Forum » Loža » Naravne katastrofe v Sloveniji
Naravne katastrofe v Sloveniji
xxxul ::
Si prepričan, da so se res podrli zaradi teže kablov in ne teže ledu na samih stebrih?
Mobitelu se bojda ni podrla niti ena bazna postaja (jim je zmanjkal štroma, padle zemeljske konekcije, ukradl generatorje, blo tolk žleda da enostavno ni šel signal čez) - stopli so pa zdržal.
so pa mel pred leti probleme z upravo ker bi naj bili stolpi predragi...
echo ::
Isti drek je, ali vsako desetletje saniraš eno izmed pokrajin, ali pa vsakih 50 let celo Slovenijo.
To niti pod razno ni res.
Porabiš mogoče isto količino materiala, ampak obremenitev je porazdeljena in izpadi kratkotrajni.
Celo Slovenijo sanirati, to se pa ne bo zgodilo. Enostavno ni rezerv za kaj takšnega.
Razlog za slabo odzivnost države v takih situacijah je pa po mojem v sami birokraciji.
Vse skupaj je ratalo glomazno, nihče pa ne bi rad stvari spucal. Malo se počaka, malo potrpi, pa problema več ni.
Projektiranje daljnovodov je zajebana zadeva in zdej kar vsepovprek pljuvat in kritizirat je najmanj otročje.
Ne vem od kod se toliko ljudi čuti poklicane, da pametujejo in sodijo trenutno situacijo, če ne obvladajo niti osnov elektrodistribucije. Da se pa pr nas nerado upošteva statistiko, pa zagotovo je problem.
Se bo treba malo več pritoževat, kej preštudirat, ne pa samo jamrat.
Vendar - biti pripravljen na tako obširne težave stane.
Po mojem mnenju je to idealna vloga za eno moderno evropsko vojsko (generatorji, prej omenjene motorke, mehanizacija, zagotavljanje pitne vode), naša pa se na žalost ukvarja sama s seboj in se vozi po državi za dodatne potne stroške.
Razlika med samostojnim stolpom in vpetim nosilcem daljnovodnega omrežja je kot dan in noč, tako da primerjava nikakor ni na mestu.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: echo ()
Pithlit ::
Ne vem od kod se toliko ljudi čuti poklicane, da pametujejo in sodijo trenutno situacijo, če ne obvladajo niti osnov elektrodistribucije.
Jaz sodim to kar vidim. In vidim da se vedno znova ponavlja iste napake. In vidim da se te napake vedno financira iz mojega žepa. In vidim kako se odgovornim ni treba zagovarjat. Še več... vidim kako odgovorni kasirajo nagrade za 'uspešno' delo.
Lepa slika, ni kaj.
Le kdo bo odgovarjal za poškodbe ljudi ki so sedaj na terenu? Aja, noben... na tak način je kurativa absolutno cenejša kot preventiva.
Life is as complicated as we make it...
Mipe ::
No, pa dajmo konkurirat tem škrtuhom. Samo kapital in izobražen kader z voljo do dela rabimo! Vsem tistim brezposelnim pa lahko vtaknemo lopate v roke pa ajd kopat jarke za kable.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Mipe ()
Mr.B ::
Mipe,
Zato se pa železnicam ni splačalo urejanja okoliša.
Bodimo realni če bi železnice dejansko delale zato da preživijo, bi na teh trasah vozile dizelce, ker res če se izgovarjaš da ni elektrike in ne vou noben vlak, potem res nastane žled, ampak takrat ti tudi elektrika več ne pomaga, ker ni kontakta. No pa pustimo sej vse plačuje davkoplačevalec...
Zato se pa železnicam ni splačalo urejanja okoliša.
Bodimo realni če bi železnice dejansko delale zato da preživijo, bi na teh trasah vozile dizelce, ker res če se izgovarjaš da ni elektrike in ne vou noben vlak, potem res nastane žled, ampak takrat ti tudi elektrika več ne pomaga, ker ni kontakta. No pa pustimo sej vse plačuje davkoplačevalec...
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
Hayabusa ::
Sem se kar nasmejal, ko je neki poveljnik razlagal, kako vsi vojaki ne morejo delat z motorko, ker nimajo izpita zanjo. Še malo, pa bo v tej birokratski deželi potrebno imet izpit in orožni list za vžigalnik.
Jaz pa se nisem nasmejal temu! Delo v gozdu z motorko je zelo nevarno tudi ko ni žledu in se okrog tebe ne podirajo drevesa. Pri nas doma smo včasih kurili na drva in podirali drevesa v gozdu. Samo majhna nepazljivost je dovolj, pa te lahko drevo pokoplje pod sabo.
Iz katerega filma si pa ti prišel, da drevesa kar sama od sebe padajo v vse smeri ?
Se vidi da nisi še nikoli ničesar podiral, naprej s pletenico fiksiraš deblo, zarežeš "klin" (luknja oblike zagozde) v smer, kamor mora deblo pasti, zategneš pletenico da se malo nagne (samo za smer), nato žagaš iz nasprotne strani in počasi zateguješ pletenico.
Seveda pa se ne podira dreves z gosto krošnjo v močnem vetru, ker moraš drugače upoštevati tudi ta dejavnik.
btw, vojska, ki ne zna (sme ?) uporabljati motork ni vojska, temveč otroški vrtec. Spet neki birokratski nesmisli .
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Hayabusa ()
Pithlit ::
btw, vojska, ki ne zna (sme ?) uporabljati motork ni vojska, temveč otroški vrtec. Spet neki birokratski nesmisli .
Dejte si dopovedat da ni problem v raznih izpitih. Problem je v tem kdo bo prevzel odgovornost če pride do nesreče.
Meni ni problem z motorko se igrat (pa za to nisem 'usposobljena') kadar se gre zame. Oz. kadar to jaz želim. Ampak ko mi pa šef reče 'vzemi motorko pa odžagaj tisto vejo' pa gladko rečem 'ne'. Zato ker če pride do nesreče sem si čisto sama kriva. Tudi nesreča pri delu odpade (ker jaz nimam kaj z motorko tam čarat). Celo do te skrajnosti lahko pride da me šef toži.
Tudi nek random vojak ne bo z motorko okol skakal ker točno ve da bo, v primeru nesreče, nasrkal sam.
Life is as complicated as we make it...
jest10 ::
Seveda, ampak zakaj bi sploh vzdrževali, saj spet bodo plačali naivni davkoplačevalci, ki z KV daljnovodi nimajo neke velike koristi, ko pa služijo za transfer el. energije na trg EU?
Zaradi 100+kV povezav imaš ti na voljo stabilno omrežje in ti ne crkuje tv, ko se vklopi javna razsvetljava itd
PaX_MaN ::
einstein :P je izjavil:
Ne, to da se lomijo drevesa in daljnovodi.
To ni naravna katastrofa, to je državna katastrofa. Čeb spustil zraven kake (državne(!)) hlodarje deb popucal drevje okol vodov bi se temu v veliki meri ognil. Še bl pa čeb jih kr vkopal.
No, pa dajmo konkurirat tem škrtuhom. Samo kapital in izobražen kader z voljo do dela rabimo! Vsem tistim brezposelnim pa lahko vtaknemo lopate v roke pa ajd kopat jarke za kable.
Well, se morm popravt. Neb to rešl vseh problemov. Dlih naš konc je dobu elektriko namest po enmu dnevu šele po treh ker so korenine izruvanega drevesa odtrgale - vkopan kabel...
BorutK-73 ::
Seveda, ampak zakaj bi sploh vzdrževali, saj spet bodo plačali naivni davkoplačevalci, ki z KV daljnovodi nimajo neke velike koristi, ko pa služijo za transfer el. energije na trg EU?
Postojna je v temi ravno zaradi podrtega 400KV in 220KV daljnovoda. Poglej na ELES-ovo stran pa ti bo jasno kje je problem.
Še američani naj bi pripeljali agregate za postojno, ker tam še dolgo nebo elektrike preko DV.
http://195.47.226.39/modload.php?&c_mod...
ps,
Vprašanje, če se slučajno JEK ustavi, je LJ in gorenjska v temi?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BorutK-73 ()
jest10 ::
Seveda, ampak zakaj bi sploh vzdrževali, saj spet bodo plačali naivni davkoplačevalci, ki z KV daljnovodi nimajo neke velike koristi, ko pa služijo za transfer el. energije na trg EU?
Postojna je v temi ravno zaradi podrtega 400KV in 220KV daljnovoda. Poglej na ELES-ovo stran pa ti bo jasno kje je problem.
Še američani naj bi pripeljali agregate za postojno, ker tam še dolgo nebo elektrike preko DV.
http://195.47.226.39/modload.php?&c_mod...
ps,
Vprašanje, če se slučajno JEK ustavi, je LJ in gorenjska v temi?
Ne, Postojna je v temi zaradi podrtega 110kV dalnovoda Pivka-Postojna, ter podrtih ostalih 20kV povezav.
Me pa zanima, kakšna bi morala biti konstrukcija DV, ki bi brez problemov zdržala tole:
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jest10 ()
Duhec ::
Za kakšne extreme gre tokrat, marsikaj pojasni izjava Marka Hrasta, direktorja področja za infrastrukturo prenosnega omrežja Elesa:
"Teža žleda je DV po ocenah sistemskega operaterja Elesa obremenila 8 do 12x bolj kot je zanje običajno in najmanj 4x bolj kot znašajo najstrožje zahteve glede jakosti konstrukcij na najbolj izpostavljenih območjih.
Žled se je nabiral ne samo na vodnikih ampak tudi na jeklenih konstrukcijah. Zaradi teh obremenitev in ker se material utrudi, če obremenitev traja dlje časa, so se DV začeli rušiti."
"Po tem, ko je električne drogove in žice krivil in lomil žled pa jih zdaj ogroža odpadanje ledenih kosov, težkih 40, 50 kg. Žica zato zaniha, ta dinamični pritisk pa se prenese na že tako obremenjeno konstrukcijo in od žleda obremenjene materiale, ki posledično popustijo."
"V Slo se DV gradijo tako, da prenesejo normalno obremenitev 1,6-kratnik normalne obremenitve, na najbolj izpostavljenih področjih pa morajo po predpisih zdržati 2,5-kratnik večje obremenitve kot običajno. Takšni stebri recimo nosijo električne vodnike iz osrednje Slo do Notranjske in proti Štajerski."
"Posebna izjema je DV Cerkno-Idrija na območju Bevkovega vrha, ki se je v preteklosti tako zaradi žleda kot strjenega snega zrušil že trikrat. Ob zadnji sanaciji so zato stebre okrepili tako, da zdržijo petkratno dodatno obremenitev. Pa tudi to ni pomagalo. DV je zdaj spet na tleh, podrli so se štirje stebri."
"Potrebno zmogljivost jeklene konstrukcije projektanti sicer določajo delno na podlagi mednarodnega standarda, delno pa na podlagi posebnosti lokalnega okolja, predvsem njegovih klimatskih oziroma vremenskih značilnosti.
Pri tem si pomagamo z večletnimi podatki HMZ, ki vključujejo podatke o vetru, verjetnosti dodatne obremenitve, kot je žled, nadmorski višini, slanosti zraka..."
"Načrtovanje konstrukcij tako, da zdržijo dodatne obremenitve je smiselno le do določene mere. Če bi DV projektirali za obremenitve kot smo jim bili priča zdaj, bi morali graditi 10x težje stebre, kot jih imamo. Kdo pa ima rad kolose v svojem okolju opozarja na problem umeščanja megalomanskih konstrukcij v prostor.
Hkrati potrjuje, da bi bilo to tudi 10x dražje. Vsak kilogram jekla pač toliko stane."
Vir: Dnevnik
"Teža žleda je DV po ocenah sistemskega operaterja Elesa obremenila 8 do 12x bolj kot je zanje običajno in najmanj 4x bolj kot znašajo najstrožje zahteve glede jakosti konstrukcij na najbolj izpostavljenih območjih.
Žled se je nabiral ne samo na vodnikih ampak tudi na jeklenih konstrukcijah. Zaradi teh obremenitev in ker se material utrudi, če obremenitev traja dlje časa, so se DV začeli rušiti."
"Po tem, ko je električne drogove in žice krivil in lomil žled pa jih zdaj ogroža odpadanje ledenih kosov, težkih 40, 50 kg. Žica zato zaniha, ta dinamični pritisk pa se prenese na že tako obremenjeno konstrukcijo in od žleda obremenjene materiale, ki posledično popustijo."
"V Slo se DV gradijo tako, da prenesejo normalno obremenitev 1,6-kratnik normalne obremenitve, na najbolj izpostavljenih področjih pa morajo po predpisih zdržati 2,5-kratnik večje obremenitve kot običajno. Takšni stebri recimo nosijo električne vodnike iz osrednje Slo do Notranjske in proti Štajerski."
"Posebna izjema je DV Cerkno-Idrija na območju Bevkovega vrha, ki se je v preteklosti tako zaradi žleda kot strjenega snega zrušil že trikrat. Ob zadnji sanaciji so zato stebre okrepili tako, da zdržijo petkratno dodatno obremenitev. Pa tudi to ni pomagalo. DV je zdaj spet na tleh, podrli so se štirje stebri."
"Potrebno zmogljivost jeklene konstrukcije projektanti sicer določajo delno na podlagi mednarodnega standarda, delno pa na podlagi posebnosti lokalnega okolja, predvsem njegovih klimatskih oziroma vremenskih značilnosti.
Pri tem si pomagamo z večletnimi podatki HMZ, ki vključujejo podatke o vetru, verjetnosti dodatne obremenitve, kot je žled, nadmorski višini, slanosti zraka..."
"Načrtovanje konstrukcij tako, da zdržijo dodatne obremenitve je smiselno le do določene mere. Če bi DV projektirali za obremenitve kot smo jim bili priča zdaj, bi morali graditi 10x težje stebre, kot jih imamo. Kdo pa ima rad kolose v svojem okolju opozarja na problem umeščanja megalomanskih konstrukcij v prostor.
Hkrati potrjuje, da bi bilo to tudi 10x dražje. Vsak kilogram jekla pač toliko stane."
Vir: Dnevnik
echo ::
ps,
Vprašanje, če se slučajno JEK ustavi, je LJ in gorenjska v temi?
Verjetno ne, prileti v 15min poleg Brestanica.
Če pa pade povezava, bi nastal problem.
Evo, jamrači, zaradi mene se lahko ta tema zaklene, Duhec je vse skopiral.
GabrieLeo ::
Najbolj bedno in žalostno je to, da se je s tem dogodkom spet potrdilo da se v Sloveniji mora nekaj hudo narobe zgoditi, preden se začnejo delati spremembe. Ljudje so opozarjali na slabo urejene struge v Železnikih, ampak so odlašali vse do poplav. In taka scena ni bila samo v Železnikih. Mnogokrat sem se spraševal zakaj že enkrat ne speljejo vse te kable pod zemljo (Če je to mogoče-nisem strokovnjak na tem področju). Recimo še pred kratkim so komot vrtali po vrtovih in cestah da so napeljali optiko, a da bi pa zraven še elektriko položili... Saj vem pravite mi da sem neumen, da je tukaj veliko več dela potrebnega, da je to prevelik projekt ampak vseeno. Zagotovo bi pa bile posledice 99 procentov manj hude, če bi se 7 metrov okoli kandelabrov sleherno vejo, drevo ali grm posekalo. Pa se ni. In bodo verjetno to naredili. Ampak šele zdaj, ko je spet nekdo moral nasrkati. V tem primeru skoraj cela Slovenija
noraguta ::
Nehajte že z vkopavanjem kablov. Eno je preštihati vrt drugo pa hrib in skalo. Grape boste pa kako premoščali? Z miljardnimi vložki?
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!
Karaya 52 ::
ps,
Vprašanje, če se slučajno JEK ustavi, je LJ in gorenjska v temi?
Verjetno ne, prileti v 15min poleg Brestanica.
Če pa pade povezava, bi nastal problem.
Evo, jamrači, zaradi mene se lahko ta tema zaklene, Duhec je vse skopiral.
Ja kaj si pa mislil, da bo rekel, da so oni krivi? To bi bil praznik. Upam, da bo imel priložnost to pojasniti na sodišču. Tista rja, ki je štrlela iz nekaterih štang mu ne gre ravno v korist. Če bi imel nek privatnik v lasti ta daljnovod, bi ga mediji raztrgali, v demokratičnem socializmu pa se državnih monopolistov ne sme preveč dražiti, kljub temu da so se pred leti združili v kartel in nastopili proti svojim strankam, ki jih pa v resnici ne obravnavajo kot stranke.
Mr.B ::
Jankovič v Ljubljani že draži ogrevanje. Ne dobijo denarja za kredit, če ne dvignejo inkasantstva... Vprašanje seveda je, kje tiči razlog za dvig cene, morda prazna blagajna monopolista...
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
Mipe ::
Mipe,
Zato se pa železnicam ni splačalo urejanja okoliša.
Bodimo realni če bi železnice dejansko delale zato da preživijo, bi na teh trasah vozile dizelce, ker res če se izgovarjaš da ni elektrike in ne vou noben vlak, potem res nastane žled, ampak takrat ti tudi elektrika več ne pomaga, ker ni kontakta. No pa pustimo sej vse plačuje davkoplačevalec...
Ne kapiram, zakaj je to namenjeno meni?
Mr.B ::
Verjetno X v komunikaciji,
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
BALAST ::
Hkrati potrjuje, da bi bilo to tudi 10x dražje. Vsak kilogram jekla pač toliko stane.
Jasno da bodo sedaj zgradili točno take da zdržijo 10x obremenitve namesto 1,6-2,5x kot sedaj.
Strošek se bo pa seveda odražal v višji omrežnini, kaj pa naj pričakujemo od oligarhov.
"You may fool all the people some of the time;
you can even fool some of the people all the time;
but you can't fool all of the people all the time."
you can even fool some of the people all the time;
but you can't fool all of the people all the time."
Mr.B ::
No dve stvari se pa bomo lahko zapomnili, da direktor železnice, brez blema reče, pač za potniški pormet me boli k, pa ostane na svojem delovnem mestu, in da potem s tem nima infrastrukturni minister nikakršnih problemov. No bolj ne sposobnega NARODA pač ki voli take, pač še nismo imeli.
No druga dobra stvar je, da bomo lahko vzeli kredite, za te VELIKE infrastrukturne projekte, ki so jih pred cca petimi leti obljubljali.. Sedaj se ne bo potrebno truditi, dejansko z vsebino...
No druga dobra stvar je, da bomo lahko vzeli kredite, za te VELIKE infrastrukturne projekte, ki so jih pred cca petimi leti obljubljali.. Sedaj se ne bo potrebno truditi, dejansko z vsebino...
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
noraguta ::
btw, vojska, ki ne zna (sme ?) uporabljati motork ni vojska, temveč otroški vrtec. Spet neki birokratski nesmisli .
Dejte si dopovedat da ni problem v raznih izpitih. Problem je v tem kdo bo prevzel odgovornost če pride do nesreče.
Meni ni problem z motorko se igrat (pa za to nisem 'usposobljena') kadar se gre zame. Oz. kadar to jaz želim. Ampak ko mi pa šef reče 'vzemi motorko pa odžagaj tisto vejo' pa gladko rečem 'ne'. Zato ker če pride do nesreče sem si čisto sama kriva. Tudi nesreča pri delu odpade (ker jaz nimam kaj z motorko tam čarat). Celo do te skrajnosti lahko pride da me šef toži.
Tudi nek random vojak ne bo z motorko okol skakal ker točno ve da bo, v primeru nesreče, nasrkal sam.
Imajo pa za to inžinirce in ti morajo vedeti kako se ravna z zadevo. Sicer zaprimo, še to revščino. Pa tudi sicer bi vojak to skoraj moral znat uporabljat. Smo majhna dežela z 60% pokritostjo z gozdovi, od tega jih je kar nekaj tudi v lasti ministrstva za obrambo.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!
noraguta ::
Sem se kar nasmejal, ko je neki poveljnik razlagal, kako vsi vojaki ne morejo delat z motorko, ker nimajo izpita zanjo. Še malo, pa bo v tej birokratski deželi potrebno imet izpit in orožni list za vžigalnik.
Jaz pa se nisem nasmejal temu! Delo v gozdu z motorko je zelo nevarno tudi ko ni žledu in se okrog tebe ne podirajo drevesa. Pri nas doma smo včasih kurili na drva in podirali drevesa v gozdu. Samo majhna nepazljivost je dovolj, pa te lahko drevo pokoplje pod sabo.
Iz katerega filma si pa ti prišel, da drevesa kar sama od sebe padajo v vse smeri ?
Se vidi da nisi še nikoli ničesar podiral, naprej s pletenico fiksiraš deblo, zarežeš "klin" (luknja oblike zagozde) v smer, kamor mora deblo pasti, zategneš pletenico da se malo nagne (samo za smer), nato žagaš iz nasprotne strani in počasi zateguješ pletenico.
Seveda pa se ne podira dreves z gosto krošnjo v močnem vetru, ker moraš drugače upoštevati tudi ta dejavnik.
btw, vojska, ki ne zna (sme ?) uporabljati motork ni vojska, temveč otroški vrtec. Spet neki birokratski nesmisli .
tole tvoje podiranje z zajlo je pa hudo vprašljivo. drevesa včasih že pri rasti ustvarijo notranje napetosti. če ga med podiranjem šponaš v krošnji se lahko spodnji del odkolje in je po tebi. z zajlami zavaruješ zgolj takrat ko izrecno nočeš, da drevo na kaj pade. sicer ga pa kajlaš od spodaj.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!
Pithlit ::
Imajo pa za to inžinirce in ti morajo vedeti kako se ravna z zadevo. Sicer zaprimo, še to revščino. Pa tudi sicer bi vojak to skoraj moral znat uporabljat. Smo majhna dežela z 60% pokritostjo z gozdovi, od tega jih je kar nekaj tudi v lasti ministrstva za obrambo.
Ej. Se strinjam. Ampak noben vojak z gramom soli v glavi ne bo šel delat nečesa za kar ni uradno usposobljen. Pa noben poveljnik z gramom soli v glavi mu tega ne bo ukazal.
Life is as complicated as we make it...
Hayabusa ::
Slabo sem opisal, saj ga kajlam od spodaj, napenjanje s pletenico, ki je vpeta na deblo cca 3 metre od tal je samo dodatna zaščita.
Če je npr. drevo ukrivljeno ravno v nasprotno smer želeni drugače ne moreš, se ustvari preveč vrtilnega momenta v napačno smer.
Če je npr. drevo ukrivljeno ravno v nasprotno smer želeni drugače ne moreš, se ustvari preveč vrtilnega momenta v napačno smer.
noraguta ::
Slabo sem opisal, saj ga kajlam od spodaj, napenjanje s pletenico, ki je vpeta na deblo cca 3 metre od tal je samo dodatna zaščita.
Če je npr. drevo ukrivljeno ravno v nasprotno smer želeni drugače ne moreš, se ustvari preveč vrtilnega momenta v napačno smer.
ne razumem zakaj 3m??? če ima težišče višje potem ga le spodnašaš. če je nižje imaš pa v deblu napetost, kar je hudo nevarna reč.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!
k4vz0024 ::
Elektro na Gorenjskem ne uživa nobenega ugleda, razen po tem, da imajo solidne plače. Infrastruktura jim je španska vas. Po vaseh so še vedno goli vodi, kot v Ameriki, kar za gorsko okolje s pogostim pojavom strel ni ravno primerno. Da ne omenjam padajoče veje na gole vodnike...Prekinitve el. energije so zelo pogoste. Imamo pa lokalne elektrarne, ki stabilizirajo omrežje.
k4vz0024 ::
Sicer nisem čisto prepričan, ampak visoko napetostni DC vodi gredo lahko pod zemljo...Naj me kdo popravi, če to ne drži.
M.B. ::
Glede vkopavanja. Zanimivo da Kope stojijo, ker ni elektrike Rogla pa dela ker ima kabel vkopan.
Še nekaj informacij z vlaki.info (kolko držijo ne vem):
4.2:
4.2
Še nekaj informacij z vlaki.info (kolko držijo ne vem):
4.2:
Tako je ,
Pozdravljeni vsi skupaj ...zdaj je ura 11:00 spat sem šel ob 06:00 in pravkar sem vstal po neprekinjenih 23 urah dela na terenu na vozni mreži ...Namreč kot je zgoraj napisal ŽAT32 bo minilo še kar nekaj časa ( slišali bomo celo kukavico zapeti ), ko bo (če sploh bo ) usposobljena elektrovleka na primorski progi - od Logatca pa naprej do Pivke. Seveda se ob takih primerih pokaže kako upravičen je bil naš ''jok'' glede pomanjkanja delavcev na vozni mreži ( pa še ti kateri so je povrečna starost okoli 50 let )... in tako bo kljub pomoči Tegrada samo odstranjevanje poškjodovanje VM in vsega drevja , ki je na progi trajalo najmanj do konca tega tedna...seveda potem bo vozila dizel vleka.
Delavcev nimamo dovolj - in tudi, če bi jih sedaj dobili od zunaj- so ta dela za neizkušene nevarna in strokovno dokaj zahtevna.
Realna slika :
- vozna mreža bo zaradi dizel vleke na glavnih prevoznih tirih odstranjena tam kjer je v svetlem profilu na postajah ( v stranske tire se še ne posega ) in odprti progi,
- izdelati popis škode,
- izdelati projekt sanacije škode ( zaradi spremenjenih parametrov in materiala )
- izbor izvajalca ,
- naročilo materiala ( dobava med 50 in 70 dni ),
- izvedba ( zapore tirov ....)
Danes nova nočna,
4.2
Ta čas so zamudili z mačehovskim odnosom,nadutostjo in aroganco do diesel voznega parka.Ne samo do Diesel lokomotiv,ampak tudi DMG.Za popravilo starih ni več časa,naj razmišljajo o Dispoloku in poslovnemu najemu.Kakor sem že rekel.Sedaj se bodo izstavljali računi reorganizacije,računi zgrešene kadrovske politike in neustreznega voznega parka. Kar pa ne pomeni da zaposleni v izvršilnih službah ne bomo dali svojih 110%.Večina,vsaj kar jih jaz poznam so tudi prostovoljni gasilci,ki v tem trenutku rešujejo Slovenijo.Saj državni aparat je odpovedal.
Da ne boste preveč brcali v meglo. Pred uro sem iz dnevne in stvar je sledeča...Ljubljana- Maribor vzpostavljena elektro vleka na celotnem odseku. Ljubljana- Kranj...Kranj- Ljubljana elektro vleka. Kranj-Jesenice...Jesenice-Kranj dizel vleka. Na tem slednjem odseku je kmalu pričakovati vzpostavitev elektro vleke, le da delavci malo predahnejo in pridobijo nekaj prepotrebnega materiala...in tisto kar vas najbolj žuli...Zalog (Ljubljana)- Borovnica elektro vleka...naprej 664, kateri so 4 v Ljubljani. No bili so vsaj do 17:00...sedaj so že na delu. Postaja Borovnica zasedena kot je bila v lepih 80's. Se pravi ni da ni.
Pa lahko noč...
Everyone started out as a newbie.
Sadly only a handful ever progress past that point.
Sadly only a handful ever progress past that point.
Pšenični ::
Sicer nisem čisto prepričan, ampak visoko napetostni DC vodi gredo lahko pod zemljo...Naj me kdo popravi, če to ne drži.
Do 400KV gre lah vse pod zemljo. Naj bi blo še izvedljivo, ni tud nujno, da gre cela trasa pod zemljo. Samo del. Tam kjer je kritično.
Do 110KV niti niso taki stroški.
No, nekaj se bo moralo seveda spremenit po tejle katastrofi.
Kar sem opozarjal v ponedeljek, sedaj prihaja na plan. Odziv na tole zadevo je bil neustrezen in prepočasen. Postojna v tem primeru vodi. Tudi Jakič ni neumen, in že kaže s prstom na druge, kajti za tole bo moral nekdo odgovarjat.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Pšenični ()
Karaya 52 ::
Kdor čaka na Jakiča je že gotov. Ljudje so se morali sami znajti, to se je zdaj dobro pokazalo, ker je država, v katerih se podirajo mostovi na glavnih cestah gotovo v propadajočem stanju in niti sebe ne more rešiti. Me pa zanima, kaj bo zdaj z nepremičninskim davkom in Židanovimi prevoznicami za prevoz lesa. Upam, da ne bo pošiljal svojih inšpektorjev v gozdove iskati vaških revežev, ki bodo čistili za drobiž.
k4vz0024 ::
Gozdarji so že izdali odločbe o sanitarni sečnji od prejšnjega vetroloma. Tako, da so zelo hitri. Gozdarji pa se obnašajo, kot da so gozdovi njihova last.
šernk ::
"Načrtovanje konstrukcij tako, da zdržijo dodatne obremenitve je smiselno le do določene mere. Če bi DV projektirali za obremenitve kot smo jim bili priča zdaj, bi morali graditi 10x težje stebre, kot jih imamo.
koga oni to nategujejo? Masa: nosilnost nikakor ni razmerje 1:1, 2x povečanje mase poveča nosilnost za faktor 5, če ne celo več.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
Karaya 52 ::
Imajo še veliko rezerve v izplačanih božičnicah. Sicer je pa tip iz Elektra Primorska izjavil, da premalo vlagajo v infrastrukturo... jasno... stebri niso protestirali proti 13. plači.
echo ::
"Načrtovanje konstrukcij tako, da zdržijo dodatne obremenitve je smiselno le do določene mere. Če bi DV projektirali za obremenitve kot smo jim bili priča zdaj, bi morali graditi 10x težje stebre, kot jih imamo.
koga oni to nategujejo? Masa: nosilnost nikakor ni razmerje 1:1, 2x povečanje mase poveča nosilnost za faktor 5, če ne celo več.
Ja, kar tako od oka, a?
Kakšne so pa tvoje kompetence in znanja?
Če bi želel, da celotna trasa prenese take obremenitve, kot smo jim bili priča sedaj, je čisto možno, da bi rabili 10x močnejše stebre (verjetno je "težje stolpe" napačen izraz).
Dejte se že umirit glede podzemnih vodov in močnejših stolpih.
k4vz0024 ::
Da bo čez 2 leti spet takšno stanje? Postojna brez elektrike. Striženje davkoplačevalcev, ker se zadeva ne sanira primerno....
Karaya 52 ::
Povsem normalno je, da se zdaj vrši pritisk na elektro podjetja, za katere imam občutek, da na stranke gledajo malo zviška, češ "bodte veseli, da imate štrom za TV". Brez tega pritiska se bo ob naslednjem žledu katastrofa ponovila. Če to pomeni 10× močnejše stebre bodo pač postavili 10× močnejše stebre ali pa tvegali milijonske tožbe. Na Japonskem protipotresna gradnja tudi podraži gradnjo stavb, nihče ni nad tem navdušen ampak tako mora bit.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Karaya 52 ()
k4vz0024 ::
Točno tako. Elektro pričakuje solidarnost do njih, a oni so cenovno daleč od solidarnosti naših denarnic.
echo ::
Ja, treba bo še močnejše stolpe narediti. Dvomim, da bo kdo rinil pod zemljo.
Ampak že sedaj so bili na kritičnih mestih nadstandardno močni in bi tisto prejšnjo rušilno poledenitev ('99 ali 95'), veliko bolje preživeli.
Mene motijo očitki v stilu "kako je to možno?? zakaj niso bili stolpi bolj močni? zakaj niso kabli pod zemljo?"
Enostavno do zdej ni blo treba.
Možno, da bo čez dve leti isto. Verjetno pa še lep čas ne bo tako obsežnih pojavov.
Treba je razumeti, da je kriza razpršena, strokovnega oziroma usposobljenega kadra za vse operacije pa primanjkuje.
Ampak že sedaj so bili na kritičnih mestih nadstandardno močni in bi tisto prejšnjo rušilno poledenitev ('99 ali 95'), veliko bolje preživeli.
Mene motijo očitki v stilu "kako je to možno?? zakaj niso bili stolpi bolj močni? zakaj niso kabli pod zemljo?"
Enostavno do zdej ni blo treba.
Možno, da bo čez dve leti isto. Verjetno pa še lep čas ne bo tako obsežnih pojavov.
Treba je razumeti, da je kriza razpršena, strokovnega oziroma usposobljenega kadra za vse operacije pa primanjkuje.
energetik ::
Ne pa ni. V temi je zaradi podrtega 110 kV Pivka-Postojna.
Seveda, ampak zakaj bi sploh vzdrževali, saj spet bodo plačali naivni davkoplačevalci, ki z KV daljnovodi nimajo neke velike koristi, ko pa služijo za transfer el. energije na trg EU?
Postojna je v temi ravno zaradi podrtega 400KV in 220KV daljnovoda. Poglej na ELES-ovo stran pa ti bo jasno kje je problem.
Še američani naj bi pripeljali agregate za postojno, ker tam še dolgo nebo elektrike preko DV.
http://195.47.226.39/modload.php?&c_mod...
Vprašanje, če se slučajno JEK ustavi, je LJ in gorenjska v temi?Ne, zakaj?
Bi bili pa komplet v temi, če bi bili brez močnih povezav s tujino v primeru da bi se JEK nenačrtovano ustavil. Toliko o tem, da 110kV+ DV služijo samo prenosu energije preko SLO.
šernk ::
Ja, kar tako od oka, a?
Kakšne so pa tvoje kompetence in znanja?
Če bi želel, da celotna trasa prenese take obremenitve, kot smo jim bili priča sedaj, je čisto možno, da bi rabili 10x močnejše stebre (verjetno je "težje stolpe" napačen izraz).
kar tako od oka glede na podatke iz priročnika. Za točno je treba seveda preračunat, ampak kar sem sedaj na hitro preletel diplomsko točno iz tega področja pride z varnostjo vred razmerje masa vs. nosilnost 1:3 na najbolj kritičnih mestih (kar je celo več kot sem na pamet rekel)
diplomska:
http://drugg.fgg.uni-lj.si/3870/
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
k4vz0024 ::
Torej imajo 400 kV daljnovodi primaren namen za transfer el .energije? In iz katerega žepa bo šla sanacija le teh?
energetik ::
Torej imajo 400 kV daljnovodi primaren namen za transfer el .energije? In iz katerega žepa bo šla sanacija le teh?Ja madonca sej je primarni namen _vsakega_ daljnovda prenos el. energije. Tudi 0,4kV ki ti pride v bajto. Po čem misliš, da pride energija iz TEŠ, DEM in NEK, ki proizvajajo veliko večino energije v SLO do LJ, gorenjske in primorske?
Iz katerga žepa? Iz ELESovega.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
k4vz0024 ::
Ja ampak, 400 kv je namenjen primarno za transfer med Eu in Slovenijo, ne pa neposredno za gospodinjstvo. Eles pa bo potem stroške prevalil na gospodinjstva...
energetik ::
Ne bluzit o stvareh, o katerih ne veš dosti. Odstrani vse 400 in 220 kV DV, pa glej kaj se bo zgodilo. Oziroma ne boš nič videl, ker bo tema.
400kV omrežje se je v Yu gradilo v 70-ih letih prejšnjega stoletja, takrat ni bilo sledu o kakšnih mednarodnih trgovanjih z elektriko.
400kV omrežje se je v Yu gradilo v 70-ih letih prejšnjega stoletja, takrat ni bilo sledu o kakšnih mednarodnih trgovanjih z elektriko.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
k4vz0024 ::
To pa ne drži. Ceno elektrike so dvigali umetno, ker so trdili, da zaradi pomanjkanja kapacitet moramo le to uvažati.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | V Samsungu zaradi minutnega izpada elektrike večmilijonska škodaOddelek: Novice / Rezultati | 12492 (10256) | Poldi112 |
» | Nenapovedan izpad elektrike (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 7424 (4951) | Glugy |
» | Kaj se dogaja z evropskim električnim omrežjem (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 52450 (42378) | Oldi |
» | Zakaj stebri daljnovodov klonejo (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 72513 (61443) | Zajec123 |