» »

Zasebnost na Facebooku skozi čas: uporabniki javnosti razkrivajo čedalje manj, Facebooku pa čedalje več

Zasebnost na Facebooku skozi čas: uporabniki javnosti razkrivajo čedalje manj, Facebooku pa čedalje več

The New York Times - Raziskovalci z ameriške Carnegie Mellon University (CMU) so predstavili rezultate ene prvih longitudinalnih študij, v kateri so raziskovali odnos uporabnikov do razkrivanja osebnih podatkov na Facebooku skozi čas. Spremljali so dobrih pet tisoč uporabnikov, ki so imeli Facebook že v letu 2005. Ker je bil tedaj Facebook precej drugačen od današnjega, njihov vzorec zajema le študente CMU in osebne podatke, ki jih je bilo mogoče razkriti že leta 2005 (Facebook je skozi čas dodal kopico drugih polj, ki jih lahko uporabniki izpolnijo z osebnimi podatki). Tem omejitvam navzlic so rezultati precej zanimivi in relevantni. Rezultati študije so pomembni zato, ker je to ena izmed prvih študij vedenja uporabnikov na Facebooku skozi čas. Njene rezultate potrjujejo tudi ostale sorodne študije.

Odkrili so, da so uporabniki sčasoma čedalje bolj osveščeni o svoji zasebnosti in da jo vedno bolje varujejo. Vse od leta 2005 do konca leta 2009 je opazen trend zmanjševanja količine javno vidnih informacij, ki jih uporabniki puščajo na Facebooku. Zanimiva sprememba se je zgodila konec leta 2009 in v začetku naslednjega leta, ko se je trend nepričakovano in precej silovito obrnil. Vzroke pripisujejo spremembi Facebookovega videza in vmesnika decembra 2009, ki je korenito spremenil upravljanje z zasebnostjo, kar je uporabnike precej zmedlo. Tretji trend, ki so ga opazili, pa kaže porast podatkov, ki jih uporabniki delijo s svojimi prijatelji.

Tu se pozna Facebookovo premeteno dodajanje novih kategorij, časovnice (Timeline) in ostalih limanic, ki nas vabijo v razkritje čim več osebnih podatkov. Ti pa niso vidni le prijateljem, kakor se zdi na prvi pogled, ampak tudi Facebooku, številnim aplikacijam, ki jim dovolimo pristop, in žal tudi oglaševalcem.

25 komentarjev

Glugy ::

Zunanjim neznanim uporabnikom se mogoče res čedalje podatkov manj pokaže ampak Facebook sam pa drži vse več podatkov in je prava poslastica za policijo, varnostne službe in nasploh ljudi ki radi stikajo po tuji zasebnosti.

enadvatri ::

Kons(piracy) 5

Šum je zlato
in zlato je šum.
oboje = 0
0 =
= 0
A B <
1, 2 3
Kdor nima duše
ne potrebuje zlata
kdor ima dušo
ne potrebuje šuma.
I, A.

Veselo trolanje in smetenje socialnih omrežij brezdušnih lastnikov!

HardFu ::

Sam sicer ne uporabljam FB prav pogosto (oziroma ga izkljucno zaradi APIja), ampak zanimivo mi je, kako se vsi pizdijo, da oglasevalci poznajo vase interese. Kaj pa je narobe s tem? Ce ze moram na neki strani met oglase, potem rajsi vidim da so ti povezani z mojimi interesnimi podrocji, kot pa da se prikazuje nek random crap.
http://codeable.io

bluefish ::

Ali pa oglase enostavno ignoriraš.

MIHAc27 ::

Hja jaz ravno ne maram, da vedo za moj fetiš na smrdeče noge.

Je pa res, da vseeno raje vidim reklame za nekaj kar me zanima, kot za nekaj kar me definitivno ne. Finta je pa itak v tem, da se iz mene scuza čim več denarja.
Žal pa noben ne ve za negativno stanje na banki :P Mi potem sploh reklam ne bi kazali (razen za kake sumljive kredite)

dunker ::

HardPhuck, se v celoti strinjam in sem samo zaradi tega odprl komentarje na to novico.

Kaj je res tako hudo narobe s tem, če oglaševalci poznajo vaše interese? Saj vam ne bo noben grdi grdi oglaševalec dobesedno izpulil denarja iz žepa. Z oglaševanjem so vam predstavljeni relevantni produkti in če se odločite za nakup, ste s tem eksplicitno pokazali, da vam bo tisti produkt prišel prav in da se vam zdi vreden svoje cene.

Torej, tole so posledice grdega targetiranega oglaševanja:
- predstavljeni so vam relevantni produkti, ki vam lahko pomagajo pri tem in onem
- če se odločite za nakup, si produkt očitno želite in ga posledično tudi dobite v uporabo
- proizvajalec produkta zasluži nekaj denarja in lahko plača svoje zaposlene
- ti zaposleni dobijo denar, s katerim lahko kupijo nekaj, kar si oni želijo
- mogoče kupijo nekaj od vaše firme in zaradi tega posledično tudi vi dobite plačo
- ekonomija se vrti dalje, vsem vašim potrebam je zadoščeno

Lahko pa se vrnemo v leto 1600 in vsak vzgaja svojo lastno zelenjavo in je polovico leta lačen, drugo polovico leta ga pa zebe?

Looooooka ::

Razen če je na facebooku polovica folka takega kot pri top-shopu.
Polnijo praznino v življenju z nakupom izdelkov, ki jih v bistvu ne potrebujejo.
Men je tole osebno sranje všeč. Dodaš par strani, ki se ukvarjajo s tem, kar ti je všeč in bum...kmalu so reklame dejansko "zanimive".
Človek se mora potem samo znat bremzat in ne kupit vsega. Ampak tle je največji problem. Folk ne loči potrebe od želje.
Lahko pa se vrnemo v leto 1600 in vsak vzgaja svojo lastno zelenjavo in je polovico leta lačen, drugo polovico leta ga pa zebe?

Bi vsaj vedel kaj jem :)

speed machine ::

Kdor rabi FB, da mu pove kaj naj kupi, je bil že malo predolgo za računalnikom. Pač moje osebno mnenje.
Drugače pa takole. Živimo v svobodni državi, kjer ima vsak pravico objaviti toliko svojih osebnih podatkov kot želi. Pa četudi napiše, da ima doma 5 kg zlata (+slikica) in se pohvali, da bo šel na počitnice na Havaje za en mesec ter da je zlato skrito pod posteljo v drugem nadstropju (postelja ob steni, ne tista pri vratih). Saj je njegovo/njeno življenje.
Je pa vedno treba vedeti eno stvar, "Internet" ne pozablja. :)
//

KoKi ::

Zaradi mene lahko vsak objavi vse o sebi. Problem nastane, ko objavi o meni.
# hackable

fantasycamp ::

Smeh ali resnica?

ScumbagSteve ::

Vprašanje prijatelja: "Ok, sedaj pa eno vprašanje. Recimo, da dolgo zbirajo podatke o tebi, vedo vse o tebi. Kaj potem?"

Ampak res, kaj potem? Kaj izgubiš s tem, da vedo vse o tebi? Spam lahko blokiraš, če te hočejo najti te bojo v vsakem primeru - četudi nisi na FB pustil ničesar. Zakaj bi se sploh sekiral, če nisi naredil / ne delaš ničesar narobe?

globalna80 ::

Orwell 1984

Kaj je narobe s tem? Preberite si raje knjigo.
Great spirits have always found violent opposition from mediocre minds.
Albert Einstein

Grumf ::

ScumbagSteve je izjavil:

Vprašanje prijatelja: "Ok, sedaj pa eno vprašanje. Recimo, da dolgo zbirajo podatke o tebi, vedo vse o tebi. Kaj potem?"

Ampak res, kaj potem? Kaj izgubiš s tem, da vedo vse o tebi? Spam lahko blokiraš, če te hočejo najti te bojo v vsakem primeru - četudi nisi na FB pustil ničesar. Zakaj bi se sploh sekiral, če nisi naredil / ne delaš ničesar narobe?


Daj ti dam razen Orwella še en lepši primer. Daj iskati nekaj na google, karkoli. Shrani si stran z rezultati. Potem
naj isto iskanje naredi še nekdo ki ga poznaš, iz drugega računalnika. Poglej si oba rezultata. In ugotovil boš da živiš
v čisto drugem svetu kot tvoj kolega.

Tale link je sicer precej simpatičen: http://donttrack.us/

Aha, imajo tudi za to kar sem zgoraj opisoval: http://dontbubble.us/

Ne, ne moreš več sfiltrirati spama, glavo ti perejo pa sploh ne veš. Verjetno si tale "ne delaš nič narobe" tudi dobil
kot posledico svojega dajanja informacij. Pa grejo zadeve še precej dlje, sam se mi ne da več pisat.


Takšni, oprosti izjavi, beboti kot si ti zadevo samo še poslabšujejo in dajejo legalnost temu kar FB, google in podobna
svojat počne.

globalna80 je izjavil:

Preberite si raje knjigo.

Nisem prepričan da še znajo brati karkoli kar ima več kot 5 vrstic... :P
Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the
experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination
to do so.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Grumf ()

xxxul ::

večine ljudi v trenutko ko objavijo vse te informacije privacy ne moti, veliko jim je pa naknado žal da so kej (preveč) objavl
vsakomur svoje, men se zdi butasto da bi ena firma v USA mela o men mali miljon podatkov (al pa kak Interspar, sej je isti k***)

Grumf ::

dunker je izjavil:

Kaj je res tako hudo narobe s tem, če oglaševalci poznajo vaše interese? Saj vam ne bo noben grdi grdi oglaševalec dobesedno izpulil denarja iz žepa.


Od tega da ti spletna trgovina prilagodi cene tvojemu statusu (NAVZGOR, se razume), do tega da ti na Izraelski carini težijo
za dostop do FBja, da preverijo ali poznaš kakšne Palestince. Da ne bo pomote, to se ŽE dogaja.
Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the
experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination
to do so.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Grumf ()

ScumbagSteve ::

Beboti? Ker samo vprašanje postavim sem bebo? Obnašaj se. Sam dobro vem kako je z varnostjo in hranjenjem ter posledicami. S tem sem samo hotel posplošiti razmišljanje ljudi, ki se niti približno ne zavedajo kaj z vsemi temi informacijami dajejo raznim bigbraderjem. In najhuje je, da jim je popolnoma vseeno. 99% ljudi, ki sem jih povprašal o varovanju podatkov (točneje za facebook) mi je reklo, da jim je vseeno. "Naj imajo podatke".
Hkrati pa vseeno še nihče ni odgovoril konkretno: kaj se bo za posameznika spremenilo, če na spletu za sabo pusti ogromno podatkov (tudi osebnih)? Nič. Podatki bodo tam, sedeli, čakali da se jih uporabi za spam (kar se komot filtrira) ali kaj drugega. Torej še vedno, kako bo na enega Janeza Novaka vplivalo to, da bo pač kup njegovih podatkov na netu? Pač bo sosedov Franček vedel, da ima janez rad lazanjo (ker je prvi to označil na facebooku). Kaj pa potem?

Grumf ::

Samo dva linka sem ti dal, preberi, je pa več kot 5 vrstic ampak ima slikice. Popravljam bebo v naivec. Zadovoljen?

Ampak ja, uporabniki facebooka so ignorantski beboti, slišali so že, lahko bi se bolj pozanimali, ampak raje nabijajo
mantro "pa kaj potem" in dovoljujejo še širše vdore v zasebnost. Če ne bi bili škodljivi zraven tudi za vse ostale
(npr. z taganjem obrazov kolegov ki nimaj facebooka) bi mi bilo vseeno. Pa žal temu ni tako.
Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the
experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination
to do so.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Grumf ()

ScumbagSteve ::

Grumf je izjavil:

Samo dva linka sem ti dal, preberi, je pa več kot 5 vrstic ampak ima slikice. Popravljam bebo v naivec. Zadovoljen?


Ne. Daj mi konkreten primer Janeza Novaka in kako bo to na njega vplivalo - kot nekoga, ki 2krat mesečno obišče FB in tu pa tam pogugla svega i svašta (Da, personalized search).

Grumf ::

ScumbagSteve je izjavil:

Grumf je izjavil:

Samo dva linka sem ti dal, preberi, je pa več kot 5 vrstic ampak ima slikice. Popravljam bebo v naivec. Zadovoljen?


Ne. Daj mi konkreten primer Janeza Novaka in kako bo to na njega vplivalo - kot nekoga, ki 2krat mesečno obišče FB in tu pa tam pogugla svega i svašta (Da, personalized search).


IMAŠ PRIMERE, poglej si LINKE! Kaj sem v mlinu???!
Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the
experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination
to do so.

bluefish ::

ScumbagSteve je izjavil:

Hkrati pa vseeno še nihče ni odgovoril konkretno: kaj se bo za posameznika spremenilo, če na spletu za sabo pusti ogromno podatkov (tudi osebnih)? Nič.
Predvsem to, da lahko nato vsak lolek s preveč časa dostopa do podatkov in celo manipulira z njimi.

Sicer pa, če te nič ne skrbi, objavi kar sem kopico osebnih podatkov. Saj bodo le sedeli tu.

Grumf ::

bluefish je izjavil:

Predvsem to, da lahko nato vsak lolek s preveč časa dostopa do podatkov in celo manipulira z njimi.


Na bluefish, žal ne samo to. To je bilo včasih, da so se jim samo kopičili, zdaj te pa dejansko lahko
užgejo po denarnici z njimi. Ni več hec. In vse to zaradi "pa kaj potem če imajo moje podatke".

On Orbitz, Mac Users Steered to Pricier Hotels: http://online.wsj.com/article/SB1000142...
Insurers Test Data Profiles to Identify Risky Clients: http://online.wsj.com/article/SB1000142...

To je bilo 2010! Ko bo pa nekdo leta 2016 dobil 3x dražjo zavarovalno polico ker je iskal po netu
Need for Speed bo pa jokal in se čudil.
Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the
experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination
to do so.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Grumf ()

fantasycamp ::

Problem je ker seveda kot mladenič ti je vseeno kaj pišeš pol pa boš enkrat hotel na določeno funkcijo in bodo vedeli vse o tebi in objavili kakšne neumnosti si pisal.

Še več vedo več o naši politični in socialni identititi. Vedo kako nastrojena je publika. Politiki so pripravljeni bolj kot prej in lahko nadzirajo emocije.

Če je nekdo dober aktivist in ve veliko, ga seveda dajo na rdečo listo opazovanja, tako vedo koliko ljudi je v resnici pametnih in jih resnica zanima.

Facebook je seveda prevara stoletja in to da je lahko tako hitro ratalo bilionsko podjetje je prav smešno.

Manu ::

Na nekega povprečnega Janeza Novaka zbiranje podatkov ne vpliva takoj. Bo pa začelo vplivat, ko bo hotel uspet v življenju, ko bo postal malo bolj ambiciozen, ko bo hotel kandidirat v parlament, ko bo postal aktivist nevladne organizacije, ko bo postal aktivist zoper neetično ravnanje določene korporacije, ko bo ustanovil podjetje in postal uspešen, ko se bo zagledal v lepo gospodično za katero se zanima še kdo, ko se bo srečal s kakšnim problemom, pa ga bodo podjetja željne dobička bombardirale s ponudbami za reševanje tega problema.

Zato pa imamo iskalnike, da iščemo informacije, ne pa zato, da podjetja iščejo nas.

Problem pri ciljnem oglaševanju je ravno v tem, da oni ciljajo nas. Torej gre za agresivno oglaševanje. To je podobno temu, da bi podjetja vsak dan večkrat prihajala k tebi na dom zvonit in ti prodajat izdelke. Sploh ne bi imel miru.
Sredi spečih in nepazljivih je modrec buden in pazljiv -
po poti gre kot hiter konj, ki je prehitel šibko kljuse.

Sims ::

+1 zadnjima postoma. Še najbolj hecno je tole, da se ljudje skozi čas spreminjamo, tudi mišljenja. In kaj si "pizdaril" v mladoti, te bo neupravičeno teplo kasneje. Na koncu ugotoviš, da lahko prav vsakega človeka označiš kot "dvoličneža" in ti zbijajo kredibilnost ...

Sims

zee ::

Še najbolj hecno je tole, da se ljudje skozi čas spreminjamo, tudi mišljenja. In kaj si "pizdaril" v mladoti, te bo neupravičeno teplo kasneje. Na koncu ugotoviš, da lahko prav vsakega človeka označiš kot "dvoličneža" in ti zbijajo kredibilnost ...


To je povsem normalno in se dogaja od vedno. Pomembno pri tem je, da do spremembe misljenja pride na podlagi tehtnega razmisleka in ponujenih argumentov.
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: zee ()


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Facebook ima resen problem: ljudje delijo čedalje manj (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Zasebnost
10026694 (21355) marS
»

Zasebnost na Facebooku skozi čas: uporabniki javnosti razkrivajo čedalje manj, Facebo

Oddelek: Novice / Zasebnost
258264 (6369) zee
»

Facebook želi spremembe politike zasebnosti, EU skeptična

Oddelek: Novice / Zasebnost
3812602 (11218) Truga
»

EU začenja preiskavo Facebooka? (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Novice / Zasebnost
24167954 (62986) Ramon dekers
»

Zasebnost na Facebooku se krči

Oddelek: Novice / Zasebnost
3310045 (8398) nodrim

Več podobnih tem