Forum » Na cesti » EGR nejasnosti
EGR nejasnosti
kalko ::
K razmišljanju me je spodbudila tema o Tuning boxih, kjer je PyroBeast napisal, da v primeru okavrjenega ali namenoma blindiranega EGR-ja zaradi pregrevanja (domnevam, da zaradi bolj vročih izpušnih plinov) trpi turbina.
Disclaimer: Nisem avtomehanik ali strojnik, v nadaljevanju le uporabljam ZKP (zdravo kmečko pamet).
Funkcija EGR-ja je, da v izgorevalni prostor vrača del izpušnih plinov, s čimer se zmanjša količina kisika v valju. Če temu sledi še ustrezno manj vbrizganega goriva, je posledica manjša eksplozija in posledično manjša moč motorja. Dobro za porabo, dobro za ekologijo. Zaradi manjše eksplozije je nižja tudi temperatura izpušnih plinov, kar naj bi blagodejno vplivalo na turbino. Hkrati vračanje izpušnih plinov v ponovno izgorevanje zmanjšuje količino NOx, kar je tudi glavni namen EGR-ja, torej ekologija.
Sledi stvar, ki je skregana z mojo zdravo kmečko pametjo.
EGR odpira loputo in spušča izpušne pline v izgorevalni prostor samo pri nizkih obratih. Pri višjih obratih (torej potrebi po večji moči), je pravilno delujoč EGR stalno zaprt. Vprašanje: Kako je lahko problematična temperatura zaradi okvarjenega ali blidiranega EGR-ja pri nižjih obratih (nizki obremenitvi motorja), medtem ko pri višjih obratih, ko je temperatura krepko višja in turbina "dela na polno", tega problema ni? Simply does not compute, razen, če sem spregledal kakšen faktor.
Disclaimer: Nisem avtomehanik ali strojnik, v nadaljevanju le uporabljam ZKP (zdravo kmečko pamet).
Funkcija EGR-ja je, da v izgorevalni prostor vrača del izpušnih plinov, s čimer se zmanjša količina kisika v valju. Če temu sledi še ustrezno manj vbrizganega goriva, je posledica manjša eksplozija in posledično manjša moč motorja. Dobro za porabo, dobro za ekologijo. Zaradi manjše eksplozije je nižja tudi temperatura izpušnih plinov, kar naj bi blagodejno vplivalo na turbino. Hkrati vračanje izpušnih plinov v ponovno izgorevanje zmanjšuje količino NOx, kar je tudi glavni namen EGR-ja, torej ekologija.
Sledi stvar, ki je skregana z mojo zdravo kmečko pametjo.
EGR odpira loputo in spušča izpušne pline v izgorevalni prostor samo pri nizkih obratih. Pri višjih obratih (torej potrebi po večji moči), je pravilno delujoč EGR stalno zaprt. Vprašanje: Kako je lahko problematična temperatura zaradi okvarjenega ali blidiranega EGR-ja pri nižjih obratih (nizki obremenitvi motorja), medtem ko pri višjih obratih, ko je temperatura krepko višja in turbina "dela na polno", tega problema ni? Simply does not compute, razen, če sem spregledal kakšen faktor.
Zheegec ::
ne, saj ni computinga :)
za motor je bolje, če je EGR blokiran. Edini minus je, da se malo kasneje ogreje.
Se pa malo zakomplicira pri mašinah z DPF, kjer EGR pomaga pri regeneraciji. Ampak to spet na sam motor ne vpliva.
za motor je bolje, če je EGR blokiran. Edini minus je, da se malo kasneje ogreje.
Se pa malo zakomplicira pri mašinah z DPF, kjer EGR pomaga pri regeneraciji. Ampak to spet na sam motor ne vpliva.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
kalko ::
Torej prav razmišljam :) Ker na tujih avtomobilističnih forumih sem našel precej mnenj, da blindiranje EGR-ja škodi motorju zaradi višjih temepratur izgorevanja. Kar pa ni logično, ker potem bi morale dizel mašine pri 4k rpm crkovati kot po tekočem traku.
Prejšnji teden sem razdrl EGR in ga spucal ... ko sem videl, koliko svinjarije je bilo v njem, sem se odločil, da ga blindiram. In se pozna, da je motor malenkost bolj odziven pri nizkih obratih. Gre za star 2.5 TDI s klasično bosch pumpo. Nobenega DPF in nobene elektronike okrog EGR-ja.
Prejšnji teden sem razdrl EGR in ga spucal ... ko sem videl, koliko svinjarije je bilo v njem, sem se odločil, da ga blindiram. In se pozna, da je motor malenkost bolj odziven pri nizkih obratih. Gre za star 2.5 TDI s klasično bosch pumpo. Nobenega DPF in nobene elektronike okrog EGR-ja.
CoolBits ::
EGR tud pri regeneraciji ne pomaga in se med njo še prej zapira kot normalno.
Če pa enkrat EGR zašteka in ne zapira pravilno, imaš tud DPF hitreje zapackan.
Pomaga pa zelo pri packanju komplet vsisnega kolektorja.
Če pa enkrat EGR zašteka in ne zapira pravilno, imaš tud DPF hitreje zapackan.
Pomaga pa zelo pri packanju komplet vsisnega kolektorja.
Mesar ::
Jaz sem slišal, da je blindiranje EGR ponekod v US celo kaznivo, nisem pa iskal po zakonodaji če je res tako, tudi pri nas ne vem, ker sem jaz mojega dal nazaj gor na koncu... bo ti pa bencinar lepše teko in bo imel več moči pri nižjih obratih brez EGR, edino kar je lahko problem so emisije, ker se le te z odstranitvijo poslabšajo. Sej če greš malo googlat boš našel, da je že kr nekaj folka to probalo. Za dizle pa ne vem, nimamo traktorja doma...
Your turn to burn!
Blinder ::
se zmanjša količina kisika v valju. Če temu sledi še ustrezno manj vbrizganega goriva, je posledica manjša eksplozija in posledično manjša moč motorja.
Če kdo ve!? Kisik je vnetljiv ane? Valentin Bondarenko @ Wikipedia
Se ne da z zraka potegnit vn kisik in ga uporabit kot gorivo?
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | EGR (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 10617 (5541) | TadejVW |
» | Bel dim iz izpuha, dizel - težava?Oddelek: Na cesti | 11263 (10031) | Raindancer |
» | Avto nima moci, kadi toyota d-4d dizelOddelek: Na cesti | 12118 (10475) | Janac |
» | avto ima probleme - kaj bi bilo krivo?Oddelek: Na cesti | 21510 (20391) | andromedar |
» | Chip tuning box (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 32197 (29765) | Blinder |