» »

Firefox vrača 64-bitno verzijo za Windows

Firefox vrača 64-bitno verzijo za Windows

TheNextWeb - Po ukinitvi razvoja 64-bitne verzije brskalnika Firefox za platformo Windows prejšnji mesec je bila Mozilla deležna precej grdih besed, zato so se odločili odločitev popraviti. Vodja inženirjev pri Mozilli Benjamin Smedberg je povedal, da so prejeli "pomemben negativni povratni odziv", zato so se po analizi odločili, da prvotni načrt spremenijo. Uradnega 64-bitnega Firefoxa za Windows še vedno ne bo, se pa vračajo prekonočne verzije (nightly builds), se glasi kompromis.

Neposredni razlog za odločitev je 4 GB-meja pri porabi pomnilnika, ki zavezuje 32-bitno verzijo in na katero uporabniki pogosto naletijo. Mozilla sicer nima sredstev, da bi podpirala polnokrvno 64-bitno različico, a izdaja prekonočnih verzij "ne predstavlja opaznega bremena", zato bodo to počeli.

Načrt je sedaj takle. Vse uporabnike 64-bitnih prekonočnih verzij bodo migrirali na 32-bitne, pri čemer bodo 64-bitne še vedno izdajali. Kdor jih bo želel in potreboval, jih bo moral ročno prenesti po dnevu migracije. Na veliko bodo napisali, da 64-bitna verzija ni podprta, in onemogočili avtomatično javljanje hroščev (crash reporter) iz te verzije. Pomembna odločitev je, da bo ta verzija padla na raven 3 (tier-3). Po Mozilli klasifikaciji je opis ravni 3 "platforme, ki vsak trenutek bodisi delujejo bodisi ne delujejo in imajo malo ali nič testiranja".

Priporočena verzija Firefoxa za 32- in 64-bitne Windows tako ostaja 32-bitna. Se še spomnite časov 16-bitnih procesorjev, ko so pisci programske opreme pritiskali na Intel, naj končno izdajo 32-bitni procesor? Sedaj je situacija obrnjena.

27 komentarjev

Sergio ::

IMHO idiotsko; prekinejo naj z razvojem 32-bitne verzije, pa je.
Tako grem jaz, tako gre vsak, kdor čuti cilj v daljavi:
če usoda ustavi mu korak,
on se ji zoperstavi.

RejZoR ::

Ma dej to 64bit verzijo pacajo tolk canta, da je res čist vseeno če jo skinejo. Opera ima 64bit verzijo že tolk cajta, da sem pozabil od kdaj točno. Waterfox in Palemoon takisto. Tle pa tolk filozofirajo kot da nanovo izumljajo računalništvo.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

k4vz0024 ::

Naj naredijo FF odporen na napake vtičnikov. Ne pa da se se sesuva zaradi njih.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: k4vz0024 ()

amigo_no1 ::

Misliš plugine ? Saj oni tečejo v svojem procesu (plugin-container)...

k4vz0024 ::

Da. Pa se še vedno dogaja, da se sesuva? Npr. Flash player. Pa če obiščem temo na Slo-tech o ocenjevanju fotografij, se sesuje. Pol pa na Chrome, da lahko pogledam omenjeno temo.

Verzija je najnovejša.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: k4vz0024 ()

amigo_no1 ::

Tole misliš ?
Ocenjevanje fotografij ter nasveti

FF v17 portable se ne sesuje, je pa res da nabije na prvi strani VM na 1.1 GB.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: amigo_no1 ()

k4vz0024 ::

Ja. Uporabljam 18 beta portable.

In plug-in Memory Fox. Pa zgleda, da ne zna ravnati v primeru pomakanja pomnilnika.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: k4vz0024 ()

RejZoR ::

Ne vem kako se vam lahko skoz sesipa, men ni crashal že mesece če ne celo leta.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

k4vz0024 ::

Najbrž je odvisno od plug-in in št. odprtih zavihkov.

opeter ::

Jaz imam le nekaj pluginov, pa se tudi meni zelo-zelo redko obesi. Pa še v tem primeru se zgodi večinoma na straneh s Flash vsebino.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

carota ::

Je že komu naresel memory usage Firefoxa do 4 GB?

Pebkac ::

opeter je izjavil:

Jaz imam le nekaj pluginov, pa se tudi meni zelo-zelo redko obesi. Pa še v tem primeru se zgodi večinoma na straneh s Flash vsebino.

Enako pri meni. V 99% primerov ko gre kaj narobe, killam flash player proces, in glej ga zlomka, Firefox tekoče deluje naprej.

MrStein ::

Se še spomnite časov 16-bitnih procesorjev, ko so pisci programske opreme pritiskali na Intel, naj končno izdajo 32-bitni procesor? Sedaj je situacija obrnjena.

Zato, ker je 16 bitna arhitektura bila šit, z 32 bitno pa ni nič narobe.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Jst ::

Meni je pa enkrat Opera pobezljala, ko mi je umrla ena palčka 2GB RAMa v starem q66 računalniku. Čeprav sem imel recimo samo 5 tabov, se je vsako uro, tudi če nisem nič brskal, malo povečala poraba rama (private WS), dokler ni Windows začel z opozorili, da naj zaprem programe.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

mtosev ::

fino. sn happy
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro
moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

Bistri007 ::

MrStein je izjavil:

Se še spomnite časov 16-bitnih procesorjev, ko so pisci programske opreme pritiskali na Intel, naj končno izdajo 32-bitni procesor? Sedaj je situacija obrnjena.

Zato, ker je 16 bitna arhitektura bila šit, z 32 bitno pa ni nič narobe.

64KB --> 2GB je velika razlika
2GB --> 8096GB ni tako velika razlika
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...

Invictus ::

MrStein je izjavil:

Se še spomnite časov 16-bitnih procesorjev, ko so pisci programske opreme pritiskali na Intel, naj končno izdajo 32-bitni procesor? Sedaj je situacija obrnjena.

Zato, ker je 16 bitna arhitektura bila šit, z 32 bitno pa ni nič narobe.

Zakaj je že bila 16-bitna arhitektura shit?

Je kar dolgo časa obstaja, pa obstaja tudi še danes. Ni vse 32 in 64 bitno ... Tudi na Intel platformi.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Invictus ()

Bistri007 ::

Invictus je izjavil:

Zakaj je že bila 16-bitna arhitektura shit?

- če vzameš 8086, si bil omejen na 64KB segmente v največ 1MB RAM.
- če vzameš 80286, si bil omejen na 64KB segmente v največ 16MB RAM v protected mode.
- če vzameš 80386, si bil omejen na 64KB segmente za 16-bitne programe v največ 4 GB RAM v protected mode. Torej največ 8191 segmentev velikosti 64 KB, torej 512 MB naslovljivega pomnilnika - Local Descriptor Table @ Wikipedia

Pač šit je, ker nisi mogel narediti:
int myarray[40000];
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...

BaToCarx ::

Bistri007 je izjavil:


Pač šit je, ker nisi mogel narediti:
int myarray[40000];


Kaj to naredi in zakaj je dobro?

Bistri007 ::

BaToCarx je izjavil:

Kaj to naredi in zakaj je dobro?

Hint: sizeof >:D
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...

BaToCarx ::

Torej če sem te razumel, ti si za "store all in ram" zato 40k array?

MrStein ::

Poanta je: Najbolj preproste programe si moral "upogibat" (tvikat, po domače) na omejitve hardvera, čeprav si programiral v kao visokonivojskem programskem jeziku. V strojnem pa je itak bil čisti pekel. Da ne omenjamo "sekundarnih" posledic.

Just be happy, da tega niste doživeli in se veselite življenja. ;)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Bistri007 ::

BaToCarx je izjavil:

Torej če sem te razumel, ti si za "store all in ram" zato 40k array?

Če je "int" 16-biten, potem porabiš 80.000 bajtov.
Če je "int" 32-biten, potem porabiš 160.000 bajtov.

V vsakem primeru pa je to >64KB.

V 16-bitnem načinu imaš 4 segmentne registre:
CS - code segment
SS - stack segment
DS - data segment
ES - extra segment

Razen ES, so ostali trije bolj kot ne fiksni znotraj 16-bitnega programa (če se ne greš trikov).
Zdaj, če imaš ti polje 40.000 integerjev, kako jih boš naslavljal?
mov ax,es:[bx]
- to ti pokrije samo max 64KB

Če ne, moraš pa preklapljati ES, odvisno, v katerem segmentu je tvoj element polja. Mah, zadevo se da narediti, samo je tečno in zoprno.

Ontopic:
16 bit --> 32 bit je ogromen kvalitativni preskok, saj so cifre nekaj sto tisoč čisto vsakdanje.
32 bit --> 64 bit olajša podobne ES trike za programje, ki potrebuje več kot 2GB RAM - ampak to so kakšni SQL serverji in video editorji.

Saj 32-bitni SQL Server s PAE lahko izkoristi do 64 GB RAM. Ampak za to je potrebno uporabiti grde trike. Mislim, da bi Firefoxu bolj koristilo, da da vsak tab v svoj proces, kot da poveča skupno količino pomnilnika za vse tabe v 64-bitni naslovni prostor.
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...

MrStein ::

S tem, da je prevesti zadevo z drugim kompajlerjem daleč bolj preprosto, kot redizajnirati vso kodo do temeljev... ;)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

BaToCarx ::

Bistri007 je izjavil:


Zdaj, če imaš ti polje 40.000 integerjev, kako jih boš naslavljal?
mov ax,es:[bx]
- to ti pokrije samo max 64KB


mov ax,[es:bx]
Si mislil mogoče tako?

Saj je vse prov in lepo da je manj omejitev, ampak še vedno so in bodo. Najbolj me moti recimo da imamo vse te visoko nivojske metode, ampak še vedno ni dovolj "abstraktno" da bi moja babica programirala z besedami kaj hoče naredit, govorno. Ogromno je kode ki je public, ogromno je matematike ki je nepatentabilna, torej kje je problem. Zaenkrat se v 20tih letih programiranje ni bistveno spremenilo, se strinjaš? Zakaj ne obstaja "DASCODER" pa lepo delaš z sistemom pa mu govoriš "Glej kaj bom zdaj naredil", "Ponovi, izlušči, kopiraj,...", "Naredi novo okno, dodaj, blabla, dej dx, dej opengl, dej ..., spizdi kodo iz te igre ki sem ti jo prej pokazal,.." Vse to se dela zdej ročno pa večinoma v glavi, ENAKO.

ontopic
Misliš tako kot dela chrome/iron ko spawna dosti processov? Ja bi blo fajn.

Bistri007 ::

BaToCarx je izjavil:

Bistri007 je izjavil:


Zdaj, če imaš ti polje 40.000 integerjev, kako jih boš naslavljal?
mov ax,es:[bx]
- to ti pokrije samo max 64KB


mov ax,[es:bx]
Si mislil mogoče tako?

???
Pojdi na https://defuse.ca/online-x86-assembler.... , skopiraj moj ukaz, klikni "x86 assemble" in dobiš strojno kodo
26 67 66 8b 07

Pri čemer je "26" ES prefiks. V bistvu sta tudi 66 in 67 prefiksa, prava strojna koda za zgornji 16-bitni ukaz v 16-bitnem načinu je
8b 07


Drugače vrednost v oglatem oklepaju [] pomeni naslov, lahko pa se da pred oglati oklepaj segmentni prefiks:
mov ax,ds:[bx] === default, isto kot mov ax,[bx]
mov ax,cs:[bx]
mov ax,ss:[bx]
mov ax,es:[bx]

V 32-bitnem načinu imaš še fs in gs.

BaToCarx je izjavil:

ontopic
Misliš tako kot dela chrome/iron ko spawna dosti processov? Ja bi blo fajn.

Ja, sicer pa bi bilo potrebno kodo res bolj prilagoditi, da deluje v sandboxu, ne samo dodati compiler switch, naj cilja na x64 target.
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...

techfreak :) ::

BaToCarx je izjavil:

Saj je vse prov in lepo da je manj omejitev, ampak še vedno so in bodo. Najbolj me moti recimo da imamo vse te visoko nivojske metode, ampak še vedno ni dovolj "abstraktno" da bi moja babica programirala z besedami kaj hoče naredit, govorno. Ogromno je kode ki je public, ogromno je matematike ki je nepatentabilna, torej kje je problem. Zaenkrat se v 20tih letih programiranje ni bistveno spremenilo, se strinjaš? Zakaj ne obstaja "DASCODER" pa lepo delaš z sistemom pa mu govoriš "Glej kaj bom zdaj naredil", "Ponovi, izlušči, kopiraj,...", "Naredi novo okno, dodaj, blabla, dej dx, dej opengl, dej ..., spizdi kodo iz te igre ki sem ti jo prej pokazal,.." Vse to se dela zdej ročno pa večinoma v glavi, ENAKO.

Sej že obstajajo orodja za tiste brez znanja o programiranju, ki to omogočajo da postavljaš gradnike, trenutno se spomnim na nek Googlov projekt za Android aplikacije ter Lego Mindstorms za robotiko. Kaj bolj naprednega je pa očitno še vseeno pretežko brez programiranja kode in združevanja različnih "paketov".


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

V Firefoxu 43 končno 64-bitna verzija enakopravna z 32-bitno

Oddelek: Novice / Brskalniki
329799 (7106) knesz
»

Mozilla ukinja 64-bitno različico Firefoxa za Windows (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Brskalniki
5215920 (13180) Glugy
»

win x64 ali x86? (strani: 1 2 )

Oddelek: Operacijski sistemi
649150 (7779) Razerzone

Več podobnih tem