» »

Stvarna napaka - vračilo denarja

Stvarna napaka - vračilo denarja

1
2
»

ombre ::

Ne moreš uveljavljat garancije in stvarne napake skupaj. Ali eno ali drugo.
OmbreMan - Galaxy of knowledge

St235 ::

Od kje pa zdaj ta neumnost? Imaš kakšen vir za tole? Ker v zakonu specifično piše, da gre za dve ločeni in neodvisni stvari.

St235 ::

šernk je izjavil:



torej, menjava matične plošče (šteje se, da je zamenjana bistvena komponenta mobitela) resetira čas za stvarno napako na 0 ali resetira samo garancijo na 0?


Kolikor sem pogledal nisem našel sodne prakse, ki bi odgovorila na to vprašanje. Nedvomuno je, da garancija kot takšna začne teči znova, moje mnenje glede stvarne napake pa je, da v kolikor gre še vedno za isti izdelek (čutudi popravljen) stvarna napaka ne prične z ničle. Namen stvarne napake je namreč zaščititi kupca pred tem, da mu v osnovi prodajo pomanjkljiv izdelek in kupec ima dve leti časa da to uveljavlja. Če tega ne stori IMO je prodajalec IMO upravičen zavrnit zahtevek, ker sta minil idve elti od nakupa. Kupec je tako imel več kot dovolj časa, da bi uvelajvljal stvarno napako pa tega ni storil. Z vidika prodajalca je namreč merodajen datum, ko ti je izdelek izročil in to je bilo pred več kot dvemi leti. To kaj in kako se je dogajalo na servisu je stvar garancijskega popravila in ni odgovornost prodajalca.

Po drugi strani pa glede na to, da gre za popolnoma nov telefon bi ti prodajalec lahko IMO upravičeno zavrnil stvarno napako glede na to,da ima telefon nov IMEI in sploh ne gre za izdelek, ki ti ga je prodajalec prodal in tako prodajalec ne more odgovarjat za stvarno napako, če ti izdelka sploh ni prodal. V vsakem primeru bi na tvojem mestu pričakoval, da če se boš šel to zgodbo, da ti prodajalec ne bo ustergel in boš moral svoje dokazovat v sodnem postopku.

Moje mnenje je, da ne boš prišel daleč, ker je tvoja pravica do uveljavljanja stvarne napake zoper prodajalca ugasnila v dveh letih od kar ti je prodajalec izročil izdelek.

Najbolj elegantno pa se te prodajalec lahko proba znebit z 37a. členom, ki govori o temu, da je potrebno stvarno napako uveljavljat v dveh mesecih od kar si napak oodkril. Glede na to, da je bil telefon že xkrat na servisu je več kot očitno, da si za napako vedel in nisi uveljavljal pravice z naslova stvarne napake. To, da si uveljavljal pravico do garancije in v dveh letih napake niso odpravili kljub večkratnim poskusom, pač nima veze s tem, da imaš za uveljavljanje stvarne napake 2 meseca časa od kar napako odkriješ.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

šernk ::

In spet sem dobil odgovor na vprašanje kako skuhaš golaž, da ne moreš golaža skuhat če si prej kuhal polento...

simpl vprašanje:
ali menjava matične plošče (menjan bistveni del mobitela) resetira čas za uveljavljanje stvarne napake na 2 leti od prevzema izdelka ali ne (in s tem vse ostale koloboracije glede stvarne napake)?

bonus vprašanje: proti komu stvarno napako sploh uveljavljat, saj je nov mobitel dejansko ti izdal servis in ne prodajalec, ki je ubistvu samo posrednik (tu naj še enkrat povdarim, da je na računu zapisana IMEI številka aparata, ki se zaradi menjave matične ne ujema več).

edit: lakotnik29 hvala :)

ne 2 leti nista še potekli od nakupa, ravno tako če bi uveljavljal stvarno napako bi uveljavljal za odpoved matične, ne napako na SW, skratka kot sem rekel, sam po premisleku raje dal nazaj v garancijo, ravno zaradi tistih koloboracij glede IMEI.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: šernk ()

St235 ::

Stvarno napako uveljavljaš:
- zoper prodajalca
- v dveh letih od izročitve
- v dve mesecih od kar napako opaziš.

IMO v tvojem primeru ne moreš uveljavljat stvarne napake, ker sta od izročitve s strani prodajalca minili dve leti in je tudi minilo več kot dva meseca kar si napako zaznal. To kaj in kako si ravnal v okviru garancije na noben način ne vpliva na pravice iz naslova stvarne napake.

Je pa možno, da bi v konkretnem primeru lahko dokazal drugače, samo to ne bo možno brez konkretnega sodnega postopka ali izjemne prijaznosti prodajalca.

Zajec123 ::

Pozdravljeni. Imam eno vprašanje.
Ali moram jaz vrniti denar,če so mi v trgovini namesto 30€ odtrgali iz kartice le 5 €?

St235 ::

Pogodbeno si zavezan, da plačaš razliko. V praksi pa je skoraj nemogoče kaj takšnega izterjat.
Od tu naprej je pa pač tvoja odločitev kako boš ravnal.

Zajec123 ::

Klicali so me iz banke,pač da se je to zgodilo,sedaj pa nevem kaj bi naredil.

St235 ::

Imaš dve opciji.

Si pizda in trdiš, da si ti vse plačal (nenavsezadnje ni nič nemogoče, da plačaš del v gotovini, del z kartico). Potem pa naj se trgovina zajebava s tem.

Doplačaš razliko v skladu s pogodbo, ki si jo sklenil, ker napake se pač dogajajo.

solatko ::

Tu sta dve vprašanji

1. Kako bi ravnala trgovina, če bi namesto 30€ prodajalec pritisnil 55€ in bi ti to opazil šele z izpiskom?
2. Kako ravna pošten kupec, ko opazi, da je trgovec vzel premalo denarja?

Če smo vsi pošteni, ni dileme!
Delo krepa človeka

Zajec123 ::

Pa zaradi tega,te lahko tudi kdo izsiljuje oz. terja denar,čeprav je bila napaka prodajalca?

Ziga Dolhar ::

"Izsiljuje"?

Da, praviloma lahko zahteva vrnitev pomotoma preveč vrnjenega denarja / plačilo premalo plačane kupnine. Zna pa imeti težave z dokazovanjem.
https://dolhar.si/

Zgodovina sprememb…

St235 ::

Da, pravno formalno si kljub napaki dolžan plačat in trgovina te ima pravico terjat, drugo pa je če se jim bodalo zajebavat za 25€.

1. Kako bi ravnala trgovina, če bi namesto 30€ prodajalec pritisnil 55€ in bi ti to opazil šele z izpiskom?

v bistvu bi bil kupec v boljšem položaju. Ker imaš račun za X in priliv za x+25, torej ni ravno težko dokazat, da je bilo preveč plačano. Obratno je pač težje. Ravno tako trgovcu ne bi štimali prilivi z izstavljenimi računi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

Zajec123 ::

Ali ni tako,da bi mogel prodajalec,ki je naredil napako,pokriti stroške? Saj piše na blagajni,kasnejših reklamacij ne upoštevamo :D

St235 ::

Lej, če rabiš izgovor, da si pizda si ga pač najdi. Lahko je kriv prodajalec, Alah, ali pa špageti monster.

Zajec123 ::

Ne iščem izgovora,ampak tisto kar je pravilno.

St235 ::

Pravilno je, da plačaš.

shadeX ::

Zajec123 je izjavil:

Ne iščem izgovora,ampak tisto kar je pravilno.


Človek na blagajni se je pač zmotil, ravno tako kot se boš nekoč ti in boš želel, da bi drugi popravil tvojo zmoto. Govorim v kakršni koli obliki..

ncc2000 ::

Zajec123 je izjavil:

Ne iščem izgovora,ampak tisto kar je pravilno.


imaš račun? kolk pa piše gor?

Zajec123 ::

Najverjetneje bom plačal,da bom imel mir. Računa več nimam.

shadeX ::

Zajec123 je izjavil:

Najverjetneje bom plačal,da bom imel mir. Računa več nimam.


Torej te peče vest? >:D

Zajec123 ::

Zakaj bi me pekla vest,če je nekdo drug storil napako? ;)

shadeX ::

Zato, ker si pizda in se ne postaviš v kožo tistega, ki je napravil napako. Tudi meni se je že nekajkrat zgodilo, da mi je prodajalec vrnil preveč pa sem se vprašal: "kaj bi jaz želel, če bi se to meni zgodilo". In denar brez oklevanja vrnil nazaj.

Občutek ko dobiš nazaj neizmerno zahvalo je neverjeten. You should try that once..

scipascapa ::

Zajec123 je izjavil:

Zakaj bi me pekla vest,če je nekdo drug storil napako? ;)


Ker jo lahko tudi ti in jo verjetno enkrat nekje boš, pa se ti vrne kot boomerang?

Kako so te starši vzgojili? Dobro, slabo? Kako boš ti svoje otroke učil/a?

Ales ::

No ja, striktno gledano, vest ga nima kaj peči zaradi napake prodajalca, pač pa le, če bi jo on opazil in bil namerno tiho ali pa če zdaj ne bi plačal razlike.

Kot je nekdo zgoraj omenil, v trgovinah običajno vidimo nadpis v stilu "drobiž preštejte takoj, kasnejših reklamacij ne upoštevamo", kar je čisto razumljivo, saj je pri gotovini težko dokazovati, ali je kak kovanec bil v roki ali ne. Edino smiselno je, da to recipročno velja za obe pogodbeni stranki. Po drugi strani pa ni smiselno, da bi to veljalo za negotovinsko poslovanje, kjer obstajajo dokazila o plačanih vsotah.

Če bi jaz na kartičnem izpisku opazil, da so mi zaračunali 55,90 EUR namesto 5,59 EUR, bi nedvomno zahteval denar nazaj. Enako bi trgovini doplačal, če bi prodajalec po pomoti vtipkal nulo premalo ali kaj podobnega. Ne vem, kaj je tukaj za razmišljati.

ziggy89 ::

Zakonsko te lahko terjajo. Nisem odvetnik ampak tole sem našel:

190. člen - obligacijski zakonik.

(1) Kdor je bil brez pravnega temelja obogaten na škodo drugega, je prejeto dolžan vrniti, če je to mogoče, sicer pa nadomestiti vrednost dosežene koristi.

(2) Z obogatitvijo je mišljena tudi pridobitev koristi s storitvijo.

(3) Obveznost vrnitve oziroma nadomestitve vrednosti nastane tudi, če kdo nekaj prejme glede na podlago, ki se ni uresničila ali je pozneje odpadla.


torej v primeru, da bi ti trgovina preveč trgala s kartice bi bil ti prav tako upravičen do vrnitve denarja z obrestmi od dneva tvojega zahtevka naprej (razen, če dokažeš, da so vedeli že od začetka). Vprašanje pa je, če se bodo hecali s tem, da dobijo ta denar glede na to, da ga bodo verjetno prodajalcu od plače trgali.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: ziggy89 ()
1
2
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Uveljavljanje stvarne napake / garancije (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
8016297 (6225) TOP
»

Iz trgovine direktno v servis

Oddelek: Kaj kupiti
354439 (2485) shadeX
»

Uveljavljanje stvarne napake (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
5914792 (8014) solatko
»

Pravica do garancije

Oddelek: Pomoč in nasveti
142710 (2084) St235
»

HTC HD7 nakup????

Oddelek: Mobilne tehnologije
202980 (2618) Jaži

Več podobnih tem