» »

Kateri dron

Kateri dron

1
2
3

profesjonalc ::

Še en glas za mini 2, nikakor pa ne mavic mini enko, ker nima dometa skoraj nič. Zaščita za propelerje je useless, ne kupovat tega, raje kupi dodatno batarijo, ali pa kot rečeno fly more combo. :)

link_up ::

profesjonalc je izjavil:

Še en glas za mini 2, nikakor pa ne mavic mini enko, ker nima dometa skoraj nič. Zaščita za propelerje je useless, ne kupovat tega, raje kupi dodatno batarijo, ali pa kot rečeno fly more combo. :)


Na pamet. :) dometa je preko 4km LoS, 1,5km v mestu...moras pa seveda biti v airplane mode i na 2.4G. Kako je pa kletka zanic pa ne vem, meni se ne zdi...

Pa zakonodaja posebaj izpostavlja kamere, tako da tudi, ce je cebelica ne sme snemati.
In and Out

Mare2 ::

GupeM je izjavil:

Mare2 je izjavil:

Prednost pred npr. DJI AIR 2 je tudi, da z Minijem 2 lahko letiš tudi nad ljudmi, vendar ne nad skupino ljudi.

Ni čisto res. Z nobenim dronom ne smeš načrtno leteti nad ljudmi. Razen, če so ti ljudje seznanjeni s tem in ti dajo dovoljenje za to (tako imenovane vpletene osebe). Recimo če snemaš z njim reklamo ali kakšen spot, pa rabiš takšen posnetek. Sicer pa se moraš letenju nad ljudmi izogibati.


Če spodbijaš nekaj, prosim, potrdi to s kakim linkom do Uredbe. Ali pa navedi člen, ki to prepoveduje. Brez tega prosim ne zavajaj folka. :) Govoriva v kategoriji DJI Mini 2. Točno tako je, kot sem jaz napisal. Glede na tvoje napisano, je tvoj spomin popolnoma nedodelan ravno kako leto in mesec. Prej je bilo tako, ja. Priporočam tudi, da narediš usposabljanje in izpit. Če si to že naredil, je žalostno.
http://bit.ly/Navodilo123 Podpora za N26 Mastercard za Slovenijo

Mare2 ::

MacGyver141 je izjavil:

GupeM je izjavil:

Mare2 je izjavil:

Prednost pred npr. DJI AIR 2 je tudi, da z Minijem 2 lahko letiš tudi nad ljudmi, vendar ne nad skupino ljudi.

Ni čisto res. Z nobenim dronom ne smeš načrtno leteti nad ljudmi. Razen, če so ti ljudje seznanjeni s tem in ti dajo dovoljenje za to (tako imenovane vpletene osebe). Recimo če snemaš z njim reklamo ali kakšen spot, pa rabiš takšen posnetek. Sicer pa se moraš letenju nad ljudmi izogibati.


@Mare2 je čist pravilno napisal. To A1 kategorija pod 250g dovoljuje.


Sem pravilno napisal, tako kot velja sedaj, že več kot eno leto. Tisto besedičenje od GrupeM je bilo veljavno še v letu 2020.
http://bit.ly/Navodilo123 Podpora za N26 Mastercard za Slovenijo

GupeM ::

Mare2 je izjavil:

GupeM je izjavil:

Mare2 je izjavil:

Prednost pred npr. DJI AIR 2 je tudi, da z Minijem 2 lahko letiš tudi nad ljudmi, vendar ne nad skupino ljudi.

Ni čisto res. Z nobenim dronom ne smeš načrtno leteti nad ljudmi. Razen, če so ti ljudje seznanjeni s tem in ti dajo dovoljenje za to (tako imenovane vpletene osebe). Recimo če snemaš z njim reklamo ali kakšen spot, pa rabiš takšen posnetek. Sicer pa se moraš letenju nad ljudmi izogibati.


Če spodbijaš nekaj, prosim, potrdi to s kakim linkom do Uredbe. Ali pa navedi člen, ki to prepoveduje. Brez tega prosim ne zavajaj folka. :) Govoriva v kategoriji DJI Mini 2. Točno tako je, kot sem jaz napisal. Glede na tvoje napisano, je tvoj spomin popolnoma nedodelan ravno kako leto in mesec. Prej je bilo tako, ja. Priporočam tudi, da narediš usposabljanje in izpit. Če si to že naredil, je žalostno.

Usposabljanje in izpit sem delal par mesecev nazaj. Kopiral sem pa tekst direktno iz gradiva, objavljenega na spletni strani CAA, katerega moraš predelati pred opravljanjem izpita. Žalostno, da si takšen majster, pa tega ne veš. Če ne verjameš, odpri gradivo za usposabljanje, ki si ga baje opravil. Bolj natančno poglavje P1/9-L4/4 z naslovom Seznanitev z okoljem, v katerem poteka operacija.

Zdaj pa nazaj študirat, pa drona čim prej prodat.

MacGyver141 ::

Njegov stavek pa najdeš pod (P3/9-Dodatek2) v tabeli pod A1 kategorijo.

MacGyver141 ::

Kar si pa pisal od neudeleženih oz. udeleženih oseb, pa to gradivo omenja šele od A1 (razred C1) naprej, ki je nekak med 250g in 900g vzletne mase.

Nisem mogel več editirat prejšnega posta, zato dvojni...

Mare2 ::

MacGyver141 je izjavil:

Njegov stavek pa najdeš pod (P3/9-Dodatek2) v tabeli pod A1 kategorijo.

Hvala MacGyver. Vendar, nič ne bo pomagalo. Bomo rabili vsaj še 4 člane, ki bodo potrdili moje navedbe, da bo GrupeM verjel, da je v zmoti. Vedel sem tudi, da bo GrupeM rabil tudi vsaj še 4 moja sporočila, da bo dojel. Grupem, oprosti, ne morem se ukvarjat s tabo. Če ne veš, drugič postavi vprašanje. Torej: Ali lahko z DJI mini 2 letim nad ljudmi? Na koncu vprašalnega stavka je vprašaj. Ti bom pojasnjeval, tako pa se ne morem več ukvarjat se s tabo. :) Ne na ta način.

Pričakujem še vsaj dva tvoja sporočila. Ti kar nabijaj. Mi vsi ostali se boo pa čudili tvojim nebulozam. :)
http://bit.ly/Navodilo123 Podpora za N26 Mastercard za Slovenijo

Kvinta ::

Spet sami nakladači ,ko drona niste v živo vidli nikoli al pa samo v prospektih pa na tv :)) Moj svak ma nek dron že 2 leti ne vem kaj je zaena firma težek vsaj 2kg nima izpita leti pa vsepovsod ,možnost da te dobijo je 1:1000000
A.C.A.B

Mare2 ::

Nekaj informacij Kako je po zakonu oz uredbah. :)

Od 01.01.2021 za letanje z brezpilotnimi zrakoplovi upoštevamo naslednje predpise:
Uredbi EU sta v Uradnem listu EU objavljena tudi v slovenskem jeziku:
Izvedbena Uredba Komisije (EU) 2019/947 z dne 24. maja 2019 o pravilih in postopkih za upravljanje brezpilotnih zrakoplovov (v nadaljevanju: Izvedbena Uredba Komisije (EU) 2019/947) in
https://eur-lex.europa.eu/legal-content...

Delegirana Uredba Komisije (EU) 2019/945 z dne 12. marca 2019 o sistemih brezpilotnega zrakoplova in operatorjih sistemov brezpilotnega zrakoplova iz tretjih držav (v nadaljevanju: Delegirana Uredba Komisije (EU) 2019/945
https://eur-lex.europa.eu/legal-content...

Uredba o izvajanju izvedbene uredbe Komisije (EU) o pravilih in postopkih za upravljanje brezpilotnih zrakoplovov, stran 10056
http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPred...


Tabela za odprto kategorijo https://www.facebook.com/photo/?fbid=10...

2D aplikacija, spletna stran vključuje tudi informativno omejitev za letenje nad naseljenimi področji (glej opozorilo spodaj)

Opozorilo:
Na področju prepovedi/ omejitev povezanih z letalsko varnostjo so trenutno vrisane omejitve letenja za ODPRTO kategorijo, na naseljenih področjih, kjer veljajo omejitve iz Uredbe o izvajanju Uredbe UAS (7. in 8. alineja prvega odstavka 5. člena) in je letenje PREPOVEDANO:
'v odprti kategoriji na področju, na katerem so objekti, namenjeni za stanovanje, poslovanje ali rekreacijo (npr. stanovanjske stavbe, stanovanjske hiše, šole, pisarne, športni objekti, parki), ali na katerem so objekti nizke gradnje, kjer so ljudje (npr. avtoceste), razen za sisteme brezpilotnih zrakoplovov do teže 500 g do višine 50 m nad tlemi (AGL) izključno podnevi in ob soglasju lastnika zemljišča, nad katerim se izvaja let sistema brezpilotnega zrakoplova.' O takem letu sistema brezpilotnega zrakoplova mora operator sistema brezpilotnega zrakoplova obvestiti agencijo z NAJAVO LETA (glej 'OBRAZCI' zgoraj);
geografsko področje v osnovi našteva vse objekte, ki po stari zakonodaji predstavljajo področje letenja razreda III.
'na področju ožjih urbanih con (npr. središča mest, naselja, kraji) ob pogojih iz prejšnje alineje in ob morebitnih dodatnih pogojih, ki jih določi samoupravna lokalna skupnost, ter v obsegu, ki ga določi ta samoupravna lokalna skupnost. Prepovedi in omejitve ne veljajo v posebni kategoriji, če operator sistema brezpilotnega zrakoplova izpolni pogoje iz 5. člena Uredbe 2019/947/EU in morebitne dodatne pogoje, ki jih določi samoupravna lokalna skupnost'.
geografsko področje v osnovi določi urbano cono, ki po stari zakonodaji predstavljajo področje letenja razreda IV.
Geografska področja v zgornjih dveh alinejah so vrisana z dodatnim slojem 'POZIDANO', ki predstavlja zgornji dve alineji. Sloj je vnesen informativno in še vedno primarno veljajo zahteve Uredbe o izvajanju Uredbe UAS.
Geografska področja se bodo dopolnjevala v skladu z 5., 6. in 7. členom Uredbe o izvajanju uredbe UAS glede omejitev na področju državnih objektov, na območju izvajanja nalog policije, vojske..., oz vseh področjih, kjer bo z drugimi predpisi določeno, da je letenje omejeno/ prepovedano.

OBRAZCI:
NAJAVA LETA
http://bit.ly/Navodilo123 Podpora za N26 Mastercard za Slovenijo

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Mare2 ()

MacGyver141 ::

Kvinta je izjavil:

Spet sami nakladači ,ko drona niste v živo vidli nikoli al pa samo v prospektih pa na tv :)) Moj svak ma nek dron že 2 leti ne vem kaj je zaena firma težek vsaj 2kg nima izpita leti pa vsepovsod ,možnost da te dobijo je 1:1000000


Jah no, imam skoraj 3kg težko "zverino" domače izdelave že 7 let, ampak z njo ne letim več, ker imam zravn Mavic 2 pro. Zdele če bi kupoval bi itak vzel Mini 2. Verjetno ne boš šel izpita delat, če nimaš drona... Drugače pa tudi če so možnosti majhne, je meni brezveze reskirat. Izpit je zastonj (A1/A3 kategorija), registracija operaterja pa 40€ za 30 mescev.

Mare2 ::

Dne 23. decembra 2021 je bilo registriranih operatorjev točno 2830. Uradni podatek dobil po e-mailu od caa. Ta podatek lahko pove marsikaj. Ima kdo kako misel?

Seveda, lahko se kdo izmaže, ko leti "po domače". :) Nekaterim ni uspelo. Glej spodaj.

Zaradi kršitev glede brezpilotnih letalnikov izrečenih devet glob v vrednosti 10.900 evrov

Policija in Javna agencija za civilno letalstvo RS sta neposredno po uveljavitvi nove zakonodaje pristopili k aktivnostim za sodelovanje, ena izmed teh je bila tudi izvedba skupnih nadzorov nad operatorji brezpilotnih letalnikov oziroma nad piloti na daljavo. V letu 2021 so izvedli dve skupni akciji, eno v mesecu juniju in drugo v avgustu. Pri nadzoru se uporablja DJI AeroScope, s pomočjo katerega se odkrivajo sistemi brezpilotnih letalnikov in njihovi piloti na daljavo na določenem področju. V letu 2022 se načrtuje povečanje števila tovrstnih nadzorov.

Hkrati je Agencija zlasti v drugi polovici leta 2021 prejela več prijav v zvezi s kršitvami zakonodaje s področja brezpilotnih letalnikov. Prijavitelji so bile večinoma fizične osebe, nekaj prijav je bilo anonimnih. "Največ predlogov za uvedbo prekrškovnih postopkov pa smo prejeli s strani pristojnih policijskih postaj," so sporočili iz Agencije.

Kot že omenjeno, je bilo pravnomočno zaključenih 17 prekrškovnih postopkov, v katerih je bilo izdanih 11 odločb o prekršku in en plačilni nalog. V devetih primerih so bile izrečene globe v skupnem znesku 10.900 evrov, v treh opomin, v petih primerih pa opozorilo.
http://bit.ly/Navodilo123 Podpora za N26 Mastercard za Slovenijo

Jerry000 ::

Torej če prav razumem, z Mini 2 ni problemov za soglasje lastnikov glede na to da do 500g ni potrebno.
Nekako ne razumem...zakaj kupujete mini 2, če pa je toliko enih soglasij, prepovedanih con, praktično zelo omejeno letenje glede fotk a vseeno se kupuje in fotka. Rad bi kupil drona, ampak nekako ne vem kaj bi z njim če je vse prepovedano kar bi rad fotkal zase

Mare2 ::

Jerry000 je izjavil:

Torej če prav razumem, z Mini 2 ni problemov za soglasje lastnikov glede na to da do 500g ni potrebno.
Nekako ne razumem...zakaj kupujete mini 2, če pa je toliko enih soglasij, prepovedanih con, praktično zelo omejeno letenje glede fotk a vseeno se kupuje in fotka. Rad bi kupil drona, ampak nekako ne vem kaj bi z njim če je vse prepovedano kar bi rad fotkal zase


To, da je vse prepovedano, je možno trditi zgolj, če primerjam z omejitvami v cestnem prometu in rečem: Brez veze kupiti avto in se voziti z njim, če ne smeš voziti po levem pasu ali po nasprotnem pasu po avtocesti. Še bolj brez veze pa je, ko moraš ustaviti pred železniškim prehodom,ko se rampe spustijo. Ali pa, brez veze voziti se z avtom, ker moraš na prehodu za pešce spustiti mimo pešce, ki prečkajo cesto.

Pa le ni taka logika, kajne?
Na izpitu za avto se naučiš, da komot lahko voziš po desni strani, dostikrat je na semaforju prižgana zelena luč, dostikrat so tudi železniške rampe dvignjene in na avtocesti je dovolj prostora na pravilnem desnem pasu.

Sicer sem že gor napisal. Izpit za Mini 2 ni obvezen, je priporočljiv. Tam je tudi učno gradivo, ki pa ga je dobro prebrati malo bolj kot je to storil GupeM in tukaj sral nebuloze.

Če se boš poglobil, boš videl, da je še ogromno možnosti v zraku za dronček, sploh Mini 2, ki tehta zgolj 238 gramov. :)
http://bit.ly/Navodilo123 Podpora za N26 Mastercard za Slovenijo

Mare2 ::

Jerry000 je izjavil:

Torej če prav razumem, z Mini 2 ni problemov za soglasje lastnikov glede na to da do 500g ni potrebno.
Nekako ne razumem...zakaj kupujete mini 2, če pa je toliko enih soglasij


Še tole:
2D aplikacija, spletna stran vključuje tudi informativno omejitev za letenje nad naseljenimi področji (glej opozorilo spodaj)

Tole bom bolj po domače napisal glede soglasja lastnika.

Upoštevajoč omejitve na zgornjem linku, če se nahajaš na nekem nepozidanem travniku lahko brez soglasij slikaš, snemaš, počneš vragolije... Od tam recimo lahko posnameš tudi hiše. Tisti trenutek, ko pa si z dronom nad hišo pa moraš imeti soglasje lastnika in moral bi o takem letu obvestiti CAA, še celo 12 ur prej. Skratka, pomembno je, kje se dron nahaja in ne kaj slika.
(To je bilo precej poenostavljeno povedano).
http://bit.ly/Navodilo123 Podpora za N26 Mastercard za Slovenijo

GupeM ::

O kakšnih nebulozah spet sanjaš? Ti dam link na drugi post, ki sem ga napisal:

https://slo-tech.com/forum/t675683/p745...

To je kopirano iz gradiva, objavljenega na CAA spletni strani.

Pa da dopolnim še prejšnji post Mareta: V Triglavskem narodnem parku je prepovedano leteti, razen z dovoljenjem TNP.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: GupeM ()

Jerry000 ::

Pa ravno v Triglavskem narodnem parku bi ble ful lepe fotke :D

Mare2 hvala za link in pojasnilo z avtom, to je res. Naučit se kje se lahko voziš in predvsem poenostavljeno da je pomembno kje se dron nahaja. Mika me sicer fotkat kak tloris mesta in pa itak narava ali v gorah in seveda Mini2

Mare2 ::

Jerry000 je izjavil:

Pa ravno v Triglavskem narodnem parku bi ble ful lepe fotke :D

Mare2 hvala za link in pojasnilo z avtom, to je res. Naučit se kje se lahko voziš in predvsem poenostavljeno da je pomembno kje se dron nahaja. Mika me sicer fotkat kak tloris mesta in pa itak narava ali v gorah in seveda Mini2


Tloris mesta boš težko, ker bi moral pridobiti precej soglasij lastnikov hiš. :)

Lahko pa se osredotočiš na nekaj hiš. Narediš 3d scan z mini 2.

Npr.
http://bit.ly/Navodilo123 Podpora za N26 Mastercard za Slovenijo

GupeM ::

Jerry000 je izjavil:

Pa ravno v Triglavskem narodnem parku bi ble ful lepe fotke :D

Exactly. Je kdo že poskusil dobiti dovoljenje? Je težko, ali je to bolj zato, da ne leti tam ravno vsak s 5 min časa?

Če bi recimo dobili 3 prošnje na vikend za po kakšno uro ali dve, ne vem zakaj bi bila težava dati dovoljenje. Če je pa 100 prošenj na vikend, potem pa itak da omejiš.

Sicer pa če rabiš gore imaš tudi kamniško-savinjske Alpe z Logarsko dolino. Potem pa še precej hribovitega terena v predalpskem svetu ... Se da marsikaj preleteti.

Sicer je pa treba biti pozoren tudi na razna mala vzletišča po Sloveniji, kjer sploh ne veš da obstajajo. Na aplikaciji, CAA so sicer označena, na zemljevidu od DJI appa jih pa ni. In je kar malo zoprno. Okoli LJ imaš recimo Sostro, Brezovica, Podpeč, in Kamnik (Dolsko ni več? Ve kdo?). Sicer so to omejitve z majnin radijem (500 m), je pa vseeno treba biti pozoren, da ni kje v bližini kaj takšnega.

Mare2 ::

GupeM je izjavil:

Na aplikaciji, CAA so sicer označena, na zemljevidu od DJI appa jih pa ni. In je kar malo zoprno.


Ja, je. Tudi če te dobijo je drago. :)
Jaz imam link do aplikacije CAA 2D aplikacija kar na mobitelu. Sploh če sem kje na meji kliknem na krogec na levi in ti točno pokaže kje se nahajaš. :)
http://bit.ly/Navodilo123 Podpora za N26 Mastercard za Slovenijo

GupeM ::

Ja, saj se da. Najbolje je pred letom preverit, če je kje v bližini, pa se po možnosti izogniti zadevi oz ne leteti tam v bližini. Bi pa blo fajn, da bi še v DJI appu kazalo, kjer bi lahko v realnem času videl kako blizu si. Jaz včasih letim tam okrog Sostra, pa potem nekako ne upam preblizu tistemu delu oz ne vem natančno do kam lahko grem, tako da raje letam kje drugje, kjer sem bolj svoboden. Pa še velikokrat tam nekdo leti z avionom in dela kroge nad Sostrom, Zalogom in Kašljem.

Mare2 ::

Če bo šel kdo poslikat Jezero Jasna, je čisto na meji TNP.
Če se držiš pravil, je treba biti zelo natančen. :)
Približaš zgoraj omenjeni zemljevid itd. Ne vem, zakaj bi se bal biti blizu.
http://bit.ly/Navodilo123 Podpora za N26 Mastercard za Slovenijo

V-i-p ::

Samo pišete pa tudi take kot, da si nad Pentagonom in te bodo zaprli, če boš nekaj minut nekaj metrov znotraj koridorja TNP-ja?
Kar lahko storiš danes, ne odlašaj na jutri. Raje reci, da si naredil že včeraj!

Mare2 ::

GupeM je izjavil:

O kakšnih nebulozah spet sanjaš? Ti dam link na drugi post, ki sem ga napisal:
https://slo-tech.com/forum/t675683/p745...
To je kopirano iz gradiva, objavljenega na CAA spletni strani.


Napisal si nekaj sporočil, nekatera so bila nebuloza oz. nepravilna. Mislim, da je prav, da morebitni bralci, sploh začetniki vedo, kaj je res in kaj ni. In prosim, ne vztrajaj.
---------------
Ni res naslednje, kar si napisal. Citiram:
---------------------
Ni čisto res. Z nobenim dronom ne smeš načrtno leteti nad ljudmi. Razen, če so ti ljudje seznanjeni s tem in ti dajo dovoljenje za to (tako imenovane vpletene osebe). Recimo če snemaš z njim reklamo ali kakšen spot, pa rabiš takšen posnetek. Sicer pa se moraš letenju nad ljudmi izogibati.

-----------
Usposabljanje in izpit sem delal par mesecev nazaj. Kopiral sem pa tekst direktno iz gradiva, objavljenega na spletni strani CAA, katerega moraš predelati pred opravljanjem izpita. Žalostno, da si takšen majster, pa tega ne veš. Če ne verjameš, odpri gradivo za usposabljanje, ki si ga baje opravil. Bolj natančno poglavje P1/9-L4/4 z naslovom Seznanitev z okoljem, v katerem poteka operacija.

-------------


Je potem tudi McGajver napisal, kaj je prav.

V-i-p je izjavil:

Samo pišete pa tudi take kot, da si nad Pentagonom in te bodo zaprli, če boš nekaj minut nekaj metrov znotraj koridorja TNP-ja?


Jaz osebno nikoli nikomur ne bom svetoval, naj krši pravila. Tako kot nikomur ne bom rekel, naj z avtom zapelje v križišče, ko na semaforju gori rdeča luč kot tudi ne, da naj leti v Centru Ljubljane nad Tromostovjem in s tem ogroža helikopterje.

Vsak naj se sam odloči, kaj bo počel tako na cesti kot v zraku. :)
http://bit.ly/Navodilo123 Podpora za N26 Mastercard za Slovenijo

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Mare2 ()

GupeM ::

V-i-p je izjavil:

Samo pišete pa tudi take kot, da si nad Pentagonom in te bodo zaprli, če boš nekaj minut nekaj metrov znotraj koridorja TNP-ja?

To je ogromen problem v Sloveniji. Ne samo pri letenju z dronom, ampak povsod.

Saj samo za malo časa samo malo kršim predpise.

Naslednjič za malo več časa malo več kršim predpise.

Nazadnje pa za dolgo časa veliko kršim predpise.

Potem pa na forum jokat, kako so policaji, redarji in inšpektorji navadni inkasantje.

Jerry000 ::

Kako je pa s tujino in droni? Je že kdo potoval in vzel dron (mogoče mini2) s sabo?

GupeM ::

Kaj pomeni tujina? Če misliš znotraj EU, veljajo (skoraj?) enaka pravila po celotni EU. Torej registracija operaterja in izpit ti veljata po celi EU. Zunaj EU pa so pravila verjetno podobna, ampak jih je pametno preveriti.

Drugače pa preveriš na nacionalnih letalskih agencijah kje so omejitve in kakšna so pravila.

FireSnake ::

Odločil sem se za nakup DJI Mini 2.

Kakšna je razlika "fly more":
med tem:
https://geizhals.eu/dji-mini-2-a2417112...
in tem:
https://geizhals.eu/dji-mini-2-fly-more...

slednji iam zraven več "šare".

Še to: želel bi VR očala in prenos slike iz drona na VR. Je to mogoče dokupiti?
Bral sem, da gre (brzinsko iskanje).
Kaj je dober nakup ko govorimo o VR očalih?
Poglej in se nasmej: vicmaher.si

wcpapir ::

FMC ima več opreme zraven.

GupeM ::

Prvi link je samo dron, ena baterija, kontroler in kabli ki spadajo zraven, pa mislim da en dodaten komplet rezervnih propelerjev.

Drugi link je pa FMC (Fly More Combo). Imaš pa dron, tri baterije, kontroler in kabli ki spadajo zraven, trije dodatni kompleti propelerjev, polnilec za tri baterije, 18 W adapter za polnjenje, torbica. Mogoče še kaj.

Kakorkoli, po mojem mnenju se splača vzet FMC. Če že greš letet, potem je fajn da lahko vsaj nekaj časa letiš. Pol ure z eno baterijo je v kontroliranih pogojih in da baterijo izprazneš na 0, česar pa ne priporočam. Tako da jo pač sprazniš v 20 minutah na ene 20 %, potem pa pristaneš, zamenjaš in letiš naprej z drugo.

O VR pa nimam pojma. Vem samo da rabiš opazovalca, če letiš z očali.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: GupeM ()

FireSnake ::

Hvala obema za informacijo.

GupeM je izjavil:

Vem samo da rabiš opazovalca, če letiš z očali.


Opazovalca?
Poglej in se nasmej: vicmaher.si

V-i-p ::

GupeM je izjavil:

V-i-p je izjavil:

Samo pišete pa tudi take kot, da si nad Pentagonom in te bodo zaprli, če boš nekaj minut nekaj metrov znotraj koridorja TNP-ja?

To je ogromen problem v Sloveniji. Ne samo pri letenju z dronom, ampak povsod.

Saj samo za malo časa samo malo kršim predpise.

Naslednjič za malo več časa malo več kršim predpise.

Nazadnje pa za dolgo časa veliko kršim predpise.

Potem pa na forum jokat, kako so policaji, redarji in inšpektorji navadni inkasantje.

Ja, saj je res tako, se strinjam.
Kar lahko storiš danes, ne odlašaj na jutri. Raje reci, da si naredil že včeraj!

GupeM ::

FireSnake je izjavil:

Opazovalca?

Seveda. Z dronom lahko letiš samo line-of-sight. To pomeni, da ga moraš vedno imeti na očeh brez tehničnih pripomočkov, kot je recimo daljnogled (očala niso tehnični pripomoček).

Lahko pa letiš z očali, vendar v tem primeru rabiš nekoga, ki drona opazuje line-of-sight in lahko komunicira s tabo.

To velja za letenje zunaj. Za letenje v zaprtih prostorih pravila CAA ne veljajo.

V-i-p je izjavil:

Ja, saj je res tako, se strinjam.

Ja, če boš na hitro z dronom odletel 10 metrov znotraj meje ti verjetno nihče ne bo težil. Prvič v tistem kratkem času te niti dobil ne bo, če pa že, pa kvečjemu samo opozorilo. Še posebej če bi bilo očitno, da si se takoj vrnil, ko si ugotovil svojo napako. Ampak ko koga opozorijo, pa slišiš celo kaj takšnega:

"Samo v oranžno sem pospešil, pa mi je redar zatežil. K sreči mi ni dal kazni, ampak težit je pa moral. Misli, da je šerif."

Namesto da bi rekel hvala bogu, da me je samo opozoril in da ni bil tam policaj, ki je ravno zjutraj izvedel, da ga žena vara s njegovim kolegom.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: GupeM ()

link_up ::

Opazovalca hehe...right. :) Fpv je cist poglavje zase...rabis pa dosti bw, tako da pametno pri freq. :)
In and Out

GupeM ::

link_up je izjavil:

Opazovalca hehe...right. :) Fpv je cist poglavje zase...rabis pa dosti bw, tako da pametno pri freq. :)

Ja, opazovalca.

12. člen uredbe o sistemih brez pilotnih zrakoplovov

http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPred...

Poglej si videe na YT. Vsi imajo opazovalca zraven.

Mare2 ::

Uredba govori, da moraš imeti pridruženega opazovalca. Ti pa govoriš o opazovalcu. :)

To je čisto nekaj drugega.Zato se ti nekateri čudijo.
http://bit.ly/Navodilo123 Podpora za N26 Mastercard za Slovenijo

GupeM ::

Razloži prosim.

Ker uredba ne govori o ničemer. Je samo napisano v njej. Kar je čisto nekaj drugega.

In ni uredba, ampak uredba o sistemih brez pilotnih zrakoplovov, kar je čisto nekaj drugega.

Ugl, iz te teme se umikam, ker niste sposobni normalne komunikacije. Namesto da bi zadevo normalno razložili, odgovarjate v posmehljivem tonu in odgovarjate brez navedbe kakršnih koli virov, ampak se odpirate zgolj na to, da vi to veste in je tako prav. Saj ni čudno, da splošna populacija ne mara ljudi z droni, če ste tako faking prevzetni in oh in sploh.

Verjetno napizdite tudi folk, ki vas pride vprašat kaj počnete. Ali pa ki vam reče da nehajte snemat njihovo hišo. Namesto da bi ga povabili, da pride pogledat kaj sploh počnete in da v resnici ne vohunite za njim.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: GupeM ()

Mare2 ::

FireSnake je izjavil:



Še to: želel bi VR očala in prenos slike iz drona na VR. Je to mogoče dokupiti?
Bral sem, da gre (brzinsko iskanje).
Kaj je dober nakup ko govorimo o VR očalih?


Kaj pa tole? Je precej popularno med slovenskimi dronarji. :)

http://bit.ly/Navodilo123 Podpora za N26 Mastercard za Slovenijo

s1m0n ::

Kaj je trenutno dober dron samo za fotografijo... (torej brez poudarka na video).
Seveda je lahko tudi kaj rabljenega, študiral sem nekje do 700EUR.

Glede FPV pa je po trenutni uredbi potreben opazovalec, ki ima drona vedno na vidiku...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: s1m0n ()

GupeM ::

s1m0n je izjavil:

Glede FPV pa je po trenutni uredbi potreben opazovalec, ki ima drona vedno na vidiku...

Kaj pa ti bluziš? Ti bo majster mare povedal, da to ni res. Potreben je pridruženi opazovalec, kar je seveda nekaj povsem drugega. Za več info se posvetuj z majstrom maretom. On ve.

TehDucky ::

Nimam drona, malo sem seznanjem s temi območji kje se ne sme vzleteti okoli letališč, in pa potem v višini 50m malo bolj naokoli večjih letališč.

Ne mislim nič slabega, ampak samo kot vprašanje. A obstaja kakšna možnost da v oranžnem krogu okoli letališča vseeno vzletiš?

Namreč sem ravno v oranžnem polju in pri povpraševanju za sončno elektrarno je imel gospod s seboj drona, da bi posnel streho.
No ko ga je izvlekel, je nesrečno ugotovil, da se sploh noče dvigniti in da ne bo nič. Predvidevam, da je imel DJI, kar je bil podoben, kot ga ima brat in vem, da preko GPSa točno ve kje je in so potem omejitve.

Imajo lokacijsko "bremzo" tudi ostale znamke?

Kaj pa da vzletiš 1-2m nad streho, radar verjetno še ne zazna tega? Vem, da si z dronom praktično že 1m od tal v ilegali, govorim teoretično.

Mare2 ::

s1m0n je izjavil:

Kaj je trenutno dober dron samo za fotografijo... (torej brez poudarka na video).
Seveda je lahko tudi kaj rabljenega, študiral sem nekje do 700EUR.

Glede FPV pa je po trenutni uredbi potreben opazovalec, ki ima drona vedno na vidiku...

Tale zgoraj na videu ima Zoom. Zelo ga hvali, seveda za fotografijo.
http://bit.ly/Navodilo123 Podpora za N26 Mastercard za Slovenijo

Mare2 ::

TehDucky je izjavil:

Nimam drona, malo sem seznanjem s temi območji kje se ne sme vzleteti okoli letališč, in pa potem v višini 50m malo bolj naokoli večjih letališč.

Ne mislim nič slabega, ampak samo kot vprašanje. A obstaja kakšna možnost da v oranžnem krogu okoli letališča vseeno vzletiš?

Namreč sem ravno v oranžnem polju in pri povpraševanju za sončno elektrarno je imel gospod s seboj drona, da bi posnel streho.
No ko ga je izvlekel, je nesrečno ugotovil, da se sploh noče dvigniti in da ne bo nič. Predvidevam, da je imel DJI, kar je bil podoben, kot ga ima brat in vem, da preko GPSa točno ve kje je in so potem omejitve.

Imajo lokacijsko "bremzo" tudi ostale znamke?

Kaj pa da vzletiš 1-2m nad streho, radar verjetno še ne zazna tega? Vem, da si z dronom praktično že 1m od tal v ilegali, govorim teoretično.


Ponekod ima DJI seveda blokade, ne moreš not. V določenih primerih se da odklenit kar v aplikaciji DJI fly (najdi v menuju), vendar je ta odklep samo za DJI, ne odreši te morebitnega prekrška po Uredbi in kake kazni, o katerih sem pisal zgoraj.

Je pa DJI z januarjem letos npr. pri Mini 2 in Air 2S izdal SDK. Torej, se z dronom lahko upravlja tudi z drugimi aplikacijami, nekatere ne omejujejo. Poizkusi z Litchi. :) Pa še nekaj je takih. Čisto sveža stvar.

Pa previdno v zraku, neba si ne delimo samo s pticami. Tudi s helikopterji, avioni. :) Pa še cel kup redarjev so že usposobili za kontrolo letalcev z brezpilotnimi letalniki. :)
http://bit.ly/Navodilo123 Podpora za N26 Mastercard za Slovenijo

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Mare2 ()

s1m0n ::

GupeM je izjavil:

s1m0n je izjavil:

Glede FPV pa je po trenutni uredbi potreben opazovalec, ki ima drona vedno na vidiku...

Kaj pa ti bluziš? Ti bo majster mare povedal, da to ni res. Potreben je pridruženi opazovalec, kar je seveda nekaj povsem drugega. Za več info se posvetuj z majstrom maretom. On ve.


Se ne čudim glede na to, da od kolegov, ki imajo drona jih večina sploh ne ve za to ureditev ali, da je sploh potrebno kaj vedet o uporabi dron...

A kak Mavic 2 se splača rabljen? Ali je bolje iti na Air/Air2?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: s1m0n ()

MacGyver141 ::

Mogoče iz vidika rezervnih delov je bolje Air 2 (Za Mavic 2 in Air je že mal težko baterijo dobit). Pa tudi Mavic 2 je glih par gramov težji od 900g in pade v A3 kategorijo.

Zgodovina sprememb…

s1m0n ::

Bom pogledal za kakšnim Air 2... Sem pa čisto pozabil pogledat težo pri Mavicu 2, da sta oba modela malenkost preko 900g.

Mare2 ::

s1m0n je izjavil:

Bom pogledal za kakšnim Air 2... Sem pa čisto pozabil pogledat težo pri Mavicu 2, da sta oba modela malenkost preko 900g.


Če bo ta tabela kaj pomagala. :)
http://bit.ly/Navodilo123 Podpora za N26 Mastercard za Slovenijo

Sharp999 ::

Zanima me, kako je z majhnimi droni za cca do 50eur ? Malo za zabavo, vem da držijo le kake 5-10min in domet imajo do cca 30m recimo. Katerega priporočate za takšen majhen denar?

Mare2 ::

Sharp999 je izjavil:

Zanima me, kako je z majhnimi droni za cca do 50eur ? Malo za zabavo, vem da držijo le kake 5-10min in domet imajo do cca 30m recimo. Katerega priporočate za takšen majhen denar?

Iz tega, kar berem na FB in forumih tile droni večinoma že po 15 minutah "kar nekam odfrčijo" in ga ne najdeš več. Stran vržen denar.

Jaz sem svojega minija 2 prodal. Vsekakor raje priporočam, da kupiš kakega rabljenega DJI Mini 2 FMC za 420 EUR. So še na bolhi ali na FB. Tam je ena skupina DJI Slovenija Oglasi. Čez eno leto ga lahko prodaš za recimo 350 EUR. Pa boš imel dober dron.

Če nimaš gotovine, kupi na Bigbangu na obroke. :)
http://bit.ly/Navodilo123 Podpora za N26 Mastercard za Slovenijo

Sharp999 ::

Jaz bi rabil en dron recimo samo za v hribe, se pravi da je majhen da gre v ruzak. In da posnamem tistih 10min malo hribe oziroma malo iz ptičje prespektive.
1
2
3


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Dji mini 3 pro vs Dji mavic air 2

Oddelek: Kaj kupiti
183025 (1527) stuhecd
»

Nakup drona (100€)

Oddelek: Kaj kupiti
253941 (2973) sivistol
»

Kateri izpit za dron DJI MAVIC AIR 2

Oddelek: Pomoč in nasveti
299997 (7613) Clubraider
»

Začela veljati strožja uredba o brezpilotnih zrakoplovih (dronih) (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
5715031 (11369) Mare2
»

Mavic mini za fotkanje?

Oddelek: Loža
335502 (4227) cordoba

Več podobnih tem