, ki bi jasno predpisoval obliko kupoprodajne pogodbe za vozila ter zahteval, da vsebuje točne podatke o stanju vozila.
So bili že v tej temi opisani primeri, ko si preprodajalci vozil (podjetja!) med sabo menjajo in večkrat preprodajo vozila, zato da zakrijejo sled, kdo je popravljal prevrtene kilometre, glihal podvozje, švasal streho... In končni prodajalec lahko vedno dvigne roke, češ, nisem jaz kriv, nisem vedel.
V tem primeru se kupec morda lahko sklicuje na stvarno napako, kar pa spet lahko sproži pravdanje, ki bo trajalo 5 let za 500€ razlike pri ceni, brez gotovega izida. Vse to je samo vzpodbuda tistim, ki hočejo z goljufivo prakso nadaljevat.
Kot sem zapisal pred kratkim: nisem za to, da imamo za vsako malenkost zakone, ampak tu par zakonskih členov zagotovo manjka. Tistih, ki bi odgovornost za podatke jasno prelagali na zadnjega lastnika pred prodajo. Pa morda takega, ki bi jasno predpisoval obliko kupoprodajne pogodbe za vozila ter zahteval, da vsebuje točne podatke o stanju vozila.
So bili že v tej temi opisani primeri, ko si preprodajalci vozil (podjetja!) med sabo menjajo in večkrat preprodajo vozila, zato da zakrijejo sled, kdo je popravljal prevrtene kilometre, glihal podvozje, švasal streho... In končni prodajalec lahko vedno dvigne roke, češ, nisem jaz kriv, nisem vedel.
V tem primeru se kupec morda lahko sklicuje na stvarno napako, kar pa spet lahko sproži pravdanje, ki bo trajalo 5 let za 500€ razlike pri ceni, brez gotovega izida. Vse to je samo vzpodbuda tistim, ki hočejo z goljufivo prakso nadaljevat.
- Hoc est qui sumus -
imagodei ::
To ni nobeno opravičilo, da prodajalci goljufajo kupce in vozila prodajajo dražje kot si zaslužijo biti prodana.
Kdo pravi da se? Morda je pa rabljen bmw x5, če smo pošteni z neznanimi kilometri, pač vreden 20 jurjev. Ja, trgovec bi moral na pogodbo to napisat, ker ni, naj zdaj plača. Sem prvi za to. Samo če bi stal 15 jurjev, zato goljufija ne bi bla dost drugačna. Če bi bil tist x5 res tak kot bi moral bit, bi bil morda vreden 35.
Bistvo goljufije ni to, da so kilometri prevrteni. Bistvo goljufije so zamolčane oziroma zlagane informacije. Porka duš, a smo v osnovni šoli, da se bomo take osnove učili?
Če nekdo želi za rabljen bmw x5, ki ima prevrtene kilometre in je kupec s tem seznanjen še vedno plačat 20 jurjev namesto 15, je to povsem njegova stvar. Tu je vprašanje samo to, ali prodajalec poda točne informacije.
Če pri prodaji 15 let stare kripe ne želi opravljat pregleda za 150€, naj ga ne - ampak naj stoji za svojimi besedami, da je na števcu res samo 230.000 km, da ni bil nikoli karamboliran ipd.
To lahko garantira samo prvi lastnik. Tretji pa s prvim nima nič.
Če greva 10-15 let v prihodnost od uveljavitve mojega hipotetičnega zakona... Prvi lastnik je avto prodal po 3 letih, garantiral za podatke. Drugi lastnik je avto čez 3 mesece peljal na redni servis, hkrati pa naročil, naj ga še temeljito pregledajo. Na servisu so potrdili, da je vse brez problema. Drugi lastnik je avto imel 4 leta, brez karambola ali vrtenja kilometrov, nato ga je prodal, garantiral za podatke. Tretji lastnik ni nikoli preverjal podatkov, je pač verjel prodajalcu in njegovi garanciji (ter kazenski in denarni odgovornosti), ter pravilnost podatkov preveril samo na tehničnem pregledu (magari tudi z vpogledom v podatke za nazaj). Tudi ta lastnik se ni zaletel, ni vrtel kilometrov. Ko je bil avto star 10 let ga je prodal naprej četrtemu lastniku, spet garantiral za podatke.
Kako je tretji lastnik lahko garantiral, če ni šel sam delat detajlnega pregleda? V družbi, kjer je nategovanje s kilometri in švasanjem karoserije nekaj skrajno neobičajnega, to niti ni velik rizik. Namreč, že drugi lastnik bi tvegal ogromno, če bi lagal in bi ga tretji lastnik prijavil. Skratka, želim ti ilustrirat, da bi se sčasoma takšno nategovanje izkoreninilo - vsaj za mlajše avtomobile. Za avto, za katerega si plačal 1.500€ verjetno res ne boš dal 100€, da preverijo kilometre. Za avto, ki je koštal 8, 10 ali 12 jurjev pa to ni nek problem.
- Hoc est qui sumus -
solatko ::
Kako izgleda, ko se ti poznan avto, pojavi na avtonet in se oglašuje z najmanj 200kkm manj prevoženimi, sem opisal v drugi temi, saj je moj sin prodal xsaro picasso (katerega je že kupil s prevrtenimi km) in se je ta isti pojavil na trgu s 160kkm pa jih je imel realno preko 400, danes pa kot taxi prevaža ljudi po Ljubljani.
Avto je bil prevrten pri prodajalcu, ki je zamenjal staro za staro v roku enega tedna.
Seveda je bila cena postavljena na "realne" km in odlično ohranjenost, vsaj 50%-ov višja, kot bi bila ob dejanskem stanju vozila.
Glede zakonodaje je pač tako, da kot nova država na tem svetu, nismo enostavno prevedli zakonodaje neke visoko razvite države, temveč smo dali zakone v izdelavo advokatskim pisarnam, ki so si pač v vsakem zakonu naredile luknjo, s katero danes služijo mastne denarje. Poglejte posamezne afere, teme teh afer, advokate vpletenih in potem poizušajte najt avtorja dotičnega zakona, po katerem se primer obravnava in dobite zaključen krog, za skoraj vsako protipravno dejanje, ki na sodišču pade.
Ravno tako je bila ukinjena SDK, ter namesto nje, postavljeno brezzobo računsko sodišče in KPK, za farbanje volilcev.
Tako pač potekajo te stvari v SLO, zato zaman pričakujete kak pameten zakon, ki bi preprečeval ali strogo kaznoval poslovne goljufije, nesposobnost upravljanja firm in odgovornost tistih, ki taki osebi omogočijo vse to, zaman je govorjenje o zmanjšanju koruptivnosti, klientelizma,......
Ja v Nemčiji je to področje urejeno in nobena AH ne počne več teh rabot, se pa najdejo "firme" v glavnem s turškim ali balkanskim lastnikom, ki tržijo (za izvoz) avtomobile, ki so zaradi totalke umaknjena iz prometa na nemških cestah, prevrtavajo km pred prodajo, vmes prodajo tudi kakšno vozilo, ki nima urejenega lastništva,......., vendar se nemški izvršilni organi trudijo, da takim firmam, krepko otežujejo delo.
Avto je bil prevrten pri prodajalcu, ki je zamenjal staro za staro v roku enega tedna.
Seveda je bila cena postavljena na "realne" km in odlično ohranjenost, vsaj 50%-ov višja, kot bi bila ob dejanskem stanju vozila.
Glede zakonodaje je pač tako, da kot nova država na tem svetu, nismo enostavno prevedli zakonodaje neke visoko razvite države, temveč smo dali zakone v izdelavo advokatskim pisarnam, ki so si pač v vsakem zakonu naredile luknjo, s katero danes služijo mastne denarje. Poglejte posamezne afere, teme teh afer, advokate vpletenih in potem poizušajte najt avtorja dotičnega zakona, po katerem se primer obravnava in dobite zaključen krog, za skoraj vsako protipravno dejanje, ki na sodišču pade.
Ravno tako je bila ukinjena SDK, ter namesto nje, postavljeno brezzobo računsko sodišče in KPK, za farbanje volilcev.
Tako pač potekajo te stvari v SLO, zato zaman pričakujete kak pameten zakon, ki bi preprečeval ali strogo kaznoval poslovne goljufije, nesposobnost upravljanja firm in odgovornost tistih, ki taki osebi omogočijo vse to, zaman je govorjenje o zmanjšanju koruptivnosti, klientelizma,......
Ja v Nemčiji je to področje urejeno in nobena AH ne počne več teh rabot, se pa najdejo "firme" v glavnem s turškim ali balkanskim lastnikom, ki tržijo (za izvoz) avtomobile, ki so zaradi totalke umaknjena iz prometa na nemških cestah, prevrtavajo km pred prodajo, vmes prodajo tudi kakšno vozilo, ki nima urejenega lastništva,......., vendar se nemški izvršilni organi trudijo, da takim firmam, krepko otežujejo delo.
Delo krepa človeka
Utk ::
Namreč, že drugi lastnik bi tvegal ogromno, če bi lagal in bi ga tretji lastnik prijavil. Skratka, želim ti ilustrirat, da bi se sčasoma takšno nategovanje izkoreninilo - vsaj za mlajše avtomobile.
Drugi lastnik, fizicna oseba, lahko dela kar hoce in ga proda tretjemu, pa mu tretji nic ne more, ker se drugi lahko zgovarja na prvega. Drugi pa ne bo sel tozit prvega, ce ga tozi tretji, kam pa pridemo. Ce bi se na nekem pregledu lahko vse ugotovilo za 10 let naprej in nazaj, verjetno problema sploh ne bi blo.
Ce bi hoteli to resit, bi lahko to resli proizvajalci in euprava. Vse nesrece se zabelezijo in km se belezijo brez pisanja po njih. Nic nemogocega. Se zmeraj bi pa pac nekdo moral pogledat kaj se je dogajalo z avtom, ce ne je vse zastonj.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
normalen ::
Ma večinoma vse preveč ljudi komplicira z nakupom rabljenih avtomobilov. Prodajalec ali preprodajalec vedno želi prodati avto z nekim dobičkom. Kupec pa ponavadi za 3000 do 15000 želi nov avto, to ponavadi ne gre skupaj. Če jaz prodam avto in stojim za temi podatki, se niti najmanj ne želim prevažati od servisa do servisa, kjer bo kupec zadovoljno predel kaj je narobe in posledično zbijal ceno. Predstavljate si ljudi ki so prezaposleni in pride nek osebek, ki bi rad kupil vaš avto.......niti pod razno se ne grem bosti s takimi debili. Avto je pač samo potrošna dobrina in vreden ni noben več kot je človek zanj pripravljen dat. Zato debata o prevrtenih kilometrih je čisto brez veze, dogaja se in dogajalo se bo še 100 let. Kupce ki pa bi želeli nov avto pa napotite v salon.
CoolBits ::
Pa ti si idealen kupec. Imam en računalnik iz 2007, kot nov, zelo zmogljiv, delal samo dve urici, 1500 zate drugač 2000.
Aja ne utegnem ti demonstrirat da je najbolj zmogljiv, ker sem zelo zaposlen in ne utegnem...
Aja ne utegnem ti demonstrirat da je najbolj zmogljiv, ker sem zelo zaposlen in ne utegnem...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: CoolBits ()
facepalm ::
Ce prodajas brezhiben, redno vzdrzevan avto, lahko sam izbiras kupca. Ni se ti potrebno nikomur klanjat, da avto prodas.
imagodei ::
Namreč, že drugi lastnik bi tvegal ogromno, če bi lagal in bi ga tretji lastnik prijavil. Skratka, želim ti ilustrirat, da bi se sčasoma takšno nategovanje izkoreninilo - vsaj za mlajše avtomobile.
Drugi lastnik, fizicna oseba, lahko dela kar hoce in ga proda tretjemu, pa mu tretji nic ne more, ker se drugi lahko zgovarja na prvega.
Ti si res dense. Zato pa pravim, da je treba v zakone jasno zapisat, da za realnost podatkov kazensko in odškodninsko odgovarja vsakokratni prodajalec!
Mene kot kupca nič ne zanima, kaj je počel 1., 2., 3. lastnik, ampak v primeru uvedbe takega zakona se lahko zelo zanesem na podatke, ki jih bo dolžan navesti prodajalec. Kajti (še vedno v primeru uvedbe takega zakona) zadostuje, da mi na servisu povedo, da ima avto realnih kilometrov 400.000, prodajalec pa mi je avto prodal s 300.000 km (podatek je zaveden na pogodbi, prodajalec jamči za točnost!). Za razliko od zdaj, ko se lahko prodajalec izgovarja na prejšnje lastnike ali pa na to, da je "omenil", da kilometri zagotovo niso pravi, ima kupec/novi lastnik lahko v primeru, ko zakon zahteva točnost podatkov od zadnjega lastnika, vsaj opcijo, da ukrepa!
In v tem primeru marsikdo bi ukrepal. Zdaj pa se vsi ustavljamo pri tistem, videno-kupljeno, ki je de facto prevalitev odgovornosti za nateg na kupca.
Ce bi hoteli to resit, bi lahko to resli proizvajalci in euprava. Vse nesrece se zabelezijo in km se belezijo brez pisanja po njih. Nic nemogocega. Se zmeraj bi pa pac nekdo moral pogledat kaj se je dogajalo z avtom, ce ne je vse zastonj.
Ne rečem, da to ni OK ideja, ampak vidim 2 problema s tem.
Prvi je ta, da podatki o avtih vseeno ne morejo biti kar javni. Rabil bi vsaj kakšno številko šasije motorja. Registrska številka je premalo. Nenazadnje s tem lahko brskaš po zasebnosti sosedov, sodelavcev, popolnih neznancev...
Drugi problem vidim v tem, da cela zasnova trga rabljenih vozil s tem še vedno meče vso odgovornost na kupca. Previdnost je vedno dobrodošla in jaz se načelno strinjam s tem, da previdnosti pri nakupu ne gre opustiti, četudi bi obstajale druge varovalke (npr. moj predlog). Ampak, jaz hočem, da se goljufom pristriže krila; hočem, da tudi prodajalci, zasebniki in podjetja, postanejo odgovorni za svoje prevare.
Zdaj pač niso.
- Hoc est qui sumus -
imagodei ::
Če jaz prodam avto in stojim za temi podatki, se niti najmanj ne želim prevažati od servisa do servisa, kjer bo kupec zadovoljno predel kaj je narobe in posledično zbijal ceno. Predstavljate si ljudi ki so prezaposleni in pride nek osebek, ki bi rad kupil vaš avto.......niti pod razno se ne grem bosti s takimi debili.
Evo, to je že en tak primer, kjer bi se pošten prodajalec izognil tekanja do servisov s potencialnimi kupci, če bi s podpisom pogodbe tudi odgovarjal za komplet stanje avta.
- Hoc est qui sumus -
pirat ::
Ce prodajas brezhiben, redno vzdrzevan avto, lahko sam izbiras kupca. Ni se ti potrebno nikomur klanjat, da avto prodas.
Drži.
Slabe tri leta nazaj sem zase kupoval nov avto, doma pa sem imel 8 let staro vozilo, vendar brezhibno in redno servisirano. Sosed me je previdno vsakih 14 dni vprašal "če sem se že odločil" (je res kar trajalo nekaj mesecev da sem našel zase vozilo, ki mi je ustrezalo) in ko sem končno potrdil, da sem se odločil in da novo vozilo dobim čez toliko in toliko dni, me je samo še vprašal "koliko želiš za stari avto"? In sva bila zmenjena verjetno prej kot v minuti.
Utk ::
Ti si res dense. Zato pa pravim, da je treba v zakone jasno zapisat, da za realnost podatkov kazensko in odškodninsko odgovarja vsakokratni prodajalec!
Ti lahko v zakon napises tudi da je trava vijolcasta, pa zato ne bo res. Kako bo odgovoren za pravo stanje nekdo, ki nima pojma o avtih in zakaj bi bil. On je pac ze kupil takega, leto ali dve ni blo problema, potem ga pa spet prodaja, zakaj bi bil on kriv. Morda pa je, ne mores vedet. Niti ne mores v zakon napisat, da je kriv, ce tega ne ves. Danes se ve, da je avtomatsko kriv prodajalec, ce je to trgovec z avti, samo tega se je treba drzat pa bo vse v redu.
Prvi je ta, da podatki o avtih vseeno ne morejo biti kar javni. Rabil bi vsaj kakšno številko šasije motorja. Registrska številka je premalo. Nenazadnje s tem lahko brskaš po zasebnosti sosedov, sodelavcev, popolnih neznancev...
Drugi problem vidim v tem, da cela zasnova trga rabljenih vozil s tem še vedno meče vso odgovornost na kupca.
Sej ne rabi bit javno. In boljse da ne naredimo se vecjih bebcev iz kupcev kot so ze itak, in namesto tega zaposlimo 100 birokratov, ki bojo to "regulirali".
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
imagodei ::
Ti si res dense. Zato pa pravim, da je treba v zakone jasno zapisat, da za realnost podatkov kazensko in odškodninsko odgovarja vsakokratni prodajalec!
Ti lahko v zakon napises tudi da je trava vijolcasta, pa zato ne bo res. Kako bo odgovoren za pravo stanje nekdo, ki nima pojma o avtih in zakaj bi bil.
Če zadeva ni ustavno sporna, lahko v zakon napišeš lih kar češ (prosim, pravniki, mal sem dramatičen, ne se takoj vse kanone nadme!).
Res je neverjetno, kako se branite te odgovornosti. In kako po drugi strani ne razumeš, da bi bil ti, kot drugi lastnik (ki je ravnokar v procesu prodaje avta tretjemu lastniku) dejansko enako zavarovan proti tovrstnim mahinacijam. Ja, se strinjam, na začetku bi bilo treba kaznovat ene 200 prepotentnih fizičnih oseb in ene 5 podjetij, ki bi mislili, da lahko še naprej goljufajo. Po tem, ko bi bila izrečena kakšna zaporna kazen, nekaj pogojnih in nekaj visokih denarnih kazni, bi pa naenkrat na trgu bilo precej manj štale.
Ko bi avto kupil, bi bil praktično 100% siguren, da te nihče ni nategnil. In če ti sam nisi vrtel kilometrov, lahko spet garantiraš za kilometre naslednjemu interesentu oziroma kupcu.
Če pa nisi siguren in misliš, da te je prodajalec nategnil kljub zagroženi strogi kazni, te pa par 10€ reši vseh skrbi: avto pelješ k pooblaščenemu serviserju in prosiš, če ti odčitajo realne kilometre. Tako mirne vesti lahko prodaš naprej. Če pa na ta način izveš, da te je bivši lastnik nategnil, imaš pa v roki pogodbo s točno navedenimi lastnostmi vozila, na podlagi katere ga lahko terjaš za povračilo dela vrednosti, ali pa se obrneš po pomoč na advokata, sodišče. It's a fucking win-win.
Poskušam razumet, zakaj bi si kdorkoli z dobrimi nameni želel, da takšne ureditve ne bi bilo, pa, pošteno povedano, ne morem najti razloga. Dosedanja tvoja izvajanja me ne prepričajo.
On je pac ze kupil takega, leto ali dve ni blo problema, potem ga pa spet prodaja, zakaj bi bil on kriv. Morda pa je, ne mores vedet.
Ampak, madona! Če je tudi on kupil avto v enaki ureditvi (torej, nova oblika pogodbe, zadnji lastnik zagotavlja točne podatke), potem je 1.) lahko precej ziher, da je bil avto izpraven; 2.) ga lahko kadar koli da detajlno pregledat in v primeru ugotovljenih odstopanj od pogodbeno ugotovljenega stanja zahteva povračilo stroškov, ničnost pogodbe ter kar je še tega iz Obligacijskega zakonika and whatnot, ali pa ga kar lepo prijavi policiji, pa se zadeva odvije po Kazenskem zakoniku; 3.) po potrebi na novi kupoprodajni pogodbi med njim in novim kupcem popravi podatke ter ga brez skrbi proda.
Edina nujna predpostavka je, da ob trenutku prodaje za navedene podatke odgovarja zadnji dosedanji lastnik. To je, poleg oblike pogodbe menda edina stvar, ki bi jo bilo treba nekam zapisat. Brez tega se, z izjemo 1. lastnika, lahko vsakdo izgovarja na prejšnjega lastnika. In odgovornost tu je praktično nemogoče raziskat, to je menda vsem jasno. Najbrž ne bomo v preiskovanje goljufije s števci med dvema fizičnima osebama vpregli vse resurse NPU-ja?
V trenutku, ko se prevarantje začnejo zavedat, da bodo pri prodaji končnemu kupcu (ne glede na 5-kratno verigo in medsebojno preprodajo vozil) oni kot zadnji v verigi odgovorni za točnost navedenih podatkov, se 98% prevar takoj neha. Ker se vsakdo zaveda, da ga kupec lahko preveri.
- Hoc est qui sumus -
Utk ::
Ti predpostavljas da se da z nekim pregledom odcitat realne km, pa to na splosno sploh ni res. Vcasih je, vcasih ne. Lahko samo sklepajo iz obrabe nekega dela, da je km veliko vec, ampak ne koliko niti ni sigurno da je res. Morda je samo del zanic. Vcasih pa ne najdejo nobenega razloga, da bi sumili na vec km, pa jih je vseeno lahko. Karkoli lahko ugotovijo na ta nacin, lahko tudi ze danes. Se vec bi lahko, ce bi proizvajalci preprecili vrtenje. Kot sem napisal, ze danes je odgovorna zadnja avtohisa, in to je dovolj, ker 90% goljufij se dogaja tam. Ce bi se tam nehalo, bi tudi fizicne osebe nehale vrtet km, ker jih ne bi imeli kje, ker bi avtohise s tem sebi zbijale cene in ker bi se izkazalo, da neki normalni km sploh niso problem, ker bi avti po oglasih naenkrat imeli dvakrat vec km.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Utk ::
Proti tistemu sem pa samo zato, ker se ne bi nic spremenilo. Namesto kupcev avtov bi imeli na Tedniku penzioniste, ki so kupili lep rabljen avto, se 5 let lepo vozili, zdaj jih pa kupec izsiljuje, da so oni nekaksni goljufi.
imagodei ::
Ti predpostavljas da se da z nekim pregledom odcitat realne km, pa to na splosno sploh ni res. Vcasih je, vcasih ne. Lahko samo sklepajo iz obrabe nekega dela, da je km veliko vec, ampak ne koliko niti ni sigurno da je res. Morda je samo del zanic. Vcasih pa ne najdejo nobenega razloga, da bi sumili na vec km, pa jih je vseeno lahko. Karkoli lahko ugotovijo na ta nacin, lahko tudi ze danes.
Novejši avtomobili imajo, kot je bilo že nebrojkrat povedano, kilometre zapisane na več mestih in spreminjanje na vseh teh lokacijah ni trivialno. Zato z original računalnikom lahko na pooblaščenem servisu hitro pogledajo in preverijo kilometre. Edini problem bi znala bit cena, ker več kot 25€ si taka storitev ne zasluži, serviser se še umaže ne. Takisto se kilometri beležijo ob rednih servisih, pa ob naročanju rezervnih delov, pa na tehničnih pregledih (tu je prostor za napredek, bolj dosledno beleženje, prisotnost računalnikov za različne znamke avtov...) Skratka, za nekoga, ki želi prodat avto z realnimi podatki ni velike težave dokazat realnih kilometrov, v okviru nekih zdravorazumskih omejitev. Sploh, če imaš doma en fascikel, pa si not shranjuješ račune rednega servisa, tehničnih pregledov, kupoprodajno pogodbo, itd. Zakaj pa ne, konec koncev, nekateri ljudje shranjujejo vso dokumentacijo za tehnične stvari: račune, garancijske liste, račune servisa... Pa gre običajno za bagatelo, v primerjavi z avtom.
Se pa strinjam, da 15 let in več stari avtomobili znajo bit problematični kar se tiče ugotavljanja realnega stanja. Jebi ga. Če nimaš realnih podatkov, to navedeš v pogodbi in ga prodaš nekaj ceneje. Pri 15 let stari kripi se ne bo veliko poznalo. K sreči pa jih kmalu ne bo več v prometu.
Kot sem napisal, ze danes je odgovorna zadnja avtohisa,
Ne ni. Odgovorna je samo, če ji dokažeš, da te je vedé nategnila. Če je bila tudi ona ogoljufana, se morebiti lahko sklicuješ na stvarno/skrito napako (če jo pogruntaš dost hitro, ker pri rabljenih stvareh so roki krajši). V praksi kupec rabljenega avta sicer lahko sproži tak zahtevek, v praksi se pa lahko zaplete v leta pravde, kar je seveda slovenska javna tajna in se zato redko kdo odloči za pravdanje, če gre manjše zneske. In še najpomembnejše: avtohiša ne bo odgovarjala kazensko, ampak kvečjemu denarno. Če avtohišo zaradi stvarnih napak preganjajo dovolj redko, se tako početje splača in se ne bo ustavilo.
in to je dovolj, ker 90% goljufij se dogaja tam. Ce bi se tam nehalo, bi tudi fizicne osebe nehale vrtet km, ker jih ne bi imeli kje, ker bi avtohise s tem sebi zbijale cene in ker bi se izkazalo, da neki normalni km sploh niso problem, ker bi avti po oglasih naenkrat imeli dvakrat vec km.
Všeč so mi tvoji dobri nameni, ampak nikjer ne vidim nobenega predloga, kako to dejansko spraviti v realnost.
- Hoc est qui sumus -
Utk ::
Ne ni. Odgovorna je samo, če ji dokažeš, da te je vedé nategnila.
Ne, če te nategne avtohiše, je avtomatsko ona odgovorna. Samo da v roku pol leta ne rabiš dokazovat, da je napaka nastala že prej ko si ga kupil, po tem roku pa moraš dokazat, da je napaka bila že ob nakupu. V nobenem primeru pa ne rabiš dokazovat, da je avtohiša naredila to "napako".
Novejši avtomobili imajo, kot je bilo že nebrojkrat povedano, kilometre zapisane na več mestih in spreminjanje na vseh teh lokacijah ni trivialno. Zato z original računalnikom lahko na pooblaščenem servisu hitro pogledajo in preverijo kilometre.
Nekateri imajo, nekateri ne, nekaterim se ne da vseh spremenit, nekaterim se lahko. V nobenem primeru pa očitno kupci tega ne preverjajo, če jih vseeno nategnejo.
Všeč so mi tvoji dobri nameni, ampak nikjer ne vidim nobenega predloga, kako to dejansko spraviti v realnost.
Tako da se striktno preganja zadnjo avtohišo, in odgovorno osebo zarad mene. Drugega ne bo nič pomagalo. Sej končno imaš ti lahko tudi potrdilo, da je vse v redu, pa si z njim rit obrišeš, če avtohiša vsake pol leta spremeni davčno številko. Noben zakon ne bo nič pomagal, dokler niti tega kar imamo ne izvajajo tako kot bi treba. Zakaj misliš, da bi pa tvoj zakon izvajali.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
imagodei ::
Ne ni. Odgovorna je samo, če ji dokažeš, da te je vedé nategnila.
Ne, če te nategne avtohiše, je avtomatsko ona odgovorna. Samo da v roku pol leta ne rabiš dokazovat, da je napaka nastala že prej ko si ga kupil, po tem roku pa moraš dokazat, da je napaka bila že ob nakupu. V nobenem primeru pa ne rabiš dokazovat, da je avtohiša naredila to "napako".
Ne, avtohiša ni nič odgovorna, samo dolžna je, v skladu z OZ in ZVPot, rešit tvojo prijavo stvarne napake. No, ajde, morda se temu reče odgovornost do kupca; jaz pod tem terminom trenutno mislim odškodninsko ali kazensko odgovornost. Česar pa stvarna/skrita napaka ne pokriva - avtohiša ti je v najslabšem primeru primorana vrniti kupnino in kriti morebitne stroške, ti pa ji vrneš avto. Ki ga čez 2 meseca spet lahko prodajajo kot top-šit deal.
Novejši avtomobili imajo, kot je bilo že nebrojkrat povedano, kilometre zapisane na več mestih in spreminjanje na vseh teh lokacijah ni trivialno. Zato z original računalnikom lahko na pooblaščenem servisu hitro pogledajo in preverijo kilometre.
Nekateri imajo, nekateri ne, nekaterim se ne da vseh spremenit, nekaterim se lahko. V nobenem primeru pa očitno kupci tega ne preverjajo, če jih vseeno nategnejo.
Vir za to, da lahko avtomobilom poljubne znamke, izdelanih po npr. 2013, domači mojster v domači garaži popravi kilometre tako, da tega na pooblaščenem servisu ne morejo pogruntat? Pa link za to, da lahko s profi opremo popraviš vse lokacije, kamor se zapisujejo kilometri? Spet, za poljubno znamko?
In še enkrat: načeloma je zakonodaja v civiliziranih državah zastavljena tako, da kupcu ni treba biti stalno na preži, kje ga bo kdo prevaral in nategnil.
Všeč so mi tvoji dobri nameni, ampak nikjer ne vidim nobenega predloga, kako to dejansko spraviti v realnost.
Tako da se striktno preganja zadnjo avtohišo, in odgovorno osebo zarad mene.
Sem ti že nekajkrat napisal, da se zadnje avtohiše ne da kar tako preganjat. Tudi praksa to dokazuje. Lahko zahtevaš stvarno/skrito napako in verjetno nekaj ljudi letno to res stori, ne doleti pa podjetja ali lastnika nobena globa, kaj šele kazenska sankcija. Avtohiša dobi avto nazaj, "odpravi" napako in ga prodaja čez dva meseca naprej. Ali pa ga proda drugi avtohiši, na drugi konec Slovenije. V skrajnem primeru kam v bivšo Jugo.
Zakaj misliš, da bi pa tvoj zakon izvajali.
Ker je veliko lažje kaznovat fizično osebo ali pa avtohišo, če je odgovornost za resnične podatke na njej - in ni treba raziskovat celotne verige. Ravno tako se zadnji prodajalec v vrsti nima kaj izgovarjat na prejšnjega, kar je trenutno ravno srčica problema: Ko pripelješ avto nazaj, ti prejšnji lastnik/avtohiša lepo reče, da oni ne vedo nič o prevrtenih kilometrih in da so tak avto že dobili. Kaj je pa delal še prejšnji lastnik, pa nikogar več ne briga.
Zdaj, če tebi zadostuje, da sam zase uveljavljaš stvarno/skrito napako ali pa da morda obiščeš avtohišo z odvetnikom, na koncu pa po nekaj hudih besedah dobiš svoj denar nazaj (avtohiša pa avto), je to sicer krasno. Sistemskega problema pa to ne rešuje.
- Hoc est qui sumus -
LeQuack ::
Kaj pa če se kar pavšalno predvidi, da so itak vsi avti od avtohiš prevrteni in se jim pavšalno da kazen vsak mesec v vrednosti nekaj deset odstotkov od posla, tako kot je treba pri nakupu CD-jev dati kao prispevek za piratstvo.
Quack !
Utk ::
Vir za to, da lahko avtomobilom poljubne znamke, izdelanih po npr. 2013, domači mojster v domači garaži popravi kilometre tako, da tega na pooblaščenem servisu ne morejo pogruntat? Pa link za to, da lahko s profi opremo popraviš vse lokacije, kamor se zapisujejo kilometri? Spet, za poljubno znamko?
Ti dej vir za to kar trdis. Jaz trdim da tega ne mores vedet, ker ce ne drugega, nikjer ne pise da mora bit tako narejeno. Za dacio sem precej siguren, da ima cisto enak sistem kot 15 let stari renaulti, ker je tudi vse drugo enako.
In spet, zakaj potem tega pri nakupu ne preverijo?
facepalm ::
Kaj pa če se kar pavšalno predvidi, da so itak vsi avti od avtohiš prevrteni in se jim pavšalno da kazen vsak mesec v vrednosti nekaj deset odstotkov od posla, tako kot je treba pri nakupu CD-jev dati kao prispevek za piratstvo.
In bo kupec placal nekaj 10% vec za avto z zbitimi km:)
Utk ::
Zdaj, če tebi zadostuje, da sam zase uveljavljaš stvarno/skrito napako ali pa da morda obiščeš avtohišo z odvetnikom, na koncu pa po nekaj hudih besedah dobiš svoj denar nazaj (avtohiša pa avto), je to sicer krasno. Sistemskega problema pa to ne rešuje.
Ti bi zapiral ljudi na podlagi tega, da so odgovorni, tudi ce niso vrteli km niti niso tega vedeli. Srecno. Prosim da mene prvega obsodi tvoj zakon, sem precej siguren da v zivljenju vec ne bi rabil nic delat, pa ne zato ker bi bil v zaporu.
imagodei ::
Zdaj, če tebi zadostuje, da sam zase uveljavljaš stvarno/skrito napako ali pa da morda obiščeš avtohišo z odvetnikom, na koncu pa po nekaj hudih besedah dobiš svoj denar nazaj (avtohiša pa avto), je to sicer krasno. Sistemskega problema pa to ne rešuje.
Ti bi zapiral ljudi na podlagi tega, da so odgovorni, tudi ce niso vrteli km niti niso tega vedeli. Srecno. Prosim da mene prvega obsodi tvoj zakon, sem precej siguren da v zivljenju vec ne bi rabil nic delat, pa ne zato ker bi bil v zaporu.
Oprosti, ampak ti nisi pismen, nisi sposoben slediti rdeči niti, ali pa trolaš. Več kot enkrat sem povedal, da v primeru, da prodajalec ni 100% v to kar prodaja, se to ustrezno zabeleži na pogodbi. Cena vozilu zato pade, ampak, hej, če ne moreš garantirat, da je vse tipi-topi, potem tvoj avto pač nima take vrednosti kot sosedov, kjer lahko garantirajo za kilometre in nekaramboliranost.
Hipotetični zakon ne bi kaznoval prodajalca zaradi vrtenja kilometrov, pač pa zaradi laganja o stanju oziroma zaradi protipravne pridobitve premoženjske koristi!
In kot smo že ugotovili, takšen zakon že imamo. To ureja Kazenski zakonik v členih Goljufija (211. člen) ter Poslovna goljufija (228. člen). Samo ne moremo ga izvajat, ker nikomur ne moremo dokazat krivde, čeprav na koncu dneva vemo, da nekdo je prevrtel tisti hudičevi števec!
- Hoc est qui sumus -
Utk ::
Ze danes se na vse natege v pogodbe napise videno-kupljeno, in to tocno to pomeni, samo da tega sodisce ponavadi ne prizna. Niti se nihce ne sekira, ker mu v pogodbi pise, da je stanje v bistvu neznano, da ni nobenih potrdil da je res tako itd. Ja, na stevcu pise tolk km, ampak ce vsi vemo da tisto ni ziher, pac ne mores bit ziher.
Naj ze danes kupec v pogodbo zapise stanje v katerem ga je kupil, ce prodajalec tega noce, naj gre pa drugam.
Naj ze danes kupec v pogodbo zapise stanje v katerem ga je kupil, ce prodajalec tega noce, naj gre pa drugam.
bastadu ::
Videno-kupljeno ne velja za "napake", katere kupec ob ogledu ni mogel sam ugotoviti/videti ...
Utk ::
Ja, pomeni pa tudi, da je videl, da ni nobenih računov, servisnih knjižic in podobnega (če jih ni, in tam bi pisali tudi km), ne da se potem čudi zakaj je jermen poknil, čeprav ne bi še "smel" in bi že "moral" bit zamenjan.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
imagodei ::
Utk@ "videno-kupljeno"
Ma, kje ti živiš, človek... To se piše v pogodbe zato, da se prodajalec zaščiti, da ga ne bi hodil kupec še tedne in mesece buzerirat zaradi stanja avta. Kot ti je bastadu povedal, to ne velja za skrite napake in za stvari, ki jih je prodajalec vedel (ali bi jih moral vedeti) pa jih je zamolčal. Prevrteni kilometri padejo ravno v to kategorijo in prav je, da sodišče ne prizna "videno-kupljeno" v tem primeru.
Kot pa že 300x povedano, pa tukaj ne gre samo za to, da bi vsak kupec zase rešil težavo. Potem ko se recimo s prodajalcem zmeni za vračilo avta in povrnitev kupnine in morebitnih stroškov, je kupec spet na istem drekastem trgu rabljenih vozil, kjer ima znatno možnost, da ga bodo tudi pri naslednjem nakupu nategnili profesionalci. Za prodajalca pa vemo: zaradi enega propadlega poskusa s svojo prakso ne bo končal. Avto se bo čez en mesec pojavil v drugi avtohiši, pa jovo na novo.
Ma, kje ti živiš, človek... To se piše v pogodbe zato, da se prodajalec zaščiti, da ga ne bi hodil kupec še tedne in mesece buzerirat zaradi stanja avta. Kot ti je bastadu povedal, to ne velja za skrite napake in za stvari, ki jih je prodajalec vedel (ali bi jih moral vedeti) pa jih je zamolčal. Prevrteni kilometri padejo ravno v to kategorijo in prav je, da sodišče ne prizna "videno-kupljeno" v tem primeru.
Kot pa že 300x povedano, pa tukaj ne gre samo za to, da bi vsak kupec zase rešil težavo. Potem ko se recimo s prodajalcem zmeni za vračilo avta in povrnitev kupnine in morebitnih stroškov, je kupec spet na istem drekastem trgu rabljenih vozil, kjer ima znatno možnost, da ga bodo tudi pri naslednjem nakupu nategnili profesionalci. Za prodajalca pa vemo: zaradi enega propadlega poskusa s svojo prakso ne bo končal. Avto se bo čez en mesec pojavil v drugi avtohiši, pa jovo na novo.
- Hoc est qui sumus -
imagodei ::
Niti se nihce ne sekira, ker mu v pogodbi pise, da je stanje v bistvu neznano, da ni nobenih potrdil da je res tako itd.
Videno-kupljeno ne pomeni, da je stanje neznano. Pomeni, da ti je prodajalec razkril vse pomembne informacije, da si avto preizkusil in pregledal in da ga kupiš - z vsemi napakami, ki si jih odkril med običajnim pregledom (ali bi jih moral biti sposoben biti odkriti z običajnim pregledom).
Večji problem je, da "videno-kupljeno" nikjer ne specificira, katere napake je prodajalec kupcu razkril. Če zadeva kdaj pride na sodišče, kupec lahko vrešči, da ni vedel, da so kilometri prevrteni, prodajalec pa zatrjuje, da je kupca jasno seznanil, da kilometri niso realni.
Ja, na stevcu pise tolk km, ampak ce vsi vemo da tisto ni ziher, pac ne mores bit ziher.
Prevoženi kilometri so bistven podatek vozila. Ne samo zaradi ocene splošne dotrajanosti, pač pa tudi zaradi servisnih intervalov. Če so skupni prevoženi kilometri tako nepomembni, naj jih pa proizvajalci ne beležijo ali vsaj umaknejo iz armaturne plošče.
Če pa niso nepomembni, potem pa jamranje o tem, kako itak vsi vemo, da niso ziher, ne opravičuje laganja o stanju števca.
Naj ze danes kupec v pogodbo zapise stanje v katerem ga je kupil, ce prodajalec tega noce, naj gre pa drugam.
Nisem ziher, ampak mislim, da prepisa avta ne moreš delat sam? Tisti, ki se s tem ukvarjajo, pa imajo itak že v naprej pripravljen standardni obrazec za pogodbo, kjer ni nobene rubrike za popis stanja avta.
Stanovanjski zakonik predpisuje npr. obvezne sestavine najemne pogodbe za stanovanja, različni zakoni predpisujejo obvezne sestavine kupoprodajne pogodbe za stanovanje... Avto je običajno, poleg nepremičnine ena najvrednejših stvari, ki jih oseba poseduje. (Če že ni med najbolj vrednimi, je nedvomno, da je Total cost of ownership vozila za večino posameznikov zelo znaten strošek.) Zakaj ne bi nek zakon predpisal, da je nujna sestavina kupoprodajne pogodbe za avto tudi popis vseh bistvenih lastnosti in pomanjkljivosti vozila?
- Hoc est qui sumus -
LeQuack ::
Kaj pa če se kar pavšalno predvidi, da so itak vsi avti od avtohiš prevrteni in se jim pavšalno da kazen vsak mesec v vrednosti nekaj deset odstotkov od posla, tako kot je treba pri nakupu CD-jev dati kao prispevek za piratstvo.
In bo kupec placal nekaj 10% vec za avto z zbitimi km:)
Ja ne, ker fizične osebe ne bodo imele te kazni, tako da bodo lahko ceneje prodajale.
Quack !
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Zaupanja vredni prodajalci rabljenih avtomobilov (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Na cesti | 168077 (9075) | fujtajksel |
» | Zaupanja NEVREDNI prodajalci rabljenih avtomobilov (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 49235 (19710) | mr_chai |
» | Nakup avtomobila pri avto hiši. (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 33894 (16638) | Nvuko |
» | Kilometre pri avtu se z lahkoto prilagodi (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 38803 (27547) | shadeX |