Forum » Na cesti » Vpliv družbenih arhetipov na percepcijo tveganja v prometu
Vpliv družbenih arhetipov na percepcijo tveganja v prometu
kamuee ::
Matr ste se vsi razpisal. Hja stanje na naših cestah je res porazno. Dnevno delam cca 150km in opažam da je ne cesti 60% voznikov ki, prvič: ne poznajo cpp-ja tko ko bi morali, ko se peljejo ne gledajo znakov, kot ste navedli, prehodi za pešce - katastrofa, noben ne ustavi, po dvojnem krožnem se skor nobe ne zna uvrščat v promet in iz njega- primer 3 izvoz on se pele skos po zunanjem namesto po notranjem ter da bi postopno prestopil na zunanji pas, vsi se nekam guzijo, pa vozit ne zna noben. Drugič: pešci predvsem mulci osnovnošolci bi jih starši moral namlatit kr ne znajo hodit čez prehod za pešce nakar so krivi tudi starši-potrebno še njih poduči o prečkanju čez zebro.
Sem imel primer, mulc hodi po pločniku s sodelavcem se pelema domov iz šihta, pelema se čež mesto, pelema se manj ko 50 km/h, cca 30-40km/h, nakar gre mulci mim zebre, se ne vstavlja hodi konstantno s hitro hojo in kr naenkret prečka cest in je mankalo 5cm da mu nisma povozila nog. To se je zgodilo v trenutku ko sma bila tik pred zebro. Mulc ni se niti ustavil pred zebro da bi se jasno vidlo da hoče prečkat ampak se kr zaleti vprek čez gost promet pogledal ni niti malo levo desno ali bilo kaj. Na srečo se je pravočasno ustavil. Magar sma se zlo počas pelala, če bi stopu 5cm naprej bi ga povozila.
In še nauk otroci so brezbrižni in nepodučeni kot njihovi starši. Žalostno ampak resnično.
Zmer ustavim pešcu na zebri ali bilo kje drugje pa se folk obnoša kot da je sam na svetu.
POl pa čuješ po tv ko voznik povozi otroka pol se pa vprašaš zakaj, starši pa jokajo, namesto da bi sebe in svoje otroke mal v roke vzel glede dandanašnjega prometa in varnosti v njem.
Sem imel primer, mulc hodi po pločniku s sodelavcem se pelema domov iz šihta, pelema se čež mesto, pelema se manj ko 50 km/h, cca 30-40km/h, nakar gre mulci mim zebre, se ne vstavlja hodi konstantno s hitro hojo in kr naenkret prečka cest in je mankalo 5cm da mu nisma povozila nog. To se je zgodilo v trenutku ko sma bila tik pred zebro. Mulc ni se niti ustavil pred zebro da bi se jasno vidlo da hoče prečkat ampak se kr zaleti vprek čez gost promet pogledal ni niti malo levo desno ali bilo kaj. Na srečo se je pravočasno ustavil. Magar sma se zlo počas pelala, če bi stopu 5cm naprej bi ga povozila.
In še nauk otroci so brezbrižni in nepodučeni kot njihovi starši. Žalostno ampak resnično.
Zmer ustavim pešcu na zebri ali bilo kje drugje pa se folk obnoša kot da je sam na svetu.
POl pa čuješ po tv ko voznik povozi otroka pol se pa vprašaš zakaj, starši pa jokajo, namesto da bi sebe in svoje otroke mal v roke vzel glede dandanašnjega prometa in varnosti v njem.
AutoCAD MAP 3D DWG Designer (Mechanical, Electrical)
_IKE_ ::
@blurunner: zavidljivo znanje za nepravnika....
Očitno je voznica zadevi pristopila z logičnim razmišljanjem "naredila sem kar sem lahko da se nesreča ne bi pripetila ", zadevi pa glede na tvoje zaključke očitno ni pripomoglo dejstvo da se je branila sama...
Po tvoje naj voznica plača kolesarki ker jo je zbila v momentu ko je le ta NEPRAVILNO prečkala cesto in s tem KRŠILA PRAVILA, ki urejajo obnašanje kolesarjev v prometu?
Po tvoje kolesarka v dotičnem primeru itak ni naredila nič narobe....
No daj, lepo te prosim tele mamimo, sedaj pa pribij na tale moj komentar tisti svoj značilni....TAKO JE
Očitno je voznica zadevi pristopila z logičnim razmišljanjem "naredila sem kar sem lahko da se nesreča ne bi pripetila ", zadevi pa glede na tvoje zaključke očitno ni pripomoglo dejstvo da se je branila sama...
Se je kar težko sprijaznit s tem, da tisti, ki upravlja tono težko motorno vozilo nosi izjemno visoko odgovornost, ane?
Kot že tolikokrat: Deal with it.
Po tvoje naj voznica plača kolesarki ker jo je zbila v momentu ko je le ta NEPRAVILNO prečkala cesto in s tem KRŠILA PRAVILA, ki urejajo obnašanje kolesarjev v prometu?
Po tvoje kolesarka v dotičnem primeru itak ni naredila nič narobe....
No daj, lepo te prosim tele mamimo, sedaj pa pribij na tale moj komentar tisti svoj značilni....TAKO JE
Zgodovina sprememb…
- spremenil: _IKE_ ()
BlueRunner ::
@blurunner: zavidljivo znanje za nepravnika....
Ampak se vedno ga pogosto tudi pobiksam. Zato kar "feel free to poke holes in my arguments, just don't poke holes in me." ;)
Očitno je voznica zadevi pristopila z logičnim razmišljanjem "naredila sem kar sem lahko da se nesreča ne bi pripetila ", zadevi pa glede na tvoje zaključke očitno ni pripomoglo dejstvo da se je branila sama...
Sumim, da se je morda na 1. stopnji branila sama, ne morem pa tega trditi. Tudi slabi (leni) odvetniki niso nic nenavadnega.
Tisto, kar bo verjetno marsikomu, ki tega ne pozna, dvignilo kocine na hrbtu, pa je bilo iz starega Zakona o obligacijskih razmerjih (ZOR, se iz leta 1978) prepisano tudi v nov Obligacijski zakonik (v trenutni verziji OZ-UPB1):
131. člen
(1) Kdor povzroči drugemu škodo, jo je dolžan povrniti, če ne dokaže, da je škoda nastala brez njegove krivde.
(2) Za škodo od stvari ali dejavnosti, iz katerih izvira večja škodna nevarnost za okolico, se odgovarja ne glede na krivdo.
(3) Za škodo ne glede na krivdo se odgovarja tudi v drugih z zakonom določenih primerih.
Poudarek sem dodal sam. Od tukaj pride zakonska podlaga za odlocanje sodnika. Sicer se je zgoraj tudi meni narobe zapisalo (napisati "sokriv" je narobe, kajti odgovornost za skodo v tem primeru ni isto kot krivda za dejanje) ampak to je tisti clen, kjer izrecno pise, da si lahko odgovoren tudi, ce nisi kriv.
Potem pa se zacnes praskati po glavi, ko ugotovis, da jype non-stop nabija o tej toni zelezja zato, ker ta po zakonu steje za "stvar ..., iz katere izvira vecja skodna nevarnost za okolico".
K temu pridruzi obratno dokazno breme, potem pa si v resnem skripcu.
Osebno dvomim, da se bi dalo to dvoje spremeniti, ker to ni nek slovenski unikum, ampak kar standardna ureditev, ki jo lahko zasledis v marsi kateri "bizarni" novici.
Se vedno pa menim, da se lahko odvrne objektivno odgovornost tako, da se v postopku sodiscu pravocasno predlozi dokaze, da si ravnal maksimalno previdno in z vso dolzno skrbnostjo. Ce tega pri obratnem dokaznem bremenu ne storis, se pa potem dejansko res steje, da si odgovoren za skodo, dokler ne dokazes nasprotno.
Mehmed ::
Mehmed, 1. odstavek 45. člena ZPrCP pravi:
(1) Voznik mora hitrost in način vožnje prilagoditi poteku, tehničnim in drugim lastnostim ceste, stanju vozišča, preglednosti, vidljivosti, prometnim in vremenskim razmeram, stanju vozila in tovora ter svojim vozniškim sposobnostim tako, da ves čas vožnje obvladuje vozilo oziroma, da ga lahko ustavi pred oviro, ki jo, glede na okoliščine, lahko pričakuje.
V primeru, da se naredi kolona, pa upoštevaš 4. odstavek tega člena, ki pravi:
(4) Voznik ne sme brez upravičenega razloga voziti tako počasi, da bi oviral druge udeležence v cestnem prometu. Voznik vozila, ki vozi na čelu kolone z nižjo hitrostjo od največje dovoljene hitrosti in od hitrosti prometnega toka vozil na smernem vozišču, za katerim se nabere kolona vozil, se mora, če ga kolona ne more varno prehiteti, na prvem primernem kraju umakniti z vozišča in pustiti kolono vozil mimo.
Ni se ti treba bati, kmalu bo v vseh mestih cona 30.
Ja ok, samo ta 4. odstavek se zacne s tem, da ne smem brez upravicenega razloga voziti tako pocasi. Upravicen razlog za recimo 30 v 50, upostevajoc sodbo, pa imam prakticno povsod. A sem odgovoren za kolono, ce je nastala iz upravicenega razloga?
Se je kar težko sprijaznit s tem, da tisti, ki upravlja tono težko motorno vozilo nosi izjemno visoko odgovornost, ane?
Kot že tolikokrat: Deal with it.
Sej razumemo da ne mores avtomatsko pripisat 100% odgovornost tistemu, ki naredi prekrsek/napako. Potem ne bi niti bremzali pescem pa kolesarjem v zmoti.
Ampak teh 30% se pa zdi pretirano. Kolesarka je naredila kar se da narobe, voznica ni niti vozila prehitro. Ampak vseeno ji pripisejo 30%, ker ni predvidela moznosti, da bo nekdo naredil vse kar se da narobe. Koncept ni tako zgresen kot je stevilka. Izpade kot da si, cim sedes v avto, privzeto dobil cetrt krivde za karkoli se zgodi, pa se sedaj ekstra trudi, da ne bo nic narobe.
_IKE_ ::
Sej razumemo da ne mores avtomatsko pripisat 100% odgovornost tistemu, ki naredi prekrsek/napako. Potem ne bi niti bremzali pescem pa kolesarjem v zmoti.
Ampak teh 30% se pa zdi pretirano. Kolesarka je naredila kar se da narobe, voznica ni niti vozila prehitro. Ampak vseeno ji pripisejo 30%, ker ni predvidela moznosti, da bo nekdo naredil vse kar se da narobe. Koncept ni tako zgresen kot je stevilka. Izpade kot da si, cim sedes v avto, privzeto dobil cetrt krivde za karkoli se zgodi, pa se sedaj ekstra trudi, da ne bo nic narobe.
Ko pa se bo nekaj zgodilo, pa boš ne glede da si upošteval vse predpise in bil previden, nesrečo pa bo recimo povzročilo kršenje predpisov z strani šibkejšega udeleženca ( pešca ali kolesarja) moral še dodatno dokazovat svojo nedolžnost ...
Načeloma naj bi v pravu zadeve veljale da si nedolžen, dokler ti ne dokažejo krivde, tu pa so ubrali ravno nasprotno pot; kriv si sedaj dokaži da si nedolžen...
Resno, kdo piše take zakone ...salonski teoretiki?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: _IKE_ ()
Utk ::
Najprej piše, da ne smeš ovirat drugih brez razloga. Naprej pa piše kaj naredit, če oviraš druge (z razlogom, ki je lahko karkoli, ali pa tudi brez njega) - spizdit s ceste takoj ko lahko.
Za kolono si odgovoren ti, kdo pa drug, nisi pa naredil nič narobe dokler se nisi peljal mimo prvega mesta na katero se bi lahko umaknil, pa se nisi.
Za kolono si odgovoren ti, kdo pa drug, nisi pa naredil nič narobe dokler se nisi peljal mimo prvega mesta na katero se bi lahko umaknil, pa se nisi.
jype ::
Mehmed> Izpade kot da si, cim sedes v avto, privzeto dobil cetrt krivde za karkoli se zgodi, pa se sedaj ekstra trudi, da ne bo nic narobe.
Ja, tako je (in tudi prav je, da je tako).
_IKE_> Načeloma naj bi v pravu zadeve veljale da si nedolžen, dokler ti ne dokažejo krivde, tu pa so ubrali ravno nasprotno pot; kriv si sedaj dokaži da si nedolžen...
Saj si bil nedolžen, dokler nisi tone pleha kotalil po območju, kjer se tare pešcev in kolesarjev. Potem pa pač nisi več, jebiga. Lahko bi šel peš!
Ja, tako je (in tudi prav je, da je tako).
_IKE_> Načeloma naj bi v pravu zadeve veljale da si nedolžen, dokler ti ne dokažejo krivde, tu pa so ubrali ravno nasprotno pot; kriv si sedaj dokaži da si nedolžen...
Saj si bil nedolžen, dokler nisi tone pleha kotalil po območju, kjer se tare pešcev in kolesarjev. Potem pa pač nisi več, jebiga. Lahko bi šel peš!
first_line ::
Ma jype o tebi že tvoj nickname vsa pove.
Ena od definicij pomena jype je: Being so hyped up to lose touch with reality.
Mislim da da bo sedaj vsem lažje razumeti tvoje objave.
Vir:
http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=...
Ena od definicij pomena jype je: Being so hyped up to lose touch with reality.
Mislim da da bo sedaj vsem lažje razumeti tvoje objave.
Vir:
http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=...
Zgodovina sprememb…
- predlagal izbris: LuiIII ()
jype ::
Ti pa ne znaš cirilice.
http://bos.zrc-sazu.si/cgi/a03.exe?name... :
júre -ta m (u?) ekspr. nekoliko omejen, neroden človek: ti si pravi jure ?
http://bos.zrc-sazu.si/cgi/a03.exe?name... :
júre -ta m (u?) ekspr. nekoliko omejen, neroden človek: ti si pravi jure ?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
_IKE_ ::
Ja, tako je (in tudi prav je, da je tako).
aha, po tvoje torej z vstopom v avtom sprejmeš dejstvo da boš za nesrečo avtomatsko delno kriv, tudi če si upošteval vse predpise in sočasno naredil vse da do nesreče ne bi prišlo, nesrečo pa je povzročil šibkejši udeleženec ki je naredil ravno obratno od tebe?
Saj si bil nedolžen, dokler nisi tone pleha kotalil po območju, kjer se tare pešcev in kolesarjev. Potem pa pač nisi več, jebiga. Lahko bi šel peš!
Poglej še enkrat zgornji stavek...in potem govori o nedolžnosti ...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: _IKE_ ()
thramos ::
aha, po tvoje torej z vstopom v avtom sprejmeš dejstvo da boš za nesrečo avtomatsko delno kriv, tudi če si upošteval vse predpise in sočasno naredil vse da do nesreče ne bi prišlo, nesrečo pa je povzročil šibkejši udeleženec ki je naredil ravno obratno od tebe?
Ne po njegovo, tako je. Z vstopom v avto sprejemaš dejstvo, da si kljub upoštevanju vseh predpisov še vedno nevaren okolici.
_IKE_ ::
aha, po tvoje torej z vstopom v avtom sprejmeš dejstvo da boš za nesrečo avtomatsko delno kriv, tudi če si upošteval vse predpise in sočasno naredil vse da do nesreče ne bi prišlo, nesrečo pa je povzročil šibkejši udeleženec ki je naredil ravno obratno od tebe?
Ne po njegovo, tako je. Z vstopom v avto sprejemaš dejstvo, da si kljub upoštevanju vseh predpisov še vedno nevaren okolici.
Eno je sprejemanje dejstva da si nevaren okolici in temu ustrezno ravnanje , drugo pa je avtomatska krivda in z njo povezano še dodatno dokazovanje nedolžnosti, če tudi si z tvoje strani naredil vse kar si lahko, da nesreče ne bi prišlo ...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: _IKE_ ()
thramos ::
Nisi naredil vsega. Vsedel si se v avto.
Če bi naredil več - naprimer se rajši peljal s kolesom, bi se tvoja nevarnost okolici in posledično krivda v primeru nesreče ustrezno zmanjšala.
Če bi naredil več - naprimer se rajši peljal s kolesom, bi se tvoja nevarnost okolici in posledično krivda v primeru nesreče ustrezno zmanjšala.
jype ::
_IKE_> aha, po tvoje torej z vstopom v avtom sprejmeš dejstvo da boš za nesrečo avtomatsko delno kriv
Ne. Nosil boš odgovornost zanjo. Tako kot boš nosil odgovornost za poškodbo s tvojim strelnim orožjem, ne glede na to ali boš streljal ti, ali pa kdo drug.
Šele ko boš dokazal, da si storil vse, kar je bilo v tvoji moči, da bi nesrečo preprečil, se boš te odgovornosti rešil. Med vožnjo z avtomobilom po mestu to pomeni, da praktično nimaš možnosti, da ne bi delil odgovornosti s šibkejšimi udeleženci, ki ves čas kršijo predpise (in moraš zato tudi pričakovati, da jih bodo, ter hitrost in svojo pozornost prilagoditi temu v bistveno večji meri, kot na avtocesti).
Ne. Nosil boš odgovornost zanjo. Tako kot boš nosil odgovornost za poškodbo s tvojim strelnim orožjem, ne glede na to ali boš streljal ti, ali pa kdo drug.
Šele ko boš dokazal, da si storil vse, kar je bilo v tvoji moči, da bi nesrečo preprečil, se boš te odgovornosti rešil. Med vožnjo z avtomobilom po mestu to pomeni, da praktično nimaš možnosti, da ne bi delil odgovornosti s šibkejšimi udeleženci, ki ves čas kršijo predpise (in moraš zato tudi pričakovati, da jih bodo, ter hitrost in svojo pozornost prilagoditi temu v bistveno večji meri, kot na avtocesti).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
first_line ::
_IKE_> aha, po tvoje torej z vstopom v avtom sprejmeš dejstvo da boš za nesrečo avtomatsko delno kriv
Ne. Nosil boš odgovornost zanjo. Tako kot boš nosil odgovornost za poškodbo s tvojim strelnim orožjem, ne glede na to ali boš streljal ti, ali pa kdo drug.
Šele ko boš dokazal, da si storil vse, kar je bilo v tvoji moči, da bi nesrečo preprečil, se boš te odgovornosti rešil. Med vožnjo z avtomobilom po mestu to pomeni, da praktično nimaš možnosti, da ne bi delil odgovornosti s šibkejšimi udeleženci, ki ves čas kršijo predpise (in moraš zato tudi pričakovati, da jih bodo, ter hitrost in svojo pozornost prilagoditi temu v bistveno večji meri, kot na avtocesti).
Meni ni treba nič pričakovati. Če te povozi avto ker nisi sposoben niti prečkati ceste gre pač za za naravno selekcijo.
Sploh pa tako nesposoben kot si ti, namesto da bi se vsak dan zahvalil voznikom da še živiš, nimaš kaj jokati.
_IKE_ ::
_IKE_> aha, po tvoje torej z vstopom v avtom sprejmeš dejstvo da boš za nesrečo avtomatsko delno kriv
Ne. Nosil boš odgovornost zanjo. Tako kot boš nosil odgovornost za poškodbo s tvojim strelnim orožjem, ne glede na to ali boš streljal ti, ali pa kdo drug.
Šele ko boš dokazal, da si storil vse, kar je bilo v tvoji moči, da bi nesrečo preprečil, se boš te odgovornosti rešil. Med vožnjo z avtomobilom po mestu to pomeni, da praktično nimaš možnosti, da ne bi delil odgovornosti s šibkejšimi udeleženci, ki ves čas kršijo predpise (in moraš zato tudi pričakovati, da jih bodo, ter hitrost in svojo pozornost prilagoditi temu v bistveno večji meri, kot na avtocesti).
Aha torej določena skupina udeležencev v prometu lahko krši predpise in ko pride zaradi tega do nesreče bo voznik avtomatsko deloma kriv, ker ni preprečil nesreče...
Primer iz podanega linka
Kolesrka je želela prečakat mesto na kraju kjer to ni dovoljeno, voznica je pripeljala celo manj kot je omejitev in jo podrla. Rezultat kriva 70 kolesar /30 voznica. Ok res da ne vemo vseh dejstev zakaj se je sodišče odločilo tako a tistih 30 je zaradi česa?... Zato ker je vozila avto ?
Če bi pripeljala z 55 ni dvoma se krivda deli, sta obe kršili pravila
V primeru da bi kolesarko podrla na označenem prehodu je kristalno jasno kdo je kriv...
Čeprav .....
fiktivni primer: voznica bi imela zelo luč, kolesarka pa bi čez rdečo poskušala prečkat cesto zaradi česar jo voznica podre ...Ali bo spet veljalo da je voznica 30% kriva za to nesrečo?
Da bo jasno, sem prvi v vrsti pri zaščiti šibkejših v prometu in tudi striktnem kaznovanju tistih ki zaradi svojega nepravilnega ravnanja ( kršenja predpisov ) poškodujejo nekoga, bog ne daj celo ubijejo, ne glede ali so to naredili z skirojem ali šleperjem.
Samo kar vnaprej pripisat krivdo nekomu, je pa NO GO ....
Zgodovina sprememb…
- spremenil: _IKE_ ()
joze67 ::
(Kot vedno) mešate jabolka in hrušle. Eno je krivda (morda celo kazenska), kjer velja načelo nedolžnosti. Drugo je odškodninska odgovornost. Citirani člen OZ lepo reče, ponavljam:
Naj še navržem, da "vožnja po pravilih" nikakor ne izključuje krivde. In tudi v drugo smer, kršenje pravil še ne implicira krivde pri nesreči.
Za škodo od stvari ali dejavnosti, iz katerih izvira večja škodna nevarnost za okolico, se odgovarja ne glede na krivdo.
Naj še navržem, da "vožnja po pravilih" nikakor ne izključuje krivde. In tudi v drugo smer, kršenje pravil še ne implicira krivde pri nesreči.
jype ::
_IKE_> Aha torej določena skupina udeležencev v prometu lahko krši predpise in ko pride zaradi tega do nesreče bo voznik avtomatsko deloma kriv, ker ni preprečil nesreče...
Ne kriv. Odgovoren.
_IKE_> fiktivni primer: voznica bi imela zelo luč, kolesarka pa bi čez rdečo poskušala prečkat cesto zaradi česar jo voznica podre ...Ali bo spet veljalo da je voznica 30% kriva za to nesrečo?
Ne. Še vedno bo nosila 30% odgovornosti. Ker v urbanem okolju upravlja z nevarno stvarjo, vedno nosi odgovornost za to, da pazi na druge, ne glede na to kaj drugi počnejo.
Ne kriv. Odgovoren.
_IKE_> fiktivni primer: voznica bi imela zelo luč, kolesarka pa bi čez rdečo poskušala prečkat cesto zaradi česar jo voznica podre ...Ali bo spet veljalo da je voznica 30% kriva za to nesrečo?
Ne. Še vedno bo nosila 30% odgovornosti. Ker v urbanem okolju upravlja z nevarno stvarjo, vedno nosi odgovornost za to, da pazi na druge, ne glede na to kaj drugi počnejo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
_IKE_ ::
_
_IKE_> fiktivni primer: voznica bi imela zelo luč, kolesarka pa bi čez rdečo poskušala prečkat cesto zaradi česar jo voznica podre ...Ali bo spet veljalo da je voznica 30% kriva za to nesrečo?
Ne. Še vedno bo nosila 30% odgovornosti. Ker v urbanem okolju upravlja z nevarno stvarjo, vedno nosi odgovornost za to, da pazi na druge, ne glede na to kaj drugi počnejo.
Super, torej bom sedaj ko se mi prižge zelena luč, moral prvo pogledat pešce in kolesarje na pločniku, in se prepričat da nobeden nima namena skočiti na cesto v momentu ko bom speljeval ( huuh tu smo sedaj že o oceni in predvidevanju,ki pa zna biti velika siva cona ).
Ker če bo kateri od njih kljub temu da mu rdeča luč prepoveduje prehod, skočil na cesto, jaz pa ga povozim, 30% škode povzročene meni škode, moj strošek?
Samo zato ker nisem predvidel njegovega skoka na cesto ...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: _IKE_ ()
jype ::
_IKE_> Super, torej bom sedaj ko se mi prižge zelena luč, moral prvo pogledat pešce in kolesarje na pločniku in speljati z 5 km/h na uro, ker če bo kateri od njih kljub temu da mu rdeča luč prepoveduje prehod, skočil na cesto, jaz pa ga povozim, 30% škode povzročene meni škode, moj strošek?
Ja. A zdaj tega ne delaš? Kar zaletiš se med otroke in upokojence, ker če maš zeleno, pol maš pa itak pravico zgazit vse, kar se pred tabo pojavi?
Jazs jazs nazarenski!
Ja. A zdaj tega ne delaš? Kar zaletiš se med otroke in upokojence, ker če maš zeleno, pol maš pa itak pravico zgazit vse, kar se pred tabo pojavi?
Jazs jazs nazarenski!
para! ::
Super, torej bom sedaj ko se mi prižge zelena luč, moral prvo pogledat pešce in kolesarje na pločniku in speljati z 5 km/h na uro, ker če bo kateri od njih kljub temu da mu rdeča luč prepoveduje prehod, skočil na cesto, jaz pa ga povozim, 30% škode povzročene meni škode, moj strošek?
Ne gre se za stroške, gre se za življenja. Padel si v jypetov objem trolanja in zdaj ne ločiš več med pravo realnostjo in med tisto, ki ti jo predstavlja jype. V resnici si že tako ali tako navajen, da ne voziš čez zeleno, če te pri tem ovira pečec. Tega ne bi storil, tudi če bi ti svojci mrtvega pešca morali poravnati vso škodo. Stvar je samo v tem, da tega ne opaziš, ker pešci v resnici upoštevajo svetlobne signale, saj če jih ne bi najbolj škodujejo sebi.
Jype je pač uspel naslikat situacijo, v kateri se pešci skrivajo v grmovjih in tekmujejo v tem kdo skoči ravno pravi čas pod avto tako, da ga ta še uspe ubit. Na srečo se to ne dogaja.
Vseeno imaš pa na sodišču možnost dokazat, da glede na zahteve, ki jih ima država za podelitev vozniškega dovoljenja, nimaš in ne potrebuješ sposobnosti, s katerimi bi lahko pravočasno zaznal jypeta, ki med pešci drvi 45km/h in nato ne upošteva zanj rdečega semaforja. Za takega kolesarja je že štanga, kamor je obešen semafor, smrtna nevarnost.
Death before dishonor!
dzinks63 ::
Po vsem tem tukaj napisanem se zna Maček še izvleči, ker nasproti vozeči niso storili vsega, da bi preprečili nesrečo in so se direktno zaleteli vanj.
BlueRunner ::
Samo zato ker nisem predvidel njegovega skoka na cesto ...
En nasvet iz ust odvetnika: ce po levi prehitevas vozilo, ki ima vkljucen desni smernik in tako nakazuje, da bo zavilo desno (torej pogojno dovoljeno prehitevanje), ta pa potem zavije levo pred tebe in tako povzroci nesreco...
Na sodiscu je mnogo bolje reci, da "se je nenadoma pojavil pred teboj", kot pa razlagati, da "je nakazoval drugacno spremembo smeri".
Razmislek zakaj bo odskodnina v teh dveh primerih na prvi pogled nelogicno drugacna, pa lahko opravi vsak sam. Primer je soroden "kolesarskemu".
BlueRunner ::
_IKE_ ::
Jazs jazs nazarenski!
Čakaj malo verski izrazi....a nisi Cerkev v drugi temi označil kot pedofilski hram?
Debate s človekom, ki se dela norca iz smrti udeleženca v prometu je v tem momentu konec....
Po vsem tem tukaj napisanem se zna Maček še izvleči, ker nasproti vozeči niso storili vsega, da bi preprečili nesrečo in so se direktno zaleteli vanj.
jp....tako bi tu nekateri definiral njegovo vožnjo ...
Mehmed ::
Ja, tako je (in tudi prav je, da je tako).
Meni pa se marsikomu se ne zdi.
Je razlika med tem, ce nekoga presojas po strozjih kriterijih pa tem, da je ze apriori kriv pa naj dokazuje nedolznost.
Ne moti me vecja odgovornost soferjev, ker brez nje ne gre. Samo verjetno bi se dalo zadevo lepse izpeljati. Da se zavedas vecje odgovornosti, ne da imas vtis, da si ze v startu prikrajsan. Percepcija pa to.
_IKE_ ::
BlueRunner je izjavil:
Super, torej bom sedaj ko se mi prižge zelena luč, moral prvo ...
Ne "sedaj". To verjetno velja ze odkar imas izpit, glede na to, da to ni nek nov zakon ali celo neka nova razsodba.
2x sem popravljal tekst pa je nastalo skrpucalo....
V mislih sem imel, ko vozilo že spelje ( v avto šoli pa te učijo da je treba speljati odločno ) in se v tistem momentu nekdo "odloči skakat"....
V tistem momentu ne morem naredit nič več a tisti člen še vedno pravi da sem delno odgovoren za nesrečo...
BlueRunner ::
Pri voznikih je v igri "objektivna odgovornost", ne krivda. To izrecno pomeni, da odgovornost ni vezana na neposredno krivdo za nek dogodek.
Kar zadevo IMO naredi za tezjo, kot bi bilo nujno potrebno, je obratno dokazno breme, kjer moras dokazovati, da si objektivno storil vse, da bi nevarnost odvrnil in tako ne mores prevzeti niti dela odgovornosti - ne glede na sicersnjo objektivno odgovornost.
Razmisljas lahko v smisu objektivne odgovornosti ministra, da je nek uradnik v njegovem resorju nekaj storil narobe. Zagotovo minister ni neposredno kriv za slabo delo uradnika, ima pa "objektivno odgovornost", ker ima neposreden vpliv na delo tega uradnika.
Ne samo to. Zacne s tem, da si najprej polno odgovoren, potem pa se to zmanjsuje glede na okoliscine. Ce si pazljiv, potem si manj odgovoren za skodo. Ce nesreca ni bila po tvoji krivdi, morda se malo manj. Ce si bil se posebej previden (in si pred energicnim speljevanjem gledal, da nihce ni niti blizu roba ceste, morda se manj, ... itd.
Gor in dol po sivem obmocju, ampak brez kaksnega jamstva, da bos kdaj prisel do 0% ali pa razumevanja zakaj 30% namesto 10% ali 40%.
Kar zadevo IMO naredi za tezjo, kot bi bilo nujno potrebno, je obratno dokazno breme, kjer moras dokazovati, da si objektivno storil vse, da bi nevarnost odvrnil in tako ne mores prevzeti niti dela odgovornosti - ne glede na sicersnjo objektivno odgovornost.
Razmisljas lahko v smisu objektivne odgovornosti ministra, da je nek uradnik v njegovem resorju nekaj storil narobe. Zagotovo minister ni neposredno kriv za slabo delo uradnika, ima pa "objektivno odgovornost", ker ima neposreden vpliv na delo tega uradnika.
V tistem momentu ne morem naredit nič več a tisti člen še vedno pravi da sem delno odgovoren za nesrečo...
Ne samo to. Zacne s tem, da si najprej polno odgovoren, potem pa se to zmanjsuje glede na okoliscine. Ce si pazljiv, potem si manj odgovoren za skodo. Ce nesreca ni bila po tvoji krivdi, morda se malo manj. Ce si bil se posebej previden (in si pred energicnim speljevanjem gledal, da nihce ni niti blizu roba ceste, morda se manj, ... itd.
Gor in dol po sivem obmocju, ampak brez kaksnega jamstva, da bos kdaj prisel do 0% ali pa razumevanja zakaj 30% namesto 10% ali 40%.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlueRunner ()
Mehmed ::
No to. Namesto da ti privzamejo objektivno odgovornost bi lahko startali iz nule, kot bi bilo za pricakovati.
Recimo soferka je na 0, sodisce naniza njene napake in pride do 30.
Namesto da zacne pri 100 pa odsteva tuje napake. Pa nalozi njej dokazovanje, da je vozila nadpovprecno.
Na koncu se ustavis pri isti stevilki. Samo v prvem primeru se naucis nekaj iz tega, v drugem si pa pod vtisom kako neumno/neposteno je to. In je tisti nauk po nepotrebnem v drugem planu.
Recimo soferka je na 0, sodisce naniza njene napake in pride do 30.
Namesto da zacne pri 100 pa odsteva tuje napake. Pa nalozi njej dokazovanje, da je vozila nadpovprecno.
Na koncu se ustavis pri isti stevilki. Samo v prvem primeru se naucis nekaj iz tega, v drugem si pa pod vtisom kako neumno/neposteno je to. In je tisti nauk po nepotrebnem v drugem planu.
BlueRunner ::
Razlaga je, da je pri vozilu v prvem planu to, da si kot voznik vedno objektivno odgovoren za posledice, ki jih bo okolici posebno nevaren predmet povzrocil.
Kot je zapisalo sodisce (poudarek je moj): "Konkurenca objektivne in subjektivne odgovornosti le izjemoma pripelje do popolne oprostitve objektivno odgovornega, pri čemer se pogoj nepričakovanosti škodnega dogodka presoja po najstrožjem merilu - merilu skrajne skrbnosti, kjer se vprašamo, ali je bilo oškodovančevo ravnanje v danih okoliščinah pričakovano za posebej skrbnega voznika. Če bi prevladalo ohlapnejše ali subjektivno gledišče, bi bila zaveza objektivno odgovorne osebe olajšana preko razumnih meja, zaradi česar bi bil neposredno prizadet smisel objektivne odgovornosti."
Je hudic, kajti vozilo je v zivljenju voznika tipicno predmet, ki je nujen za tisto, kar (voznik) razume kot "normalno zivljenje". Hkrati pa je to nevaren predmet (okolici povzroci hudo skodo, telesne poskodbe in smrt) kar terja ne samo previdnost, ampak skrajno previdnost in objektivno odgovornost.
Seveda se lahko razmislja o spremembi taksne zakonodaje, vendar kot sem ze napisal: to ni nek slovenski unikum, temvec kar obicajna ureditev odgovornosti lastnika ali voznika. Tezko bo najti argumente (neposredne ali primerjalne), da se bi to res lahko spremenilo.
Kot je zapisalo sodisce (poudarek je moj): "Konkurenca objektivne in subjektivne odgovornosti le izjemoma pripelje do popolne oprostitve objektivno odgovornega, pri čemer se pogoj nepričakovanosti škodnega dogodka presoja po najstrožjem merilu - merilu skrajne skrbnosti, kjer se vprašamo, ali je bilo oškodovančevo ravnanje v danih okoliščinah pričakovano za posebej skrbnega voznika. Če bi prevladalo ohlapnejše ali subjektivno gledišče, bi bila zaveza objektivno odgovorne osebe olajšana preko razumnih meja, zaradi česar bi bil neposredno prizadet smisel objektivne odgovornosti."
Je hudic, kajti vozilo je v zivljenju voznika tipicno predmet, ki je nujen za tisto, kar (voznik) razume kot "normalno zivljenje". Hkrati pa je to nevaren predmet (okolici povzroci hudo skodo, telesne poskodbe in smrt) kar terja ne samo previdnost, ampak skrajno previdnost in objektivno odgovornost.
Seveda se lahko razmislja o spremembi taksne zakonodaje, vendar kot sem ze napisal: to ni nek slovenski unikum, temvec kar obicajna ureditev odgovornosti lastnika ali voznika. Tezko bo najti argumente (neposredne ali primerjalne), da se bi to res lahko spremenilo.
Mehmed ::
Sej razumem po eni strani. Vozi ekstra skrbno. Lahko vozis tako, ker se spodobi. Ali pac vozi tako, ker si v nasprotnem primeru privzeto najebal.
Po drugi strani pa tudi razumem folk, ki pobegne po nesreci. Ce ti je jasno, da si le izjemoma lahko nedolzen, te nekako ne stimulirajo k probavanju srece z dokazovanjem.
Mozno da je samo ta primer tako obupen. Kako je sploh s tem, vozila je med 30 in 50? A ne vzame sodisce v dvomu bolj ugodne moznosti, se pravi 30?
Po drugi strani pa tudi razumem folk, ki pobegne po nesreci. Ce ti je jasno, da si le izjemoma lahko nedolzen, te nekako ne stimulirajo k probavanju srece z dokazovanjem.
Mozno da je samo ta primer tako obupen. Kako je sploh s tem, vozila je med 30 in 50? A ne vzame sodisce v dvomu bolj ugodne moznosti, se pravi 30?
BlueRunner ::
Sej razumem po eni strani. Vozi ekstra skrbno. Lahko vozis tako, ker se spodobi. Ali pac vozi tako, ker si v nasprotnem primeru privzeto najebal.
Ali pa to, kar jype namiguje: ce je mozno, se uporabi odreces in uporabis druge nacine transporta, oziroma se transportu tudi izognes, ca ta morda ni potreben.
To so pa potem sirse, sistemske resitve, ki morajo biti izpeljane, da bo o taksni spremembi navad zacel razmisljati vsaj opazen, ce ne pomemben delez prebivalcev.
Ampak res. Dokler vidis v mestih vozila parkirana na plocnikih in prehodih za pesce, 15m stran od policijske postaje, dokler velja, da javni potniski promet obratuje 18 ur dnevno ali pa morda samo 2x dnevno ob delavnikih, dokler se mora (normalen) kolesar bati za svojo kozo ze pri slalomiranju med pesci, ki ne upostevajo oznacenih kolesarskih stez in stebricki, ki jih meni nerazumljiva pamet postavlja na sredino taistih stez, ... To in se cel kup dodatnih stvari (obcasno delo od doma, morda?) ki dejansko pretehtajo to, da se v prometu igras z nevarnim predmetom, kar ima lahko resne odskodninske posledice in tem, da pri tako razpuscenem in obcasno neuporabnem javnem prometu ter skoraj kriminalno zanic urejanju prostora tvegas svojo kozo kot sibkejsi udelezenec.
jype ::
Mehmed> Mozno da je samo ta primer tako obupen. Kako je sploh s tem, vozila je med 30 in 50? A ne vzame sodisce v dvomu bolj ugodne moznosti, se pravi 30?
Saj njena hitrost nima nobene zveze z njeno objektivno odgovornostjo. Ker je vozila dovolj počasi, ni kriva za nesrečo - to pa odgovornosti ne spreminja.
Mehmed> Po drugi strani pa tudi razumem folk, ki pobegne po nesreci. Ce ti je jasno, da si le izjemoma lahko nedolzen, te nekako ne stimulirajo k probavanju srece z dokazovanjem.
Hkrati pa pobeg s kraja nesreče pomeni kaznivo dejanje in zelo visoko kazen. Lahko poskusiš tvegat, a večino pobeglih se še vedno najde in mnoge od njih tudi doleti zaporna kazen.
Saj njena hitrost nima nobene zveze z njeno objektivno odgovornostjo. Ker je vozila dovolj počasi, ni kriva za nesrečo - to pa odgovornosti ne spreminja.
Mehmed> Po drugi strani pa tudi razumem folk, ki pobegne po nesreci. Ce ti je jasno, da si le izjemoma lahko nedolzen, te nekako ne stimulirajo k probavanju srece z dokazovanjem.
Hkrati pa pobeg s kraja nesreče pomeni kaznivo dejanje in zelo visoko kazen. Lahko poskusiš tvegat, a večino pobeglih se še vedno najde in mnoge od njih tudi doleti zaporna kazen.
Mehmed ::
Saj njena hitrost nima nobene zveze z njeno objektivno odgovornostjo. Ker je vozila dovolj počasi, ni kriva za nesrečo - to pa odgovornosti ne spreminja.
Kako nima? Sej tudi objektivna odgovornost v teoriji lahko pride na nulo.
Tukaj bi tezko naredila se kaj vec za varnost od zmanjsanja hitrosti, ce ni ravno v batmobilu z vgrajenim radarjem, ki ga je pozabila vzgat.
In ce je ta hitrost ze sedaj 30 bi jo morala spustiti na 20. To je pa ze malo absurdno.
Ce je pogostost izletov sem pa tja po cesti tako velika in pricakovana, naj gre del odgovornosti na tistega, ki je to oznacil za cono 50.
Ce ni tako vsakdanja, naj se pa ne steje v toliksni meri kot se.
jype ::
Mehmed> Kako nima? Sej tudi objektivna odgovornost v teoriji lahko pride na nulo.
Ja! Če ne voziš avtomobila, nisi odgovoren za reči, ki se zaradi avtomobila zgodijo! Ne le, da nisi kriv, sploh do nesreče ne pride!
Ja! Če ne voziš avtomobila, nisi odgovoren za reči, ki se zaradi avtomobila zgodijo! Ne le, da nisi kriv, sploh do nesreče ne pride!
para! ::
Tukaj bi tezko naredila se kaj vec za varnost od zmanjsanja hitrosti, ce ni ravno v batmobilu z vgrajenim radarjem, ki ga je pozabila vzgat.
Lahko bi uporabila kaj manj nevarnega kot osebni avto recimo. Samo tega ne moreš pričakovati, če vsa ostala sredstva zahtevajo ali mnogo več časa ali pa mnogo več napora. Vožnja avtov po centrih mest ni mora samo za pešce, ampak za vse udeležence. Tud tisti, ki se neznansko radi vozijo z avtomobilom, se ne radi vozijo po centrih. Iz tega se da enostavno zasnovat rešitev za centre mest.
Ampak rešitve za mesta bojo očitno električni kavni mlinčki, namesto česa bolj resnega.
lp
Death before dishonor!
_IKE_ ::
Tukaj bi tezko naredila se kaj vec za varnost od zmanjsanja hitrosti, ce ni ravno v batmobilu z vgrajenim radarjem, ki ga je pozabila vzgat.
Lahko bi uporabila kaj manj nevarnega kot osebni avto recimo. Samo tega ne moreš pričakovati, če vsa ostala sredstva zahtevajo ali mnogo več časa ali pa mnogo več napora. Vožnja avtov po centrih mest ni mora samo za pešce, ampak za vse udeležence. Tud tisti, ki se neznansko radi vozijo z avtomobilom, se ne radi vozijo po centrih. Iz tega se da enostavno zasnovat rešitev za centre mest.
Ampak rešitve za mesta bojo očitno električni kavni mlinčki, namesto česa bolj resnega.
lp
Za po mestu najboljša rešitev......nekaj časa sem imel priložnost voziti smarta
Po mestu fenomenalna zadeva, majhen, okreten v vsako lukno ga lahko stlačiš....za vožnjo po magistralkah pa ne preveč prijetna zadeva....
Zgodovina sprememb…
- spremenil: _IKE_ ()
para! ::
Za po mestu najboljša rešitev......nekaj časa sem imel priložnost voziti smarta
Ja no, če se pogovarjamo o varnosti, bojo električni mlinčki le-to povečali zgolj za toliko, kolikor so lažji od povprečja današnjih avtomobilov. Edina razlika. S tem ni rešen problem količine prometa, zaradi česar je stopnja tveganja tam kjer pač je (baje visoka).
Death before dishonor!
_IKE_ ::
Za po mestu najboljša rešitev......nekaj časa sem imel priložnost voziti smarta
Ja no, če se pogovarjamo o varnosti, bojo električni mlinčki le-to povečali zgolj za toliko, kolikor so lažji od povprečja današnjih avtomobilov. Edina razlika. S tem ni rešen problem količine prometa, zaradi česar je stopnja tveganja tam kjer pač je (baje visoka).
Realno je pričakovanje da se bo motorni promet v centrih zmanjšal , da pa bo izginil je pa iluzija. Glede varnosti pa tudi z mlinčkom kot smart lahko narediš kar precej škode, vpliv na varnost bi verjetno bil a nikakor tako občuten.
Mehmed ::
para! ::
Vprasanje je kaj bi lahko naredila v konkretni situaciji.
To kar se gresta ti in jype pa niti ni vec objektivna odgovornost ampak kazen na to, da si drznes avto vozit
Ja to je res, ampak to se nam zdi absurdno in sporno le zato, ker smo tako zelo navajeni na tak način prevoza. Če bi imel na izbiro alternative brez resnih kompromisov, bi to odgovornost raje prevalil na poklicnega šoferja.
lp
Death before dishonor!
Limit-sky ::
Če se gremo tako, da smo vsi vozniki avtomobilov avtomatsko odgovorni za smrti ljudi na cestah, potem se lahko gremo tudi tako, da sem danes 200 ljudi ohranil pri življenju. Tam na eni avtobusni, kjer sem se peljal mimo je stalo okoli 40 ljudi. In jaz, ker sem tako dober, se nisem zapeljal v gručo, ampak sem lepo nadaljeval vožnjo brez vseh posledic. Am I the nicest guy in the universe, or what? Pa tudi koliko ljudi se je peljalo mimo mene v avtomobilih in jaz sem lepo nadaljeval vožnjo. Brez vseh posledic. Le 200 ljudi je živih. Ki bi bili, mimogrede, pod rušo.
My name is mufti. Jype mufti.
And I am extremist.
And I am extremist.
jype ::
Mehmed> To kar se gresta ti in jype pa niti ni vec objektivna odgovornost ampak kazen na to, da si drznes avto vozit.
Huh? Se pravi se tebi zdi, da je obrnjen postopek dokazovanja nedolžnosti in tega da si storil vse, kar si sploh lahko, da se rešiš odgovornosti ko nekdo s tvojo pištolo umori nekoga drugega... Kazen za posedovanje orožja?
Limit-sky> Če se gremo tako, da smo vsi vozniki avtomobilov avtomatsko odgovorni za smrti ljudi na cestah, potem se lahko gremo tudi tako, da sem danes 200 ljudi ohranil pri življenju.
Se gremo tako, ja. Že desetletja in več, širom evrope. Sicer pa čestitam. Kar tako nadaljuj!
Limit-sky> Am I the nicest guy in the universe, or what?
Absolutno. I'd give you a medal if I could!
Limit-sky> Pa tudi koliko ljudi se je peljalo mimo mene v avtomobilih in jaz sem lepo nadaljeval vožnjo. Brez vseh posledic. Le 200 ljudi je živih. Ki bi bili, mimogrede, pod rušo.
Tako je.
Huh? Se pravi se tebi zdi, da je obrnjen postopek dokazovanja nedolžnosti in tega da si storil vse, kar si sploh lahko, da se rešiš odgovornosti ko nekdo s tvojo pištolo umori nekoga drugega... Kazen za posedovanje orožja?
Limit-sky> Če se gremo tako, da smo vsi vozniki avtomobilov avtomatsko odgovorni za smrti ljudi na cestah, potem se lahko gremo tudi tako, da sem danes 200 ljudi ohranil pri življenju.
Se gremo tako, ja. Že desetletja in več, širom evrope. Sicer pa čestitam. Kar tako nadaljuj!
Limit-sky> Am I the nicest guy in the universe, or what?
Absolutno. I'd give you a medal if I could!
Limit-sky> Pa tudi koliko ljudi se je peljalo mimo mene v avtomobilih in jaz sem lepo nadaljeval vožnjo. Brez vseh posledic. Le 200 ljudi je živih. Ki bi bili, mimogrede, pod rušo.
Tako je.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
BlueRunner ::
Realno je pričakovanje da se bo motorni promet v centrih zmanjšal , da pa bo izginil je pa iluzija. Glede varnosti pa tudi z mlinčkom kot smart lahko narediš kar precej škode, vpliv na varnost bi verjetno bil a nikakor tako občuten.
To pricakovanje bo realno samo, ce se bo na tem aktivno delalo. Ne vidim kako se bi stanje samo od sebe izboljsalo. Prepusceno samo sebo se bo kvecjemu prenehalo slabsati, ko bo prislo do popolnega zasicenja, ko bos videl scene tipa Rim ali pa Karaci.
Ampak tudi zmanjsanje prometa bo dejansko zelo pripomoglo k zmanjsanju stevila nesrec in bo tako imelo vec kot samo eno pozitivno posledico.
Če se gremo tako, da smo vsi vozniki avtomobilov avtomatsko odgovorni za smrti ljudi na... Ki bi bili, mimogrede, pod rušo.
Vse to, da upostevas, da je vozilo v gibanju nevarna stvar, je samoumevno. Torej ti vse, kar pocnes ne bo prineslo medalje, ker je to ze tako ali tako implicitno zahtevano in ne rabis poudarjati, da se trudis dosegati zahtevane standarde ravnanja.
Objektivna odgovornost != krivda in ne pomeni, da si neposredno odgovoren za nesreco ali poskodbo. Te pa prisiljuje k skrajno previdnem ravnanju.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlueRunner ()
_IKE_ ::
BlueRunner je izjavil:
To pricakovanje bo realno samo, ce se bo na tem aktivno delalo. Ne vidim kako se bi stanje samo od sebe izboljsalo. Prepusceno samo sebo se bo kvecjemu prenehalo slabšati, ko bo prislo do popolnega zasicenja, ko bos videl scene tipa Rim ali pa Karaci.
Ampak tudi zmanjsanje prometa bo dejansko zelo pripomoglo k zmanjsanju stevila nesrec in bo tako imelo vec kot samo eno pozitivno posledico.
nekatere stvari se že počnejo , so sicer še v povojih a se premika tudi na tem področju. Pri nas malo počasneje kot drugod, vnedar če so to lahko naredili kolumbijici v bogoti, lahko to storimo tudi v prestolnici oz drugod kjer se pojavlja problem.
Je pa seveda res da je bogota vendarle malo specifična , ker tam so dejansko preuredili celotno mesto in so tudi najrevnejši deli pridobili dostop do javnih dobrin kot je kanalizacija vodovod elektrika knjižnice in šole ter seveda mrežo javnega prevoza. Posledice preobrazbe: zmanjšanje prometa motrnih vozil, stopnje kriminala povečanje števila otrok ki obiskujejo šolo....
Če takole pomislim, morda za slo gospodarstvo ne bi bilo slabo, da naredili podobno preobrazbo na lj in še kje drugje, saj gre za precejšne projekte ki bi ustvarili kar nekaj delovnih mest in pomagali lažje prebroditi trenutno krizo....
BlueRunner ::
Tc, tc, tc. Ti bi posnemal New deal kar sredi verjetno najvecje gospodarske krize stoletja ;)
Mehmed ::
Huh? Se pravi se tebi zdi, da je obrnjen postopek dokazovanja nedolžnosti in tega da si storil vse, kar si sploh lahko, da se rešiš odgovornosti ko nekdo s tvojo pištolo umori nekoga drugega... Kazen za posedovanje orožja?
Na vprasanje kaj bi lahko se storil v konkretni situaciji, da zmanjsas moznosti za nesreco/svojo odgovornost je odgovor lahko bi se v celoti izognil situaciji (s tem da ne bi sedel v avto) milo receno neumen. Da bi ti lahko to steli v skodo, bi potem veljalo, da si ze s tem da si voznik storil nekaj narobe.
Po tej logiki svoje napake (sedel sem za volan) ne mores nikakor izniciti ali ublaziti. Cel koncept objektivne odgovornosti (ki dopusca tudi moznost, da nisi kriv) nima kaj poceti tukaj, ker si kriv ze vnaprej.
Ta logika je sploh krasna, ker tudi ce se ti nevidni clovek teleportira pred avto pri 5km na uro bos kriv. Ker je ze to, da si sedel za volan dovolj.
Mislim, ce hoces tako gledati na zadevo tvoja stvar. Samo ne skrivaj se za objektivno odgovornostjo ker to ni to.
Reci bobu bob, davek ali kazen na to, da si drznes voziti z avtom. Bo bolj tocno.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Mehmed ()
kapitan ::
Ni treba, da se nevidni človek teleportira, dovolj je, da se usedeš v avto, za avto se postavi majhen otrok, ki ga enostavno ne vidiš v ogledala, prestaviš v vzvratno prestavo in zapelješ. To se je dejansko zgodilo, kljub temu, da starši niso pravilno skrbeli in pazili na otroka, da očividci niso poskušali ustaviti voznika in da so starši mirno gledali medtem, ko je otrok končal pod avtom. Sodišče je izhajalo iz dejstva, da je avto nevarna stvar in odvetnik je vozniku odsvetoval pritožbo, ker prej kot se reši vsega skupaj, boljše bo.
Avtomobil si predstavljaj kot kos orožja, ker dejansko to tudi je. Pištole in puške ne more imeti vsak, avtomobil pa lahko. Nekomu hočeš vzeti življenje, lahko se usedeš v avto, ga počakaš na cesti in je konec z njim, še lažje ga pokončaš tako kot pa z nožem. Pešec je na cesti najbolj ranljiv, najmanj pa vozniki kakšnih večjih tovornjakov, zato je tudi prav, da večji in težji kot si, večjo odgovornost nosiš.
Avtomobil si predstavljaj kot kos orožja, ker dejansko to tudi je. Pištole in puške ne more imeti vsak, avtomobil pa lahko. Nekomu hočeš vzeti življenje, lahko se usedeš v avto, ga počakaš na cesti in je konec z njim, še lažje ga pokončaš tako kot pa z nožem. Pešec je na cesti najbolj ranljiv, najmanj pa vozniki kakšnih večjih tovornjakov, zato je tudi prav, da večji in težji kot si, večjo odgovornost nosiš.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Krivec (pešec) v prometni nesreči (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 12433 (11001) | Gregor P |
» | Deljena krivda, namesto 100% krivda pešca (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 20670 (17995) | amigo_no1 |