Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so solarne elektrarne prava stvar
Zakaj so solarne elektrarne prava stvar
Temo vidijo: vsi
Utk ::
Dej, inženir, nehaj trolat. 25 kw peč na drva je kar velika zverina, pa vsi vemo da nobena peč na drva ne dela 100% niti 10% zime.
celje ::
nimam pojma o teh zadevah. prosim za par odgovorov:
kupujem hiso. ena med moznimi ima ogrevanje na ir panele. dvonadstropna.
1. ali je mozna postavitev panelov in sam priklop le teh na obstojece gretje?
2. hisa je stara par let, ima dobro fasado in izolacijo. streha prav tako dobra. je smiselno postavljat to zadevo?
3. en sosed ima to ze postavljeno. sosedov ni veliko. cca 10 na kupu. bom lahko ali ne?
4. o kaksni stevilki EUREUREUR je govora? vem, vsaj priblizno. cca 2k gor ali dol, vseeno.
5. kaj bi bilo smiselno? kaksen je sploh mozen priklop na omrezje?
6. ce je kaksen ponudnik tu, lahko tudi na zs.
hvala
1. Da, bolj elegantno je preko netmeteringa.
2. Odvisno od sedanje porabe elektrike, ampak načeloma skoraj vedno da.
3. Odvisno ali ti bo elektro dal soglasje za priklop (to pa je odvisno od moči omrežja in lokalne transformatorske postaje), če ima samo en sosed SE boš soglasje dobil (prej se pozanimaj).
4. Nič se ne da reči približno ker manjka ključen podatek koliko elektrike porabiš na mesec. Moč potrebne sončne elektrarne je odvisna od tvoje porabe elektrike. Več kot porabiš elektrike krajša bo vračilna doba investicije.
5. Smiselno je moč tvoje sončne elektrarne prilagoditi tvoji porabi elektrike.
najprej: hvala. potem pa, kaj je netmetering (nasel na netu, sem misli, da to vec ni mozno). hise se nisem kupil, ta mesec upam, da bodo vsi papirji urejeni.
baje porabijo elektrike v zimskih mesecih cca 220 eur. za porabo v toplejsih mesecih niti nisem spraseval.
glede porabe bo pri meni (glede na njihove stevilke): 330 pozimi in 100 eur v ne zimskem casu.
se da z temi podatki dobiti priblizen zacetni strosek?
hvala
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: celje ()
savana ::
namesto 30% prihranka ...>16 kw TČ z vsemi bojleri dobiš zmontirano za 6500 minus subvencija. Kolk bistveno cenejša je 9kw?
Precej večja razlika je kot 30 %, in med 6 in 9 kWh.
Dej, inženir, nehaj trolat. 25 kw peč na drva je kar velika zverina, pa vsi vemo da nobena peč na drva ne dela 100% niti 10% zime.
Ne me mešat v svoje spake, in ne trolam. Za popolnoma neizolirano hišo velikosti 250 m2 je blizu 25 kW toplotna črpalka povsem normalna (in še ta je na meji kadar zahladi in je zunaj -15°C. Kar poklikaj tukaj in enkrat daj popolnoma neizolirano hišo velikosti 250m2, drugič pa najbolje izolirano hišo. Pri neizolirani hiši ti predlaga 23 kW TČ, pri dobro izolirani pa 8 kW.
http://www.sagadin.net/sl/izracun-za-to...
driver_x ::
Ne. Primer: 250m2 hiša z dobro izolacijo (20 cm stiropora) bo imela potrebo po toploti 10.000 kWh na leto (kar je ekvivalent 1000 litrov kurilnega olja), povsem neizolirana ista hiša pa okrog 40.000 kWh na leto (4000 k kurilca letno).
To lahko potrdim iz lastnih izkušenj: iz cca. 4500 litrov olja smo z menjavo oken, fasade, vgradnjo prezračevanja in še nekaj drugimi optimizacijami prišli na slabih 1000 litrov. Hiša ima okoli 250m2.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: driver_x ()
polozweii ::
Solarni bateriji na linkih se razlikujeta v moči. Prva je 100 Ah, druga 200 Ah.
https://www.solarfam.nl/solarfam-agm-ba...
https://www.solarfam.nl/solarfam-agm-ba...
Zanima me če je bolje vzeti 10 baterij 100 Ah ali 5 baterij 200 Ah. Cena investicije je v obeh primerih enaka.
Nobene od teh, zato ker za manjšo ceno lahko dobiš LifePo4 baterije z mnogo večjo življenjsko dobo in cikli praznenja. Te tvoje baterije iz linkov so svinčene, ki imajo 500 do 700 ciklov pri 60 % DoD, medtem ko imajo LifePo4 kar 5000 ciklov pri 60 % DoD.
Baterija 100 Ah na linku se pri nas dobi za 170€
100 Ah LifePro4 sem našel za 650€.
Napiši link kje vidiš LifePro4 ceneje od 170€.
Vprašanje o dveh baterijah 100 Ah ali eni 200 Ah še vedno ostaja.
DarwiN ::
Savana.. Na primer: Hitachi 8kw TČ in 11kw TČ.. Prvo bo vzel nekdo z dobro izolirano hišo, drugo pa lastnik slabo izolirane hiše.
Ne. Nekdo z dobro izolirano hišo bo rabil 6kW TČ, nekdo z neizolirano hišo pa ranga 25 kW (pa še ta bi znala imeti težave pri nizkih zunanjih temperaturah).
To imaš verjetno v mislih hiško iz papirja..
Mi imamo hišo povsem brez izolacije, le stene so malo debelejše, in je 7.5kW TČ polna kapa za ~10 radiatorjev (1 in pol etaža).. Sicer so nova okna, ampak ta niso prinesla nobene omembe vredne razlike (mogoče pol stopnje toplejši prostori). Zgoraj živi teta in bratranec.. Stara okna.. 4.3kw TČ, spet polna kapa.. Skupaj za celo hišo (~15 radiatorjev) bi IMO zadostovala že naša sama, torej 7.5Kw, vsekakor pa 11kw.
Tko da pošteno pretiravaš v negativnem smislu, oziroma si vzel najbolj ekstremen primer.
You don't see faith healers working in hospitals
for the same reason you don't see psychics winning the lottery!
for the same reason you don't see psychics winning the lottery!
savana ::
nimam pojma o teh zadevah. prosim za par odgovorov:
kupujem hiso. ena med moznimi ima ogrevanje na ir panele. dvonadstropna.
1. ali je mozna postavitev panelov in sam priklop le teh na obstojece gretje?
2. hisa je stara par let, ima dobro fasado in izolacijo. streha prav tako dobra. je smiselno postavljat to zadevo?
3. en sosed ima to ze postavljeno. sosedov ni veliko. cca 10 na kupu. bom lahko ali ne?
4. o kaksni stevilki EUREUREUR je govora? vem, vsaj priblizno. cca 2k gor ali dol, vseeno.
5. kaj bi bilo smiselno? kaksen je sploh mozen priklop na omrezje?
6. ce je kaksen ponudnik tu, lahko tudi na zs.
hvala
1. Da, bolj elegantno je preko netmeteringa.
2. Odvisno od sedanje porabe elektrike, ampak načeloma skoraj vedno da.
3. Odvisno ali ti bo elektro dal soglasje za priklop (to pa je odvisno od moči omrežja in lokalne transformatorske postaje), če ima samo en sosed SE boš soglasje dobil (prej se pozanimaj).
4. Nič se ne da reči približno ker manjka ključen podatek koliko elektrike porabiš na mesec. Moč potrebne sončne elektrarne je odvisna od tvoje porabe elektrike. Več kot porabiš elektrike krajša bo vračilna doba investicije.
5. Smiselno je moč tvoje sončne elektrarne prilagoditi tvoji porabi elektrike.
najprej: hvala. potem pa, kaj je netmetering (nasel na netu, sem misli, da to vec ni mozno). hise se nisem kupil, ta mesec upam, da bodo vsi papirji urejeni.
baje porabijo elektrike v zimskih mesecih cca 220 eur. za porabo v toplejsih mesecih niti nisem spraseval.
glede porabe bo pri meni (glede na njihove stevilke): 330 pozimi in 100 eur v ne zimskem casu.
se da z temi podatki dobiti priblizen zacetni strosek?
hvala
Torej če te prav razumem govoriva o 2350 € letnega stroška za elektriko. Pri taki porabi rabiš približno 17 kW sončno elekrarno, katere cena je okrog 14 tisoč evrov, vračilna doba investicije pa okrog 6 let. Vzemi kredit eko sklada in ga naravnaj na tak mesečni obrok da boš mesečno plačeval za obrok sončne elekrarne toliko kot sedaj plačuješ za elektriko (s tem da ti za elektriko ne bo več treba plačevati, razen 15 € obračunske moči), torej 6 let boš imel enak strošek, nato pa boš imel do konca življenjske dobe sončne elektrarne efektivno zastonj elektriko (življenjska doba sončne elektrarne je ranga 40 let, solidni proizvajalci garantirajo da boš imel po 30 let še vedno 83 % tiste proizvodnje ki si jo imel ko je bila elekrarna nova.).
krucymucy ::
Razmisljam da bi vzel malo predimenzionirano in potem nastavil na razsmerniku na 13,8kW ali koliko je pac max. za 3x25A.
Sem precej preprican da je mogoce, mi lahko kdo potrdi?
Sem precej preprican da je mogoce, mi lahko kdo potrdi?
savana ::
Solarni bateriji na linkih se razlikujeta v moči. Prva je 100 Ah, druga 200 Ah.
https://www.solarfam.nl/solarfam-agm-ba...
https://www.solarfam.nl/solarfam-agm-ba...
Zanima me če je bolje vzeti 10 baterij 100 Ah ali 5 baterij 200 Ah. Cena investicije je v obeh primerih enaka.
Nobene od teh, zato ker za manjšo ceno lahko dobiš LifePo4 baterije z mnogo večjo življenjsko dobo in cikli praznenja. Te tvoje baterije iz linkov so svinčene, ki imajo 500 do 700 ciklov pri 60 % DoD, medtem ko imajo LifePo4 kar 5000 ciklov pri 60 % DoD.
Baterija 100 Ah na linku se pri nas dobi za 170€
100 Ah LifePro4 sem našel za 650€.
Napiši link kje vidiš LifePro4 ceneje od 170€.
Vprašanje o dveh baterijah 100 Ah ali eni 200 Ah še vedno ostaja.
Ja, te tvoje se dobi za 170 €, kar je približno 140 € na kWh (imajo 1,2 kW. 12V x 100Ah= 1,2 kWh). LifePO4 pa se dobi že za 100€ z poštnino vred. 280Ah velika LifePO4 baterija, kar je skoraj 3x večje kot tvoja pride okrog 300 €. Če hočeš zvedeti kje točno ti lahko povem prek ZS. Seveda ne pri nas, ampak v tujini.
kow ::
A niso 5kwh LiFePo4 racki veliko cenejsi? Je pa res, da so 48V.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
savana ::
Savana.. Na primer: Hitachi 8kw TČ in 11kw TČ.. Prvo bo vzel nekdo z dobro izolirano hišo, drugo pa lastnik slabo izolirane hiše.
Ne. Nekdo z dobro izolirano hišo bo rabil 6kW TČ, nekdo z neizolirano hišo pa ranga 25 kW (pa še ta bi znala imeti težave pri nizkih zunanjih temperaturah).
To imaš verjetno v mislih hiško iz papirja..
Mi imamo hišo povsem brez izolacije, le stene so malo debelejše, in je 7.5kW TČ polna kapa za ~10 radiatorjev (1 in pol etaža).. Sicer so nova okna, ampak ta niso prinesla nobene omembe vredne razlike (mogoče pol stopnje toplejši prostori). Zgoraj živi teta in bratranec.. Stara okna.. 4.3kw TČ, spet polna kapa.. Skupaj za celo hišo (~15 radiatorjev) bi IMO zadostovala že naša sama, torej 7.5Kw, vsekakor pa 11kw.
Tko da pošteno pretiravaš v negativnem smislu, oziroma si vzel najbolj ekstremen primer.
Ne, v mislih imam popolnoma neizolirano hišo. Zgleda pač nimate 250m2 velike hiše, prav tako imate verjetno kakšen siporeks ali kaj podobnega (kar že samo po sebi precej izolira). Ker za popolnoma neizolirano 250 m2 veliko hišo samo 7,5 kW TČ je misija nemogoče.
Konkretno med zelo dobro izolirano hišo A1 in popolnoma neizolirano G hišo je razlika v porabi 21 kratna. Glej tabelo spodaj. Seveda 21 kratnik je ekstrem, zato sem zgoraj fer upošteval samo 4 kratnik.
A1 porabi 1 liter kurilnega olja na 1 kvadratni meter površine na leto, kar znese 250 litrov na sezono za 250 m2 veliko hišo. Za enako veliko hišo G razreda porabiš 21 litrov na 1 kvadratni meter površine na leto, kar znese 250m2 x 21 = 5250 litrov na sezono.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: savana ()
savana ::
Ne. Primer: 250m2 hiša z dobro izolacijo (20 cm stiropora) bo imela potrebo po toploti 10.000 kWh na leto (kar je ekvivalent 1000 litrov kurilnega olja), povsem neizolirana ista hiša pa okrog 40.000 kWh na leto (4000 k kurilca letno).
To lahko potrdim iz lastnih izkušenj: iz cca. 4500 litrov olja smo z menjavo oken, fasade, vgradnjo prezračevanja in še nekaj drugimi optimizacijami prišli na slabih 1000 litrov. Hiša ima okoli 250m2.
Preberi DarwiN.
polozweii ::
Solarni bateriji na linkih se razlikujeta v moči. Prva je 100 Ah, druga 200 Ah.
https://www.solarfam.nl/solarfam-agm-ba...
https://www.solarfam.nl/solarfam-agm-ba...
Zanima me če je bolje vzeti 10 baterij 100 Ah ali 5 baterij 200 Ah. Cena investicije je v obeh primerih enaka.
Nobene od teh, zato ker za manjšo ceno lahko dobiš LifePo4 baterije z mnogo večjo življenjsko dobo in cikli praznenja. Te tvoje baterije iz linkov so svinčene, ki imajo 500 do 700 ciklov pri 60 % DoD, medtem ko imajo LifePo4 kar 5000 ciklov pri 60 % DoD.
Baterija 100 Ah na linku se pri nas dobi za 170€
100 Ah LifePro4 sem našel za 650€.
Napiši link kje vidiš LifePro4 ceneje od 170€.
Vprašanje o dveh baterijah 100 Ah ali eni 200 Ah še vedno ostaja.
Ja, te tvoje se dobi za 170 €, kar je približno 140 € na kWh (imajo 1,2 kW. 12V x 100Ah= 1,2 kWh). LifePO4 pa se dobi že za 100€ z poštnino vred. 280Ah velika LifePO4 baterija, kar je skoraj 3x večje kot tvoja pride okrog 300 €. Če hočeš zvedeti kje točno ti lahko povem prek ZS. Seveda ne pri nas, ampak v tujini.
No prav povej mi na ZS kje se dobi nov LifePo04 12.8V 100Ah za manj kot 100€ s poštnino vred.
DarwiN ::
Ne. Primer: 250m2 hiša z dobro izolacijo (20 cm stiropora) bo imela potrebo po toploti 10.000 kWh na leto (kar je ekvivalent 1000 litrov kurilnega olja), povsem neizolirana ista hiša pa okrog 40.000 kWh na leto (4000 k kurilca letno).
To lahko potrdim iz lastnih izkušenj: iz cca. 4500 litrov olja smo z menjavo oken, fasade, vgradnjo prezračevanja in še nekaj drugimi optimizacijami prišli na slabih 1000 litrov. Hiša ima okoli 250m2.
Preberi DarwiN.
Zanimivo. Potem pa mora bit zajec v detajlih oziroma čist odvisno od gradnje, ker mi dejansko nimamo nobenega siporeksa in ničesar. Povsem brez izolacije. Bajta stara 50 let. Edino stene so mal debelejše, kot rečeno.
You don't see faith healers working in hospitals
for the same reason you don't see psychics winning the lottery!
for the same reason you don't see psychics winning the lottery!
msms ::
Samo za info, Geni ogled na mojem objektu se čaka 2 meseca. Pride pa 30€, ki jih povrnejo, če se stranka odloči vset SE.
sloxl8 ::
Utk ::
Ne. Primer: 250m2 hiša z dobro izolacijo (20 cm stiropora) bo imela potrebo po toploti 10.000 kWh na leto (kar je ekvivalent 1000 litrov kurilnega olja), povsem neizolirana ista hiša pa okrog 40.000 kWh na leto (4000 k kurilca letno).
To lahko potrdim iz lastnih izkušenj: iz cca. 4500 litrov olja smo z menjavo oken, fasade, vgradnjo prezračevanja in še nekaj drugimi optimizacijami prišli na slabih 1000 litrov. Hiša ima okoli 250m2.
Preberi DarwiN.
Mi smo v hišo, ki je porabila 4000 litrov olja, tako so rekli prejšni lastniki, dali TČ za 7 jurjev, in poraba čez zimo je tudi okoli jurja, normalno ogreta na 23-24 stopinj. Kolk je stala fasada, okna, prezračevanje in ostale "malenkosti"? Če bi dali gor še elektrarno za 13 jurjev, bi bilo za 20 jurjev vse rešeno, tudi tistega jurja na leto ne bi bilo več, pa tudi ostale porabe elektrike ne. Minus cca 5 jurjev subvencije. Zdaj pa računaj kaj se bolj splača...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Wtsan ::
Solarni bateriji na linkih se razlikujeta v moči. Prva je 100 Ah, druga 200 Ah.
https://www.solarfam.nl/solarfam-agm-ba...
https://www.solarfam.nl/solarfam-agm-ba...
Zanima me če je bolje vzeti 10 baterij 100 Ah ali 5 baterij 200 Ah. Cena investicije je v obeh primerih enaka.
Nobene od teh, zato ker za manjšo ceno lahko dobiš LifePo4 baterije z mnogo večjo življenjsko dobo in cikli praznenja. Te tvoje baterije iz linkov so svinčene, ki imajo 500 do 700 ciklov pri 60 % DoD, medtem ko imajo LifePo4 kar 5000 ciklov pri 60 % DoD.
Baterija 100 Ah na linku se pri nas dobi za 170EUR
100 Ah LifePro4 sem našel za 650EUR.
Napiši link kje vidiš LifePro4 ceneje od 170EUR.
Vprašanje o dveh baterijah 100 Ah ali eni 200 Ah še vedno ostaja.
Ja, te tvoje se dobi za 170 EUR, kar je približno 140 EUR na kWh (imajo 1,2 kW. 12V x 100Ah= 1,2 kWh). LifePO4 pa se dobi že za 100EUR z poštnino vred. 280Ah velika LifePO4 baterija, kar je skoraj 3x večje kot tvoja pride okrog 300 EUR. Če hočeš zvedeti kje točno ti lahko povem prek ZS. Seveda ne pri nas, ampak v tujini.
No prav povej mi na ZS kje se dobi nov LifePo04 12.8V 100Ah za manj kot 100EUR s poštnino vred.
Je kdo v zadnjem času zbiral ponudbe za 15 kW sončno elekrarno, koliko so cene na ključ?
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: l0g1t3ch ()
savana ::
Solarni bateriji na linkih se razlikujeta v moči. Prva je 100 Ah, druga 200 Ah.
https://www.solarfam.nl/solarfam-agm-ba...
https://www.solarfam.nl/solarfam-agm-ba...
Zanima me če je bolje vzeti 10 baterij 100 Ah ali 5 baterij 200 Ah. Cena investicije je v obeh primerih enaka.
Nobene od teh, zato ker za manjšo ceno lahko dobiš LifePo4 baterije z mnogo večjo življenjsko dobo in cikli praznenja. Te tvoje baterije iz linkov so svinčene, ki imajo 500 do 700 ciklov pri 60 % DoD, medtem ko imajo LifePo4 kar 5000 ciklov pri 60 % DoD.
Baterija 100 Ah na linku se pri nas dobi za 170€
100 Ah LifePro4 sem našel za 650€.
Napiši link kje vidiš LifePro4 ceneje od 170€.
Vprašanje o dveh baterijah 100 Ah ali eni 200 Ah še vedno ostaja.
Ja, te tvoje se dobi za 170 €, kar je približno 140 € na kWh (imajo 1,2 kW. 12V x 100Ah= 1,2 kWh). LifePO4 pa se dobi že za 100€ z poštnino vred. 280Ah velika LifePO4 baterija, kar je skoraj 3x večje kot tvoja pride okrog 300 €. Če hočeš zvedeti kje točno ti lahko povem prek ZS. Seveda ne pri nas, ampak v tujini.
No prav povej mi na ZS kje se dobi nov LifePo04 12.8V 100Ah za manj kot 100€ s poštnino vred.
Zmenjeno. Cena s vključeno poštnino je 100 € na kWh, kar za 100Ah znese preračunanih 110 €. Kapaciteta akumulatorjev je stestirano taka kot so specifikacije. Za nasvet seveda pričakujem ustrezno finančno kompenzacijo, sem porabil kar nekaj časa da sem odkril in preveril dobavitelja (ja nič ni zastonj).
Ne. Primer: 250m2 hiša z dobro izolacijo (20 cm stiropora) bo imela potrebo po toploti 10.000 kWh na leto (kar je ekvivalent 1000 litrov kurilnega olja), povsem neizolirana ista hiša pa okrog 40.000 kWh na leto (4000 k kurilca letno).
To lahko potrdim iz lastnih izkušenj: iz cca. 4500 litrov olja smo z menjavo oken, fasade, vgradnjo prezračevanja in še nekaj drugimi optimizacijami prišli na slabih 1000 litrov. Hiša ima okoli 250m2.
Preberi DarwiN.
Mi smo v hišo, ki je porabila 4000 litrov olja, tako so rekli prejšni lastniki, dali TČ za 7 jurjev, in poraba čez zimo je tudi okoli jurja, normalno ogreta na 23-24 stopinj. Kolk je stala fasada, okna, prezračevanje in ostale "malenkosti"? Če bi dali gor še elektrarno za 13 jurjev, bi bilo za 20 jurjev vse rešeno, tudi tistega jurja na leto ne bi bilo več, pa tudi ostale porabe elektrike ne. Minus cca 5 jurjev subvencije. Zdaj pa računaj kaj se bolj splača...
Nekaj ne štima v teh tvojih podatkih, poraba za TČ zrak-voda ki nadomesti 4000 litrov olja je okrog 1400 do 1500 € letno, ne pa "jurja". Razen če misliš toplotno črpalko vodo-voda, potem je pa možno okrog jurja porabe letno, vendar taka pa skupaj z vrtino nikoli ni samo 7 jurjev..
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: savana ()
savana ::
Solarni bateriji na linkih se razlikujeta v moči. Prva je 100 Ah, druga 200 Ah.
https://www.solarfam.nl/solarfam-agm-ba...
https://www.solarfam.nl/solarfam-agm-ba...
Zanima me če je bolje vzeti 10 baterij 100 Ah ali 5 baterij 200 Ah. Cena investicije je v obeh primerih enaka.
Nobene od teh, zato ker za manjšo ceno lahko dobiš LifePo4 baterije z mnogo večjo življenjsko dobo in cikli praznenja. Te tvoje baterije iz linkov so svinčene, ki imajo 500 do 700 ciklov pri 60 % DoD, medtem ko imajo LifePo4 kar 5000 ciklov pri 60 % DoD.
Baterija 100 Ah na linku se pri nas dobi za 170€
100 Ah LifePro4 sem našel za 650€.
Napiši link kje vidiš LifePro4 ceneje od 170€.
Vprašanje o dveh baterijah 100 Ah ali eni 200 Ah še vedno ostaja.
Ja, te tvoje se dobi za 170 €, kar je približno 140 € na kWh (imajo 1,2 kW. 12V x 100Ah= 1,2 kWh). LifePO4 pa se dobi že za 100€ z poštnino vred. 280Ah velika LifePO4 baterija, kar je skoraj 3x večje kot tvoja pride okrog 300 €. Če hočeš zvedeti kje točno ti lahko povem prek ZS. Seveda ne pri nas, ampak v tujini.
No prav povej mi na ZS kje se dobi nov LifePo04 12.8V 100Ah za manj kot 100€ s poštnino vred.
Zmenjeno. Cena s vključeno poštnino je 100 € na kWh, kar za 100Ah znese preračunanih 110 €. Kapaciteta akumulatorjev je stestirano taka kot so specifikacije. Za nasvet seveda pričakujem ustrezno finančno kompenzacijo, sem porabil kar nekaj časa da sem odkril in preveril dobavitelja (ja nič ni zastonj).
Ne. Primer: 250m2 hiša z dobro izolacijo (20 cm stiropora) bo imela potrebo po toploti 10.000 kWh na leto (kar je ekvivalent 1000 litrov kurilnega olja), povsem neizolirana ista hiša pa okrog 40.000 kWh na leto (4000 k kurilca letno).
To lahko potrdim iz lastnih izkušenj: iz cca. 4500 litrov olja smo z menjavo oken, fasade, vgradnjo prezračevanja in še nekaj drugimi optimizacijami prišli na slabih 1000 litrov. Hiša ima okoli 250m2.
Preberi DarwiN.
Mi smo v hišo, ki je porabila 4000 litrov olja, tako so rekli prejšni lastniki, dali TČ za 7 jurjev, in poraba čez zimo je tudi okoli jurja, normalno ogreta na 23-24 stopinj. Kolk je stala fasada, okna, prezračevanje in ostale "malenkosti"? Če bi dali gor še elektrarno za 13 jurjev, bi bilo za 20 jurjev vse rešeno, tudi tistega jurja na leto ne bi bilo več, pa tudi ostale porabe elektrike ne. Minus cca 5 jurjev subvencije. Zdaj pa računaj kaj se bolj splača...
Če bi hišo dobro izoliral ne bi imel 1400 € porabe, ampak okrog 4x manj, to je 350 € letno. To je dobrega jurja na leto prihranka. Material za delat fasado je relativno poceni (daleč največji strošek je delo), recimo za ene 4000 € materiala, kar pomeni da pride vračilna doba 4 leta če delaš sam. Če pa daš delat komu drugemu pa je vračilna doba res okrog 20 let, vendar življenjsko doba fasade je precej več kot to, torej še vedno se splača. Vendar to je danes, ob današnjih cenah energentov. Treba pa se je zavedati da se energentni stalno dražijo in če računamo da bodo povprečno energenti 2x dražji kot so danes, potem to razpolovi prejšnjo izračunano vračilno dobo na 2 leti če delaš sam in 10 let če daš delati fasado firmi.
kow ::
Energenti se stalno ne drazijo, ne govori neumnosti. V resnici se stalno cenijo, ce vzames, ne vem, 20 letno povprecje itd.
savana ::
Energenti se stalno ne drazijo, ne govori neumnosti. V resnici se stalno cenijo, ce vzames, ne vem, 20 letno povprecje itd.
Tole mi je zelo čudna trditev, razloži kaj misliš s tem? Kurilno olje pred 30 leti je bilo ranga preračunanih 0,2 EUR na liter (okrog 50 tolarjev), danes je 5x dražje (pred 20 leti pa 110 tolarjev, kar je preračunajih 0,45 EUR na liter kar je še vedno 2x ceneje kot danes). Za ostale energente velja podobno.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: savana ()
kow ::
https://www.calculatedriskblog.com/2021...
Okej, evropa je malo bolj zahojena kot ZDA glede energentov, ampak v grobem gremo proti 0. Tehnologija vedno zmaga na dolgi rok.
Ali, ce pogledamo prakticno... saj si opazil, da so avti vse vecji?
Okej, evropa je malo bolj zahojena kot ZDA glede energentov, ampak v grobem gremo proti 0. Tehnologija vedno zmaga na dolgi rok.
Ali, ce pogledamo prakticno... saj si opazil, da so avti vse vecji?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
savana ::
Mimogrede: Naslov članka je "Cene "kurilca" letijo v višave", cena pa 110 tolarjev, kar je 0,45 EUR za liter. Za to ceno bi ljudje danes ubijali.
https://www.dnevnik.si/91931
https://www.dnevnik.si/91931
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: savana ()
kow ::
Se enkrat. Gledati moras relativno na place. Slovenci se v resnici nikoli niso peljali tako poceni kot danes. Drugace ne bi imeli vsako leto vec prevozenih kilometrov.
Avti so tudi bolj varcni, celo toliko bolj varcni, da to kompenziramo z vecjimi/tezjimi avtomobili.
Avti so tudi bolj varcni, celo toliko bolj varcni, da to kompenziramo z vecjimi/tezjimi avtomobili.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
savana ::
Ne mi z nekimi "fantazijskimi" grafi. Ti lepo preprosto povej kako se danes "Janez" ogreva ceneje kot se je pred 30 leti..ter link do cen prosim (plina, drv, kurilca, elektrike, whatever).
Za več prevoženih kilometrov so bi rekel da drugi vzroki, pa pustimo to. Govorimo o ogrevanju.
Slovenci se v resnici nikoli niso peljali tako poceni kot danes. Drugace ne bi imeli vsako leto vec prevozenih kilometrov.
Avti so tudi bolj varcni, celo toliko bolj varcni, da to kompenziramo z vecjimi/tezjimi avtomobili.
Za več prevoženih kilometrov so bi rekel da drugi vzroki, pa pustimo to. Govorimo o ogrevanju.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: savana ()
kow ::
Ti si postavil trditev, ti predlozi podatke. Zaenkrat jih nisi. Zanemaril si druge relevantne podatke, kot npr place. Jaz sem samo povedal, da ti (vsaj na besedo) ne verjamem.
Govorimo seveda o "povprecnemu" Janezu. Ne takemu, ki ustreza tebi. Anekdoticno ti pa lahko tudi jaz povem, da imamo sedaj bistveno boljso izolacijo kot pred 30 leti in se ogrevamo ceneje.
Govorimo seveda o "povprecnemu" Janezu. Ne takemu, ki ustreza tebi. Anekdoticno ti pa lahko tudi jaz povem, da imamo sedaj bistveno boljso izolacijo kot pred 30 leti in se ogrevamo ceneje.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Utk ::
Nekaj ne štima v teh tvojih podatkih, poraba za TČ zrak-voda ki nadomesti 4000 litrov olja je okrog 1400 do 1500 € letno, ne pa "jurja". Razen če misliš toplotno črpalko vodo-voda, potem je pa možno okrog jurja porabe letno, vendar taka pa skupaj z vrtino nikoli ni samo 7 jurjev..
Energijsko gledano morda imaš prav, zanemarjaš pa boljšo regulacijo TČ od navadne peči na olje, nižje temperature po ceveh, ki imajo potem manj izgube, večji bojler za toplo vodo na nižji temperaturi itd. Zdej ali je bilo 3700 litrov ali porabi TČ 900 ali 1200 je pa odvisno tudi od zime.
Če bi hišo dobro izoliral ne bi imel 1400 € porabe, ampak okrog 4x manj, to je 350 € letno. To je dobrega jurja na leto prihranka. Material za delat fasado je relativno poceni (daleč največji strošek je delo), recimo za ene 4000 € materiala, kar pomeni da pride vračilna doba 4 leta če delaš sam. Če pa daš delat komu drugemu pa je vračilna doba res okrog 20 let, vendar življenjsko doba fasade je precej več kot to, torej še vedno se splača. Vendar to je danes, ob današnjih cenah energentov. Treba pa se je zavedati da se energentni stalno dražijo in če računamo da bodo povprečno energenti 2x dražji kot so danes, potem to razpolovi prejšnjo izračunano vračilno dobo na 2 leti če delaš sam in 10 let če daš delati fasado firmi.
Bi te rad videl kako bi ti samograditelj sam postavil fasado na 3 štuke visoki hiši s 30 metri balkonov in z materialom za 4 jurje. Sem in smo marsikaj sami naredili, ampak fasade, če hočeš naredit prav, za 4 jurje ne narediš. Kje so še vse podrobnosti okoli balkonov, nove police, da niti ne začnemo o oknih. Da bi prišparal jurja pa itak ni pogojev, če tolk zdaj porabi. Z zračno streho in nekaj volne na podstrešju. To te ne stane nič, če narediš ko je čas za to.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
savana ::
Ti si postavil trditev, ti predlozi podatke. Zaenkrat jih nisi. Zanemaril si druge relevantne podatke, kot npr place. Jaz sem samo povedal, da ti (vsaj na besedo) ne verjamem.
Govorimo seveda o "povprecnemu" Janezu. Ne takemu, ki ustreza tebi. Anekdoticno ti pa lahko tudi jaz povem, da imamo sedaj bistveno boljso izolacijo kot pred 30 leti in se ogrevamo ceneje.
Sem ti dostavil podatke. Kurilno olje je šlo gor za 222 % v 20 letih, ter okrog 450% v 30 letih. Za plin imaš tukaj, od 1995 do 2017 je več kot 3 kratno povečanje..za ostale energente velja podobno.
Evo cene za energente od statističnega urada, cene energetnov se močno povišujejo:
http://kazalci.arso.gov.si/sl/content/c...
Govorimo seveda o "povprecnemu" Janezu. Ne takemu, ki ustreza tebi. Anekdoticno ti pa lahko tudi jaz povem, da imamo sedaj bistveno boljso izolacijo kot pred 30 leti in se ogrevamo ceneje.
Seveda govorimo o povprečnem Janezu. Ogrevate se ceneje zaradi boljše izolacije, kar je tudi moj point, ne pa zaradi cenejših energentov.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: savana ()
savana ::
Bi te rad videl kako bi ti samograditelj sam postavil fasado na 3 štuke visoki hiši s 30 metri balkonov in z materialom za 4 jurje. Sem in smo marsikaj sami naredili, ampak fasade, če hočeš naredit prav, za 4 jurje ne narediš. Kje so še vse podrobnosti okoli balkonov, nove police, da niti ne začnemo o oknih. Da bi prišparal jurja pa itak ni pogojev, če tolk zdaj porabi. Z zračno streho in nekaj volne na podstrešju. To te ne stane nič, če narediš ko je čas za to.
Narediš narediš, poglej cene materialov, stiropor in ostali material je skoraj zastonj v primerjavi z cenami fasad na ključ..Prišparaš jurja če ste prej porabili 4000 litrov kurilca. Oziroma da se ne boš vsajal, tudi če je prihrankek "samo 750 EUR" še vedno investicijo v fasado povrneš v cca 5 letih če delaš sam in to pri današnjih cenah energentov. Če pa upoštevaš še draženje energentov pa še precej prej. Vidim pa tvoj point da se v tvojem primeru fasada precej pozno izplača če jo daš delat firmi na ključ, vendar to velja samo če se energenti za ogrevanje ne bodo dražili..
Energenti se močno dražijo; Statistični urad Republike Slovenije:
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: savana ()
savana ::
Lej ti to, lej ti to.. še leta 1995 je bilo kurilno olje 0,2 EUR na liter, danes je 500 % dražje, dizel je bil 0,4 EUR na liter, danes je 1,4 EUR na liter, pa še ni 27 let od takrat...
Skratka point vsega tega je, energenti se dražijo, splača se vam postaviti sončno elekrarno in toplotno črpalko (tudi če se energenti ne bi podražili se še vedno zelo splača).
Skratka point vsega tega je, energenti se dražijo, splača se vam postaviti sončno elekrarno in toplotno črpalko (tudi če se energenti ne bi podražili se še vedno zelo splača).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: savana ()
PrimoZ_ ::
Savana.. Na primer: Hitachi 8kw TČ in 11kw TČ.. Prvo bo vzel nekdo z dobro izolirano hišo, drugo pa lastnik slabo izolirane hiše.
Ne. Nekdo z dobro izolirano hišo bo rabil 6kW TČ, nekdo z neizolirano hišo pa ranga 25 kW (pa še ta bi znala imeti težave pri nizkih zunanjih temperaturah).
Razliko v elektriki pa lahk kot rečeno skoraj zanemariš, ker pač vzameš mal močnejšo SE, ki pa spet niso nič kaj dražje.
In se požvižgaš na toplotne izgube, a ne?
Ne. Primer: 250m2 hiša z dobro izolacijo (20 cm stiropora) bo imela potrebo po toploti 10.000 kWh na leto (kar je ekvivalent 1000 litrov kurilnega olja), povsem neizolirana ista hiša pa okrog 40.000 kWh na leto (4000 k kurilca letno). Pri dobro izolirani hiši bo letni strošek za elektriko toplotne črpalke 400 EUR, pri slabo izolirani hiši pa 1600 EUR. Letne razlike 1200EUR. 36.000 EUR razlike v 30 letih.
Po drugi strani pa lahk daš 10k za izolacijo in 10k za nova troslojna okna, pa si investiral 20k, da bi privarčeval 1-2k pri nakupu TČ+SE. :)
1. Ni samo 1-2k razlike pri nakupu TČ. 2. Popolnoma ignoriraš razliko v ceni energenta za vsakoletno ogrevanje.
Pojma nimaš.
November 2021, na gorejnskem. 160m ogrevanih na 23c, 80m klet minimalno ogrevana toliko da je ~14c. Poraba 1300kwh elektrike za vse. Ogrevanje, toplo vodo, kuhanje, pranje, hladilnik, zmrzovalna omara, tv, računalniki,...
Poraba jun, jul, avg -> 370kwh/mesec
PrimoZ_ ::
8,4kwp SE blizu mene na podobni strehi nanese 10Mwh letne proizvodnje, kar bo več kot pokrilo mojo letno porabo elektrike. Po odbiti subvenciji prideš med 8 in 9k€.
Fasada po drugi strani je 15k€ in gor. Pač velike hiše iz 70ih.
Pa jo bom naredil ampak predvsem zaradi izgleda in zato, da če ti izpade ogrevanje da nisi prehitro na mrzlem. Da bi bila pa neka računica je pa ni.
Fasada po drugi strani je 15k€ in gor. Pač velike hiše iz 70ih.
Pa jo bom naredil ampak predvsem zaradi izgleda in zato, da če ti izpade ogrevanje da nisi prehitro na mrzlem. Da bi bila pa neka računica je pa ni.
savana ::
Savana.. Na primer: Hitachi 8kw TČ in 11kw TČ.. Prvo bo vzel nekdo z dobro izolirano hišo, drugo pa lastnik slabo izolirane hiše.
Ne. Nekdo z dobro izolirano hišo bo rabil 6kW TČ, nekdo z neizolirano hišo pa ranga 25 kW (pa še ta bi znala imeti težave pri nizkih zunanjih temperaturah).
Razliko v elektriki pa lahk kot rečeno skoraj zanemariš, ker pač vzameš mal močnejšo SE, ki pa spet niso nič kaj dražje.
In se požvižgaš na toplotne izgube, a ne?
Ne. Primer: 250m2 hiša z dobro izolacijo (20 cm stiropora) bo imela potrebo po toploti 10.000 kWh na leto (kar je ekvivalent 1000 litrov kurilnega olja), povsem neizolirana ista hiša pa okrog 40.000 kWh na leto (4000 k kurilca letno). Pri dobro izolirani hiši bo letni strošek za elektriko toplotne črpalke 400 EUR, pri slabo izolirani hiši pa 1600 EUR. Letne razlike 1200EUR. 36.000 EUR razlike v 30 letih.
Po drugi strani pa lahk daš 10k za izolacijo in 10k za nova troslojna okna, pa si investiral 20k, da bi privarčeval 1-2k pri nakupu TČ+SE. :)
1. Ni samo 1-2k razlike pri nakupu TČ. 2. Popolnoma ignoriraš razliko v ceni energenta za vsakoletno ogrevanje.
Pojma nimaš.
November 2021, na gorejnskem. 160m ogrevanih na 23c, 80m klet minimalno ogrevana toliko da je ~14c. Poraba 1300kwh elektrike za vse. Ogrevanje, toplo vodo, kuhanje, pranje, hladilnik, zmrzovalna omara, tv, računalniki,...
Poraba jun, jul, avg -> 370kwh/mesec
Imam. Kako to kar praviš kakorkoli nasprotuje temu kar sem povedal?
savana ::
8,4kwp SE blizu mene na podobni strehi nanese 10Mwh letne proizvodnje, kar bo več kot pokrilo mojo letno porabo elektrike. Po odbiti subvenciji prideš med 8 in 9kEUR.
Fasada po drugi strani je 15kEUR in gor. Pač velike hiše iz 70ih.
Pa jo bom naredil ampak predvsem zaradi izgleda in zato, da če ti izpade ogrevanje da nisi prehitro na mrzlem. Da bi bila pa neka računica je pa ni.
Ta tvoja hiša mora biti že sedaj izolirana z nečim (siporeks morda?), ker drugače ni šanse da so tvoje letne potrebe po toploti samo 16.000 kWh. 16.000 kWh je ekvivalent 1600 litrov kurilnega olja. Tvoja hiša potemtakem spada z porabo 100 kWh/m2a v energijski razred D, hiše iz 70 let pa ponavadi spadajo v energijski razded F ali D (ponavadi poraba 160 kWh/m2a in več) :
Fasada po drugi strani je 15kEUR in gor. Pač velike hiše iz 70ih.
Sam material za tako hišo nekje ranga 3kEUR če delaš sam. Če se pa izolacija splača je pa odvisno od primera do primera. Vsekakor pa obstajajo primeri kjer se ob komplicirani in dragi izvedbi fasade, hkrati pa TČ+SE fasada ne izplača (ali pa se izplača zelo pozno), kar je kot sam praviš v tvojem primeru.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: savana ()
PrimoZ_ ::
Okna so nova troslojna in na zadnji plati je 20cm volne. Zidana je pa s klasičnim modularcem in za izolacijo je 3cm termoputza, če temu lahk rečeš izolacija.
Grejem pa z klima TČ.
Dejstvo je da pri obnovah se fasada daleč najman izplača.
Grejem pa z klima TČ.
Dejstvo je da pri obnovah se fasada daleč najman izplača.
Utk ::
Ti bi naredil sam fasado, toplotno črpalko, elektrarno, baterije, ni da ni. Kolk od tega si naredil že sam in kolk časa je trajalo?
A 3 nadstropni oder boš tudi sam naredil, iz kolov iz gozda?
A 3 nadstropni oder boš tudi sam naredil, iz kolov iz gozda?
savana ::
Okna so nova troslojna in na zadnji plati je 20cm volne. Zidana je pa s klasičnim modularcem in za izolacijo je 3cm termoputza, če temu lahk rečeš izolacija.
Grejem pa z klima TČ.
Dejstvo je da pri obnovah se fasada daleč najman izplača.
Kot vidiš imaš nekaj izolirano že sedaj, pa še troslojna okna. Če ne bi imel nič bi se ti izolacija mnogo bolj splačala. Jaz sem prej primerjal popolnoma neizolirano hišo in izdelavo fasade. Prav tako je odvisno od vrste energenta za ogrevanje, če je kurilno olje potem se ti zadeva povrne zelo hitro, če pa toplotna črpalka in sončna elekrarna potem pa ni tako hitro.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: savana ()
hruske ::
Okna so nova troslojna in na zadnji plati je 20cm volne. Zidana je pa s klasičnim modularcem in za izolacijo je 3cm termoputza, če temu lahk rečeš izolacija.
Grejem pa z klima TČ.
Dejstvo je da pri obnovah se fasada daleč najman izplača.
Ok, to je precej bolje izolirano kot "brez izolacije". Mi imamo doma na 700m nadmorske bajto brez izolacije iz leta 45, pojma nimam iz česa, ampak pokuri se 15 kubikov drv na sezono za 100m2. To je tisto čemur stroka reče "neizolirana bajta". Energetski razred F, jaz temu po domače rečem "energetska totalka".
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator
savana ::
Točno tako kot pravi hruske. Tvoja bajta PrimoZ porabi 100 kWh na kvadratni meter na leto, bajta hrušketa ki je res popolnoma neizolirana pa 300 kWh na kvadratni meter na leto, kar je 3x več (en meter drv ima približno 2000 kWh, oziroma je ekvivalent 200 litrov kurilca). Jasno je da večja kot je poraba, bolj se izolacija splača.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: savana ()
PrimoZ_ ::
20cm volne na plati, je "zastonj". Low hanging fruit.
Okna tud niso tak strošek, dobrih 8k za PVC komplet vse.
Fasada je pa konkreten znesek in po teh že izvedenih in cenejših ukrepih, doprinese relativno manj.
Kdaj se mi bo povrnila investicija če bom novembra namesto 900,porabil 450kwh za tč?
Decembra in januarja pa verjetno da bo ta poraba še kakih 30 do 50% več. Pa vseeno...
Okna tud niso tak strošek, dobrih 8k za PVC komplet vse.
Fasada je pa konkreten znesek in po teh že izvedenih in cenejših ukrepih, doprinese relativno manj.
Kdaj se mi bo povrnila investicija če bom novembra namesto 900,porabil 450kwh za tč?
Decembra in januarja pa verjetno da bo ta poraba še kakih 30 do 50% več. Pa vseeno...
savana ::
Ker imaš najcenejšo vrsto ogrevanja (tč+SE) precej kasneje kot če bi imel najdražjo vrsto ogrevanja (kurilno olje, ali pa utekočinjen naftni plin). Svojo porabo bi lahko z dobro izolacijo znižal za 10x (iz razreda D na razred A1). Zdaj imaš porabe 100 kWh na kvadratni meter na leto, lahko bi imel samo 10 kWh na kvadratni meter na leto. 900 si porabil za tč? Z izboljšano izolacijo bi lahko porabil samo 90 kWh za november. Kdaj bi se to povrnilo pa je odvisno od cene fasade in cen energentov v prihodnosti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: savana ()
Utk ::
Dej ne fantaziraj. Največ izgub je čez okna in strop. To se reši relativno poceni. Če izoliraš še stene, ne moreš znižat porabe za 10x. Tega niti v reklamah nihče ne trdi.
savana ::
Lahko znižaš za 10x. Ne fantaziram. Poglej tabelo iz razreda D kjer je PrimoZ sedaj z svojimi 100kWh/m2a na 10kWh/m2a pri razredu A1:
https://www.varcevanje-energije.si/pasi...
https://www.varcevanje-energije.si/pasi...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: savana ()
Utk ::
Ta tabelca ne pomeni, da lahko vzameš poljubno hišo iz 70ih in jo konvertiraš v skoraj nič energijsko. Še manj v samogradnji s proračunom 4k.
savana ::
Ta tabelca pomeni kako učinkovite hiše se da narediti. Dobro razred A1 bi res bilo težko doseči pri adaptaciji, vendar razred B1 pa zlahka (iz zdajšnjih 100 kWh/m2a na 20 kWh/m2a, torej za 5x realno). Kolikšen je to prihranek pri letnem računu za ogrevanje pa je odvisno od vrste energenta.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: savana ()
hruske ::
Do 4x ti še verjamem, ampak bi bilo kar dosti dela in €€€.
Ko gledam ima vsaka izmed stanovanjskih stavb, ki jih imamo danes zgrajene, vsaj enega izmed "energetskih zajebov":
- balkoni brez termobloka,
- zunanje stopnišče, ki je ulito skupaj z ploščo (=hladilna rebra),
- terasa, ki je del iste plošče kot notranji prostori,
- "izolacija" zgolj do talne plošče stanovanja (ne pa tudi kleti),
- slaba hidro in termo izolacija spodnje etaže napram zemlji,
...
To so vse stvari, ki se ti jih splača ne-zajebat, če delaš novo hišo, ker če moraš še enkrat delat odkop na stari hiši, je to precej dražje.
Ko gledam ima vsaka izmed stanovanjskih stavb, ki jih imamo danes zgrajene, vsaj enega izmed "energetskih zajebov":
- balkoni brez termobloka,
- zunanje stopnišče, ki je ulito skupaj z ploščo (=hladilna rebra),
- terasa, ki je del iste plošče kot notranji prostori,
- "izolacija" zgolj do talne plošče stanovanja (ne pa tudi kleti),
- slaba hidro in termo izolacija spodnje etaže napram zemlji,
...
To so vse stvari, ki se ti jih splača ne-zajebat, če delaš novo hišo, ker če moraš še enkrat delat odkop na stari hiši, je to precej dražje.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator