» »

SpaceX reusable rockets

SpaceX reusable rockets

Temo vidijo: vsi
««
114 / 114
»
»»

BT52 ::

Ja jebeno. Ker so spreminjali konfiguracijo downcommerjev na V2 verziji. Prej so imeli enega skupnega za vse motorje. Zdaj pa so jih razdelili na 3 manjše. Verjeno kavitacija samo kot ste rekli težko tole simulirat, v kaki situaciji se to zgodi.

BigWhale ::

Bummer. Nic, fingers crossed, da bo naslednja iteracija boljsa.

lynxslo5 ::

DarwiN je izjavil:

Pristanejo že, ampak ti boosterji izgledajo kot ožgana cigareta. To ne more ponovno leteti. Najbrž je treba zamenjat vse motorje.

Mogoče čez 10 let, če ne bo prej cel Starship program padel v vodo.


Tudi Falcon 9 po pristanku izgleda kot ožgana cigareta. Malo so poglej kakšen posnetek pristanka Falcona 9.
Core i7-14700F, Kingston DDR5 32GB (2x16GB) 5600MHz,
MSI PRO B760-P, MSI Nvidia RTX 4070 12GB, NVME Samsung 990 PRO 2TB,
Antec DF700 Flux, Win 11 Pro, ASUS PA279CV ProArt

bm1973 ::

Očitno s res nekaj zajebali pri dovodu goriva...

Bi mislil, da bodo imeli probleme s pristankov 1. stopnje, in lovljenjem, ne pa s spravljanjem 2. stopnje v orbito...

skumpl ::

SpaceX gets FAA approval for 25 Starship launches per year
The previous cap was five.
https://www.space.com/space-exploration...

BT52 ::

bm1973 je izjavil:

Očitno s res nekaj zajebali pri dovodu goriva...

Bi mislil, da bodo imeli probleme s pristankov 1. stopnje, in lovljenjem, ne pa s spravljanjem 2. stopnje v orbito...


Zaradi potreb po zmogljivosti potiskaš meje in že v osnovi ti izbira rosfraja ukrade maso tovora. Tako moraš iskat optimizacije vseepovsod. Res da celokupno mogoče zaradi izbire materiala izgubijo v celotnem letalnem ciklu minimalno, je pa parazitična masa vsekakor tam.

Mogoče kdo pozabi ampak masa ni samo ogrodje in začetno stanje goriva. Ampak bi lahko dali argument da celotna mokra masa pri pristanku je zelo pomembna. Z drugimi besedami ko pristaneš moraš imet v glavnih in pristajalnih "header" tankih čim manj ostalega goriva. Govori se o tonah ostalega goriva. Musk mislim govori o 5-10 tonah.

Še posebi tole velja za drugo stopnjo. 1 : 1 je razmerje, če ti lahko ostane 1 kilogram manj v tankih to pomeni takoj 1 kg tovora.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

AvtoR ::

A se že kaj ve kdaj bo naslednji polet? Očitno delajo kar velike spremembe na SS. Veš čas so se zgovarjali na FAA, da jih zavira.
Zdaj baje to ni več problem? Mogoče delajo po bolj normalnih urnikih, medtem ko se Musk ukvarja z politiko?

bm1973 ::

Naj bi bil 1x do konca maja...

BigWhale ::

AvtoR je izjavil:

A se že kaj ve kdaj bo naslednji polet? Očitno delajo kar velike spremembe na SS. Veš čas so se zgovarjali na FAA, da jih zavira.
Zdaj baje to ni več problem? Mogoče delajo po bolj normalnih urnikih, medtem ko se Musk ukvarja z politiko?


FAA v resnici nikoli ni bila problem.

BT52 ::

Mhm. Tole samo fani trdijo. Musk pa tudi včasih bi lahko držal tipkovnico malce zadi. Ampak kar ne pomeni, da FAA ne rabi prevetritev postopkov, modernizacijo v aspektih in več ljudi za povečano raketno dejavnost. Skratka raketna industrija raste prehitro od nadzornega organa.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

BigWhale ::

BT52 je izjavil:

Ampak kar ne pomeni, da FAA ne rabi prevetritev postopkov, modernizacijo v aspektih in več ljudi za povečano raketno dejavnost. Skratka raketna industrija raste prehitro od nadzornega organa.


To je popolnoma res. Se pa bojim, da bi znalo iti kaj na racun varnosti. Ze v letalstvu se to dogaja, tukaj se mi pa zdi, da bi lahko bil se vecji 'texas'.

pegasus ::

En folk ma res preveč časa ;)

Če bi bil Gwynne Shotwell, bi take analiste kar najel in jim pofutral vso telemetrijo in video posnetke ;)

pegasus ::

Pol ognjemeta danes že mimo, druga polovica se še obeta ...

Pozor, ni za epileptike :D

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: pegasus ()

AvtoR ::

Vedno slabše jim gre odkar se Musk ukvarja s politiko. Da ne bo na koncu bankrotiral...

BT52 ::

Ma. Ne vem. Dejstvo je da so se problemi začeli v V2 dizanjom. Kje si ti politiko potegnil ven. Tole ti hočeš videt. correlation does not mean causation...

Za booster pa je tak. Da so šli v test ponovne uporabe in očitno je neki odpovedal takoj pri pristajalnim burnu. Motorji so bili skoraj vsi že uporabljeni. Enako velja za so plinsko napeljavo , razno senzoriko, visokonapetostno kablovje, itd. Kaj je šlo narobe oni vedo zato pa se scenariji testirajo izvem mechazile. Dokler boosterjevo obnašanje obrabe in cikel vzdrževanja postane predvidljiv in nadzorvljiv.

AvtoR ::

Pri busterju je bil vpadni kot drugačen, zato težave. Zanimivo je, da pri prostem padu motorji bolj žarijo kot takrat ko delujejo. Iz tega sledi, da so pri povratku toplotno bolj obremejeni kot med delovanjem, ko jih lahko aktivno hladijo z uparjanjem goriva.

bm1973 ::

Lahko bi malo drugače zastavili projekt.

Lahko bi začeli z enako uporabnostjo kot Falcon 9. Pristanek 1. stopnje plus dostava tovora v orbito z drugo stopnjo. Tako bi raketa postala komercialna... V prvi fazi...

Druga faza bi naredila reusable 2. stopnjo...

Zdaj je kar je... "Blef" se očitno ni obnesel...

Zavreti iz 26.000 km/h na neko normalno brzino za pristanek, s tako velikim kosom železja, očitno ni trivialen...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: bm1973 ()

energetik ::

bm1973 je izjavil:

Zavreti iz 26.000 km/h na neko normalno brzino za pristanek, s tako velikim kosom železja, očitno ni trivialen...
Sploh ni to tak problem, že prikazano vsaj 2x. Problem so razna puščanja napeljave in požari že v orbiti. Jasno ne more nič preživeti reentryja, če se že pred tem nenadzorovano vrti s par 10 obrati na minuto. Grem stavit, da če bi nadzorovano prišla v reentry, bi prav lepo prijadrala do oceana, toliko so pa že toplotni ščit pogruntali v tem času.
vires in numeris

bm1973 ::

Zavreti ni trivialno, da imaš pa potem reusable napravo, pač malo težje. Kar je v osnovi cilj.

Ne tako kot Shuttle, ki so ga morali kompletno obnoviti po vsakem poletu...

Še dlje bo pa trajalo da bo raketa "human rated".

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: bm1973 ()

pegasus ::

Ejga, padala morjo namontirat! :))

BT52 ::

Ma RCS truterju bi mogli bit COPV. Po mojem je tole zajebalo Zdaj. Ker ni trivialno naredit zanesljivega ventila od -200 pa do plus 400.

Tole je povsem novo gorivo koliko vem ventajo methan ven itd. Tako pa imaš variabilen sunek sile ker ai ti temp regenerativnega methana spreminja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

BigWhale ::

BT52 je izjavil:

Ma RCS truterju bi mogli bit COPV. Po mojem je tole zajebalo Zdaj. Ker ni trivialno naredit zanesljivega ventila od -200 pa do plus 400.

Tole je povsem novo gorivo koliko vem ventajo methan ven itd. Tako pa imaš variabilen sunek sile ker ai ti temp regenerativnega methana spreminja.


Men se bolj zdi, da morjo sam dovolj sposobnega 'vodovodarja' najt, da jim bom vse te cevi skupi zasvasal in napeljal tko kot treba. :D

bm1973 ::

Če lahko naredijo zanesljivo napeljavo za vodik, jo bodo pa še za metan.

Sam se mi zdi, da so takrat šparali na napačnih koncih.

bastadu ::

In light of the President's statement about cancellation of my government contracts, @SpaceX
will begin decommissioning its Dragon spacecraft immediately

https://x.com/elonmusk/status/193071868...

pegasus ::

Bojo spet ruski trampolin ponucali magovci? :))

bm1973 ::

Sta se pa Musk in Trump konkretno počila.

A ne bi bila sramota, da bi morala ZDA spet prositi Rusijo za prevoz posadke?

Koliko bi bila cena za en let? Milijardo? Ali raje 2...

DamijanD ::

MrStein ::

bastadu je izjavil:

In light of the President's statement about cancellation of my government contracts, @SpaceX
will begin decommissioning its Dragon spacecraft immediately

https://x.com/elonmusk/status/193071868...

56.6K replies !? :O
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

BigWhale ::

Vec raket, manj politicnega prepucavanja.

BT52 ::

bm1973 je izjavil:

Če lahko naredijo zanesljivo napeljavo za vodik, jo bodo pa še za metan.

Sam se mi zdi, da so takrat šparali na napačnih koncih.


Hmh. Samo inherentno več motorjev pomeni več napeljav. Več točk potencialnih napak, leakov itd. To je dejstvo. Iz tega bo ironično za razliko od namena odločitve več začetniških tehničnih napak. Ideja je, da imaš več motorjev v primeru izpada enega ali dveh (odvisno kdaj pa kje). Manjši motor glede na celovit raketni sistem omogoča nižji potisk, ki omgoči možnost lebdenja za pristanke v mechazilo ali ploščad.

Ni pa tak enostavno. Lahko se določeni situciji recimo prirobnica razbremeni, ker se trup postavi v neko določeno obremenitev ali nepredvidljive hladne točke, akustične situacije, buga v kodi etc.

Jah lahko rečeš. zakaj pa niso bolj zategnil?? Ja včasih je pričakovan definiran navor premalo, kar ne ugotoviš brez dejanskih testov. Lahko je operativec celo enostavno ugibal, ker v dokumentaciji, ki jo je imel pri roki ni bila dokočana ali celo ni bilo sprintana prava verzija dokumentacijeparametri kot so navor, zaporednje asemblya, tolerance ne štimajo..

Lahko je dostop z gedoro ali ključem težak in moraš iskat drugačne načine sestave, raztavit kaj stran, da prideš do prostora etc. Vse to dodaja operacije pri gradnji, dela dvojno delo in posledično po definiciji dvigije zahtevnost in verjetnost napake. Ko imaš veliko kompleksnost, hitra gradnja tudi pomeni določeno tveganje. samo moraš najti balans med nadzor, papirologijo vs premikanjem mej hitro naprej.

Ne odkriješ pa tovrstnih mej, če ne testiraš in zbiraš podatke na realnih testih. Tole ni simulacija v NXu... konecv koncev gre za sistem , katerega nismo nikoli delali. Pri Falconu je spaceX imel na razpolago dobre prakse in dizajne za alu trupe in kerozin open cycle motorje.
««
114 / 114
»
»»