Forum » Znanost in tehnologija » SpaceX reusable rockets
SpaceX reusable rockets
Temo vidijo: vsi
pegasus ::
This gonna be good:
Me prav zanima če bo tehnična debata sploh dosegla glasnost politične.
Me prav zanima če bo tehnična debata sploh dosegla glasnost politične.
BigWhale ::
Comandante je izjavil:
[
Uuu, near miss, samo 200 milj lateralne in 10 milj vertikalne separacije.
To gori tam med 60 in 30 kilometri višine. Vprašanje, če je sploh kaj priletelo do višine letala, najbrž je vse prej zgorelo. Sploh, če so sprožili samouničenje.
A ves zakaj je letalski promet tako varen? Zato, ker so FAA in ostale agencije tako tecne s pravili in uredbami.
Samounicenje je v bistvo samo poslabsalo zadevo. Ce bi Starship padel v enem kosu v indijski ocean, je to en velik kos, ki ga lahko nadziras in spremljas. Po samounicenju imas pa milijon kosov, ki so razprseni na bistveno vecjo povrsino. Prezivi jih pa precej, ker so jekleni in zdrzijo bistveno visje temperature. In ja, kos jekla, s povrsino 2cm je dovolj, da unici en reaktivni motor povprecnemu airlinerju.
200 milj separacije je dovolj, da je blo treba nekaj prometa preusmerit.
BigWhale ::
bastadu ::
Comandante je izjavil:
[
Uuu, near miss, samo 200 milj lateralne in 10 milj vertikalne separacije.
To gori tam med 60 in 30 kilometri višine. Vprašanje, če je sploh kaj priletelo do višine letala, najbrž je vse prej zgorelo. Sploh, če so sprožili samouničenje.
A ves zakaj je letalski promet tako varen? Zato, ker so FAA in ostale agencije tako tecne s pravili in uredbami.
Samounicenje je v bistvo samo poslabsalo zadevo. Ce bi Starship padel v enem kosu v indijski ocean, je to en velik kos, ki ga lahko nadziras in spremljas. Po samounicenju imas pa milijon kosov, ki so razprseni na bistveno vecjo povrsino. Prezivi jih pa precej, ker so jekleni in zdrzijo bistveno visje temperature. In ja, kos jekla, s povrsino 2cm je dovolj, da unici en reaktivni motor povprecnemu airlinerju.
200 milj separacije je dovolj, da je blo treba nekaj prometa preusmerit.
Izgubili so telemetrijo, kar pomeni, da so najverjetneje izgubili tudi možnost ročnega upravljanja, FTS pa se samodejno aktivira v takšnih primerih. Kako pa veš, da bi v enem kosu padla v Indijski ocean? Prvi motorji so začeli ugašati nekje pri 17 kkm/h, kar je še precej do končne hitrosti, mogoče bi lahko celo "v kosu" ali "v več večjih kosih" padla na jug Afrike, katero je predvidena trajektorija tudi prečkala ...
Jaz glede FAA ne vidim nekega problema, pomoje je to čisto standardni postopek v takšnih primerih, in morajo raziskati, če se je vse zgodilo tako, kot je bilo predvideno v dokumentaciji za izdajo FAA licence. Namreč za izdajo licence je SpaceX sigurno moral predvideti uporabo FTS na katerikoli točki trajektorije in oceniti morebitne posledice ...
Comandante ::
Comandante je izjavil:
[
Uuu, near miss, samo 200 milj lateralne in 10 milj vertikalne separacije.
To gori tam med 60 in 30 kilometri višine. Vprašanje, če je sploh kaj priletelo do višine letala, najbrž je vse prej zgorelo. Sploh, če so sprožili samouničenje.
A ves zakaj je letalski promet tako varen? Zato, ker so FAA in ostale agencije tako tecne s pravili in uredbami.
Samounicenje je v bistvo samo poslabsalo zadevo. Ce bi Starship padel v enem kosu v indijski ocean, je to en velik kos, ki ga lahko nadziras in spremljas. Po samounicenju imas pa milijon kosov, ki so razprseni na bistveno vecjo povrsino. Prezivi jih pa precej, ker so jekleni in zdrzijo bistveno visje temperature. In ja, kos jekla, s povrsino 2cm je dovolj, da unici en reaktivni motor povprecnemu airlinerju.
200 milj separacije je dovolj, da je blo treba nekaj prometa preusmerit.
Kot poklicni pilot in nekdanji safety manager letalske organizacije poznam varnostne protokole precej dobro, verjetno bolje od tebe.
Lahko bi ti bilo jasno, da ladja brez aktivnega nadzora ne more pasti v enem kosu v morje, v vsakem primeru bi razpadla. Letala so umaknili, ker igrajo ultra konzervativno in predvidijo najslabši možni scenarij (kar je tudi prav), ni pa v nobenem trenutku bilo nevarnosti za civilni promet. To je standardni postopek. Tudi, ko je v zraku opažen dron ali karkoli neznanega letečega, nas kontrola letenja umakne daleč stran. Prostora v zraku je dovolj, in je pač vseeno, če greš par milj levo ali desno.
Letal niso preusmerili zaradi neposredne nevarnosti. Te nikoli ni bilo. In tudi če bi po nekem čudežu kak 2cm kos zadel letalo, ga najbrž ne bi sesul, ker imajo vsi pomembni sistemi redundanco, eni tudi trikratno.
BigWhale ::
Izgubili so telemetrijo, kar pomeni, da so najverjetneje izgubili tudi možnost ročnega upravljanja, FTS pa se samodejno aktivira v takšnih primerih. Kako pa veš, da bi v enem kosu padla v Indijski ocean?
Saj ne vemo, samo razmisljam mal na glas. Ladja bi razpadla na manj kosov kot pri uporabi FTSja in taki stvari je lazje sledit. Stvari itak niso nikoli crno bele.
Jaz glede FAA ne vidim nekega problema
Saj jaz nisem kritiziral FAA in njihovega ravnanja. :)
BigWhale ::
Comandante je izjavil:
Kot poklicni pilot in nekdanji safety manager letalske organizacije poznam varnostne protokole precej dobro, verjetno bolje od tebe.
Ne verjetno, sigurno.
Comandante je izjavil:
Letal niso preusmerili zaradi neposredne nevarnosti. Te nikoli ni bilo. In tudi če bi po nekem čudežu kak 2cm kos zadel letalo, ga najbrž ne bi sesul, ker imajo vsi pomembni sistemi redundanco, eni tudi trikratno.
Pa saj nisem govoril o neposredni nevarnosti za letalstvo. Moj komentar je letel predvsem na trole, ki se zgrazajo nad FAA, ki bojda ovira SpaceX, pa se je se prakticno vsakic pokazalo, da ce kdorkoli ovira SpaceX, je to pretezno SpaceX. Vsi postopki FAA so vnaprej znani in precej jasno je kaksni so ti postopki v primeru nesrec oziroma incidentov.
Ja, ce ne bi blo FTSja, bi Starship tudi razpadel. Mogoce bi "v enem kosu" moral dat v narekovaje. :) Zaradi FTSja je bistveno vec kosov smeti na vecji povrsini, pa ne pravim, da bi moral zdaj kar ukinit FTS. :))
Comandante ::
Po neki logiki je precej bolje, da razpade na milijon malih kosov, kot na nekaj velikih. Prej zgorijo, če slučajno kaj pade na tla, pa ima manjši/lažji kos manjšo terminalno hitrost in povzroči manj škode.
Sploh pri boosterju je to važno, predvsem če ima raketa kakšno bolj nevarno/strupeno gorivo. To pri Starshipu ni problem, ampak če ti pade 500 ton kerozina ali pa bog ne daj hidrazina v morje pa je težko sranje. Najboljše zakurit v zraku, če se da.
Sploh pri boosterju je to važno, predvsem če ima raketa kakšno bolj nevarno/strupeno gorivo. To pri Starshipu ni problem, ampak če ti pade 500 ton kerozina ali pa bog ne daj hidrazina v morje pa je težko sranje. Najboljše zakurit v zraku, če se da.
BigWhale ::
Eh, ce vprasas Kitajce, pol je vseen kaj pade in kam pade. :>
Ja, nad nekim naseljenim obmocjem je definitivno bolje mnogo manjsih kosckov. Nad morjem, je pa imo boljs, da imas en vecji splash in da je cimprej vsega konec. Tko je tud manj vpliva na ostale udelezence v prometu. Itak so pa te stvari ful razlicne od primera do primera.
Ja, nad nekim naseljenim obmocjem je definitivno bolje mnogo manjsih kosckov. Nad morjem, je pa imo boljs, da imas en vecji splash in da je cimprej vsega konec. Tko je tud manj vpliva na ostale udelezence v prometu. Itak so pa te stvari ful razlicne od primera do primera.
bm1973 ::
Saj ni tak problem priti do Marsa. Večji problem je tam pristati, še večji pa do tja pripeljat žive ljudi, še večji pa biti sposoben se vrnit.
Še to ne.
Obstajajo načrti iz 70tih let, kako se pride na Mars in NAZAJ.
Raketa velika, vmes se odvrže uporabljene stopnje, ampak plan je...
Bolj problem je v smiselnosti...
Zimonem ::
Eh, ce vprasas Kitajce, pol je vseen kaj pade in kam pade. :>
Ja, nad nekim naseljenim obmocjem je definitivno bolje mnogo manjsih kosckov. Nad morjem, je pa imo boljs, da imas en vecji splash in da je cimprej vsega konec. Tko je tud manj vpliva na ostale udelezence v prometu. Itak so pa te stvari ful razlicne od primera do primera.
Šw na nobeno bajto ni padlo nič kitajskega, ni ravno da je random.
BigWhale ::
Za hidrazin je dost, da pade zraven bajte. In kitajcem je ze kar nekaj stvari padlo kr blizu bajt. :)
BT52 ::
A veste to kako Kitajci obvestijo prebivalce? Naredijo BOLO plakat na katerem piše, "V primeru, če vidite na nebu, da kaj leti proti vam se umaknite na varno". Konec regulativne zgodbe za kitajce. FAA deluje kar pravilno tole bodo zdaj prizemljili dokler ne bodo dobili poročila od SpaceX ZAKAJ IN KAJ JE ŠLO NAROBE IN KAJ SO potencilani ukrepi, da zajezijo/preprečino/omiljo te probleme, ter po potrebi ponudijo druge rešitve. Delci, ki so na suborbitalni poti pa so vedno boljši, da se jih razbije na manjše kose. Drugo, je z delci v orbiti tam je obratno.
BigWhale ::
Ce sem prav zasledil, je Starship razneslo ven iz predvidenega koridorja.
FAA porocila so pa itak precej standardna, tudi Blue Origin ga mora delat.
FAA porocila so pa itak precej standardna, tudi Blue Origin ga mora delat.