» »

Robobrc

Robobrc

snow ::

Danes sem se malo oglasil na FRI, da si ogledam evropsko tekmovanje v robotskem nogometu. Zadeva je na vso moč zabavna... imam pa nekaj vprašanj, upam, da mi bo kdo znaj pojasniti.

Gre za prepoznavanje robotov in določevanje smeri. Kamere so nekje 2 metra nad igriščem, roboti pa majo na 'glavah' prilepljenje barve nalepke in sicer naj bi imeli eno barvo za barvo moštva in eno za prepoznavanje določenega igralca, videl pa sem da je vsaj ena ekipa imela vse robote enako označene. Kako jih prepoznajo med sabo?

Potem druga stvar, ki mi ni jasna, je kako lahko računalnik prepozna smer (kot zasuka) posameznega robota? Si pomaga z obliko (kvadratom) nalepke, ki jo ima robot na glavi?

Zakaj roboti igrajo, kot trop zmedenih ovc? Oz. bolj so me spominjali na kakšne ose :) Je problem v prepoznavi ali algoritmih vodenja? (Scene kot so da gre žoga cez celo igrišče roboti pa se vozijo nekje v kotih ali nadlegujejo katerega od golmanov).
Random mutation plus nonrandom cumulative natural selection - Richard Dawkins

blabla ::

Tole je še boljše.

Še ene par filmčkov se potika nekje po netu. Izgledajo zelo coolsko. :))

edit: Našel nekaj link

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: blabla ()

Thomas ::

Coool ... obetavna veja AI - IMHO.

:)
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

DSmidgy ::

Kako jih prepoznajo med sabo?

Drugače pomoje sploh ni važno da jih upravljalc (in občinstvo) loči. Važno da jih loči računalnik. Če je tako kot praviš je ena od možnosti da jih "sledijo" - to je da računalnik ve kje je bil pred 0.1 sekunde in kje je sedaj ugotovi kateri robot se je sploh lahko tja premaknil (največkrat - če ne vedno - najbližji prejšnji točki).

Potem druga stvar, ki mi ni jasna, je kako lahko računalnik prepozna smer (kot zasuka) posameznega robota?

A mu je treba? Saj ga je on zasukal. Če se pa recimo butne ob steno pa lahko random (no - po predvidevanju kam je obrnjen) določi obrat in nato premik. In ko se premakne za 1cm računalnik spet ve kam je robot obrnjen.

Zakaj roboti igrajo, kot trop zmedenih ovc? Oz. bolj so me spominjali na kakšne ose :) Je problem v prepoznavi ali algoritmih vodenja? (Scene kot so da gre žoga cez celo igrišče roboti pa se vozijo nekje v kotih ali nadlegujejo katerega od golmanov).

To je umetna inteligenca - pač ni popolna. Vozijo v kotih - to je lahko zaradi tega ker se zaleti in računalnik izgubi podatek o usmerjenosti robota in potem poskuša ugotoviti smer. Glede tega da tvoj robot nadleguje golmana (če je seveda nasprotnikov) se pa sploh ne zdi kot slaba ideja :)

Brane2 ::

O robobrcu je blo že velikokrat govora- tudi na ST.

Sploh pa smo v reviji imeli članek avtorjev, kjer govorijo o problemih prepoznavanja vzorcev in odziva v realnem času, kot so jih izkusili pri razvoju tega žogobrc teama.

Bom poiskal stvar in če mi jo rata najt, jo dam na server in postam link...

realmojo ::

Lep pozdrav, slo-tech!
Na FRI informativnem dnevu sem si ogledal zelo razburljivo robobrc-tekmo in glede
Zakaj roboti igrajo, kot trop zmedenih ovc?

bi rekel, da so bili na tisti tekmi robotki zelo uigrani, tako s samega "gibalnega" vidika kot tudi stratesko. Se mi zdi da mora racunalnik za taksno igro natancno vedeti poleg polozaja tudi smer posameznega robotka.

Lahko recete da sem imel privide, ampak robotki so dejansko izvajali "kombinacije", delali trike (obrat za 360) in so nasplosno vsaj po mojem mnenju delovali zelo inteligentno.

Ave programerji! :)

lp, Jure

Brane2 ::

Rahlo OT, a se mi zdi škoda odpirat novo temo za tole...


Dan, ko bom lahko robotu vrgel kluče od avta in mu reku naj zapelje avto v avtopralnico očitno ni več tako daleč...

FILMI...


Najbolj cool se mi zdi tazadnji filmček. Nova definicija za handshake :D :D

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Brane2 ()

snow ::

Ja, očitno sem gledal slabše ekipe v bojih, ker tiste, ki sem jih gledal so bile na koncu bolj pri dnu...

Vseeno mi še ni jasno kako ugotavlja smer? Tako da ga premakne malo naprej in izračuna premik in s tem določi smer?
Random mutation plus nonrandom cumulative natural selection - Richard Dawkins

DSmidgy ::

Ko rač. prvič premakne robota "vidi" kam je šel in tako pozna smer. Ko rač. robota obrne ve kam ga je obrnil in mu smeri ni treba računati (razen korigirati). More bit pa če mehanizem za ugotavljanje ob trkih. Ta je pa verjetno podoben kot si ti omenil. Pomoje ga samo premakne naprej in določi smer glede na prejšnjo pozicijo (pred recimo eno sekundo) - daljica med točkama.

To je ena možnost - tehnik je sigurno več.

snow ::

Me zanima tudi kako so taktiko igranja delali.
Zadnje čase vidim GA povsod. Tudi v razvoju taktike igranja tega nogometa. Možno?
Random mutation plus nonrandom cumulative natural selection - Richard Dawkins

jeti51 ::

Kot jaz vem, ne. Vsaj kakor mi je povedal kolega, ki je v ekipi, ki je bila (mislim da) 5. na svetovnem prvenstvu. Bi pa z GA gotovo lahko še dosti izboljšal na roke napisano taktiko. ;)

DSmidgy ::

Kaj pomeni GA? :D

snow ::

GA = genetic algorithm. Evolucijsko programiranje.

V čem je trik? Iščemo dobre rešitve neke stvari naprimer fuzbal taktike. Kako to? Probamo par različnih taktik(lahko random taktik) izberemo par najboljših in jih kombiniramo, mutiramo in dobivamo boljše in boljše taktike, ki dajejo več golov. :))

Ma samo bi lahko taktiko na tak način updejtali... človeška rešitev je dostikrat veliko slabša, kot pa neka dobro zevulirana rešitev. IMHO.

(Mogoče le kratice nisi vedel...)
Random mutation plus nonrandom cumulative natural selection - Richard Dawkins

DavidJ ::

Jst sem na informativnem tistega strica, ki je bil pri robotih, kr dost vprašal o njih.

Največja težava je v tem, da imajo prepočasne računalnike. Takrat so tam imeli P4 1,7 GHz in so rekli, da je zelo počasen, ker računalnik zelo težko hkrati obdeluje sliko, izračunava in pošilja podatke robotom. Kakšne posebne taktike pa ni. Vsak robot ima nalogo, da naj žogo le spravi v sosedov gol, omejeno oz. določeno jim je le območje gibanja (obramba, sredina, napad).

Smo pa zmagali tale EP. :)
"Do, or do not. There is no 'try'. "
- Yoda ('The Empire Strikes Back')

Trancedeejay ::

Seveda taktika je.Nasi imajo multiple vlogo - se pravi da imajo vsi roboti lahko med igro vse vloge...npr, tisti ki je blizji golu se postavi v gol,tisti,ki je blizji zogi se podi za zogo....tisti prej pa npr. prevzame vlogo branilca.Nimajo vse ekipe na robotkih po dve enaki barvi na vseh,nekateri imajo samo eno isto-to pomeni ekipa,druga barva pa dolocenega robotka.Potem del taktike nasih-slo je da racunalnik ze prej izracunava pozicijo robotka,preden do nje sploh pride.Res je da so nekateri robotki mostev zgledali zgubljeni in se vrteli - posebno se jim zmesa ce kdo zabliska s flesem in racunalnik nekaj casa rabi za lociranje,ker ni vidljivosti,osvetljenost igrisca pa je 1000 lux-ov.Sam imam veliko slik robotkov doma,oddajnika,racunalniskega programa....nekaj filmckov.Nasi so igrali zelo dobro.
Have a nice Day

Matt
Music is the key

Ghero0 ::

videl pa sem da je vsaj ena ekipa imela vse robote enako označene. Kako jih prepoznajo med sabo?
Se mi zdi, da je blo pr teh tko narjen da so jih na zacetku dolocl, ker naj bi bil kej potem jim je pa racunalnik sledil in tko se je za vsak trenutk vedl ker je ker. Lohk pa da se je vsakmu dodeljevala vloga ki je za tega agenta (robota) na tej poziciji najbolj primerna.

Potem druga stvar, ki mi ni jasna, je kako lahko računalnik prepozna smer (kot zasuka) posameznega robota? Si pomaga z obliko (kvadratom) nalepke, ki jo ima robot na glavi?
Vsak robot ima na sebi oz. na kapci dva kvadratka. eden je timska barva (rumena lai modra) drugi pa je za razločevanje med samimi roboti. Kot zasuka se seveda komot da izracunat. Sej mas dva kvadratka, mal zamaknjena in iz tega lahko v vsakem trenutku dolocis njegov kot...

Zakaj roboti igrajo, kot trop zmedenih ovc? Oz. bolj so me spominjali na kakšne ose :) Je problem v prepoznavi ali algoritmih vodenja? (Scene kot so da gre žoga cez celo igrišče roboti pa se vozijo nekje v kotih ali nadlegujejo katerega od golmanov).
Problem je lahko v vižnu ali pa seveda v slabi kodi. Zdej ce si gledal tekme k so igrale slabse ekipe pol je lohk problem tut pri obeh stvareh>:D ponavad je največji problem v vižnu, ker tit tut u iber dobra koda ne pomaga ce ne vidš dobr svojih robotov al pa žoge in to je razlog da roboti kr nekam siljo...


...aja pa še to: evropsko je organizirala FE in ne FRI:D

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Ghero0 ()

ahac ::

ja.. kvadratki zgoraj so pomembni.. prek tega najde igralca in tud njegovo smer..
sej so tm imel ene liste, kjer je vse pisal..
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Ex Machina

Oddelek: Sedem umetnosti
489042 (5851) Jst
»

Sistem 1024 robotov s kolektivno inteligenco

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
116073 (3725) M.B.
»

Mars Rover Spirit živi že šest let

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
385180 (3355) DarwiN
»

Kaj programirati? (strani: 1 2 )

Oddelek: Programiranje
675927 (3567) BigWhale
»

Vojaki imajo radi robote

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
273846 (3233) Matevžk

Več podobnih tem