Forum » Elektrotehnika in elektronika » Veitchev Diagram
Veitchev Diagram
kriko07 ::
Lep pozdrav
A bi mi kdo pomagal razložiti da diagram?
oziroma 4.nalogo
ker neznam napisati enic v tabelo...
A bi mi kdo pomagal razložiti da diagram?
oziroma 4.nalogo
ker neznam napisati enic v tabelo...
- zavaroval slike: VolkD ()
Blinder ::
srednja šola?
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
bluefish ::
Narišeš Veitchev diagram za štiri spremenljivke in nato v polja vnašaš enice tam, kjer se spremenljivke prekrivajo.
Recimo, pri ABC(negirano)D(negirano) zapolniš polje, ki je skupno A in B.
Recimo, pri ABC(negirano)D(negirano) zapolniš polje, ki je skupno A in B.
bluefish ::
Poenostavljeno gledano se gre le za nek Vennov diagram.
OK, najprej začni vaditi z dvema spremenljivkama (prvi primer).
Pri funkciji Y = A bi enico vnesel (lahko za namen učenja tudi počrniš s svinčnikom ali narišeš križec,...) v polji, ki sta direktno pod A. V primeru Y = B pa bi zapolnil polji desno od B.
Y = AB oz. A in B torej zahteva polje, ki je skupno obema spremenljivkama. To pa je lahko le prvo.
Od tu naprej je princip enak tudi pri večih spremenljivkah.
OK, najprej začni vaditi z dvema spremenljivkama (prvi primer).
Pri funkciji Y = A bi enico vnesel (lahko za namen učenja tudi počrniš s svinčnikom ali narišeš križec,...) v polji, ki sta direktno pod A. V primeru Y = B pa bi zapolnil polji desno od B.
Y = AB oz. A in B torej zahteva polje, ki je skupno obema spremenljivkama. To pa je lahko le prvo.
Od tu naprej je princip enak tudi pri večih spremenljivkah.
Zgodovina sprememb…
- zavaroval slike: bluefish ()
kriko07 ::
Hvala Bluefish
http://www.ro.feri.uni-mb.si/predmeti/d...
jaz sm pa par minut prej po tem se naučil...
Hvala ti
http://www.ro.feri.uni-mb.si/predmeti/d...
jaz sm pa par minut prej po tem se naučil...
Hvala ti
bluefish ::
Ja, nekateri se sicer tudi direktno piflajo pozicije teh vrednosti, vendar ni ravno najboljši način.
Bo pa veselje pri Karnaughovem diagramu.
Bo pa veselje pri Karnaughovem diagramu.
kriko07 ::
Bi mi lahko pomagal še pri tem številskem sistemu
In sicer pri deljenju
23:8
2:8 7 >>>>>Tukaj nevem zakaj je 7?
0 2
Bi lahko kdo prosim razložil..?
In sicer pri deljenju
23:8
2:8 7 >>>>>Tukaj nevem zakaj je 7?
0 2
Bi lahko kdo prosim razložil..?
Zgodovina sprememb…
- zavaroval slike: VolkD ()
lebdim ::
Ti moraš pretvoriti 82,125(10) v dvojiško in šestnajstiško.
Gre za realno število, zato bomo pretvorili celi del 82(10) in decimalni del 0,125(10) posebej.
82 : 2 = 41, ost. 0
41 : 2 = 20, ost. 1
20 : 2 = 10, ost. 0
10 : 2 = 5, ost. 0
5 : 2 = 2, ost. 1
2 : 2 = 1, ost. 0
1 : 2 = 0, ost. 1
82(10) = 1010010(2)
Decimalni del pa množimo z 2:
0,125 * 2 = 0,25
0,25 * 2 = 0,5
0,5 * 2 = 1,0
0 * 2 = 0
Ugotovimo, da smo prišli do 1-ke v treh korakih, torej je približek:
82,125(10) = 1010010,001(2)
V šestnajstiški sestav pa pretvarjaš tako, da deliš število s 16.
82 : 16 = 5, ost. 2
5 : 16 = 0, ost. 5
82(10) = 52(16)
Isto realni del:
0,125 * 16 = 2, 00
0 * 16 = 0
...
Zapis 82,125(10) je ekvivalenten 52,2(16). Torej: 82,125(10) = 52,2(16).
Kako bi se pa preverili, če smo izračunali prav?
Enostavno, izračunamo desetiško vrednost, zapisano v dvojiškem oz. šestnajstiškem načinu:
1010010,001(2) = 26 + 24 + 21 + 2-3 = 82,125(10) in
52,2(16) = 5*161 + 2 * 160 + 2 * 16-1 = 82,125(10), kar smo ugotovili.
Gre za realno število, zato bomo pretvorili celi del 82(10) in decimalni del 0,125(10) posebej.
82 : 2 = 41, ost. 0
41 : 2 = 20, ost. 1
20 : 2 = 10, ost. 0
10 : 2 = 5, ost. 0
5 : 2 = 2, ost. 1
2 : 2 = 1, ost. 0
1 : 2 = 0, ost. 1
82(10) = 1010010(2)
Decimalni del pa množimo z 2:
0,125 * 2 = 0,25
0,25 * 2 = 0,5
0,5 * 2 = 1,0
0 * 2 = 0
Ugotovimo, da smo prišli do 1-ke v treh korakih, torej je približek:
82,125(10) = 1010010,001(2)
V šestnajstiški sestav pa pretvarjaš tako, da deliš število s 16.
82 : 16 = 5, ost. 2
5 : 16 = 0, ost. 5
82(10) = 52(16)
Isto realni del:
0,125 * 16 = 2, 00
0 * 16 = 0
...
Zapis 82,125(10) je ekvivalenten 52,2(16). Torej: 82,125(10) = 52,2(16).
Kako bi se pa preverili, če smo izračunali prav?
Enostavno, izračunamo desetiško vrednost, zapisano v dvojiškem oz. šestnajstiškem načinu:
1010010,001(2) = 26 + 24 + 21 + 2-3 = 82,125(10) in
52,2(16) = 5*161 + 2 * 160 + 2 * 16-1 = 82,125(10), kar smo ugotovili.
lebdim ::
2. naloga: Isto, samo obrnjen postopek.
56,25(8) = x(10).
Izračunaš samo zapis v osmiškem sestavu za desetiškega, torej:
x(10) = 5*81 + 6*80 + 2*8-1 + 5*8-2 = 46,328125(10) in to je iskano število.
Sedaj bi pa morali število 46,328125(10) pretvoriti nazaj v osmiškega po istem principu kot zgoraj.
46 : 8 = 5, ost. 6
5 : 8 = 0, ost. 5
46(10) = 56(8)
in še:
0,328125 * 8 = 2,625
0,625 * 8 = 5, 00
torej 46,328125(10) = 56, 25(8) in s tem smo dokazali, da se nismo zmotili.
56,25(8) = x(10).
Izračunaš samo zapis v osmiškem sestavu za desetiškega, torej:
x(10) = 5*81 + 6*80 + 2*8-1 + 5*8-2 = 46,328125(10) in to je iskano število.
Sedaj bi pa morali število 46,328125(10) pretvoriti nazaj v osmiškega po istem principu kot zgoraj.
46 : 8 = 5, ost. 6
5 : 8 = 0, ost. 5
46(10) = 56(8)
in še:
0,328125 * 8 = 2,625
0,625 * 8 = 5, 00
torej 46,328125(10) = 56, 25(8) in s tem smo dokazali, da se nismo zmotili.
lebdim ::
3. naloga: pravilnostna tabela za IN:
kar pomeni, da je IN true samo takrat, kadar sta resnični obe izjavi (A in B), v ostalih primerih pa je IN napačen.
NOR; vrednosti 1,0,0,0 ...
if (A && B) return(true); else return(false);
kar pomeni, da je IN true samo takrat, kadar sta resnični obe izjavi (A in B), v ostalih primerih pa je IN napačen.
NOR; vrednosti 1,0,0,0 ...
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Pretvarjanje številskih sestavov (sistemov)Oddelek: Šola | 6717 (5811) | lebdim |
» | Matematika: Deljivost naravnih in celih števil.Oddelek: Šola | 3231 (3033) | lebdim |
» | ASCII ???Oddelek: Programska oprema | 1884 (1750) | Pimoz |
» | Številski sistemi in pretvarjanjeOddelek: Šola | 6987 (6646) | Pegaz |
» | ASCII in binarni sys HELP!Oddelek: Programiranje | 2795 (2714) | rejnmen |