» »

Prizgane luci na avtu in poraba goriva xD

Prizgane luci na avtu in poraba goriva xD

1 2 3
4
»

WarpedGone ::

Vraga je močan.

10 A za kable na lampe ni nič posebnega. Bi moral bit hudimano zanič materijal, da bi ti kurili 400 W moči.
Če te to skrbi, potegni dodatne vzporedne kable in boš "dober".
Zbogom in hvala za vse ribe

energetik ::

-valvoline- je izjavil:

+ se dodatnih najmanj 300-400W izgube na kablih in instalaciji,ker je mocan tok.
Ni šans, 400 W na tistih par metrov najbolj obremenjenih kablov bi ti lepo stalilo izolacijo.
Baker ima nekih 0,017ohm.mm2/m. IMHO so glavni kabli z alternatorja vsaj 6mm2. Torej na tistih 3 metrih, ko se recim olahko pojavi max tok 60A, imaš potem nekih 30W izgub. IMHO je na vsej napeljavi pri max porabi manj kot 50W izgub.

BlaY0 ::

energetik je izjavil:

BlaY0 je izjavil:

To pa je?
Če se recimo pelješ nekih 100 po AC, bo izkoristek bencinarja recimo 20%. Če bo bencinar od sebe moral dajati zaradi luči dodatnih 150 W, pomeni to dodatnih 750 W moči bencina. Kako se pa to pozna pri porabi, je pa spet odvisno, v katero delovno točko ga bo ta dodatna moč zapeljala. Če prepostavimo da bo zaradi majhne spremembe izkoristek še vedno 20 %, to pomeni pri 100km/h dodatno porabo 750 Wh energije bencina. Ker ima ta nekih 35MJ/L, dobimo dodatek k porabi nekih 0,08L/100km.

Pri mestni vožnji ali stanju na mestu pa bo prirastek večji, ker ima pri idlanju bencinar mizeren izkoristek, mogoče nekih 5%. Kar pomeni da bo treba dobit tistih 150 W pri 5% izkoristku, rabil boš cele 3kW moči iz bencina. Ker se pri počasni vožnji komaj premikaš, bo poraba v L/100km veliiiko večja.

Ravno zaradi tega, ker ima motor v avtu tako slab izkoristek in na vse skupaj vpliva cela vrsta dejavnikov, ni mogoče takole (čez palec) izračunati povišanja porabe. Lahko pa se piše Adamu Savageu pa bodo naredili ene par testov, oni se radi s takimi bedarijamu ukvarjajo. In upam, da se ne bo izkazalo, da avto porabi manj s prižganimi lučmi, tako kot se je iskazalo za avto oblepljen s 500 kg modelarske gline...

energetik ::

Komot na palec izračunaš, sem to naredil ravno v prejšnjem postu. Če imaš za svoj avto BSFC diagram, lahko to povečanje porabe zaradi luči izračunaš celo precej natančno.

BlaY0 ::

Mogoče sem se narobe izrazil... izračunaš že lahko (jasno na palec) amapk v praksi pa ne verjamem, da se bo to pokazalo.

EDIT: Avto je tako kompleksen fizikalen stroj, da bi rabil 1000 različnih meritev s 1000 ponovitvami v 1000 časovnih enotah, da bi lahko mogoče en zaključek potegnil...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BlaY0 ()

WarpedGone ::

Kaj je pa to "3 kW iz bencina"?
Če ti nucaš 120 W štroma, mora to alternator dat iz sebe. Če je pri em 50% učinkovit, bo nucal 240W mehanske moči.

Če motor nuca kakih 1000W mehanske moči, da mu uspe idlat, je to 24% dodatne obremenitve in 24% višja poraba (če mehanska moč raste linearno s porabo goriva, kar ne).
Štarterji so v rangu 2kW torej tut idlanje ne more hacat kej veliko več. Povišanje porabe je tako dejansko najbol izrazito v prostem teku. Ko pa se avto pelje pa so mehanske moči za velikostni rang, ob pospeševanjih tudi za 2, višje.
Pomeni, da namesto ~20% višje porabe, vidiš 2 ali pa 0,2% višjo porabo.

Ergo povzetek čez palec - prižgane luči pomenijo manj kot 1% višjo porabo. Čista teorija in praksa pa zahtevata da nekaj višja poraba mora bit, ker iz nič ni nič. Torej je pravi odgovor nekje na intervalu 0 < X < 1%.
Pa tudi če je 2%, je profit daleč večji kot cena.

Konec znanosti.
Zbogom in hvala za vse ribe

BlaY0 ::

Se strinjam.

TESKAn ::

Parazitskih zgub na kablih zarad lastnega upora je ogromno,saj nizka napetost po defaultu pomen zelo zelo velke izgube pr prenosu stroma.

Misliš, da na tiste par metrih kabla kurijo 240W? Pa veš, na koliko bi se tak kabel segrel po eni malo daljši vožnji?
In nizka napetost _ne pomeni po defaultu zelo zelo velikih izgub_. Moraš vsaj še presek in dolžino kabla upoštevat.

Zavira VEDNO ENAKO, ne glede na to kakšnega porabnika gor priklopiš.

Porabnik ne more diktirati koliko energije bo proizvedel alternator.

Mah brezveze razlagat, če osnove niso jasne...

Če iz alternatorja vlečeš 100W več, mora na vhodu 100W + nekaj izgub več moči noter. Logika.

avtomobilski alternatorji so dimenzionirani tako, da pri prostem teku proizvajajo takšno električno moč da pokrije vse originalne porabnike elektrike, če jih hkrati vklopiš.

Alternator je dimenzioniran tolk, kolkr gor piše, da da ven. Če piše 100A, bo dal ven največ 100A. Kolk bo pa trenutno dajal ven, je pa odvisno od bremena, ki ga daš gor. 100W žarnica bo vlekla 100W, 1 kW klima pa 1 kW.

Ja amapak jaz že skozi ponavljam da je nazivna moč alternatorja večja od vseh porabnikov skupaj!!!

Kar pa ne pomeni, da vedno deluje z nazivno močjo. Ali da bo 1,2 kW alternator ves čas iz motorja vlekel 1,2 kW + izgube.

Kam gre energija iz elektrarne ko ugasnemo vse luči? A elektrarna (generator) eksplodira od presežka energije???

Regulacija?

Ja če gremo tako "low" potem tudi zagon samega alternatorja nuca štrom... jasno.

Ja. In ne boš verjel, tudi za delovanje rabi štrom.

Pejmo nazaj na pretvorbo mehanske v električno energijo... ko se alternator vrti z nekimi stalnimi obrati in mu ne dovajamo dodatne energije s povečanjem obratov, je magnetno polje konstnantno. Torej po tvoje, ko začneš priklapljat porabnike na drugi strani, začne magnetno polje zavirati in je upor v generatorju raste?

Regulator pa poveča jakost magnetnega polja.

Ampak v statičnem sistemu pa priklop novega porabnika pomeni samo da v tistem momentu napetost pade in vsi dosedanji porabniki če so to recimo žarnice malo "zabrlijo". Ampak to ne upliva nazaj na sam alternator če je njegova nazivna moč večja od vseh porabnikov.

Alternator ima regulator, ki to napetost dvigne.

Bistvo je, da v "statičnem sistemu" nazivna moč vrtilca končna.

Kje pa maš ti kak statičen sistem? V statičnem sistemu tudi ne "dodajaš žarnic", ker že ne bi bil več statičen (=nespremenljiv).

Ce avtu sestejemo ves upor sistema za osvetlitev(kabli,stikala,kontakti,relejcki...) brez zarnic,pridemo ziher do najmanj 1-2 oma upora,kar bi ob elektricnem toku 20-30A pobralo 400W+ moci,torej vec kot ga dejansko porabijo same zarnice.

120W žarnic (tvoja številka) pokuri 10A toka, nič več. Tvoja 1 - 2 ohma upora sta tako čez palec in pretirana, da je škoda izgubljat besede. 400W grelec bi ti pa na daljši vožnji pregrel kable, stopil izolacijo in povzročil najmanj kratek stik na napeljavi, če že ne požar. Ti misliš, da bi to šlo skozi teste v avtomobilski industriji???

Vsakih 10A se poraba avtomobila poveča za cca. 1dl/100km ! Torej s prižganimi žarometi (lučmi) bo npr. avto, ki pije brez žarometov 7L/100km, pil z njimi 7,1L/100km ... preverjeno na mojem Škodilaku ...

Tistega 0,1 dl/100 km ti po moje pobere že 5 - 10 kmh višja hitrost na avtocesti.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

BlaY0 ::

...ali pa par prehitevanj in potem stanje na križišču pred rdečo lučjo...

energetik ::

WarpedGone je izjavil:

Kaj je pa to "3 kW iz bencina"?
Če ti nucaš 120 W štroma, mora to alternator dat iz sebe. Če je pri em 50% učinkovit, bo nucal 240W mehanske moči.
Še enkrat preberi kaj sem napisal, sej misliva podobno. Jaz sem računal, da ima alternator skoraj 100% izkoristek (verjetno ga ima v resnici tam nekje okoli 90%), torej moraš za 150W luči poganjat tak alternator s ~ 150W mehanske moči. Kaj sem pa mislil s "kW iz bencina"? Kot sem že napisal, dela ICE z mizernim izkoristkom bencina recimo 5%, ko kruzaš po mestu z 20km/h. Samo 5% kemične energije iz bencina gre v mehansko. Če takrat vžgeš 150W luči, moraš teh 150W proizvesti pri takem mizernem izkoristku ICE (recimo da mehanska obremenitev 150W pri že obstoječih 1500W za pogon avta ne spremeni bistveno delovne točke ICE). Kar pomeni 3000W toplotne moči "iz bencina". To sem s tem mislil. Mogoče bi bilo bolj jasno, če bi pisal v kWh na uro, kar je v bistvu ista figa.

Zgodovina sprememb…

energetik ::

Evo, ker je večina folka bolj vizualna, sem vse skp narisu. Gre za _energijo_, porabljeno v 1h.


Torej zaradi luči imamo pri tem cijazenju s 20km/h dodatne porabe bencina 3000Wh=10,8MJ. Ker ima ta 35MJ/L, je to dodatnih 0,31L bencina v 1h. Ker vozimo 20km/h, smo v tem času prevozili 20km, torej je dodatek k porabi 1,5L/100km.
Skupna poraba (luči+pogon) je pa 33kWh=119MJ, torej 3,4L/h. Kar je 17L/100km - približno realna poraba za jajcanje z 20km/h.

TESKAn ::

-valvoline- je izjavil:

Ce avtu sestejemo ves upor sistema za osvetlitev(kabli,stikala,kontakti,relejcki...) brez zarnic,pridemo ziher do najmanj 1-2 oma upora,kar bi ob elektricnem toku 20-30A pobralo 400W+ moci,torej vec kot ga dejansko porabijo same zarnice.


No, me je še prešinilo, zakaj je lahko valvolinea sram, da si pravi elektrotehnik. Ker je očitno pozabil na Ohmov zakon, ki pravi, da je padec napetosti tok krat upor in da njegove predpostavke upornosti tokokroga brez žarnice dajo najmanj U=1Ohm*20A=20V oziroma največ U=2Ohm*30A=60V in bi lahko, če bi se potrudil kaj poračunat, takoj opazil, da v sistemu z generatorjem z Un=~12V pač ne moremo imet padca napetosti 20V, kaj šele 60V. Potem bi mu bilo mogoče jasno, da so njegove "čez palec" ocene kupček govna in da če se gremo neke realne predpostavke (1V padca, 120W žarnice, 10A toka) je celotna upornost kroga brez žarnice kvečjemu R=1V/10A=0,1Ohm in izgube (v najslabšem primeru, če vzamemo njegovih 30A toka) P=R*I2=0,1*900=90W, oziroma realno P=0,1*100=10W.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

-valvoline- ::

Napacno sem razmisljal o sestevku upora, ker so zarnice kot uporabniki vezani paralelno in ne zaporedno se skupni upor zmanjsa. Takole bi zgledala shema.



Ko bo cajt bom poskusil zmerit tok pa da vidimo kolk amperov bo pokazalo.

xD

Zgodovina sprememb…

energetik ::

Stavim na nekih 40-50A pri večini vklopljenih stvari. Vse 4 šipe verjetn ne bo hkrati dvigal? A to maš tokovne klešče verjetno? Ker ne vem če kakšen multimeter zdrži 50A...

MIHAc27 ::

Jaz sem že opazil, da je avto brez prižganih luči tudi ob sončnem dnevu slabše viden.
Luči naj kar bojo prižgane non stop.

WarpedGone ::

Evo, ravno nazaj iz "lepe naše" down under, kjer dnevne luči še niso obvezne.
Ja, tudi sredi lepega sončnega dne je avto brez luči tam daleč na koncu ravnine v senci obcestnih dreves lahko sumljivo neopazen.
Ja, ga vidiš če ostro gledaš točno v njega, če ti pa pozornost zaide na kak drug kos ceste pred tabo, se pa avto lepo skrije v ozadje - ne sprocesiraš da je tam in če se spraviš prehitevat (kot so se odločali nekateri za mano) je vožnja res adrenalinska. Zate in za vse okol tebe ...

Res je, da luči zahtevajo nekaj goriva (eneretik je ocenil da vnekaterih primerih tudi tja proti 10% več), ampak nekaj goriva zahtevajo tudi airbagi in čisto vse kar imaš v ali na avtomobilu. Konec koncev imajo zanič plastične kitajske gume nižje torni koeficient in posledično manj kotalnega upora in nižjo porabo.

Treba je premislit kje in koliko se še splača šparat, kje pa s šparanjem žagaš vejo na kateri sediš.
Zbogom in hvala za vse ribe

aiko ::

WarpedGone je izjavil:



Res je, da luči zahtevajo nekaj goriva (eneretik je ocenil da vnekaterih primerih tudi tja proti 10% več), ampak nekaj goriva zahtevajo tudi airbagi in čisto vse kar imaš v ali na avtomobilu. Konec koncev imajo zanič plastične kitajske gume nižje torni koeficient in posledično manj kotalnega upora in nižjo porabo.

Treba je premislit kje in koliko se še splača šparat, kje pa s šparanjem žagaš vejo na kateri sediš.


Yup, dobre ali slabe gume mnogo bolj vplivajo na porabo kot luči. S sedanjimi imam mestno porabo za liter višjo, kot s prejšnjimi. Je pa tudi res da te držijo kot je treba, prejšnje pa...mah..profil so mele, a to je tudi blo vse...lol

amigo_no1 ::

Še zmeraj trdim da se je zaradi prižganih dnevnih luči poslabšala varnost šibkejših udeležencev, ki okoli sebe nimajo pleha, začenši s motoristi, kolesarji in pešci.

w1
lahko bi tudi povedal, da v down under ljudje ne divjajo tako v tri dni (ker razdalje so velike, pomoč tudi ni za vsakim voglom kot pri nas), tudi znaki (omejitve hitrosti) so postavljeni bolj življensko.

Zgodovina sprememb…

RejZoR ::

To sploh ni res. Dnevne LED luči so tolk svetle, da jih običajno prej opaziš kot navadne kratke luči. Predvsem zaradi rahlega glara, ki ga verjetno naredi leča okoli LED-ice.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

WarpedGone ::

OffTopic:
lahko bi tudi povedal, da v down under ljudje ne divjajo tako v tri dni

Moja včerajšnja izkušnja je 180 stopinj v kontra smer. Prehiteval ko norci so braća hrvati, na čelu kolone je bil pa varen voznik ™ pri svojih 25 letih in konstantnimi 50 - 55kmh (omejitve so šle od 40 do 70) - jadranska magistrala okrog Senja.
Tole poveličevanje kulture vožnje izven meja naše kure ne gre skup z mojimi izkušnjami. Je res, da ko mi gremo čez mejo se bol držimo pravil. A enako velja za tujce pri nas. Doma vlada občutek da si vajen sistema, zuni si pa frišen in posledično previden in si za vse okol sebe vzameš več časa. Vsi smo enako krvavi pod kožo.

Nazaj OT: Ima že kdo na svojem avtu LED lampe več kot leto ali dve? Kako se ta reč kej stara?
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::


Nazaj OT: Ima že kdo na svojem avtu LED lampe več kot leto ali dve? Kako se ta reč kej stara?

Angel-eyes dosti manj bleščijo čez čas :))
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

RejZoR ::

Jezst imam za pozicijske in ni vidit opazne oz zaznavne razlike. Glede na to da imajo LED precej dolgo življensko dobo se nekako ne morejo tolk hitro iztrošit, da bi v letu ali dveh opazil razliko.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

amigo_no1 ::

w1
Pisal sem za ruralna območja (izven mest).Je pa tudi res da tam ni toliko prometa.

Zgodovina sprememb…

Pyr0Beast ::

RejZoR je izjavil:

Jezst imam za pozicijske in ni vidit opazne oz zaznavne razlike. Glede na to da imajo LED precej dolgo življensko dobo se nekako ne morejo tolk hitro iztrošit, da bi v letu ali dveh opazil razliko.


Pa kljub temu se. Vročina naredi svoje
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

RejZoR ::

Moje pozicijske so ločene od kratkih (precej) oz. so pri praktično vseh avtomobilih pozicijske nameščene ločeno od kratkih. Tehnično gledano se najbolj degradirajo kadar prižgem dolge luči s katerimi si deli prostor v žarometu, takrat se zrak v okolici LED-ice in sam žaromet najbolj segreje.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com
1 2 3
4
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Alternator ali akumulator? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
9421590 (18918) krneki0001
»

Težave v prostem teku

Oddelek: Na cesti
366834 (5285) tony1
»

akumulator dci1.5 (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
5518758 (14016) tireleap
»

Lahko akumulator odpove sredi vožnje?

Oddelek: Na cesti
388704 (7119) Engineer_

Hydrogen on demand (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Loža
24635371 (32400) imagodei

Več podobnih tem