» »

Klinasti jermen DIY menjava

Klinasti jermen DIY menjava

phuntaox ::

Pozdravljeni,

prosim za kratkih par besed avtomehanične asistence:

Kupil F.Fiesto mk4 1998 (1.3 Endura mašin) made in Germany:), zelo malo kilometrov (63k - starejši sorodnik), zato bi ga rad vzdrževal, da bo deloval še vsaj dva,tri krat toliko (rje je zaenkrat malo). Ne bi rad za vsak prdec skakal okrog mehanika + imam veliko željo naučit se poštimati osnovne, enostavno dostopne zadeve. Haynes Manual že prispel:), a mi trenutno nič ne pomaga.

imam dve težavi:
- Rad bi menjal klinasti jermen (avto nima ne klime, ne servo vol.), ki žene vodno pumpo in alternator. Mislim, da je jermen še original, med zobci je guma že razpokana. Oznaka na jermenu: Motorcraft 98FB-6C301-AA AV10 826 LE R742A (a je to s krepkim nazivna dimenzija jermena?). Na internetu ga seveda ni nikjer za najti, se pa najde Bosch, Contitech, Dayco, SKF itd. ->
PROBLEM: dimenzije jermena? S pomičnim merilom sem izmeril širino jermena 11,3mm, strani z rezervnimi deli pa za ta model avta predlagajo ali 10×800 oz. 10×825, pa tudi Boschevega 11,9×825! Dolžino sem izmeril z vrvjo- cca 85cm minus palec, tako da je kar 825mm, oz. 826mm. Katero širino naj vzamem? Trenutni jermen gre na videz zelo na tesno v vse tri plastične jermenice. Na pogled sodeč bi 10mm bil malo preozek (slab oprijem?), 11,9mm pa malenkost preširok (nočem, da razkolje jermenice). Ali je tudi original jermen deklarirano 10×826, "v resnici" pa 11,xy×826? Ne vem, kako točno se proizvajalci držijo teh mer...?
Seveda je to vse moje totalno začetniško čudenje in najbrž preveč kompliciram, ampak ne bi rad česa zamutil, pri čem tako enostavnem.
Katero dimenzijo (in znamko, če smo že pri tem) naj torej vzamem?

-Drugo; Motor v hladnem vremenu rahlo rožlja s frekvenco približno 1-1,5 Hz, in rožljanje je pogojeno z obrati. Sliši se kot nežno premlevanje, oz. kot pralni pomivalni pomivalni stroj:)

Kaj se v motorju vrti tako počasi..bi lahko bila črpalka za olje ali razdelilna kapa? Po načrtih sodeč, sta obedve gnani od odmične gredi, ki se, kolikor sem se podučil, vrti s polovično hitrostjo "glavne" gredi. Slednji dve sta povezani z verigo. Ali je lahko "chain tensioner?" :8)
Pred pol leta tega ni bilo slišati, zdaj se sliši vsako jutro, tudi če ni zelo mrzlo in še kar nekaj kilometrov, dokler se ne ogreje dobro.
Olje je na sredini med max-min, zadnja menjava cca. 15kkm nazaj oz. 2,5 leti. Pred tem menjano precej pogosteje. V kratkem se lotim tudi olja+filtra. Ali lahko samo menjava olja to popravi, ali bo samo blažilo simptome nečesa potencialno katastrofalnega?

Za kakršen koli odgovor - ISKRENA HVALA

luxxx7 ::

Pozdravljen,

Dopiši še oznako motorja...
Enaka kataloška številka za tvoj klinasti jermen (mikro jermen) velja za proizvajalce ContiTech,SKF... Osebno bi vzel ContiTech (cena jermena ~5€). Glede širine nimam pojma, ampak če imajo vsi takšne kataloške, nevem zakaj bi kompliciral...
Glede zvoka iz motorja, bo povedal kakšnem strokovni mehanik ko bo to slišal, preko zaslona težko ocenjevat to. Ampak mislim, da lahko za prvo privoščiš motorju novi filter olja ter olje.
(Oljni filter Mann ~7€ + Olje z viskoznostjo 10W40 (npr. Ford Formula Plus 10W-40 oziroma zadostiti mora specifikaciji SJ/A3), ki ima ceno ~6€/liter) V tvoj motor gre najbrž z filtrom 3,25 litra. Osebno bi menjal vse filtre (olje,zrak,gorivo,kabina) in bo avto najbrž lažje zadihal. Če to vse urediš sam, ne verjamem da te pride takšen servis z materialom vred več kot 100€.

phuntaox ::

oznaka motorja je JAS-J4C.

Glede kataloških številk ne vem, jaz sem na par straneh z rez. deli vnesel znamko, letnik, model avta in mi je pokazalo izbiro. S tem, da je med njimi 10×825 in hkrati 11,9×825.

Glede olja piše v knjižici različno: 5W40 ali 10W40 ali 10W30, ustrezati mora API-SG/CD ali
API-SH/CD. Na internetih sem večkrat zasledil, da je za te motorje 5W30. Trenutno je v motorju Motorcraft 5W30 (uradni serviser nalil) + cca. nekaj manj kot pol litra nekega 10W40. Ni mi sicer všeč, da je olje zmešano, a to je foter not zlil in pravi, da vse to čist ok.
Sem bral na forumih - eni pravijo ni panike, drugi pravijo ni dobro, tretji pravijo panika, jaz pa nimam pojma, ali občutka. Ali se viskoznost "pomeša" ali se olje v mrzlem loči na dva dela...

dxx ::

Če je mehanski zvok ko rožlja je lahko tudi plastika okoli motorja, lahko rožlja termična prevleka okoli izpušnega kolektorja itd... Če pa se sam motor trese in rožlja, pa najprej preveri v katerem delu motorja se to dogaja.
Jermen je stegnjen po domače. Pojdi v trgovino z avtomehaničnmi deli, pokaži prometno in bodo po številki šasije ugotovili kakšen jermen ustreza.Jeremen pa se v vsakem primeru napenja ob montaži- je nastavljiv-priporočeno brskanje po youtubu. Nekako se znajdi in zablokiraj jermenico, uporabi gedoro, pa z občutkom.

dxx ::

Kar se olja tiče bi jaz natočil Castrol 5-40(na netu dobiš 4l je 38,90) , menjavaš olje in filter na eno leto, filter zraka na 2 leti in ob nakupu zamenjaš bencinski filter, potem vsake tri leta.Ne pozabi na svečke, jaz bi jih zamenjal, potem pa vsakih 30.000km Dosti fino je če se vzdrževanja redno poslužuješ da avto dela.
Govorim iz izkušenj, imam doma vozno in registrirano hondo staro 26. let(ker sem ljubitelj) in še enega daily driverja(tudi japonca), da dirkalnega gokarta sploh ne omenjam. Imam tudi skuter in vse zadeve na teh vozilih popravljam sam. Pa ne da se hvalim se, vse sem se naučil sam, hehe, ampak žoga ni zame, če je pa vonj po bencinu sem pa takoj zraven... Čisto vsega ne znam, se pa hitro učim in preizkušam. Če pa rabiš kak dodaten nasvet mi pa lahko pošlješ ZS
lp

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dxx ()

phuntaox ::

dxx je izjavil:

Če je mehanski zvok ko rožlja je lahko tudi plastika okoli motorja, lahko rožlja termična prevleka okoli izpušnega kolektorja itd... Če pa se sam motor trese in rožlja, pa najprej preveri v katerem delu motorja se to dogaja.
Jermen je stegnjen po domače. Pojdi v trgovino z avtomehaničnmi deli, pokaži prometno in bodo po številki šasije ugotovili kakšen jermen ustreza.Jeremen pa se v vsakem primeru napenja ob montaži- je nastavljiv-priporočeno brskanje po youtubu. Nekako se znajdi in zablokiraj jermenico, uporabi gedoro, pa z občutkom.


Ne vem, če sploh je kaka plastika okoli motorja:) bolj se sliši kot neko rotirajoče gibanje :/ prihaja tam nekje zadaj oz. od znotraj levo (jermenice, pumpe, ketna, "nategovalec" ketne:) ?). Lahko je sicer slišna varka. Moram si uštimat "sluhovod" ala navojno palico navito v kos lesa, da prislonim na uho pa malo prislonim sem in tja, pa bom kaj več vedel povedati.

Ne mi jasno kaj si hotel povedat; da se jermen napenja ob montaži, zakaj bi blokiral (katero?) jermenico? V tej fiesti ga napnem kar z alternatorjem oz. njegovo pozicijo.

Drugače pa kot praviš, je fajn redno vzdrževat avto. To imam namen, pač kolikor se bom priučil.
Svečk se zaenkrat ne dotikam, pa čeprav bi jih blo dobro že menjat - baje rade zrjavijo v blok in baje so že večkrat počile, potem pa jih je j. ven spravljat. Pri meni že izgleda malo zarustano, bi moral najprej en "penetrating oil" kupit..=?


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

golf 6 1.2 tsi

Oddelek: Na cesti
254929 (3867) hojnikb
»

Nakup volvo s60/v70 - izkušnje, mnenja, nasveti?

Oddelek: Na cesti
1620120 (9240) scobidoo
»

Drag servis? (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Na cesti
27672580 (46524) D3m
»

Opel Corsa ali Renault Clio ? (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
6226624 (25036) žana
»

Kam izginja motorno olje? (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
5235648 (33887) jalovec09

Več podobnih tem