» »

Primerjava vojaške tehnike

Primerjava vojaške tehnike

Temo vidijo: vsi
««
12 / 100
»»

Loocas ::

Seveda tudi drugih 10 avionov v formaciji ne seva in dobiva podatke od drugih avionov ? In seveda nasprotnik leti z vklopljenimi radarji, da jih lahko pasivno zaznavaš? Rusi se ziher tako igrajo ... Radar na ful (recimo Mig-25 250 kW), da jih lahko Američani zaznajo.

čudno, da sploh kdo karkoli razvija, ker je tako pravljično simple...
Matev - najslabši troll vseh časov

Martin Krpan ::

Invictus je izjavil:

Martin Krpan je izjavil:

Raketa ni vidna na 50 km. Mogoče na 5 km. In tudi rakete že uporabljajo stealth tehnologijo.

Nobena raketa zrak-zrak ne uporabja stealth tehnologije ... Poleg tega se raketa ne zazna na podlagi radarja tarče ali vizualno, ampak se ugotovi drugačen način sevanja radarja letalo, ki jo je iztrelilo. Čeprav imajo Švedi rešitev tudi za to ...

vostok_1 je izjavil:


IR senzor, da je ne more zaznat? Dobro, tud 5 km ni tako malo. IMO če bi bilo avtomatsko izvedeno, brez oklevanja pilota bi pomojem kr delovalo. BVRAAM je v bistvu sidewinder z ramjet range extenderjem.

Edina raketa z ramjetom je Meteor, ki z sidewinderjem nima ravno skupnih korenin. Pa še ta je komaj pred operativno uporabo. Leto 2018 bo pravo, vsaj za francoze, ki so jih naročili ...


Rakete že kakšni 2 desetletji uporabljajo stealth premaze , oblike pa res ne .

Lovec že dolgo nima potrebe po vklopljenem lastnem radarju , podatke kamot dobiva z 400 km oddaljenega AWACS-a ali 100 km oddaljenega drugega lovca ali celo radarja na tleh.

Pac-Man ::

Malo prehitro sem streljal, pri X-35 se prav tako niso trudili z zig-zaganjem.



Recimo, da je T-50 zaenkrat na podobnem nivoju, čeprav imajo naročenih 12 kosov za bojda operativo.

Je pa zanimiva časovnica

2000 prvi let X-35
2006 prvi let F-35
2015-2018 IOC za F-35

Od prvega leta prototipa so rabili 15-18 let do (zelo omejene) operative. Res so ga srali s sensor fusion in parts commonality pri zelo različnih modelih, gre pa za 2. Lockheedovega 5th gen lovca.

2009 prvi let T-50 (sicer januar 2010, ampak naj jim bo :) )
... ?

Isotropic ::

Invictus je izjavil:

7982884e je izjavil:

aesa radarja noben ne bo zaznal na 200km
poleg tega pa večino časa ne rabi svetit z radarjem ampak pasivno zaznava druge radarje, ter dobiva informacije od 10 drugih avionov v formaciji

Seveda tudi drugih 10 avionov v formaciji ne seva in dobiva podatke od drugih avionov ? In seveda nasprotnik leti z vklopljenimi radarji, da jih lahko pasivno zaznavaš? Rusi se ziher tako igrajo ... Radar na ful (recimo Mig-25 250 kW), da jih lahko Američani zaznajo.

To, da se AESA radarjev na da zaznati, je BIAS, star 20 let. Praktično vsak nov ECM jih zazna. Tudi ti niso spali zadnjih 20 let. Celo LPI radarje znajo že detektirat in motit. Sicer vprašanje do kake mere, ampak francoski ECM sistem Spectra je parkrat na Red Flagu neprijetno presenetil Američane ...

Se da celo nekaj linkov najti na netu ...

na red flagu delajo radarji samo v training mode ravno zaradi signals intelligence, vsaj nekateri (indijci). vsekakor pa ne kažejo celemu svetu svojih ECM naprav, ker bi bile tko neuporabne (oz. nezanimive za prodajo).

Invictus je izjavil:

Isotropic je izjavil:

met take 30mm kanone na mbt itak nima smisla.

Sevda ga ima. Če ne drugeag za klatenje helikopterjev in neoklepnih vozil. Ceneje (in nepotrebno) kot iztreliti granato iz glavnega topa, ki je čisti overkill ...

Pac-Man je izjavil:


F-35 ima praktično vse servisne odprtine izrezane na zigzag. Stealth pa to.

Kaj ti pomaga stealth, če pa oddajanje tvojega radarja zaznajo na 200km? Pa četudi je LPI.

kako boš pa zaznal helikopter? amerika ima s takimi dedicated vozili dolga leta polomij.
ce je 120mm overkill, maš tle še 12.7.
so pa zelo redki primeri, kjer bi ti 30mm pomagal, ker ni ne tič ne miš. če pa steno porušiš, načeloma ni nič narobe.

Invictus je izjavil:


Kaj ti pomaga stealth, če pa oddajanje tvojega radarja zaznajo na 200km? Pa četudi je LPI.

oddajanje že, smeri pa ne.

Zgodovina sprememb…

Smrekar1 ::

vostok_1 je izjavil:


IR senzor, da je ne more zaznat? Dobro, tud 5 km ni tako malo. IMO če bi bilo avtomatsko izvedeno, brez oklevanja pilota bi pomojem kr delovalo. BVRAAM je v bistvu sidewinder z ramjet range extenderjem.


5 km pri 4000 km/h nanese 4,5 sekunde. Vsekakor zelo malo časa, da ugotoviš katera raketa v bistvu leti proti tebi in se ji izogneš.

vostok_1 ::

Smrekar1 je izjavil:

vostok_1 je izjavil:


IR senzor, da je ne more zaznat? Dobro, tud 5 km ni tako malo. IMO če bi bilo avtomatsko izvedeno, brez oklevanja pilota bi pomojem kr delovalo. BVRAAM je v bistvu sidewinder z ramjet range extenderjem.


5 km pri 4000 km/h nanese 4,5 sekunde. Vsekakor zelo malo časa, da ugotoviš katera raketa v bistvu leti proti tebi in se ji izogneš.


Za automated sistem pomojem bi šlo. Ajd, mogoče mal več kot 5 sekund, ampak IMO je doable. Za sprogramirat nek evasive manouver pomojem ni tako zahtevno. Bolj problem je da ne zadaneš wingmana pri tem.
Bolj me zanima koliko so sposobni air-air izstrelki pri constantnem ostrem spreminjanju smeri. Vse videje, ki sem našel so rakete bolj ali manj zadevale letala, ki jih še z frračo sestreliš. Praksa pa kaže, da se pogosto zgreši.

V resnici niti nimaš kaj dosti za zgubit z takim avtopilotom. Ali se poskusiš ogniti ali pa si mrtev.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: vostok_1 ()

Isotropic ::

Smrekar1 je izjavil:

vostok_1 je izjavil:


IR senzor, da je ne more zaznat? Dobro, tud 5 km ni tako malo. IMO če bi bilo avtomatsko izvedeno, brez oklevanja pilota bi pomojem kr delovalo. BVRAAM je v bistvu sidewinder z ramjet range extenderjem.


5 km pri 4000 km/h nanese 4,5 sekunde. Vsekakor zelo malo časa, da ugotoviš katera raketa v bistvu leti proti tebi in se ji izogneš.

zih več kot 5km
ker imajo rakete zelo vroč izpuh, na visoki višini pa ni tuk šuma
za 5km se niti nebi splačalo razvijat tehnologije
ker tam si ze v IR območju (na malem senzorju od rakete) dost viden, tist je pa no-escape, ker zmore raketa 50-60g. IRST ma pa večji senzor in več procesiranja.

un pojma nima k je tist pisal.
s tem, da pri irst brez radarja itak nimaš info o razdalji, sam da je nekaj tam.

Zgodovina sprememb…

matijadmin ::

vostok_1 je izjavil:

Pred popolnim prevzemom dronov, vidim integracijo smart digitalnega kopilota z živim pilotom. Ta kopilot bo prevzel osnovne boring naloge, kot je letenje v formaciji, normal scouting itd. ter evasive manuvre nad sposobnostjo pilota. Slednji bo nastopil le pri decision making, dogfightih in podobnih zadevah, kjer algoritmi še ne zmorejo.

Jz si prihodnost pilotiranja vojaških vozil, predstavljam podobno kot se to počne v igrah. Leva roka za premikanje, desna roka za streljanje. Več kot to pilot ne sme početi.

 Ko ni konkurence in inovativnega smisla za tehniko, dobimo take kabine.

Ko ni konkurence in inovativnega smisla za tehniko, dobimo take kabine.



 Ko razvoj prevzame tehnično in idejno sposoben človek, dobimo take kabine.

Ko razvoj prevzame tehnično in idejno sposoben človek, dobimo take kabine.



To, da se mora pilot sredi naloge kurcat s tehniko v 21. stoletju je pač fail.


Butasta implikacija na butasti primerjavi. Nekaj deset let razvoja razlike. Pa še cel kup drugih dejavnikov po sredi.
Vrnite nam techno!

LuiIII ::

AA rakete dolgega dosega ponavadi nimajo ravno velikega IR footprinta ker raketni motor ne deluje ravno cel čas leta.

vostok_1 ::

matijadmin je izjavil:

vostok_1 je izjavil:

Pred popolnim prevzemom dronov, vidim integracijo smart digitalnega kopilota z živim pilotom. Ta kopilot bo prevzel osnovne boring naloge, kot je letenje v formaciji, normal scouting itd. ter evasive manuvre nad sposobnostjo pilota. Slednji bo nastopil le pri decision making, dogfightih in podobnih zadevah, kjer algoritmi še ne zmorejo.

Jz si prihodnost pilotiranja vojaških vozil, predstavljam podobno kot se to počne v igrah. Leva roka za premikanje, desna roka za streljanje. Več kot to pilot ne sme početi.

 Ko ni konkurence in inovativnega smisla za tehniko, dobimo take kabine.

Ko ni konkurence in inovativnega smisla za tehniko, dobimo take kabine.



 Ko razvoj prevzame tehnično in idejno sposoben človek, dobimo take kabine.

Ko razvoj prevzame tehnično in idejno sposoben človek, dobimo take kabine.



To, da se mora pilot sredi naloge kurcat s tehniko v 21. stoletju je pač fail.


Butasta implikacija na butasti primerjavi. Nekaj deset let razvoja razlike. Pa še cel kup drugih dejavnikov po sredi.


Vrjemi...če bi pustili boeingu in lockheedu vse vajeti, bi imeli prav isto kabino tudi danes. Ti dve firmi sta praktično prisesani na vojaški proračun.

Invictus ::

Martin Krpan je izjavil:


Rakete že kakšni 2 desetletji uporabljajo stealth premaze , oblike pa res ne .

Stealth premazi vpijajo radarske žarke. Kako neki potem radar v raketi osvetli cilj s svojimi žarki?
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

vostok_1 ::

Ker vpijanje ni popolno?

Isotropic ::

niso nič premazane

LuiIII je izjavil:

AA rakete dolgega dosega ponavadi nimajo ravno velikega IR footprinta ker raketni motor ne deluje ravno cel čas leta.

dela pa od začetka ane
vazno je, da ves, kje je avion, ki jo je izstrelil.

Zgodovina sprememb…

Smrekar1 ::

vostok_1 je izjavil:



Za automated sistem pomojem bi šlo. Ajd, mogoče mal več kot 5 sekund, ampak IMO je doable. Za sprogramirat nek evasive manouver pomojem ni tako zahtevno. Bolj problem je da ne zadaneš wingmana pri tem.


Počasi se začenjaš zavedati v čem je problem. Zdaj pa pomisli, da 1 sekundo kasneje opaziš še eno raketo, ki gre ravno tako v tvojo smer. Ne veš katera gre proti tebi in katera proti partnerju. Kateri se izmikaš?

Sej verjetno se še vseeno da, samo zadeva je dosti, dosti težja kot je videt na prvi pogled.

Smrekar1 ::

Martin Krpan je izjavil:

Gleda na to da na parado navadno privlečejo vsak za silo delujoči prototip je očitno da sta tako T50 kot ARMATA še leta , če ne desetletja daleč od operativnega orožja.


Vmes pa leti že 3x več F-35 kot je bilo PAK-FA naročenih na višku manije, oziroma 10x več kot jih je ta hip sploh naročenih.

Isotropic ::

izmikata se oba, hkrati jo pa izmenično motita z ecm, če je možno. na starejših aamram ni bil noben problem oslepiti radarja v raketi.

Martin Krpan ::

Invictus je izjavil:

Martin Krpan je izjavil:


Rakete že kakšni 2 desetletji uporabljajo stealth premaze , oblike pa res ne .

Stealth premazi vpijajo radarske žarke. Kako neki potem radar v raketi osvetli cilj s svojimi žarki?


A ti misliš , da cela raketa seva in sprejema radarske žarke ?:))
Radarska glava predstavlja cca. 3% rakete , vse ostalo je kamot premazano z stealth premazi.

Isotropic je izjavil:

niso nič premazane

LuiIII je izjavil:

AA rakete dolgega dosega ponavadi nimajo ravno velikega IR footprinta ker raketni motor ne deluje ravno cel čas leta.

dela pa od začetka ane
vazno je, da ves, kje je avion, ki jo je izstrelil.


In kako veš kje je avijon , ki jo je izstrelil ?

Zgodovina sprememb…

Isotropic ::

beri post ki sem ga citiral
poznaš vektor, ne pa oddaljenosti

vostok_1 ::

Smrekar1 je izjavil:

vostok_1 je izjavil:



Za automated sistem pomojem bi šlo. Ajd, mogoče mal več kot 5 sekund, ampak IMO je doable. Za sprogramirat nek evasive manouver pomojem ni tako zahtevno. Bolj problem je da ne zadaneš wingmana pri tem.


Počasi se začenjaš zavedati v čem je problem. Zdaj pa pomisli, da 1 sekundo kasneje opaziš še eno raketo, ki gre ravno tako v tvojo smer. Ne veš katera gre proti tebi in katera proti partnerju. Kateri se izmikaš?

Sej verjetno se še vseeno da, samo zadeva je dosti, dosti težja kot je videt na prvi pogled.


Sure, ampak ta druga raketa bo približno iz iste smeri priletela. Kot drugo, so rakete pretty dumb in bodo obe letele po približno sorodni trajektorji (predvidevam, po čimkrajši razdalji). V tem primeru bo evasive manuver še vedno uporaben. Problem bo bil ko bodo še rakete imele smart tehologijo, ki bo zmedla pilote.

V bistvu pridemo spet na prejšnjo tezo...manned letala bodo kmalu zgodovina. Enostavno prelahko jih je sestreliti in vedno lažje bo.

BigWhale ::

vostok_1 je izjavil:

Kot drugo, so rakete pretty dumb in bodo obe letele po približno sorodni trajektorji (predvidevam, po čimkrajši razdalji). V tem primeru bo evasive manuver še vedno uporaben. Problem bo bil ko bodo še rakete imele smart tehologijo, ki bo zmedla pilote.


Rakete so sicer res dumb, sam se zmeri znajo letet tja kjer letalo bo, ne tja kjer letalo je.

A-A rakete ne bodo nikoli blazno pametnejse, ker ne rabijo biti. Da bi nekaj poizkusale zmesti pilote je brez veze. Motorji so premajhni in prevec manevriranja pomeni prevec izgube hitrosti. Tega noces.

Loocas ::

http://www.obramba.com/novice/indija-le...
Indijski premier Narendra Modi je v petek 10. aprila 2015 med obiskom v Parizu sporočil, da bo Indija kupila 36 večnamenskih francoskih lovcev Dassault rafale, obstaja pa možnost za dodatna naročila.

Kaj to pomeni za razvojh T-50, ki ga Indija sofinancira 50%, je veliko vprašanje.
Matev - najslabši troll vseh časov

Isotropic ::

nic, naprej ga bodo financirali.

rakete drugače pri long-range shotih letijo v loku in ne direkt proti tarči (aamram, za meteor ne vem, k ma air-breathing motor).
JDRADM (skenslana) naj bi imela ze tako dober radar in umetno pamet, da bi zmogla ločiti posamezne dele aviona (kokpit, motor) in eksplodirati v pravi smeri (mislim da naj bi imela vec shaped chargov).

pa raketi se načeloma ni treba neki in biti ful pametna, ker lahko dobiva podatke prek two-way datalinka iz aviona (ne nujno strelca). vazno je, da ma cimvec energije za endgame. tle ji pa lahko tut avion pomaga s svojimi računalniki (trajektorija).

zanimiva sta tudi MALD/ MALI, ko govorite o smart raketah.

bojda imajo sicer nekatere ruske oz. kitajske kombiniran IR/ radar seeker.

preberite kdaj raje kaj, ne pa da tle neki na slepo tolčete

manned avionom se je bolj za bat laserjev imo. vsaj strike platformam. poleg tega bodo "kmalu" hypersonic.

Zgodovina sprememb…

Invictus ::

Martin Krpan je izjavil:

Invictus je izjavil:

Martin Krpan je izjavil:


Rakete že kakšni 2 desetletji uporabljajo stealth premaze , oblike pa res ne .

Stealth premazi vpijajo radarske žarke. Kako neki potem radar v raketi osvetli cilj s svojimi žarki?


A ti misliš , da cela raketa seva in sprejema radarske žarke ?:))
Radarska glava predstavlja cca. 3% rakete , vse ostalo je kamot premazano z stealth premazi.


Sam ravno radarska glava je obrnjena proti sovražniku, in tam ni stealth premaza. Če je ostala raketa premazana, ji to nič ne koristi. zato pač niso premazane.

Poleg tega je to čisto brez zveze, ker iztrelitv raket ne ugotavljajo z radarjem, ampak s spremmbo frekvenc namerilnega radarja ... Čeprav je to malo težje pri AESA radarjih. Ampak se pa da ...

vostok_1 je izjavil:


Sure, ampak ta druga raketa bo približno iz iste smeri priletela. Kot drugo, so rakete pretty dumb in bodo obe letele po približno sorodni trajektorji (predvidevam, po čimkrajši razdalji). V tem primeru bo evasive manuver še vedno uporaben. Problem bo bil ko bodo še rakete imele smart tehologijo, ki bo zmedla pilote.

V bistvu pridemo spet na prejšnjo tezo...manned letala bodo kmalu zgodovina. Enostavno prelahko jih je sestreliti in vedno lažje bo.

Pravzaprav se motiš. Raketa leti tja kjer nas bi se nahajalo sovražno letalo. Kar ni nujno najkrajša pot ... Zmedla pilote ??? Ma dajte no, kaj pa kadite ...

Vsak manever, ki ga izvede raketa, ji zmanjša energijo za končni nalet.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Invictus ()

Isotropic ::

pri LPI aesa načeloma ne veš
zazna se pa prek tega, da si dlje časa osvetljen, kot če je samo v seek patternu.
je pa ogenj rakete fajn viden na IR.

Zgodovina sprememb…

Pac-Man ::

Ministry of silly walks mora bit neka kolonialna zadeva :)

LuiIII ::

Oh ja, tole pa ni ravno state of the art havbica! Mislim, da se je potrebno ozreti proti švedskemu Archer-ju, da se vidi kaj je to state of the art artilerija. Je pa res, da je tale havbica tudi švedska. No ampak ker tako "fletno" korakajo, mora imeti res neko posebno energijo! Ko nasprotnik vidi to korakanje, ga zanesljivo pobere od smeha ali pa zadane vsaj večdnevna slabost.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: LuiIII ()

Smrekar1 ::

Loocas je izjavil:

http://www.obramba.com/novice/indija-le...
Indijski premier Narendra Modi je v petek 10. aprila 2015 med obiskom v Parizu sporočil, da bo Indija kupila 36 večnamenskih francoskih lovcev Dassault rafale, obstaja pa možnost za dodatna naročila.

Kaj to pomeni za razvojh T-50, ki ga Indija sofinancira 50%, je veliko vprašanje.


To verjetno pomeni, da je T-50 polomija, ki še leta ne bo uporabna za kaj drugega kot parade (oz. kot kaže še to ne). Najbrž ima toliko konstruktorskih napak in težav, da je vprašljivo ali bo sploh kdaj videl redno uporabo.

Čudno se mi namreč zdi, da bi raje naročili ducate novih lovcev 4. generacije, če imajo namen čez leto ali dve preiti na lovce 5. generacije ... s tem, da so omenjeni lovci 4. generacije vsaj 20% dražji (lahko tudi 80% in več) od cene, ki jo Rusi obljubljajo za PAK FA in da imajo Indijci itak večino robe že sedaj ruske in je preskok kvječemu težji in dražji kot bi bil sicer.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Smrekar1 ()

SimplyMiha ::

Odgovor je preprost: lobiji.

Smrekar1 ::

vostok_1 je izjavil:


Sure, ampak ta druga raketa bo približno iz iste smeri priletela. Kot drugo, so rakete pretty dumb in bodo obe letele po približno sorodni trajektorji (predvidevam, po čimkrajši razdalji). V tem primeru bo evasive manuver še vedno uporaben. Problem bo bil ko bodo še rakete imele smart tehologijo, ki bo zmedla pilote.


Saj ne rabiš medenja pilotov, rabiš medenje avtomatskega sistema izmikanja.
Kot drugo, vprašanje je kako uspešni so ti manevri izmikanja. Govora o njih je dosti, trdnih podatkov pa bolj malo. Kak ECM že deluje, za manevre je pa vprašanje. Rakete zmorejo do 40 G, letalo ne več kot 20 G, pilot do 10 G.

phantom ::

Manevri za izmikanje raketi požrejo kinetično energijo. Raketni motor gori zgolj nekaj sekund, in če je raketa izstreljena na veliki razdalji, lahko letalo z vsakim zavojem močno (za recimo 10 km) spremeni predvideno točko srečanja, torej mora raketa tudi ustrezno zaviti. Samo fora je v tem, da ima letalo motorje in izgubljeno kinetično energijo od zavoja hitro nadomesti, raketa pa ne in se ji s tem efektivno precej zmanjša doseg.

Druga taktika je, da letiš ves čas pravokotno na raketo. Ko se ti raketa bliža, mora zavijati čedalje ostreje, precej ostreje od tebe in z nekaj sreče ne zmore dovolj ostrega zavoja.

Upoštevaj še, da G ni merilo za to kako oster je zavoj. 10 G zavoj pri 600 km/h je enako oster kot 40 G pri 1200 km/h (a = v^2/r). Letala letijo vsaj s 500 km/h (v dogfightih je optimalna hitrost okoli corner speeda, tj. najmanjša hitrost, pri kateri letalo še zmore doseči maksimalen G, ponavadi 500--600 km/h) do morda nekaj nad zvočno hitrostjo, raketa pa leti z nekajkratno hitrostjo zvoka.
~
~
:wq

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: phantom ()

vostok_1 ::

I have one silly idea...eno imaš dolge zavoje...drugo imaš



Sam z AI izmikanjem bi to bilo res sporadično, nepredvidljivo. Dokler raketa rekonfigurira točko zadetka si ti že drugje.
Kot primer navajam izkušnjo iz wing commander-ja in freespace-a. Ko te lock-on-ajo, začneš drkat pitch/yaw/roll na najbolj random način, ki ti pride na pamet in te raketa pogosto zgreši.

Same shit bi bilo v RL. Letet ko zadrogirana muha, pa naj se tisti raketni senzor slika kolikor hoče.

Zakaj to ne počnejo ljudje v RL? Well, for one thing...psihofizične omejitve. Kot drugo, ne morejo v tako kratkem času sledit vsemu kar se dogaja okrog njih. Za AI to ni problem.

Seriously



Zamislite si RL scenarij.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: vostok_1 ()

Invictus ::

@vostok_1

A si ti resen? Primerjat realnost z WC? To so vse tvoje reference ?
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

vostok_1 ::

Kaj pa je tu napačnega?

RL je sicer težje izvest, ni pa zadeva tako tuja. Actually, droni prihodnosti bodo morali znati tudi dogfight. Ne vidim nepremostljive vrzeli med tem kar se dogaja v igrah in kar v RL. V igrah plovila izvajajo algoritme z že poznanimi parameteri, v RL pa te parametre dobili iz senzorjev. Pogreškov bo bistveno več, tej pa dragi, ampak ne...ne vidim, zakaj bi to bilo nepovezano.

Spisat algoritem, da se drone izogne trčenju z drugim dronom ni nek višek programiranja. Problem je dobiti dovolj zanesljive input podatke, vse ostalo je popoldansko programiranje.

Raketo zaznaš, klikneš gumb, AI prevzame krmilo in začne manevre. Ob enem skuša trackat izstrelek in pozicijo wingmanovm ter se slednjega karseda izogibat. V taki situaciji se najbrž vsi itak disperzirajo in je možnost trka bistveno manjša. Pilot kvečjemu sugestira v kateri kvadrant naj letalo poizkusi.

Če bi govorili o borbi, bi bla druga zgodba. Tam so pomembne odločitve in predvidevanje. Pri izogibanju pa je pomembno le to, da manevriraš karseda sporadično in ob tem ne trčiš kam.

Alternativa je seveda, manualni lame ass ovinek in upat, da tvoji angeli varuhi nimajo mačka ta dan.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: vostok_1 ()

jest10 ::

Smrekar1 je izjavil:


Čudno se mi namreč zdi, da bi raje naročili ducate novih lovcev 4. generacije, če imajo namen čez leto ali dve preiti na lovce 5. generacije ... s tem, da so omenjeni lovci 4. generacije vsaj 20% dražji (lahko tudi 80% in več) od cene, ki jo Rusi obljubljajo za PAK FA in da imajo Indijci itak večino robe že sedaj ruske in je preskok kvječemu težji in dražji kot bi bil sicer.

Indija kupuje avijončke in ostala orožja kot zmešana. PAK FA je le eden od letal, ki jih nameravajo uvesti.

Smrekar1 ::

phantom je izjavil:


Druga taktika je, da letiš ves čas pravokotno na raketo. Ko se ti raketa bliža, mora zavijati čedalje ostreje, precej ostreje od tebe in z nekaj sreče ne zmore dovolj ostrega zavoja.


Samo malenkost logike v programiranju rakete, praktično ena vrstica kode, in tole odpove na celi črti.

Izogibanje raketam poteka na principu najprej da te ne zaznajo (stealth), potem da raketo motiš z elektronskim bojevanjem (ECM), potem šele pride na vrsto izmikanje. Najbrž z dobrim razlogom.

SimplyMiha ::

Dokler raketa rekonfigurira točko zadetka si ti že drugje.


...

Khm, koliko časa računalnik v raketi potrebuje za tole rekonfiguracijo in koliko časa TI (kot Homo Sluggishus Meatsackus) rabiš za spremembo smeri teka?

phantom ::

Smrekar1 je izjavil:

phantom je izjavil:


Druga taktika je, da letiš ves čas pravokotno na raketo. Ko se ti raketa bliža, mora zavijati čedalje ostreje, precej ostreje od tebe in z nekaj sreče ne zmore dovolj ostrega zavoja.


Samo malenkost logike v programiranju rakete, praktično ena vrstica kode, in tole odpove na celi črti.

Potem mi pa napiši to kodo. Sej raketa ti ne more misli kdaj in kako boš zavil (malo boj navzgor ali navzdol in če sploh boš zavil). Pa tudi če predvideva, so dobre možnosti, da se zmoti, pokuri vso dragoceno energijo in grdo zgreši.
~
~
:wq

Smrekar1 ::

phantom je izjavil:


Potem mi pa napiši to kodo. Sej raketa ti ne more misli kdaj in kako boš zavil (malo boj navzgor ali navzdol in če sploh boš zavil). Pa tudi če predvideva, so dobre možnosti, da se zmoti, pokuri vso dragoceno energijo in grdo zgreši.


Malo predvidevanja, ja. Govorimo o vsega nekaj metrih. Saj ni treba da zadane letalo, samo dovolj blizu mu mora priti. AIM-120 ima v bojni glavi 18 kilogramov eksploziva s fragmentacijo.

Za primerjavo, to so tri 155 mm topniške granate plus šrapneli, da ja ni treba priti preblizu.

krneki0001 ::

155mm topniška granata ni samo ena in ene vrste. Nima samo ene teže in nima samo ene polnitve. Zato malo bolj detaljno specificiraj kaj je zate 155mm NATO topniška granata. Tudi 155mm granata ima lahko šrapnele za pobijanje pehote, lehako je vodena do cilja,... .

bursting

oM104 - Delivers H or HD blister gas [not in active service, slated for destruction].
oM107 - The Army's standard high explosive (HE) projectile used principally for fragmentation and blast effects.
oM110A1/A2 - Delivers H or HD blister gas [not in active service, slated for destruction].
oM116A1/B1 - Creates white chemical smoke for screening, spotting and signaling.
oM121/A1 - GB or VX nerve gas [not in active service, slated for destruction]
oM122 - GB nerve gas [not in active service, slated for destruction]
o M549A1 RAP - Comprised of two components, a high explosive warhead and a rocket motor; the rocket motor ignites following discharge from the cannon and extends the effective range of the cannon.
oM687 - Binary GB nerve gas [not in active service]
oM795 - HE projectile intended to replace the stockpiled M107 and designed to be fired using top zone propelling.
oM825 WP white phosphorus smoke


cargo carying

oDPICM
oM231 MACS
oM232 MACS
oM449A1 - Delivers anti-personnel submunitions to defeat enemy personnel in open or uncovered areas.
oM483A1 FASCAM - Used to deliver a cargo of 88 M46 grenades for defeating armor and personnel targets.
oM485A1/A2 - Dispenses illumination cargo to provide unaided nighttime vision.
oM692 ADAM - Delivers anti-personnel mines.
oM718A1 RAAM - Delivers anti-tank mines to deny/delay access to a particular area.
oM731 ADAM - Delivers anti-personnel mines.
oM741A1 RAAM - Delivers anti-tank mines to deny/delay access to a particular area.
oM825A1 - Most improved version of white phosphorus smoke for obscuring vision to screen maneuvering forces.
oM864 DPICM - Similar to the M483A1 with the addition of a base burner assembly to decrease drag and increase range.
oXM867 - Developmental projectile which employs electronic radio jamming devices.


smart/guided

oM712 Copperhead
oXM898 SADARM - Developmental projectile with a cargo of two submunitions capable of defeating heavily armored vehicles. Each submunition contains sensors for target detection, a means for stabilizing and controlling the rate of descent, and a warhead capable of defeating armor.
oXM982 - Similiar to the M483A1 with the addition of a rocket motor to further increase the effective range, and with options to increase delivery accuracy.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

Smrekar1 ::

krneki0001 je izjavil:

155mm topniška granata ni samo ena in ene vrste.


Ni, ampak je variabilnost med njimi dosti manjša od napake ocene, ki sem jo naredil.

Vzel sem sicer to granato:
M107 projectile @ Wikipedia

Isotropic ::

SimplyMiha je izjavil:

Dokler raketa rekonfigurira točko zadetka si ti že drugje.


...

Khm, koliko časa računalnik v raketi potrebuje za tole rekonfiguracijo in koliko časa TI (kot Homo Sluggishus Meatsackus) rabiš za spremembo smeri teka?

ne pozabit, da je raketa 3-4x hitrejša od tebe (vsaj).

LuiIII ::

Pa ja ne mislite, da raketa slepo sledi vsaki še tako majhni spremembi smeri tarče? Sledi ji že vseskozi a verjetno dela preračune in predikcije. Ko je rezultat predikcije dovolj drugačen položaj tarče od predvidenega, se zgodi korekcija. V bistvu se večinoma že ob izstrelitvi ve kakšne vrste je tarča in glede na to se lahko dokaj dobro predvidi in upošteva manevrske sposobnosti tarče. Sicer pa, če je proti tebi izstreljena raketa z dvosmerno komunikacijo in ti delaš manevre (si še bolje viden na radarju) potem ti lahko pomaga samo ECM.

Pac-Man ::

jest10 je izjavil:


Indija kupuje avijončke in ostala orožja kot zmešana. PAK FA je le eden od letal, ki jih nameravajo uvesti.


Najbolj pogosto letalo v IAF je še vedno Mig-21 - 245 kosov. Enostavno je čas, da jih zamenjajo, 200+ lovcev pa je lepa cifra.

Do sedaj je bilo narejenih 427 Eurofighterjev in 133 Rafalov.

Smrekar1 ::

Ameri mislijo resno s temi brezpilotnimi letali. XB-47 je včeraj avtonomno tankal v zraku.

http://edition.cnn.com/2015/04/22/polit...

Zadeva je sicer zmožna vseh ključnih mornariških manevrov - vzleti in pristaja na letalonosilki podobno kot letala s pilotom.

vostok_1 ::

Seveda. Kako naj bi to bilo presenečenje mi je neznano. Droni po zraku so nekaj najlažjega kar je možno narediti za vojsko. Še lažje od morskih plovil (na katerih se že dela).

Za BVR borbo so droni še bistveno primernejši, ker tam pa niti nobenih dogfight algoritmov ne rabiš. Zgolj dober radar in dobro raketo. Če ga sestrelijo...no biggie.

7982884e ::

Droni po zraku so nekaj najlažjega kar je možno narediti za vojsko.

navadni "droni po zraku" so leteli 70 let nazaj. tole ni navaden dron, četudi gre po zraku. dobiva zgolj komande (in ni dirketno kontroliran) in je sposoben sam vzleteti, manevrirati po letalonosilki, pristati in sedaj še priklopiti se na leteči tanker. niti pod razno ni to trivialna zadeva.

Če ga sestrelijo...no biggie.
dandanes je sam avion dosti bolj pomembna dobrina kot pilot (američanom ni problem izšolat 700 pilotov, medtem ko je produkcija par dodatnih raptorjev nočna mora). pa tale x-47b, ki je prototipni tehnološki demonstrator bodoče, večje zadeve (UCLASS), bi po kosu koštal kar konkretnih par deset milijonov. za UCLASS so pa postavili zgornjo mejo 150 milijonov na kos. pol pa go figure.

vostok_1 ::

Seveda, ampak 70 let nazaj ni bilo take tehnologije in toliko znanja. Danes naredit dron, ki zmore se priključit na tanker ni tak big deal. Ni trivialna zadeva, za vikend programerja. Ampak tu govorimo o več deset članskih timih, ki imajo dedicated čas in resurse.

Izšolat 700 pilotov je težje kot naštancat par dronov in skopirat gor isti software.

Zakaj je izdelava tako draga? Isti mehanizem, kot Musku mečejo polena pod noge, kljub 5x nižji ceni za polete v vesolje. Lobisti, monopoli in državni seski.

Nihče me ne bo prepričal, da je sestavljanje dronov dražje od sestavljanja ekvivalentnih manned letal. Razvoj softverja sicer ima svoj strošek, ampak enkrat ko narediš imaš nekaj časa mir.
Ljudi moraš učit v predavalnici, simulatorjih, nato še v letalih in ob vsem tem jih še ogrevat, futrat in plačat dopust.

Come on guys...let's get serious for a moment.

ZaphodBB ::

Vse kar lahko rečem je, da glede na to kako malo dronov vidimo, oz. imajo nekaj resnega za pokazat samo Amerikanci, očtino ni tako enostavno, kot si ti domišljaš.

Komot bi ti napisal traktat zakaj dejansko ni tako enostavno, kot si ti predstavljaš, pa se mi zdi brezveze, ker če bi te to res zanimalo bi lahko razumel zakaj so droni daleč od trivialnega. Vse kar bi te stalo je ene par urc googlanja.
"Naši dedje so se borili za to, da lahko odločamo
o lastni usodi - ne o usodi drugih ljudi." -jype

vostok_1 ::

BS.

Sam snowden je povedal, da imaš na tisoče dronov v zraku. In vedno več je avtonomije.
Pa saj to ni moja ideja no. Že sama vojska pravi, da je to prihodnost in da delajo pospešeno na tem. Kaj pa ti veš kolk dronov je po zraku že sedaj. Priznam pa da ameriška vojska ni ravno na višku učinkovitosti, monopolna podjetja, ki delajo zanjo pa tud ne.

ZaphodBB ::

Pol je pa povsem jasno kaj ti je storiti...
"Naši dedje so se borili za to, da lahko odločamo
o lastni usodi - ne o usodi drugih ljudi." -jype
««
12 / 100
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo

Vojaška premoč na nebu-teoretični primer (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Loža
21828044 (24257) fikus_
»

Neznani leteči predmet v Zagrebu morda Tu-141 (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
18719463 (11926) D3m
»

Poletel prvi brezpilotni soborec

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
3810806 (8704) gus5

Več podobnih tem