» »

vozniski izpit - kako nepozabljati prestavljati?

vozniski izpit - kako nepozabljati prestavljati?

Temo vidijo: vsi
«
1
2

Phantomeye ::

Trenutno delam vozniski izpit. Padel sem dvakrat in v obeh primerih je glavni razlog, da sem ob nepravem casu imel v napacni prestavi (tretja ob zavijanju). In potem vedno letim v ovinek. Ko poteka vozniski izpit sem pa dodatno na trnih in je tovrstno pocetje se bolj izrazito. ima kdo kak koristen napotek? pri meni je glavni problem da zlo hitro izgubim pozornost ce se je pred tem zgodilo kaj izrednega oz. se zgodi kaj v taistem trenutku, ko bi moral prestavljati.

GTX970 ::

Pravijo da vaja dela mojstra.

Da bv ne kuriš ur z inštruktorjem predlagam tole:
http://vozniski-izpit.com/kako-do-izpit...
Spremljevalec naj te opozarja na izbiro prave prestave, tako boš kasneje tudi na izpitni ne pozabil prestaviti gor/dol.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: GTX970 ()

sajko ::

Proti živčnost pomaga rutina.

Sicer nisi definiral, kaj točno pomeni "letim v ovinek". Zato mogoče predlagam zaviranje z motorjem, ko predvidiš zmanjšanje hitrosti (Pred semaforjem, pred križišči, pred ovinkom,...). Pa gledat na znake (ne samo za hitrost, tudi za ovinke >>...).

Siddh ::

Ja ni druge, kot da si zapomniš, da je treba pred ovinkom upočasnit in prestavit v drugo. Prosi starše ali koga z avtom, da ti posodi avto in se s tabo zapelje po nekih bolj oddaljenih cestah kjer ni dosti prometa, pa da te sproti opozarja na napake.

Upam pa da nisi eden izmed tistih, ki mora ob prestavljanju gledati na menjalno ročico.


GTX970 ::

Prvo moraš prestave na menjalniku naštudirati "v nulo" (to pomeni da v vsakem trenutku lahko prestavljaš brez razmišljanja & brez da gledaš na menjalno ročico).

Če ti menjalnik dela težave se vidi na prvi ovinkasti cesti, ko moraš hkrati obračati volan prestaviti navzgor.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: GTX970 ()

tony1 ::

GTX970 je izjavil:

Pravijo da vaja dela mojstra.

Da bv ne kuriš ur z inštruktorjem predlagam tole:
http://vozniski-izpit.com/kako-do-izpit...
Spremljevalec naj te opozarja na izbiro prave prestave, tako boš kasneje tudi na izpitni ne pozabil prestaviti gor/dol.


To je daleč najboljši in tudi najcenejši scenarij. Manjka ti izključno vaje, to pa boš dobil le s čim več vožnje.

(Btw., ne razumem današnje mularije, da se te opcije ne poslužuje pogosteje?! Ko sem sam delal izpit pred slabimi 15imi leti, bi se mi super zdelo, da bi po občinski glavni vožnji lahko šel zastonj vozit s spremljevalcem...)

GTX970 ::

bi se mi super zdelo, da bi po občinski glavni vožnji lahko šel zastonj vozit s spremljevalcem...)

Pred je bolj smiselno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: GTX970 ()

black ice ::

@tony1:Zato, ker verjetno večina tega ne ve. Tudi sam to prvič zasledil danes v tej temi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: black ice ()

tony1 ::

GTX: Sorry, malo sem že ven iz te terminologije. Po društvenem izpitu in pred glavno vožnjo.

Black: Če že imaš izpit, ti je oproščeno. Mularija pa bi to morala vedeti! Nenavsezadnje imajo zdaj 20+ ur CPP teorije, kjer ni hudič, da jim tega ne vbijajo v glavo na dolgo in široko :P

Roadkill ::

Hmm.. se ne spomnim, da bi na glavni vožnji še imel ta problem.
Na kaj se pa koncentriraš med vožnjo, da ne opaziš, da voziš v napačnih vrtljajih?

To je tako, kot bi rekel, da si med vožnjo mal živčen in zato volana ne vrtiš dovolj in kar naprej letiš ven iz ovinka. Me veseli, da takim še ne dajejo izpitov.

Pa brez zamere.

Zadeva bi bila malo lažja, če bi vozil dizla, sam ne moreš tik pred izpitno menjat avta. Čeprav bi bilo super, če bi te avtošole pripavile na več kot en avtomobil. Že to, da bi en čas vozil dizla in en čas bencinca bi bilo pomojem super.
Ü

GTX970 ::

Black: Če že imaš izpit, ti je oproščeno. Mularija pa bi to morala vedeti!

Če greš gledati na poljubno stran od avto šole, imajo napisano/omenjeno vožnjo s spremljevalcem
google.si "avto šola", prvi 3 zadetki
http://avtosola.amzs.si/si/848/Kategori...
http://as-amtk.si/b-kategorija/
http://www.avtosola-brulc.si/kategorija...


Mogoče bi op moral razmisliti o tem:
http://www.avtosola-brulc.si/avtomatski...

Vendar potem ne moreš/smeš voziti avtov z ročnim menjalnikom.

Nekaj podobnega je pri izpitu za moped, lahko ga delaš s skuterjem/tomos avtomatikom (avtomatski menjalnik, lahko voziš samo one z avtomatskim menjalnikom) oz apn-6 (ročni menjalnik, lahko voziš obe kategoriji).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: GTX970 ()

mitja73 ::

Moje mnenje: če prideš prehitro v ovinek to ne pomeni dane znaš prestavljati, ampak da ne obvladuješ vozila in da ne obvladaš vožnje same, kaj šele pravil vožnje v javnem prometu.

Predlogi:
- tečaji varne vožnje kot so v Vranskem, in mislim da tudi na progi v ind. coni Logatec
- opustela makadamska cesta in trenirat skupaj s starši

- nam starejšim je pomagalo tudi to da smo vsi pred avti vozili mopede in se tam naučili večino tega


Nezmožnost zbranosti in koncentracije na tisto kar delaš - psiholog.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: mitja73 ()

GTX970 ::

- opustela makadamska cesta in trenirat skupaj s starši

Ni se potrebno iti ilegalca, če imaš na voljo zgoraj napisan institut.

Vransko pride v poštev v 1 letu aktivne vožnje, ko že mislijo da nekaj znajo in pridobijo nekaj potrebne samozavesti.
Op je sedaj še na stopnji negotove&okorne hoje po nogah, če dam primerjavo z otrokom.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: GTX970 ()

PacificBlue ::

Če se še znajdeš v taki situaciji nekje v ovinku ali križišču, stisni in drži sklopko (in bremzaj) in potem prestavi v nižjo prestavo, ko boš imel malo več manevrskega prostora.

hojnikb ::

v skrajni sili še vedno lahko greš na avtomatika...
#brezpodpisa

vorantz ::

PacificBlue je izjavil:

Če se še znajdeš v taki situaciji nekje v ovinku ali križišču, stisni in drži sklopko (in bremzaj) in potem prestavi v nižjo prestavo, ko boš imel malo več manevrskega prostora.


če bo to kdaj probal pri večjih hitrostih sred ovinka bo zletel nekam ;((
pravo prestavo morš zmeri met pred ovinkom
nobenih bližnjic samo navadit se moraš

Siddh ::

Recimo: Zaviranje, v tretjo, pregledaš ogledala in okolico medtem ko zaviraš, vklopiš smerokaz, daš v drugo, pregledaš še enkrat ogledala, zaviješ

Ni tako težko


GrimReaper ::

Phantomeye je izjavil:

Trenutno delam vozniski izpit. Padel sem dvakrat in v obeh primerih je glavni razlog, da sem ob nepravem casu imel v napacni prestavi (tretja ob zavijanju).

Če boš dobil izpit in še vedno ne boš znal prestavljat, si dobi kaj močnejšega, že za Fiesto Red Edition 1.0 140KM je pisalo v AM, da lahko zvoziš križišča v tretji.
Imaš pa avte kjer moraš dajat v prvo, recimo Polo 1.4 75KM je že tak, čeprav z mojim 1.0 50KM je šlo BP v drugi.
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W

Buggy ::

mitja73 je izjavil:

Moje mnenje: če prideš prehitro v ovinek to ne pomeni dane znaš prestavljati, ampak da ne obvladuješ vozila in da ne obvladaš vožnje same, kaj šele pravil vožnje v javnem prometu.

Predlogi:
- tečaji varne vožnje kot so v Vranskem, in mislim da tudi na progi v ind. coni Logatec
- opustela makadamska cesta in trenirat skupaj s starši

- nam starejšim je pomagalo tudi to da smo vsi pred avti vozili mopede in se tam naučili večino tega


Nezmožnost zbranosti in koncentracije na tisto kar delaš - psiholog.


Se popolnoma strinjam.

Kot opazam je zal tako funkcionalno voznje nesposobnih vedno vec. Koga krivim? Avtosole! Poglej samo kako jih ucijo dandanes prakticne voznje. Teorijo zdrkajo oz. prepisejo z neta, potem pa potalajo izpit dejansko vsakemu, pa magari dela ze tretjic, vazno da nabirajo ure in s tem denar za avtosolo. Regionalka, omejitev 90 ...avtosole vozijo 60-70km/h.
Se se dobro spomnim mojega vozniskega na raleaciji, ko me je instruktor priganjal z R5 (takrat je bila omejitev 80Km/h), da tudi slucajno nisem peljal pod 80km/h, ker ce nisem znal slediti prometu nisem bil primeren voznik. Pika!

To, da smo pa sami sraufali motorje in tudi padali po tleh ter s tem nabirali izkusnje pa je tudi neki doprineslo. Seveda ne v prometu ampak po gozdnih poteh. Tudi ce si si prvi avto kupil iz svojega denarja in nisi kar dobil ockovega X6 je nekaj pomagalo pri izgradnji osebnosti in distance na cesti kasneje.

Je pa res, da pac vsi niso rojeni za vse in tukaj ne vidim problema, da se izpit potala zgolj glede na vztrajnost in denar. Nismo vsi za vse...zato pa obstaja javi prevoz. Kdo pa je rekel, da je vozniski izpit pravica..zgolj privilegij, da znas ustrezno funkcionirati v prometu (teorija in praksa)...in ce ti avto ni ravno podaljsana roka (eni imajo pac strah in nezmoznost koncentracije), so se druge bolj varne, tebi in drugim opcije transporta. Nas preljubi jype bi rekel...uporabi KOLO in naredi nekaj zase :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Buggy ()

nodrim ::

Igraj avtomobilske špile z ročnim prestavljanjem, brez heca ;)

vorantz ::

Pa dobro no zdej se delate ko da je clovek padu izpit ker je povzrocil trcenje 100 vozil v sirotisnico...

noraguta ::

GrimReaper je izjavil:

Phantomeye je izjavil:

Trenutno delam vozniski izpit. Padel sem dvakrat in v obeh primerih je glavni razlog, da sem ob nepravem casu imel v napacni prestavi (tretja ob zavijanju).

Če boš dobil izpit in še vedno ne boš znal prestavljat, si dobi kaj močnejšega, že za Fiesto Red Edition 1.0 140KM je pisalo v AM, da lahko zvoziš križišča v tretji.
Imaš pa avte kjer moraš dajat v prvo, recimo Polo 1.4 75KM je že tak, čeprav z mojim 1.0 50KM je šlo BP v drugi.

tak nima kaj na cesti delat. ne sam, da moraš obvladat prestavljanje tud hitrost morš znat ocenit brez buljenja na števec.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

Phantomeye ::

Hvala vsem tistim, ki ste me označili za nesposobnega. Fills your ego meter of the day, doesn't it? :). Samo, da se dobro počutite :)

---

V bistvu sem hotel zgolj nasvet, kako bi bilo najlažje rutinizirati prestavljanje, ker mi očitno tega še ni uspelo osvojiti. Problem je v tem, da v avtošoli je smrten greh, če zavijaš desno in nimaš v najmanj drugi prestavi. Brez izjeme.

Drugače pa hvala vsem ostalim, za praktične nasvete (in če ima kdo še kdaj za dodati, z veseljem preberem).

Olórin ::

Phantomeye je izjavil:

Trenutno delam vozniski izpit. Padel sem dvakrat in v obeh primerih je glavni razlog, da sem ob nepravem casu imel v napacni prestavi (tretja ob zavijanju). In potem vedno letim v ovinek. Ko poteka vozniski izpit sem pa dodatno na trnih in je tovrstno pocetje se bolj izrazito. ima kdo kak koristen napotek? pri meni je glavni problem da zlo hitro izgubim pozornost ce se je pred tem zgodilo kaj izrednega oz. se zgodi kaj v taistem trenutku, ko bi moral prestavljati.


Rutina. Sam ne premišljujem niti več v katero prestavo menjam in kdaj bom menjal. Vse se zgodi podzavestno z mišičnim refleksom.

za začetek pa ti priporočam da ugasneš radio in spremljaš zvok motorja. Navadi se kdaj ima motor 3000 RPM če imaš bencinarja oziroma 2000 rpm če imaš dizla, poslušaj zvok motorja in si vcepi v glavo da moraš ob normalnem načinu vožnje takrat zamenjat. Če pospešuješ, pospeši do rdečega polja (če je motor ogret).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Olórin ()

mitja73 ::

Phantomeye je izjavil:

Hvala vsem tistim, ki ste me označili za nesposobnega. Fills your ego meter of the day, doesn't it? :). Samo, da se dobro počutite :)

---

V bistvu sem hotel zgolj nasvet, kako bi bilo najlažje rutinizirati prestavljanje, ker mi očitno tega še ni uspelo osvojiti. Problem je v tem, da v avtošoli je smrten greh, če zavijaš desno in nimaš v najmanj drugi prestavi. Brez izjeme.

Drugače pa hvala vsem ostalim, za praktične nasvete (in če ima kdo še kdaj za dodati, z veseljem preberem).


Se mi zdi da ti preveč dobesedno razumeš in vzameš vse kar piše ali kdorkoli reče.
Avto moraš čutit in slišat če želiš varno vozit in pa seveda ne vzit v javnem prometu na meji ker s tem boš imel nesrečo v prvem letu po izpitu. ( če boš vsaj povprečno 20k na cesti )

Nihče v avtošoli ne reče da moraš imeti v 2 prestavi če zavijaš desno, desnih ovinkov je od 10 do 130km na uro v javnem prometu. Če je pa 90° semafor križišče pa večinoma nimaš kaj delat z več kot drugo prestavo, razen če kak dizel mogoče da to zmore.

Torej: zakaj se ne učiš prestavljati in zavijati s starši na kakem recimo danes praznem parkirišču kake šole ali kakem podobnem varnem prostoru ?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: mitja73 ()

Olórin ::

Še par koristnih nasvetov za vožnjo ti dam:
- navadi se, da ko voziš skozi mesto imaš menjalnik v 3. prestavi. Sicer je to trošenje goriva, saj bo motor dosti manj porabil v četrti prestavi ampak TI kot voznik začetnik se moraš navadit držat hitrost. In 50 kmh je ponavadi sweet spot za 3. prestavo.
- navadi se zavirat z motorjem. Obvezno. Če imaš v trenutni prestavi do največ 3500 obratov to pomeni da brez problema lahko daš v nižjo prestavo (sicer ti bo motor nabil 4000 rpm potem ampak če je ogret bo že preživel).
- navadi se, da moraš menjati različno če želiš pospeševati suvereno ali pa gradualno. Če se vklapljaš na avtocesto naj te ne bo strah pognati motor do rdečega polja. Bo preživel. Če počasi pospešuješ pa se drži omejitve približno 3500 RPM.
- NIKOLI NE MENJAJ PRESTAVE SREDI OVINKA. Zamenjaj jo pred ovinkom, v ovinek rahlo upočasni in rahlo pospeši ven. (če imaš avto na spredni pogon. Če imaš zadnjega je nekoliko drugače ampak še vedno velja da ne menjaj v ovinku).

mitja73 je izjavil:


Torej: zakaj se ne učiš prestavljati in zavijati s starši na kakem recimo danes praznem parkirišču kake šole ali kakem podobnem varnem prostoru ?


nekoristno, brezvezno, potrata časa. Na parkirišču ne bo dosegel 50 kmh in še vedno imel dovolj prostora za manevriranje vozila.
+ ko se človek uči voziti, staršev ne sme biti v vozilu. Ker bodo pametni. Njega mora naučiti voziti inštruktor, end of story.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Olórin ()

borut_p ::

clovek božji kaj pa če ima diesla. že za bencinarja je 3500 obratov veliko kaj šele za diesla. se še spomnim ko sem vozil cliota 1.2 16v, je bilo 50km že za v 5 šaltat.
diesel se vozi na 1500 obratov čisto normalno.

predlagam da voziš v 4 prestavi, ovinek pa zvoziš v 2 prestavi - to pomeni samo dvakrat šaltanje - začneš cca 100m prej brez bremze, ko šaltaš v drugo še zaviraš zraven in to je to

mitja73 ::

Olórin je izjavil:

Še par koristnih nasvetov za vožnjo ti dam:
- navadi se, da ko voziš skozi mesto imaš menjalnik v 3. prestavi. Sicer je to trošenje goriva, saj bo motor dosti manj porabil v četrti prestavi ampak TI kot voznik začetnik se moraš navadit držat hitrost. In 50 kmh je ponavadi sweet spot za 3. prestavo.
- navadi se zavirat z motorjem. Obvezno. Če imaš v trenutni prestavi do največ 3500 obratov to pomeni da brez problema lahko daš v nižjo prestavo (sicer ti bo motor nabil 4000 rpm potem ampak če je ogret bo že preživel).
- navadi se, da moraš menjati različno če želiš pospeševati suvereno ali pa gradualno. Če se vklapljaš na avtocesto naj te ne bo strah pognati motor do rdečega polja. Bo preživel. Če počasi pospešuješ pa se drži omejitve približno 3500 RPM.
- NIKOLI NE MENJAJ PRESTAVE SREDI OVINKA. Zamenjaj jo pred ovinkom, v ovinek rahlo upočasni in rahlo pospeši ven. (če imaš avto na spredni pogon. Če imaš zadnjega je nekoliko drugače ampak še vedno velja da ne menjaj v ovinku).

mitja73 je izjavil:


Torej: zakaj se ne učiš prestavljati in zavijati s starši na kakem recimo danes praznem parkirišču kake šole ali kakem podobnem varnem prostoru ?


nekoristno, brezvezno, potrata časa. Na parkirišču ne bo dosegel 50 kmh in še vedno imel dovolj prostora za manevriranje vozila.
+ ko se človek uči voziti, staršev ne sme biti v vozilu. Ker bodo pametni. Njega mora naučiti voziti inštruktor, end of story.


Običajna praksa izven interneta je da pametnejši uči manj pametnega ;-)
Ne sodi drugih po sebi.

m0LN4r ::

Phantomeye je izjavil:

Trenutno delam vozniski izpit. Padel sem dvakrat in v obeh primerih je glavni razlog, da sem ob nepravem casu imel v napacni prestavi (tretja ob zavijanju). In potem vedno letim v ovinek. Ko poteka vozniski izpit sem pa dodatno na trnih in je tovrstno pocetje se bolj izrazito. ima kdo kak koristen napotek? pri meni je glavni problem da zlo hitro izgubim pozornost ce se je pred tem zgodilo kaj izrednega oz. se zgodi kaj v taistem trenutku, ko bi moral prestavljati.

Izklopi radio/mp3 in poslušaj muziko motorja... Vozi fino, kot šofer limuzine :)
Zdaj pa v avto, pa vadit. Od samega sebe nebo nič.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

loveJDM ::

Ce bi igral need for speede na manual transmission ne bi pozabljal ali pa ce bi imel doma motor...WRCja si dol potegni pa en dan igraj,dvomim da bos pozabil naslednic v avto menjat..kot je molnar rekel,poslusaj muziko motorja,ni lepsega kot pa ko slisis kak obrati rastejo

PINki ::

borut_p je izjavil:

clovek božji kaj pa če ima diesla. že za bencinarja je 3500 obratov veliko kaj šele za diesla. se še spomnim ko sem vozil cliota 1.2 16v, je bilo 50km že za v 5 šaltat.
diesel se vozi na 1500 obratov čisto normalno.

predlagam da voziš v 4 prestavi, ovinek pa zvoziš v 2 prestavi - to pomeni samo dvakrat šaltanje - začneš cca 100m prej brez bremze, ko šaltaš v drugo še zaviraš zraven in to je to

V avtosoli pri 50kmh ne smes prestavljati v 4 prestavo. Tezijo

M-XXXX ::

V avtosoli pri 50kmh ne smes prestavljati v 4 prestavo. Tezijo

Teži nazaj, ker to so bedarije. Ker prestava pa res ni odvisna samo od hitrosti ampak od prestavnega razmerja, število prestav, moči avta, vožnje, vrsto terena (ravnina, hrib, dolina),...

hojnikb ::

yup, kakega švoh bencinarja lahko voziš še v 5 prestavi..
#brezpodpisa

noraguta ::

Najprej je treba pozornost strenirat, da sploh pride do tega , da z zadostnim številom km pride do avtomatizma pri predstavljanju. Dokler se človek ni sposoben koncentrirati na vožnjo pač ni za na cesto. čist simpl. še voznike s kilometrino joške zjebejo.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

Olórin ::

mitja73 je izjavil:


Običajna praksa izven interneta je da pametnejši uči manj pametnega ;-)
Ne sodi drugih po sebi.


starši so vedno daleč najslabši učitelji, ko je treba dejansko nekaj naučit. Zato obstajajo izurjeni inštruktorji. Starši v večini primerov niso visoko kvalitetni vozniki, zato naj svoje slabe vozniške navade pustijo pri sebi.

M-XXXX je izjavil:

V avtosoli pri 50kmh ne smes prestavljati v 4 prestavo. Tezijo

Teži nazaj, ker to so bedarije. Ker prestava pa res ni odvisna samo od hitrosti ampak od prestavnega razmerja, število prestav, moči avta, vožnje, vrsto terena (ravnina, hrib, dolina),...


gre se za to, da voznik začetnik ne bo znal prilagajat hitrosti vožnje prestavi. Zato mora prilagajat prestavo hitrosti vožnje.

Drugače bo hitro prekoračil omejitev hitrosti.

borut_p je izjavil:

clovek božji kaj pa če ima diesla. že za bencinarja je 3500 obratov veliko kaj šele za diesla. se še spomnim ko sem vozil cliota 1.2 16v, je bilo 50km že za v 5 šaltat.
diesel se vozi na 1500 obratov čisto normalno.

predlagam da voziš v 4 prestavi, ovinek pa zvoziš v 2 prestavi - to pomeni samo dvakrat šaltanje - začneš cca 100m prej brez bremze, ko šaltaš v drugo še zaviraš zraven in to je to


za bencinarja je veliko 6000 obratov. 3500 je povsem normalno.

dizla se komot vozi do 3000 rpm.


Cliota 1.2 se da vozit v 5 prestavi pri 50 kmh komot ja. Ampak je treba pazit koliko rpitisneš na gas, saj zelo hitro prekorači 50 kmh! To ni za voznika začetnika.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Olórin ()

tony1 ::

Phantomeye je izjavil:

Trenutno delam vozniski izpit. Padel sem dvakrat in v obeh primerih je glavni razlog, da sem ob nepravem casu imel v napacni prestavi (tretja ob zavijanju). In potem vedno letim v ovinek. Ko poteka vozniski izpit sem pa dodatno na trnih in je tovrstno pocetje se bolj izrazito. ima kdo kak koristen napotek? pri meni je glavni problem da zlo hitro izgubim pozornost ce se je pred tem zgodilo kaj izrednega oz. se zgodi kaj v taistem trenutku, ko bi moral prestavljati.


Razložim še enkrat, nasvet direktno iz Alana Forda: mladenič, manjka ti vaje in ne talenta. Samo več moraš prevoziti, pa boš prestavljal čisto samodejno, brez razmišljanja.

Zato toplo priporočam vožnjo s spremljevalcem.

mitja73 ::

Olórin je izjavil:

mitja73 je izjavil:


Običajna praksa izven interneta je da pametnejši uči manj pametnega ;-)
Ne sodi drugih po sebi.


starši so vedno daleč najslabši učitelji, ko je treba dejansko nekaj naučit. Zato obstajajo izurjeni inštruktorji. Starši v večini primerov niso visoko kvalitetni vozniki, zato naj svoje slabe vozniške navade pustijo pri sebi.

M-XXXX je izjavil:

V avtosoli pri 50kmh ne smes prestavljati v 4 prestavo. Tezijo

Teži nazaj, ker to so bedarije. Ker prestava pa res ni odvisna samo od hitrosti ampak od prestavnega razmerja, število prestav, moči avta, vožnje, vrsto terena (ravnina, hrib, dolina),...


gre se za to, da voznik začetnik ne bo znal prilagajat hitrosti vožnje prestavi. Zato mora prilagajat prestavo hitrosti vožnje.

Drugače bo hitro prekoračil omejitev hitrosti.

borut_p je izjavil:

clovek božji kaj pa če ima diesla. že za bencinarja je 3500 obratov veliko kaj šele za diesla. se še spomnim ko sem vozil cliota 1.2 16v, je bilo 50km že za v 5 šaltat.
diesel se vozi na 1500 obratov čisto normalno.

predlagam da voziš v 4 prestavi, ovinek pa zvoziš v 2 prestavi - to pomeni samo dvakrat šaltanje - začneš cca 100m prej brez bremze, ko šaltaš v drugo še zaviraš zraven in to je to


za bencinarja je veliko 6000 obratov. 3500 je povsem normalno.

dizla se komot vozi do 3000 rpm.


Cliota 1.2 se da vozit v 5 prestavi pri 50 kmh komot ja. Ampak je treba pazit koliko rpitisneš na gas, saj zelo hitro prekorači 50 kmh! To ni za voznika začetnika.


Ravno v 5 prestavi en Clio najpočasneje pospešuje pri okoli 50 kmh, tako da tele izjave so skregane z relnostjo. Hitro ti bo pospešil ko imaš nekaj obratov in navora, ne pa v 5 pri 50 Clio.

Reycis ::

Čimveč vadi. Izkoristi možnost spremljevalca in čimveč vozi.

Vožnja v visoki prestavi pri nizkih obratih zelo malo prihrani pa še to samo dokler voziš enakomerno. Je pa škodljiva za vztrajnik in menjalnik. Še največja razlika je med vozili s 5 in 6 prestavami, ker so prestvna razmerja pri vozilu s 6 prestavami bolj skupaj. Za vozila s 5 prestavami se prestavlja pri 20, 40, 60 in 85. In to velja pri enakomerni vožnji ali počasnem pospeševanju. Pri srednjem pospeševanju lahko dodaš +5 pri močnem pa +10 ali še več.

noraguta ::

nehite z kero prestavo kdaj, od avta do avta in ceste do ceste različno. človek ima deficit pozornosti. avtomatizem pride s časom za kar je pa avtošola ali vožnja s spremstvom predraga reč. mogoče bi pomagal kak ritalin? posvetuj se z zdravnikom.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

Olórin ::

mitja73 je izjavil:


Ravno v 5 prestavi en Clio najpočasneje pospešuje pri okoli 50 kmh, tako da tele izjave so skregane z relnostjo. Hitro ti bo pospešil ko imaš nekaj obratov in navora, ne pa v 5 pri 50 Clio.


ne. zato ker bo imel avto premalo obratov in bo on pritiskal na gas da bi motor normalno deloval in bo imel takoj 70 na števcu.

Daj no, ne bodi taka zabita starina. Spomni se kak si vozil ko je bil še Cezar živ. eno je kako voziš zdaj, ko si bil star 18 pa sigurno nisi tako :P

noraguta je izjavil:

nehite z kero prestavo kdaj, od avta do avta in ceste do ceste različno. človek ima deficit pozornosti. avtomatizem pride s časom za kar je pa avtošola ali vožnja s spremstvom predraga reč. mogoče bi pomagal kak ritalin? posvetuj se z zdravnikom.


ne, ni odvisno od avta. Vsi avti se komot peljejo s 3 prestavo 50 kmh in imajo na tej točki zelo podobne obrate.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Olórin ()

noraguta ::

ja in če ni omejitev 50, ali če je avto nekoliko bolj obtežen? ne bluzi. hitrost je treba obvladat. sklopka, bremza, gas, šalt hebl. brez torij, kako prigolfat nekaj. v en avto vržeš žakel cementa pa taščo nekoliko naklona pa si kje z svojo tako jako teorijo. drug nebo niti čutil. treba je pa peljat oba in kolikor toliko pozoren človek to zmore. temu ne kapne niti rutina, da ko se približuje ovinku, da bo treba ukrepat. ampak sanja za volanom.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: noraguta ()

Invictus ::

OP, neke hude teorije ni.

Pač odvisno od avta.

Pomaga pa poslušanje motorja ... če že ni obratomera v avtu.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

MasterTade ::

Jaz ti svetujem, da se poskušaš skoncentrirati na to, kam boš šel, kam boš zavil v naslednjem križišču in že prej poiščeš signalizacijo, porihtaš prestave in ogledala, smernik,znižaš hitrost in nato zaviješ. To moraš že vse prej naštudirat preden kaj delaš..

Phantomeye ::

noraguta je izjavil:

nehite z kero prestavo kdaj, od avta do avta in ceste do ceste različno. človek ima deficit pozornosti. avtomatizem pride s časom za kar je pa avtošola ali vožnja s spremstvom predraga reč. mogoče bi pomagal kak ritalin? posvetuj se z zdravnikom.


Yes. Dejansko si prvi, ki si opazil.

borut_p ::

V takem primeru sploh nisi za volan. Raje vozi kolo. Na cesti je že dovolj nesigurnih in nesposobnih voznikov.

BorutK-73 ::

Izklopi avtoradio da slišiš motor. Problem v avtošoli je ker moraš stalno imeti obe roki na volanu, v praksi imaš pa desno roko veliko časa na prestavni palci.

Zgodovina sprememb…

Zajec123 ::

Inštruktorju povej naj ti zasproti govori kdaj prestaviti itd. Drugače pa razmišljaj le na vožnjo,in druge skrbi pusti doma.

Pithlit ::

Phantomeye je izjavil:

Hvala vsem tistim, ki ste me označili za nesposobnega.

Ne vem kam bo sledeče premaknilo jeziček (al na to da si nesposoben, al pa na to česa ti manjka... v resnici je čist od tebe odvisno): moja tamala je rabila cca 2 meseca da je skužila kdaj je treba menjat... samo s poslušanjem motorja (ker obratov s sovoznikovega zica ne vidi).
Life is as complicated as we make it...

GrimReaper ::

borut_p je izjavil:

clovek božji kaj pa če ima diesla. že za bencinarja je 3500 obratov veliko kaj šele za diesla. se še spomnim ko sem vozil cliota 1.2 16v, je bilo 50km že za v 5 šaltat.
diesel se vozi na 1500 obratov čisto normalno.
predlagam da voziš v 4 prestavi, ovinek pa zvoziš v 2 prestavi - to pomeni samo dvakrat šaltanje - začneš cca 100m prej brez bremze, ko šaltaš v drugo še zaviraš zraven in to je to

3500 ni za bencinarja nič, to je komaj tolk da lahko normalno voziš po ravnem, po naselju se pa mogoče da prestavljat že pri 2500-3000, ampak za neke dobre pospeške je tudi premalo in moraš pri 3500-4000.
Sem ravno prejšnji teden probal en dan vozit samo do 4000, pa je bila vožnja prava muka, sploh v klanec je ravno za glih da še potegne, ko daš iz druge v tretjo. Pa še pri tej vožnji sem moral enga kombija prehitet iz 70km/h, ampak kjer bi ga drugače že takoj v drugi prestavi, sem moral počakat kakšnih 500m, da sem ga lahko v tretji, pa še to mi je šlo do 4500.
V zadnjih Avto Fokusih zadnje čase precej govorijo o četrti, celo peti prestavi pri prehitevanju po regionalkah, to niso povsem gladki. Za Merivo 1.4T 120 jim mogoče še dam prav za 4., ampak v eni prejšnji številki so me pa zjezili, ko je bilo govora o 4. pri enem NA 1.2 motorju. WTF no, meni pri 1.6 2. prestava komaj zadostuje med prehitevanjem enga, ki gre 60-70, če bi šlo, bi dal v prvo.

Drugi dan ko sem normalno, je pa šlo čez 4000 takoj pri prvem klancu, pa na začetku prehitevanja, če gre kdo samo 70, je tudi veliko bolje (varno) če začneš v drugi. Pa prejšnji teden, ko sem pospeševal na koncu naselja v tretji, sem moral pogledat na prestavno ročico, če nimam slučajno v peti, ker se ni avto nikamor premaknil (valda bi bilo tako samo 1500 obratov in sploh nebi nikamor šlo, pa tudi iz četrte mi še ni uspelo namesto tretje prešaltat v peto), ampak je že 3000 obratov premalo za začetek pospeševanja, tako da večkrat začnem kar v drugi pri 4000. V glavnem, če se omejiš samo na 4000, si precej prikrajšan. Že če zvoziš drugo do 6000, ne moreš govorit o hitri vožnji, ampak šele takrat dobiš ene normalne pospeške, ki jih ima en normalno motoriziran (turbobencinar 150-200KM) avto pri pol manj obratih.
Ja, tako je to pri teh 1.2-1.6 60-110KM atmosferskih jajčkih, pa tudi 1.8 140 verjetno ni dosti boljši.

V peto pa sam nerad še pri 100km/h šaltam, kaj boš potem pri 50. Ker imam rad da je gas vsaj malo odziven, ker nobena cesta ni popolnoma brez ovinkov in nobena povsem brez naklona.
Seveda pa v naselju ne rabiš pospeškov pri enakomerni vožnji 50km/h, in je povsem vseeno če voziš v četrti namesto tretji. Ko sem imel še 1.2, se je v četrti vseeno preveč matral in je bila boljša izbira 3.
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W

Utk ::

Ma dej odrasti že enkrat. Kako more nekdo v službo hodit, imet avto, pa je še zmeraj tak otrok?
Nič od tega kar si napisal ni res. Še manj ima veze s temo.
OP bo pa pač naredil izpit ko bo obvladal avto, par ur gor al dol, brez veze se sekirat. Če lahko zastonj vadi pa tolk boljše.
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Neupravicen padec na izpitu (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
6015376 (12976) LordNacho
»

Avtošola napake ? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
5910806 (4173) Xserces
»

katero vozilo (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
13022124 (20033) denabiker
»

Trema na glavni vožnji. (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
7421835 (20304) Azrael

Več podobnih tem