» »

Twitter se pripravlja na vstop na borzo

Twitter se pripravlja na vstop na borzo

Slo-Tech - Po Facebooku, LinkedInu in Grouponu je Twitter naslednje v vrsti IT-podjetij nove generacije, ki tržijo družabna omrežja, ki se po podalo na borzo. Tako je razbrati iz napovedi, ki so jo ta teden oddali ameriškemu regulatorju trga vrednostnih papirjev (SEC). Pravzaprav je to vsa uradna novica, saj zakonodaja dopušča, da pretežni del dokumenta ostane tajen. Tako ne vemo niti, kdaj niti po kolikšnem vrednotenju bo Twitter zaplaval v borze vode. Vemo pa precej o stanju podjetja danes in o izkušnjah ostalih podobnih podjetij.

Twitter je po neuradnih ocenah vreden okoli 10 milijard dolarjev, mogoče milijardo gor ali dol. Na toliko ga vrednoti poslovodstvo, investitorji in delničarji pa bodo morali svoje šele povedati. Letošnja prodaja majhnega deleža delnic podjetju BlackRock postavlja to vrednost na devet milijard dolarjev.

Bistveni so prihodki. Teh naj bi imel Twitter letos okrog 600 milijonov dolarjev - spet nekaj deset milijonov več ali manj. Bistveno je, da jih je manj kot milijarda, kar podjetju pred javno ponudbo delnic po novi zakonodaji omogoča medijski molk. To je tudi razlog, da je lahko del dokumenta ostal skrit pred javnostjo. Mimogrede, LinkedIn je po borznem tečaju vreden 32 milijard dolarjev, Facebook pa neverjetnih 108 milijard. Facebook je delnice prodal po 38 dolarjev, potem so zgrmele na polovico te vrednosti, do danes pa so se povzpele na rekordnih 45 dolarjev. Napoveduje to bolj rožnate čase in primernejšo atmosfero za Twitterjev IPO?

Najprej poizkusimo ugotoviti, kdaj IPO sploh bo. Majhna podjetja (do milijarde prihodkov) morajo dokumente razkriti najpozneje 21 dni pred začetkom road showa. Twitter naj bi jih v naslednjih tednih, pravijo viri blizu podjetja, kar kaže na decembrsko prodajo. Ob tem velja poudariti, da tovrstna podjetja na IPO navadno ponudijo le manjši del delnic javnosti. Večino imajo namreč ustanovitelji in zgodnji investitorji.

Twitter ima 200 milijonov dnevnih uporabnikov, ki pošljejo skoraj pol milijarde čivkov dnevno. Če podjetje uspe ugotoviti, kako to bazo monetizirati, bodo na dobri poti.

9 komentarjev

bluefish ::

Twitter ima 200 milijonov dnevnih uporabnikov, ki pošljejo skoraj pol milijarde čivkov dnevno. Če podjetje uspe ugotoviti, kako to bazo monetizirati, bodo na dobri poti.

Ja, saj to. V sedanji obliki brez kakih pretirano očitnih oglasov je zadeva OK. Delničarji pa seveda iz leta v leto pričakujejo več.

Tody ::

od kje dobijo oni 600 mio na leto? Od partih "twitow" ki piše da so sponsored?

celada ::

Data mining?

Bibi ::

S tem bo tako kot z dotcom bumom. Šlo bo vse na minimalno vrednost.
Ne verjamem, da se bo to obneslo na nek dolgi rok.

Jux ::

A se vam 200 mio dnevnih uporabnikov ne zdi veliko? Koliko je pa vreden časopis, ki ga bere 200 mio ljudi na dan? Ali pa televizijska postaja z 200 mio gledalci?

Mislim, trenutno jim rata zasluzit 600 mio letno. Mislim da jim v bliznji prihodnosti ne bo zmanjkalo denarja in da bo se marsikaksna priloznost se spomnit kako zasluzit se vec.

Za primerjavo. USA network ma avg 3.2 mio gledalcev v primetimeu. Pred dvemi leti so se prodali Vivendiju za 10MRD. Meni se vrednost 100 MRD za FB sploh ne zdi visoka, sej majo ja 1+ MRD uporabnikov, ki na dan zapravijo 20 MRD minut na FB.
web&blog&etc: http://lukabirsa.com

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Jux ()

blackbfm ::

Sej je zanimiv kakšne cifre so to..sam meni twitter sploh ne potegne:)

krifa ::

uuu tole se bo pa splačalo shortat :)

nekikr ::

Po prvih dveh tednih...sem razmišljal podobno :)

Tear_DR0P ::

Jux je izjavil:

A se vam 200 mio dnevnih uporabnikov ne zdi veliko? Koliko je pa vreden časopis, ki ga bere 200 mio ljudi na dan? Ali pa televizijska postaja z 200 mio gledalci?

Mislim, trenutno jim rata zasluzit 600 mio letno. Mislim da jim v bliznji prihodnosti ne bo zmanjkalo denarja in da bo se marsikaksna priloznost se spomnit kako zasluzit se vec.

Za primerjavo. USA network ma avg 3.2 mio gledalcev v primetimeu. Pred dvemi leti so se prodali Vivendiju za 10MRD. Meni se vrednost 100 MRD za FB sploh ne zdi visoka, sej majo ja 1+ MRD uporabnikov, ki na dan zapravijo 20 MRD minut na FB.


razlika je verjetno v tem, koliko teh gledalcev je pripravljenih gledati oglase oziroma koliko izmed njih jih je pripravljenih zganjati kakšno interakcijo z oglasi in brandi. Sicer je twitter že začel nakazovati kje bodo monetizirali vsaj del, verjetno bodo pa uspeli najti nove in izvirne načine za dodatne vsebine, tako kot je to uspelo facebooku. Najverjetneje bomo pa uporabniki kupovali neko obliko filtriranja ali sortiranja vsebin - po mojem.
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Snapchat vreden 16 milijard dolarjev

Oddelek: Novice / Ostale najave
4516603 (11672) nekikr
»

V živo: dan D za Twitter

Oddelek: Novice / Rezultati
128695 (6644) frke
»

Prihodnji teden javna ponudba Facebookovih delnic

Oddelek: Novice / Ostale najave
3010669 (8625) antonija
»

LinkedIn želi s kotacijo prehiteti Facebook

Oddelek: Novice / Ostale najave
67002 (5890) Matevžk

Več podobnih tem