Forum » Pomoč in nasveti » Garancija in pravna oseba kot kupec
Garancija in pravna oseba kot kupec
MoRp ::
Danrs sem odnesel na servis 6 dni staro napravo (zaradi napake je zagorela). Sprejmejo napravo, rečejo da je verjetno tovarniška napaka in da bodo najverjetneje kar dali novo.
Potem se pa zaplete. Ko smo izpolnjevali dokumentacijo so zahtevali predložitev računa. Ko sem jim ga izročil pa: "Ojoj, gospod vaša naprava ni v garanciji ker je iz hoby programa. Vi pa ste jo kupil na firmo kar pomeni, da nima garancije."
Meni ni nič več jasno. Ali mi lahko kdo od znalcev pomaga? Ali je sploh možno v RS nekaj prodati BREZ garancije?
Firme in produkta za 1x ne bom omenjal, če pa bodo ostali pri svojem, bom z veseljem naredil "reklamo" priznani znamki in servisu.
Potem se pa zaplete. Ko smo izpolnjevali dokumentacijo so zahtevali predložitev računa. Ko sem jim ga izročil pa: "Ojoj, gospod vaša naprava ni v garanciji ker je iz hoby programa. Vi pa ste jo kupil na firmo kar pomeni, da nima garancije."
Meni ni nič več jasno. Ali mi lahko kdo od znalcev pomaga? Ali je sploh možno v RS nekaj prodati BREZ garancije?
Firme in produkta za 1x ne bom omenjal, če pa bodo ostali pri svojem, bom z veseljem naredil "reklamo" priznani znamki in servisu.
lonz ::
Mislim da ne bi smelo biti razlik med pravno in fizično osebo v tem primeru...
možne pa so specifike. Lahko kanec bol podrobno opišeš situacijoi?
možne pa so specifike. Lahko kanec bol podrobno opišeš situacijoi?
...arrrrrr, shiver me timbers...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: lonz ()
MoRp ::
Lahko, samo ne vem kako in kaj bolj podrobno. Podjetje prodaja x naprave in x profesional naprave. Ob nakupu ni nihče rekel, da imam 0 garancije ker sem na podjetje kupil x in ne x pro. Celo več ob nakupu sem vprašal kako je z garancijskim listom (če ga bodo izpolnili), pa so mi rekli z računom velja garancija 12 mesecev ker ste kupili na sp (drugace je 24m).
lonz ::
Po moje ne sme biti razlike. Če je kupec tudi uporabnik (končni kupec), bi morala veljati ista zakonodaja. Ker drugače; bi to pomenilo, da nobena firma ki kaj kupi ni varovana. Po moje se te hočejo na hitr losat...
...arrrrrr, shiver me timbers...
darkolord ::
Po Zakonu o varstvu potrošnikov je potrošnik lahko samo fizična oseba.
Velja pa še vedno obligacijski zakonik, kjer piše, da garancija velja, če ti je prodajalec izročil garancijski list. Stvarno napako mislim da še vedno lahko uveljavljaš (po OZ).
Velja pa še vedno obligacijski zakonik, kjer piše, da garancija velja, če ti je prodajalec izročil garancijski list. Stvarno napako mislim da še vedno lahko uveljavljaš (po OZ).
St235 ::
V bistvu razlike so in sicer Zakon o varstvu potrošnikov ne velja za pravne osebe.
Torej velja:
Torej pod črto:
Podjetju torej pripada pravica do brezplačne odprave napake na podlagi 20. člena ZVPot.
Bi pa znal bit problem, če je na primer v garancijskih pogojih navedeno, da izdelek ni namenjen profesionalni rabi in da je do napake prišlo zato, ker stranka ni izdelka uporabljala v skladu z namenom.
Še vedno sicer veljajo določila obligacijskega zakonika, ki definirajo razmerja med dvemi pravnimi osebami. Samo tako kot je za obligacijsko razmerje normalno je tam vse svar dogovora. Tudi to kdaj in pod kakšnimi pogoji velja garancija.
In kot drugo če gre 6 dni staro napravo lahko mirno uveljavljaš stvarno napako. Le to definira obligacijski zakonik, ki pa brez vsake diskusije velja.
Se pa je potrebno zavedat, da je razmerje med dvema podjetjema drugačno kot razmerje med podjetjem in potrošnikom. Tako se s to zadevo tudi ne bo ukvarjač tržni inšpektorat ampak ti kot je za spore med podjetji značilno ostane samo pravni postopek, če ni mogoče doseči dogovra.
Kaj ti piše v garancijskem listu? Ali je tam izrecno navedeno, da grancija ne velja za profesionalno rabo oziroma za pravne osebe?
21.č člen
Pravice iz tega poglavja pripadajo tudi osebam, ki se po tem zakonu ne štejejo za potrošnike, razen pravic iz 21. člena tega zakona.
Torej velja:
20. člen
Proizvajalec mora za blago iz prve alineje prejšnjega člena tega zakona:
- zagotoviti potrošniku poleg garancijskega lista tudi navodila za sestavo in uporabo ter seznam pooblaščenih servisov;
- zagotavljati servis, ki ima pooblastilo proizvajalca za izvajanje servisnih del na proizvodih ter z njim sklenjeno pogodbo za dobavo nadomestnih delov, razen če sam ne opravlja te dejavnosti;
- zagotavljati brezplačno odpravo napak v času garancijskega roka;
- zagotavljati proti plačilu popravilo, vzdrževanje blaga, nadomestne dele in priklopne aparate vsaj tri leta po poteku garancijskega roka tako, da servis opravlja sam ali ima sklenjeno pogodbo o servisiranju z drugo osebo.
Če proizvajalec ne zagotovi potrošniku navodil za uporabo in seznama pooblaščenih servisov, jih je potrošniku dolžan izročiti prodajalec ob sklenitvi prodajne pogodbe.
Torej pod črto:
Podjetju torej pripada pravica do brezplačne odprave napake na podlagi 20. člena ZVPot.
Bi pa znal bit problem, če je na primer v garancijskih pogojih navedeno, da izdelek ni namenjen profesionalni rabi in da je do napake prišlo zato, ker stranka ni izdelka uporabljala v skladu z namenom.
Še vedno sicer veljajo določila obligacijskega zakonika, ki definirajo razmerja med dvemi pravnimi osebami. Samo tako kot je za obligacijsko razmerje normalno je tam vse svar dogovora. Tudi to kdaj in pod kakšnimi pogoji velja garancija.
In kot drugo če gre 6 dni staro napravo lahko mirno uveljavljaš stvarno napako. Le to definira obligacijski zakonik, ki pa brez vsake diskusije velja.
Se pa je potrebno zavedat, da je razmerje med dvema podjetjema drugačno kot razmerje med podjetjem in potrošnikom. Tako se s to zadevo tudi ne bo ukvarjač tržni inšpektorat ampak ti kot je za spore med podjetji značilno ostane samo pravni postopek, če ni mogoče doseči dogovra.
Lahko, samo ne vem kako in kaj bolj podrobno. Podjetje prodaja x naprave in x profesional naprave. Ob nakupu ni nihče rekel, da imam 0 garancije ker sem na podjetje kupil x in ne x pro. Celo več ob nakupu sem vprašal kako je z garancijskim listom (če ga bodo izpolnili), pa so mi rekli z računom velja garancija 12 mesecev ker ste kupili na sp (drugace je 24m).
Kaj ti piše v garancijskem listu? Ali je tam izrecno navedeno, da grancija ne velja za profesionalno rabo oziroma za pravne osebe?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: St235 ()
St235 ::
Sem spremenil zgornji post, ker mi je takoj ko sem kliknil send vžgalo v čem je fora 21. člena, ki za podjetja ne velja.
In sicer je štos v temu, da podjetju ne pripadajo pravice iz naslova drugega ostavka 19. člena (na to se nanaša 21. člen, ki za podjetja ne velja). Torej garancija na rabljeno blago.
In sicer je štos v temu, da podjetju ne pripadajo pravice iz naslova drugega ostavka 19. člena (na to se nanaša 21. člen, ki za podjetja ne velja). Torej garancija na rabljeno blago.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: St235 ()
SeMiNeSanja ::
No, če imaš s.p. za šivilstvo, nabavil pa si hobby štemarco, se tudi ne more nihče izgovarjati na 'profesionalno rabo'. Druga zgodba pa je, če ima s.p. z dejavnostjo na področju gradbeništva.
Žal prodajalec oz. servis sedi na daljšem vzvodu in lahko poskusiš apelirat na zdrav razum, se pogovoriti s predpostavljenim, če prodajalec ali serviser ne upa zadeve 'požegnat', vse tja do tega, da direktno kontaktiraš proizvajalca.
Koneckoncev tudi hoby naprava ne sme crkniti v 6 dneh, četudi bi jo uporabljal za profi namene. Sploh pa ni neke jasne definicije, kaj je hobi ali profi uporaba - zgolj to, da imaš podjetje, še nič ne pomeni - tudi v podjetjih se marsikatero zadevo uporablja na 'hobi nivoju' (moj vrtalni stroj v podjetju je izvrtal 10x manj lukenj, kot tisti, katerega imam doma!).
Če na koncu zdrav razum odpove, pa dejansko nimaš drugega kot pot preko sodišča - za kar pa ti frajerji nekako računajo, da se je ne boš lotil za 30EUR.
Žal prodajalec oz. servis sedi na daljšem vzvodu in lahko poskusiš apelirat na zdrav razum, se pogovoriti s predpostavljenim, če prodajalec ali serviser ne upa zadeve 'požegnat', vse tja do tega, da direktno kontaktiraš proizvajalca.
Koneckoncev tudi hoby naprava ne sme crkniti v 6 dneh, četudi bi jo uporabljal za profi namene. Sploh pa ni neke jasne definicije, kaj je hobi ali profi uporaba - zgolj to, da imaš podjetje, še nič ne pomeni - tudi v podjetjih se marsikatero zadevo uporablja na 'hobi nivoju' (moj vrtalni stroj v podjetju je izvrtal 10x manj lukenj, kot tisti, katerega imam doma!).
Če na koncu zdrav razum odpove, pa dejansko nimaš drugega kot pot preko sodišča - za kar pa ti frajerji nekako računajo, da se je ne boš lotil za 30EUR.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: SeMiNeSanja ()
St235 ::
No, če imaš s.p. za šivilstvo, nabavil pa si hobby štemarco, se tudi ne more nihče izgovarjati na 'profesionalno rabo'.
V tem primeru imaš bistveno večje težave kot garancijo, ko te bo obiskal FURS.
MoRp ::
Kaj in kje bo se malo pocakalo.
Naprava je bila 330 in ne 30, ce bi zelel zamenjati zgorjene dele me pride material 150. Zaupanje v napravo pa? Pa saj niti ni pomembno vse skupaj. V osnovi me je zanimalo oz me se vedno ali je mogoce prodati v slo napravo brez garancije. (ko pogledam zvecer garancijski list bo bolj jasno).
Dovolite mi razmisljanje na glas. Imam sp izdelava spletnih strani/design vizitk/programiranje, kupim racunalnik na sp. Ali ima garancijo? Ne ker nima PRO v imenu? Klima za v pisarno? Miza, stol?
Naprava je bila 330 in ne 30, ce bi zelel zamenjati zgorjene dele me pride material 150. Zaupanje v napravo pa? Pa saj niti ni pomembno vse skupaj. V osnovi me je zanimalo oz me se vedno ali je mogoce prodati v slo napravo brez garancije. (ko pogledam zvecer garancijski list bo bolj jasno).
Dovolite mi razmisljanje na glas. Imam sp izdelava spletnih strani/design vizitk/programiranje, kupim racunalnik na sp. Ali ima garancijo? Ne ker nima PRO v imenu? Klima za v pisarno? Miza, stol?
St235 ::
Še enkrat:
Za podjetje veljajo načeloma enaka pravila garancije kot za potrošnika. Je pa potrebo pogledat garancijske pogoje ali so kakšne omejitve.
Če kupiš bormašinco iz hoby programa potem se pa čudiš da po treh dneh 16 urnega delovnika pregori boš težko dokazoval, da gre za garancijsko okvaro.
Odvisno je pač od primera do primera. Če se z interpretacijo prodajalca ne strinjaš pa imaš seveda na voljo sodno pot.
Za podjetje veljajo načeloma enaka pravila garancije kot za potrošnika. Je pa potrebo pogledat garancijske pogoje ali so kakšne omejitve.
Če kupiš bormašinco iz hoby programa potem se pa čudiš da po treh dneh 16 urnega delovnika pregori boš težko dokazoval, da gre za garancijsko okvaro.
Odvisno je pač od primera do primera. Če se z interpretacijo prodajalca ne strinjaš pa imaš seveda na voljo sodno pot.
Miha 333 ::
Če kupiš bormašinco iz hoby programa potem se pa čudiš da po treh dneh 16 urnega delovnika pregori boš težko dokazoval, da gre za garancijsko okvaro.
No, 3 dni bi morala vsaka bormašina zdržat, hoby ali ne in garancija v tem primeru ni vprašljiva. Ker če gremo v to smer, lahko oznaka "hoby program" pomeni izgovor za prodajanje totalnega crap-a, na katerega ni garancije. To pa vsaj v Sloveniji še ne bo šlo skozi.
SeMiNeSanja ::
No, če imaš s.p. za šivilstvo, nabavil pa si hobby štemarco, se tudi ne more nihče izgovarjati na 'profesionalno rabo'.
V tem primeru imaš bistveno večje težave kot garancijo, ko te bo obiskal FURS.
Tudi šivilstvo mora obesiti kakšno sliko, napeljati kakšen električni kabel,....
Bolj vprašanje bi bilo, če bi šiviljstvo nabavilo neko hudo profi Hilty štemarco.....'Hoby' vrtalnik pa je dokaj standardna 'hišniška' oprema, ki jo ima vsak sposoben gospodar, če le nima dveh levih rok. Pa menda ja ne boš klical nekega obrtnika za vsako luknico, ki jo moraš zvrtat?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: SeMiNeSanja ()
SeMiNeSanja ::
Kaj in kje bo se malo pocakalo.
Naprava je bila 330 in ne 30,
Kaj če bi navedel, kdo je proizvajalec 'naprave' in za kakšno 'napravo' se gre?
Včasih se je tast naredil neumnega in kakšno pokvarjeno stvar poslal direktno proizvajalcu (v tovarno) v reklamacijo, mimo vseh servisov in 'pooblaščencev'. Večinoma se mu je celo obrestovalo.
next3steps ::
No, če imaš s.p. za šivilstvo, nabavil pa si hobby štemarco, se tudi ne more nihče izgovarjati na 'profesionalno rabo'.
V tem primeru imaš bistveno večje težave kot garancijo, ko te bo obiskal FURS.
Sami se ukvarjamo z dejavnostjo, kjer rabimo različna orodja, da lahko dejavnost tudi brez problemom izvajamo. So pa nekatera orodja iz hoby programa, kupljena na firmo, in se rabijo mogoče 10-20 ur na leto. Recimo šraufarica, hoby program, kupljena 3-4 mesece nazaj je bila do sedaj uporabljena 5x, vse skupaj nekje 3-4 ure. Če se okvari in pride do istega zapleta, mi ostane samo še kreganje ali pravdanje?
Sicer mi je za šraufarico vseeno, ker ni stala premoženja pa vseeno...
SeMiNeSanja ::
Teoretično bi lahko 'hobby' orodje kupil kot fizična oseba in ga odprodal pravni osebi. Tako bi imel garancijo na fizično osebo, prodajalec pa naj se nekam ugrizne (saj ne more vedeti, da si odprodal sp-ju)...
Thunder wave ::
Fizična oseba ne more izstaviti računa (če ni s. p.) in si tako firma tudi davka ne more poračunati. Pa tudi drugače je pravno vprašljivo.
St235 ::
Še enkrat:
Za podetje veljajo praktično enaka pravila kot za potrošnika pri uveljavljanju garancije.
Glede načina uporabe orodja pa je potrebno pogledat v garancijo in navodila za uporabo. Od hobby mašince, ki je namenjena občasni domači rabi ne moreš pričakovat, da bo neprekinjeno delovala 16 ur na dan. Oziroma ti bo prodajlec lahko zavrnil garancijsko popravilo v kolikor bo ocenil, da je bilo orodje uporabljeno v nasprotju z navodili oziroma garancijskimi pogoji.
Ne sme pa ti zavrnit garancije zgolj zato, ker je kupec pravna oseba.
Za podetje veljajo praktično enaka pravila kot za potrošnika pri uveljavljanju garancije.
Glede načina uporabe orodja pa je potrebno pogledat v garancijo in navodila za uporabo. Od hobby mašince, ki je namenjena občasni domači rabi ne moreš pričakovat, da bo neprekinjeno delovala 16 ur na dan. Oziroma ti bo prodajlec lahko zavrnil garancijsko popravilo v kolikor bo ocenil, da je bilo orodje uporabljeno v nasprotju z navodili oziroma garancijskimi pogoji.
Ne sme pa ti zavrnit garancije zgolj zato, ker je kupec pravna oseba.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: St235 ()
Mare2 ::
SeMiNeSanja je izjavil:
Bolj vprašanje bi bilo, če bi šiviljstvo nabavilo neko hudo profi Hilty štemarco.....
Nič ni narobe. Samo stvar knjiženja. Hilty štemarca se lepo poknjiži, amortizacija pa ni davčno priznan odhodek.
http://bit.ly/Navodilo123 Podpora za N26 Mastercard za Slovenijo
tikitoki ::
Brez dvoam je garanxcija za pravne osebe lahko razlicna (pri computeruniverse imajo to jasno napisano). Da jo nebi bilo pa ne verjamem.
St235 ::
fikus_ ::
Op, poglej v garancijski list. Tam ponavadi za hobi program piše da je za hobi oz. ni za profesionalno rabo. Če to piše, potem je težko, da ti bodo priznali garancijo na firmo.
SeMiNeSanja ::
SeMiNeSanja je izjavil:
Bolj vprašanje bi bilo, če bi šiviljstvo nabavilo neko hudo profi Hilty štemarco.....
Nič ni narobe. Samo stvar knjiženja. Hilty štemarca se lepo poknjiži, amortizacija pa ni davčno priznan odhodek.
Drži - samo tu se izpostavlja zadevo, kot da bi vse metal na stroške.
Drugače pa imaš prav - če pravilno knjižiš, lahko šivoljstvi nabavi tudi jahto in letalo, pa ne bo v nobenem prekršku.
Thunder wave je izjavil:
Fizična oseba ne more izstaviti računa (če ni s. p.) in si tako firma tudi davka ne more poračunati. Pa tudi drugače je pravno vprašljivo.
Zakaj pa naj bi fizična oseba izstavila račun? Naredita kupoprodajno pogodbo in se plača fizični osebi po pogodbi. Kako pa misliš, da bi drugače lahko preprodajalec rabljenih vozil kupil rabljen avto od občana?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: SeMiNeSanja ()
blackbfm ::
op zakaj se sploh zaje*avaš z garancijo, vrž jim tisto napravo v glavo in uveljavlji stvarno napako
jernejl ::
Zakaj pa naj bi fizična oseba izstavila račun? Naredita kupoprodajno pogodbo in se plača fizični osebi po pogodbi.
Kako bi pa potem dobil vrnjen DDV, če kupi izdelek od fizične osebe s kupoprodajno pogodbo?
shmandi ::
St235 ::
saj v tem je problem nakupa preko fizične osebe na katerega opozarja jernej.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: St235 ()
SeMiNeSanja ::
Zakaj pa naj bi fizična oseba izstavila račun? Naredita kupoprodajno pogodbo in se plača fizični osebi po pogodbi.
Kako bi pa potem dobil vrnjen DDV, če kupi izdelek od fizične osebe s kupoprodajno pogodbo?
Ne bo ga. Ampak še vedno bolje, če ne povrneš DDV, kot da orodje roma v smetnjak, ker ti ne priznajo garancije zaradi kvazi uporabe hobby orodja v profi namene.
Ceneje pa je tudi od preganjanja po sodišču, če bi hotel iztožiti garancijski popravek ali zamenjavo.
Drugače pa proizvodi večinoma pridejo z proizvajalčevim garancijskim listom. Treba je samo insistirati, da ti ga prodajalec izpolni in požigosa - ta namreč ne vsebuje podatka o kupcu in ga morajo na servisu enako priznati kot račun.
Bistvo je, da s tem breme dokazovanja hobi vs. profi uporabe preneseš na servis, ki ne more več trditi, da samo zato, ker imaš na računu zapisano firmo orodje avtomatično uporabljaš za 'profi' namene. Bodo že morali najti take sledove obrabe, ki bi kazali na profi rabo.
Je pa res, da naši trgovci izredno neradi izpolnjujejo garancijske liste. Se je treba malo znajti...npr. naložiš, da zadevo kupuješ kot darilo in tako res ne moreš prilagati računa in podobne zgodbice.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | garancija - iphoneOddelek: Pomoč in nasveti | 5091 (4240) | St235 |
» | Garancija in pravne osebe (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 10732 (9331) | St235 |
» | Garancija, 45 dnevni rok ter podjetjaOddelek: Pomoč in nasveti | 4210 (3396) | LeQuack |
» | Prenosljivost garancije (strani: 1 2 )Oddelek: Kaj kupiti | 15020 (12956) | solatko |