Ars Technica - Elon Musk je januarja z velikim pompom napovedal revolucijo na področju potniškega prometa, saj želi v prihodnjem desetletju udejanjiti koncept cevnega prevoza, ki je podoben cevni zračni pošti. Tedaj je napovedal gradnjo prototipa v Teksasu, končni izdelek pa naj bi najprej povezal Los Angeles in San Francisco. Kot kaže, bo prvi prototip že kmalu nared, a ne v Teksasu, temveč v Kaliforniji.
Februarja je podjetje Hyperloop Transport Technologies (HTT) sporočilo, da so sklenili dogovor z Muskom glede gradnje osem kilometrov dolgega prototipa v Kaliforniji. HTT je zanimivo podjetje, ker ni povezano z Muskom (razen pogodbeno). Izvršni direktor mladega start-upa je Dirk Ahlborn, ustanovitelj JumpStartFunda. Zbrali so 100 milijonov dolarjev kapitala in gradnja hyperloopa se bo začela prihodnje leto, končala pa 2017.
O principu delovanja smo že pisali. Dve cevi bosta karseda naravnost postavljeni nad površjem na stebrih. Pogon bo zagotavljala linearna indukcija zaradi magnetov, upor in trenje pa bo zmanjšal podtlak in dodatno odsesavanje zraka izpred kapsule in izpihovanje za njo. Prvi prototip bo vozil s podzvočno hitrostjo, na voljo pa bodo različne hitrosti.
Musk ocenjuje, da bi cev med San Franciscom in Los Angelesom stala 6-10 milijard dolarjev, HTT pa pravi, da 16 milijard dolarjev. To pa je še vedno ceneje od bodoče hitre železnice, ki bo stala 70 milijard dolarjev.
Novice » Znanost in tehnologija » Prototip Hyperloopa se bo gradil v Kaliforniji
opeter ::
Provizije, dragi moji, provizije.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
dexterboy ::
Khm... saj nočem biti pameten, ampak kaj za vraga je narobe z Maglevom? Leta obratovanja pa niti ene nesreče? In prav tako je na betonskih stebrih... Pa če razgled imaš med vožnjo, kar pri cevnem transportu ni ravno odlika. Še malo, bamo živeli fsi pod zemljo. Jekleno votline, here we come
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.
Glugy ::
Torej HTT je zbral 100 milijonov kapitala, potem podpisal pogodbo z Muskom za gradnjo 8 km prototip. Ampak zanimiv mi je pa to da Musk ocenjuje da bi cev med San Franciscom in Los Angelesom stala 6-10 milijard, HTT pa da 16 milijard. To je kr velika razlika...sam očitno si je HTT vzel še mal rezerve kar je v bistvu pozitivno ker verjetn da jim bo potem tud tale prototip uspel finančno izpeljat.
Netrunner ::
... saj nočem biti pameten, ampak kaj za vraga je narobe z Maglevom?
Baje so stroški izdelave in vzdrževanja previsoki za komericalno rabo. Potovalna hitrost magleva če se ne motim je nekaj malega čez 400 Km/h. Klasičen hiter vlak kot je Shinkansen že dosega potovalno hitrost blizu 300 Km/h se pravi da je Maglev za cca 30-35% hitrejši ... žal pa stroški so precej večji kot 30-35% ... točnih številk ne vem .. :)
Drugače on topic ... potovanje v cevi ni ravno mikavno, vsekakor pa zna biti uspešno, pa tudi iztirit vlak praktično ne more in dokler je proga cela in da vse drugo crkne, načeloma bi se varno ustavit... teoretično
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Netrunner ()
Nikec3 ::
Še malo, bamo živeli fsi pod zemljo. Jekleno votline, here we come
Kaka pa je razlika, če si v vlaku, ali pa si v prozorni cevi? V vsakem primeru ne dihaš ravno svežega zraka, naravno svetlobo pa vidiš.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Blazz ::
mi bomo pa za 20 km drugega super počasnega tira dal 1,5 miljarde... mar bi šli kar v hyperloop izgradnjo...
Markoff ::
Provizije, dragi moji, provizije.
Darkolord, moj komentar, praktično identičen temu, je izbrisan, tale pa ostaja? Kakšna hinavščina je pa zdaj to?
Komentar je povsem na mestu - menda slo-tech ni namenjen samo komentiranju drotov in bozonov ali kako? Korupcija in njeno preganjanje nima mesta na tehnološkem portalu? Potem pa najbolje, da kar odslovimo Mathaija in njegove neumnosti o policijski državi, človekovih pravicah in drugih družboslovnih neumnostih ali kako?
... saj nočem biti pameten, ampak kaj za vraga je narobe z Maglevom?
Baje so stroški izdelave in vzdrževanja previsoki za komericalno rabo. Potovalna hitrost magleva če se ne motim je nekaj malega čez 400 Km/h. Klasičen hiter vlak kot je Shinkansen že dosega potovalno hitrost blizu 300 Km/h se pravi da je Maglev za cca 30-35% hitrejši ... žal pa stroški so precej večji kot 30-35% ... točnih številk ne vem .. :)
Drugače on topic ... potovanje v cevi ni ravno mikavno, vsekakor pa zna biti uspešno, pa tudi iztirit vlak praktično ne more in dokler je proga cela in da vse drugo crkne, načeloma bi se varno ustavit... teoretično
Dokler bo vsem potnikom na voljo WiFi in iPhone/iPad nosilci, se ne boj za mikavnost takega potovanja. :) Nihče niti opazil ne bo, da so okoli njega karbonska vlakna / ojačano steklo / armiran beton / karkoli že pač.
Vprašanje je samo, kakšne bodo boarding procedure - kot na običajni železnici, na letališu ali nekaj vmes...
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Markoff ()
kiFni ::
O tem je govoril že Jacques Fresco pred leti. Njegov cevni vlak bi bil v vakuumu in zato dosegal hitrost nekaj tisoč km/h. Kako bi telo to preneslo .. najbrž z pocasnim pospeševanjem. Zanimiva stvar, ampak kaj ko se bo spet vse ustavilo zaradi financ.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kiFni ()
keber ::
Iz wikipedije:
Kar drži. Kdor se malo bolj spozna na daljinske infrastrukturne projekte visokih hitrosti, tem je jasno, da navedenim cifram manjka najmanj ena ničla, ne pa da predlagana proga SF-LA stane manj kot najcenejše kitajske hitre proge.
The cost projections have been questioned by transportation engineers and others, who contend that the sum is unrealistically low given the scale of construction required and the level of unproven technology involved.
Kar drži. Kdor se malo bolj spozna na daljinske infrastrukturne projekte visokih hitrosti, tem je jasno, da navedenim cifram manjka najmanj ena ničla, ne pa da predlagana proga SF-LA stane manj kot najcenejše kitajske hitre proge.
Blazz ::
Iz wikipedije:
The cost projections have been questioned by transportation engineers and others, who contend that the sum is unrealistically low given the scale of construction required and the level of unproven technology involved.
Kar drži. Kdor se malo bolj spozna na daljinske infrastrukturne projekte visokih hitrosti, tem je jasno, da navedenim cifram manjka najmanj ena ničla, ne pa da predlagana proga SF-LA stane manj kot najcenejše kitajske hitre proge.
sej enake pesimistične misli (o cenah) so imeli tudi ob Space-xu, Tesli itd... pa vsi vemo kako se je končalo...
keber ::
Kako? Še vedno so razvoji raket milijardne investicije, tako kot prej.
Ampak gradbeništvo pa ni raketna znanost, je ena glavnih človeških panog že tisoče let. In zato je dovolj popolnoma utemeljenih kritik. Mene pač ne prepriča z ničemer, je preveč čisto osnovnih stvari o projektu, ki niso nikjer omenjene (trasiranje, natančnost gradnje, zemljišča in umestitev v prostor itd.)
Ampak gradbeništvo pa ni raketna znanost, je ena glavnih človeških panog že tisoče let. In zato je dovolj popolnoma utemeljenih kritik. Mene pač ne prepriča z ničemer, je preveč čisto osnovnih stvari o projektu, ki niso nikjer omenjene (trasiranje, natančnost gradnje, zemljišča in umestitev v prostor itd.)
nejcek74 ::
Ocitno je, pa ce ze mecemo nesmiselne podatke, v Svici gradijo 55 kilometrov zelezniske proge 20 let, stane pa 10 miljard (po nekaterih podatkih 16), pa se vlaki bojo sli tam vsega skupaj 150km/h. klik Sem pa preprican da se ti tudi tam cel kup genijalcev po forumu oglasa z vzkliki: "provizije! zakaj tako pocasi? jaz bi to naredil za 10% cene 10x boljse?"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: nejcek74 ()
keber ::
^^ 250 km/h.
In ja, tunel stane toliko in viadukt toliko. In ne bo zdaj neka nepreizkušena nova tehnologija koštala pa mnogo manj. In če se že gredo hitrosti prek 1200 km/h, to pomeni, da bo trasa neverjetno ravna, radiji krivin pa nekaj 10 km, sicer bo koga metalo ob stene vlaka. Kaj takega ni možno v Kaliforniji.
In ja, tunel stane toliko in viadukt toliko. In ne bo zdaj neka nepreizkušena nova tehnologija koštala pa mnogo manj. In če se že gredo hitrosti prek 1200 km/h, to pomeni, da bo trasa neverjetno ravna, radiji krivin pa nekaj 10 km, sicer bo koga metalo ob stene vlaka. Kaj takega ni možno v Kaliforniji.
66speeder66 ::
Khm... saj nočem biti pameten, ampak kaj za vraga je narobe z Maglevom? Leta obratovanja pa niti ene nesreče? In prav tako je na betonskih stebrih... Pa če razgled imaš med vožnjo, kar pri cevnem transportu ni ravno odlika. Še malo, bamo živeli fsi pod zemljo. Jekleno votline, here we come
That would be great! Let nature alone.
nejcek74 ::
a ma kdo ideje kako mislijo resevati probleme potresov, kako je to na japonskem? Verjetno nek avtomaticini sistem ustavljanja?
Markoff ::
Kako? Še vedno so razvoji raket milijardne investicije, tako kot prej.
Ampak gradbeništvo pa ni raketna znanost, je ena glavnih človeških panog že tisoče let. In zato je dovolj popolnoma utemeljenih kritik. Mene pač ne prepriča z ničemer, je preveč čisto osnovnih stvari o projektu, ki niso nikjer omenjene (trasiranje, natančnost gradnje, zemljišča in umestitev v prostor itd.)
Jaz bi rekel drugače, iz svojih skromnih izkušenj pri gradnji hiše in zaključnih gradbenih del vseh sort: normalno je, da ne predvidiš vsega, da se končne količine lahko razlikujejo. Mogoče celo do 20%. V najhujši nočni mori 50%. A ne, ko se greš takšne megalomanske projekte, kjer je risk management prisoten preden se pomisli na prvo lopato, kaj šele, da jo kdo kam zasadi. Takšno traso bi obdelali seizmološko, geotermalno, geodetsko, you name it, they will do it. In tveganja zmanjšali na tistih "razumnih" max. 20%. Zdi se, kot da nihče ni prav zares izvedel vseh teoretičnih in terenskih študij, temveč so naredili par predpostavk, grobo oceno tveganj in zmetali številke skupaj. Kako optimistični so bili (Musk) ali pesimistični (HTT), pa vedo le oni.
Me pa resnično veseli, da svet še premore nore vizionarje s preveč denarja. Musk piše zgodovino.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
bosmla ::
Jaz sem ze pred leti razmisljal o podobnem (verjetno tudi kje pisal)... s to razliko, da bi "moj" cevni vlak vedno vozil s stalno hitrostjo, postaje pa bi imele pospesevalne (in ustavljalne) vzporedne tire za prikljucitev "vagona".
nekikr ::
Tak koncept je bil tudi že predstavljen.
Cena za tole je pa močno prenizka, ampak najbrž stavijo na "Hyper" in Muska, da spet dobijo kakšen denar od države. Primerjava s hitro železnico je pa povsem mimo. Noben koncept ne predvideva toliko tranzita kot ga je na železnici, da ne omenjam tovornega prometa.
Cena za tole je pa močno prenizka, ampak najbrž stavijo na "Hyper" in Muska, da spet dobijo kakšen denar od države. Primerjava s hitro železnico je pa povsem mimo. Noben koncept ne predvideva toliko tranzita kot ga je na železnici, da ne omenjam tovornega prometa.
cegu ::
Klasičen hiter vlak kot je Shinkansen že dosega potovalno hitrost blizu 300 Km/h se pravi da je Maglev za cca 30-35% hitrejši ... žal pa stroški so precej večji kot 30-35% ... točnih številk ne vem .. :)
Sem šel z N-700 Nozomi Shinkansen s Tokia v Kyoto. Dosega več kot 300km/h, vendar zaradi prevelikega hrupa vetra, --> ki moti potnike, ne vozi tako hitro.
Hrup.. hrup :D
Red_Mamba ::
Klasičen hiter vlak kot je Shinkansen že dosega potovalno hitrost blizu 300 Km/h se pravi da je Maglev za cca 30-35% hitrejši ... žal pa stroški so precej večji kot 30-35% ... točnih številk ne vem .. :)
Sem šel z N-700 Nozomi Shinkansen s Tokia v Kyoto. Dosega več kot 300km/h, vendar zaradi prevelikega hrupa vetra, --> ki moti potnike, ne vozi tako hitro.
Hrup.. hrup :D
a na letalu se pa lahk vozijo k je stalno prisoten hrup motorja
[st.slika https://img.shields.io/badge/Slo-Tech-green.svg test]
Linkedin >> http://goo.gl/839Aua
Mamba's Crypto & ICO's: https://t.me/joinchat/AAAAAExTkO4P4UDy0fIZdg
Linkedin >> http://goo.gl/839Aua
Mamba's Crypto & ICO's: https://t.me/joinchat/AAAAAExTkO4P4UDy0fIZdg
ales85 ::
Red_Mamba ::
a vlak ga pa ne, sej potnisko letalo tud leti sam z 650kmh :D
[st.slika https://img.shields.io/badge/Slo-Tech-green.svg test]
Linkedin >> http://goo.gl/839Aua
Mamba's Crypto & ICO's: https://t.me/joinchat/AAAAAExTkO4P4UDy0fIZdg
Linkedin >> http://goo.gl/839Aua
Mamba's Crypto & ICO's: https://t.me/joinchat/AAAAAExTkO4P4UDy0fIZdg
cegu ::
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | The Boring Company (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 42202 (29924) | Okapi |
» | Hyperloop želi na SlovaškoOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 8920 (6193) | cegu |
» | Hyperloop se počasi bližaOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 9762 (6832) | vostok_1 |
» | Prototip Hyperloopa se bo gradil v KalifornijiOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 21844 (17086) | cegu |
» | SpaceX gradi prototip cevnega zračnega potniškega prometa v Teksasu (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 30460 (25317) | nodrim |