Forum » Loža » Prispevki s.p.-ja
Prispevki s.p.-ja
Pithlit ::
Se opravičujem za to temo...
... ampak zaradi spleta okoliščin mi trenutno možgančki ne delujejo najbolje... koncentracijo imam pa na totalni nuli, tko da še razmišljam težko.
A bi mi znal kdo po kmečko povedat kakšne stroške potegne s.p. za sabo?
~320€ minimalnih prispevkov
~100€ računovodja za bilanco
Še kaj? Recimo da je urna postavka 10€ (tko lepo okroglo). 180ur/mesec = 1800€. Odbijemo prispevke, znese ~1480€? A je to to?
Res, še enkrat se opravičujem.
... ampak zaradi spleta okoliščin mi trenutno možgančki ne delujejo najbolje... koncentracijo imam pa na totalni nuli, tko da še razmišljam težko.
A bi mi znal kdo po kmečko povedat kakšne stroške potegne s.p. za sabo?
~320€ minimalnih prispevkov
~100€ računovodja za bilanco
Še kaj? Recimo da je urna postavka 10€ (tko lepo okroglo). 180ur/mesec = 1800€. Odbijemo prispevke, znese ~1480€? A je to to?
Res, še enkrat se opravičujem.
Life is as complicated as we make it...
- spremenil: Gandalfar ()
Aston_11 ::
Odštej še akontacijo dohodnine. Priporočljivo je tudi zavarovanje odgovornosti. Kaj pa drugistroški?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Aston_11 ()
Pithlit ::
Fantje... kmečko... resno...
fikus: 10€ za lažje računat... ker resno ne morem trenutno kakorkoli komplicirat.
fikus: 10€ za lažje računat... ker resno ne morem trenutno kakorkoli komplicirat.
Life is as complicated as we make it...
Gandalfar ::
Manjka ti se strosek poslovnega bancnega racuna. Primerjava tukaj: http://podcrto.si/zakaj-banke-s-p-jem-z...
Priblizno 10 eur/mesec.
Priblizno 10 eur/mesec.
Pithlit ::
Hvala.
Torej, strošek za enkrat je 320 (prispevki), 100 (računovodstvo), 10 (račun - čeprav se mi od nekje dozdeva da poslovni ni nujen, ampak ok... res ne morem preverjat trenutno). Še kaj?
Torej, strošek za enkrat je 320 (prispevki), 100 (računovodstvo), 10 (račun - čeprav se mi od nekje dozdeva da poslovni ni nujen, ampak ok... res ne morem preverjat trenutno). Še kaj?
Life is as complicated as we make it...
jernejl ::
Težko je dat dobre informacije ob tako skopih podatkih.
- mesečni prispevki od 330 eur do 2000 eur
- računovodstvo od 50 eur na leto do nekaj stotakov na mesec (odvisno od poslovanja)
- stroški vodenja TRR in provizije za plačila (od 10 eur/mesec naprej)
- račun AJPES za JOLP ca. 13 eur na leto
- plačilo dohodnine (pri normirancih 4% prihodkov, sicer po dohodninski lestvici)
Še to: če ciljaš na minimalno višino prispevkov, se bo le-ta postopoma zviševala, ker je vezana na povprečno plačo in odstotek se vsako leto povišuje.
Če je s.p. na novo registriran, se prvi dve leti plačuje nižje prispevke za PIZ.
- mesečni prispevki od 330 eur do 2000 eur
- računovodstvo od 50 eur na leto do nekaj stotakov na mesec (odvisno od poslovanja)
- stroški vodenja TRR in provizije za plačila (od 10 eur/mesec naprej)
- račun AJPES za JOLP ca. 13 eur na leto
- plačilo dohodnine (pri normirancih 4% prihodkov, sicer po dohodninski lestvici)
Še to: če ciljaš na minimalno višino prispevkov, se bo le-ta postopoma zviševala, ker je vezana na povprečno plačo in odstotek se vsako leto povišuje.
Če je s.p. na novo registriran, se prvi dve leti plačuje nižje prispevke za PIZ.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jernejl ()
Pithlit ::
To je to? Bi znal še kak bumerang od kje priletet? Kaki davki al kaj tazga?
Ciljam ne na nič... sam to hočem vedet od kje me lahko kaj useka. Se pravi je 'fiksnih' stroškov tam okol 400/mesec (če računamo z minimalnimi prispevki)?
Ako se prav spomnim normirancem ni treba vodit evidence tekočih stroškov... splača pa se dokler stroški ne presežejo neke vsote?
Fak kolk je težko razmišljat ko ti možgani ne delajo... :/
Ciljam ne na nič... sam to hočem vedet od kje me lahko kaj useka. Se pravi je 'fiksnih' stroškov tam okol 400/mesec (če računamo z minimalnimi prispevki)?
Ako se prav spomnim normirancem ni treba vodit evidence tekočih stroškov... splača pa se dokler stroški ne presežejo neke vsote?
Fak kolk je težko razmišljat ko ti možgani ne delajo... :/
Life is as complicated as we make it...
steev ::
A pri normirancih se prispevki prav tako zvišujejo iz leta v leto gleda na prihodke iz prejšnjega leta?
:|
mihec87 ::
Manjka ti se strosek poslovnega bancnega racuna. Primerjava tukaj: http://podcrto.si/zakaj-banke-s-p-jem-z...
Priblizno 10 eur/mesec.
ki ni obvezen..
Miha 333 ::
Manjka ti se strosek poslovnega bancnega racuna. Primerjava tukaj: http://podcrto.si/zakaj-banke-s-p-jem-z...
Priblizno 10 eur/mesec.
ki ni obvezen..
Ni obvezen, a če za s.p. posluješ z osebnim računom, zavestno kršiš pogodbo z banko. Namreč vse banke imajo v pogojih določilo, da uporaba osebnega računa v poslovne namene ni dovoljena.
mihec87 ::
Manjka ti se strosek poslovnega bancnega racuna. Primerjava tukaj: http://podcrto.si/zakaj-banke-s-p-jem-z...
Priblizno 10 eur/mesec.
ki ni obvezen..
Ni obvezen, a če za s.p. posluješ z osebnim računom, zavestno kršiš pogodbo z banko. Namreč vse banke imajo v pogojih določilo, da uporaba osebnega računa v poslovne namene ni dovoljena.
Ob kršitvi ti račun zaprejo ali?
bastadu ::
Miha 333 ::
Manjka ti se strosek poslovnega bancnega racuna. Primerjava tukaj: http://podcrto.si/zakaj-banke-s-p-jem-z...
Priblizno 10 eur/mesec.
ki ni obvezen..
Ni obvezen, a če za s.p. posluješ z osebnim računom, zavestno kršiš pogodbo z banko. Namreč vse banke imajo v pogojih določilo, da uporaba osebnega računa v poslovne namene ni dovoljena.
Ob kršitvi ti račun zaprejo ali?
Vsekakor imajo razlog, namreč v pogojih piše tudi, da je vsaka kršitev lahko razlog za odpoved pogodbe.
Gre bolj za to, da sklepaš pogodbo s figo v žepu, se pravi z namenom, da drugo pogodbeno stranko "okrog prineseš". In če si že tu, na začetku nepošten, potem se človek upravičeno vpraša, kako pošteno boš posloval kot s.p. in kako boš kaj okrog prinašal poslovne partnerje... upoštevajoč, da najcenejši poslovni račun stane 3,80 EUR / mesec, prvo leto pa je brezplačen.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Miha 333 ()
Okapi ::
http://spizracun.appspot.com/
Tu si lahko vse izračunaš.
Od letos je 80% normiranih stroškov.
Tu si lahko vse izračunaš.
- plačilo dohodnine (pri normirancih 4% prihodkov, sicer po dohodninski lestvici)
Kolikor sem enkrat tole računal pride 6% prihodkov, kako si prišel na 4%?
Od letos je 80% normiranih stroškov.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
Vikking ::
Ciljam ne na nič... sam to hočem vedet od kje me lahko kaj useka. Se pravi je 'fiksnih' stroškov tam okol 400/mesec (če računamo z minimalnimi prispevki)?
Ako se prav spomnim normirancem ni treba vodit evidence tekočih stroškov... splača pa se dokler stroški ne presežejo neke vsote?
Če si normiranec:
Znesek za AJPES odpade, če boš sam oddajal prispveke računaj še na certifikat za prijavo v edavke.
drugače ja cca. 320€/mesečno prispevki, vsaj 100€/letno računovodstvo, 100€/letno poslovni račun. Na začetku še kakšen strošek spletnega bančništva. Potem pa recimo za kredit ali leasing se začnejo dodatni stroški računovodstva da ti pripravi stvari za banko.
400€/mesec je dobra ocena.
Konec leta glede na obračun dohodnine, pa se ugotovi ali ostaneš na minimalnih prispevkih ali pa si prestopil prag in moraš plačevati višje.
Kako pa boš vedel kaj si plačal, koliko si dolžan, kako boš uveljavljal garancijo. Če ne boš shranjeval računov in si vodil približno vse skupaj. Ocenil stroške?
Bolje da se zmeniš z računovodstvo da ti vodi saldaktone kupcev in dobaviteljev.
Računovodstvu ni potrebno vodit knjige za dobavitelje in oddati letnega poročila na AJPES.
Invictus ::
To je to? Bi znal še kak bumerang od kje priletet? Kaki davki al kaj tazga?
Bumerang pride od davčne, če pozabiš na kak rok, ker nič ne obveščajo o nepravilnostih, ampak samo izdajo odločbo in ti poberejo denar za kazen direktno iz računa ... Oz. če nimaš denarja na ralunu, ti dajo blokado na vse tvoje račune dokler kazen ni plačana.
Znesek za AJPES odpade, če boš sam oddajal prispveke računaj še na certifikat za prijavo v edavke.
SIigenca je zastonj ... Če seveda odšteješ čas ki ga zabiješ na občini ...
Kolikor sem enkrat tole računal pride 6% prihodkov, kako si prišel na 4%?
Prebral je najnovejši zakon ...
Ni obvezen, a če za s.p. posluješ z osebnim računom, zavestno kršiš pogodbo z banko. Namreč vse banke imajo v pogojih določilo, da uporaba osebnega računa v poslovne namene ni dovoljena.
Je obvezen po AJPESu, ker številke osebnega računa ne smejo objaviti poleg podatkov o s.p.ju.
Kar pa pomeni da si v prekršku in lahko dobiš kazen. Je že bila debata na to temo tukaj.
Poleg tega trenutnega osebnega računa ne smeš uporabljati za poslovanje z s.p. Bi moral uporabiti drug osebni račun, ki ga pa seveda ne moreš. Zaradi AJPES.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Invictus ()
krneki ::
Jaz imam za SP navaden osebni račun pri NLB in sem tudi povedal za kaj ga bom uporabljal ob odprtju. Niso sploh komplicirali. Od tega je že več let in nisem imel zaradi osebnega računa nikakršnih problemov, ne z banko, dursom ali ajpesom.
Okapi ::
Nekateri lastniki osebnega TRR so imeli težave pri izdaji e-računa, ki je od letos obvezen za poslovanje z državnimi ustanovami.
fosil ::
Ne vem od kje ideja, da je poslovni račun 10 eur na mesec.
Pri delavski hranilnici na primer, je za s.p. 3,8 eur na mesec, pravo leto pa celo zastonj.
Če človek ni sposoben niti primerjat ponudbe med bankami in izbrat zase najugodnejšo, se mora pa resno vprašat o tem ali je res primeren kandidat za lasten s.p.
Čeprav so čudaške napol legalne variante slovenski hobi.
Ko bodo začele padat kazni, bo pa spet kriva zlobna država ki zatira "poštene" podjetnike.
Pri delavski hranilnici na primer, je za s.p. 3,8 eur na mesec, pravo leto pa celo zastonj.
Če človek ni sposoben niti primerjat ponudbe med bankami in izbrat zase najugodnejšo, se mora pa resno vprašat o tem ali je res primeren kandidat za lasten s.p.
Čeprav so čudaške napol legalne variante slovenski hobi.
Ko bodo začele padat kazni, bo pa spet kriva zlobna država ki zatira "poštene" podjetnike.
Tako je!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: fosil ()
hamez66 ::
A računovodstva ne moreš sam opravljati? Je kakšen predpis, ki zahteva, da zadevo opravi "certificirani" računovodja?
Smurf ::
Okapi ::
V bistvu če si normiranec, moraš samo za končno poročilo enkrat videti, kako se naredi, potem ga lahko tudi sam delaš. Ker operiraš z vsega skupaj 3 različnimi ciframi (koliko si v enem letu zaslužil, koliko prispevkov si plačal, koliko akontacije dohodnine si plačal).
O.
O.
Smurf ::
V bistvu če si normiranec, moraš samo za končno poročilo enkrat videti, kako se naredi, potem ga lahko tudi sam delaš. Ker operiraš z vsega skupaj 3 različnimi ciframi (koliko si v enem letu zaslužil, koliko prispevkov si plačal, koliko akontacije dohodnine si plačal).
O.
Meni se je iz konteksta zdelo, da ne govorimo o normiranem spju.
V tem primeru itak nimas 100e/mesec stroskov z racunovodjo, ampak 1x na let tistih 20/30€ da ti skupi da porocilo (ki ga lahko seveda tudi sam).
St235 ::
A računovodstva ne moreš sam opravljati? Je kakšen predpis, ki zahteva, da zadevo opravi "certificirani" računovodja?
Lahko, ampak te hitro zacne boleti glava in potem das z veseljem tistih nekaj eurov racunovodji.
Ne pretiravaj. Vodenje enostavnega računovodstva za nekoga s povprečnim IQjem ni težava. Seveda zahteva čas in je odločitev vsakega posebej koliko se mu da s tem zafkavat. Če si normiranec je pa zadeva sploh enostavna.
Tako, da ja, vodenje računovodstva lahko opravlja vsak s.p. sam, če želi in pri tem ni nikakršnih omejitev.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: St235 ()
poweroff ::
Philit, ti bom povedal kako imam jaz urejeno.
Odpreš tim. normirani s.p., kjer so lani upoštevali pavšal 70% stroškov, letos pa je to 80%. Če opravljaš pretežno storitve, je normirani s.p. po moje najboljša zadeva. Pri prodaji blaga, je pa lahko drugače.
Dejanski stroški so naslednji:
- prispevki za zdravstveno varstvo;
- prispevki za pokojninsko varstvo;
- dohodnina (to je tistih realnih 6% oz. 4% od prometa);
- strošek vodenja poslovnega računa pri banki in dostopa do spletnega bančništva (nekje do 10 EUR mesečno - mislim, da je trenutno najbolj ugodna Delavska hranilnica) - pozor: imeti moraš odprt poslovni račun, poslovanje preko osebnega računa ni dovoljeno;
- strošek nakazil iz računa (cca. 30 centov na transakcijo).
To moraš plačevati vsak mesec. Preko spleta se ti na edavki.durs.si splača preverjati tvojo knjigovodsko kartica davčnega zavezanca, ker DURS včasih kaj pozabi poknjižit, izvršbe so pa drage. Pa splača se ti vedeti kdo je tvoj davčni kontrolor in biti v rednem stiku z njim. Jaz sem šel do svojega kontrolorja in mu pokazal vse moje poslovanje in ga prosil z a hiter pregled, če je vse zakonito in OK.
Enkrat letno (do konca marca) je na DURS potrebno oddati obračun akontacije dohodnine. Zadeva je totalno enostavna in jo lahko pripraviš sama - ne rabiš računovodstva. Na Ajpes ne rabiš kot normiranec nič pošiljat. Enkrat letno DURS in to je to.
Če je s. p. normiran, tudi ne rabiš kakšnega posebnega knjigovodstva (ker pač ne rabiš vodit stroškov), imeti moraš le knjigo izdanih računov. Račun mora imeti obvezne elemente, zelo pomembno je, da gor piše "DDV ni obračunan v skladu s 1. odstavkom 94. člena Zakona o davku na dodano vrednost." (Če boš rabila dodatne infote, ti lahko pošljem preko ZS).
Računovodstva zato po mojem mnenju pri normiranem s. p. ne potrebuješ.
Če posluješ s proračunskimi uporabniki je treba izdajati račune v e-obliki, ampak to storitev ponujajo tudi banke.
Pa še to - kot normiranec ne smeš preseči določenega prometa (mislim, da je sedaj 100.000 - nisem ziher) - v enem letu. Ne v koledarskem, pač pa v enem letu.
Aha, pa da ne pozabim. Ta davek oz. dohodnina je tim. cedularni davek. To pomeni, da gre za enkratno in dokončno obdavčitev - tako obdavčeni zneski se ne vštevajo v letni znesek davčne osnove za odmero dohodnine. Skratka, ko plačaš zgoraj omenjene prispevke, je denar, ki ostane na tvojem poslovnem računu tvoj in ne rabiš nič več plačevati. Iz poslovnega računa sicer lahko plačuješ poljubne stroške (to velja samo za s.p.-je, pri podjetjih je drugače!) in dviguješ denar na bankomatu, vendar si jaz raje enkrat mesečno ali enkrat na dva meseca določen znesek nakažem na svoj osebni račun (kao "plača") - tako so stvari bolj pregledne (zame).
Odpreš tim. normirani s.p., kjer so lani upoštevali pavšal 70% stroškov, letos pa je to 80%. Če opravljaš pretežno storitve, je normirani s.p. po moje najboljša zadeva. Pri prodaji blaga, je pa lahko drugače.
Dejanski stroški so naslednji:
- prispevki za zdravstveno varstvo;
- prispevki za pokojninsko varstvo;
- dohodnina (to je tistih realnih 6% oz. 4% od prometa);
- strošek vodenja poslovnega računa pri banki in dostopa do spletnega bančništva (nekje do 10 EUR mesečno - mislim, da je trenutno najbolj ugodna Delavska hranilnica) - pozor: imeti moraš odprt poslovni račun, poslovanje preko osebnega računa ni dovoljeno;
- strošek nakazil iz računa (cca. 30 centov na transakcijo).
To moraš plačevati vsak mesec. Preko spleta se ti na edavki.durs.si splača preverjati tvojo knjigovodsko kartica davčnega zavezanca, ker DURS včasih kaj pozabi poknjižit, izvršbe so pa drage. Pa splača se ti vedeti kdo je tvoj davčni kontrolor in biti v rednem stiku z njim. Jaz sem šel do svojega kontrolorja in mu pokazal vse moje poslovanje in ga prosil z a hiter pregled, če je vse zakonito in OK.
Enkrat letno (do konca marca) je na DURS potrebno oddati obračun akontacije dohodnine. Zadeva je totalno enostavna in jo lahko pripraviš sama - ne rabiš računovodstva. Na Ajpes ne rabiš kot normiranec nič pošiljat. Enkrat letno DURS in to je to.
Če je s. p. normiran, tudi ne rabiš kakšnega posebnega knjigovodstva (ker pač ne rabiš vodit stroškov), imeti moraš le knjigo izdanih računov. Račun mora imeti obvezne elemente, zelo pomembno je, da gor piše "DDV ni obračunan v skladu s 1. odstavkom 94. člena Zakona o davku na dodano vrednost." (Če boš rabila dodatne infote, ti lahko pošljem preko ZS).
Računovodstva zato po mojem mnenju pri normiranem s. p. ne potrebuješ.
Če posluješ s proračunskimi uporabniki je treba izdajati račune v e-obliki, ampak to storitev ponujajo tudi banke.
Pa še to - kot normiranec ne smeš preseči določenega prometa (mislim, da je sedaj 100.000 - nisem ziher) - v enem letu. Ne v koledarskem, pač pa v enem letu.
Aha, pa da ne pozabim. Ta davek oz. dohodnina je tim. cedularni davek. To pomeni, da gre za enkratno in dokončno obdavčitev - tako obdavčeni zneski se ne vštevajo v letni znesek davčne osnove za odmero dohodnine. Skratka, ko plačaš zgoraj omenjene prispevke, je denar, ki ostane na tvojem poslovnem računu tvoj in ne rabiš nič več plačevati. Iz poslovnega računa sicer lahko plačuješ poljubne stroške (to velja samo za s.p.-je, pri podjetjih je drugače!) in dviguješ denar na bankomatu, vendar si jaz raje enkrat mesečno ali enkrat na dva meseca določen znesek nakažem na svoj osebni račun (kao "plača") - tako so stvari bolj pregledne (zame).
sudo poweroff
LapD ::
Enkrat letno (do konca marca) je na DURS potrebno oddati obračun akontacije dohodnine. Zadeva je totalno enostavna in jo lahko pripraviš sama - ne rabiš računovodstva.
Bi mogoče lahko to na kratko opisal, ker sam nimam nobenih izkušenj, bi pa punca rabila pomoč. Moja računovodkinja mi je sicer nekaj kazala v programu Silvester Fineus ampak priznam da nisem dovolj podrobno spremljal. Če je res preprosto, bi to kar sam uredil.
web&motion designer
Okapi ::
Treba je razmislit še o tem, ali se ti splača biti zavezanec za DDV. Če ne posluješ s fizičnimi osebami, se po mojem splača, ker lahko kupuješ opremo, ki jo potrebuješ za opravljanje dejavnosti, 22% ceneje. Cena za to je en obrazec na 3 mesece, ki ga moraš izpolnit na e-davkih (dovolj preprost, da ga lahko izpolniš sam v 10 minutah, če si počasen) ter hranjenje računov.
O.
O.
ZaphodBB ::
En osebni detajl. Jaz kot normiranec imam računovodstvo zato, da me računovodja obvešča o spremembah prispevkov in zakonov in se ne rabim sam sekirat. Ker poslujem večinoma s tujino in ker Fursu kdaj kaj ni jasno, rajši vidim, da se z njimi pogovarja računovodja. In nenazadnje zato, da me opominja če kakšno stvar pozabim.
"Naši dedje so se borili za to, da lahko odločamo
o lastni usodi - ne o usodi drugih ljudi." -jype
o lastni usodi - ne o usodi drugih ljudi." -jype
Smurf ::
Ne pretiravaj. Vodenje enostavnega računovodstva za nekoga s povprečnim IQjem ni težava. Seveda zahteva čas in je odločitev vsakega posebej koliko se mu da s tem zafkavat. Če si normiranec je pa zadeva sploh enostavna.
Tako, da ja, vodenje računovodstva lahko opravlja vsak s.p. sam, če želi in pri tem ni nikakršnih omejitev.
Prestudirati moras par stvari. Ce zacnes iz nule (ne da bi ti kdo svetoval) hitro kaj spregledas. Prav tako moras slediti spremembam zakonodaje.
Ni inteligentno zahtevno (nikjer niti nisem napisal, da je), ti pa pozre kar nekaj casa in hitro povzroci kaksen glavobol. V bistvu mene zacne glava boleti ze, ko odprem skrupocalo od e-davkov.
Invictus ::
A računovodstva ne moreš sam opravljati? Je kakšen predpis, ki zahteva, da zadevo opravi "certificirani" računovodja?
ne
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
GTX970 ::
Lahko kdo pojasni zakaj tako hitro spreminjajo zakonodajo ?
Bi človek mislil da gre za commite xyz plugina na githubu in ne davčno zakonodajo .
Bi človek mislil da gre za commite xyz plugina na githubu in ne davčno zakonodajo .
Invictus ::
V bistvu če si normiranec, moraš samo za končno poročilo enkrat videti, kako se naredi, potem ga lahko tudi sam delaš. Ker operiraš z vsega skupaj 3 različnimi ciframi (koliko si v enem letu zaslužil, koliko prispevkov si plačal, koliko akontacije dohodnine si plačal).
O.
Kot normiranec oddaš samo seštevk vseh izdanih računov v letu.
In plačati prispevke ter akontacijo. Pravočasno ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Lonsarg ::
Ok ker je taka zmede glede poslovnega računa sem šel prav googlat, zadeva je sledeča.
Zakon NE loči med poslovnimi in navadnimi računi, kar zahteva je samo to, da imaš LOČEN račun za poslovanje in v nasprotnem primeru je celo globa prespisana. Pozor ta zakon torej kršiš tudi če imaš samo poslovnega!
Če pa rabiš bit(zaradi zaupanja recimo) zaradi poslovanja z kakimi strankami v poslovnem registru ali imeti možnost eračunov pa boš v večini bank vseeno rabil poslovni račun, da kaj takega omogočajo.
Zakon NE loči med poslovnimi in navadnimi računi, kar zahteva je samo to, da imaš LOČEN račun za poslovanje in v nasprotnem primeru je celo globa prespisana. Pozor ta zakon torej kršiš tudi če imaš samo poslovnega!
Če pa rabiš bit(zaradi zaupanja recimo) zaradi poslovanja z kakimi strankami v poslovnem registru ali imeti možnost eračunov pa boš v večini bank vseeno rabil poslovni račun, da kaj takega omogočajo.
Smurf ::
shadeX ::
A računovodstva ne moreš sam opravljati? Je kakšen predpis, ki zahteva, da zadevo opravi "certificirani" računovodja?
Lahko, ampak te hitro zacne boleti glava in potem das z veseljem tistih nekaj eurov racunovodji.
Ne pretiravaj. Vodenje enostavnega računovodstva za nekoga s povprečnim IQjem ni težava. Seveda zahteva čas in je odločitev vsakega posebej koliko se mu da s tem zafkavat. Če si normiranec je pa zadeva sploh enostavna.
Tako, da ja, vodenje računovodstva lahko opravlja vsak s.p. sam, če želi in pri tem ni nikakršnih omejitev.
Se strinjam s to izjavo. Imam kolega ki ima s.p, pa že 8 let brez problema ureja zadeve sam kar se računovodstva tiče.
Pithlit ::
OK. Možgančki malo boljše delajo.
Najlepša hvala vsem. Še posebej Okapi-ju in Matthai-u.
Glede poslovnega računa... mislim da se nekako ne splača jajcat pa 'hvatat krivine' zaradi tistih par evrov na mesec. Računovodstvo je načeloma enostavna zadeva.
Jutri upam da bojo možgančki že zakurblal v polno, tko da se lahko lotim detajlov.
Najlepša hvala vsem. Še posebej Okapi-ju in Matthai-u.
Glede poslovnega računa... mislim da se nekako ne splača jajcat pa 'hvatat krivine' zaradi tistih par evrov na mesec. Računovodstvo je načeloma enostavna zadeva.
Jutri upam da bojo možgančki že zakurblal v polno, tko da se lahko lotim detajlov.
Life is as complicated as we make it...
poweroff ::
En osebni detajl. Jaz kot normiranec imam računovodstvo zato, da me računovodja obvešča o spremembah prispevkov in zakonov in se ne rabim sam sekirat.
Načeloma se višina prispevkov spreminja v začetku januarja in v začetku aprila. Teoretično bi se lahko spremenil tudi podračun na katerega je treba nakazovati, ampak to je zgolj teoretična možnost.
Zelo elegantna rešitev je, da ob kritičnih datumih (januar, april) nakažeš nekaj več prispevkov in potem na kartici zavezanca gledaš koliko so ti trgali.
Sicer je bolj elegantno, da to zame opravlja računovodski servis, vendar jim 100 EUR na mesec samo za to preprosto ne dam.
Glede obračuna, ki ga pripraviš s programom Finneus Silvester.
Program preneseš iz spletne strani DURS (po možnosti na Windowse).
Vneseš podatke o zavezancu (se pravi sebi). Potem pa ključni podatki (poiščeš jih med opcijami):
- način ugotavljanja davčne osnove: N-NORMIRANI
- sistem vodenja poslovnih knjig: evidence
- vrsta obveznega socialnega zavarovanja: vneseš oz. izbereš ustrezno opcijo
- vrsta obračuna: redni letni obračun
Nato je treba izpolniti še bilančni obrazec, in sicer izpolniš:
- rubriko 1: Prihodki, ugotovljeni po računovodskih predpisih. Tukaj vneseš skupni znesek vseh izdanih računov za preteklo leto.
- rubriko 25: Obračunana akontacija dohodnine od dohodka iz dejavnosti. Tukaj vneseš skupni znesek akontacije dohodnine, ki si jo plačal DURS-u v preteklem letu.*
* Tukaj je eno zanimivo vprašanje in sicer katere račune šteješ v preteklo obdobje. Meni so praktično vsi kolegi rekli, da se šteje datum opravljene storitve in ne datum izdaje računa. Se pravi, če sem 5. januarja 2015 izdal račun za storitev opravljeno v decembru, je to treba šteti še v lanski promet. Moj davčni kontrolor in kolegica iz DURS-a pa pravita drugače - da se šteje datum izdaje računa. Se pravi, če sem 5. januarja 2015 izdal račun, potem se ta račun šteje v leto 2015.
Anyway, glede tega sem poslal pisno vprašanje na DURS, pa da vidimo.
Kar se tiče AJPES, za normiran s.p. ni treba oddajati ničesar, zato pustiš rubriko z izjavo o nekih prilogah in AJPES prazno.
Nato je treba pripraviti datoteko za uvoz v eDavke (tam nekje je opcija "pripravi za pošiljanje DURS" ali nekaj podobnega). Možen je sicer tudi direkten vnos v eDavke. V eDavkih nato izbereš rubriko "Dokumenti" in tam potem tisti dokument, ki je označen z DDD-DDD, nakar ti ponudi možnost uvoza dokumentov. Uvožene dokumente podpišeš in oddaš.
Mimogrede, program sam izračuna koliko bo potrebno doplačati dohodnine (priloga VI. IZRAČUN DOHODNINE O DOHODKA IZ DEJAVNOSTI (NORMIRANI), točka 26). To moraš potem plačati v 30 dneh.
V točki 30 pa ti izračuna kakšen bo tvoj prihodnji mesečni obrok akontacije dohodnine - to potem do 10-tega v mesecu nakazuješ na ustrezen podračun DURS.
Glede poslovnega računa... mislim da se nekako ne splača jajcat pa 'hvatat krivine' zaradi tistih par evrov na mesec.
Ne, dejansko rabiš imeti ločen račun. Je pa res, da banke prepovedujejo uporabo cenejšega osebnega računa za poslovne namene. Poleg tega se poslovni računi javno objavijo v RTR bazi na Ajpesu, osebni pa ne, ker so osebni podatki. Tako da se res ne splača, razlike je morda 3 ali 4 EUR na mesec.
Mislim če ti to predstavlja nek resen strošek, se ti verjetno s. p.-ja niti ne splača imeti oz. rabiš boljšo poslovno idejo.
sudo poweroff
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: poweroff ()
LapD ::
* Tukaj je eno zanimivo vprašanje in sicer katere račune šteješ v preteklo obdobje. Meni so praktično vsi kolegi rekli, da se šteje datum opravljene storitve in ne datum izdaje računa. Se pravi, če sem 5. januarja 2015 izdal račun za storitev opravljeno v decembru, je to treba šteti še v lanski promet. Moj davčni kontrolor in kolegica iz DURS-a pa pravita drugače - da se šteje datum izdaje računa. Se pravi, če sem 5. januarja 2015 izdal račun, potem se ta račun šteje v leto 2015.
Tukaj imajo prav "vsi kolegi" ... velja datum opravljene storitve.
web&motion designer
opeter ::
A je pri "navadnem" in pri "normiranem" espeju isti prispevek (višino mislim)?
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
poweroff ::
Tukaj imajo prav "vsi kolegi" ... velja datum opravljene storitve.
Zanimivo, jaz bi prej rekel, da bo merodajno mnenje DURS-a. Zato sem jih tudi zaprosil za uraden odgovor.
Ne bi bilo prvič, da večina računovodij neumnosti dela.
sudo poweroff
Okapi ::
Tudi jaz sem praktično prepričan, da je pomemben datum opravljene storitve. Z izdajo računa lahko manipuliraš in s tem vplivaš na davčno osnovo.
Invictus ::
Tudi jaz sem praktično prepričan, da je pomemben datum opravljene storitve. Z izdajo računa lahko manipuliraš in s tem vplivaš na davčno osnovo.
Pa saj to se dela. Vsa podjetja to delajo ... Nič novega ...
Če je nekaj po zdravi pameti, to še ne pomeni da je po zakonu ...
In pri davčni zakonodaji pač ne delaš po zdravi pameti, ampak po zakonih. O znanju računovodij pa ne bi. Večinoma zna samo knjižit stroške in račune. To znam tud sam ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
fosil ::
Kaj bi bilo bolj prav ali pošteno je stvar debate.
Ampak z birokratskega vidika je logično, da velja datum računa.
Ker gre za nedvoumen dokument z jasno napisanim datumom.
Dokazovanje, kdaj je bila opravljena storitev pa je problematično.
Dodatna težava so storitve opravljane v več obdobjih, recimo december in januar.
Boš dal del računa v lansko leto, del pa v letošnje?
Potem gre tukaj še za obračun DDV-ja.
Poleg tega lahko kdaj tudi počakaš z izdajo računa, če recimo veš da stranka trenutno nima denarja.
In v ekstremnem primeri bi lahko prišlo do čudne situacije, da bi ti že naredil letno poročilo, potem pa izdal račun, ki bi veljal za lansko leto.
Skratka iz čisto praktičnih razlogov je bolj praktično da velja datum izdaje računa.
Ampak z birokratskega vidika je logično, da velja datum računa.
Ker gre za nedvoumen dokument z jasno napisanim datumom.
Dokazovanje, kdaj je bila opravljena storitev pa je problematično.
Dodatna težava so storitve opravljane v več obdobjih, recimo december in januar.
Boš dal del računa v lansko leto, del pa v letošnje?
Potem gre tukaj še za obračun DDV-ja.
Poleg tega lahko kdaj tudi počakaš z izdajo računa, če recimo veš da stranka trenutno nima denarja.
In v ekstremnem primeri bi lahko prišlo do čudne situacije, da bi ti že naredil letno poročilo, potem pa izdal račun, ki bi veljal za lansko leto.
Skratka iz čisto praktičnih razlogov je bolj praktično da velja datum izdaje računa.
Tako je!
Mavrik ::
Kaj bi bilo bolj prav ali pošteno je stvar debate.
Ampak z birokratskega vidika je logično, da velja datum računa.
Ker gre za nedvoumen dokument z jasno napisanim datumom.
Dokazovanje, kdaj je bila opravljena storitev pa je problematično.
Zato na računu piše nedvoumno datum opravljene storitve. Vedno se gleda datum opravljene storitve, ker je storitev tista, ki je prinesla vrednost, na katero se obračunava DDV in vse ostalo. Izdaja papirčka z napisom račun nima veze.
Dodatna težava so storitve opravljane v več obdobjih, recimo december in januar.
Boš dal del računa v lansko leto, del pa v letošnje?
To se obračuna januarja, ko je bila storitev opravljena.
Potem gre tukaj še za obračun DDV-ja.
Kaj točno?
Poleg tega lahko kdaj tudi počakaš z izdajo računa, če recimo veš da stranka trenutno nima denarja.
In v ekstremnem primeri bi lahko prišlo do čudne situacije, da bi ti že naredil letno poročilo, potem pa izdal račun, ki bi veljal za lansko leto.
Skratka iz čisto praktičnih razlogov je bolj praktično da velja datum izdaje računa.
Če bi res prišlo do te situacije si potem v prekršku. Z računom ne smeš "čakati". Tipičen primer tega, kjer boš fasal probleme, je če boš "čakal" s tujim računom več kot 20 dni in bo EU zahtevala rekapitulacijsko poročilo do te. Ne si takih problemov delat.
Zanimivo, jaz bi prej rekel, da bo merodajno mnenje DURS-a. Zato sem jih tudi zaprosil za uraden odgovor.
Ne bi bilo prvič, da večina računovodij neumnosti dela.
Na DURSu ti tudi lahko podajo zavajujoče informacije.
Pa saj to se dela. Vsa podjetja to delajo ... Nič novega ...
Če je nekaj po zdravi pameti, to še ne pomeni da je po zakonu ...
In pri davčni zakonodaji pač ne delaš po zdravi pameti, ampak po zakonih. O znanju računovodij pa ne bi. Večinoma zna samo knjižit stroške in račune. To znam tud sam ...
Spet širiš laži zaradi katerih lahko ljudje dobijo kazni?
The truth is rarely pure and never simple.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Mavrik ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Odprtje normiranega spja (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Loža | 42513 (17388) | Recordman |
» | Freelance, sp, in davkarija (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 22811 (16157) | matic492 |
» | Ustanovitev normiranega s.p. - prosim za nasvete (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 20639 (19259) | LuiIII |
» | A je s.p. pravi odgovor za moj posel? (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 25411 (23012) | Mavrik |