Forum » Mobilne tehnologije » IP telefonija
IP telefonija
Blisk ::
Sicer ne vem kam tole spada ampak vseeno.
Ali ima kdo izkušnje z Asterix rešitvijo IP centrale in telefonov?
Pravijo, da je zadeva zelo ranljiva in na kratko slaba!
Ali ima kdo izkušnje z Asterix rešitvijo IP centrale in telefonov?
Pravijo, da je zadeva zelo ranljiva in na kratko slaba!
jukoz ::
Hja, jaz tudi ne znam polagat ploščic prav dobro pa zaradi tega ne trdim da so vse zanič.
Če ga ne znaš skonfigurirati sam, obstaja malo morje podjetij ki se s tem ukvarjajo, ene bolj uspešno ene manj. Mal poglej kdo vse se ukvarja s tem in njihove reference, pa boš našel prave. Če pa rabiš priporočilo pa ZS.
Če ga ne znaš skonfigurirati sam, obstaja malo morje podjetij ki se s tem ukvarjajo, ene bolj uspešno ene manj. Mal poglej kdo vse se ukvarja s tem in njihove reference, pa boš našel prave. Če pa rabiš priporočilo pa ZS.
Brane22 ::
Saj, to je pa debilen folk na delu.
Ljudje, ki mislijo, da lahko kupijo kar tako možgansko delo za pest drobiža in katerim se zdi, da je naloga sveta okrog njih, da jim omogočijo vse na en sam klik ( drugi je že nesprejemljivo odveč!), ne da bi jim bilo treba razumeti en sam tehnični detajl.
Cel svet je čakal samo na to, da NJIM pade na pamet ideja o klicnem centru, tehnične drobnarije bodo pa že opravili tehnično podkovani idioti.
Stara orientalna modrost pravi "Nije žvaka za seljaka..."
Ljudje, ki mislijo, da lahko kupijo kar tako možgansko delo za pest drobiža in katerim se zdi, da je naloga sveta okrog njih, da jim omogočijo vse na en sam klik ( drugi je že nesprejemljivo odveč!), ne da bi jim bilo treba razumeti en sam tehnični detajl.
Cel svet je čakal samo na to, da NJIM pade na pamet ideja o klicnem centru, tehnične drobnarije bodo pa že opravili tehnično podkovani idioti.
Stara orientalna modrost pravi "Nije žvaka za seljaka..."
AndrejO ::
pravijo, da je vdorov v sistem veliko in da večina ne zna dobro nastaviti te zadeve!
To, da sisteme postavljajo in vzdržujejo nesposobni amaterji, ne pomeni, da je sistem "zelo ranljiv" ali pa slab.
Lahko ti zagotovim, da Asterisk ni ne eno, ne drugo, imaš pa naokoli veliko amaterjev, ki si mislijo, da znajo in potem njihove stranke zaradi tega utrpijo takšno ali drugačno škodo - neodvisno od produkta, ki ga ti amaterji rinejo svojim strankam.
blue ::
Če nimaš pojma kaj delaš definitivno ne imeti odprtih portov :)
Je ogromno poskusov ugibanja gesel, čudnih paketov, poskusov klicanja mednarodnih številk...
Je ogromno poskusov ugibanja gesel, čudnih paketov, poskusov klicanja mednarodnih številk...
Blisk ::
pravijo, da je vdorov v sistem veliko in da večina ne zna dobro nastaviti te zadeve!
To, da sisteme postavljajo in vzdržujejo nesposobni amaterji, ne pomeni, da je sistem "zelo ranljiv" ali pa slab.
Lahko ti zagotovim, da Asterisk ni ne eno, ne drugo, imaš pa naokoli veliko amaterjev, ki si mislijo, da znajo in potem njihove stranke zaradi tega utrpijo takšno ali drugačno škodo - neodvisno od produkta, ki ga ti amaterji rinejo svojim strankam.
S tem se strinjam, sem v fazi nakupa IP centrale in telefonskih aparatov, pa me zanima kaj je dobro in kaj ne.
Nekateri precej mastno služijo z licencami kar se mi zdi precej oderuško, zato sem vprašal za Asterix, če ima kdo izkušnje, ker tukaj NI licenc. Veliko pa je res firm, ki to nameščajo in je vprašanje, kako dobro to naredijo.
Zato je potem vprašanje, kupiš Asterix sistem ali kupiš 2x dražjo closed source zadevo, ki ti jo lahko administrira samo podjetje, ki ti je to prodalo.
Zato sem tudi vprašal za mnenje, ker me zanima če kdo to že uporablja in kako deluje?
darkolord ::
Mi uporabljamo Asterisk, pa deluje brez težav.
Je pa relativno zahteven za administracijo in vzdrževanje. Imaš sicer distribucije s spletnim vmesnikom, kjer je namestitev in osnovna uporaba enostavna, glede varnosti in bolj naprednih funkcij se moraš pa še vedno sam zakopati v drobovje.
Če nimaš že kar nekaj znanja glede administracije in časa, da se zadevi dovolj posvetiš, preden pričnete z uporabo, potem ti asteriska raje ne bi priporočil.
Je pa relativno zahteven za administracijo in vzdrževanje. Imaš sicer distribucije s spletnim vmesnikom, kjer je namestitev in osnovna uporaba enostavna, glede varnosti in bolj naprednih funkcij se moraš pa še vedno sam zakopati v drobovje.
Če nimaš že kar nekaj znanja glede administracije in časa, da se zadevi dovolj posvetiš, preden pričnete z uporabo, potem ti asteriska raje ne bi priporočil.
jukoz ::
Če boš samo uporabnik telefonske centrale, lahko najameš eno firmo da ti skonfiguira in je. Če boš redno (mesečno) menjal interne št in trunke itd, se lahko vedno zmeniš za neko vzdrževalno pogodbo.
Isto kot z zaprtimi rešitvami, če boš potreboval zunanjo pomoč boš moral plačat. Lahko pa izbereš tisto konfiguracijo, ki ti omogoča da največ dela opraviš sam.
Drugače pa obstajajo tudi spletni in lokalni vmesniki za konfiguracijo. Mal poglej kaj vse je na trgu.
Isto kot z zaprtimi rešitvami, če boš potreboval zunanjo pomoč boš moral plačat. Lahko pa izbereš tisto konfiguracijo, ki ti omogoča da največ dela opraviš sam.
Drugače pa obstajajo tudi spletni in lokalni vmesniki za konfiguracijo. Mal poglej kaj vse je na trgu.
Blisk ::
Bil sem zavrnjen s strani enega od podjetij, ki ponujajo Asterix, očitno jim ni do posla, kao da je to najdražja in najbolj zahtevna rešitev od vseh na tržišču..... in da smo premali za tak sistem :)
Ales ::
Kake so vaše zahteve? Kaj vse naj bi vam IP telefonija omogočala?
Sam po sebi Asterisk ni niti najdražja, niti najzahtevnejša rešitev na trgu. To podjetje te je zavrnilo iz nekega drugega razloga, ampak to niti ni pomembno... Move on.
Sam po sebi Asterisk ni niti najdražja, niti najzahtevnejša rešitev na trgu. To podjetje te je zavrnilo iz nekega drugega razloga, ampak to niti ni pomembno... Move on.
Blisk ::
Kake so vaše zahteve? Kaj vse naj bi vam IP telefonija omogočala?
Sam po sebi Asterisk ni niti najdražja, niti najzahtevnejša rešitev na trgu. To podjetje te je zavrnilo iz nekega drugega razloga, ampak to niti ni pomembno... Move on.
pa ni nekih zahtev, čist osnovne zahteve telefonije z 50 uporabniki in konec. :)
očitno nekaterim gre še preveč dobro, da kar tako zavrnejo posel :)
416c6573a ::
Zdravo,
slucajno videl to temo, pa da se sam dodam par besed, glede na to da se sluzbeno ukvarjam z IP telefonijo.
Ne bos verjel koliko slovenskih podjetij in operaterjev v sloveniji uporablja asterisk/freeswitch in njune derivate.
Ali iti na opensource ali izbrati brand name telefonijo, cisto odvisno od tega, kaj potrebujes. Open source softswitchi temeljijo na "osebnem racunalniku" - vso funkcionalnost prakticno sprogramiras (preprosto receno), zato zna imeti nek prisluh ranljivosti - zadeva je na koncu tako zanesljiva in varna, kot jo je pac upravljalec nastavil. Na takem sistemu se da dosti igrati s standardi in funkcijami, kar ponavadi potegne za sabo probleme s povezljivostjo z javnimi sistemi - spet, odvisno od izkusenj osebe ki to nastavi. In pa seveda rešitev je zastonj, potrebuješ računalnik kamor to namestiš, ter nekaj poceni telefonov in to je to.
Brand name rešitve ip telefonije. Težko je to povedati, dokler ne vidiš oziroma uporabljaš. Je res, da je tudi težko opravičiti ceno licenc, ponavadi za vsakega uporabnika posebej. Sam telefonski sistem je nameščen na navaden server, razen tega da je gor kaksna znamka firme in da stane 3x več od povsem enakega serverja v trgovini. Povezavo z zunanjim svetom (primarci, isdn, itd.) ponavadi zahteva ločen hardware, kar spet nanese kar nekaj denarja. Zakaj se odločiti za tako zadevo? Vzadaj imas support, seveda preko kaksnega partnerja, dosti firm je tudi ocenjenih preko kaksnega Gartnerja in zaradi tega morajo imeti brand name telefonijo, najvec je pa na zanesljivosti. brand name operira ponavadi samo po dolocenih standardih, ne tako kot open source, kjer lahko nastavljas/programiras vsak aspekt telefonije, zato je manj napak, kar dela je izpiljeno. Vsaka dodatna stvar zahteva ponavadi svoj server, kar potegne za sabo tudi dodatne licence in vse skupaj še bolj podrazi. Ampak funkcionalnost ki jo prinasa brand name na telefon na tvoji mizi je pa veliko boljsa od opensource, kjer lahko telefon uporabis samo za klicanje, ter da ti pokaze da imas sporocilo v elektronski tajnici. Ampak spet odvisno za kaj vse telefon uporabljas, ali za napredne funkcije - web/wml, notificatione o delovanju sistema/alarmi, odpiranje vrat, posredovalno mesto - ali pa samo kot telefon za klicanje in javljanje na klic.
Da bi te firma zavrnila za postavitev rešitve, seveda lahko. Asterisk je zastonj, če je bila v planu samo osnovna postavitev, brez kakšne mesecne support pogodbe, potem je res malo veliko dela za bolj malo denarja.
Ce potrebujes telefonijo za 50 uporabnikov z namenom internega komuniciranja med zaposlenimi in samo nekaj izhodnimi linijami, torej da telefonija ni eden izmed kljucnih delovnih procesov podjetja potem raje uporabi asterisk oziroma freeswitch resitev (priporocam raje freeswitch od asteriska, po mojih osebnih izkusnjah je freeswitch lazji), najdi nekoga, ki bi to znal postaviti ter povezati proti zunanjemu operaterju, ali pa ce poskusis sam, po večini ti ze nova instalacija pripravi osnovno nastavitev za nekaj telefonov. Ce pa potrebujes telefonijo v vecjem funkcionalnem obsegu, pa se raje odloci za brand name ter vzdrzevalno pogodbo. Cisto odvisno s cim se podjetje ukvarja.
open source: server cca 1000eur (ce hoces boljsi server za vecjo obremenitev klicev) + 50x cca 70-80eur na SIP telefon
brand name: osnoven hardware z osnovno funkcionalnostjo za manjse stevilo uporabnikov = 10k eur + 50x cca 300eur na telefon
slucajno videl to temo, pa da se sam dodam par besed, glede na to da se sluzbeno ukvarjam z IP telefonijo.
Ne bos verjel koliko slovenskih podjetij in operaterjev v sloveniji uporablja asterisk/freeswitch in njune derivate.
Ali iti na opensource ali izbrati brand name telefonijo, cisto odvisno od tega, kaj potrebujes. Open source softswitchi temeljijo na "osebnem racunalniku" - vso funkcionalnost prakticno sprogramiras (preprosto receno), zato zna imeti nek prisluh ranljivosti - zadeva je na koncu tako zanesljiva in varna, kot jo je pac upravljalec nastavil. Na takem sistemu se da dosti igrati s standardi in funkcijami, kar ponavadi potegne za sabo probleme s povezljivostjo z javnimi sistemi - spet, odvisno od izkusenj osebe ki to nastavi. In pa seveda rešitev je zastonj, potrebuješ računalnik kamor to namestiš, ter nekaj poceni telefonov in to je to.
Brand name rešitve ip telefonije. Težko je to povedati, dokler ne vidiš oziroma uporabljaš. Je res, da je tudi težko opravičiti ceno licenc, ponavadi za vsakega uporabnika posebej. Sam telefonski sistem je nameščen na navaden server, razen tega da je gor kaksna znamka firme in da stane 3x več od povsem enakega serverja v trgovini. Povezavo z zunanjim svetom (primarci, isdn, itd.) ponavadi zahteva ločen hardware, kar spet nanese kar nekaj denarja. Zakaj se odločiti za tako zadevo? Vzadaj imas support, seveda preko kaksnega partnerja, dosti firm je tudi ocenjenih preko kaksnega Gartnerja in zaradi tega morajo imeti brand name telefonijo, najvec je pa na zanesljivosti. brand name operira ponavadi samo po dolocenih standardih, ne tako kot open source, kjer lahko nastavljas/programiras vsak aspekt telefonije, zato je manj napak, kar dela je izpiljeno. Vsaka dodatna stvar zahteva ponavadi svoj server, kar potegne za sabo tudi dodatne licence in vse skupaj še bolj podrazi. Ampak funkcionalnost ki jo prinasa brand name na telefon na tvoji mizi je pa veliko boljsa od opensource, kjer lahko telefon uporabis samo za klicanje, ter da ti pokaze da imas sporocilo v elektronski tajnici. Ampak spet odvisno za kaj vse telefon uporabljas, ali za napredne funkcije - web/wml, notificatione o delovanju sistema/alarmi, odpiranje vrat, posredovalno mesto - ali pa samo kot telefon za klicanje in javljanje na klic.
Da bi te firma zavrnila za postavitev rešitve, seveda lahko. Asterisk je zastonj, če je bila v planu samo osnovna postavitev, brez kakšne mesecne support pogodbe, potem je res malo veliko dela za bolj malo denarja.
Ce potrebujes telefonijo za 50 uporabnikov z namenom internega komuniciranja med zaposlenimi in samo nekaj izhodnimi linijami, torej da telefonija ni eden izmed kljucnih delovnih procesov podjetja potem raje uporabi asterisk oziroma freeswitch resitev (priporocam raje freeswitch od asteriska, po mojih osebnih izkusnjah je freeswitch lazji), najdi nekoga, ki bi to znal postaviti ter povezati proti zunanjemu operaterju, ali pa ce poskusis sam, po večini ti ze nova instalacija pripravi osnovno nastavitev za nekaj telefonov. Ce pa potrebujes telefonijo v vecjem funkcionalnem obsegu, pa se raje odloci za brand name ter vzdrzevalno pogodbo. Cisto odvisno s cim se podjetje ukvarja.
open source: server cca 1000eur (ce hoces boljsi server za vecjo obremenitev klicev) + 50x cca 70-80eur na SIP telefon
brand name: osnoven hardware z osnovno funkcionalnostjo za manjse stevilo uporabnikov = 10k eur + 50x cca 300eur na telefon
Lastnorocno.
Brane22 ::
Sem šel gledat že pred časom source za asterisk in ni videt,d a je ravno tako butast.
Stvar je modularna, da se ga nastavit da pleše in servira kavo, če hočeš.
Tudi nastavitve so temu primerne. Ni ravno one-click-install.
Že po tem kako je stvar napisana, se vidi, da so jo delali dejanjski tehniki za tehnike in da se uporablja za velikem rrazponu konfiguracij.
Stvar je modularna, da se ga nastavit da pleše in servira kavo, če hočeš.
Tudi nastavitve so temu primerne. Ni ravno one-click-install.
Že po tem kako je stvar napisana, se vidi, da so jo delali dejanjski tehniki za tehnike in da se uporablja za velikem rrazponu konfiguracij.
Blisk ::
pri nas se telefoni uporabljajo za telefoniranje med sodelavci in ven na zemeljske linije in GSM, kaj več kot to ni v planu in ni potrebe, bom pa preveril te zadeve, sam se zaenkrat ne bi ukvarjal s tem, čeprav dokaj dobro poznam linux, bi raje imel, da mi zadevo nekdo postavi pa se potem lahko jaz naknadno ukvarjam s kakšnimi zadevami. se pa tudi zadeva z asterixom suče okrog 10k jurjev in se mi zdi smešno, da te nekdo zavrne za tak denar.
Wacky a maš kake linke do Asterixa in freeswitcha?
Wacky a maš kake linke do Asterixa in freeswitcha?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Blisk ()
416c6573a ::
10k za postavitev open source!!?? Mi za brand name telefonijo ne racunamo toliko za postavitev. Samo stran od takih firm.
Drugace pa softswitchi omogocajo ogromno razlicnih moznosti konfiguracije, lahko mas uporabnike skupaj, trunke skupaj, pravice skupaj, dialplan skupaj, ali pa za vsakega uporabnika vse skupaj, veliko je teh nacinov, kako postaviti konfiguracijo, zato zna biti malo drazje, ker ti mora firma pokazati skoj nacin, ter funkcije, ki jih naredi - vidis konfiguracijo v linuxu.
Freeswitch je fork asteriska, eden od ustanoviteljev je sel z nule delat freeswitch, s tem da je hotel odpraviti nekaj neumnosti, ki so nastale na asterisku. Asterisk sem samo malo povohal, malo več sem delal na freeswitchu. Je pa z moje strani kot integrator/implementator ip telefonije freeswitch veliko lazji za nastavit, ukazi so malo bolj razumljivi, ceprav je malo vec pisanja (xml datoteke). Ce ti je poznan linux, oziroma znas preko konzole popraviti kasno /etc datoteko, potem ni skrbi, da ne bi znal nastaviti softswitcha.
Za asteriska ne vem nic, za freeswitch pa samo sledis navodilom na wikiju na freeswitch.org . Na linux preko git nalozis source, oznacis mogoce se kaksne dodatne module (za to kar potrebujes ne rabis nic extra). Naredis compile, nato install. Zazenes, v mapi directory imas prednastavljenih prvih 20 telefonov, 1000-1019. Kopiras datoteke, da nastavis se ostale. Mapa diaplan pogledas notri xml datoteke, kako so nastavljene default funkcije (transfer, hold, moh, conference) oziroma kaksen so interne stevilke za dostop, ostalo itak ne rabis v osnovni telefoniji. Potem je pa se mapa ki se jo trenutno ne spomnim napamet za povezavo z zunanjim svetom. Tam nastavis glede na to, kako dobis telefonijo k sebi, ali sip account, ali pa parametre za PRI/BRI (RPI/BRI pci kartice so nekako od 600eur naprej). Aja se v dialplan nastavis izhodne klice na account, ki si ga ravno nastavil in to je to.
Wiki ima ogromno primerov, vse je dokumentirano, vsak file je tudi dokumentiran, kaj kaj dela, ne mores nic zgresiti.
Varnostno ce imas PRI/BRI, samo prikljucis kabel, ce imas SIP account, pa na routerju vezes port 5060 na freeswitch 5080, dovolis samo promet od SIP providerja (telemach, amis, mega-m, ...) mogoce se kaksne nat kolobocije ampak naceloma je to to.
Za interno telefonijo kar vi potrebujete ne rabis profesionalca, da bi ti karkoli nastavljal. Najvecji problem je, da ce imas SIP stevilke, da so pravilno routane cez vas router (NAT), ter malenkost na softswitchu, da preprecite kaksne robote/zlorabe. Profesionalca bi potreboval pri kaksnem naprednem usmerjanju klicev, medomreznimi/operaterskimi povezavami, ko je dejansko potrebno gledati SIP pakete, kaj se posilja vmes. Za osnovo, je pa dovolj osnovna konfiguracija in glede varnosti samo pravilno nastavljen router (odvisno kaksen router, ce je bolj ubog, potem za varnost se kaksna datoteka na softswitchu, ki nadomesti manjkajoce blokade na routerju).
Malo podomace napisano, se mi mudi, sem vseeno hotel se tole napisati preden grem. Upam da dovolj razumljivo.
edit:
neki noce editirat
@blisk http link al linki k strankam?
http:
http://freeswitch.org
http://wiki.freeswitch.org
stranke:
kar nekaj brandname - freeswitch/asterisk
brandname1 (drzava1) - asterisk - asterisk - brandname2 (drzava2) -- za to pa rabis profesionalce, drugace ne gre kaksen zvok cez ipd.
Drugace pa softswitchi omogocajo ogromno razlicnih moznosti konfiguracije, lahko mas uporabnike skupaj, trunke skupaj, pravice skupaj, dialplan skupaj, ali pa za vsakega uporabnika vse skupaj, veliko je teh nacinov, kako postaviti konfiguracijo, zato zna biti malo drazje, ker ti mora firma pokazati skoj nacin, ter funkcije, ki jih naredi - vidis konfiguracijo v linuxu.
Freeswitch je fork asteriska, eden od ustanoviteljev je sel z nule delat freeswitch, s tem da je hotel odpraviti nekaj neumnosti, ki so nastale na asterisku. Asterisk sem samo malo povohal, malo več sem delal na freeswitchu. Je pa z moje strani kot integrator/implementator ip telefonije freeswitch veliko lazji za nastavit, ukazi so malo bolj razumljivi, ceprav je malo vec pisanja (xml datoteke). Ce ti je poznan linux, oziroma znas preko konzole popraviti kasno /etc datoteko, potem ni skrbi, da ne bi znal nastaviti softswitcha.
Za asteriska ne vem nic, za freeswitch pa samo sledis navodilom na wikiju na freeswitch.org . Na linux preko git nalozis source, oznacis mogoce se kaksne dodatne module (za to kar potrebujes ne rabis nic extra). Naredis compile, nato install. Zazenes, v mapi directory imas prednastavljenih prvih 20 telefonov, 1000-1019. Kopiras datoteke, da nastavis se ostale. Mapa diaplan pogledas notri xml datoteke, kako so nastavljene default funkcije (transfer, hold, moh, conference) oziroma kaksen so interne stevilke za dostop, ostalo itak ne rabis v osnovni telefoniji. Potem je pa se mapa ki se jo trenutno ne spomnim napamet za povezavo z zunanjim svetom. Tam nastavis glede na to, kako dobis telefonijo k sebi, ali sip account, ali pa parametre za PRI/BRI (RPI/BRI pci kartice so nekako od 600eur naprej). Aja se v dialplan nastavis izhodne klice na account, ki si ga ravno nastavil in to je to.
Wiki ima ogromno primerov, vse je dokumentirano, vsak file je tudi dokumentiran, kaj kaj dela, ne mores nic zgresiti.
Varnostno ce imas PRI/BRI, samo prikljucis kabel, ce imas SIP account, pa na routerju vezes port 5060 na freeswitch 5080, dovolis samo promet od SIP providerja (telemach, amis, mega-m, ...) mogoce se kaksne nat kolobocije ampak naceloma je to to.
Za interno telefonijo kar vi potrebujete ne rabis profesionalca, da bi ti karkoli nastavljal. Najvecji problem je, da ce imas SIP stevilke, da so pravilno routane cez vas router (NAT), ter malenkost na softswitchu, da preprecite kaksne robote/zlorabe. Profesionalca bi potreboval pri kaksnem naprednem usmerjanju klicev, medomreznimi/operaterskimi povezavami, ko je dejansko potrebno gledati SIP pakete, kaj se posilja vmes. Za osnovo, je pa dovolj osnovna konfiguracija in glede varnosti samo pravilno nastavljen router (odvisno kaksen router, ce je bolj ubog, potem za varnost se kaksna datoteka na softswitchu, ki nadomesti manjkajoce blokade na routerju).
Malo podomace napisano, se mi mudi, sem vseeno hotel se tole napisati preden grem. Upam da dovolj razumljivo.
edit:
neki noce editirat
@blisk http link al linki k strankam?
http:
http://freeswitch.org
http://wiki.freeswitch.org
stranke:
kar nekaj brandname - freeswitch/asterisk
brandname1 (drzava1) - asterisk - asterisk - brandname2 (drzava2) -- za to pa rabis profesionalce, drugace ne gre kaksen zvok cez ipd.
Lastnorocno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: 416c6573a ()
Blisk ::
hvala za informacije, bom vse pregledal v ponedeljek.
ja v to ceno so všteti tudi novi aparati in power on switchi. Cena se suče tu nekje od 10k do 20k za te zadeve.
Dejansko pa mi bolj ustreza zadeva, ki jo lahko potem še sam nastavljam ali spreminjam brez drugih.
Odločitev za menjavo je v tem, da se prihrani pri kilacnju in ker je sedanja oprema stara 15 let in je centrala centrix samo še za v kanto..
ja v to ceno so všteti tudi novi aparati in power on switchi. Cena se suče tu nekje od 10k do 20k za te zadeve.
Dejansko pa mi bolj ustreza zadeva, ki jo lahko potem še sam nastavljam ali spreminjam brez drugih.
Odločitev za menjavo je v tem, da se prihrani pri kilacnju in ker je sedanja oprema stara 15 let in je centrala centrix samo še za v kanto..
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Blisk ()
jan_g ::
Sam sem nekaj casa intenzivno delal s freeswitchem in lahko potrdim, da je zelo zmogljiv in po mojih izkusnjah tudi stabilen/robusten softswitch. XML konfiguracije sem sicer hitro opustil, ker smo imeli dosti integracije (ali lahko nekdo tisti moment sploh klice, kam se bo usmeril klic - na drug sip account ali v pstn/gsm omrezje ali na oba andpointa, koliko ga bo stalo, in tako naprej in nazaj), in namesto tega pisal skripte v Lui pa tudi en plugin v C-ju. Jaz mislim, da ce imate nekoga, ki se bi s tem vsaj malo ukvarjal (toliko da bi se vedelo, kaj softswitch sploh dela in kako dela), potem go for it. V nasportnem primeru pa raje najem zunanje firme, ki vse postavi in vzdrzuje, ne glede na to ali je v koncni fazi uporabljen opensource ali ne.
416c6573a ::
ok se nekaj, po teh nekaj besedah od @jan_g da sem ugotovil, da je mogoce tole malo preglobok pogovor.
Mogoce bi za zacetek poskusil raje z malo bolj uporabniku prijazno varjanto, recimo sipXecs ( http://www.sipfoundry.org ). Ima dobre reference v open source community, mislim da amazon uporablja to v svojih pisarnah po svetu. Skratka, ce se kaj spomnim od nekoc nekdaj ko sem tole preveril/testiral, sipXecs je free varianta, mislim da je iso linux + freeswitch + web admin za freeswitcha. Pa se nekaj v smislu chata/presence, mislim da so openfire produkt dodali tudi zraven, nekako embedali v celoto kot neka alternativa recimo Microsoft Lync/ocs. Potem pa ostaja se placljiva (placujes support) varianta eZuce, ki ponuja se nekaj integracij z Windowsi.
Skratka sipXecs je nekaj takega, kar bi ti po vsej verjetnosti prodali oziroma namestili tudi pri kaksnih nasih podjetjih. Webadministracija, kjer lahko nastavis vse osnovne parametre, telefone, povezavo v javno omrezje, itd. Ima tudi provisioning za telefone (konfiguracija aparatov, itd.), kar bi drugace moral pri cistokrvni namestitvi softswitcha se sam dodati, ali pa vsak aparat posebej povezovati na softswitch.
Takih in podobnih projektov je kar nekaj, ceprav osebno imam v glavi samo tega, ker se mi zdi se najbolj konkurencen od teh, kar sem jih videl.
Skratka za zacetek bi predlagal da preiskusite tole, namestitev je hitra, out-of-the-box vse deluje, dokumentacija je ok, vse kar potrebujete za osnovno telefonijo je dostopno preko web vmesnika. Za to ne potrebujete nobenega vzdrzevalca, tudi dnevniki se vidijo.
Ce pa vam ta funkcionalnost ni dovolj, potem je pa bolje iti na surovo verzijo softswitcha, v linux, ter od zacetka graditi svojo funkcionalnost. Potem pa ali vse pustiti v linuxu, xml datoteke za preprosto konfiguracijo, ali pa narediti svojo administracijo/integracijo, to je pa to kar je govoril @jan_g. V takem primeru je pa bolje imeti kaksno podporo ljudi, ki to razumejo.
Se o vzdrzevanju: kompleti ala sipXecs (softswitch + webbased administracija), veeeelika verjetnost je, da ce bo slo kaj narobe, da bos videl/vedel o napaki toliko kot tisti, ki ti je to postavil. Torej dnevnike/napake preko webbased. Tale ip telefonija se je s temi softswitchi tako zelo razpasla, da bi ti zdaj ze skoraj osnovnosolec lahko prodal in nastavil. Vsi bi sluzili iz nic.
Zal so taki kompleti ponavadi razviti z omejeno fukcionalnostjo, in bi se malo krizale funkcije ce bi nekaj nastavil preko linuxa, nekaj pa webbased, tako da to kar vidis preko spletne administracije je ponavadi uporabno. Dokler ne vidis, kaj zadeva zmore (preko nastavitev v linuxu), se sploh ne mores zavedati, kako sposobna zadeva je to. Mislen je tukaj dialplan - kaj se zgodi ko kam poklices, kako se zgodi, ... saj nekaj je preko web administracije, ampak skromnooooo. Ce bi se ze odlocil za nakup in podporo takega kompleta (torej da bi placeval mesecno podporo), bi posteno preveril, da je to podjetje, ki se ukvarja s tem, in ve tudi kako zadeve delujejo v ozadju, ne samo da ce bi hotel kaksno posebno funkcijo, da bi rekli da se ne da (ker ni v spletni administraciji). Torej previdno pri takih podjetjih, osebno bi veliko raje vzel za support @jan_g (osebno vidim da ima pojma) kot pa neko firmo, ki prodaja/vzdrzuje recimo sipXecs.
Vidim da sem prevec zabluzil, zato samo na hitro, mogoce preden greste na sam cistokrven softswitch, da preverite najprej kaksno to kombinacijo z web vmesnikom, cistokrvni softswitch je mogoce res malo prehuda zadeva za navadno telefonijo (ceprav je smao nekaj datotek). Kar se pa vzdrzevanja tice, sip telefone najceneje dobite preko ebaya, PoE switch = navadni switch + extra ukaz za poe, ne rabis znanosti, da bi to kupil/ potreboval osebo ki bi predlagala. Pogledas katero firmo mrezne opreme imate, ter pogledas se poe izpeljanko. Ce je treba kaj paziti na budget, pa mogoce namesto PoE swithca samo midspan - lan v PoE lan 1:1. je malo ceneje.
Mogoce bi za zacetek poskusil raje z malo bolj uporabniku prijazno varjanto, recimo sipXecs ( http://www.sipfoundry.org ). Ima dobre reference v open source community, mislim da amazon uporablja to v svojih pisarnah po svetu. Skratka, ce se kaj spomnim od nekoc nekdaj ko sem tole preveril/testiral, sipXecs je free varianta, mislim da je iso linux + freeswitch + web admin za freeswitcha. Pa se nekaj v smislu chata/presence, mislim da so openfire produkt dodali tudi zraven, nekako embedali v celoto kot neka alternativa recimo Microsoft Lync/ocs. Potem pa ostaja se placljiva (placujes support) varianta eZuce, ki ponuja se nekaj integracij z Windowsi.
Skratka sipXecs je nekaj takega, kar bi ti po vsej verjetnosti prodali oziroma namestili tudi pri kaksnih nasih podjetjih. Webadministracija, kjer lahko nastavis vse osnovne parametre, telefone, povezavo v javno omrezje, itd. Ima tudi provisioning za telefone (konfiguracija aparatov, itd.), kar bi drugace moral pri cistokrvni namestitvi softswitcha se sam dodati, ali pa vsak aparat posebej povezovati na softswitch.
Takih in podobnih projektov je kar nekaj, ceprav osebno imam v glavi samo tega, ker se mi zdi se najbolj konkurencen od teh, kar sem jih videl.
Skratka za zacetek bi predlagal da preiskusite tole, namestitev je hitra, out-of-the-box vse deluje, dokumentacija je ok, vse kar potrebujete za osnovno telefonijo je dostopno preko web vmesnika. Za to ne potrebujete nobenega vzdrzevalca, tudi dnevniki se vidijo.
Ce pa vam ta funkcionalnost ni dovolj, potem je pa bolje iti na surovo verzijo softswitcha, v linux, ter od zacetka graditi svojo funkcionalnost. Potem pa ali vse pustiti v linuxu, xml datoteke za preprosto konfiguracijo, ali pa narediti svojo administracijo/integracijo, to je pa to kar je govoril @jan_g. V takem primeru je pa bolje imeti kaksno podporo ljudi, ki to razumejo.
Se o vzdrzevanju: kompleti ala sipXecs (softswitch + webbased administracija), veeeelika verjetnost je, da ce bo slo kaj narobe, da bos videl/vedel o napaki toliko kot tisti, ki ti je to postavil. Torej dnevnike/napake preko webbased. Tale ip telefonija se je s temi softswitchi tako zelo razpasla, da bi ti zdaj ze skoraj osnovnosolec lahko prodal in nastavil. Vsi bi sluzili iz nic.
Zal so taki kompleti ponavadi razviti z omejeno fukcionalnostjo, in bi se malo krizale funkcije ce bi nekaj nastavil preko linuxa, nekaj pa webbased, tako da to kar vidis preko spletne administracije je ponavadi uporabno. Dokler ne vidis, kaj zadeva zmore (preko nastavitev v linuxu), se sploh ne mores zavedati, kako sposobna zadeva je to. Mislen je tukaj dialplan - kaj se zgodi ko kam poklices, kako se zgodi, ... saj nekaj je preko web administracije, ampak skromnooooo. Ce bi se ze odlocil za nakup in podporo takega kompleta (torej da bi placeval mesecno podporo), bi posteno preveril, da je to podjetje, ki se ukvarja s tem, in ve tudi kako zadeve delujejo v ozadju, ne samo da ce bi hotel kaksno posebno funkcijo, da bi rekli da se ne da (ker ni v spletni administraciji). Torej previdno pri takih podjetjih, osebno bi veliko raje vzel za support @jan_g (osebno vidim da ima pojma) kot pa neko firmo, ki prodaja/vzdrzuje recimo sipXecs.
Vidim da sem prevec zabluzil, zato samo na hitro, mogoce preden greste na sam cistokrven softswitch, da preverite najprej kaksno to kombinacijo z web vmesnikom, cistokrvni softswitch je mogoce res malo prehuda zadeva za navadno telefonijo (ceprav je smao nekaj datotek). Kar se pa vzdrzevanja tice, sip telefone najceneje dobite preko ebaya, PoE switch = navadni switch + extra ukaz za poe, ne rabis znanosti, da bi to kupil/ potreboval osebo ki bi predlagala. Pogledas katero firmo mrezne opreme imate, ter pogledas se poe izpeljanko. Ce je treba kaj paziti na budget, pa mogoce namesto PoE swithca samo midspan - lan v PoE lan 1:1. je malo ceneje.
Lastnorocno.
jukoz ::
Zdravo,
slucajno videl to temo, pa da se sam dodam par besed, glede na to da se sluzbeno ukvarjam z IP telefonijo.
Ne bos verjel koliko slovenskih podjetij in operaterjev v sloveniji uporablja asterisk/freeswitch in njune derivate.
Ali iti na opensource ali izbrati brand name telefonijo, cisto odvisno od tega, kaj potrebujes. Open source softswitchi temeljijo na "osebnem racunalniku" - vso funkcionalnost prakticno sprogramiras (preprosto receno), zato zna imeti nek prisluh ranljivosti - zadeva je na koncu tako zanesljiva in varna, kot jo je pac upravljalec nastavil. Na takem sistemu se da dosti igrati s standardi in funkcijami, kar ponavadi potegne za sabo probleme s povezljivostjo z javnimi sistemi - spet, odvisno od izkusenj osebe ki to nastavi. In pa seveda rešitev je zastonj, potrebuješ računalnik kamor to namestiš, ter nekaj poceni telefonov in to je to.
Brand name rešitve ip telefonije. Težko je to povedati, dokler ne vidiš oziroma uporabljaš. Je res, da je tudi težko opravičiti ceno licenc, ponavadi za vsakega uporabnika posebej. Sam telefonski sistem je nameščen na navaden server, razen tega da je gor kaksna znamka firme in da stane 3x več od povsem enakega serverja v trgovini. Povezavo z zunanjim svetom (primarci, isdn, itd.) ponavadi zahteva ločen hardware, kar spet nanese kar nekaj denarja. Zakaj se odločiti za tako zadevo? Vzadaj imas support, seveda preko kaksnega partnerja, dosti firm je tudi ocenjenih preko kaksnega Gartnerja in zaradi tega morajo imeti brand name telefonijo, najvec je pa na zanesljivosti. brand name operira ponavadi samo po dolocenih standardih, ne tako kot open source, kjer lahko nastavljas/programiras vsak aspekt telefonije, zato je manj napak, kar dela je izpiljeno. Vsaka dodatna stvar zahteva ponavadi svoj server, kar potegne za sabo tudi dodatne licence in vse skupaj še bolj podrazi. Ampak funkcionalnost ki jo prinasa brand name na telefon na tvoji mizi je pa veliko boljsa od opensource, kjer lahko telefon uporabis samo za klicanje, ter da ti pokaze da imas sporocilo v elektronski tajnici. Ampak spet odvisno za kaj vse telefon uporabljas, ali za napredne funkcije - web/wml, notificatione o delovanju sistema/alarmi, odpiranje vrat, posredovalno mesto - ali pa samo kot telefon za klicanje in javljanje na klic.
Da bi te firma zavrnila za postavitev rešitve, seveda lahko. Asterisk je zastonj, če je bila v planu samo osnovna postavitev, brez kakšne mesecne support pogodbe, potem je res malo veliko dela za bolj malo denarja.
Ce potrebujes telefonijo za 50 uporabnikov z namenom internega komuniciranja med zaposlenimi in samo nekaj izhodnimi linijami, torej da telefonija ni eden izmed kljucnih delovnih procesov podjetja potem raje uporabi asterisk oziroma freeswitch resitev (priporocam raje freeswitch od asteriska, po mojih osebnih izkusnjah je freeswitch lazji), najdi nekoga, ki bi to znal postaviti ter povezati proti zunanjemu operaterju, ali pa ce poskusis sam, po večini ti ze nova instalacija pripravi osnovno nastavitev za nekaj telefonov. Ce pa potrebujes telefonijo v vecjem funkcionalnem obsegu, pa se raje odloci za brand name ter vzdrzevalno pogodbo. Cisto odvisno s cim se podjetje ukvarja.
open source: server cca 1000eur (ce hoces boljsi server za vecjo obremenitev klicev) + 50x cca 70-80eur na SIP telefon
brand name: osnoven hardware z osnovno funkcionalnostjo za manjse stevilo uporabnikov = 10k eur + 50x cca 300eur na telefon
Par komentarjev glede omejenosti asteriska:
Sam sistem ni tolk omejen kot se zdi, res pa je da nekih off the shelf rešitev ni kar tako za dobit.
Če se pa poglobiš pa lahko narediš marsikaj.
Za ene bolj resne telefoniste iz Kranja smo razvili web in desktop vmesnike za asteriska, ki omogočajo par zanimivih zadev, res pa je da moraš konfiguracijo prilagoditi glede na standarde.
Standardni asterisk add-on (web in dekstop vmesnik) vključuje click2call, javne in zasebne imenike, statistike klicev, raznorazne prevezave, ... Tako da lahko tudi na poceni telefonih (ali softphonih) dosežeš funkcionalnosti dražjih telefonov. Zdej, če ma stranka razumne zahteve se da tudi prilagoditi vmesnike in dodati funkcije.
Komercialno ime je Bee.VoIP, link http://www.telos.si/resitve/IP_telefoni...
Blisk ::
Ali ima kdo kakšne informacije kater od providerjev pa je najcenejši za IP telefonijo?
Telekom, AMIS, T2....itd.?
Telekom, AMIS, T2....itd.?
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Asterisk VoIP - izkušnje (strani: 1 2 3 )Oddelek: Programska oprema | 17481 (3128) | webbacklink |
» | najcenejši SIP provider ?Oddelek: Kaj kupiti | 3132 (2424) | čuhalev |
» | SIP trunkOddelek: Omrežja in internet | 6717 (5274) | #000000 |
» | IP hišna centralaOddelek: Mobilne tehnologije | 1557 (1145) | gzavec |
» | Telefonija za podjetjeOddelek: Kaj kupiti | 1906 (1286) | NeMeTko |