» »

SpaceX reusable rockets

SpaceX reusable rockets

Temo vidijo: vsi
««
21 / 111
»»

Invictus ::

Meni tukaj manjka en vmesen korak, in sicer ena ogromna vesoljska postaja ala ISS, samo precej večja...

Se mi zdi, da bi bila za znanost bistveno bolj pomembna, kot eno osvajanje Marsa. Tudi v komercialne namene, kjer bi na minimalni gravitaciji delali produkte, ki jih na Zemlji ne moremo.

Ampak, vsak ima svojo vizijo :D.

Tale avtobus do vesolja bo zakon, če bo uspel...

150 ton v nizko orbito ni kar tako. Čeprav so bili Rusi z Energijo blizu (100 ton).

Energia @ Wikipedia
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

pegasus ::

A se je samo meni zdel Musk še veliko bolj zgonjen in zmeden kot običajno?

DarkSite ::

Ok veliko sem zadel.

Sem pa presenečen glede 2022. To je kr agresivno :) Ampak kot rečeno ključne komponente že nekaj časa testirajo in celo uporabljajo v F9. Letnica je seveda za Mars.

Kdaj pa bo prvi testni let(1-2leti?). Če sem prav razumel začnejo sestavljati čez 6-9mes.

Nikec3 ::

pegasus je izjavil:

A se je samo meni zdel Musk še veliko bolj zgonjen in zmeden kot običajno?

To je njegov imiđ. Meni se zdi ta verzija veliko bolj smiselna kot prejšnja, pa še vedno bo to težko komercialen projekt. Težave imajo najti kupca za FH oni bi se pa šli full scale komercializacijo z BFR? Težka bo.

Also, še Concord je propadel in mi naj kupimo, da bi se ljudje vozili Earth to Earth z raketo? Čas potovanja niti približno ni tak kot piše Musk, ker moraš seveda zaven štet še boarding, pa tisto vožnjo z ladjico do rakete in od rakete itd. Ni šans.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

DarkSite ::

Sej to veš, da je bil zadnji del le kot neka inspiracija, da se pokaže kaj je vse možno?

DarkSite ::

Ključno kar se mi zdi, da bodo sami sebi konkurenca. Ta nova raketa bo pojedla F9 in FH(skoda razvoja). Prevzela bo nase vse komercialne dejavnosti obeh raket ter tako financirala razvoj. Se mi pa zdi super, da ne spijo na uspehih in terajo razvoj dalje.

7982884e ::

DarkSite je izjavil:

Ta nova raketa bo pojedla F9 in FH(skoda razvoja). Prevzela bo nase vse komercialne dejavnosti obeh raket ter tako financirala razvoj. Se mi pa zdi super, da ne spijo na uspehih in terajo razvoj dalje.
haha, misli si. F9 in FH so razvili, ker morajo obcasno biti tudi realisticni. realno BFR se vsaj 10 let ne bo letel, vsaj ne v predstavljeni (trenutni, ne lanski) 100% reusable konfiguraciji, tako kot FH ni letel ze leta 2012, kot je bilo prvotno najavljeno.

in tudi ko bo, situacija pac ne bo tako roznata, kot rad musk sanja. raketa pac ni avion in nikoli ne bo, ker pac ne dela istih stvari, tudi ce je 100% reusable.
refuel F9 stane 200-300k USD, tale BFR bi po trenutnih cifrah rabil nekje 10x toliko, torej 2-3 milijone USD na polet SAMO za gorivo.
in s tem bos nadomescal kapaciteto F9? predno bos lahko vse ostale stroske in riziko spravil na tako nizko vrednost, da bos s tako ogromno raketo konkuriral F9, bo preteklo se precej vode. in bos lahko (dosti lazje) naredil tudi morebitnega fully reusable naslednika F9, recimo nekje polovicne velikosti kot BFR (da je reuse 2. stopnje lazji).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: 7982884e ()

BigWhale ::

Nikec3 je izjavil:

pegasus je izjavil:

A se je samo meni zdel Musk še veliko bolj zgonjen in zmeden kot običajno?

To je njegov imiđ. Meni se zdi ta verzija veliko bolj smiselna kot prejšnja, pa še vedno bo to težko komercialen projekt. Težave imajo najti kupca za FH oni bi se pa šli full scale komercializacijo z BFR? Težka bo.


Meni se zdi tale plan veliko bolj smiselen kot prejsnji. Prejsnji je bil overly ambitious. Tale je sicer mal manj in jaz mal dvomim o cloveku na Marsu leta 2024/2025 ampak vseeno je dosti bolj smiselen.

Nikec3 je izjavil:

Also, še Concord je propadel in mi naj kupimo, da bi se ljudje vozili Earth to Earth z raketo? Čas potovanja niti približno ni tak kot piše Musk, ker moraš seveda zaven štet še boarding, pa tisto vožnjo z ladjico do rakete in od rakete itd. Ni šans.


Tole na konc je bil bolj tak cheesy marketing po mojem. Stvar je je sicer smiselna, tudi ce pre-boarding in boarding traja dve uri, na koncu prides na 4 ure za sicer 12 ur dolg polet, kjer potem porabis se dve uri za boarding/disboarding.

DarkSite ::

7982884e je izjavil:

DarkSite je izjavil:

Ta nova raketa bo pojedla F9 in FH(skoda razvoja). Prevzela bo nase vse komercialne dejavnosti obeh raket ter tako financirala razvoj. Se mi pa zdi super, da ne spijo na uspehih in terajo razvoj dalje.
haha, misli si. F9 in FH so razvili, ker morajo obcasno biti tudi realisticni. realno BFR se vsaj 10 let ne bo letel, vsaj ne v predstavljeni (trenutni, ne lanski) 100% reusable konfiguraciji, tako kot FH ni letel ze leta 2012, kot je bilo prvotno najavljeno.

in tudi ko bo, situacija pac ne bo tako roznata, kot rad musk sanja. raketa pac ni avion in nikoli ne bo, ker pac ne dela istih stvari, tudi ce je 100% reusable.
refuel F9 stane 200-300k USD, tale BFR bi po trenutnih cifrah rabil nekje 10x toliko, torej 2-3 milijone USD na polet SAMO za gorivo.
in s tem bos nadomescal kapaciteto F9? predno bos lahko vse ostale stroske in riziko spravil na tako nizko vrednost, da bos s tako ogromno raketo konkuriral F9, bo preteklo se precej vode. in bos lahko (dosti lazje) naredil tudi morebitnega fully reusable naslednika F9, recimo nekje polovicne velikosti kot BFR (da je reuse 2. stopnje lazji).


Jih bos gor spravil z F9ko?

"SpaceX has filed a new application with the Federal Communications Commission (FCC) for approval to launch a constellation of 7,518 satellites to provide communications in the little used V band.

The system is in addition to another constellations of 4,425 satellites (plus orbital spares) SpaceX proposed in November that would operate in the Ku and Ka bands. In total, the two constellations would have 11,943 spacecraft plus spares."

In to so samo njihovi sateliti.

DarkSite ::

In NE,

ne morejo si privosciti 2eh novih raket.

7982884e ::

7500 satelitov bo verjetno manjse variante, kjer jih lahko spravis vec deset na eno raketo. ce bos za to nucal BFR, je pa ze problem to, da bos potem naenkrat izstreljeval jih vec sto, kar ni prevec smiselno, ker bodo vsi v zelo podobni orbiti.

cela fora 7500 satelitov je ravno v tem, da jih imas v veliko orbitah, da lepo pokrijejo celo zemljo. zelo dvomim, da se bo za to uporabljal BFR.

In NE,

ne morejo si privosciti 2eh novih raket.
zakaj ne?
nimamo pojma, koliko stane razvoj BFR. ampak zelo verjetno stane precej, precej vec kot scaled-up falcon 9 z raptor motorji na prvi in drugi stopnji. tako da je to potem samo vprasanje prioritet in casovnih okvirov. konec koncev se se vedno gre za ogromno zadevo za prevoz ljudi. nivo kompleksnosti je "through the roof", bi se reklo.

DarkSite ::

Zato, ker bi simple rekli, da rabijo tako raketo in bi jo tudi razvijali. Saj niso top secret organizacija, ki bi to skrivala. Do sedaj so vedno rekli kaj razvijajo in zakaj potrebujejo. Kot rečeno v njihovem planu 10+ let naprej ni predvidene take rakete. Mogoče se pa vse spremeni jutri kar pa dvomim, ker bi to omenili oz že predstavili.

J.McLane ::

Samo če so ti sateliti v nižji orbiti jih v isti orbiti še vedno lahko potrebuješ kar veliko, torej da nebo nad tabo preletavajo eden za drugim. Koliko površine na zemlji pa pokrije tak satelit, ki je 775 km visoko?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

vostok_1 ::

2022?
Never gonna happen.

Enostavno ni finančnega interesa za kaj takega in njegova finančna konstrukcija je sketchy at best.

Jz osebno bi nadaljeval z FH, in lobiral za mednarodno sodelovanje vseh vesoljskih agencij, da naredijo nek dedicated sistem vakumskega transporta.

Se lotit privatno takega projekta, just not gonna happen.

Še prej treba na marsu naredit komunikacijsko infrastrukturo. Če prav pomnem, je trenutno gor zgolj en satelit za komunikacijo, z bandwidthom za zgolj eno, 1994 porn .png sliko na uro or something.

Pač razumem Muska, če bo uspel spravit človeka na mars bo zapisan v zgodovino forever
Je pa slika mesta kar kul, i agree.
Ampak ne vem če je dolgoročno realna. Kritični prostori bi morali bit pod zemljo.


PS. Sm razmišljal, da bi se morda uporabilo statična vodna telesa kot pristajalno ali vzletno platformo. Skupaj z padali....odlična kombinacija.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

in lobiral za mednarodno sodelovanje vseh vesoljskih agencij, da naredijo nek dedicated sistem vakumskega transporta.

You already failed right there.
Česa je sposobno "mednarodno sodelovanje vseh vesoljskih agencij" je preveč očitno.

Se lotit privatno takega projekta, just not gonna happen.

Si pozabu da govoriš o Musku?
Čisto vse kar je že dosegel, je veljalo za "Se lotit privatno takega projekta, just not gonna happen."

Bolje ostat tiho in gledat.
Zbogom in hvala za vse ribe

vostok_1 ::

WarpedGone je izjavil:

in lobiral za mednarodno sodelovanje vseh vesoljskih agencij, da naredijo nek dedicated sistem vakumskega transporta.

You already failed right there.
Česa je sposobno "mednarodno sodelovanje vseh vesoljskih agencij" je preveč očitno.

Se lotit privatno takega projekta, just not gonna happen.

Si pozabu da govoriš o Musku?
Čisto vse kar je že dosegel, je veljalo za "Se lotit privatno takega projekta, just not gonna happen."

Bolje ostat tiho in gledat.


Nope. Državne agencije so zelo sposobne, ko je fokus, ko je namen in podpora.

Musk je odličen glede vzbujanja interesa, rabi pa pač gmotno podporo, ki jo imajo vladne agencije.


Glede ostalega ni res. Avti so druga stvar. Avti imajo velik interes prebivalstva in to ne zgolj iz sanjaškega vidika, ampak day to day reči.

Vesolje pa je žal zaenkrat za dreamerje. Nekega interesa pač ni. Neke prednosti tudi ne.
Pardon...mislim bolj za deep space ne pa LEO in podobno.

Mars praktično ne bi imel nobene prednosti za človeštvo in the mid to short term. It's just something that is cool.
Zato pa predlagam javno-zasebno kolaboracijo.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: vostok_1 ()

WarpedGone ::

Nope. Državne agencije so zelo sposobne, ko je fokus, ko je namen in podpora.


Ljudje, ki imajo fokus, namen in podporo se združijo v privat firmi.
"Dražavna agencija" združuje ljudi, ki čakajo penzijo.
Zbogom in hvala za vse ribe

vostok_1 ::

To ni bilo tako v času ko je bil moonshot.
Se pa je takrat ogromne količine denarja zmetalo v to in je bila iniciativa za sposobneže.

Fuck. Če je musk tako pošten kot zgleda, potem lahko ga kr vzamejo kot zunanjega izvajalca za ta projekt. On izstavi račun, mi plačamo. I'd give some money for that.
Sam problem je, ker ko se tala državni denar so vedno mahinacije zadaj.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

BigWhale ::

vostok_1 je izjavil:

Še prej treba na marsu naredit komunikacijsko infrastrukturo. Če prav pomnem, je trenutno gor zgolj en satelit za komunikacijo, z bandwidthom za zgolj eno, 1994 porn .png sliko na uro or something.


Ne. :)

Okrog Marsa so trije sateliti s katerimi lahko komuniciramo. Treuntno je najbolj aktualni Mars Reconnaissance Orbiter. Vsa komunikacija gre preko Nasinega Deep Space Networka preko X-banda. Takrat, ko je Mars najboljs oddaljen se podatki prenasajo z max 300kbps, ko je Mars najblizje, pa gre med 3-4Mbps. Obe stevilki sta kar impresivni. Je pa problem takrat, ko je med Marsom in Zemljo sonce. Razdaljo se ze premaga motnje zaradi sonca pa precej tezje.

MRO ima tudi Ka-band radio ampak samo kot experiment. V teoriji bi ga lahko tudi uporabili. Drugace je X-Band na 8GHz, Ka-Band pa na 32GHz in bi ze zaradi tega omogocal vecje hitrosti. Je pa MRO ze vec kot deset let stara zadeva, takrat je bila vecina folka na 1Mbps DSLju. :D

vostok_1 ::

Treba mal updejtat vse skupaj. Mogoče kak tightbeam laser pa več repeaterjev. Bo tudi sonce manj motlo tko.

Pač, je še nekaj dela preden naredimo mesto in spravimo gor več sto ljudi.
DL-janje porničev je so pre-2005. Ne vrjamem, da bo folk to zlahka sprejel.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: vostok_1 ()

BigWhale ::

Prvih nekaj 100 ljudi ne bo imelo casa za porn. Do takrat se pa lahko se marsikaj spremeni. Ampak kaj bistveno vecje pasovne sirine ne bo, razdalje so prevelike.

Drugace pa nevem kako bo z laserji na taksne razdalje. Ce bi imel laser s teoreticnim 0.002 mrad beam divergence, potem je to 40km sirok snop na razdalji 20mio km. Danes imajo laserji beam divergence bolj okrog 0.5mrad in 1mrad to je pa potem ze vsaj 1000km sirok snop. :)

PS: 'bistveno vecje' bi moral bolj zapisat kot 'bistveno bolj uporabne'. Na taksni razdalji ti tudi 100Gbps ne pomaga kaj dosti, ker se moras za komunikacijo vnaprej zmenit.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

vostok_1 ::

Za oddan dB je laser bolj učinkovit bi rekel. I might be wrong here.

Saj real time komunikacija ni problem. Ampak vseeno je dobro imeti robustno komunikacijo z zemljo.

Kako zaboga bi zgledalo, da pride folk gor in edina komunikacijska žila je par starinskih satelitov.
I don't think this would inspire much confidence.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Okapi ::

BigWhale je izjavil:

Nikec3 je izjavil:

pegasus je izjavil:

A se je samo meni zdel Musk še veliko bolj zgonjen in zmeden kot običajno?

To je njegov imiđ. Meni se zdi ta verzija veliko bolj smiselna kot prejšnja, pa še vedno bo to težko komercialen projekt. Težave imajo najti kupca za FH oni bi se pa šli full scale komercializacijo z BFR? Težka bo.


Meni se zdi tale plan veliko bolj smiselen kot prejsnji. Prejsnji je bil overly ambitious. Tale je sicer mal manj in jaz mal dvomim o cloveku na Marsu leta 2024/2025 ampak vseeno je dosti bolj smiselen.

Ma daj, tudi to je čista pravljica. Leta 2022 dve ogromni tovorni ladji na Marsu, iskanje vode, rudarjenje, priprava za človeško posadko... Pri čemer nič od potrebnega še nimajo. Kako tega megalomana sploh še kdo resno jemlje?

Paul30 ::

Okapi je izjavil:

BigWhale je izjavil:

Nikec3 je izjavil:

pegasus je izjavil:

A se je samo meni zdel Musk še veliko bolj zgonjen in zmeden kot običajno?

To je njegov imiđ. Meni se zdi ta verzija veliko bolj smiselna kot prejšnja, pa še vedno bo to težko komercialen projekt. Težave imajo najti kupca za FH oni bi se pa šli full scale komercializacijo z BFR? Težka bo.


Meni se zdi tale plan veliko bolj smiselen kot prejsnji. Prejsnji je bil overly ambitious. Tale je sicer mal manj in jaz mal dvomim o cloveku na Marsu leta 2024/2025 ampak vseeno je dosti bolj smiselen.

Ma daj, tudi to je čista pravljica. Leta 2022 dve ogromni tovorni ladji na Marsu, iskanje vode, rudarjenje, priprava za človeško posadko... Pri čemer nič od potrebnega še nimajo. Kako tega megalomana sploh še kdo resno jemlje?


Zakaj ga nek logicen ćlovek, ki gleda na rezultate nebi jemal resno ? Dvomljivcem Musk vedno znova zapre "gobce" z konkretnimi rezultati ter dejanji. Mogoče traja malo dlje, vendar to njegova strategija s katero naredijo v krajšem času več.

Pristanek prve faze na drone shipu sredi oceana je konkretno dejanje. Enako so jo ponovno uporabil, enako je zbil dol ceno pošiljanja satelitov v vesolje. Vedno bolj dominira vesoljski trg, to so konkretne številke. Konkretno razvijajo raketen motor na metan ter konkretno načrtujejo pridobit sredstva za Mars z satelistskim internetom. Da ne omenim razvoja Dragon capsule ter od prvega koraka so se nekaj naučil ter konkretno razvijajo Dragon v2. Potem bodo šli pa še eno stopničko višje. Zasebni potniki okoli Lune,.. kaseneje pa tudi pristanek na Marsu, lepo postopno delajo v tej smeri ter jim uspeva.
Ker Musk gre tja, kamor si marsikdo ne upa ali vidijo samo nemogoče miselne ovire je nastal lep pospešek k prehodu na eletrična vozila, Blue origin je začel razvijat raketne motorje na metan, Lockheed Martin je danes predstavil njihov načrt pristanka na Marsu. Konkurenca je prisiljena nekaj naredit.

DarkSite ::

Okapi. Se pravi, če je že sedaj to pravljica potem zamik na leto 2024 -2030 za prva tovarna plovila bi bil zate uspeh ali še vedno pravljica?

Okapi ::

Nekoč bodo že uspeli tako veliko zadevo spravit na Mars. A bo to prej kot čez 20 let, in ali bo Musk sploh imel kaj pri tem, je pa veliko vprašanje.

In ja, če bodo to uspeli do 2030, bo to ogromen uspeh. Ampak ne bodo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

Okapi ::

Paul30 je izjavil:

Vedno bolj dominira vesoljski trg, to so konkretne številke.

Konkretne številke za 2016 so takšne.
82 uspešnih izstrelitev, od tega:
SpaceX - 8 uspešnih, ena neuspešna pred poletom

Se pravi, če zaokrožimo navzgor, "vse bolj dominira" z 10% izstrelitev.>:D

Lani so Kitajci uspešno izstrelili 20 Dolgih pohodov (in 2x neuspešno).
Rusi so imeli 18 uspešnih (in 1 neuspešen), Evropa 9 uspešnih, Indija 7 uspešnih ...

DarkSite ::

DarkSite ::

SPACE LAUNCH REPORT

       2017 LAUNCH VEHICLE/SITE STATISTICS
========================================================
       by Ed Kyle      as of September 28, 2017
========================================================

       YEAR TO DATE LAUNCH VEHICLE SUMMARY

Calendar year launch vehicle results, ranked by number 
of successes, with launch total as the first tiebreaker 
and vehicle payload mass as the second tiebreaker.  
Low Earth Orbit (LEO) missions have orbital periods 
less than 2 hours. Deep Space missions include 
heliocentric, planetocentric, and solar system escape 
trajectories.

=========================================================    
Vehicle            Overall           By Orbit Type
                   Launches      Earth-Orbit Earth-Escape
                  (Failures)      LEO   >LEO  Deep Space
=========================================================
Falcon 9             13(0)        8(0)   5(0)    -
R-7                  10(0)        6(0)   4(0)    -
Atlas 5               5(0)        2(0)   3(0)    -
Ariane 5              4(0)         -     4(0)    -
Proton                4(0)         -     4(0)    -
H-2A                  4(0)        1(0)   3(0)    -    
CZ (DF-5)             4(1)        1(0)   3(1)    -
PSLV                  3(1)        2(0)   1(1)    -
Vega                  2(0)        2(0)    -      -
Delta 4               1(0)         -     1(0)    -
CZ-7                  1(0)        1(0)    -      -
GSLV Mk3              1(0)         -     1(0)    - 
GSLV                  1(0)         -     1(0)    -
Soyuz 2-1v/Volga      1(0)        1(0)    -      -
Minotaur 4            1(0)        1(0)    -      -
KT-2                  1(0)        1(0)    -      -
KZ-1A                 1(0)        1(0)    -      -
CZ-5                  1(1)         -     1(1)    -
SS-520-4              1(1)        1(1)    -      -
Electron              1(1)        1(1)    -      -
Rokot/Briz KM          -           -      -      -
H-2B                   -           -      -      -
Antares 230            -           -      -      -
Enhanced Epsilon       -           -      -      -
Shavit 2               -           -      -      -
CZ-11                  -           -      -      -
Pegasus-XL             -           -      -      -
Unha                   -           -      -      -
---------------------------------------------------------
Total                60(5)       29(2)  31(3)    -      

7982884e ::

DarkSite je izjavil:

Zato, ker bi simple rekli, da rabijo tako raketo in bi jo tudi razvijali. Saj niso top secret organizacija, ki bi to skrivala. Do sedaj so vedno rekli kaj razvijajo in zakaj potrebujejo. Kot rečeno v njihovem planu 10+ let naprej ni predvidene take rakete. Mogoče se pa vse spremeni jutri kar pa dvomim, ker bi to omenili oz že predstavili.
f9 se bo zelo verjetno razvijal dalje tudi po block 5, z letalstvom imajo pogodbo za testiranje 2. stopnje z raptor motorjem (ki bi precej povecala zmogljivost), iterativne izboljsave so pa itak samoumevne. v 10 letih se jih bo nabralo kar nekaj, sploh ce se bo se naprej pristajalo s 1. stopnjami.

falcon heavy bo za satelite, ki jih F9 ne bo mogel izstreliti v reusable konfiguraciji, oba skupaj pa bosta pokrila 99%+ trga.

z BFR pokrivat njun trg je precej odtrgano, ker pomeni nujnost nove tehnologije in zelo veliko razvoja in testiranja, da jima lahko s 100% reusabilityjem konkurira s ceno.

DarkSite ::

Zakaj utrgano, ker enkrat, ko bo letel bo cenejši od F1 F9 in FH?

Paul30 ::

Okapi je izjavil:

Paul30 je izjavil:

Vedno bolj dominira vesoljski trg, to so konkretne številke.

Konkretne številke za 2016 so takšne.
82 uspešnih izstrelitev, od tega:
SpaceX - 8 uspešnih, ena neuspešna pred poletom

Se pravi, če zaokrožimo navzgor, "vse bolj dominira" z 10% izstrelitev.>:D

Lani so Kitajci uspešno izstrelili 20 Dolgih pohodov (in 2x neuspešno).
Rusi so imeli 18 uspešnih (in 1 neuspešen), Evropa 9 uspešnih, Indija 7 uspešnih ...



Ja dobro, prikazal si podatke za 2016 in ne 2017. Kitajci z staro tehnologijo pošiljajo lastne satelite gor ter imajo svoj program, oni ne bodo najemal tujcev. Rusi tud pošiljajo svoje vohunske satelite gor z svojimi raketami. Ampak poglej si statistiko za 2017 leto naprej in ne 2016 ter tudi kaj se bo poslal gor v 2018.

Konkreten podatek, kako je SpaceX v vzponu v komercialnem trgu.
http://www.popularmechanics.com/space/r...

No povedal si za 2016, kjer je SpaceX ustavila nesreča, zato tudi manj izstrelitev.
Poglejmo 2017, podatki:
https://arstechnica.com/science/2017/08...
2017 in spaceflight @ Wikipedia

No 2017 so pa kitajci mel eno katastrofo, samo 6,7 uspešnih izstrelitev. Preber si. Rusi 15, američani pa 20 izstrelitev, od teh je večina pripadala SpaceX. Europa 6.

SpaceX vedno bolj dominira komercialni trg, vsako leto imajo več izstrelitev, rusi ter kitajci jim ne morejo cenovno konkurirat ter jim tud v prihodnje ne bodo. Dodatno imajo rusi prek prevoz astronavtov do ISS, ampak ne za dolgo, tud tle ne bodo mogl konkurirat ter bo SpaceX ter Boeing prevzel ta segment trga.

Rusi na dolgi rok ne bodo ravno cenovno konkurenčni, razen koliko pošiljajo gor lastne vohunske satelite itd,.. tle pa tujecev ne bodo spustil zraven. Vprašanje je pa, kaj bo z ruskim vesoljskim programom, ko bo cena energentov še naprej padala ter ne bo denarja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Paul30 ()

BigWhale ::

Okapi je izjavil:

Ma daj, tudi to je čista pravljica. Leta 2022 dve ogromni tovorni ladji na Marsu, iskanje vode, rudarjenje, priprava za človeško posadko... Pri čemer nič od potrebnega še nimajo. Kako tega megalomana sploh še kdo resno jemlje?


Dve ladji 2022 na Mars je izvedljivo v teoriji. Ampak to je one way trip, bolj proof of concept in preizkus aerobrakinga in pristajanja. Falcon 9 so zaceli razvijati 2005 in leta 2010 je bil prvi polet. BFR ze nekaj casa razvijajo in precej stvari imajo ze preizkusenih. Ce je blo Muska prav razumeti, bo kmalu navoljo orodje za izdelavo rakete, potem pa lahko zacnejo ze testirati.

Je pa tukaj veliko ce-jev in veliko stvari je pod vprasajem. Recimo, da jim uspe izstreliti dve raketi proti Marsu. Kaj ce ena pristane druga pa ne? A je to dovolj dobro, da gre v naslednji rundi ze cloveska posadka tja?

Kar se pa dnevnih poletov na Mars oziroma iz Marsa nazaj tice, sem pa nekje zasledil, da bi potrebovali skoraj vec kot en kvadratni kilometer solarnih panelov, da uspeli narediti dovolj goriva v enem dnevu. To je pa ze kr impresivno in verjetno se ne bo tako kmalu. :)

7982884e ::

BigWhale je izjavil:

Kar se pa dnevnih poletov na Mars oziroma iz Marsa nazaj tice, sem pa nekje zasledil, da bi potrebovali skoraj vec kot en kvadratni kilometer solarnih panelov, da uspeli narediti dovolj goriva v enem dnevu. To je pa ze kr impresivno in verjetno se ne bo tako kmalu. :)

ko bi le obstajala tehnologija, ki uspe iz par kilogramov goriva iztisniti ogromno energije ...

DarkSite je izjavil:

Zakaj utrgano, ker enkrat, ko bo letel bo cenejši od F1 F9 in FH?


temeljec na predpostavki, da bo letel v roku 10 let in da bo cenejsi od recimo 40 milijonov na izstrelitev (recimo da je to spodnja meja FH, ce so res uspesni pri refurbishmentu prvih stopenj).

v kompleksnosti je taka raketa dalec, dalec naprej od cesarkoli doslej, manevri ki jih izvaja so dalec kompleksnejsi, materiali morajo zdrzat dosti vec, prostora za napake je dosti manj.

FFS, dva F9 sta eksplodirala, ker je prislo do neke "rutinske" napake v posodi za tekoci kisik. take napake so izredno tezko predvidljive in se lahko pojavijo na milijon mestih na miljon razlicnih delih. raketa ni avion, sploh pa ne raketa, ki rutinsko pristaja iz orbite in to naredi vec desetkrat. tukaj so v igri take sile, da to ni vec zajebancija.

ze sama kompleksnost BFR poraja dvom, da bo stvar letela v 10 letih. falcon heavy so prvotno nacrtovali leta 2012, 2 leti po prvem vzletu F9. zakaj ne bi? konec koncev so samo 3 prve stopnje, zlepljene skupaj, plus 2. stopnja na sredinski?
no, izkazalo se je, da je ze strukturno zadeva dosti tezavnejsa, da ne bodo delali cross-feed goriva, ker je prezakomplicirano, da je izgradnja infrastrukture dolgotrajnejsa. in bo na koncu trajalo vsaj 5 let dlje, kot je bilo prvotno nacrtovano.
in da ji Elon Musk da visoko moznost neuspeha pri prvi izstrelitvi (!!!).
kako lahko z resnim izrazom na obrazu das falcon heavyju visoko moznost neuspeha, obenem pa kazes slajde rutinskih pristankov na marsu v roku nekaj let? a ti falcon heavy delajo samo vajenci in manj sposobni inzenirji?
ce je BFR to, kar kazejo, da bo, potem mora 20x preprostejsi FH delovat s 100% zanesljivostjo, tudi PRVIC. BFR mora testirati prakticno vse PRVIC, in tukaj ne mores za vsako stvar failat in jo orenk obvladat sele v tretje. sami so si to zadali, ce mislijo resno z BFRjem.

ampak OK, recimo, da smo enkrat v situaciji, kjer zadeva leti in leti 100%. kaj vse pade pod strosek? prvo kot prvo, amortizacija rakete IN razvojnih stroskov. tle se gre za verjetno desetine milijard dolarjev. ce hoces imeti veliko izstrelitev, bos moral izstreljevati poceni satelite za majhne marze, nekaj milijonov na izstrelitev.
potem vsi stroski, povezani s pripravo ploscadi, gorivo, itd. vsi stroski, povezani s preverjanjem hardvera in refurbishmentom. integracija tovora in ves s tem povezan transport. pri tako ogromni raketi ni problem prit nad 40 milijonov.

mislim, konec koncev, ce pogledas kaj je 2. stopnja F9, nekaj tankov in en za cloveka in pol visok motor merlin 1D. stvar vseeno kosta 10+ milijonov USD, in to pri vseh spacexovih trikih za vertikalno integracijo in serijsko proizvodnjo in-house. samo zato, ker za BFR ne bo treba na novo delati hardvera, se ne pomeni, da gredo milijoni stroskov sami stran. konec koncev, ce Musku uspe prodat BFR kot zadevo, cenejso kot F1, potem bi mu lahko uspelo prodat tudi izgradnjo 2. stopnje F9 za manj kot sto tisoc dolarjev. ce lahko VW naredi novega golfa za 20k USD, zakaj ne bi mogel musk motorja merlin 1D za 50k USD?

DarkSite ::

Kar se tiče FH.

Nikoli jim ni bi prioriteta!

F9 jim je dajala kruh ter je pokrila največji spekter potrebnih komercialnih izstrelitev na leto. FH bi pokril le določene special izstrelitve.

V poštev moraš dati še konkurenco. F9 trenutno nima konkurence. Je najcenjši tudi brez reusability! Enkrat, ko jih konkurenca ujame cenovno bodo pri spacexu le znižali cene saj bodo imeli že 1 stopnjo reusable. Trenutno jim ni treba nižati cen. Zaradi tega lahko sedaj počasi poplačujejo ves razvoj te rakete. Čez par let bo ta razvoj poplačan.

Potem moraš vzeti različne stopnje F9. Tako imenovane Blocke. F9 se je skozi čas spreminjal. In vse to bi pomenilo, da bi morali spreminjati sproti še FH. Preprosto so počakali, da drastičnih sprememb za F9 ne bo več. Nato so se "šele" resno lotili FHija.

F9 trenutno ne more pokriti vseh misij kar se tiče reusability. Pravtako ni v celoti reusable. 2 stopnja ni reusable(tudi, če bi bila ne bi mogli pokriti vseh misij). Fairingi še niso reusable. Rešitev bi bil FH. Z njo bi pokrili vse misije in vsi deli bi lahko bili reusable. Vendar spet bi bi potreben razvoj za 2 stopnjo.

Nato pridemo do:
1) stroškov vseh teh različnih sistemov. Podjetje bi naenkrat imelo F9, FH, Dragon V1, Dragon V2. Vee to treba vzdrževati, updati itd.
Na dolgi rok se jim splača združiti vse te sisteme v le 1ga. BFR.

2) konkurence. Enkrat se bo vključil še BO z NG in bo kot rečeno pojedel FH, F9. Če ne on pa kdo drug.

3) dolgoročni cilj podjetja.
Cilja podjetja je vedno bil Mars, zato je primerno, da zgradijo sistem, ki jim bo to omogočal. Kratkoročni cilji so bili le za to, da zgenerirajo money za poplčailo BFR.


BFR bo grajen za reusability. Ne tako kot F9. Primeren naj bi bil za 100-1000x (odvisno od dela booster, tanker, spaceship)

Dvoma ni. Podjetje bo stavilo ALL IN.

WarpedGone ::

..dvomljivcem Musk vedno znova zapre "gobce" z konkretnimi rezultati ter dejanji.


Ne, dvomljivcem nič ne zapre gobca, ker ne gobcajo zaradi resnih težav ali faktov, ampak gobcajo ker napihujejo lasten ego. Če po komu pljuvaš, imaš občutek da si nekaj. Psihologija.

Ko musku nekaj uspe, o čemer so prej dvomljivci gobcali da xyz, se domljivci enostavno prestavijo na novo tarčo.
Teh tarč zmanjka le pri gobcačih, ki samo gobcajo, pri ljudjeh ki dejansko kej nardijo, je takih tarč polno.
Zbogom in hvala za vse ribe

BigWhale ::

7982884e je izjavil:

BigWhale je izjavil:

Kar se pa dnevnih poletov na Mars oziroma iz Marsa nazaj tice, sem pa nekje zasledil, da bi potrebovali skoraj vec kot en kvadratni kilometer solarnih panelov, da uspeli narediti dovolj goriva v enem dnevu. To je pa ze kr impresivno in verjetno se ne bo tako kmalu. :)

ko bi le obstajala tehnologija, ki uspe iz par kilogramov goriva iztisniti ogromno energije ...


Nevem kaj tocno si mislil s tem, zato tud ne vem kaj bi odgovoril. :)

7982884e je izjavil:


ze sama kompleksnost BFR poraja dvom, da bo stvar letela v 10 letih.


V resnici stvari ni nevem kako bolj kompleksna kot F9. Je do neke mere bolj kompleksna, ni pa to nekaj taksnega kar ne bi bilo premostljivo. Vecji problem je po mojem samo casovni okvir. NASA je uspela cloveka spraviti na Luno zato, ker so denar metali v pec in to ne z lopatami ampak s sajtrgami. Musk pa tolk denarja nima in bo moral delat stvari bolj previdno.

Saj za Falcon 1 je Musk lepo razlozil. Tri izstrelitve so bile neuspesne in za zadnjo so komaj napraskali dovolj denarja in so imeli sreco, da je bila uspesna.

Pri BFR je problem to, da ni se nic preizkuseno in da stavijo na to, da bo vse delalo v prvo. Motor, ki 1000 sekund laufa prisraufan na stojalo na tleh je se dalec od tega, da bi laufal 1000 sekund v vakumu kjer se ne more hladiti.

Druga stvar, ki mi je cudna je pa pomanjkanje informacij kako bo BFR spaceship pristal na Zemlji. Mogoce sem falil pri predstavitvi. Za Mars je rekel Musk, da bo 90% izgube hitrosti v atmosferi (kar je pravzaprav ogromno) ostalo bo pa powered landing. Povedal je tudi, da bo heat shield na plovilih za na Mars potrebno obnavljati. Za na Zemljo bo pa popolnoma powered landing, ce sem prav razumel?

7982884e je izjavil:


ce je BFR to, kar kazejo, da bo, potem mora 20x preprostejsi FH delovat s 100% zanesljivostjo, tudi PRVIC. BFR mora testirati prakticno vse PRVIC, in tukaj ne mores za vsako stvar failat in jo orenk obvladat sele v tretje. sami so si to zadali, ce mislijo resno z BFRjem.


Hm, kompleksnost FH in BFRja se precej razlikujeta. BFR je samo vecja raketa. Nekako tako kot je bil Saturn V je malenkost bolj kompliciran. FH je pa bistveno drugacna konfiguracija, dva boosterja, ki sta samostojna, prva stopnja in potem se druga stopnja. Stvari ki se zakomplicirajo so precej drugacne, kot pri BFR.

Paul30 ::

Škoda, da se ni razvijal nuklearne reaktorje za pogon v vesolju.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Paul30 ()

Paul30 ::

WarpedGone je izjavil:

Nope. Državne agencije so zelo sposobne, ko je fokus, ko je namen in podpora.


Ljudje, ki imajo fokus, namen in podporo se združijo v privat firmi.
"Dražavna agencija" združuje ljudi, ki čakajo penzijo.


Ne to ni res, ti posplošuješ. A gre večina delat za Naso, da bi dočakala penzijo po tvojem zmotnem mnenju?

7982884e ::

BigWhale je izjavil:


V resnici stvari ni nevem kako bolj kompleksna kot F9. Je do neke mere bolj kompleksna, ni pa to nekaj taksnega kar ne bi bilo premostljivo.
ok, kompleksnost v smislu koliko elementov ima blueprint ni najbolj primeren izraz. bolje bo "zahtevna za izdelavo in ucinkovito in varno uporabo". zadeva je precej vecja kot Saturn V, ima 32 vecjih motorjev, izvaja kompleksne manevre z obema stopnjama, ves hardver naj bi bil sposoben vec sto ponovnih uporab ...

saj je res, da je po eni strani samo poskejlan F9; se vedno pac samo kup cevi, tankov in motorjev. ampak vse to zaradi vecje velikosti prinese en kup problemov in zahtevnosti, ki jih prej ni bilo. fizicne sile na tako velik objekt, vibracije motorjev in njihov vpliv na strukturo, aerodinamika ... zelo dvomim, da so te tezave samo linearno korelirane z velikostjo rakete. v vsakem inzenirskem projektu je bil manjsi, scaled-down tehnoloski demonstrator precej lazje izvedljiv kot pa vecja stvar, ceprav je v doloceni meri samo poskejlana.

Paul30 ::

Igra pristajanja prve faze.

https://scratch.mit.edu/projects/768669...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Paul30 ()

Nikec3 ::

Musku se že iz predstavitvenega videa vidi, da zadeva komercialno ni preveč ugodna za BFR.

Stvar je taka:
Falcon 9 pokrije 90% komercialnih potreb
Falcon Heavy bo pokril ostalih 10% komercialnih potreb. Že pri 10% je imel SpaceX težave, kako zadevo komercialno upravičiti. Glede Falcon 9 se verjetno vsi strinjamo, da je velik komercialni uspeh.

Ampak sedaj bi SpaceX rad upravičil delanje zadeve, ki bo po trenutnih standardih pokrila 0% komercialnega trga. Zelo težko bodo upravičili razvoj tega. In še nekaj. Musk je rekel, da bo BFR cenejši od F9 in FH. Tega zagotovo ne bodo dosegli v 10 letih, ker bo F9 z ekonomijo obsega postajal še cenejši.

Hkrati se je treba zavedat, da doseči full reusibility BFR zagotovo ne bo enostavno. Ampak, kakorkoli, podpiram vse napore v smeri, da dobimo komercialno raketo za Mars. Samo skeptičen sem. In ne "EV-ji so prihodnost prevoza" skeptičen, ampak mnogo mnogo bolj.

Paul30 je izjavil:

Škoda, da se ni razvijal nuklearne reaktorje za pogon v vesolju.

Al pa kar fuzijske...
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

vostok_1 ::

Sja pravim. Finančna konstrukcija je sketchy at best. To se je tudi videlo na predstavitvi.
Saj ga podpiram 99%, ampak i just don't see it.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Paul30 ::

Ja fuzijske bi blo bolje ter preskočit fisijske, sam će gre pa tko počas naprej pr fuziji.

Upam, da mu uspe z Falcon Heavy brez večjih problemov. Turiste pošiljat v vesolje okol lune je tvegano. Če gre kaj narobe ter 2 bogataša raznese al pa zgorita v atmosferi, gresta po poteh voyagerja ne bo dobro.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Paul30 ()

vostok_1 ::

Mene zanima kako boste hladili te vaše fisijske in fuzijske reaktorje...
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Invictus ::

Temperatura je vesolju je koliko, 30 stopinj Celzija?
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

vostok_1 ::

V vesolju je prekleto vroče, če nimaš hladilnika.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Invictus ::

Lahko pa predlagaš padala :)).
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

perci ::

morphling1 bi naredu huge Cu (lahko tudi srebrn) vodni blok, potem pa custom made rebra daš na zunanjo stran vesoljske ladje. Problem je sam, da vakum ni glih top prevodnik. Ma to bi že zrihtal.

vostok_1 ::

perci je izjavil:

morphling1 bi naredu huge Cu (lahko tudi srebrn) vodni blok, potem pa custom made rebra daš na zunanjo stran vesoljske ladje. Problem je sam, da vakum ni glih top prevodnik. Ma to bi že zrihtal.


Kje pa je problem...sam ventilator montiraš, da piha direkt v njih. Problem solved.



Invictus je izjavil:

Lahko pa predlagaš padala :)).


Veliko sončno jadro. Might work....
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
««
21 / 111
»»