» »

vsi bodoči učitelji / profesorji računalništva

vsi bodoči učitelji / profesorji računalništva

lebdim ::

tukajle se nahaja zelo zanimivo predavanje o tem, kako bi morali poučevati računalništvo v današnjih šolah ...
zelo priporočam ogled!

hojnikb ::

Uuu care, tale je bil pa moj prfox za Prog. 1 :)
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

Meizu ::

Eh, predvsem je pogruntal toplo vodo.

Počakat bo pač treba, da se iz šolstva spuca tastara generacija profesorjev, ki so živeli svoje otroštvo ob soju sveč in televizije, pa bo.

Se pa sicer strinjam s poskušanjem učenja mladih otrok na način algoritmiranja zadeve. Ampak to je zelo omejena stvar in velja pretežno le za tiste primere, kjer bi otroku radi razvili boljši tehnični čut. Pri ostalih stvareh ima algoritmiranje bolj slab efekt. V tej točki pa spet pridemo do razdeljevanja programa.

Edit: Dejstvo je pač, da otroka ne moreš učit različnih stvari hkrati in pričakovat uspeh. Zato so povečini zgodnji razredi tako subtilni do vsega skupaj, torej da otrok najprej sam pogrunta kaj želi preden ga socializacija in šolska ustanova zrobotizira nekam.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Meizu ()

Invictus ::

Ko bo država vedela kaj je sploh računalništvo in kaj hoče otroke naučit, potem bo vse lažje.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Janac ::

Invictus je izjavil:

Ko bo država vedela kaj je sploh računalništvo in kaj hoče otroke naučit, potem bo vse lažje.


Alpa takrat ko bodo gimanzijci vidl kaj mi delamo...

lebdim ::

@Janac,
seveda je poučevanje računalništva popolnoma drugačno na splošnih gimnazijah, kjer se izvaja pod imenom "INFORMATIKA", in pa na tehniških gimnazijah (sploh npr. na vegovi).
ne bom pa pozabil enega profesorja iz FRI-ja, ki je nedolgo nazaj na preverjeno rekel, da bi "padel iz informatike oz. računalništva na maturi", čeprav ima doktorat iz računalništva ...

black ice ::

Informatika je nadpomenka računalništvu. Toliko, da smo si na jasnem.

mladec ::

Ta video mi je všeč!

amacar ::

Janac je izjavil:

Invictus je izjavil:

Ko bo država vedela kaj je sploh računalništvo in kaj hoče otroke naučit, potem bo vse lažje.


Alpa takrat ko bodo gimanzijci vidl kaj mi delamo...


Čudno je, da ti gimnazijci že po prvem letniku računalniškega faksa v znanju poownajo večino SERŠovcev oz. ostalih srednjih računalniških šol.

urosz ::

amacar je izjavil:

Janac je izjavil:

Invictus je izjavil:

Ko bo država vedela kaj je sploh računalništvo in kaj hoče otroke naučit, potem bo vse lažje.


Alpa takrat ko bodo gimanzijci vidl kaj mi delamo...


Čudno je, da ti gimnazijci že po prvem letniku računalniškega faksa v znanju poownajo večino SERŠovcev oz. ostalih srednjih računalniških šol.


tu moram samo za trenutek vskočit. s SERŠa pridejo tudi s tehniške gimnazije in imajo dobro podlago tako z matematike kot računalništva. ti so težko "poownani" v 1. letniku ;)

amacar ::

Zato je bila uporabljena besedica večino :) Namen je bil bolj, da nima Janac kaj jamrati, da delajo ne vem kako težke stvari, ker morajo ti gimazijci v 1. letniku faksa usvojiti toliko snovi, kot jo bojo oni predelali v treh letih.

b00mer ::

Steve Jobs 2

Janac ::

amacar je izjavil:

Zato je bila uporabljena besedica večino :) Namen je bil bolj, da nima Janac kaj jamrati, da delajo ne vem kako težke stvari, ker morajo ti gimazijci v 1. letniku faksa usvojiti toliko snovi, kot jo bojo oni predelali v treh letih.


Joj, govoril sem o gimnaziji ki neve kaj je programiranje. Taka gimnazija ni težja...

rokp ::

Sicer malo offtopic, a me vseeno zanima - a je JAnez kdaj razlozil bolj obsirno, kaj se je zgodilo s tistim "Fizik je zanimiv in perspektiven poklic" ali kako je ze bilo?

technolog ::

Najboljša strategija je, da spiješ tistga, ki je najstarejši, sploh če govorimo o jogurtih. >:D

Drgač se vid, da je model že v te pol ure pošten zašvical. Dejte mi povedat, katermu učitlu se da ta na tak način hebat 5 ur na dan, 5 dni na teden?
Sploh pa za srednješolce na kakem teksasu, k se jim totalno j* za vse.

Zgodovina sprememb…

AndrejO ::

Opis, vsaj zame, briljantno povzame jedro vseh vsebinskih težav slovenskega šolstva. Slučajno ali namenoma niti ni pomembno:

"Številni dejavniki, kot sta odlična opremljenost šol z računalniško opremo in zavedanje države o pomenu računalništva za prihodnost, so privedli do tega, da slovenske šole ne nudijo ustreznega računalniškega znanja ..."

"Rešitev, ki jo pripravlja računalniška stroka, je preprosta in poceni, zato bo pot do njenega sprejema dolga in težka."


Namesto štetja angažiranih učiteljev in poudarka na širini osnovnega znanja se kot metrika uspešnosti šteje "ravnila in šestila" na učenca in število popisanih listov v delovnih zvezkih. Rešitve, ki so preproste in poceni, se redko kdaj sprejme, ker ogrožajo interese ponudnikov dragih rešitev.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: AndrejO ()

alexa-lol ::

Super video 10/10 :)

Kakšen BS je ta opremljenost učilnic z računalniki, Android tablico dobiš za 100€. V šoli jim pokažeš tako kot v videu s flaškami, potem doma naj pa enako nalogo rešijo npr v programčku.

Zgodovina sprememb…

AndrejO ::

BS je to, da se v šolstvu prevečkrat daje denar v "didaktične pripomočke" namesto v ljudi. Računalnik na vsaki mizi ni vreden niti enega piko-JAneza, če se na njemu uči "računalništvo" v obliki tipkanja v urejevalniku besedil.

Število računalnikov je pač trivialno merljivo. Končno znanje učencev pa niti najmanj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: AndrejO ()

amacar ::

Janac je izjavil:

amacar je izjavil:

Zato je bila uporabljena besedica večino :) Namen je bil bolj, da nima Janac kaj jamrati, da delajo ne vem kako težke stvari, ker morajo ti gimazijci v 1. letniku faksa usvojiti toliko snovi, kot jo bojo oni predelali v treh letih.


Joj, govoril sem o gimnaziji ki neve kaj je programiranje. Taka gimnazija ni težja...


Tudi jaz sem mislil splošno gimnazijo. In večina iz tam nas v 1. letniku faksa ni niti vedela kaj je if stavek, tako da je bilo potrebno veliko truda vse to usvojit v kratkem času. V glavnem ne jamraj, ker vam ni nič težje. Recimo matematiko in tuje jezike imate čist na drugem nivoju kot splošna gimnazija, pa še kaj bi se našlo.

technolog ::

Dejmo pustit programiranje ob strai. Ni prioriteta. Lahko je bombonček, tako kot je bil pri nas v gimnaziji, se pravi en semester 3. letnika. Govorimo o Gimnaziji Vič. Tle je bla informatika zelo spodobna, tud samega interesa, posebej s strani moškega dela populacije.

Prioriteta je informacijska pismenost! To pomeni, da uporabnik logično razmišlja, da se znajde ne glede na to, kater OS (Windows, Linux, Mac) mu daš v roke, kater pisarniški paket, predvsem pa samostojno rešuje probleme (beri: zna kako stvar poogoglat).

Ko bomo rešil ta problem, potem pa programirajmo. Za zainteresirane obstajajo kar tri računalniška tekmovanja (ZOTKS, IJS, bober). Za tiste, ki niso, je pa dobro, da so vsaj informacijsko pismeni.

Ni tko črno, ampak moj point še vedno stoji. Profesorji bi moral imet vsaj 2K plače, če bi se 8 ur na dan, 40 let delovne dobe takole angažiral, kot se je Demšar tehle 30 minut. In še brezplačno psihološko terapijo, kajti izgorelost je jeba.

Zgodovina sprememb…

lebdim ::

@technolog, se 100% strinjam s tvojim komentarjem ... ;) več o tekmovanju bober.

driver_x ::

Po moje pa postaja programiranje precej uporabno orodje. Ne govorim o pisanju kompleksnih aplikacij ampak o osnovah algoritmov. Sploh v inženirskih in znanstvenih poklicih je poznavanje programerskih tehnik velika prednost. Tako kot je pomembno, da dijaki po končani gimnaziji znajo rešiti enačbo, odvajati ali integrirati, je pomembno tudi, da znajo v psevdokodi reševati enostavne probleme.

technolog ::

Jst sm si s programirajem marsikej olajšov.

Kar že nekaj časa nazaj sem imel pri nekem predmetu na faksu nalogo, da z wikipedije prenesem dol vse slikce Botticellija (seveda v ta boljši kakovost, ne thumbnaile): List of works by Sandro Botticelli @ Wikipedia

In sem gledal eno sošolko, ko je za vsako odprla v novem zavihku, dala "save as..." in ponovi vajo. Sam sem šel na kavo, doma pa napisal 10 vrstic dolgo skripto, ki je to naredila namest mene.

Point je, da je programiranje nadstandard. Vse klasične naloge se da brez tega, se da pa zelo fajno včasih kaj prišparat. Znanje command line-a biva nekje na vmesni zemlji, mogoče bi začel kr s tem.

Nočem, da se gremo flame war, ampak prva stvar, ki bi jo jaz naredil je to, da damo na pol računalnikov Windows, na pol pa Linux, potem pa učence random posedemo vsako uro. Da preklopijo iz aksiomatskega razmišljanja (če hočem X, moram kliknit na rdečo lisičko na modrem krogcu) v kako bolj produktivno.

Zgodovina sprememb…

driver_x ::

Programiranje ni le nadstandard, je verjetno že kar nuja. Ukazna vrstica pa po moje sodi že bolj na faks.

technolog je izjavil:


Nočem, da se gremo flame war, ampak prva stvar, ki bi jo jaz naredil je to, da damo na pol računalnikov Windows, na pol pa Linux, potem pa učence random posedemo vsako uro. Da preklopijo iz aksiomatskega razmišljanja (če hočem X, moram kliknit na rdečo lisičko na modrem krogcu) v kako bolj produktivno.


S tem je načeloma tako, da je nekdo trmast (in zaradi tega omejen) ter zagovarja eno izmed zgoraj naštetega, nekateri pa na dnevni osnovi uporabljamo tako linux, kakor windows, doma pa še osx in iz vsakega izmed naštetih potegnemo najboljše.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: driver_x ()

driver_x ::

technolog je izjavil:


Point je, da je programiranje nadstandard. Vse klasične naloge se da brez tega, se da pa zelo fajno včasih kaj prišparat. Znanje command line-a biva nekje na vmesni zemlji, mogoče bi začel kr s tem.


Pri klasičnih nalogah je programiranje mogoče res nadstandard, sam pa se dnevno srečujem s problemi, ki so rešljivi le na tak način. Na primer, za razne poslovne analize, ki jih izvajam, je nujno potrebno znanje SQL in MDX. Če pa se omejim na klasične naloge mi pa prideta na misel srednješolska fizika in matematika izpred četrt stoletja, kjer sem določene probleme, ki so obsegali obdelavo več podatkov, vedno reševal s pomočjo algoritmov in si s tem prihranil precej časa.

alexa-lol ::

@technolog

Link:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/ca/Botticelli_-_A_Virgem_e_o_Menino_com_um_anjo.jpg/150px-Botticelli_-_A_Virgem_e_o_Menino_com_um_anjo.jpg

Slika:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/ca/Botticelli_-_A_Virgem_e_o_Menino_com_um_anjo.jpg


'thumb/' -> ''
splitas po / in zadnje polje izpustis

Dobis URL.

S čim si parsal tabelo? V čem si delal?

PS. mogoče to komu korisit stackoverflow.com/questions/6854586/extract-data-from-html-table-with-bash-script

Zgodovina sprememb…

Isotropic ::

kaj je to MDX
sammy kaksen imas pa naziv delovnega mesta? (me zanima, kako prides do kaksnega takega sihta)

alexa-lol ::

MultiDimensional eXpressions @ Wikipedia

pise da je podobno kot SQL

Letalec ::

Bi se mogoče našel kakšen trenutno aktiven študent FRI, ki bi vprašal dr. prof. Janeza Demšarja če lahko snema njegova predavanja in to objavi na spletu? Mislim, da bi bilo kar veliko zanimanja.

Pro_moted ::

Predvidevam da tisti, ki se vam zdi programiranje kot neka splošna nuja obvladate tudi lažje operacije na srcu, pa tehniško risanje, pa krmilne sisteme, preračun statike kakšnega mosta tudi potem ni problem ?
Programiranje nikakor ni splošna izobrazba in niti ne rabi bit. Če je pa na voljo kot dodaten predmet pa je to zelo pozitivno.
AMD FX8120;GB 990FXA-UD3
FirePro V4900 ;Corsair Vengance 16Gb
XFX 650W;Corsair Force GT, Asus Xonar DGX

driver_x ::

Isotropic je izjavil:

kaj je to MDX
sammy kaksen imas pa naziv delovnega mesta? (me zanima, kako prides do kaksnega takega sihta)


Za MDX so ti zgoraj razložili, na delovnem mestu pa sem vodja enega področja. Do takega mesta sem prišel z dolgoletnim delom in posledično izkušnjami iz tega področja, svoje pa je pripomogel tudi papir šole.

Isotropic ::

katere sole pa, EF?
sklepam, da je to bolj komerciala recimo

driver_x ::

Pro_moted je izjavil:

Predvidevam da tisti, ki se vam zdi programiranje kot neka splošna nuja obvladate tudi lažje operacije na srcu, pa tehniško risanje, pa krmilne sisteme, preračun statike kakšnega mosta tudi potem ni problem ?
Programiranje nikakor ni splošna izobrazba in niti ne rabi bit. Če je pa na voljo kot dodaten predmet pa je to zelo pozitivno.


Omenjal sem osnove algoritmov (kaj so to zanke, pogojni stavki in podobno - na nivoju psevdo kode ali kakega zelo preprostega jezika), ne pisanje kakšnih zahtevnih aplikacij. V današnjih časih se namerč vse nahaja v računalnikih in (osnovno) znanje kako kaj narediti ali izračunati s temi podatki je ravno toliko pomembno, kakor marsikatero področje fizike, kemije, biologije ali matematike, ki se poučuje po srednjih šolah. Sam imam precej kolegov, ki nimajo računalniške izobrazbe, vendar imajo ustrezna znanja in si lahko poenostavijo marsikatero opravilo s programiranjem (VB v Word ali Excel, Matlab, ...).

Isotropic je izjavil:

katere sole pa, EF?
sklepam, da je to bolj komerciala recimo


Imam doktorat iz računalništva.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: driver_x ()

Isotropic ::

kaj tocno pa delas potem, data mining, poslovno poročanje?

driver_x ::

ja, v tej smeri.

AndrejO ::

technolog je izjavil:

Point je, da je programiranje nadstandard. Vse klasične naloge se da brez tega, se da pa zelo fajno včasih kaj prišparat. Znanje command line-a biva nekje na vmesni zemlji, mogoče bi začel kr s tem.

Dober začetek bi bil že to, da se privajanje na uporabniške vmesnike te ali one aplikacije poimenuje "strojepisje" ali kaj bolj primernega današnjem svetu urejevalnikov, brskalnikov in kar je ostalega od osnovnih orodij za bivanje in komuniciranje v 21. st.

"Računalništvo" pa naj ostane spoznavanje delovanja računalnikov.

Kot "računalničar" si seveda želim, da se bi čim več mladih, če ne kar vsi, srečalo z osnovami računalništva. Ni pa to nujno. Nujno pa je, da se z besedo "računalništvo" poimenuje tisto, kar beseda res predstavlja, ne pa "kr neki na računalniku". Če se izraze meša, potem iz tega rata sama zmeda.

Voznikom se z razlogom ne reče "avtomehaniki".

pegasus ::

A ni še nihče bral zapiskov E.W. Djikstre?

Isotropic ::

tehnicne risbe tut spadajo sem in se veliko drugih zadev. in bi se dalo trditi, da so vsaj toliko uporabne za povprecnega cloveka kot programiranje.
zraven pa se 1000 drugih stvari (tudi gospodinjstvo konec koncev, ki smo ga imeli v osnovni soli zelo malo), osnovno racunovodstvo...

za vsako od teh stvari bi bp lahko trdil, zakaj je pomembnejsa od drugih in zakaj bi morala biti prav ta v kurikulumu, ne pa ostalo.

Zgodovina sprememb…

black ice ::

pegasus je izjavil:

A ni še nihče bral zapiskov E.W. Djikstre?

Ne (še).

driver_x ::

Isotropic je izjavil:

tehnicne risbe tut spadajo sem in se veliko drugih zadev. in bi se dalo trditi, da so vsaj toliko uporabne za povprecnega cloveka kot programiranje.
zraven pa se 1000 drugih stvari (tudi gospodinjstvo konec koncev, ki smo ga imeli v osnovni soli zelo malo), osnovno racunovodstvo...

za vsako od teh stvari bi bp lahko trdil, zakaj je pomembnejsa od drugih in zakaj bi morala biti prav ta v kurikulumu, ne pa ostalo.


Tehnično risanje pa res izumira, saj še strojniki in arhitekti ne rišejo več na roko. Sam sem pa še tista generacija, ki je imela tehnično risanje na gimnaziji.

alexa-lol ::

Mah to tehnično risanje (npr. razne projekcije) je fajn kot skill, ni pa zdej to da bi vsak dan počel.
Pomoje je bolj bistveno da veš kako kaj narisati in označiti s primernimi simboli kot pa samo dejanje risanja z roko.
Enako kot je bolj bistveno da razumeš bistvo algoritma, programiranje je potem samo obrt, tako kot sekanje drv ali pa hoja.

PS v OŠ smo meli še risanje/pisanje tehničnih črk za oceno - kot da bo to bistveno poglobilo naše poznavanje o tehniki, se pa da hitro oceniti.

Zgodovina sprememb…

AndrejO ::

Bistveno je, da bi vsak razumel, da računalniki ne razmišljajo, da niso "pametni" ali "neumni", da nimajo svoje volje in predvsem, da storijo natančno to, kar jim je "vpisano", da naj storijo. Mislim, da je to najlažje doseči tako, da otrok pokuka "pod havbo" in dobi priložnost, da ustvari nekaj iz nič.

Predvsem pa si želim, da bi ljudje s časom prenehali zganjati "magijo" okoli strojev, katerih delovanja ne razumejo. Po izkušnjah trdim, da takšne ideje najlažje preženeš tako, da seveda pokažeš kako nekaj deluje. Pa naj bo to fakirjevo lebdenje na Čopovi ali pa računalnik na mizi. "Aha!" trenutki so za otroka vedno dobra stvar.

Ne bom pa trdil, da je to nujno potrebno ali kritično. Tako zaverovan v svoj posel pa spet nisem. Kritično je, da znaš računalnik uporabiti kot orodje. Samo presneto, ne temu reči računalništvo. Tudi oranju njive se ne reče "mehanika", ker se to počne s traktorjem.

alexa-lol ::

Jap, da bi ljudje razumeli bistvo računalnika bi morali met v šoli več Boolove algebre.
V osnovi je vse neka logična funkcija. In ko bi enkrat naredili funckijo, ki bi regulirala utripanje lučk bi lažje razumeli to da PC dela točno to kar mu poveš.

Veliko jih misli da nekaj pač napišeš in da je to to, kot nek roman, kjer vrstni red nima veze.

Evo dedukcija znanja
(1) Boolova algebra
(2) Utripajoče lučke
(3) Več načinov utripanja lučk v odvisnosti od vhodnega parametra
(4) Asembler za utripanje lučk
(5) Višjenivojski jezik za utripanje lučk

To je to v osnovi.

Zgodovina sprememb…

aerie ::

Nobeno znanje ni odveč. Sicer pa predavanje tega tipa zgoraj ni nič posebnega.

technolog ::

Za utripanje lučk rabiš v vsakem primeru urino periodo + spominsko celico. Slab primer si izbral.

Zgodovina sprememb…

alexa-lol ::

technolog je izjavil:

Za utripanje lučk rabiš v vsakem primeru urino periodo + spominsko celico. Slab primer si izbral.


Ja to itak, samo drugače pač ne gre. Itak se da/so spominske celice implementirane z navadnimi logičnimi vrati.

AndrejO ::

aerie je izjavil:

Nobeno znanje ni odveč. Sicer pa predavanje tega tipa zgoraj ni nič posebnega.

JAnezovo predavanje na najbolj neposreden način demonstrira, da za razlago nečesa, kar počno računalniki, dejansko ne potrebuješ računalnika. Da je to lahko zanimiv prikaz. Da lahko ravno s takšnim "ročnim" prikazom učinkovito pokažeš nekaj globokih načel in spoznanj v računalništvu.

Če bi ga imel priložnost srečati ali spremljati že prej, bi ugotovil, da to predavanje tudi ni nastala v nekem vakumu, temveč se JAnez poslužuje zanimivih demonstracij tudi pri svojih predavanjih. Torej ni govora o "osameljenem incidentu", temveč nekomu, ki ima izkušnje kako to uporabljati v ResničnemŽivljenju™.

Iz lastnih izkušenj pa lahko dodam, da če je cilj nekoga naučiti osnove programiranja, bo največ časa, največ energije in največ potrpljena potrebno za prehod iz "nekaj se zgodi samo od sebe" v razmišljanje "kako pot od A do B razbiti na vedno manjše korake". Tovrstna predavanja imajo pri temu boljše rezultate (manj porabljenega časa in energije, manjše težave s pozornostjo) kot pa "klasičen" pristop z risanjem kvadratkov in krogcov na tablo in sočasnim učenjem "magičnih urokov" nekega programskega jezika.

Ko je pa ta prehod v glavi enkrat storjen, potem pa postanejo diagrami poteka in programski jeziki uporabni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: AndrejO ()

lebdim ::

mislim, da se računalništvo lahko uči brez računalnika in tudi na zelo zanimiv način ...

maxipin ::

Janac je izjavil:

Invictus je izjavil:

Ko bo država vedela kaj je sploh računalništvo in kaj hoče otroke naučit, potem bo vse lažje.


Alpa takrat ko bodo gimanzijci vidl kaj mi delamo...



Kaj pa tako trpiš pri programiranju?


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

FRI (strani: 1 2 )

Oddelek: Šola
7113971 (5513) PH03N1X
»

Tehnik računalništva ali tehniška gimnazija

Oddelek: Šola
194479 (4055) TheKekec
»

Punca -> Tehnik računalništva, Vegova LJ (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Šola
12931383 (25044) x128
»

Gimnazija ali srednja računalniška

Oddelek: Šola
296157 (5143) urosz
»

Računalništvo in informacijske tehnologije (UNI)

Oddelek: Šola
122964 (2626) amacar

Več podobnih tem