» »

Evropski parlament za izdelke z daljšo življenjsko dobo

1 2
3
4 5

ST-777 ::

nurmaln je izjavil:

Cilj socializma je doseči komunizem.
Močan državni aparat in 100% davki, je to cilj, ki naj bi si ga želeli?

nurmaln ::

ST-777 je izjavil:

nurmaln je izjavil:

Cilj socializma je doseči komunizem.
Močan državni aparat in 100% davki, je to cilj, ki naj bi si ga želeli?

Preberi še kak moj post, mislim da si me pomotoma umestil v napačno skupino.
"I will be quoted in someone's signature,
even if I have to do it myself!" - nurmaln

Okapi ::

nurmaln je izjavil:

Recimo da imaš štiri podjetja ki prodajajo identičen telefon. Prvo podjetje brez ga prodaja brez garancije, drugo z enim letom garancije, tretje z dvema in četrto s tremi leti garancije. Seveda bo cena za vsako dodatno leto garancije malo višja kot z manj garancije. Če bodo kupci res želeli minimalno 3 leta garancije (in bodo pripravljeni to plačati) bodo prva tri podjetja itak propadla, ker ne bodo nič prodala.
V resnici pa bi verjetno vsako od podjetjih pobralo nek odstotek prodaje.
In zdaj se vam zdi super ideja da tistim, ki bi želeli kupiti napravo brez garancije ali z enim letom garancije, to prepoveste.

Točno tako. Če se ti zdi, da ima določen izdelek premajhno življenjsko dobo, kupiš drugega, dražjega. Ampak v večini primerov imajo izdelki dovolj dolgo življenjsko dobo. Večina ljudi v razvitem svetu kupi nov (ali drug rabljen) avto, čeprav bi se lahko s starim še naprej vozili. Tudi računalnike večina zamenja, še preden stari "crkne". Enako telefon, televizor, fotoaparat ...

In če pokvarjene naprave ne daš popravit, vzrok v večini primerov ni to, da se naprave ne bi dalo popravit, ampak ker je popravilo preprosto predrago. Serviserjeva ura je od oka 10x dražja od ure Kitajca, ki naredi nov izdelek.

Ja, bi bilo lepo, če bi lahko kar zamenjal akumulator v telefonu. Bi imel v žepu vedno lahko rezervnega. Ampak potem bi se pa izkazalo, da bi bil tak telefon debelejši, dražji, ne bi bil vodotesen in bi ga ljudje ne kupovali.

ST-777 ::

nurmaln je izjavil:

Preberi še kak moj post, mislim da si me pomotoma umestil v napačno skupino.
Sem pogledal še tvoje prejšnje poste, sem mnenja, da ne zagovarjaš komunizma.

oxyuranus ::

Okapi je izjavil:


Točno tako. Če se ti zdi, da ima določen izdelek premajhno življenjsko dobo, kupiš drugega, dražjega. Ampak v večini primerov imajo izdelki dovolj dolgo življenjsko dobo. Večina ljudi v razvitem svetu kupi nov (ali drug rabljen) avto, čeprav bi se lahko s starim še naprej vozili. Tudi računalnike večina zamenja, še preden stari "crkne". Enako telefon, televizor, fotoaparat ...

In če pokvarjene naprave ne daš popravit, vzrok v večini primerov ni to, da se naprave ne bi dalo popravit, ampak ker je popravilo preprosto predrago. Serviserjeva ura je od oka 10x dražja od ure Kitajca, ki naredi nov izdelek.

Ja, bi bilo lepo, če bi lahko kar zamenjal akumulator v telefonu. Bi imel v žepu vedno lahko rezervnega. Ampak potem bi se pa izkazalo, da bi bil tak telefon debelejši, dražji, ne bi bil vodotesen in bi ga ljudje ne kupovali.


Okapi, pa se ti zdi, da so drazji izdelki res bolj kvalitetni? Ker izkusnje kazejo, da imajo gor samo drazjo znamko, ne pa tudi kvalitete.

Glede vodotesnosti je pa to neumnost, imas uro? A je baterija zalita ali je dovolj tanko tesnilo? Sicer... mislim da galaxy s5 je bil odporen na vodo, mogoce samo za spricanje (brez tesnila (tm)), pa se je baterija lepo dala zamenjat. Zadeve so zalite, da moras cel izdelek menjat in da prisparajo nekaj centov na konektorjih. *sd kartice pa nimajo, da se spet prispara nekaj centov na koneltorjih in da moras namesto 30 eurov za *sd kartico dati 150 eurov za telefon z vec memorije (isti model, samo vec kapacitete).

Zgodovina sprememb…

specing ::

Najboljši indikator življenjske dobe izdelka je garancijska doba. Če proizvajalec ni pripravljen garantirati svojih izdelkov 5 let, potem je za pričakovati, da so izračunali krajšo življenjsko dobo.

Cena podaljšanja garancijske dobe je tudi zelo dober indikator.

nurmaln ::

specing je izjavil:

Če proizvajalec ni pripravljen garantirati svojih izdelkov 5 let, potem je za pričakovati, da so izračunali krajšo življenjsko dobo.


Ubistvu ni čisto tako...
Recimo da sem jaz proizvajalec. Iz statistike popravil ugotovim, da se v prvem letu po nakupu pokvari 10% naprav, v drugem letu nadaljnih 10%, v tretjem spet 10%, v četrtem in petem spet po 10%. Pa da poenostavimo, recimo da ne popravljam, ampak vsak pokvarjen produkt zamenjam z novim. To pomeni da moram za vsako dodatno leto garancije, povečati ceno za 10%.

In zdaj če gledamo specifično mobilne telefone, ki jih je nekdo ravno dal za primer...
V Sloveniji se letno proda preko prsta pol milijona pametnih telefonov, od tega se jih cca 85%, torej 425.000 proda preko mobilnih operaterjev. Kupci jih dobijo subvencionirane ob podpisu pogodbe za 24 mesecev in jih dve leti tudi odplačujejo. Ogromen del ljudi posledično po poteku teh dveh let telefon zamenja v vsakem primeru, ker jim operater subvencionira novega, hitrejšega, lepšega, bolj kul, etc.
Ker kupci v povprečju znajo izračunat kaj se jim izplača, raje vzamejo telefon za 360EUR z dvema letoma garancije, kot enakega za 450EUR s petimi leti garancije, katere itak ne potrebujejo.
Proizvajalec, ki bi napačno ocenil, da so ljudje pripravljeni plačati več za pet let garancije, bi zaradi previsoke cene hitro izgubil svoj del pogače na trgu, saj 30% več nihče ne bo plačal, če od tega ne pričakuje velike koristi. Proizvajalci bi na prostem trgu nudili bolj ali manj toliko garancije, kot bi jo bili kupci pripravljeni plačati. Če bi precenili ali podcenili koliko garancije so kupci pripravljeni plačati, bi hitro izgubili tržni delež.

... no... al je pa zarota proizvajalcev vse skupi... kar ti je pač lažje razumet.
"I will be quoted in someone's signature,
even if I have to do it myself!" - nurmaln

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: nurmaln ()

SeMiNeSanja ::

To rešiš zelo enostavno: proizvajalce prisiliš, da morajo nuditi plačljivo podaljšanje garancije za najmanj dve leti (pa če ga kdo kupi ali ne).

Ampak ne vem, če je sploh kdo razumel, da stvar sploh ne gre v to smer.
Vse skupaj se razvija bolj v smeri eko proizvodov in različnih eko nalepk.
Hočejo, da se naredi nekakšna techno-eko nalepka, ki si jo bodo smeli lepiti na izdelke tisti proizvajalci, ki bodo izpolnjevali določene kriterije. Na kupcu pa je potem, da sam izbere, ali želi 'eko' ali 'normal' varianto proizvodov.

Problem pri obstoječih živilskih eko oznakah pa je, da jih je malo morje in nihče pravzaprav ne ve, kaj katera zagotavlja. Vsaka država ima drugačne, tudi po več njih, ki se podeljujejo pod različnimi kriteriji - od eko do bio, itd.

Bolje bi bilo, če bi se sprejel kar nek industrijski standard, norma. Izdelek bi moral podleči strogim kriterijem, da podleže temu standardu in to je to. Proizvajalec, ki bi želel oglaševati, da izdelek ustreza temu standardu, pa bi moral jamčiti, da zadeva deluje najmanj 5 let, da jo lahko popravijo v vsaki specializirani delavnici, da bodo rezervni deli na voljo vsaj 5 let, da kupec lahko za to obdobje dokupi podaljšano garancijo,.....

Zgodovina sprememb…

Okapi ::

Čisto vsak izdelek je mogoče popraviti v specializirani delavnici.

Mato989 ::

Okapi je izjavil:

nurmaln je izjavil:

Recimo da imaš štiri podjetja ki prodajajo identičen telefon. Prvo podjetje brez ga prodaja brez garancije, drugo z enim letom garancije, tretje z dvema in četrto s tremi leti garancije. Seveda bo cena za vsako dodatno leto garancije malo višja kot z manj garancije. Če bodo kupci res želeli minimalno 3 leta garancije (in bodo pripravljeni to plačati) bodo prva tri podjetja itak propadla, ker ne bodo nič prodala.
V resnici pa bi verjetno vsako od podjetjih pobralo nek odstotek prodaje.
In zdaj se vam zdi super ideja da tistim, ki bi želeli kupiti napravo brez garancije ali z enim letom garancije, to prepoveste.

Točno tako. Če se ti zdi, da ima določen izdelek premajhno življenjsko dobo, kupiš drugega, dražjega. Ampak v večini primerov imajo izdelki dovolj dolgo življenjsko dobo. Večina ljudi v razvitem svetu kupi nov (ali drug rabljen) avto, čeprav bi se lahko s starim še naprej vozili. Tudi računalnike večina zamenja, še preden stari "crkne". Enako telefon, televizor, fotoaparat ...

In če pokvarjene naprave ne daš popravit, vzrok v večini primerov ni to, da se naprave ne bi dalo popravit, ampak ker je popravilo preprosto predrago. Serviserjeva ura je od oka 10x dražja od ure Kitajca, ki naredi nov izdelek.

Ja, bi bilo lepo, če bi lahko kar zamenjal akumulator v telefonu. Bi imel v žepu vedno lahko rezervnega. Ampak potem bi se pa izkazalo, da bi bil tak telefon debelejši, dražji, ne bi bil vodotesen in bi ga ljudje ne kupovali.


Kako ne folk je dolga leta kupoval"debelejše" telefone, tudi ne vodoodorne :)

Čisto vsak izdelek je mogoče popraviti v specializirani delavnici.


Bistvo je v ceni, to vidim sam kot serviser, ko mi ljudje prinesejo popravit tiskalnik za cca 70€... se ne splača, ker za manj kot 50€ ga sploh razstavit ne mislim, za 80€ pa dobijo boljšega z 1 leto garancije.... pred 8 leti smo še to vse popravljali :)

jype ::

ST-777 je izjavil:

Sem pogledal še tvoje prejšnje poste, sem mnenja, da ne zagovarjaš komunizma.
Jaz ga, ker ne najboljši možen sistem, ki ne ustvarja nič odpadkov in je 100% učinkovit. Vsak dobi vse, kar potrebuje in da od sebe vse, kar zmore.

specing ::

> To pomeni da moram za vsako dodatno leto garancije, povečati ceno za 10%.

Ali pa vgraditi kvalitetnejše komponente.

Okapi ::

Ki so 15% dražje. Pametno, Poldi, ni kaj.>:D

nurmaln ::

SeMiNeSanja je izjavil:

To rešiš zelo enostavno: proizvajalce prisiliš, da morajo nuditi plačljivo podaljšanje garancije za najmanj dve leti (pa če ga kdo kupi ali ne).


Pa kaj ste tolk obsedeni s to prisilo? Zakaj bi proizvajalce silil da nudijo neko plačljivo podaljšanje garancije? Kako jih boš prisilil? Daj pet minut naprej pomisli kaj se bo zgodilo. Reciva da sem jaz proizvajalec računalnikov in delam računalnike ki stanejo 1000EUR.
Ti (država) sprejmeš zakon, ki pravi da MORAM nuditi plačljivo podaljšanje garancije.
Super, ni problema, ponujam podaljšanje garancije za dve leti. Cena 3000EUR.
Kaj boš pa sedaj? Seveda me boš spet hotel v nekaj prisiliti in boš določil koliko lahko podaljšanje garancije stane, pri čemer se ti tudi približno ne sanja ali bi moralo stati 1% ali 50% vrednosti računalnika. In boš spet delal nove zakone, na nove zakone in tako naprej... In dušil gospodarstvo z neumnimi predpisi.

In vse to ob tem, da že zelo dolgo imamo podjetja, ki se ukvarjajo z ocenami in zavarovanjem tveganj - zavarovalnice. In zavarovalnice že danes prodajajo podaljšanje garancije za vse sorte naprav (hladilniki, televizorji, telefoni, računalniki, etc.)

Okapi je izjavil:

Čisto vsak izdelek je mogoče popraviti v specializirani delavnici.

Gorivne palice za JEK :P

Mato989 je izjavil:


Kako ne folk je dolga leta kupoval"debelejše" telefone, tudi ne vodoodorne :)

Seveda, ker tanjših in vodoodpornih še ni bilo po normalnih cenah.
"I will be quoted in someone's signature,
even if I have to do it myself!" - nurmaln

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: nurmaln ()

Mato989 ::

nurmaln je izjavil:

SeMiNeSanja je izjavil:

To rešiš zelo enostavno: proizvajalce prisiliš, da morajo nuditi plačljivo podaljšanje garancije za najmanj dve leti (pa če ga kdo kupi ali ne).


Pa kaj ste tolk obsedeni s to prisilo? Zakaj bi proizvajalce silil da nudijo neko plačljivo podaljšanje garancije? Kako jih boš prisilil? Daj pet minut naprej pomisli kaj se bo zgodilo. Reciva da sem jaz proizvajalec računalnikov in delam računalnike ki stanejo 1000EUR.
Ti (država) sprejmeš zakon, ki pravi da MORAM nuditi plačljivo podaljšanje garancije.
Super, ni problema, ponujam podaljšanje garancije za dve leti. Cena 3000EUR.
Kaj boš pa sedaj? Seveda me boš spet hotel v nekaj prisiliti in boš določil koliko lahko podaljšanje garancije stane, pri čemer se ti tudi približno ne sanja ali bi moralo stati 1% ali 50% vrednosti računalnika. In boš spet delal nove zakone, na nove zakone in tako naprej... In dušil gospodarstvo z neumnimi predpisi.

In vse to ob tem, da že zelo dolgo imamo podjetja, ki se ukvarjajo z ocenami in zavarovanjem tveganj - zavarovalnice. In zavarovalnice že danes prodajajo podaljšanje garancije za vse sorte naprav (hladilniki, televizorji, telefoni, računalniki, etc.)

Okapi je izjavil:

Čisto vsak izdelek je mogoče popraviti v specializirani delavnici.

Gorivne palice za JEK :P

Mato989 je izjavil:


Kako ne folk je dolga leta kupoval"debelejše" telefone, tudi ne vodoodorne :)

Seveda, ker tanjših in vodoodpornih še ni bilo po normalnih cenah.



Torej po tvoje je bolje da ukinemo tudi zakonsko 1 letno garancijo? :) Ker bomo tako "manj dušili trg" ????? :)

Poglej, tudi pri pop tvju in kanalu A nimamo izbire, lahko plačamo ali pa odjavimo TV, kje je težava če tao naredimo še pri vsej elektroniki? Se mi zdi bolj smiselno kot glede televizije, oz. več koristi!

Okapi ::

V ZDA nimajo takšne zakonsko določene garancije, pa jim trg v glavnem kar dobro dela. Cene so nižje, ugodnosti za kupce večje kot pri nas ...

nurmaln ::

Mato989 je izjavil:


Torej po tvoje je bolje da ukinemo tudi zakonsko 1 letno garancijo? :) Ker bomo tako "manj dušili trg" ????? :)

Poglej, tudi pri pop tvju in kanalu A nimamo izbire, lahko plačamo ali pa odjavimo TV, kje je težava če tao naredimo še pri vsej elektroniki? Se mi zdi bolj smiselno kot glede televizije, oz. več koristi!


Ja, če želim računalnik kupiti brez garancije za 900€ namesto z garancijo za 1000€, je neumnost da mi država tega ne dovoli. Država me tretira kot otroka, ki se ne zna odločiti sam zase kakšno tveganje bo prevzel. Mama država.

In ja, če mi kakšen televizijski program ne paše, ga lahko odjavim. Razen seveda RTV, ker spet nekdo bolje ve kaj jaz rabim, kot vem jaz sam. Ne razumem kaj je tvoj point.

Okapi je izjavil:

V ZDA nimajo takšne zakonsko določene garancije, pa jim trg v glavnem kar dobro dela. Cene so nižje, ugodnosti za kupce večje kot pri nas ...

... in poleg tega ima še vedno vsak možnost dokupiti garancijo / zavarovanje, če želi.
"I will be quoted in someone's signature,
even if I have to do it myself!" - nurmaln

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: nurmaln ()

SeMiNeSanja ::

Bolj kakovostne komponente niso nujno 100% dražje - lahko so celo takšne dražje, ki bodo tempirano odpovedale po dveh letih! Za takšne komponente potrebješ poseben razvoj in testiranja, da se nebi zgodilo, da bi odpovedale prehitro ali prepozno. Tako tudi njihova cena ne more biti enaka 'normalnim' komponentam, kvečjemu so primerljive z kakovostnimi.

Če gledaš elektroniko, so izredno pogost vzrok odpovedi kondenzatorji. Celo pest najboljših dobiš za drobiž, ki ni omembe vreden v primerjavi s ceno celotnega izdelka. Z veseljem plačam 2EUR več za izdelek, če bodo vanj vgradili kakovostne kondenzatorje.

Globalno/dolgoročno gledano, pa ni toliko problem, da moramo kupovati nove naprave. To bi počeli tudi če bi stare zdržale po 20 let. Koneckoncev si vsi želimo bolj moderne naprave, ne pa neke retro zadeve.

Problem je potrata naravnih resursov, energije, posledično emisij CO2,...
To nas bo nekoč v prihodnosti vse še kako bremenilo, ko bo pričelo primanjkovati naravnih resursov. Reciklaža že nekaj povrne, a tudi ta je velik potrošnik energije.

Če bi izdelki zdržali 20 let, bi jih lahko uporabljali, dokler so še dovolj 'sodobni', nato pa bi jih menjali staro za novo. Staro napravo bi se obnovilo in prodalo kot refurbished kupcem, ki ne potrebujejo zadnji krik tehnologije, ali pa si ga ne morejo privoščiti.

nurmaln ::

SeMiNeSanja je izjavil:

Bolj kakovostne komponente niso nujno 100% dražje - lahko so celo takšne dražje, ki bodo tempirano odpovedale po dveh letih! Za takšne komponente potrebješ poseben razvoj in testiranja, da se nebi zgodilo, da bi odpovedale prehitro ali prepozno. Tako tudi njihova cena ne more biti enaka 'normalnim' komponentam, kvečjemu so primerljive z kakovostnimi.

Dejmo prosim nehat z neumnostmi kot so tempirane odpovedi no... Če bi proizvajalci res lahko naredili naprave ki se "pokvarijo" en teden po preteku garancije in nič prej, potem bi vsi servisi naprav že zdavnaj zaprli vrata ker ne bi imeli dela.
"I will be quoted in someone's signature,
even if I have to do it myself!" - nurmaln

SeMiNeSanja ::

nurmaln je izjavil:


Dejmo prosim nehat z neumnostmi kot so tempirane odpovedi no... Če bi proizvajalci res lahko naredili naprave ki se "pokvarijo" en teden po preteku garancije in nič prej, potem bi vsi servisi naprav že zdavnaj zaprli vrata ker ne bi imeli dela.

Na žalost so že večkrat dokazali proizvajalcem, da so tempirali odpoved izdelkov.
Malo googlaj, pa boš našel.

Najbolj tup je bil Epsonov poskus, kjer so kar v firmware zapisali, kdaj naj ti tiskalnik javi, da bo treba na servis, kjer so ti potem rekli, da se zadeve ne splača popravljat.
So uporabniki pogruntali patch, pa so ti tiskalniki še lep čas naprej tiskali.

Zgodovina sprememb…

nurmaln ::

Lahko link na sodbo s katero je bil Epson spoznan za krivega? Ali pa kak drug kredibilen vir, sam ga ne najdem.
"I will be quoted in someone's signature,
even if I have to do it myself!" - nurmaln

Unilseptij ::

nurmaln je izjavil:

Mato989 je izjavil:


Torej po tvoje je bolje da ukinemo tudi zakonsko 1 letno garancijo? :) Ker bomo tako "manj dušili trg" ????? :)

Poglej, tudi pri pop tvju in kanalu A nimamo izbire, lahko plačamo ali pa odjavimo TV, kje je težava če tao naredimo še pri vsej elektroniki? Se mi zdi bolj smiselno kot glede televizije, oz. več koristi!


Ja, če želim računalnik kupiti brez garancije za 900EUR namesto z garancijo za 1000EUR, je neumnost da mi država tega ne dovoli. Država me tretira kot otroka, ki se ne zna odločiti sam zase kakšno tveganje bo prevzel. Mama država.

Bistvo je drugje in zadeva gre dlje od tega, da naj se ponudnik in potrošnik svobodno odločata, s čim in kako trgujeja ter da naj vse ureja "nevidna roka" trga.

Ko ti kupiš računalnik, predpostavljaš, da bo zadeva delovala, ker z izdelkom "računalnik" misliš napravo, ki dejansko "računa", ne pa nekaj kar samo izgleda tako. Če ti računalnik čez 3 dni crkne potem dejansko nisi kupil računalnika ampak nekaj, kar samo izgleda tako, dejanske funkcije pa ne more opravljati. Torej ni prav, da nekdo, ki ne zmore zagotoviti, da bi tisto, kar prodaja, dejansko služilo namenu, to prodaja pod enakim imenom, kot tisti, ki dejansko prodaja delujoče računalnike, ker to zavaja kupce in zmanjšuje raven kvalitete izdelkov, ki so v družbi na voljo in jih uporabljamo v vsakdanjem življenju. To lahko pomeni tudi neposredno nevarnost za ostale, ne le za uporabnika izdelka... primer bi recimo bil, da imaš na cesti avte, ki jim lahko kadarkoli odpovejo zavore (ker so vgradili najcenejše brez garancije) ali poči guma (ker je voznik kupil najcenejšo) ali pa da ti odpove telefon (ker si kupil najcenejšega), ko nujno potrebuješ reševalce, itd. To enostavno ne gre in neka merila, ki jih nek izdelek mora izpolnjevati, da ga lahko z neko stopnjo zanesljivosti uporabljamo v predviden namen, morajo obstajati. In eno tako merilo je pač zahteva, da mora proizvajalec ponuditi neko garancijo. Kakšno in kako dolga naj bo, je potem samo še stvar dogovora oziroma odločitve večine v nekem demokratičnem procesu, kar recimo da Evropski parlament izpolnjuje vsaj v okviru današnjega izkrivljenega pojmovanja demokracije.

Načeloma bi sicer dopustil možnost, da bi proizvajalci, ki ne ponudijo garancije, namesto računalnika potem prodajali nekaj, čemur bi recimo rekli "potencialno nedelujoč računalnik" (torej kot čisto drug izdelek), ampak ne vidim ravno nekega smisla v tem :D.

Zgodovina sprememb…

Okapi ::

Če obstaja prosti trg, prodajalce brez garancije izločijo kupci. V EU z zakonom določajo, da si lahko pri nakupu na daljavo v 14 dneh premisliš in vrneš robo. V ZDA je prosti trg dosegel, da ima veliko trgovcev še veliko ugodnejše pogoje (pri nekaterih lahko vrneš tudi po enem letu), in tudi za nakup v trgovini, ne samo na daljavo.
https://www.moneytalksnews.com/10-store...

darkolord ::

Saj jih naša zakonodaja pri temu ne omejuje. Hofer in Lidl imata časovno neomejeno vračilo (ne-tehničnih) izdelkov.

Okapi ::

Omejuje tiste, ki tega ne bi radi počeli. Recimo prodajalce kakšnih bolj redkih specializiranih izdelkov, ki niso na zalogi in jih je treba naročiti. Trgovec tega raje ne prodaja, kot da bi tvegal, da bo kupec robo vrnil in mu bo obležala na polici. S tem se zmanjšuje ponudba in izbira.

tikitoki ::

jype je izjavil:

ST-777 je izjavil:

Sem pogledal še tvoje prejšnje poste, sem mnenja, da ne zagovarjaš komunizma.
Jaz ga, ker ne najboljši možen sistem, ki ne ustvarja nič odpadkov in je 100% učinkovit. Vsak dobi vse, kar potrebuje in da od sebe vse, kar zmore.


Nic odpadkov? A da res?

Pa ljudje so v svoji biti prevec bedni, da bi lahko sistem, vsak dobi, kar potrebuje in da od sebe vse, kar zmore, deloval. Cist tolk enostavno je.

Se pa strinjam ,da v teoriji se slisi fejst.

tikitoki ::

nurmaln je izjavil:

Mato989 je izjavil:


Torej po tvoje je bolje da ukinemo tudi zakonsko 1 letno garancijo? :) Ker bomo tako "manj dušili trg" ????? :)

Poglej, tudi pri pop tvju in kanalu A nimamo izbire, lahko plačamo ali pa odjavimo TV, kje je težava če tao naredimo še pri vsej elektroniki? Se mi zdi bolj smiselno kot glede televizije, oz. več koristi!


Ja, če želim računalnik kupiti brez garancije za 900€ namesto z garancijo za 1000€, je neumnost da mi država tega ne dovoli. Država me tretira kot otroka, ki se ne zna odločiti sam zase kakšno tveganje bo prevzel. Mama država.

In ja, če mi kakšen televizijski program ne paše, ga lahko odjavim. Razen seveda RTV, ker spet nekdo bolje ve kaj jaz rabim, kot vem jaz sam. Ne razumem kaj je tvoj point.

Okapi je izjavil:

V ZDA nimajo takšne zakonsko določene garancije, pa jim trg v glavnem kar dobro dela. Cene so nižje, ugodnosti za kupce večje kot pri nas ...

... in poleg tega ima še vedno vsak možnost dokupiti garancijo / zavarovanje, če želi.


Zal je zaradi egocentricnosti potrebno posameznika prisiliti v spostovanje dolocenih nacel. Lahko pa ukinemo tudi nadzor nad zdravili, pa k bos dobil pljucnisno, bos mogoce dobil delujoce zdravilo ali pa ne. Sej bo ze trg poskrbel, da bodo slaba zdravila se manj prodajal. Tvoja smrt pa bo opozorilo ostalim, da naj uporabijo drugo znamko.
Cist isto je z onesnazevanjem. jasno je, da je zivljenje v smeteh nezeljeno, surovine neomejene. Nekateri bedaki pa bodo v iskanju hitrega zaluzka naredili karkoli in zal je potreba po nadzoru.

Najbolj pateticno pa je, k folk govori o prosti trgovini. Ste res tolk glupi, da ne vidite vse mogoce regulacije v najvecjem kapitalisticnem sistemu. Farmacija je strogo regulirana, prehrambena industrija tudi, financna je tudi regulirana, fuck, regulacije so povsod.
Ne bom rekel, da je zmeraj pozitivno. Sam vleikorkat je regulacija z razlogom.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: tikitoki ()

...:TOMI:... ::

Kosti za rajo so pošle, ko so "ukinili" roaming. O samem načinu raje ne bi, sem zelo razočaran nad tem,kar je EU naredila.

Sedaj so ljudje dobili novo kost. Pralni stroj bo sedaj delal kot nekoč, 20+ let... Končen scenarij bo, da se bo izdelek imenoval kot trajen, če bo zdržal 7 let. Torej nek beko bo moral imeti 7 let živ. dobe in imel bo 5 let garancije. 2 leti bo pa raja lahko sama kupovala dele in popravljala stroj. Jupi kak napredek...


EU ne bo nikoli odkrila tople vode. Vse dobro je že pokopano v zgodovini. Saj danes se ne da odkriti topl vode. Lahko jo samo vzameš in nato, po letih tuširanja z mrzlo, spet ponudiš "novo odkritje", to je topla voda,ki rešuje problem raje, ki se je tuširala z mrzlo.
Tomi

Unilseptij ::

Okapi je izjavil:

Če obstaja prosti trg, prodajalce brez garancije izločijo kupci. V EU z zakonom določajo, da si lahko pri nakupu na daljavo v 14 dneh premisliš in vrneš robo. V ZDA je prosti trg dosegel, da ima veliko trgovcev še veliko ugodnejše pogoje (pri nekaterih lahko vrneš tudi po enem letu), in tudi za nakup v trgovini, ne samo na daljavo.
https://www.moneytalksnews.com/10-store...


Jaz ne bi mešal garancije (ki pokriva izdelke, ki ne delujejo) in politik vračila izdelkov, za katere se kupec premisli, čeprav delujejo kot je treba. In pri nas je prosti trg dosegel, da lahko vrneš kadarkoli v življenjski dobi izdelka (vsaj Lidl je tak primer http://www.lidl.si/sl/dozivljenjsko-jam... ). Obvezno garancijo (=Implied warranty) pa poznajo tudi v ZDA (https://www.consumer.ftc.gov/articles/0... ).

...:TOMI:... ::

Pa pozabil sem napisati, da bodo 2019 EU volitve... Treba je nekaj narediti do takrat...
Tomi

FTad ::

...:TOMI:... je izjavil:

Kosti za rajo so pošle, ko so "ukinili" roaming. O samem načinu raje ne bi, sem zelo razočaran nad tem,kar je EU naredila.


Cemu si razocaran z roamingom? Meni deluje odlocno.

oxyuranus ::

tikitoki je izjavil:

Sam vleikorkat je regulacija z razlogom.


To je bistvo cele zadeve. Ce bi se proizvajalci (in vsi ostali) obnasali v korist sebe IN OSTALIH, regulacije ne bi bile potrebne. Niti znakov na cesti ne bi rabili. Ker so pa ljudje pozresni in egocentricni so regulacije nujne. In bolj, ko so ljudje pohlepni, vec regulacij je potrebno. Dolgo mi je slo skrajno na zivce, da moras vzeti 10 dni dopusta v kosu, ko pa sem enkrat spoznal cemu je takom (firme so zlorabljale svojo pozicijo in delavcem niso dovolile na dvotedenski dopust, odprtotrgasi bodo znali povedati, da pa zamenjaj firmo - in vmes bodi 2 leti na zavodu), se nehas jeziti na regulacijo ampak na firme, ki so izkoriscale delavce, da je bila taka regulacija sploh potrebna. Tudi tule je enako, samo nasprotniki regulacije ne razumejo razlogov za regulacijo ali pa so sami, zaradi svojega obnasanja, potrebni reguliranja. Dejansko preusmerjajo pozornost iz razloga na posledico in divje trdijo (seveda zavito v meglo), da je problem posledica, ne pa razlog.

Zgodovina sprememb…

Okapi ::

No, značilen primer neumne paragrafarske ureditve. Ker eni niso mogli na dvotedenski dopust, morajo sedaj vsi iti, tudi tisti, ki bi raje šli 2x po en teden.

...:TOMI:... ::

FTad je izjavil:

...:TOMI:... je izjavil:

Kosti za rajo so pošle, ko so "ukinili" roaming. O samem načinu raje ne bi, sem zelo razočaran nad tem,kar je EU naredila.


Cemu si razocaran z roamingom? Meni deluje odlocno.


Odlično ti bo dela tudi v Bosni, Švici, ter povaod po svetu.
Tomi

nurmaln ::

Unilseptij je izjavil:

...To lahko pomeni tudi neposredno nevarnost za ostale, ne le za uporabnika izdelka... primer bi recimo bil, da imaš na cesti avte, ki jim lahko kadarkoli odpovejo zavore (ker so vgradili najcenejše brez garancije) ali poči guma (ker je voznik kupil najcenejšo) ali pa da ti odpove telefon (ker si kupil najcenejšega), ko nujno potrebuješ reševalce, itd

Saj ti je jasno da samo zato ker nekaj ima garancijo, da to ne pomeni da _SE_NE_MORE_POKVARITI_ ampak pomeni samo da če/ko se pokvari, mora proizvajalec/prodajalec plačati popravilo?
Danes vsi proizvajalci avtomobilov nudijo garancijo. Zdej pa googlaj "failing brakes recall". Konstantno se dogajajo odpoklici zaradi bremz ali kakšnih podobnih težav. Ali pa Samsungovi Note-i. Kako hudiča so se te stvari lahko zgodile, če so pa imeli garancijo???

tikitoki je izjavil:

Zal je zaradi egocentricnosti potrebno posameznika prisiliti v spostovanje dolocenih nacel.


No saj se mi je zdelo. Jaz sem preveč egocentričen in glup, da bi se lahko odločal sam zase. Zato hvala bogu, da so nam angeli poslali tebe, ki nam boš vsem povedal kaj je dobro za nas. In nas potem prisilil naj to plačamo.
"I will be quoted in someone's signature,
even if I have to do it myself!" - nurmaln

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: nurmaln ()

nurmaln ::

tikitoki je izjavil:

Lahko pa ukinemo tudi nadzor nad zdravili, pa k bos dobil pljucnisno, bos mogoce dobil delujoce zdravilo ali pa ne. Sej bo ze trg poskrbel, da bodo slaba zdravila se manj prodajal. Tvoja smrt pa bo opozorilo ostalim, da naj uporabijo drugo znamko.

Teško ti bom bolje razložil kot Milton.

Ste res tolk glupi, da ne vidite vse mogoce regulacije v najvecjem kapitalisticnem sistemu.

Vidimo vse mogoče regulacije. Smo proti večini njih.
"I will be quoted in someone's signature,
even if I have to do it myself!" - nurmaln

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: nurmaln ()

...:TOMI:... ::

Misliš, da vpoklice delajo zato, ker jim je dolgčas? Proizvajalci ne bi dali niti dneva garancije sami od sebe. Delajo po principu "drži vodo dok majstri odo". Enkrat jim rata, drugič ne. Na koncu je pa dobiček.
Tomi

nurmaln ::

...:TOMI:... je izjavil:

Misliš, da vpoklice delajo zato, ker jim je dolgčas? Proizvajalci ne bi dali niti dneva garancije sami od sebe. Delajo po principu "drži vodo dok majstri odo". Enkrat jim rata, drugič ne. Na koncu je pa dobiček.


Čaki malo, a ti misliš da so vpoklici kakorkoli povezani z obvezno garancijo?
Če bi jih skrbela obvezna garancija sigurno ne bi delali vpoklica. Recimo da ugotovim da je 10% verjetnost, da bodo zavore popustile. Če je moja skrb obvezna garancija, mi je še vedno ceneje zamenjati samo tiste ki se dejansko pokvarijo (10% stroškov), kot pa vpoklicati in zamenjati vse (100% stroškov).
Skrb proizvajalca je da se ne bi kdo poškodoval ali ubil, ker bi po eni strani zaradi tega na sodišču plačali milijonske odškodnine, po drugi strani pa izgubili ogromno bodočih kupcev. Garancija gor ali dol.
BTW, ko je Toyota vpoklicala avtomobile zaradi bremz, pa ko je Samsung vpoklical telefone zaradi baterije, nihče ni spraševal ali je naprava v garanciji ali ne.
TLDR - bluziš.
"I will be quoted in someone's signature,
even if I have to do it myself!" - nurmaln

...:TOMI:... ::

Tudi vpoklic je reklama. In to brezplačna. Firme niso dobrodelne organizacije,pač pa pretehtajo kaj se jim bolj izplača. Če se jim ne bi izplačalo, sem 1000000 %, da se ne bi šli tega.
Tomi

nurmaln ::

...:TOMI:... je izjavil:

Tudi vpoklic je reklama. In to brezplačna. Firme niso dobrodelne organizacije,pač pa pretehtajo kaj se jim bolj izplača. Če se jim ne bi izplačalo, sem 1000000 %, da se ne bi šli tega.

:)):)):))
Toyota je želela narediti reklamo za svoje avtomobile tako, da je celemu svetu javno povedala da imajo zanič bremze.

TOMI jaz iskreno upam da ne delaš v marketingu. :))
"I will be quoted in someone's signature,
even if I have to do it myself!" - nurmaln

oxyuranus ::

Okapi je izjavil:

No, značilen primer neumne paragrafarske ureditve. Ker eni niso mogli na dvotedenski dopust, morajo sedaj vsi iti, tudi tisti, ki bi raje šli 2x po en teden.


Ja se strinjam, je hudo morece, k sreci imam za slovenske razmere ogromno dopusta. AMPAK! Kako bi pa ti uredil problem? Se namrec ne strinjam, da je paragrafski, ne vidim nobene druge resitve. Ne govori o tezavah z resitvijo (mesanje megle) ampak predlagaj boljso resitev. Da vidim, kako si ti neparagrafski. Se obracam na tebe samo retoricno, dejsko so vabljeni vsi. Toliko, da preusmerimo pozornost iz "neprimerne" resitve, ki mori marsikoga, na dejanski problem (izkoriscevalska podjetja). Ker problematika debilne resitve ne izhaja iz drzave. Izhaja iz podjetij, ki izkoriscajo delavce.

Zgodovina sprememb…

Okapi ::

V čem je problem? Predpis bi bil, da ti delodajalec ne sme prepovedati, da bi vzel dva tedna skupaj, delavcu pa ne bi bilo obvezno iti za dva tedna na dopust, če ne bi hotel. Izjema je lahko kolektivni dopust, ko morajo vsi iti na dopust, kar lahko kompenziraš s kakšno ugodnostjo, recimo daljšim dopustom.

oxyuranus ::

Okapi je izjavil:

V čem je problem? Predpis bi bil, da ti delodajalec ne sme prepovedati, da bi vzel dva tedna skupaj, delavcu pa ne bi bilo obvezno iti za dva tedna na dopust, če ne bi hotel. Izjema je lahko kolektivni dopust, ko morajo vsi iti na dopust, kar lahko kompenziraš s kakšno ugodnostjo, recimo daljšim dopustom.


Jaz ti pa, kot delodajalec, ki ga zanima samo profit, na 4 oci prisepnem, da ce ga bos vzel za vec kot teden izgubis sluzbo (se razume, urasno ne zaradi tega). In kar naenkrat dobis lekcijo, zakaj so regulacije napisane tako kot so. Pa se ti zdi, da je kriva regulacija ali "iznajdljiv" delodajalec?

Zgodovina sprememb…

Okapi ::

Kriv je bojazljiv delavec, ki si ne upa izboriti svojih pravic in tisti hip prijavit takšnega delodajalca.

gruntfürmich ::

Edini ki v tej temi ne dojamejo zadev so tisti ki zagovarjajo veliko moč države. Nikoli pa od takih ljudi nisem zasledil da bi dejansko dojeli, da smo država mi vsi in v svobodni družbi je vsak udeležen pri odločanju v kaki državi bo živel in kakšna pravila si bodo ljudje predpisali. In seveda od takih ljudi, ki tega ne dojamejo, je utopično pričakovati da bodo dojeli zakaj je situacija takšna kot je in zakaj vedno več pravil in omejitev ne vodi v izobilje in srečo...
Vedno znova...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Unilseptij ::

Mislim, da ti samo ni všeč, da imamo ureditev, ki omogoča izražanje večinske volje preko sistema, ki se imenuje država. Regulacijo "država" sprejme, ker večina ljudi v tej državi preko demokratičnega procesa to zahteva za zaščito svojih pravic. In zavračati regulacijo kar počez pomeni zavračati večinsko voljo ljudi, ki pa želijo samo normalen svet, kjer te ne nategnejo že za dobro jutro.

nurmaln ::

Unilseptij je izjavil:

Mislim, da ti samo ni všeč, da imamo ureditev, ki omogoča izražanje večinske volje preko sistema, ki se imenuje država. Regulacijo "država" sprejme, ker večina ljudi v tej državi preko demokratičnega procesa to zahteva za zaščito svojih pravic. In zavračati regulacijo kar počez pomeni zavračati večinsko voljo ljudi, ki pa želijo samo normalen svet, kjer te ne nategnejo že za dobro jutro.

To seveda ni res. Velika večina regulacij ni posledica izražene volje večine ampak posledica lobiranja majhnih interesnih skupin, ki se borijo za svoje parcialne interese. Zelo pogosto so ti parcialni interesi v direktnem nasprotju z interesi večine. Na primer kakšni predpisi kakšna vsa dovoljenja, tečaje, etc. mora imeti nekdo da lahko odpre stojnico s hamburgerji ali pa frizerski salon. Daleč največjo korist od tega imajo veliki frizerski saloni in velike verige restavracij s hitro prehrano. Ker so dovolj veliki jim ni problem to vračunati v stroške poslovanja, za nekega malega podjetnika pa vsi predpisi predstavljajo velik vstopni strošek, ki je pogosto prevelik da bi se mu splačalo.
V praksi to pomeni, da so "ta veliki" uspešno preprečili vstop konkurence. To je seveda za potrošnike slabo, ampak ker je strošek, ki ga bomo morali plačati zaradi tega porazdeljen, se veliko težje organiziramo in nasprotujemo regulaciji.
"I will be quoted in someone's signature,
even if I have to do it myself!" - nurmaln

oxyuranus ::

Okapi je izjavil:

Kriv je bojazljiv delavec, ki si ne upa izboriti svojih pravic in tisti hip prijavit takšnega delodajalca.


a) Na sluzbo je mogoce cakal 2 leti, vmes pa futral otroke s socialno pomocjo
b) Ker sva se pogovorila na 4 oci, bi gladko zanikal in te vseeno vrgel iz sluzbe, ce bi pa snemal je pa tako ali tako to nelegalno in bi ovrgel v postopku

Upam, da je preko zelo plasticnega primera jasno, da niso regulatorji vzrok ampak posledica in se je treba jeziti na vzroke, ne regulacije.

cegu ::

Vse to se sliši čudovito, a Parlament nima nobene moči kogarkoli prisiliti v spoštovanje teh zavez. To lahko storijo Komisija in države članice, podobno kot so uspele doseči poenotenje polnilnikov za pametne telefone. Parlament zato Komisiji predlaga uvedbo posebne evropske oznake, ki bi certificirala, da je posamezen izdelek narejen v skladu z navedenimi smernicami glede trpežnosti, prijaznosti okolju, nadgradljivosti in popravljivosti.


Saj tako je pri vsaki zadevi. Parlament predlaga, Komisija napiše zakon, parlament ga dobi v obravnavo, če ga ne potrdi ga pošlje nazaj na komisijo v popravek, če ga potrdi je sprejet**.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: cegu ()

oxyuranus ::

nurmaln je izjavil:

Unilseptij je izjavil:

Mislim, da ti samo ni všeč, da imamo ureditev, ki omogoča izražanje večinske volje preko sistema, ki se imenuje država. Regulacijo "država" sprejme, ker večina ljudi v tej državi preko demokratičnega procesa to zahteva za zaščito svojih pravic. In zavračati regulacijo kar počez pomeni zavračati večinsko voljo ljudi, ki pa želijo samo normalen svet, kjer te ne nategnejo že za dobro jutro.

To seveda ni res. Velika večina regulacij ni posledica izražene volje večine ampak posledica lobiranja majhnih interesnih skupin, ki se borijo za svoje parcialne interese. Zelo pogosto so ti parcialni interesi v direktnem nasprotju z interesi večine. Na primer kakšni predpisi kakšna vsa dovoljenja, tečaje, etc. mora imeti nekdo da lahko odpre stojnico s hamburgerji ali pa frizerski salon. Daleč največjo korist od tega imajo veliki frizerski saloni in velike verige restavracij s hitro prehrano. Ker so dovolj veliki jim ni problem to vračunati v stroške poslovanja, za nekega malega podjetnika pa vsi predpisi predstavljajo velik vstopni strošek, ki je pogosto prevelik da bi se mu splačalo.
V praksi to pomeni, da so "ta veliki" uspešno preprečili vstop konkurence. To je seveda za potrošnike slabo, ampak ker je strošek, ki ga bomo morali plačati zaradi tega porazdeljen, se veliko težje organiziramo in nasprotujemo regulaciji.


No ampak tukaj gre za regulacijo, ki je v interesu vseh, tudi proizvajalcev, ki vseeno za osebne potrebe svojo robo nekje kupujejo, pa se servisiranje se bo spet razvilo, saj, razen kot del zastopstev, pocasi crkuje. Pac profiti bojo malo manjsi ampak nic drasticnega.
1 2
3
4 5


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Evropski parlament za izdelke z daljšo življenjsko dobo (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Novice / Industrijska lastnina
20278182 (72812) nurmaln
»

Članice EU bi preložile ukinitev mobilnega gostovanja na leto 2018

Oddelek: Novice / Omrežja / internet
299982 (6580) AndrejO
»

Kaj torej piše v ACTI (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / NWO
13779746 (66251) Iatromantis
»

Alarm: nam bo vstop v EU prinesel programske patente? (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Industrijska lastnina
5210725 (10725) krho

Več podobnih tem