» »

Dve butasti vprašanji - žarnice & zavore

Dve butasti vprašanji - žarnice & zavore

formu ::

Imam dve (verjetno za stare voznike butasti) vprašanji:

1) Na avtu nimam dnevnih luči, niti ne avtomatike. Če pustim luči prižgane na "on" (zasenčene), se te ugasnejo, ko ugasnem motor, in prižgejo, ko ga prižgem (torej simpl varianta, da ne rabiš nič mislit na luči). Sem pa prebral razne teorije, da to škodi žarnicam, ker baje prej pregorevajo. Torej naj bi prvo prižgal motor, potem pa še luči. Je kaka razlaga za to teorijo? Kolikor vem, med prižiganjem napetost samo pada, in ne narašča višje od "standardne" (tistih 14 voltov med filanjem), kar pa (vsaj v teoriji) ne more škodit žarnicam.

2) Če peljem zvečer po vodi (luže, dež ipd), mi zjutraj "hrustajo" bremze. Torej občutek je, kot da bi bil sloj rje, ali nečesa podobnega, kar "zahrusta", ko pritisnem po bremzi. Kot da bi bil nek pesek vmes. Seveda če zabremzam močneje, ali po večkratnem šibkem bremzanju, se ta "rja" (ali karkoli že) odbrusi dol, in gre naprej gladko. Zanima me, če je to normalno, ali pa je problem v diskih/ploščicah, in bi jih bilo treba menjat (nizka kvaliteta? avto sem kupil rabljen, debeline diskov in ploščic so še OK).

dj_uro ::

1. Luči prižigaj in ugašaj ročno, če je avto letnik 2000 ali starejši.. Drugače pusti tako, kot je zdaj

2. To je normalen pojav pri vseh...

Lp
vw-klub.si

Roadkill ::

1. Avtomobili že vsaj 15 let to delajo namesto tebe in luči ne utripajo več tako kot so pri jugotih.
Ü

...:TOMI:... ::

1. nič ne bo narobe, niti ne bo krajše življ. dobe žarnic

2. to ni nič hudega, na to rjo bremze še bolj primejo, vsaj po mojih izkušnjah, ko me prilepi na volan, ko prvič pritisnem. Potem je normalno.
Tomi

Malajlo ::

Roadkill je izjavil:

1. Avtomobili že vsaj 15 let to delajo namesto tebe in luči ne utripajo več tako kot so pri jugotih.

Ja, na jugotih si lahko puščal stikalo za luči prižgano že vsaj od leta 1987. In ko si zaverglal, je luči ugasnilo. Mogoče je bilo odvisno od ključavnice :|. Pri nekaterih znamkah je pa to še vedno opcija, ki jo doplačaš ;(( (vsaj kasetarjev nimajo več kot standardno opremo)
Skratka, luči ugasneš zato, da ima zaganjač vso mogočo energijo na voljo. Luči ti pokurijo nekih 150 W, zaganjač pa rabi še vsaj 5x toliko (odvisno od motorja). Mrzlo jutro, starejši aku, pa se lahko zgodi, da motorja sploh vžgeš ne.

St235 ::

In ko si zaverglal, je luči ugasnilo.

Pri jugotu so luči ugasnile, ker je zaganjač potegnil vso razpoložljivo elektriko.

BlueKnight ::

1. sedaj so že tako dobri regulatorji, da dejansko ni treba, jaz sicer to delam, navada in pa škodit ne more :)
Assumption is the mother of all fuckups!
"Under Siege 2:Dark Territory"

Roadkill ::

Še trije mu morajo povedat, da ni treba luči ugašat, pa bo zihr. Trenutno je še mal v dvomih. ;)
Ü

formu ::

A pol mi ni treba ugasat pred priziganjem? ;) (hecam se, da ne bo pomote) :)

Hvala na odgovorih :)

bili_39a ::

Seveda jih moraš. Brez heca!

Če želiš luči prižgat, jih moraš najprej ugasnit!

Mal spomnja na izjave Grunfa :-)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: bili_39a ()

garamond ::

Ali prižigati ali ugašati luči? To ni samo praktično vprašanje, ampak tudi vprašanje človekove svobodne volje v odnosu do racionalnosti.

Ročno prižiganje in ugašanje ni več nujno. Kvečjemu bi bila to potrata fizične in psihične energije. Perfektno racionalen človek tega ne dela več, če to ni potrebno.

Kljub temu pa ne smemo biti ujetniki rigoroznih pravil (tudi če smo si jih postavili sami). Priporočam ročni prižig/ugasnitev luči vsaj nekajkrat na leto -- iz čistega uporništva!

Pithlit ::

formu je izjavil:

Sem pa prebral razne teorije, da to škodi žarnicam, ker baje prej pregorevajo.

Kake 2 meseca nazaj sem začela na roke ugašat pa prižigat. V roku treh tednov sta šli obe lampi.
Life is as complicated as we make it...

TESKAn ::

Meni avto se dolge luci sam priziga in ugasa. Se hitro razvadis. Naslednji bo se tempomat sam nastavljal.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Highlag ::

Žarnicam škodijo vklopi. Če so vedno vključene se ob zagonu avtomobila prižgejo 2x. Ko damo kontakt se prižgejo, in ko obrnemo ključ za zagon motorja avto ugasne vse večje porabnike elektrike med katere spadajo tudi luči. Ko se motor vžge se porabniki vključijo nazaj.

To sigurno ne vpliva blagodejno na življenjsko dobo žarnic.
Never trust a computer you can't throw out a window

GTX970 ::

Žarnice bi se morali prižgati šele po uspešnem zagonu motorja, ker drugače nepotrebno obremenjujejo akumulator.
Pri nizkih temperaturah pride to še posebej do izraza.
Daš menjalnik v prosti tek, pritisneš sklopko, ugasneš vse porabnike (radio, luči, prezračevanje, brisalci) šele takrat obrneš ključ.

msjr ::

GTX970 je izjavil:

Daš menjalnik v prosti tek, pritisneš sklopko


Res, zihr je zihr, tole pa je izjav dneva, sem vedel da se splača brati to temo :))

Sicer pa še ena v prid prižganim lučem - pri motorjih [večinoma] sploh ni več stikala za ugasnit zasenčene luči, še moj oldtimer (1986) ga nima več. Pa imajo jako bolj švoh akumulatorje kot avti.

jurre ::

glede luci - imel sem cliota 2003, ki imel tako narejene dnevne luci, da so se prizgale, takoj ko si dal kontakt, ko si zalaufal motor pa so utripnile in se potem prizgale nazaj. Zarnice niso nic kaj bolj pogosto crkovale. Pri cliotu 2004 sem imel xenon, ki je malo drugacen (mora vsaj nekaj sekund svetit preden se ga ugasne), zato sem dal dnevne luci izklopiti. Tudi zarnice nisem nikoli zamenjal v 150k km (to pogresam:D).
Zdaj ko imam cliota 2009, pa je Renault spremenil sistem - ko das kontakt se luci ne prizgejo takoj, ampak potem ko motor zalaufa. Glede crkovanja zarnic ne opazim kake razlike,

matjash ::

Imel sem 3 leta opel corso -2009-2012 avtomatsko vžiganje, vsaj 2 žarnici zamenjal na leto, včasih 3.
Sedaj imam Ford Focusa, ki nima avtomatskega prižiganja in v 3eh letih še nisem zamenjal žarnic.

Očitno pri vseh proizvajalceh ta avtomatika še ne prav štima.

Avtomatika je špica če dela, trenutno mi pa po svoje ni žal za ročni način, če mi ni treba 2x na leto menjati teh žarnic, ponavadi še z daljšim časovnim zamikom.
... bolje pozno kot nikoli.

Invictus ::

Žarnice stanejo nekje od 5 - 10 EUR ena. Crknejo 1x na 2-3 leta. Če ... Je pa res da skoraj vedno crknejo v paru (vsaj meni) z razmikom 1 - 3 tednov. Ne vem v čem je fora. Simbioza ?

Če si ne morete privoščit, prodajte avto ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

M-XXXX ::

Pri H7 to res ni problem, pri xeonkah pa dejansko že nekaj nanese. Vendar se strinjam, če nimaš par 10€ za navadne žarnice, oziroma par 100€ za xeonke na par let pa bicikel is way to go.

energetik ::

GTX970 je izjavil:

Žarnice bi se morali prižgati šele po uspešnem zagonu motorja, ker drugače nepotrebno obremenjujejo akumulator.
Pri nizkih temperaturah pride to še posebej do izraza.
Daš menjalnik v prosti tek, pritisneš sklopko, ugasneš vse porabnike (radio, luči, prezračevanje, brisalci) šele takrat obrneš ključ.
Eh, te porabniki so mišji k.. v primerjavi s tokom, ki ga povleče štarter. Luči + ventilator skupaj potegnejo mogoče 20A, štarter pa ene 10x toliko. Vsak normalen akumulator pa mora brez vsake težave dovesti ene 400A, tudi pri -10°. V nasprotnem primeru je zrel za menjavo.

Glede žarnic - vsak vklop malce skrajša življensko dobo. Torej če jih imaš prižgane ves čas, se 2x prižgejo - ko daš kontakt in potem ko motor zalaufa. Ni pa cena žarnic taka, da bi se zaradi tega moral sekirati.
No, jaz jih itak moram prižigati ročno, ker če pustim prižgane, mi svetijo parkirne ob izklopu motorja.

PandaFlow2 ::

msjr je izjavil:

GTX970 je izjavil:

Daš menjalnik v prosti tek, pritisneš sklopko


Res, zihr je zihr, tole pa je izjav dneva, sem vedel da se splača brati to temo :))


Delno celo ima smisel. Pri pritisnjeni sklopki zaganjalniku ni treba poleg motorja vrteti še celega menjalnika. Spet, pri novem akumulatorju, sredi poletja in toplim motorjem se to ne pozna, so pa primeri, kjer pride prav...

Invictus ::

PandaFlow2 je izjavil:


Delno celo ima smisel. Pri pritisnjeni sklopki zaganjalniku ni treba poleg motorja vrteti še celega menjalnika. Spet, pri novem akumulatorju, sredi poletja in toplim motorjem se to ne pozna, so pa primeri, kjer pride prav...

Če je to case, pol zamenjaj akumulator. Pa po možnosti kupi največjega, ki ti gre noter ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Invictus ()

St235 ::

PandaFlow2 je izjavil:

msjr je izjavil:

GTX970 je izjavil:

Daš menjalnik v prosti tek, pritisneš sklopko


Res, zihr je zihr, tole pa je izjav dneva, sem vedel da se splača brati to temo :))


Delno celo ima smisel. Pri pritisnjeni sklopki zaganjalniku ni treba poleg motorja vrteti še celega menjalnika. Spet, pri novem akumulatorju, sredi poletja in toplim motorjem se to ne pozna, so pa primeri, kjer pride prav...


Smisel ima če nimaš pojma kako funkcionira menjalnik.
Daj mi ti prosim razloži kaka je razlika, če daš v prosti tek in pritisneš sklopko v primerjavi s tem da samo stisneš sklopko? (govorimo o obremenitvi akumulatorja)

Aston_11 ::

Mislil je, da zaganjalnik obrača še gred v menjalniku, kjer ni vključen prenos na naslednjo gred ali pa da zaganja samo motor brez gredi v menjalniku. Gred - poljubno, ker ne poznam pravega izraza.

St235 ::

Aston_11 je izjavil:

Mislil je, da zaganjalnik obrača še gred v menjalniku, kjer ni vključen prenos na naslednjo gred ali pa da zaganja samo motor brez gredi v menjalniku. Gred - poljubno, ker ne poznam pravega izraza.


Samo na to vpliva sklopka. Če je zraven avto še v leru ni popolnoma nič drugače.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Alternator ali akumulator? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
9421355 (18683) krneki0001
»

Težave v prostem teku

Oddelek: Na cesti
366763 (5214) tony1
»

Meglenke ponoči (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
11726495 (24545) BigWhale
»

Avto dolgi klanec (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
7722356 (20225) Zheegec
»

Prizgane luci na avtu in poraba goriva xD (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
17435373 (32938) RejZoR

Več podobnih tem