» »

Janša in poslanski mandat

Janša in poslanski mandat

Temo vidijo: vsi
««
4 / 29
»»

Mehmed ::

luli je izjavil:

Travmatiziran boš ti, ko mu bo dosojena odškodnina.


Ja ja, si ga prav predstavljam v vrsti med izbrisanimi, ko caka na denar. Oni so dobili kok, 30 eur za vsak mesec krivic? On bo nedvomno 30 miljonov rofl. Ce ne bo matoza zraven 50.

driver_x ::

AndrejO je izjavil:

Zakaj pa je ne bi?


V enem članku v Delu je bilo pred časom razloženo, kot da je to dejstvo, bili so celo neki zakoni citirani.

PaX_MaN ::

AndrejO je izjavil:

Zakaj pa je ne bi?

38.c člen

V času, ko poslanec zaradi pripora, uklonilnega zapora ali prestajanja zaporne kazni ne more opravljati funkcije, nima pravice do plače, do povračila stroškov v zvezi z opravljanjem funkcije in do drugih prejemkov ter ostalih materialnih in drugih pogojev za delo poslancev.

Če poslanec v obdobju, ko je upravičen do prejemanja nadomestila po tem zakonu, prestaja pripor, uklonilni zapor ali zaporno kazen, v času prestajanja ni upravičen do nadomestila plače. Če se prestajanje izteče pred potekom časa, ki je s tem zakonom določeno za prejemanje nadomestila, ima pravico do nadomestila za preostalo obdobje.

Ampak očitno funkcijo lahko opravlja, tko da so Delovi mal na horuk tole razmislil.
Iz tega člena sledi tudi, da 9. člen ni mišljen za situacijo v kateri je Janša (obsojen, nato izvoljen), ker če bi bil, potem tale 38.c postane brezpredmeten.
(Sicer ne bi bilo prvič da bi sprejeli polomljeno zakonodajo, ampak ajt, k je lih poletje.)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: PaX_MaN ()

PaX_MaN ::

Er, seveda sem napisal krasno traparijo. :|
Poslancu preneha mandat, če je kazen daljša od 6. mesecev.
Torej 38.c člen ureja vse krajše kazni.

Martin Krpan ::

Torej če se najde dovolj budal (in vedno se jih]8-O) lahko v parlament ali celo za predsednika vlade ali države izvolijo celo pravnomočno obsojenega terorista , pedofila ali morilca ? 8-O]

stb ::

Ugodnosti odprtega oddelka lahko uživajo samo tisti obsojenci, ki ne sedijo zaradi nasilja, spolne nedotakljivosti ali mamil. Goljufije, korupcija, gospodarski kriminal... Tem je pa potrebno omogočiti "normalno" nadaljevanje dela in vključitev v družbo...;((

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: stb ()

Mr.B ::

stb,
pa ne da so sedaj socialni levi vizionarji pozabili, da bo ta sistem uporabil tudi napačen osebek...

Sicer pa je z namenom, ki ga je JJ igral, dosežen cilj.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

Martin Krpan ::

stb je izjavil:

Ugodnosti odprtega oddelka lahko uživajo samo tisti obsojenci, ki ne sedijo zaradi nasilja, spolne nedotakljivosti ali mamil. Goljufije, korupcija, gospodarski kriminal... Tem je pa potrebno omogočiti "normalno" nadaljevanje dela in vključitev v družbo...;((


Kolikor razumem ni nobenih ovir , da nekdo ne bi mogel kandidirati , tudi če bi bil na zaprtem oddelku ? 8-O

PaX_MaN ::

Martin Krpan je izjavil:

Torej če se najde dovolj budal (in vedno se jih]8-O) lahko v parlament ali celo za predsednika vlade ali države izvolijo celo pravnomočno obsojenega terorista , pedofila ali morilca ? 8-O]

Predsednika vlade ne morejo (neposredno), drugače pa, da.
Sicer pa, saj vidiš da so v parlamentu zaželjeni vsi s pravnomočno nepogojno kaznijo zapora, krajšo od pol leta, in vsi s pravnomočno pogojno kaznijo zapora.:))

MadMicka ::

AndrejO, praviš, da nisi pravnik. Svetuješ mi, da se seznanim s teorijo in sodno prakso. Prav. Poglej, praviš, da Ustavno sodišče gleda zelo širokogrudno na volilno pravico in daš linko do ustavne odločbe.

Ta odločba US govori o pravici voliti in biti voljen oz. o 7. členu Zakona o volitvah v državni zbor. Ne govori o 9. členu Zakona o poslancih. Ga ne omenja, se do te določbe ne opredeljuje. Dejansko v tej odločbi obravnavanjo povsem drug problem, gre za širokogrudnost pri psihofizično prizadetih ljudeh. Se pravi, nima nobenega smisla, da se sklicuješ na ustavne odločbe, ki s predmetno zadevo nimajo nobene veze.

Zakoni so enakovredni in če dve določbi nista povsem usklajeni, je potrebno s pravnim sklepanjem priti do ustreznega rezultata. Določba 9. člena Zakona o poslancih je specialnejša, bolj podrobna in govori o tem, kateremu poslancu in kdaj preneha mandat, Zakon o volitvah v državni zbor pa govori o tem, kdo je lahko izvoljen in kdo lahko voli. Več kot očitno je, da bi oba zakona v izogib nesporazumom morali uskladiti. Pa vendar, kot rečeno, po specialnejšem predpisu, ki govori o tem, komu in kdaj preneha mandat, poslanecu, ki je obsojen,mandat preneha potem, ko to državni zbor to ugotovi. Pri čemer NIKJER ne piše KDAJ mora biti obsojen, piše zgolj, poslancu, ki je obsojen. To pomeni, da je lahko obosjne že prej, pred volitvami ali med njimi!

Pomislite, da bi sodišče izreklo pravnonmočno sodbo po opravljenih volitvah in še preden bi bili poslanci na prvi seji v državnem zboru potrjeni. Kaj bi bilo pa potem? Če upoštevamo namen zakonske določbe, da pač fizična oseba, ne glede na voljo volilcev, če gre za obsojenca, ni primerna za poslanca, je stvar jasna, pač mandat mu preneha.

Nato AndrejO še zadeve poenostavi in trdi, da trajna nezmožnost za opravljanje funkije po 9. členu Zakona o poslancih pomeni isto kot izguba volilne pravice. Kar je seveda nesmisel, saj takšna alienja potemtakem ne bi bila potrebna, ker bi jo pokrivala že prva alineja, ki pač določa, da poslancu preneha mandat, če izgubi volilno pravico. Očitno sta to dve različni stvari.

Okapi ::

Dejstvo pa je, da so tudi okoliščine različne. Če je obsojen prej, volivci to vedo in ga vseeno prostovoljno volijo. Če je obsojen po volitvah, je pa to nova, prej neznana okoliščina in zakon predvideva, da tak morda ne bi bil izvoljen, če bi volilci to vedeli.

Invictus ::

Obsojenemu kriminalcu nihče ne more onemogočiti da kandidira na volitvah.

Tisti 9. člen mu pa prepreči nastopiti poslansko funkcijo.

Kje vidite vi kake luknje?
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Cervantes ::

Saj Kura ni nobena izjema. Recimo v USA se jako kregajo okrog drugega ustavnega amandmaja (tistega o orožju in pravici do samoobrambe) - kolikor pravnikov, toliko mnenj:D
Vsekakor pa ni tako kritično, kot pri nas: kolikor državljanov, toliko pravnikov!
Kaj smo dobri!:|

Glugy ::

Torej imamo kar nekaj razlag:
1. Zapornik je lahko izvoljen na poslansko mesto in opravlja poslansko delo pri tem pa se mu odobri izhod za delo v parlamentu.
2. Zapornik je lahko izvoljen na poslansko mesto in opravlja poslansko delo saj mu začne veljati poslanska imuniteta.
3. Zapornik je lahko izvoljen na poslansko mesto vendar se ga ne sme potrdit
4. Zapornik je lahko izvoljen na poslansko mesto, se ga potrdi vendar se mu takoj za tem odvzeme mandat zaradi pravnomčne obsodbe za več kot 6 mesecev
5. Zapornik je lahko izvoljen na poslansko mesto, se ga potrdi vendar se mu odvzame mandat po tem ko zaradi zapora manjka prevečkrat, ni fizično prisoten, ni vključen v večino dela in ga zapor preveč ovira.

Sem kakšno razlago izpustil?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Glugy ()

Malajlo ::

Samo 4. točka je dovolj. Pa najbrž se z njo samo nosilci rumenih kravat ne strinjajo. Sem kar zadovoljen, da so mu mandat potrdili, ker kolk bi šele perja frčalo, če ga ne bi. Ni mi jasno samo tole mečkanje zdaj. A so vsi na dopustu al kaj?

Mehmed ::

Ok, prvi dve sta cista neumnost. Mislim jajo bi lahko zaprosil za vikend zapor pa opravljal delo samo mu je pod castjo. Sami mu pa ne bodo dali izhoda.
Imuniteta ni avtomatska stvar pri poslancih. Ce me spomin ne vara se sprozi ob pregonu ne pa obsodbi, predvsem je pa odvisna od podpore ki je nima, tako da si nima kej pomagat z njo.
Tretja... mandat se mu vsekakor potrdi sej je kandidiral po predpisih, ki mu to dovolijo. Tukaj ni nic spornega.
Cetrta je odvisna kako beres zakon. Ce po obsodbi nad sest mesecev nesporno kandidira in mu podelijo mandat ter ga takoj odvzamejo, potem je to kot da ne bi smel kandidirati. Torej bi mu morali prepovedati kandidaturo, ce ne je vse skupaj slaba sala.

Peta je najbolj realna in imo najmanj sporna.

WarpedGone ::

Zapornik je lahko izvoljen na poslansko mesto, se ga potrdi vendar se mu odvzame mandat po tem ko zaradi zapora manjka prevečkrat

Poglej mal statistiko prisotnosti poslancev na sejah.
Da ne boš presenečno ugotovil da bi po tem kriteriju morali preklicat precej mandatov.
Zbogom in hvala za vse ribe

Unilseptij ::

MadMicka je izjavil:

AndrejO, praviš, da nisi pravnik. Svetuješ mi, da se seznanim s teorijo in sodno prakso. Prav. Poglej, praviš, da Ustavno sodišče gleda zelo širokogrudno na volilno pravico in daš linko do ustavne odločbe.

Ta odločba US govori o pravici voliti in biti voljen oz. o 7. členu Zakona o volitvah v državni zbor. Ne govori o 9. členu Zakona o poslancih. Ga ne omenja, se do te določbe ne opredeljuje. Dejansko v tej odločbi obravnavanjo povsem drug problem, gre za širokogrudnost pri psihofizično prizadetih ljudeh. Se pravi, nima nobenega smisla, da se sklicuješ na ustavne odločbe, ki s predmetno zadevo nimajo nobene veze.

Zakoni so enakovredni in če dve določbi nista povsem usklajeni, je potrebno s pravnim sklepanjem priti do ustreznega rezultata. Določba 9. člena Zakona o poslancih je specialnejša, bolj podrobna in govori o tem, kateremu poslancu in kdaj preneha mandat, Zakon o volitvah v državni zbor pa govori o tem, kdo je lahko izvoljen in kdo lahko voli. Več kot očitno je, da bi oba zakona v izogib nesporazumom morali uskladiti. Pa vendar, kot rečeno, po specialnejšem predpisu, ki govori o tem, komu in kdaj preneha mandat, poslanecu, ki je obsojen,mandat preneha potem, ko to državni zbor to ugotovi. Pri čemer NIKJER ne piše KDAJ mora biti obsojen, piše zgolj, poslancu, ki je obsojen. To pomeni, da je lahko obosjne že prej, pred volitvami ali med njimi!

Pomislite, da bi sodišče izreklo pravnonmočno sodbo po opravljenih volitvah in še preden bi bili poslanci na prvi seji v državnem zboru potrjeni. Kaj bi bilo pa potem? Če upoštevamo namen zakonske določbe, da pač fizična oseba, ne glede na voljo volilcev, če gre za obsojenca, ni primerna za poslanca, je stvar jasna, pač mandat mu preneha.

Nato AndrejO še zadeve poenostavi in trdi, da trajna nezmožnost za opravljanje funkije po 9. členu Zakona o poslancih pomeni isto kot izguba volilne pravice. Kar je seveda nesmisel, saj takšna alienja potemtakem ne bi bila potrebna, ker bi jo pokrivala že prva alineja, ki pač določa, da poslancu preneha mandat, če izgubi volilno pravico. Očitno sta to dve različni stvari.


Kot rečeno argumentacija je logična in konsistentna, vendar pa vseeno po mojem ne zdrži. Po tej logiki nihče, ki je bil kadarkoli obsojen na več kot 6 mesecev (tudi če je kazen že prestal), ne bi mogel biti poslanec, kar pa mislim, da je le prehudo. To je tudi nekako skregano z načelom, da si po prestani kazni nekje na nuli, torej si nekako "odslužil" svoj dolg družbi.

MadMicka ::

Unilseptij, po 5. odstavku 80. člena Kazenskega zakonika (KZ-1, Začetek in trajanje pravnih posledic obsodbe) prenehajo z izbrisom obsodbe vse njene pravne posledice. Se pravi, se človek lahko zaposli v javni upravi, gre v parlament, ipd., pač velja za neobsojenega.

Glugy ::

http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPred...
9. člen
Poslancu preneha mandat:
- če izgubi volilno pravico,
- če postane trajno nezmožen za opravljanje funkcije,
- če je s pravnomočno sodbo obsojen na nepogojno kazen zapora, daljšo od šest mesecev,
- če v treh mesecih po potrditvi poslanskega mandata ne preneha opravljati dejavnosti, ki ni združljiva s funkcijo poslanca,
- če nastopi funkcijo ali začne opravljati dejavnost, ki ni združljiva s funkcijo poslanca,
- če odstopi.
Poslancu preneha mandat z dnem, ko državni zbor ugotovi, da so nastali razlogi iz prejšnjega odstavka.
Poslancu ne preneha mandat v primeru iz tretje alinee prvega odstavka tega člena, če državni zbor sklene, da lahko opravlja poslansko funkcijo.

Tega državni zbor vsaj kolikor jaz vem še ni sklenil. Potrdil je le pravilnost poteka volitev vsakega od kandidatov.
Druga alineja je pa odvisna od razlage besede trajnost. Kako dolgo mora bit da se šteje kot trajno. Za vedno al ne? SSKJ namreč pravi sledeče:
trájnost -i ž (?) značilnost česa glede na to, koliko časa lahko obstaja, je uporabno: povečati trajnost avtomobilov; ugotavljati trajnost mleka // značilnost trajnega: zagovarjati trajnost izobraževanja / priporočati barve zaradi trajnosti obstojnosti ?

dolgotrájnost -i [u?g] ž (?) lastnost, značilnost dolgotrajnega: dolgotrajnost bojev ?
kratkotrájnost -i ž (?) lastnost, značilnost kratkotrajnega: kratkotrajnost sreče, življenja ?

Sam namreč menim da ni noben zmožen opravljat delo poslanca izza zapora. Kar pa je lahko spet predmet razprave.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Glugy ()

bambam20 ::

Invictus je izjavil:

Obsojenemu kriminalcu nihče ne more onemogočiti da kandidira na volitvah.

Tisti 9. člen mu pa prepreči nastopiti poslansko funkcijo.



Zakaj je potem nastopil kot poslanec, če mu člen prepoveduje :D.

A, smo mi ene lubenice.

AndrejO ::

MadMicka je izjavil:

Ta odločba US govori o pravici voliti in biti voljen oz. o 7. členu Zakona o volitvah v državni zbor. Ne govori o 9. členu Zakona o poslancih. Ga ne omenja, se do te določbe ne opredeljuje. Dejansko v tej odločbi obravnavanjo povsem drug problem, gre za širokogrudnost pri psihofizično prizadetih ljudeh. Se pravi, nima nobenega smisla, da se sklicuješ na ustavne odločbe, ki s predmetno zadevo nimajo nobene veze.

Ima veze samo kot replika na tvojo izjavo: "Po isti logiki, ki jo zagovarja AndrejO, lahko človeka, ki je že trajno nezmožen za opravljanje funkcije, volilci izvolijo naknadno kljub temu v parlament."

Dal sem primer po kateri je US lepo razsodilo, da oseba, ki je trajno nezmožna za opravljanje funkcije (npr. na primeru psihične prizadetosti, ki je razlog za odvzem opravilne sposobnosti), nima pasivne volilne pravice. Torej je tvoja izjava o moji logiki napačna. Samo to, nič drugega.

MadMicka je izjavil:

Več kot očitno je, da bi oba zakona v izogib nesporazumom morali uskladiti. Pa vendar, kot rečeno, po specialnejšem predpisu, ki govori o tem, komu in kdaj preneha mandat, poslanecu, ki je obsojen,mandat preneha potem, ko to državni zbor to ugotovi. Pri čemer NIKJER ne piše KDAJ mora biti obsojen, piše zgolj, poslancu, ki je obsojen. To pomeni, da je lahko obosjne že prej, pred volitvami ali med njimi!

O temu bo na koncu presojalo US. Mnenje, ki je tvojemu nasprotno je to, da po ustavni pravici "biti voljen", ki si ga US razlaga tako zelo široko, kot je na enem primeru razvido iz prej povezane odločbe, 9. čl. ni možno razlagati tako, kot ga razlagaš ti, ker bi to privedlo do nesmisla. Če ima nekdo pasivno volilno pravico, to pomeni, da v primeru izvolitve lahko zasede položaj na katerega je bil izvoljen, sicer pasivna volilna pravica ni vredna papirja na katerem je zapisana.

Ne trdim, da je temu res tako, ampak zadeva ni tako zelo nelogična, kot jo nekateri predstavljajo. Pasivna volilna pravica ni sama sebi namen, temveč obstaja v funkciji tega, da je nekdo lahko izvoljen. Pač nisem prepričan, da je formalistična razlaga, da si lahko izvoljen, nimaš pa pravico nastopiti ali opravljati funkcijo, tudi ustavno vzdržna.

MadMicka je izjavil:

Pomislite, da bi sodišče izreklo pravnonmočno sodbo po opravljenih volitvah in še preden bi bili poslanci na prvi seji v državnem zboru potrjeni. Kaj bi bilo pa potem? Če upoštevamo namen zakonske določbe, da pač fizična oseba, ne glede na voljo volilcev, če gre za obsojenca, ni primerna za poslanca, je stvar jasna, pač mandat mu preneha.

To bi zapadlo v kategorijo "izvoljena je bila nedolžna oseba". Nato pa se je tej nedolžni osebi status spremenil. Kar je vsaj v mojih očeh bistveno drugače, kot pa "izvoljena je bila obsojena oseba".

MadMicka je izjavil:

Nato AndrejO še zadeve poenostavi in trdi, da trajna nezmožnost za opravljanje funkije po 9. členu Zakona o poslancih pomeni isto kot izguba volilne pravice. Kar je seveda nesmisel, saj takšna alienja potemtakem ne bi bila potrebna, ker bi jo pokrivala že prva alineja, ki pač določa, da poslancu preneha mandat, če izgubi volilno pravico. Očitno sta to dve različni stvari.

Očitno nerazumevanje. Z argumentom sem samo želel ovreči tvojo tezo, da se lahko izvoli nekoga, ki je trajno nezmožen opravljati to funkcijo. Kar je po moje zgolj tvoja popolnoma napačna hiperbola v napačno smer.

Obsojenec pač ni izgubil pasivne volilne pravice, tudi ni trajno nezmožen opravljanja funkcije in tvoja parabola je bila čisti kiks. Sedaj pa moj odgovor recikliraš v še bolj čudnem kontekstu, ki mu ne morem niti ugovarjati. Saj nisem trdil nič od tega, kar trdiš, da sem.

AndrejO ::

Invictus je izjavil:

Tisti 9. člen mu pa prepreči nastopiti poslansko funkcijo.

Kje vidite vi kake luknje?

Takšna razlaga člena je potencialno neustavna. Kar pomeni, da so možnosti:
a) mandat se bo pustilo in to vprašanje do nadaljnega ne bo razčiščeno
b) mandat se bo odvzelo in US bo enkrat za vselej razsodilo (napovedujem, da bo vsaj 25% populacije nad sodbo zgroženo, v DZ pa se bo nemudoma začelo iskati ustavno večino - ne glede na to kako bo US razsodilo)
c) zgodilo se bo nekaj tretjega, zaradi česar bo mandat odvzet ali vrnjen, kar je skoraj podvarianta a)

Oh in mimogrede: madant je že nastopil, saj je bil potrjen.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: AndrejO ()

stb ::

Sprašujete se, zakaj je dovoljena kandidatura, če pa se mu potem mandata ne podeli oz se mu ga takoj prekine.

Volitve so (običajno) samo na vsaka 4 leta, in v tem času lahko poslanec odsluži kar nekaj 6+ mesečnih nepogojnih zapornih kazni. Po odsluženih kaznih menda velja za nekaznovanega in če nima drugih pravnomočnih obsodb lahko takrat nastopi svoj mandat, za katerega je bil voljen.

Jajotu naj zdaj lepo odvzamejo mandat, naj odsluži dosojeno kazen ali doseže razveljavitev na evropskih sodiščih, pridobi potrdilo o nekaznovanosti, potem pa naj sede v parlament do naslednjih volitev (ali nove pravnomočne obsodbe).

nokkj ::

bambam20 je izjavil:


Zakaj je potem nastopil kot poslanec, če mu člen prepoveduje :D.
A, smo mi ene lubenice.


Reklama, propaganda, boj proti "komunistom", boj za oblast, boj za obstanek. Čez čas bodo prišli še drugi procesi, recimo tisti z preprodajo zemljišč, pa tisti z zneski brez pokritja, oz. razlage, kako je prišel do njih, itd...

AndrejO je izjavil:

Invictus je izjavil:

Tisti 9. člen mu pa prepreči nastopiti poslansko funkcijo.

Kje vidite vi kake luknje?

Takšna razlaga člena je potencialno neustavna. Kar pomeni, da so možnosti:
a) mandat se bo pustilo in to vprašanje do nadaljnega ne bo razčiščeno
b) mandat se bo odvzelo in US bo enkrat za vselej razsodilo (napovedujem, da bo vsaj 25% populacije nad sodbo zgroženo, v DZ pa se bo nemudoma začelo iskati ustavno večino - ne glede na to kako bo US razsodilo)
c) zgodilo se bo nekaj tretjega, zaradi česar bo mandat odvzet ali vrnjen, kar je skoraj podvarianta a)

Oh in mimogrede: madant je že nastopil, saj je bil potrjen.


d) sprejet bo zakon, ki prepoveduje opravljanje javnih funkcij obsojenim osebam (Zaresov zakon oz. pozneje Mr. Muscolo).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: nokkj ()

MrStein ::

WarpedGone je izjavil:

Zapornik je lahko izvoljen na poslansko mesto, se ga potrdi vendar se mu odvzame mandat po tem ko zaradi zapora manjka prevečkrat

Poglej mal statistiko prisotnosti poslancev na sejah.
Da ne boš presenečno ugotovil da bi po tem kriteriju morali preklicat precej mandatov.

Bomo pač kriterije prikrojili osebi iz naslova teme.
Problem?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

WarpedGone ::

Bussiness as usuall.
Zbogom in hvala za vse ribe

AndrejO ::

nokkj je izjavil:


d) sprejet bo zakon, ki prepoveduje opravljanje javnih funkcij obsojenim osebam (Zaresov zakon oz. pozneje Mr. Muscolo).

Če US razsodi v korist ohranitve mandata, potem bi bil takšen zakon enako neustaven. Verjetno bi bila potrebna 2/3 večina v DZ za spremembo ustave. V tem mandatu in za to temo morda ne najbolj izvedljivo.

nokkj ::

AndrejO je izjavil:

nokkj je izjavil:


d) sprejet bo zakon, ki prepoveduje opravljanje javnih funkcij obsojenim osebam (Zaresov zakon oz. pozneje Mr. Muscolo).

Če US razsodi v korist ohranitve mandata, potem bi bil takšen zakon enako neustaven. Verjetno bi bila potrebna 2/3 večina v DZ za spremembo ustave. V tem mandatu in za to temo morda ne najbolj izvedljivo.


Proti bosta SDS, morda NSi, tako da je 2/3 večina. Edino, če bi Cerar tudi bil proti.

MadMicka ::

Kakorkoli obračamo, zagotovo se velika večina strinja, da pač kriminalci, takšni in drugačni, v parlamentu nimajo kaj iskati. V izogib zapletom mora zato državni zbor čim prej sprejeti ustrezne zakonske določbe.

Še to AndrejO, ko praviš, da pasivna volilna pravica ni vredna papirja, na katerem je zapisana, če si lahko izvoljen, nato pa ti mandat vzamejo, zopet spregledaš, da so zakoni enakovredni. Na to zadevo lahko gledaš kot na omejitev pasivne volilne pravice, resda neekonomičen, saj je bolj smiselno, da takšen človek sploh ne bi mogel kandidirati, ampak vseeno, gre za omejitev, o kateri pa ima končno besedo državni zbor.

WarpedGone ::

V izogib zapletom mora zato državni zbor čim prej sprejeti ustrezne zakonske določbe.

Piši svojemu poslancu in če se tako odloči, naj sproži ustrezne postopke.
Zbogom in hvala za vse ribe

Poldi112 ::

>Kakorkoli obračamo, zagotovo se velika večina strinja, da pač kriminalci, takšni in drugačni, v parlamentu nimajo kaj iskati. V izogib zapletom mora zato državni zbor čim prej sprejeti ustrezne zakonske določbe.

SDS volilci se ziher ne strinjajo. :)
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

AndrejO ::

MadMicka je izjavil:

Še to AndrejO, ko praviš, da pasivna volilna pravica ni vredna papirja, na katerem je zapisana, če si lahko izvoljen, nato pa ti mandat vzamejo, zopet spregledaš, da so zakoni enakovredni.

Zopet malo mešaš. "Pravica" postane prazna beseda, če mandata sploh ne moreš začeti. Kasneje se ti ga lahko odvzame tudi zaradi drugih razlogov.

Vprašanje ostane, če se ti ga lahko odvzame zaradi tega. Kolikor koli poudaraš svojo interpretacijo enega člena in enakovrednost zakonov, pri temu ignoriraš, da se gre v osnovni za vprašanje razumevanja ustave. Če bo člen razpoznan za neustavnega, potem so vsi tvoji argumenti nenadoma "void".

MadMicka je izjavil:

Na to zadevo lahko gledaš kot na omejitev pasivne volilne pravice, resda neekonomičen, saj je bolj smiselno, da takšen človek sploh ne bi mogel kandidirati, ampak vseeno, gre za omejitev, o kateri pa ima končno besedo državni zbor.

Državni zbor ima to pravico omejeno z ustavo oziroma z zahtevo za 2/3 večine potrebne za spremembo ustave. Dokler ni jasno kako si bodo ustavni sodniki to razlagali, ni rečeno čisto nič. Možno je vse.

driver_x ::

OK, glede poslanskega mandata je verjetno jasno, da ga ni mogoče odvzeti. Kaj pa pravi zakon za primer, da bi zapornik dobil na volitvah večino in bi hotel sestaviti vlado? Ali bi bil predsednik vlade lahko tudi zapornik?

nokkj ::

Evo, gre Janša nazaj v Puščavo:

http://www.rtvslo.si/slovenija/v-parlam...

V parlamentu v petek razprava o Janševem poslanskem mandatu

ulemek ::

AndrejO je izjavil:

MadMicka je izjavil:

Še to AndrejO, ko praviš, da pasivna volilna pravica ni vredna papirja, na katerem je zapisana, če si lahko izvoljen, nato pa ti mandat vzamejo, zopet spregledaš, da so zakoni enakovredni.

Zopet malo mešaš. "Pravica" postane prazna beseda, če mandata sploh ne moreš začeti. Kasneje se ti ga lahko odvzame tudi zaradi drugih razlogov.

Vprašanje ostane, če se ti ga lahko odvzame zaradi tega. Kolikor koli poudaraš svojo interpretacijo enega člena in enakovrednost zakonov, pri temu ignoriraš, da se gre v osnovni za vprašanje razumevanja ustave. Če bo člen razpoznan za neustavnega, potem so vsi tvoji argumenti nenadoma "void".

MadMicka je izjavil:

Na to zadevo lahko gledaš kot na omejitev pasivne volilne pravice, resda neekonomičen, saj je bolj smiselno, da takšen človek sploh ne bi mogel kandidirati, ampak vseeno, gre za omejitev, o kateri pa ima končno besedo državni zbor.

Državni zbor ima to pravico omejeno z ustavo oziroma z zahtevo za 2/3 večine potrebne za spremembo ustave. Dokler ni jasno kako si bodo ustavni sodniki to razlagali, ni rečeno čisto nič. Možno je vse.


Kar koli si bodo ustavni sodniki razlagali, mislim, da bi bilo precej enostavno dobiti ustavno večino in to pofiksati. Prepričan sem, da bi v to pristali vsi razen SDS.

Ravno tako sem mnenja, da bi bilo modro od DZ, da bi odvzel mandat iz razloga politične higieničnosti in preprečitve krnitve ugleda RS v tujini ter počakal na US. Morda pa vmes še pofiksal ustavo.

Pa ne zato, ker je to Janša ali, ker gre za gonjo, temveč zato, ker se ne moremo znebiti te politične kolere in, ker nek higienski minimum nujno potrebujemo.

AndrejO ::

ulemek je izjavil:

Kar koli si bodo ustavni sodniki razlagali, mislim, da bi bilo precej enostavno dobiti ustavno večino in to pofiksati. Prepričan sem, da bi v to pristali vsi razen SDS.

Živeli pa videli. V DZ vse stvari hitro postanejo stvar političnega kupčkanja. Npr. ali je ta sprememba ustave dovolj "vredna", da se v zameno ustavi prodajo državnega premoženja?

ulemek je izjavil:

Ravno tako sem mnenja, da bi bilo modro od DZ, da bi odvzel mandat iz razloga politične higieničnosti in preprečitve krnitve ugleda RS v tujini ter počakal na US. Morda pa vmes še pofiksal ustavo.

Vmes popraviti ustavo je ena stvar, kar "razlog politične higiene" pa še nisem zasledil v kakšnem zakonu. DZ tudi načeloma ne more početi karkoli, ker to ne bi privedlo nikamor.

ulemek je izjavil:

Pa ne zato, ker je to Janša ali, ker gre za gonjo, temveč zato, ker se ne moremo znebiti te politične kolere in, ker nek higienski minimum nujno potrebujemo.

Morda bi bilo bistveno bolj koristno, da se preneha skoraj na vsakem koraku blatiti sodišča. Jim bo potem več ljudi zaupalo in manj volilo za kakršne koli obsojence. Pa še druge koristi pridejo od tega.

MrStein ::

nokkj je izjavil:

Evo, gre Janša nazaj v Puščavo:

http://www.rtvslo.si/slovenija/v-parlam...

V parlamentu v petek razprava o Janševem poslanskem mandatu

Repeat: Vlada se ukvarja z Janšo, N-ti del.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

s6c-gEL ::

Torej mora modela povoziti avto/strmoglaviti z letalom/pasti klavir na glavo da se bo začela država ukvarjati z državnimi posli ;(( ??
Žalostno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: s6c-gEL ()

Malajlo ::

Če pa sam ne premore toliko olike, da skače kot pajac pred in v parlamentu in moti delo. Vzgoja še v mladih letih je kriva. Na stara leta se ga ne bo nič (več) prijelo.

AndrejO ::

Na srečo se s tem ukvarjajo samo politiki in ne preostanek javne uprave, ki je dejansko pomemben za delovanje države.

Recimo tako: če bi vlada "štrajkala", koliko ljudi bi to opazilo? Kaj pa, če bi štrajkali na okencu za osebne dokumente?

medenko ::

Me zanima, če lahko v gospodarstvu obsojeni delajo.

Cervantes ::

Pustimo že enkrat Jajota. Saj ne dela nobene škode.
Če ne bo spet geriatrični shod pred parlamentom.:(

nokkj ::

MrStein je izjavil:

nokkj je izjavil:

Evo, gre Janša nazaj v Puščavo:

http://www.rtvslo.si/slovenija/v-parlam...

V parlamentu v petek razprava o Janševem poslanskem mandatu

Repeat: Vlada se ukvarja z Janšo, N-ti del.

Ni vlada, nove vlade še sploh ni.

ulemek ::

AndrejO je izjavil:

ulemek je izjavil:

Kar koli si bodo ustavni sodniki razlagali, mislim, da bi bilo precej enostavno dobiti ustavno večino in to pofiksati. Prepričan sem, da bi v to pristali vsi razen SDS.

Živeli pa videli. V DZ vse stvari hitro postanejo stvar političnega kupčkanja. Npr. ali je ta sprememba ustave dovolj "vredna", da se v zameno ustavi prodajo državnega premoženja?


Agree. Če bi bil kdo zdravo politično razmišljujoč, bi lahko izkoristil kakšen moment. Brez spinov in brez pumpanja ljudi. Ampak ja, kupčkanje je pomembnejše.

AndrejO je izjavil:


ulemek je izjavil:

Ravno tako sem mnenja, da bi bilo modro od DZ, da bi odvzel mandat iz razloga politične higieničnosti in preprečitve krnitve ugleda RS v tujini ter počakal na US. Morda pa vmes še pofiksal ustavo.

Vmes popraviti ustavo je ena stvar, kar "razlog politične higiene" pa še nisem zasledil v kakšnem zakonu. DZ tudi načeloma ne more početi karkoli, ker to ne bi privedlo nikamor.


Politična higiena ni stvar ne zakona ne ustave. Če se je ne znamo držati, pa lahko predpišemo ukrepe kot npr., da obsojenci v hramu demokracije nimajo kaj iskati. Pa magari zapišimo, da ne smejo priti bližje kot 2 m. Šalo na stran; DZ bi ga lahko razrešil v naprej. Poslanci tako ali tako za to ne bi odgovarjali, pa smejo ali ne smejo. Za kaj vse niso odgovarjali, pa bi bilo fino, da so ... Pa bi počakali na odločitev US in bi vsaj ta čas izpadli resna država brez kriminalcev v DZ.

AndrejO je izjavil:


ulemek je izjavil:

Pa ne zato, ker je to Janša ali, ker gre za gonjo, temveč zato, ker se ne moremo znebiti te politične kolere in, ker nek higienski minimum nujno potrebujemo.

Morda bi bilo bistveno bolj koristno, da se preneha skoraj na vsakem koraku blatiti sodišča. Jim bo potem več ljudi zaupalo in manj volilo za kakršne koli obsojence. Pa še druge koristi pridejo od tega.


Absolutna, a kaj ko isti ljudje, ki ne premorejo politične higiene tudi blatijo sodišča ...

AndrejO ::

medenko je izjavil:

Me zanima, če lahko v gospodarstvu obsojeni delajo.

Lahko. Edina omejitev je, da lahko sodišče izreče stranski ukrep prepovedi opravljanja določenega poklica in, da ni vedno možno ali dovoljeno delo med prestajanjem zaporne kazni.

Poldi112 ::

MrStein je izjavil:

nokkj je izjavil:

Evo, gre Janša nazaj v Puščavo:

http://www.rtvslo.si/slovenija/v-parlam...

V parlamentu v petek razprava o Janševem poslanskem mandatu

Repeat: Vlada se ukvarja z Janšo, N-ti del.


Ja. A ni žalostno, da je lopov tako zelo izgubil moralnegi kompas, da se morajo?
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

VaeVictis ::

Vprašanje, ki se vsaj meni pojavlja je, če lahko nekdo voli kandidata, zakaj ne bi smel biti izvoljen in opravljati le-te funkcije za katero je bil legalno izvoljen?

Sedaj ali se ukine volilna pravica zaprtim ljudem ali pa se jim pusti tudi možnost biti tudi izvoljen in možnost opravljanja funkcije.

Trenutna ureditev IMHO ni dobra in so pravni strokovnjaki ter poslanci svoje delo izjemno slabo opravili!

Tale primer je lep primer izjemno slabo napisanih zakonov v Sloveniji, kjer si 5 pravnikov in 5 laičnih ljudi razlaga zakon na 11 različnih načinov!

Sam bi sicer predlagal, da se napiše, da se volilna pravica zaprtim ljudem ukine (vseeno je če je vikend zapor, enomesečni ali pa desetletni zapor).

Dokler prestajaš zaporno kazen ne smeš niti voliti, niti kandidirati, niti biti izvoljen!

Del, kjer se obsojenemu človeku ukine mandat, bi pa spremenil tako, da takoj, ko je oseba pravnomočno obsojena na zaporno kazen (spet vseeno ali je vikend zapor, enomesečni ali pa desetletni zapor) se mandat takoj in brez izjeme odvzame!

stb ::

@VaeVictis, glej

stb je izjavil:

Sprašujete se, zakaj je dovoljena kandidatura, če pa se mu potem mandata ne podeli oz se mu ga takoj prekine.

Volitve so (običajno) samo na vsaka 4 leta, in v tem času lahko poslanec odsluži kar nekaj 6+ mesečnih nepogojnih zapornih kazni. Po odsluženih kaznih menda velja za nekaznovanega in če nima drugih pravnomočnih obsodb lahko takrat nastopi svoj mandat, za katerega je bil voljen.

Jajotu naj zdaj lepo odvzamejo mandat, naj odsluži dosojeno kazen ali doseže razveljavitev na evropskih sodiščih, pridobi potrdilo o nekaznovanosti, potem pa naj sede v parlament do naslednjih volitev (ali nove pravnomočne obsodbe).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: stb ()

AndrejO ::

ulemek je izjavil:

Politična higiena ni stvar ne zakona ne ustave. Če se je ne znamo držati, pa lahko predpišemo ukrepe kot npr., da obsojenci v hramu demokracije nimajo kaj iskati.

Razumem tvoj sentiment, vendar DZ ne more odvzeti mandata brez izpolnjevanja predpisanih pogojev za takšen odvzem. V tvojem predlogu, kjer si zapisal, da se odvzame mandat "iz razloga politične higieničnosti", je težava ravno v temu, da ta razlog ni nikjer naveden kot zadosten za odvzem madanta.

Stvar "higiene", če tako hočeš, pa je ravno to, da se tudi DZ ravna po zakonih in ustavi. Odvzem mandata sao zato, ker je večina pripravljena tako glasovati, pač ni "higienična", če ni po pravilih.

Sedaj pa imaš neugodno stanje, kjer ni jasno, če bo morebiti izglasovan odvzem dejansko po pravilih ali ne, ker so pravila dvoumna in odprta za interpretacijo, ki jo lahko "fiksira" samo in zgolj US v postopku, ki se ga lahko začne šele takrat, ko je domnevna neustavnost zagrešena. "Na rezervo" se tega pač ne da ugotoviti.

Če bi bila Slovenija malo bolj sproščena bi stavnice že skoraj mesec dni pobirale stave kako se bo to izteklo. Ljudje bi potem imeli vsaj nekaj veselja s to epizodo, ki na siceršnje delovanje države vsaj v tem trenutku nima nikakršnega vpliva.
««
4 / 29
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

43. člen URS, voliti in biti voljen (strani: 1 2 )

Oddelek: Problemi človeštva
547224 (6170) Mehmed

Novi vse slovenski protest 3.12.2012 ob 16:00 (strani: 1 2 )

Oddelek: Problemi človeštva
5712974 (12317) Gandalfar
»

Nov volilni sistem (strani: 1 2 )

Oddelek: Problemi človeštva
5315576 (13571) BlaiseM
»

Moji predlogi

Oddelek: Problemi človeštva
415704 (4005) Looooooka

Več podobnih tem